quote:
Op donderdag 23 september 2021 12:22 schreef michiel_merk het volgende:Niks mis mee , ik rij al wat jaren in een Astra G Coupe, is ook een beetje liefhebberij ,niks aan te doen
Volgende word een Opel Insignia sports tourer
Bij de wat oudere types heb je aardig kans op wat olie verbruik, maar dat is met veel merken zo
Voor de rest net zo betrouwbaar als VW Peugot etc
Olieverbruik. Ja dat kennen we.
Een collega van een paar bedrijven terug, had standaard een 5 liter can olie achterin zijn Corsa liggen.
Elke zoveel honderd kilometer moest er een halve liter bij.
De werkgever van het laatste bedrijf, onderhield de auto's van de halve familie, van vrienden en kerkgenoten.
Soms stond er om de 2 dagen een andere auto op zijn lift.
Als de olie van een van die auto's ververst moest worden, gooide hij de afgewerkte olie in zijn eigen Zafira.
Dat kon hij vaak precies redden, tot de volgende olieverversing.
De Meriva die zijn dochter had, had daar toch minder last van, zei hij.
Tja, mijn ervaringen met Opel zijn niet zo talrijk.
Ik ben wel eens meegereden met een buurman die een Ascona had.
En ik heb een keer een uurtje met een Astra turbodiesel gereden.
Reed op zich helemaal niet verkeerd.
Je voelde wel dat er wat gewicht aan zat, maar de motor trok hem toch makkelijk op gang.
Voelde best degelijk aan.
Dat was respectievelijk 40 en 20 jaar geleden.
Mijn persoonlijke mening is idd een beetje grijze muisachtig.
Beetje auto voor het klootjesvolk, zeg maar.
Maar dat sentiment stamt ook nog uit de jaren 90 en is ook niet meer helemaal waar.
Opel Kadett en Ford Taunus waren toen echte werkmansauto's
Persoonlijk ben ik meer van de japanse auto's.
Vaak een stuk lichter (leuk voor de mrb ,brandstofverbruik, bandenslijtage en het rijgedrag), kwaliteit is minstens hetzelfde als Duitse auto's en je krijgt een rijker aangeklede auto voor hetzelfde geld of minder.
Kijk eens naar Honda.
De Jazz is vooral heel praktisch, met hoge instap en, met volledig vlak neerklapbare achterbank, echt een ruimtewonder.
Voor wat vlotter, de Civic.
Reken er dan wel op dat je jezelf eruit moet hijsen.
Geen probleem als je jong bent, maar als je wat ouder wordt, ga je een hogere instap meer waarderen.
Allebei hele andere auto's, maar je kan met allebei een dubbeltje oppikken in de bocht, zo strak als ze sturen.
Met een vinger schakelen, zo licht (of een CVT automaat) en met je grote teen remmen dat het asfalt opkrult, bij wijze van.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.