abonnement Unibet Coolblue
pi_201485644
Wat kan mij het schelen wat er in 2121 gebeurt, niemand van ons die dat gaat halen, dus laat ze de tyfus genieten over 100 jaar :')
N A P O L I
C A M P A N I A
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 23 september 2021 @ 17:43:14 #28
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201485668
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat dus.

Wat zou men willen bereiken met een noodtoestand en op welke manieren die democratisch schijnbaar niet kunnen.
Het enige wat dit doet is het draagvlak ondermijnen op wat militante klimaatwappies na.


En nee, ik ben geen klimaatontkenner. Nederland moet z'n steentje bijdragen, maar voornamelijk op lokaal niveau en vooral proportioneel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 23 september 2021 @ 17:43:21 #29
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201485670
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:39 schreef Cherni het volgende:
En wat gaat die onrealistische klimaatnoodtoestand dan wel in inhouden?
Alle huiseigenaren zonder warmtepomp onteigenen. :9~
pi_201485684
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:43 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Alle huiseigenaren zonder warmtepomp onteigenen. :9~
Breng ze nu niet op een idee :)
pi_201485686
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:27 schreef Farenji het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom klimaat iets "links" zou moeten zijn. Rechtse mensen moeten toch ook op dezelfde aarde leven?
Je ziet zulke dingen terug in de belangen van partijen in het politieke spectrum.

Rechts is onder andere goed voor bedrijven, economie, infrastructuur, marktwerking.
Links is onder andere goed voor (gezondheid)zorg, onderwijs, cultuur, natuur.

Rechts gaat over cijfers en bureaucratie. Links gaat over menselijkheid en saamhorigheid.
De een kan niet zonder de ander, want ze vullen elkaar aan en, inderdaad, ze moeten samenwerken in de Nederlandse politieke omgeving.

Het punt is, rechts benut het oppervlak, terwijl links er zich over bekommert. En dat botst.
Google is your friend, abuse your friends
pi_201485704
Ik dacht dat we al in de staat van beleg zaten. Er worden immers dingen doorgevoerd in demissionaire toestand.
  donderdag 23 september 2021 @ 17:47:15 #33
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201485720
"Dat is opvallend: het was de wens van de Kamer dat dit betaald zou worden door verhoging van de winstbelasting voor bedrijven, maar dat doet het kabinet dus niet."

Klagen dat huishoudens meer moeten betalen, maar tegelijkertijd nog wel op rechtse partijen stemmen. De ironie. :')
  donderdag 23 september 2021 @ 17:48:05 #34
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201485732
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:45 schreef Makrelis het volgende:
Ik dacht dat we al in de staat van beleg zaten. Er worden immers dingen doorgevoerd in demissionaire toestand.
Het zou ook wel heel vreemd zijn als er in demissionaire toestand géén besluiten kunnen worden uitgevaardigd.
pi_201485738
Ik vind het wel terecht, met dit fascistoide politieke klimaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201485750
quote:
7s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:48 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Het zou ook wel heel vreemd zijn als er in demissionaire toestand géén besluiten kunnen worden uitgevaardigd.
Alleen op de winkel passen dacht ik altijd. Dan heb je tenminste een stok achter de deur om snel tot een formatie te komen. Nu maakt het niks uit missionair of niet.
  donderdag 23 september 2021 @ 17:50:54 #37
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201485761
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:49 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Alleen op de winkel passen dacht ik altijd. Dan heb je tenminste een stok achter de deur om snel tot een formatie te komen. Nu maakt het niks uit missionair of niet.
Dat zou nergens op slaan. Als de dijken doorbreken maar er nog geen formatie is zouden er in dat geval ook geen besluiten kunnen worden genomen en zou de overheid vleugellam zijn. Dat is - gelukkig en ook vrij logisch - niet het geval.
pi_201485776
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:50 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dat zou nergens op slaan. Als de dijken doorbreken maar er nog geen formatie is zouden er in dat geval ook geen besluiten kunnen worden genomen en zou de overheid vleugellam zijn. Dat is - gelukkig en ook vrij logisch - niet het geval.
Daar heb je een noodtoestand voor. ;)
pi_201485781
-Coronacrisis
-Klimaatcrisis
-Vluchtelingencrisis
-Woonruimtecrisis.
-(straks) de nieuwe credietcrisis en zorgcrisis

