abonnement Unibet Coolblue
pi_201478664
quote:
De Keurslager is vanochtend uitgeroepen tot grootste Liegebeest van 2021. Aan de 13de editie van de verkiezing - georganiseerd door dierenwelzijnsorganisatie Wakker Dier - deden dit jaar bijna 18.000 mensen mee. Zo'n 40 procent stemde op de Keurslager.

De organisatie wil met de jaarlijkse trofee bedrijven die hun klanten misleiden over dierenwelzijn, ontmaskeren. "Want hierdoor krijgen écht diervriendelijkere producten geen eerlijke kans", aldus stichting Wakker Dier.

"Veel mensen vertrouwen hun Keurslager en denken dat het daar wel goed zit. Maar helaas: er kan gewoon plofkip in de schappen liggen", zegt Kenny Oostrik van de stichting. "Elke 'Keur'-slager keurt zijn eigen vlees en kiest zelf wat hij in de vitrines legt."

Wakker Dier noemt een kip een plofkip als die enorm snel groeit, in volle, dichte stallen wordt gehouden en daardoor problemen heeft met de gezondheid zoals voetzweren en gewrichtspijn.

De Keurslagersvereniging (met 400 winkels) voert - zo zegt Wakker Dier - op zijn website diverse misleidende claims, zoals 'hoge kwaliteitseisen' en 'leveranciers hebben oog voor dierenwelzijn'. "Maar dat is onterecht. De vereniging stelt helemaal geen dierenwelzijnseisen aan het assortiment van de leden."

Keurslagers: Wij liegen niet

Directeur Joep Klaver van de vereniging van Keurslagers wil alleen schriftelijk reageren: "Wakker Dier wekt de suggestie dat Keurslagers geen aandacht hebben voor Dierenwelzijn. Dit is pertinent onjuist. Wij liegen niet."

Volgens de slagers wil Wakker Dier dat Keurslagers zich conformeren aan een landelijke standaard qua dierenwelzijn. Klaver: "Maar dat past niet bij ons omdat onze slagers de mogelijkheid hebben om bij lokale boeren en toeleveranciers onderscheidende producten te kunnen inkopen. Dit is voor onze vereniging een groot goed. Wakker Dier kan zich hier niet in vinden en heeft blijkbaar besloten dat deze nominatie daarom passend is. Wij vinden dat onterecht. We nemen hier afstand van. En we willen ook niet via de media discussie voeren."

https://nos.nl/artikel/23(...)tste-liegebeest-2021


Dat was toch al lang bekend dat vrijwel de meeste slagers gewoon het zelfde vlees als supermarkten verkoopt. Zijn echt maar een handjevol kleine slagers die daadwerkelijk weten van weke boerderij hun vlees afkomstig is en ook echt vlees verkopen van dieren met een goed leven en goede voeding. Maar daar betaal je dan ook vaak minimaal 2x zo veel voor.

Je hebt niet voor niets sinds een paar jaar bedrijven zoals koopeenkoe of ecofields.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 september 2021 @ 07:42:36 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201478673
Ik koop alleen bij de biologische slager op de hoek. De rest van de slagers verkoopt voor 3x zoveel geld supermarktvlees :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201478709
quote:
16s.gif Op donderdag 23 september 2021 07:42 schreef Starhopper het volgende:
Ik koop alleen bij de biologische slager op de hoek. De rest van de slagers verkoopt voor 3x zoveel geld supermarktvlees :')
Bio zegt ook niet zo veel he, is gewoon een keurmerk dat ze vlees hebben die “bio” gevoerd zijn.

Maar als je dan die aflevering van de keuringsdienst over roomboter ziet, en je dan hoort dat ze koeien tegenwoordig vetmesten met palmvet, dan kan dat ook wel bio zijn maar of we dat moeten willen is ook maar de vraag.

En ben we eens bij een bio varkenshouderij geweest, die varkens zitten alsnog gewoon een vrij kleine bakken de hele dag en kunnen dan via een tunneltje naar een iets grotere bak naar buiten.

Als je denkt dat bio ook betekend dat varkens lekker in een modderpoeltje kunnen zitten heb je het ook mis.
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 07:59:32 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_201478750
Wakker dier :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_201478765
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 07:59 schreef Plompzakker het volgende:
Wakker dier :')
U MAD?
pi_201478785
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 07:59 schreef Plompzakker het volgende:
Wakker dier :')
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_201478816
quote:
16s.gif Op donderdag 23 september 2021 07:42 schreef Starhopper het volgende:
Ik koop alleen bij de biologische slager op de hoek. De rest van de slagers verkoopt voor 3x zoveel geld supermarktvlees :')
Oh, acteer je geen vegetariër meer?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201478823
Wat is wakker dier
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 september 2021 @ 08:17:42 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201478861
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 07:48 schreef 111210 het volgende:

[..]
Bio zegt ook niet zo veel he, is gewoon een keurmerk dat ze vlees hebben die “bio” gevoerd zijn.

