abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 september 2021 @ 16:44:16 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201484819
quote:
Jongen (12) wil ernstig zieke oma bezoeken en dwingt vaccinatie af bij rechter

Een twaalfjarige jongen uit Groningen heeft van de rechtbank Noord-Nederland toestemming gekregen voor een vaccinatie tegen COVID-19 nadat zijn ouders het niet eens konden worden over het wel of niet vaccineren. De tiener stapte naar de rechtbank omdat hij zijn ernstig zieke oma wil kunnen bezoeken, die aan uitgezaaide longkanker lijdt en in de laatste fase van haar leven is aangekomen.

De jongen is van mening dat hij zijn oma niet "onbelast" kan bezoeken, omdat hij bang is dat hij haar mogelijk zal besmetten doordat hij niet gevaccineerd is. Hij is ervan overtuigd dat een besmetting voor haar levensbedreigend is.

Sinds begin juli kunnen kinderen van twaalf tot en met zeventien jaar kiezen voor een coronavaccinatie. Bij twaalf- tot vijftienjarigen moet dat volgens de wet in overleg met de ouders gebeuren. Kinderen van zestien en zeventien jaar mogen zelf beslissen of zij een coronaprik krijgen.

De relatie van de ouders van de jongen is echter "verstoord" en zij wonen apart van elkaar. De verdeling van de zorg- en opvoedingstaken wordt aan de rechtbank voorgelegd als ouders het onderling niet eens kunnen worden, zo blijkt uit de uitspraak van de rechter.
Vader houdt coronavaccinatie tegen vanwege mogelijk ernstige bijwerking

De moeder van de jongen is voorstander van een coronavaccinatie, maar de vader verleent geen toestemming voor de prik. Volgens de vader loopt zijn zoon immers zelf geen risico op een ziekte met blijvende gevolgen en weegt dat gevaar niet op tegen de "onduidelijke risico's van een vaccin dat zich nog in de testfase bevindt".

De jongen vindt het moeilijk om met zijn vader over de kwestie te praten, omdat hij zich niet gehoord voelt. Mede daarom voelde hij de noodzaak om naar de rechter te stappen.

Overigens klopt de claim van de vader dat de vaccins zich nog in de testfase bevinden, niet. De vaccins hebben, vanwege de noodzaak, de onderzoeksfases versneld doorlopen. Dat was mogelijk door diverse onderzoeksfases samen te voegen.

Bijwerkingen komen zeer sporadisch voor
Volgens de rechter maakt de vader zich begrijpelijk zorgen over de risico's van vaccinaties en is er inderdaad een kleine kans op ernstige bijwerkingen na een coronaprik. Zo lopen kinderen bijvoorbeeld het risico op een ontsteking van de hartspier (myocarditis) en een ontsteking van het hartzakje (pericarditis).

De bijwerkingen komen echter zeer sporadisch voor. Zo waren in Nederland na zo'n 9,6 miljoen Pfizer-prikken twee gevallen van myocarditis en acht gevallen van pericarditis vastgesteld. In Europa ging het na 160 miljoen toegediende doses om respectievelijk 122 en 126 gevallen.

De rechter benadrukt dat de bijwerkingen goed herkend kunnen worden én dat in nagenoeg alle gevallen de patiënt volledig herstelt.

Jongen hoeft eventueel hoger beroep niet af te wachten
Eerder oordeelde ook de Gezondheidsraad al dat kinderen veilig ingeënt kunnen worden. Het prikken van kinderen remt de verspreiding van het coronavirus af en zorgt ervoor dat ook de ziektelast bij volwassenen op den duur wordt teruggedrongen.

Mede daarom besloot de rechter de minderjarige vervangende toestemming te verlenen om een coronaprik te halen. Daarbij stelt de rechter dat het belangrijk is dat de prik op korte termijn plaatsvindt vanwege de gezondheidssituatie van de oma. De tiener hoeft niet te wachten op een eventueel hoger beroep of eis van de vader om de uitspraak van de rechter opnieuw te beoordelen.

https://www.nu.nl/coronav(...)-af-bij-rechter.html
--------------------------------

Fijn dat de jongen over niet al te lange tijd zijn oma kan bezoeken :) Triest voor dat jochie dat dit voor de rechter moest komen ;( Vechtscheidingen :N
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201484880
Ik ben een anti-vaxxer maar wat een compleet gestoorde vader zeg. Laat die jongen gewoon het vaccin nemen en zijn oma bezoeken zeg. Blij dat hij zijn oma nog even (hopelijk nog heel vaak) kan zien!