Tijd voor Build back better
pi_201485801
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:50 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dat zou nergens op slaan. Als de dijken doorbreken maar er nog geen formatie is zouden er in dat geval ook geen besluiten kunnen worden genomen en zou de overheid vleugellam zijn. Dat is - gelukkig en ook vrij logisch - niet het geval.
staatskundig gezien mag het huidige kabinet net zoveel als 2 jaar geleden.

Na aftreden van een kabinet vraagt deze de 2de kamer of ze door mogen regeren tot er nieuwe verkiezingen zijn. De 2de kamer heeft hiermee ingestemd dus dan kan het kabinet verder regeren tot de verkiezingen. Als de 2de kamer dit niet wou dan hadden ze hier geen goedkeuring voor moeten geven. Ze hebben de kans gehad met de motie van wantrouwen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201485811
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:52 schreef Cherni het volgende:
-Coronacrisis
-Klimaatcrisis
-Vluchtelingencrisis
-Woonruimtecrisis.
-(straks) de nieuwe credietcrisis en zorgcrisis

Tijd voor Build back better
drugscrisis
grondstoftekorten
arbeidstekorten
woningmarktcrisis
stikstofcrisis
klimaatcrisis
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201485829
Klimaatnoodtoestand lijkt me nog een voorzichtig begin.
Er is een revolutie nodig.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 23 september 2021 @ 17:57:39 #43
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201485839
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:47 schreef Poem_ het volgende:
"Dat is opvallend: het was de wens van de Kamer dat dit betaald zou worden door verhoging van de winstbelasting voor bedrijven, maar dat doet het kabinet dus niet."

Klagen dat huishoudens meer moeten betalen, maar tegelijkertijd nog wel op rechtse partijen stemmen. De ironie. :')
Joh de VVD en co blijven maar gigantisch in zowel peilingen als uitslagen. Ik heb er geen verklaring voor, maar het frustreert me wel. Stemmen zoveel mensen nou tegen zichzelf of wat?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 23 september 2021 @ 17:57:54 #44
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_201485841
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:35 schreef DarkwingDuck het volgende:

Ik zie rechtse partijen (buiten extreem rechts) ook met klimaat bezig zijn.
Nou nee. Het begrip klimaat en milieu is voor hen een uithangbord om te laten zien dat ze ermee bezig zijn. De werkelijke reden is geopolitiek. De reden om van het gas af te gaan ligt niet aan de wereldwijde gasreserves maar de afhankelijkheid van politiek instabiele landen. Als ze kans zien om het milieuargument te gebruiken om aardgas te belasten dan zullen ze dat niet nalaten. Als milieu werkelijk de reden was dan waren alle kolencentrales al 20 jaar geleden gesloten. Kolen komt uit Europa waardoor prijsschommelingen kleiner zijn dan aardgas en aardolie.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 23 september 2021 @ 17:58:05 #45
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201485846
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:51 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Daar heb je een noodtoestand voor. ;)
Je zou kunnen stellen dat we met betrekking tot milieu en klimaat ook in een noodsituatie zitten. Het is dan weliswaar niet direct zichtbaar hier, maar daar is ook alles mee gezegd.
pi_201485863
quote:
7s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:57 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Nou nee. Het begrip klimaat en milieu is voor hen een uithangbord om te laten zien dat ze ermee bezig zijn. De werkelijke reden is geopolitiek. De reden om van het gas af te gaan ligt niet aan de wereldwijde gasreserves maar de afhankelijkheid van politiek instabiele landen. Als ze kans zien om het milieuargument te gebruiken om aardgas te belasten dan zullen ze dat niet nalaten. Als milieu werkelijk de reden was dan waren alle kolencentrales al 20 jaar geleden gesloten. Kolen komt uit Europa waardoor prijsschommelingen kleiner zijn dan aardgas en aardolie.
Precies. En de subsidiekraan kan weer volledig opengezet worden.
  donderdag 23 september 2021 @ 18:02:19 #47
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201485904
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Joh de VVD en co blijven maar gigantisch in zowel peilingen als uitslagen. Ik heb er geen verklaring voor, maar het frustreert me wel. Stemmen zoveel mensen nou tegen zichzelf of wat?
Ja. En het mooiste is nog dat de keuzes van rechts om de zwaardere lasten op het bordje van de huishoudens worden gegooid i.p.v. bedrijven worden verweten aan linkse partijen. Of nu ja, mooi, mooi... Het is vooral heel treurig dat er zoveel mensen rondlopen die voor die retoriek vallen.