Maar als je dan die aflevering van de keuringsdienst over roomboter ziet, en je dan hoort dat ze koeien tegenwoordig vetmesten met palmvet, dan kan dat ook wel bio zijn maar of we dat moeten willen is ook maar de vraag.

En ben we eens bij een bio varkenshouderij geweest, die varkens zitten alsnog gewoon een vrij kleine bakken de hele dag en kunnen dan via een tunneltje naar een iets grotere bak naar buiten.

Als je denkt dat bio ook betekend dat varkens lekker in een modderpoeltje kunnen zitten heb je het ook mis.

Dat wat deze slager verkoopt is echt bio. Daarom koop ik er ook.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 23 september 2021 @ 08:17:43 #10
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201478862
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 07:59 schreef Plompzakker het volgende:
Wakker dier :')
Dat blijkt wel

quote:
NOS NIEUWS • ECONOMIE • VANDAAG, 06:00

De Keurslager is vanochtend uitgeroepen tot grootste Liegebeest van 2021
Hoe laat beginnen die met werken joh, uur of 04:00 ofzo.
pi_201478879
quote:
16s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat wat deze slager verkoopt is echt bio..
Hoe stel je dat vast?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 september 2021 @ 08:22:27 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201478900
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:20 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Hoe stel je dat vast?
Deze slagerij is er heel open over hoe hij aan het vlees komt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201478915
quote:
16s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Deze slagerij is er heel open over hoe hij aan het vlees komt.
Hoe bepaal je of het verkooppraat is of waarheid?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_201478917
quote:
16s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Deze slagerij is er heel open over hoe hij aan het vlees komt.
Dat kan elke slagerij wel zeggen :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_201478924
Zou Joep Klaver van de keurslager familie zijn van Jesse?

Leuke kerst zullen die elk jaar hebben dan.
pi_201478932
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:24 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Hoe bepaal je of het verkooppraat is of waarheid?
Probeer het maar niet joh, die jongen is een beetje zwakbegaafd.

Veranderd ook 4x per jaar van politieke richting enzo.
pi_201479023
Als er iets aids is, dan is het wakker dier wel :r
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 september 2021 @ 08:47:28 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201479093
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:24 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Hoe bepaal je of het verkooppraat is of waarheid?
Hij werkt oa samen met natuurbeheerders.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201479123
Koop je voor de hoofdprijs kip bij de keurslager, blijkt het plofkip te zijn. Ik zou me als klant zijnde flink genept voelen.
pi_201479190
Niemand boeit dit.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 september 2021 @ 09:03:08 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201479239
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Koop je voor de hoofdprijs kip bij de keurslager, blijkt het plofkip te zijn. Ik zou me als klant zijnde flink genept voelen.
Eigenlijk is het niet heel verrassend bij een grote keten. Zelfstandige slagers zijn vaak wel eerlijk.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201479281
quote:
16s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Eigenlijk is het niet heel verrassend bij een grote keten. Zelfstandige slagers zijn vaak wel eerlijk.
Nu je erover nadenkt niet inderdaad. Maar als je die prijzen ziet, ga je er wel van uit dat je beter spul koopt dan in de super. Maar nu blijkt dat de supermarkt gewoon betere kip verkoopt en goedkoper ook :')

Ik hoop dat ze dit klanten gaat kosten. Nepbedrijf.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 september 2021 @ 09:10:23 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201479297
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nu je erover nadenkt niet inderdaad. Maar als je die prijzen ziet, ga je er wel van uit dat je beter spul koopt dan in de super. Maar nu blijkt dat de supermarkt gewoon betere kip verkoopt en goedkoper ook :')

Ik hoop dat ze dit klanten gaat kosten. Nepbedrijf.
Ja, als je de prijzen ziet kan je verwachten dat het om goed vlees gaat inderdaad.

