abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 september 2021 @ 13:40:48 #1
47760 Grote_Swets
En groot is tie....
pi_201482535
k zit via teamviewer online met een computer in canada
...
Ik ben daar allerlei PLC en HMI software aan het installeren...

maar het gekke is, ik heb nu (2 x al) alles er op gezet, geïnstalleerd enz enz..

maar zodra ik die computer daar restart, is alles weer weg?
zelfs een aantal mapjes die ik op het bureaublad had laten staan?

.Iemand enig idee? ik snap er ff niets van....

Alvast bedankt
pi_201482587
Enige wat ik kan bedenken is iets met admin rechten waardoor het niet geïnstalleerd word, of je zit niet op het juiste account na herstart.

Maar ik zou het verder ook even niet weten.
pi_201482589
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:40 schreef Grote_Swets het volgende:
k zit via teamviewer online met een computer in canada
...
Ik ben daar allerlei PLC en HMI software aan het installeren...

maar het gekke is, ik heb nu (2 x al) alles er op gezet, geïnstalleerd enz enz..

maar zodra ik die computer daar restart, is alles weer weg?
zelfs een aantal mapjes die ik op het bureaublad had laten staan?

.Iemand enig idee? ik snap er ff niets van....

Alvast bedankt
Zit er een "Reborn" PCI of PCIe kaart of iets vergelijkbaars in? Of "Illusion" software (doet ongeveer hetzelfde)?

Dat wordt gebruikt om de computer na een herstart weer in originele staat te herstellen, bijvoorbeeld als het om openbare computers gaat (bibliotheken, scholen, kiosk, internetcafé, etc).

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 23-09-2021 13:49:23 ]
  Forum Admin donderdag 23 september 2021 @ 13:50:02 #4
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_201482665
Lijkt er inderdaad op of er gewoon weer een standaard image wordt teruggezet na een herstart.
Kan ook gewoon via een pxe boot gaan.
  donderdag 23 september 2021 @ 13:54:28 #5
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_201482712
Een virtuele machine die bij een herstart een standard disk krijgt?
  donderdag 23 september 2021 @ 13:56:50 #6
47760 Grote_Swets
En groot is tie....
pi_201482740
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zit er een "Reborn" PCI of PCIe kaart of iets vergelijkbaars in? Of "Illusion" software (doet ongeveer hetzelfde)?

Dat wordt gebruikt om de computer na een herstart weer in originele staat te herstellen, bijvoorbeeld als het om openbare computers gaat (bibliotheken, scholen, kiosk, internetcafé, etc).
ja... ik heb echt geen idee...

het is een touch-PC aanboord van een schip, waar ik een HMI pakket op moet zetten... en ik zit er dus via teamviewer in dat scherm...
maar ik heb het nu al 2x geprobeerd, en dan werkt alles....
start ik opnieuw op, dan is alles weg.... zelfs wat ik tijdelijk mop het buroblad had gezet....

en ook in de lijst met programma;'s in windows (waar je een applkatie kan uninstallen) staat de oude versie weer van 31-08... ?

maar net wat ik al zeg... ik dacht ff dat ik gek werd....

maar ik zit nu ff niet in het scherm.... ik heb net voor het eten alles er weer afgegooid, en het scherm afgesloten... zo weer eens opstarten, en kijken wat er dan op staat... als hij dan weer terug is , moet ik eerst dat zien te vinden....
  donderdag 23 september 2021 @ 14:14:59 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201483010
Als het een mini pc is die misschien bedoelt is als thin client kan er ook write protection op zitten, die wist ook alles na een herstart. Bij HP zie je dan zo'n groen slotje als icoon op de taakbalk (daar bij de tijd etc). Uitzetten, herstarten en dan werkt het. Als je klaar bent uitzetten, herstarten en klaar is Klara.