[ Bericht 11% gewijzigd door Mike-The-Situation op 23-09-2021 16:57:22 ]
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201484892
De mening en de wensen van de snotaap doen er niet toe
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201484903
;( Vechtscheidingen :N

Ben wel benieuwd wiens moeder de oma is; die van de vader of van de moeder.
Dappere move van de jongen, al dan niet ingegeven door mams.
  donderdag 23 september 2021 @ 16:51:39 #5
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201484920
quote:
16s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:50 schreef Ali_boo het volgende:
De mening en de wensen van de snotaap doen er niet toe
Mwah, die ouders mogen blij zijn dat het kind in het juiste lichaam is geboren. Daarbij stelt een prikje niets voor.
pi_201484965
Je zou maar een wappie als vader hebben. Je schaamt je toch kapot?
pi_201485016
Ja leuk.. gevacineerd en nog steeds kan je drager zijn.
Dus als oma zou overlijden vanwege de Covid dan kan ze haar kleinzoon bedanken.
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 september 2021 @ 16:58:45 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201485050
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:57 schreef Zwerfkind het volgende:
Ja leuk.. gevacineerd en nog steeds kan je drager zijn.
Dus als oma zou overlijden vanwege de Covid dan kan ze haar kleinzoon bedanken.
Je snapt niet dat het risico veel kleiner is? Als je een prikkie hebt gehad ben je als je drager bent minder besmettelijk dan een ongevaccineerde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Starhopper op 23-09-2021 17:05:15 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201485110
quote:
16s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Je snapt niet dat het risico veel kleiner is? Als je een prikkie hebt gehad ben je als je drager bent minder besmettelijk dan een ongevaccineerde.
Maar je kan het evengoed nog steeds overdragen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 september 2021 @ 17:04:39 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201485134
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:03 schreef Hathor het volgende:

[..]
Maar je kan het evengoed nog steeds overdragen.
Dat spreek ik toch niet tegen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201485177
Maar eh ... hij kan zich als ongevaccineerd persoon toch ook gewoon laten testen?

Desalniettemin bizar, dat standpunt van die pa.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201485204
quote:
16s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Je snapt niet dat het risico veel kleiner is? Als je een prikkie hebt gehad ben je als je drager bent minder besmettelijk dan een ongevaccineerde.
Ach dat weet jij natuurlijk terwijl de wetenschappers er zelf nog niet eens uit zijn.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02187-1

Overigens testen hebben uitgewezen dat na een jaar, als je geprikt ben met Pfizer, je geen antibody meer hebt.
Vandaar dat geneuzel over die derde prik.
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  donderdag 23 september 2021 @ 17:12:39 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201485234
Ik ben voor keuzevrijheid. Vrijheid om géén vaccin te nemen en ook de vrijheid om wél een vaccin te nemen.

Gedrag van de vader is hier tragisch. Hij zou zijn zoon in zijn keuze moeten steunen. Ook al is hij het er misschien niet mee eens.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201485267
Gek dar hier een rechtzaak voor nodig is, want een 12-jarige mag dit al zelf beslissen volgens de wet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201485334
Zal gezellig worden aan de keukentafel. Wel terecht voor een 12 jarige vind ik.
pi_201485466
Wat een zieke vader. Leuke relatie
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  donderdag 23 september 2021 @ 18:30:13 #17
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201486267
Belachelijk dat een rechter kan bepalen wat een 12 jarig kind wel of niet mag. Een 12-jarige kan nog niet bepalen wat goed en slecht is, daar zijn ouders voor. En daarbij hoeft niet iedereen het eens te zijn over wat goed is of slecht. Waar stopt dit? Straks stapt iedere 12-jarige die zijn zin niet krijgt naar de rechter.
pi_201487071
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:30 schreef leolinedance het volgende:
Belachelijk dat een rechter kan bepalen wat een 12 jarig kind wel of niet mag. Een 12-jarige kan nog niet bepalen wat goed en slecht is, daar zijn ouders voor. En daarbij hoeft niet iedereen het eens te zijn over wat goed is of slecht. Waar stopt dit? Straks stapt iedere 12-jarige die zijn zin niet krijgt naar de rechter.
de ouders in dit verhaal zijn dus niet in staat om voor hun kind te bepalen wat goed en niet goed is, maar vechten meningsverschillen blijkbaar uit over de rug van dat kind.