"We moeten meer betalen voor het klimaat maar dat is een linkse hobby dus ook de schuld van links", luidt het vaak. :')
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 23 september 2021 @ 18:06:04 #48
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201485951
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:02 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ja. En het mooiste is nog dat de keuzes van rechts om de zwaardere lasten op het bordje van de huishoudens worden gegooid i.p.v. bedrijven worden verweten aan linkse partijen. Of nu ja, mooi, mooi... Het is vooral heel treurig dat er zoveel mensen rondlopen die voor die retoriek vallen.

"We moeten meer betalen voor het klimaat maar dat is een linkse hobby dus ook de schuld van links", luidt het vaak. :')
Naja, dit soort geroeptoeter maakt natuurlijk wel dat het beeld van wereldvreemd links gevoed wordt.

Ik denk echter dat de realiteit nog veel triester is en dat is het overgrote deel gewoon helemal niet politici geëngageerd is. Die lijken een lijsttrekkerdebat of twee, vullen een stemwijzertje in en het meest "aansluitende" (lees oppervlakkig sterk) poppetje wordt gekozen. Daarom blijft Rutte ook zo lang meegaan, want dat is een prima debater die weet wat hij wel en niet kan zeggen.. Daarnaast kent hij het politieke spel door en door.


Zet daar de huidige lichting links(en eigenlijk ook rechts) tegenover en dan begin je enigszins te snappen wat voor teringbende het eigenlijk is geworden de afgelopen jaren.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 23 september 2021 @ 18:10:25 #49
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201485992
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Naja, dit soort geroeptoeter maakt natuurlijk wel dat het beeld van wereldvreemd links gevoed wordt.
Mja, ik ben er ook geen voorstander van maar om meteen door te slaan naar de andere kant is ook niet echt helpend. In het EP is die noodtoestand immers ook al uitgeroepen. En we hebben hier in veel opzichten een tamelijk groot probleem, het wordt alleen stelselmatig op de lange baan geschoven.

quote:
Ik denk echter dat de realiteit nog veel triester is en dat is het overgrote deel gewoon helemal niet politici geëngageerd is. Die lijken een lijsttrekkerdebat of twee, vullen een stemwijzertje in en het meest "aansluitende" (lees oppervlakkig sterk) poppetje wordt gekozen. Daarom blijft Rutte ook zo lang meegaan, want dat is een prima debater die weet wat hij wel en niet kan zeggen.. Daarnaast kent hij het politieke spel door en door.

Zet daar de huidige lichting links(en eigenlijk ook rechts) tegenover en dan begin je enigszins te snappen wat voor teringbende het eigenlijk is geworden de afgelopen jaren.
Klopt. Op papier heeft links een behoorlijk sterk programma, alleen faalt het er telkens weer in om een goede frontlinie neer te zetten. Met drolletjes als Klaver en Jetten ga je het nooit ver schoppen.
  Beste debater 2022 donderdag 23 september 2021 @ 20:34:13 #50
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201488738
Oh wat zou het fijn zijn als links zich gewoon weer eens bezig ging houden met werknemersrechten en sociale zekerheid...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')