Volgens mij heet het dan uwf, kan je ook in het configuratiescherm vinden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Eindredactie Games donderdag 23 september 2021 @ 14:30:59 #8
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_201483236
quote:
14s.gif Op donderdag 23 september 2021 14:14 schreef jogy het volgende:
Als het een mini pc is die misschien bedoelt is als thin client kan er ook write protection op zitten, die wist ook alles na een herstart. Bij HP zie je dan zo'n groen slotje als icoon op de taakbalk (daar bij de tijd etc). Uitzetten, herstarten en dan werkt het. Als je klaar bent uitzetten, herstarten en klaar is Klara.

Volgens mij heet het dan uwf, kan je ook in het configuratiescherm vinden.
Hier riekt het naar idd, unified write filter. Je zal waarschijnlijk admin-rechten moeten hebben om write protection uit te zetten. Standaard dummy useraccount heeft niet eens rechtermuisknop op die HP TC images. Al strookt dat niet met het wél mogen uitvoeren van executables.

User afmelden, CTRL ingedrukt houden (mits auto-logon) en daarna admin-account kiezen om mee in te loggen (default un/pw = Admin/Admin)
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_201483601
Als ik een ¤ krijg voor alle uren die ik verspild heb aan "grapjes" van andere systeembeheerders om iets dicht te timmeren, dan kan ik 3 weken op vakantie.
pi_201483705
Klinkt alsof je geen writable volume hebt. Neem contact op met je ICT afdeling.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  donderdag 23 september 2021 @ 15:15:25 #11
47760 Grote_Swets
En groot is tie....
pi_201483761
intel trusted execution engine
wat is dat? staat tussen de geintalleerde programma's?
  donderdag 23 september 2021 @ 16:00:42 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201484331
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:15 schreef Grote_Swets het volgende:
intel trusted execution engine
wat is dat? staat tussen de geintalleerde programma's?
https://en.wikipedia.org/(...)chnology?wprov=sfla1

Heeft er niets mee te maken.

Zoek dit eens op https://docs.microsoft.co(...)unified-write-filter
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 23 september 2021 @ 16:06:27 #13
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201484423
Ik ga er voor de vorm van logica maar even vanuit, dat je bedoelt '....NA herstart Windows 10'?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 24 september 2021 @ 08:07:28 #14
47760 Grote_Swets
En groot is tie....
pi_201493564
quote:
8s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik ga er voor de vorm van logica maar even vanuit, dat je bedoelt '....NA herstart Windows 10'?
ja een restart van die pc.... maar ik heb het gevonden, ufw filter disable en toen werkte het.... ? maar ja , ik heb dat nooit aangezet.... maar ben al lang blij dat het opgelost is....
  vrijdag 24 september 2021 @ 08:12:50 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201493603
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:07 schreef Grote_Swets het volgende:
ufw filter disable
Ben jij de beheerder? Zo niet zou ik die dan toch even op de hoogte stellen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201494826
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 14:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als ik een ¤ krijg voor alle uren die ik verspild heb aan "grapjes" van andere systeembeheerders om iets dicht te timmeren, dan kan ik 3 weken op vakantie.
Ik registreer altijd netjes mijn gewerkte uren dus ik krijg zelfs meerdere ¤ voor de uren die ik door andermans werk verspil. 8-)
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_201495692
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:17 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Ik registreer altijd netjes mijn gewerkte uren dus ik krijg zelfs meerdere ¤ voor de uren die ik door andermans werk verspil. 8-)
True :P
Bedoelde "als bonus" :P
pi_201497260
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:07 schreef Grote_Swets het volgende:

[..]
ja een restart van die pc.... maar ik heb het gevonden, ufw filter disable en toen werkte het.... ? maar ja , ik heb dat nooit aangezet.... maar ben al lang blij dat het opgelost is....
Ik hoop wel dat je het na je installatie weer hebt aangezet. Dit soort clients hebben meestal geen actieve up to date virusscanner lopen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')