Als een rechter dit soort beslissingen gaat nemen, zijn die ouders al aardig ver aan het gaan met hun vechtscheiding uitvechten over hun kind.

het is inderdaad wel erg triest dat er dan een rechter bij de pas komt, maar wie anders? die ouders kunnen dat duidelijk niet.

Ter verduidelijking: dit gaat dus niet enkel om een coronavacinatie, de rechter doet over veel meer dingen in het leven van die jongen uitspraak:

quote:
De relatie van de ouders van de jongen is echter "verstoord" en zij wonen apart van elkaar. De verdeling van de zorg- en opvoedingstaken wordt aan de rechtbank voorgelegd als ouders het onderling niet eens kunnen worden, zo blijkt uit de uitspraak van de rechter.


[ Bericht 9% gewijzigd door Shotty op 23-09-2021 19:30:49 ]
pi_201487266
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:10 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]
Ach dat weet jij natuurlijk terwijl de wetenschappers er zelf nog niet eens uit zijn.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02187-1

Overigens testen hebben uitgewezen dat na een jaar, als je geprikt ben met Pfizer, je geen antibody meer hebt.
Vandaar dat geneuzel over die derde prik.
Anti lichamen heb je sowieso niet na een aantal weken.
Het gaat er om dat het lichaam het virus kan herkennen en dat train je door blootstelling aan het virus en productie van antilichamen.

Hoewel mrdna vaccins die stap overslaan en geen virusdeeltjes injecteert, maar de genetische informatie meteen geeft, waarop het lichaam de antilichamen begint aan te maken en uiteindelijk af te breken, met dus als doel de kennis op te slaan ter herkenning.

Hoe goed of efficiënt dat werkt, heeft zichzelf al bewezen met een complete leegloop van de IC’s en ziekenhuis opnames wereldwijd.
pi_201487301
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:30 schreef leolinedance het volgende:
Belachelijk dat een rechter kan bepalen wat een 12 jarig kind wel of niet mag. Een 12-jarige kan nog niet bepalen wat goed en slecht is, daar zijn ouders voor. En daarbij hoeft niet iedereen het eens te zijn over wat goed is of slecht. Waar stopt dit? Straks stapt iedere 12-jarige die zijn zin niet krijgt naar de rechter.
de wet denkt daar anders over.
Als 12-jarige heb je zeggenschap over al je medische kwesties. Onder de 12 heb je er geen zeggenschap over. Na 16 jaar heb je vol zeggenschap erover, wat wil zeggen dat niemand wordt ingelicht over je medische keuzes.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 23 september 2021 @ 19:33:41 #21
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201487307
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:30 schreef leolinedance het volgende:
Belachelijk dat een rechter kan bepalen wat een 12 jarig kind wel of niet mag. Een 12-jarige kan nog niet bepalen wat goed en slecht is, daar zijn ouders voor. En daarbij hoeft niet iedereen het eens te zijn over wat goed is of slecht. Waar stopt dit? Straks stapt iedere 12-jarige die zijn zin niet krijgt naar de rechter.
En dan krijgen ze gewoon gelijk mits het medische zaken betreft.

In medische zaken is de mening vh kind vanaf dat deze 12 jaar is doorslaggevend, mits blijkt dat het kind goed geïnformeerd is.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 23 september 2021 @ 19:34:12 #22
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201487320
Baasje.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 23 september 2021 @ 19:34:53 #23
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201487331
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
de wet denkt daar anders over.
Als 12-jarige heb je zeggenschap over al je medische kwesties. Onder de 12 heb je er geen zeggenschap over. Na 16 jaar heb je vol zeggenschap erover, wat wil zeggen dat niemand wordt ingelicht over je medische keuzes.
Des te chananter is het dat de twaalfjarige gelijk krijgt tegenover zijn vader, welke beter zou moeten weten.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201487361
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:30 schreef leolinedance het volgende:
Belachelijk dat een rechter kan bepalen wat een 12 jarig kind wel of niet mag. Een 12-jarige kan nog niet bepalen wat goed en slecht is, daar zijn ouders voor. En daarbij hoeft niet iedereen het eens te zijn over wat goed is of slecht. Waar stopt dit? Straks stapt iedere 12-jarige die zijn zin niet krijgt naar de rechter.
Het is niet een rechter die bepaald wat een kind wel of niet mag, maar het is een rechter die een conflict tussen ouders die het niet eens zijn beslecht.
pi_201487373
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:03 schreef Hathor het volgende:

[..]
Maar je kan het evengoed nog steeds overdragen.
Wist jij dat je nog steeds kan overlijden in een auto ongeluk terwijl je je gordel om hebt?
pi_201487442
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:36 schreef Intint het volgende:

[..]
Wist jij dat je nog steeds kan overlijden in een auto ongeluk terwijl je je gordel om hebt?
geen fakenieuws verspreiden hier graag :{w
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 23 september 2021 @ 19:41:03 #27
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201487453
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:36 schreef Intint het volgende:

[..]
Wist jij dat je nog steeds kan overlijden in een auto ongeluk terwijl je je gordel om hebt?
Ja. En?
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201487457
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:36 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Het is niet een rechter die bepaald wat een kind wel of niet mag, maar het is een rechter die een conflict tussen ouders die het niet eens zijn beslecht.
dat had niet eens gehoeven want het 12 jarige kind kan gewoon geprikt worden als hij dat wil.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 23 september 2021 @ 19:42:22 #29
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201487487
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:36 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Het is niet een rechter die bepaald wat een kind wel of niet mag, maar het is een rechter die een conflict tussen ouders die het niet eens zijn beslecht.
In dit geval dus wel.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 23 september 2021 @ 19:47:28 #30
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201487600
quote:
16s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Je snapt niet dat het risico veel kleiner is? Als je een prikkie hebt gehad ben je als je drager bent minder besmettelijk dan een ongevaccineerde.
Je gaat er alleen heel kromme zinnen van typen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_201487715
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:42 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
In dit geval dus wel.
nee in dit geval ook niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 23 september 2021 @ 19:52:49 #32
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201487732
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nee in dit geval ook niet
Je mag gerust in hoger beroep gaan.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201487740
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:52 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Je mag gerust in hoger beroep gaan.
waarom?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 23 september 2021 @ 19:54:40 #34
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201487777
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
waarom?
Dat kun je doen als je het niet eens bent met de uitspraak van een rechter.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201487800
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:54 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Dat kun je doen als je het niet eens bent met de uitspraak van een rechter.
oh zo, ja dat kan inderdaad.
Maar de rechter heeft hier niet bepaald wat het kind mag of niet. Dat staat namelijk al in de wet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 23 september 2021 @ 20:07:19 #36
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201488153
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
oh zo, ja dat kan inderdaad.
Maar de rechter heeft hier niet bepaald wat het kind mag of niet. Dat staat namelijk al in de wet.
De wet waar de rechter zich ook aan houdt ja.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 23 september 2021 @ 20:07:32 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201488161
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:52 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Je mag gerust in hoger beroep gaan.
Dit is reeds wettelijk vastgelegd. De rechter heeft geoordeeld dat ad wettelijke vereisten voldaan is. Het kind mag dan ook onmiddellijk gevaccineerd worden, of de vader nu in hoger beroep gaat of niet. Vader kan hier effectief niets meer tegen doen (behalve zaken die over strafrechtelijke grenzen heen gaan).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 23 september 2021 @ 20:08:26 #38
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201488184
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dit is reeds wettelijk vastgelegd. De rechter heeft geoordeeld dat ad wettelijke vereisten voldaan is. Het kind mag dan ook onmiddellijk gevaccineerd worden, of de vader nu in hoger beroep gaat of niet. Vader kan hier effectief niets meer tegen doen.
Ja zoals de Rijdende Rechter zou zeggen: "U hebt juridisch gezien, geen poot om op te staan."
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201488196
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dit is reeds wettelijk vastgelegd. De rechter heeft geoordeeld dat ad wettelijke vereisten voldaan is. Het kind mag dan ook onmiddellijk gevaccineerd worden, of de vader nu in hoger beroep gaat of niet. Vader kan hier effectief niets meer tegen doen.
dat is vaak zo met zinloze rechtzaken.
Ik kan bv ook een rechtzaak beginnen dat ik het niet eens ben dat ik moet stoppen bij een rood verkeerslicht. Als ik dan verlies en ik ga in hoger beroep dan moet ik me er nog steeds aan houden, gedurende dit hoger beroep.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 23 september 2021 @ 20:09:49 #40
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201488221
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 20:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat is vaak zo met zinloze rechtzaken.
Ik kan bv ook een rechtzaak beginnen dat ik het niet eens ben dat ik moet stoppen bij een rood verkeerslicht.
Verschrikkelijk inderdaad dat je het niet eens kan zijn met een door de overheid bepaald oordeel.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201488241
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 20:09 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Verschrikkelijk inderdaad dat je het niet eens kan zijn met een door de overheid bepaald oordeel.
je kan het prima er mee oneens zijn. Ik ben het heel vaak oneens met regels van de overheid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 23 september 2021 @ 20:11:55 #42
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201488277
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 20:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
je kan het prima er mee oneens zijn. Ik ben het heel vaak oneens met regels van de overheid.
Behalve als er mensen gepakt worden waar je de pik op hebt? Of hoe moet ik dat zien?
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 23 september 2021 @ 20:19:34 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201488441
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201488528
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:10 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]
Ach dat weet jij natuurlijk terwijl de wetenschappers er zelf nog niet eens uit zijn.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02187-1