Dat mag ik ook hopen ja. Walgelijke praktijken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201479377
Dieren eten :')
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 september 2021 @ 09:18:42 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201479393
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:16 schreef Feeeeble het volgende:
Dieren eten :')
Ik eet vegetarische vleesjes O+ En 1x per week een eerlijk stukje vlees van de biologische slager.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201479398
quote:
16s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Eigenlijk is het niet heel verrassend bij een grote keten. Zelfstandige slagers zijn vaak wel eerlijk.
Waarom dat? Alsof die er niet alles aan doen om meer geld in het laatje te krijgen
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 september 2021 @ 09:26:02 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201479455
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Waarom dat? Alsof die er niet alles aan doen om meer geld in het laatje te krijgen
Klopt. Juist door met een goed en eerlijk product te komen kunnen zelfstandige slagers zich onderscheiden van ketens als de Keurslager. De biologische slager waar ik kom heeft een vaste klantenkring en de klanten komen ook van ver. Als hij zijn klanten kwijtraakt door te liegen en bedriegen is het einde verhaal, zo'n keten als Keurslager kan dit prima overleven.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201479482
quote:
16s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Klopt. Juist door met een goed en eerlijk product te komen kunnen zelfstandige slagers zich onderscheiden van ketens als de Keurslager. De biologische slager waar ik kom heeft een vaste klantenkring en de klanten komen ook van ver. Als hij zijn klanten kwijtraakt door te liegen en bedriegen is het einde verhaal, zo'n keten als Keurslager kan dit prima overleven.
Het zou kunnen maar persoonlijk zou ik er toch maar rekening mee houden dat ook de zelfstandige slager leugentjes verkoopt.
pi_201479635
quote:
Joep Klaver, directeur van de Vereniging van Keurslagers, "neemt absoluut afstand" van de titel. "Wakker Dier wekt de suggestie dat Keurslagers geen aandacht hebben voor dierenwelzijn, dat is pertinent onjuist", zegt Klaver in een reactie.

Hij wijst erop dat de vereniging bestaat uit zelfstandige ondernemers "die met zorg en aandacht lokaal hun grondstoffen en vleesconcepten inkopen met een onderscheidende hoge standaard op diverse aspecten, waaronder duurzaamheid en dierenwelzijn".
Ik lees: "We hopen dat onze slager een beetje rekening houden met dierenwelzijn, maar als ze dat niet doen boeit het ons ook niet."

quote:
Volgens de directeur wil Wakker Dier dat Keurslagers een landelijke standaard voor dierenwelzijn naleven. "Maar er zijn lokale boeren die zeggen: ik wil niet gecertificeerd worden voor een Beter Leven-keurmerk, want ik wil me onderscheiden van de supermarkt. Daar zit het verschil van inzicht. Hier is niks aan gelogen, maar Wakker Dier vindt schijnbaar dat dit de titel Liegebeest verdient", aldus Klaver.
Ik lees: "Er zijn ook lokale boeren die zogenaamd niet gecertificeerd willen worden omdat het gewoon een grote teringzooi is en ze nooit gecertificeerd kunnen worden. Als onze slagers daar kopen, vinden we het ook prima."
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201479706
quote:
6s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik lees: "We hopen dat onze slager een beetje rekening houden met dierenwelzijn, maar als ze dat niet doen boeit het ons ook niet."
[..]
Ik lees: "Er zijn ook lokale boeren die zogenaamd niet gecertificeerd willen worden omdat het gewoon een grote teringzooi is en ze nooit gecertificeerd kunnen worden. Als onze slagers daar kopen, vinden we het ook prima."
Beide organisaties hebben boter op hun hoofd. Wat is dat nu voor kansloos opgedring van die keurmerken van Wakker Dier? Ik snap die boeren wel, dan wek je de indruk supermarktvlees te verkopen.

En wie vlees koopt bij de slager en werkelijk denkt veel 'beter' vlees te kopen dan in de supermarkt heeft wat last van cognitieve dissonantie
pi_201479772
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 07:40 schreef 111210 het volgende:
De Keurslager is vanochtend uitgeroepen tot grootste Liegebeest van 2021.
Als bewezen is dat ze liegen dan zal het wel zo zijn!

Kan mij herinneren dat ik in het verleden wel eens heb lopen mailen met een keurslager over zijn kipfilet en waar het vandaan kwam etc...
Heb daar nooit een goed antwoord op gehad en het kwam zelfs zover dat ik op een gegeven moment helemaal geen antwoord meer kreeg...
Dus ik had toen al zo'n vermoeden dat het kippenvlees daar net zo goed uit de supermarkt had kunnen komen!
pi_201479785
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 07:48 schreef 111210 het volgende:
Als je denkt dat bio ook betekend dat varkens lekker in een modderpoeltje kunnen zitten heb je het ook mis.
Maar wel *** (sterren!)
  donderdag 23 september 2021 @ 10:08:27 #33
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_201479828
quote:
16s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik eet vegetarische vleesjes O+ En 1x per week een eerlijk stukje vlees van de biologische slager.
Dus slaat dit:
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:16 schreef Feeeeble het volgende:
Dieren eten :')
ook op jou.
pi_201480454
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Waarom dat? Alsof die er niet alles aan doen om meer geld in het laatje te krijgen
Omdat zelfstandigen doorgaans meer passie hebben voor hun werk dan ketenmedewerkers. Daarnaast zijn ze doorgaans socialer en meer betrokken bij hun omgeving.

