ik hoop dat het plaatje het doet
Denk dat je er flink geld voor kan neerleggen. Net zoals die grijze kat in die reclame
Wel gaaf beest
[Dit bericht is gewijzigd door Brad op 30-01-2003 21:01]
nee niet de lynx, het was iets anders
[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 30-01-2003 21:13]
[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 30-01-2003 21:17]
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 21:02 schreef yvonne het volgende:
Bengaalse kat!
quote:Dankjewel!! Echt prachtige beesten.
Op donderdag 30 januari 2003 21:14 schreef DarkElf het volgende:
idd een bengaal
quote:Heb je m'n waarschuwing gelezen?
Op donderdag 30 januari 2003 21:21 schreef yvonne het volgende:
Ik zit nu te FOK!ken met zo'n prachtbeest op schoot.
[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 30-01-2003 21:24]
quote:*jaloers is
Op donderdag 30 januari 2003 21:21 schreef yvonne het volgende:
Ik zit nu te FOK!ken met zo'n prachtbeest op schoot.
Als je er een paar over hebt? hint hint
Weet je misschien een goede site met een hoop info, foto's, verzorgingtips, bengalen kwaaltjes enz. ?
Hier nog een linkje.
quote:Ik snap niet precies wat je bedoelt?
Op donderdag 30 januari 2003 21:38 schreef Ms_Furious het volgende:
Ik lees net dat deze katten niet echt gefokt kunnen worden, of doelden ze daar meer op van die aasgieren die niks om het welzijn van zijn/haar katten geven?
Waar heb je deze eigenlijk vandaan en wat is een redelijke prijs voor die katten, foto vanmiddag voor het eerst gezien en ik ben nu echt verliefd geworden op die katten
quote:Ahhh pussy pussy!!!!
Op donderdag 30 januari 2003 21:18 schreef yvonne het volgende:
De eerste de beste lolbroek die nu nog iets offtopics post vliegt eraf.
[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 30-01-2003 22:04]
quote:Ik heb ergens ooit een goede test gevonden, mom, ik zal even voor je zoeken.
Op donderdag 30 januari 2003 22:17 schreef Ms_Furious het volgende:
Yvonne ik kan dat centrale vraag&antwoord kattentopic van jou nergens vinden. Ik wil namelijk dolgraag katten maar dan wel beestjes die gelukkig bij mij zijn, niet dat ik een kat neem en dat het diertje doodongelukkig bij me zit te zijn omdat ik een verkeerde keus heb gemaakt.
Deze kun je doen,
maar verder moet je echt op je gevoel afgaan,
kies rustig, kijk welke kat op JOU afkomt,
overhaast niets, liever bijv 3 adressen af dan gelijk, omdat je vliefd wordt, meenemen.
Kijk echt welke kat bij je past, bij je huis, nou ja, bij alles.
De kat die ahw jou uitkiest zitten meestal wel snor.
Kijk vooral ook eens in het asiel, daar zitten erg veel raskatten, en meestal zijn de mensen daar goed op de hoogte van de karaktertrekken van de dieren.
quote:Deze kat heb ik notabene van een prikbord bij de Super.
Op donderdag 30 januari 2003 22:00 schreef Ms_Furious het volgende:Waar heb je deze eigenlijk vandaan en wat is een redelijke prijs voor die katten, foto vanmiddag voor het eerst gezien en ik ben nu echt verliefd geworden op die katten
En alle eigenschappen die je misschien al gelezen hebt zijn he-le-maal waar bij Bengalen
Ze vertelde dat ze er vroeger wel 1200 gulden voor betaald heeft.
Ik mocht hem voor niets meenemen.
Beestje is kerngezond en schitterend van kleur EN karakter
quote:Hou wel even rekening met het karakter van de Bengaal. Je kunt namelijk verliefd worden op een plaatje maar de Bengaal moet wel bij jou passen, en ook bij de omgeving waarin hij moet leven.
Op donderdag 30 januari 2003 22:17 schreef Ms_Furious het volgende:
Ik wil namelijk dolgraag katten maar dan wel beestjes die gelukkig bij mij zijn, niet dat ik een kat neem en dat het diertje doodongelukkig bij me zit te zijn omdat ik een verkeerde keus heb gemaakt.
Over het algemeen valt van het karakter van de bengaal namelijk te zeggen dat hij erg aanwezig is. Het is zo'n typische kat die gewoon aandacht van je opeist als hij het niet krijgt. De kat is erg actief, moet de ruimte hebben om heerlijk te kunnen rennen en spelen (een tuin met buitenren is geen overbodige luxe). Bengalen zijn meestal ook dol op water. Ze kunnen net als siamezen behoorlijk kletsen, zitten graag op hoge plekken en staan bekend om de enorme sprongen die ze kunnen nemen om bijvoorbeeld op jouw schouder te komen (of boven in de gordijnen!). Een bengaal is aanhankelijk, ze kunnen je door het hele huis volgen maar gaat alleen op schoot als hij dat echt zelf wil.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar dit is een beetje een algemene beschrijving. Als je op een flatje zit en overdag nooit thuis bent is het dus geen leven voor zo'n kat. Het is geen kat om helemaal alleen thuis te zitten, dus let daar op.
quote:Daarom ben ik er nu mee bezig en alles aan het onderzoeken en de voors en tegens op een rijtje aan het zetten.
Op donderdag 30 januari 2003 23:10 schreef TearSong het volgende:
knip
Het alleen zijn zal wel meevallen mijn vriend en ik werken verschillende tijden er is bijna altijd wel iemand.
Dus wees niet bang ik neem geen overhaaste beslissingen dat ik ineens een huis vol zielige poezen heb
Tof dat jij je ook zo bezorgt maakt
De anderen zijn er nog nooit opgeweest, veels te hoog
Maar wat een prachtige sprong!
quote:Daar ben ik ook heel erg blij mee. Het is misschien ook een beetje overbodig wat ik zei (in jouw geval dan), en jij doet wel goed onderzoek voor je een kat in huis haalt. Maar er zijn zat mensen die dat dus niet doen en die dus totaal niet weten wat voor kat ze in huis halen. Dan blijkt dat het niet is wat ze verwacht hadden en tja...dan komen die beestjes dus op marktplaats terecht of in het asiel
Op donderdag 30 januari 2003 23:16 schreef Ms_Furious het volgende:[..]
Daarom ben ik er nu mee bezig en alles aan het onderzoeken en de voors en tegens op een rijtje aan het zetten.
Het is niet zo dat ik morgen direct zo'n dier ga halen, het is iets dat ik graag wil maar ik wil ook dat het diertje bij mij gelukkig kan zijn.
Je had op die kattenshow in Utrecht moeten zijn joh, enorm veel bengalen en zat tijd om even met de eigenaren/fokkers te praten over die beestjes. Bovendien kun je ze dan mooi 'live' meemaken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |