abonnement Unibet Coolblue
pi_205408003
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 10:13 schreef mr.JamesBond het volgende:
Verdomme in het laatste blok twee onvoldoendes gehaald en de herkansing ook geen voldoende gehaald. Zit een p-vak tussen :') dus in principe niet toelaatbaar tot de studentenrechtbank volgend jaar, tenzij ik aanvraag toch toegelaten te worden en deze aanvraag wonder boven wonder ook wordt toegewezen. Dat wordt waarschijnlijk nog een jaar studievertraging :(
Zelfs na een herkansing niet gehaald? :o

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2022 03:29:20 ]
pi_205416036
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 03:09 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Volgens mij quote je verkeerd en moet je bij @:mr.jamesbond zijn :P
Shit sorry idd haha iets te snel geweest....mea culpa😅
  Moderator zaterdag 30 juli 2022 @ 16:03:32 #103
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205500205
Na 2 jaar pauze ga ik weer verder aan mijn studie Rechtsgeleerdheid aan de OU. Omdat ik Privaatrecht de vorige keer niet gehaald heb begin ik nu even met een vak dat ik echt leuk vind, rechtsgeschiedenis O+ Nog andere OU’ers hier? @Loona ook nog bezig?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_205526094
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 16:03 schreef MaJo het volgende:
Na 2 jaar pauze ga ik weer verder aan mijn studie Rechtsgeleerdheid aan de OU. Omdat ik Privaatrecht de vorige keer niet gehaald heb begin ik nu even met een vak dat ik echt leuk vind, rechtsgeschiedenis O+ Nog andere OU’ers hier? @:Loona ook nog bezig?
Nee, maar goed dat je verder gaat. Hoe ver ben je met de studie?
  Moderator maandag 1 augustus 2022 @ 23:33:25 #105
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205526111
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 23:28 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Nee, maar goed dat je verder gaat. Hoe ver ben je met de studie?
Een stuk minder ver dan ik had willen zijn :@ ik heb nu 20 studiepunten; dat zijn 3 vakken. Als ik Privaatrecht had gehaald had ik in ieder geval de helft van mijn propedeuse.

Ik moet wel zeggen dat het mijn derde studie is dus het heeft ook veel minder haast. Ik doe het vooral om wat meer verdieping te krijgen (ook qua werk) en omdat ik het écht leuk vindt. Mijn streven is om mijn P te halen en dan zien we wel verder :)

Hoe ver ben jij?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_205526132
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 16:03 schreef MaJo het volgende:
Na 2 jaar pauze ga ik weer verder aan mijn studie Rechtsgeleerdheid aan de OU. Omdat ik Privaatrecht de vorige keer niet gehaald heb begin ik nu even met een vak dat ik echt leuk vind, rechtsgeschiedenis O+ Nog andere OU’ers hier? @:Loona ook nog bezig?
Volgens mij ben jij een van de weinigen die rechtsgeschiedenis echt leuk vindt. Ik ken er maar weinig in elk geval :P.
  Moderator dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:37:16 #107
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205528295
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 23:42 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Volgens mij ben jij een van de weinigen die rechtsgeschiedenis echt leuk vindt. Ik ken er maar weinig in elk geval :P.
Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren :D Staatsrecht vond ik ook fantastisch, dat vinden veel mensen ook saai. Maar ik heb ook Politicologie gestudeerd dus dat ligt wel in mijn straatje.

Jij bent (bijna) afgestudeerd toch? In welke richting?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_205528933
Ah, dat verklaart inderdaad het één en ander :D. Ik had bij jou eigenlijk altijd het idee dat jij Engels zou hebben gestudeerd, of was dat studie nummer twee? :P

Ik ben afgestudeerd richting privaatrecht, heb mijn scriptie geschreven in goederenrecht (mijn favo vak O+). Jaren geleden trouwens hoor, ik ben in 2014 al afgestudeerd. Ik heb afgelopen week mijn laatste tentamen gemaakt van mijn LL.M. hier in de VS dus die hoop ik ook binnen te hebben (dat was overigens constitutional law, wat een drama :'( :D).
pi_205540382
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 23:33 schreef MaJo het volgende:

[..]
Een stuk minder ver dan ik had willen zijn :@ ik heb nu 20 studiepunten; dat zijn 3 vakken. Als ik Privaatrecht had gehaald had ik in ieder geval de helft van mijn propedeuse.

Ik moet wel zeggen dat het mijn derde studie is dus het heeft ook veel minder haast. Ik doe het vooral om wat meer verdieping te krijgen (ook qua werk) en omdat ik het écht leuk vindt. Mijn streven is om mijn P te halen en dan zien we wel verder :)

Hoe ver ben jij?
Goed bezig. Privaatrecht is lastig inderdaad, ik heb destijds door dat vak mijn P niet in 1 jaar gehaald. Succes met het vak nog!

Ik ben al even afgestudeerd, paar jaar nu. Wel fijn om niet ieder weekend te moeten blokken voor tentamens of aan de scriptie. Dat vind ik fijn aan de periode na de studie, dat je weekend ook echt je weekend is ipv dat je nog aan de studie moet om het bij te benen.
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 22:45:53 #110
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205543092
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 14:01 schreef Smart_ass het volgende:
Ah, dat verklaart inderdaad het één en ander :D. Ik had bij jou eigenlijk altijd het idee dat jij Engels zou hebben gestudeerd, of was dat studie nummer twee? :P

Ik ben afgestudeerd richting privaatrecht, heb mijn scriptie geschreven in goederenrecht (mijn favo vak O+). Jaren geleden trouwens hoor, ik ben in 2014 al afgestudeerd. Ik heb afgelopen week mijn laatste tentamen gemaakt van mijn LL.M. hier in de VS dus die hoop ik ook binnen te hebben (dat was overigens constitutional law, wat een drama :'( :D).
Haha nee hoor, tweede studie is journalistiek :)

Ha het gevreesde privaatrecht! Ik ben daar dus zo slecht in dat ik nog steeds niet weet wat goederenrecht precies inhoudt :') Ik weet wel dat ik onrechtmatige daad het meest interessante onderdeel vond maar dat valt er ongetwijfeld niet onder :+ (verbintenissenrecht toch?) Grappig wel hoe interesses zo kunnen verschillen! Ik hoop het vak ooit te halen maar heb er weinig vertrouwen in. Misschien kun jij iets van jouw passie aan mij overdragen :P

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:26 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Goed bezig. Privaatrecht is lastig inderdaad, ik heb destijds door dat vak mijn P niet in 1 jaar gehaald. Succes met het vak nog!

Ik ben al even afgestudeerd, paar jaar nu. Wel fijn om niet ieder weekend te moeten blokken voor tentamens of aan de scriptie. Dat vind ik fijn aan de periode na de studie, dat je weekend ook echt je weekend is ipv dat je nog aan de studie moet om het bij te benen.
Ja dat is wel fijn om de weekends weer voor jezelf te hebben! Zelf heb ik een kleintje rondlopen dus studeren zal vooral 's avonds gaan worden. Eens kijken hoe dat bevalt :D

Heb je ook iets in dit vakgebied gevonden?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_205544681
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 23:42 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Volgens mij ben jij een van de weinigen die rechtsgeschiedenis echt leuk vindt. Ik ken er maar weinig in elk geval :P.
Schaars idd! Ik vind het ook leuk :) ben nog afgestudeerd op een rechtshistorisch onderwerp.
pi_205546660
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 22:45 schreef MaJo het volgende:
Ja dat is wel fijn om de weekends weer voor jezelf te hebben! Zelf heb ik een kleintje rondlopen dus studeren zal vooral 's avonds gaan worden. Eens kijken hoe dat bevalt :D

Heb je ook iets in dit vakgebied gevonden?
Dat lijkt me wel zwaar om alles in de avond te moeten doen.

Ik heb heel even in mijn vakgebied gewerkt maar inmiddels niet meer. Nooit spijt van gehad trouwens. Ik ben gewoon niet echt een vakidioot.
pi_206359371
Ik ben ook wel een luie hark geworden nu ik alleen nog mijn bachelorscriptie hoef te schrijven en een vak ernaast volg, wat een tijd zeg. De tweede stage is wel reeds geregeld en er staat ook nog een business course op de planning! Gaan we in ieder geval goed beslagen ten ijs de master in :P

Hoe maakt de rest het hier? Heb het gevoel dat er amper nog studenten in deze reeks zitten ;(
pi_206379982
Lekker bezig met de voorbereiding op je loopbaan BredeBroeder! Altijd goed om tijdens je studie wat werkervaring op te doen. Scheelt weer voor daarna.

Hier alles prima. Er zijn inderdaad niet veel studenten meer over, zou niet verkeerd zijn om eens wat nieuwe aanwas te hebben.
pi_206446071
@MaJo hoe gaat het bij jou?

Ik ben officieel afgestudeerd van mijn master hier en ben van plan in juli volgend jaar het bar examen te gaan doen. Dat wordt nog wat :'( .
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:43:16 #116
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206449562
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 19:18 schreef Smart_ass het volgende:
@:MaJo hoe gaat het bij jou?

Ik ben officieel afgestudeerd van mijn master hier en ben van plan in juli volgend jaar het bar examen te gaan doen. Dat wordt nog wat :'( .
Wel cool als dat gaat lukken!

Studie gaat hier goed. Erg rustig aan wel, heb pas 3 hoofdstukken in een maand gedaan ofzo. Merk dat studeren naast werk en peuter toch best heftig is. En dan heb jij er 2 rondlopen :o
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 26 oktober 2022 @ 10:05:05 #117
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_206451399
Met mij is alles prima. ;)

Ik ben uiteindelijk niet in het strafrecht beland, maar in het bestuursrecht. Ik heb iets meer dan zes jaar als gedetacheerde gewerkt op diverse plekken. Ik heb onder meer proceservaring opgedaan via een project van een detacheerder voor een grote uitvoeringsinstantie. Sinds één maand ben ik ambtenaar bij een ministerie op het gebied van de Wet Open Overheid.
pi_206467118
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 23:43 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wel cool als dat gaat lukken!

Studie gaat hier goed. Erg rustig aan wel, heb pas 3 hoofdstukken in een maand gedaan ofzo. Merk dat studeren naast werk en peuter toch best heftig is. En dan heb jij er 2 rondlopen :o
Ah fijn dat je het lekker rustig aan kan doen! En fijn dat het goed gaat. Lekker je tijd ervoor nemen, is toch ook al je 3e (!) studie. Knap.
En ja dat is heftig! Ik vond studeren met een toen dreumes ook best zwaar omdat alles in de avonduren terechtkwam en ik moe was van de hele dag achter de dreumes aanrennen (plus moe en pregnancy brain want 2/3e van het studiejaar was ik zwanger haha).

Ja ik hoop dat het gaat lukken, ik ben in ieder geval blij dat ik heb besloten ‘m in juli volgend jaar te doen. In eerste instantie wilde ik ‘m in februari maken maar echt no way dat dat ooit was gelukt :D.
pi_206485638
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:05 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Met mij is alles prima. ;)

Ik ben uiteindelijk niet in het strafrecht beland, maar in het bestuursrecht. Ik heb iets meer dan zes jaar als gedetacheerde gewerkt op diverse plekken. Ik heb onder meer proceservaring opgedaan via een project van een detacheerder voor een grote uitvoeringsinstantie. Sinds één maand ben ik ambtenaar bij een ministerie op het gebied van de Wet Open Overheid.
Gaaf!! Lekker bezig, toch leuk te zien waar mensen zoal belanden:)
pi_206485640
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:05 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Met mij is alles prima. ;)

Ik ben uiteindelijk niet in het strafrecht beland, maar in het bestuursrecht. Ik heb iets meer dan zes jaar als gedetacheerde gewerkt op diverse plekken. Ik heb onder meer proceservaring opgedaan via een project van een detacheerder voor een grote uitvoeringsinstantie. Sinds één maand ben ik ambtenaar bij een ministerie op het gebied van de Wet Open Overheid.
Gaaf!! Lekker bezig, toch leuk te zien waar mensen zoal belanden:)
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 01:27 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik ben ook wel een luie hark geworden nu ik alleen nog mijn bachelorscriptie hoef te schrijven en een vak ernaast volg, wat een tijd zeg. De tweede stage is wel reeds geregeld en er staat ook nog een business course op de planning! Gaan we in ieder geval goed beslagen ten ijs de master in :P

Hoe maakt de rest het hier? Heb het gevoel dat er amper nog studenten in deze reeks zitten ;(
Prima hier! Reeks is een beetje dood idd.

Stage is altijd goed, wat voor kantoor wordt het?
pi_206486607
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 09:08 schreef Actaeon het volgende:

[..]
Gaaf!! Lekker bezig, toch leuk te zien waar mensen zoal belanden:)
[..]
Prima hier! Reeks is een beetje dood idd.

Stage is altijd goed, wat voor kantoor wordt het?
Een Nederlands zuidas-kantoor! Ik heb toch wel besloten dat ik in ieder geval mijn beroepsopleiding bij een groot kantoor wil doen i.v.m. de opleidingsmogelijkheden en samenwerking met de Law Firm School.
pi_206647536
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:20 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]
Een Nederlands zuidas-kantoor! Ik heb toch wel besloten dat ik in ieder geval mijn beroepsopleiding bij een groot kantoor wil doen i.v.m. de opleidingsmogelijkheden en samenwerking met de Law Firm School.
Leuk!! En snap ik wel, goede opleiding natuurlijk.
pi_207938463
Dooie boel hier. Ik kan me een tijd herinneren dat er veel meer gepost werd.

Iemand enig idee welk kantoor 'hhh' als bijnaam heeft?
pi_207975469
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:21 schreef mr.JamesBond het volgende:
Dooie boel hier. Ik kan me een tijd herinneren dat er veel meer gepost werd.

Iemand enig idee welk kantoor 'hhh' als bijnaam heeft?
Nog nooit van gehoord, ken wel Ellende & Overwerken (A&O) :P
pi_207991011
Soms denk ik nog wel eens aan Fok en dan kan ik het niet laten even in te loggen en in dit topic te buurten. Ik sta nog steeds in de OP vermeld O+ Inmiddels ook al weer járen aan het werk. Ik word oud ;(
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')