abonnement Unibet Coolblue
pi_201485752
Weet iemand waar of hoe ik de actuele gas en stroom prijs kan zien / opvragen van Vattenfall?
Op de website kan ik het niet vinden.
Ook niet op Mijn Vattenfall, daar staat u betaalt: De actie prijs.

Ik heb helaas geen vast contract daar, maar de "actie" prijs.. nu ben ik al een half uur aan het zoeken om die "actuele" prijs in te zien, zodat ik het kan koppelen aan mijn verbruik registratie.

Ik wilde ze bellen, maarja dat is maar tot 1500 uur.

Maar eigenlijk wil ik gewoon een actuele link naar de prijs die ik op dat/dit moment moet betalen.

Iemand suggesties?
pi_201486021
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:50 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

Iemand suggesties?
https://www.vattenfall.nl/gas/prijs/

quote:
De gemiddeld prijs gas per kuub / m3 bedraagt sinds 1 juli 2021 volgens het Nibud 86,76 eurocent per m3.
quote:
Zoek je het verschil tussen de prijs van gas en stroom? Daar is een makkelijke rekensom voor. Voor gas betaalde je in de eerste helft van 2021 gemiddeld 79 cent per kuub. Voor stroom betaalde je gemiddeld
22 cent per kilowattuur. Om gas om te rekenen naar kWh, vermenigvuldig je 1 kWh met acht. Eén kuub gas staat namelijk voor 8 kWh energie. Dan kost gas 'maar' ¤ 0,79 en stroom acht keer 22 cent, dus ¤ 1,76. In totaal betaal je meestal wel meer aan gas dan aan stroom. Volgens Milieu Centraal verbruikt een gemiddeld gezin ¤ 600 aan stroom en ¤ 980 aan gas per jaar. Daar komen de vaste kosten aan je energiebedrijf en de netbeheerder nog bij.
Google is your friend, abuse your friends
pi_201486064
quote:
Bedankt voor de moeite zover. Maar dat is niet atueel helaas.
pi_201486069
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:16 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]
Bedankt voor de moeite zover. Maar dat is niet atueel helaas.
? Hoe actueel wil je het hebben?
Google is your friend, abuse your friends
pi_201486093
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:16 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
? Hoe actueel wil je het hebben?
Aangezien ik een contract heb met een dagprijs, wil ik de dagprijs.

Zodoende kan ik mijn kosten monitoren in realtime.

Ik heb een apparaat dat het verbruik in realtime naar mijn PC stuurt, en daar kun je dan de prijs aan koppelen.

Maar ik kan nergens de prijs vinden.
pi_201486130
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:18 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]
Aangezien ik een contract heb met een dagprijs, wil ik de dagprijs.

Zodoende kan ik mijn kosten monitoren in realtime.

Ik heb een apparaat dat het verbruik in realtime naar mijn PC stuurt, en daar kun je dan de prijs aan koppelen.

Maar ik kan nergens de prijs vinden.
waar heb je dat contract afgesloten? Of is het geen consumentencontract?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201486152
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
waar heb je dat contract afgesloten? Of is het geen consumentencontract?
Bij Vattenfall voorheen Nuon.

Ik heb dus geen vaste prijs afgesproken en dus kunnen de prijzen verschillen per dag.
pi_201486165
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:22 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]
Bij Vattenfall voorheen Nuon.

Ik heb dus geen vaste prijs afgesproken en dus kunnen de prijzen verschillen per dag.
kan je mij een linkje sturen hoe je dat contract afsluit?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201486229
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
kan je mij een linkje sturen hoe je dat contract afsluit?
Misschien begrijpen we elkaar verkeert?

Ik heb gewoon al jaren mijn gas en electra via de Nuon/vattenfall met een doorlopend contract onbepaalde tijd.

Screenshot:


En ga ik naar overzicht tarieven, krijg ik dit:

pi_201486240
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:27 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]
Misschien begrijpen we elkaar verkeert?

Ik heb gewoon al jaren mijn gas en electra via de Nuon/vattenfall met een doorlopend contract onbepaalde tijd.

Screenshot:

[ afbeelding ]
En ga ik naar overzicht tarieven, krijg ik dit:

[ afbeelding ]
jij schrijft dat jouw tarieven per dag verschillen. Ik ken dat niet voor consumenten, dus ik ben benieuwd hoe je dat kan afsluiten, want voor mij kan dit interessant zijn.

Gangbaar zijn
- variabele tarieven die 2x per jaar veranderen
- vaste tarieven per contractsduur

Maar blijkbaar is er nog 1 en daar wil ik dan wel informatie over hebben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201486262
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
jij schrijft dat jouw tarieven per dag verschillen. Ik ken dat niet voor consumenten, dus ik ben benieuwd hoe je dat kan afsluiten, want voor mij kan dit interessant zijn.
Ik ben geen kenner op dit gebied.

Maar volgens mij zijn er twee soorten contracten:
A: Je zet je prijs vast voor een bepaalde tijd ( en dan heb je voordeel bij stijging en nadeel bij daling)
B. Je betaalt het tarief van net moment , dagprijs zeg maar.

Zover ik weet is dat heel normaal voor consumenten, maar misschien weet iemand anders meer?
pi_201486269
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:29 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]
Ik ben geen kenner op dit gebied.

Maar volgens mij zijn er twee soorten contracten:
A: Je zet je prijs vast voor een bepaalde tijd ( en dan heb je voordeel bij stijging en nadeel bij daling)
B. Je betaalt het tarief van net moment , dagprijs zeg maar.

Zover ik weet is dat heel normaal voor consumenten, maar misschien weet iemand anders meer?
in NL is dat niet zo. Waar woon je?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201486278
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
jij schrijft dat jouw tarieven per dag verschillen. Ik ken dat niet voor consumenten, dus ik ben benieuwd hoe je dat kan afsluiten, want voor mij kan dit interessant zijn.

Gangbaar zijn
- variabele tarieven die 2x per jaar veranderen
- vaste tarieven per contractsduur

Maar blijkbaar is er nog 1 en daar wil ik dan wel informatie over hebben.
Misschien heb ik wel wat jij als eerste schreef...geen idee.. Eens kijken of ik meer info over mijn contract kan vinden.
pi_201486285
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
in NL is dat niet zo. Waar woon je?
Wijchen GLD.
pi_201486290
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:31 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]
Misschien heb ik wel wat jij als eerste schreef...geen idee.. Eens kijken of ik meer info over mijn contract kan vinden.
daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Dagprijzen kan voor mij namelijk best interessant zijn namelijk, dus hou mij even op de hoogte graag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201486315
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:27 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]
Misschien begrijpen we elkaar verkeert?

Ik heb gewoon al jaren mijn gas en electra via de Nuon/vattenfall met een doorlopend contract onbepaalde tijd.

Screenshot:

[ afbeelding ]
En ga ik naar overzicht tarieven, krijg ik dit:

[ afbeelding ]
Je kunt contracten vastleggen voor twee jaar en dan een vast bedrag per maand betalen (op basis van de hoogte van de kostprijs die op het moment van afsluiten geldt), ongeacht of de prijs verandert of niet.
Dan zit je ook niet met het gedoe van een dagprijs.
Google is your friend, abuse your friends
pi_201486342
quote:
7s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:33 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Je kunt contracten vastleggen voor twee jaar en dan een vast bedrag per maand betalen (op basis van de hoogte van de kostprijs die op het moment van afsluiten geldt), ongeacht of de prijs verandert of niet.
Dan zit je ook niet met het gedoe van een dagprijs.
Dat weet ik, maar dat heb ik nu niet. Misschien ga ik dat wel doen.

Maar ik heb nu dus zo'n variabel contract en ik wil gewoon weten welke prijs ik dan NU betaal.
pi_201486393
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Dagprijzen kan voor mij namelijk best interessant zijn namelijk, dus hou mij even op de hoogte graag.
Ik vind nu dit: Op mijn nota word een gemiddelde getoond. Maar niet de specificatie.

EN op de jaarafrekening komt een tarieven specificatie, maarja. Dat is dus niet actueel maar een jaar oud .

quote:
Op jouw energienota worden gemiddelde tarieven getoond. Je tarieven kunnen namelijk veranderen gedurende het jaar. De hoogte van je energienota wordt berekend aan de hand van deze verschillende tarieven. Om je jaar- of eindafrekening overzichtelijk te houden geven wij niet al deze tarieven weer op jouw energienota. Om je volledig inzicht te geven in welke tarieven zijn gebruikt bij de berekening van jouw energienota, bieden wij je een tarievenspecificatie aan. Deze specificatie is een aanvulling op je jaar- of eindafrekening. Bekijk hier de specificatie van de laatste jaarafrekening of je eindafrekening.
pi_201486887
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:40 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]
Ik vind nu dit: Op mijn nota word een gemiddelde getoond. Maar niet de specificatie.

EN op de jaarafrekening komt een tarieven specificatie, maarja. Dat is dus niet actueel maar een jaar oud .
[..]

dit heb ik er ook op staan en mijn tarieven worden per juli en januari vastgesteld.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201487087
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dit heb ik er ook op staan en mijn tarieven worden per juli en januari vastgesteld.
Ik kan nergens vinden dat het zo genoemd word, maar volgens mij heb ik dat inderdaad ook.

Maar weet jij of dat vooraf of achteraf de halfjaarlijkse periode word vastgesteld?
pi_201487200
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:22 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]
Ik kan nergens vinden dat het zo genoemd word, maar volgens mij heb ik dat inderdaad ook.

Maar weet jij of dat vooraf of achteraf de halfjaarlijkse periode word vastgesteld?
Als je een variabel tarief hebt dan wordt op 1 januari en 1 juli de prijs vastgesteld door je energieleverancier.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201487236
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Als je een variabel tarief hebt dan wordt op 1 januari en 1 juli de prijs vastgesteld door je energieleverancier.
Sorry :D Maar van tevoren of achteraf ?
pi_201487242
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:30 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]
Sorry :D Maar van tevoren of achteraf ?
wat bedoel je hiermee?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201487259
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
wat bedoel je hiermee?
Word op bv 1 januari het tarief vastgesteld voor het half jaar wat er na komt. Of voor het half jaar wat net voorbij is ?
pi_201487273
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:31 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]
Word op bv 1 januari het tarief vastgesteld voor het half jaar wat er na komt. Of voor het half jaar wat net voorbij is ?
oh zo, de periode daarna
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201487292
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
oh zo, de periode daarna
Aha, nou als ik dat kan vinden voor de huidige periode.. dan heb ik dus mijn actuele prijs ! : )
pi_201487308
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:32 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]
Aha, nou als ik dat kan vinden voor de huidige periode.. dan heb ik dus mijn actuele prijs ! : )
die staat in dit topic.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201487318
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
die staat in dit topic.
Ja, maar nu begrijp ik het pas. :D Dat dat dus ook voor mij geld in mijn regio, contract enzo.
pi_201487334
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:34 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]
Ja, maar nu begrijp ik het pas. :D
maar je hebt dus geen dagprijs?
Dat vind ik jammer, want ik zou dat wel graag willen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201487369
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
maar je hebt dus geen dagprijs?
Dat vind ik jammer, want ik zou dat wel graag willen.
Nee, helaas niet. Weet bijna zeker nu dat ik ook zo'n half jaar ding heb.

Maar dan snap ik ook niet de commotie in de politiek over dat de gasprijs enorm uit de hand gaat lopen.. als hij overal al vast staat voor een half jaar.

Dan komt dat probleem op z'n vroegst pas in januari.
pi_201487392
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:36 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]
Nee, helaas niet. Weet bijna zeker nu dat ik ook zo'n half jaar ding heb.

Maar dan snap ik ook niet de commotie in de politiek over dat de gasprijs enorm uit de hand gaat lopen.. als hij overal al vast staat voor een half jaar.

Dan komt dat probleem op z'n vroegst pas in januari.
dat klopt inderdaad.
Echter bedrijven betalen veelal wel een dagprijs, daarom is er ook nu in england een tekort aan vlees bijvoorbeeld.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201487434
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat klopt inderdaad.
Echter bedrijven betalen veelal wel een dagprijs, daarom is er ook nu in england een tekort aan vlees bijvoorbeeld.
Ja, daar las ik ook iets over.

Vreemde tijden leven we in :D
pi_201491127
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Dagprijzen kan voor mij namelijk best interessant zijn namelijk, dus hou mij even op de hoogte graag.
https://www.easyenergy.com/nl/energietarieven

Ik ben verder niet met deze energieleverancier bekend.
pi_201493781
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 22:35 schreef rutger05 het volgende:

[..]
https://www.easyenergy.com/nl/energietarieven

Ik ben verder niet met deze energieleverancier bekend.
Dank je, ik ga hier eens maar kijken
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 24 september 2021 @ 09:20:21 #35
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201494162
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dank je, ik ga hier eens maar kijken
easyenergie heeft zelfs een uurprijs.
Soms is die (excl belastingen) zelfs negatief.
Tot nooit .......
pi_201494307
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:22 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]
Bij Vattenfall voorheen Nuon.

Ik heb dus geen vaste prijs afgesproken en dus kunnen de prijzen verschillen per dag.
Dus jij wilde elke dag de dagprijs in gaan vullen?
  vrijdag 24 september 2021 @ 09:44:40 #37
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201494444
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:33 schreef tiho1 het volgende:

[..]
Dus jij wilde elke dag de dagprijs in gaan vullen?
je kan basis van dd dag(uurprijs) wel bepaalde apparatuur schakelen. Je boiler opwarmen hoeft maar eens per dag.

Een beetje slim je ev laden scheelt zo een paar euro.
vooral avond/nacht zijn de prijzen laag.
Tot nooit .......
pi_201494615
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:44 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
je kan basis van dd dag(uurprijs) wel bepaalde apparatuur schakelen. Je boiler opwarmen hoeft maar eens per dag.

Een beetje slim je ev laden scheelt zo een paar euro.
vooral avond/nacht zijn de prijzen laag.
In de vroege middag ook zie ik bij easyenergy
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201496185
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:44 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
je kan basis van dd dag(uurprijs) wel bepaalde apparatuur schakelen. Je boiler opwarmen hoeft maar eens per dag.

Een beetje slim je ev laden scheelt zo een paar euro.
vooral avond/nacht zijn de prijzen laag.
Dat heet al tig jaar nachtstroom ja. Maar het ging hier niet om nachtstroom want dat is een ander gegeven nl goedkoper en altijd goed
pi_201500249
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:33 schreef tiho1 het volgende:

[..]
Dus jij wilde elke dag de dagprijs in gaan vullen?
Ja, maar wel automatisch.

Als ik een online link zou hebben, dan kun je dat parsen.

MAW, automatisch koppelen aan mijn software.
  vrijdag 24 september 2021 @ 19:47:22 #41
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201502190
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:08 schreef tiho1 het volgende:

[..]
Dat heet al tig jaar nachtstroom ja. Maar het ging hier niet om nachtstroom want dat is een ander gegeven nl goedkoper en altijd goed
dag en nachtstroom wat jij bedoeld scheelt bijna niks.
Tot nooit .......
  vrijdag 24 september 2021 @ 19:48:23 #42
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201502201
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 17:16 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]
Ja, maar wel automatisch.

Als ik een online link zou hebben, dan kun je dat parsen.

MAW, automatisch koppelen aan mijn software.
thuis heb ik die link. download de data al een jaar. Ben daar pas over een paar weken weer.
Tot nooit .......
pi_201502360
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 19:48 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
thuis heb ik die link. download de data al een jaar. Ben daar pas over een paar weken weer.
Nou, mocht je thuiskomen en dit onthouden hebben, dan houd ik mij graag aanbevolen voor die link ^O^
  maandag 27 september 2021 @ 19:14:34 #44
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201543496
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 19:57 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]
Nou, mocht je thuiskomen en dit onthouden hebben, dan houd ik mij graag aanbevolen voor die link ^O^
dit is hem:

en die tabel schoon ik dan op in php en gooi hem in een mysql database.
je moet er energiebelasting ed wel bij optellen.
en let op: 1 uur tijdsverschil.


https://www.epexspot.com/(...)a_mode=table&period=
Tot nooit .......
pi_201543699
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 19:14 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
dit is hem:

en die tabel schoon ik dan op in php en gooi hem in een mysql database.
je moet er energiebelasting ed wel bij optellen.
en let op: 1 uur tijdsverschil.

https://www.epexspot.com/(...)a_mode=table&period=
Top! Dat je er aan gedacht heb. Ik ga kijken wat ik er mee kan ^O^
  maandag 27 september 2021 @ 19:36:01 #46
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201543814
ben nog nie thuis maar kwam de link toevallig tegen.

voordeel is dat de prijzen dus een dag vooraf bekent zijn. je kan om 20u 's avonds of zo je volgende dag plannen.
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')