Overigens testen hebben uitgewezen dat na een jaar, als je geprikt ben met Pfizer, je geen antibody meer hebt.
Vandaar dat geneuzel over die derde prik.
Nee logisch. Zo lang blijven antilichamen niet in je lijf. Dan heb je nog B en T cel immuniteit.
pi_201488827
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 20:11 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Behalve als er mensen gepakt worden waar je de pik op hebt? Of hoe moet ik dat zien?
dan nog steeds kan je het er prima mee oneens zijn. Niemand kan je dat verbieden. in NL mag je het zelfs zeggen zonder straf van de overheid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 23 september 2021 @ 20:39:31 #46
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201488858
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 20:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dan nog steeds kan je het er prima mee oneens zijn. Niemand kan je dat verbieden. in NL mag je het zelfs zeggen zonder straf van de overheid.
Zo denkt die rechter ook, maar toch voel ik wat onvrede met de gang van zaken.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201489773
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:30 schreef leolinedance het volgende:
Belachelijk dat een rechter kan bepalen wat een 12 jarig kind wel of niet mag. Een 12-jarige kan nog niet bepalen wat goed en slecht is, daar zijn ouders voor. En daarbij hoeft niet iedereen het eens te zijn over wat goed is of slecht. Waar stopt dit? Straks stapt iedere 12-jarige die zijn zin niet krijgt naar de rechter.
Naja, blijkbaar is die vader nog te stompzinnig om voor den duvel te dansen, dus goed voor die jongen !
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 23 september 2021 @ 21:26:13 #48
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201489876
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:30 schreef leolinedance het volgende:
Belachelijk dat een rechter kan bepalen wat een 12 jarig kind wel of niet mag. Een 12-jarige kan nog niet bepalen wat goed en slecht is, daar zijn ouders voor. En daarbij hoeft niet iedereen het eens te zijn over wat goed is of slecht. Waar stopt dit? Straks stapt iedere 12-jarige die zijn zin niet krijgt naar de rechter.
De jongen oordeelt niet over goed en slecht. Hij wil gewoon naar zijn oma unnen en heeft genoeg verantwoordelijkheidsgevoel om de wetenschap te geloven en dus te vinden dat hij gevaccineerd moet zijn om zijn wetsbare oma te beschermen. Ze gaat al dood, geen noodzaak haar lijden te verergeren.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_201489979
Als de jongen naar een vaccinatiestraat gaat, wordt hij sws gewoon gevaccineerd.


quote:
In de praktijk van het vaccineren van jongeren komt het op het volgende neer, zoals dat ook binnen het Rijksvaccinatieprogramma gebruikelijk is:

Jongeren vanaf 12 tot en met 15 jaar hebben volgens de wet bij medische behandelingen of onderzoeken een belangrijke eigen stem. Bij verschil van mening tussen kind en ouders is de mening van het kind doorslaggevend als duidelijk is dat het kind goed weet waarover het gaat. Dit betekent dat als een jongere op de vaccinatielocatie verschijnt er in principe toestemming is voor vaccineren.
Jongeren vanaf 16 jaar en ouder worden door de WGBO op één lijn gesteld met volwassenen.
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19-vaccinatie
Definitely not CIA
pi_201493295
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat had niet eens gehoeven want het 12 jarige kind kan gewoon geprikt worden als hij dat wil.
Niet zonder toestemming ouders, beide moeten instemmen want beide zijn gezaghebbende.

Dus moest de rechter de knoop doorhakken.

Heb je wel gelezen hoe het zit of lul je maar wat?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')