Je vraag zegt meer over jou, dan over het ethos van zelfstandigen.
  donderdag 23 september 2021 @ 11:12:10 #35
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201480607
De slager hier in het dorp is echt een mongool. Koop liever bij koopeenkoe etc, veel beter.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201480638
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Koop je voor de hoofdprijs kip bij de keurslager, blijkt het plofkip te zijn. Ik zou me als klant zijnde flink genept voelen.
Daarom koop ik mijn kip bij de poelier, die goedkoper is dan de supermarkt.

Maar de keurslager hier heeft wel andere kwaliteit vlees dan uit de supermarkt. Gehakt proef je echt verschil, zit ook geen kraakbeen in en minder vet. Of filetlapjes stroomt bijvoorbeeld geen halve pan water en vet uit als je ze bakt.
pi_201480644
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 07:59 schreef Plompzakker het volgende:
Wakker dier :')
  donderdag 23 september 2021 @ 11:22:23 #38
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201480733
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nu je erover nadenkt niet inderdaad. Maar als je die prijzen ziet, ga je er wel van uit dat je beter spul koopt dan in de super. Maar nu blijkt dat de supermarkt gewoon betere kip verkoopt en goedkoper ook :')

Ik hoop dat ze dit klanten gaat kosten. Nepbedrijf.
Dit kan je dus helemaal niet zo zeggen, deze conclusie klopt niet. De keurslager hier om de hoek kan een totaal verschillend assortiment hebben als de keurslager 10 kilometer verder.

Dus als je denkt dat nu blijkt dat 'de supermarkt' betere kip verkoopt dan 'de keurslager' zit je gewoonweg mis. Wel precies wat wakker dier je wil laten geloven natuurlijk, vrij ironisch in een prijsuitreiking over misleiding
Laffe huichelaar
pi_201481219
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dit kan je dus helemaal niet zo zeggen, deze conclusie klopt niet. De keurslager hier om de hoek kan een totaal verschillend assortiment hebben als de keurslager 10 kilometer verder.

Dus als je denkt dat nu blijkt dat 'de supermarkt' betere kip verkoopt dan 'de keurslager' zit je gewoonweg mis. Wel precies wat wakker dier je wil laten geloven natuurlijk, vrij ironisch in een prijsuitreiking over misleiding
Supers verkopen geen plofkip meer toch? M.i. is plofkip van slechtere kwaliteit dan de niet plofkip, vooral vanwege de leefomstandigheden. Maar misschien heb ik het mis hoor :) Ik eet zelden kip.
  donderdag 23 september 2021 @ 11:52:43 #40
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201481243
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Supers verkopen geen plofkip meer toch? M.i. is plofkip van slechtere kwaliteit dan de niet plofkip, vooral vanwege de leefomstandigheden. Maar misschien heb ik het mis hoor :) Ik eet zelden kip.
Maar het is helemaal niet gezegd dat de keurslager om de hoek plofkip heeft. Dat is gewoon niet waar.
Laffe huichelaar
pi_201481984
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:00 schreef PatrickSwayze het volgende:

[..]
Omdat zelfstandigen doorgaans meer passie hebben voor hun werk dan ketenmedewerkers. Daarnaast zijn ze doorgaans socialer en meer betrokken bij hun omgeving.

Je vraag zegt meer over jou, dan over het ethos van zelfstandigen.
Ik vind dit hopeloos naïef.
pi_201482039
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 07:59 schreef Plompzakker het volgende:
Wakker dier _O_
  donderdag 23 september 2021 @ 13:08:55 #43
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_201482170
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 07:59 schreef Plompzakker het volgende:
Wakker dier :')
Inderdaad :') Wakker mens _O_

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_201482541
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:04 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Maar wel *** (sterren!)
persoonlijk vind ik het verschil tussen geen ster (geen eisen) en 1 ster best groot, maar het verschil tussen 1 en 3 sterren best klein. zeker voor wat betreft runderen:

https://beterleven.dieren(...)ieren/vleesrunderen/

bij varkens vind ik het verschil tussen geen ster (gangbaar) en 1 ster echt minimaal, en zet het pas bij 2 sterren een beetje zoden aan de dijk. maar het verschil tussen 2 en 3 is dan weer minimaal.

https://beterleven.dieren(...)alle-dieren/varkens/
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201482624
quote:
10s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Inderdaad :') Wakker mens _O_

[ afbeelding ]
wat een hoop bla bla en emotioneel geneuzel... eerst gaat het om dieren en vervolgens alleen nog maar over plantjes. en wat hebben die dieren aan dat 'prachtige riviertje' waar ze aan wonen, of aan die 'oude steiger' en 'picknicktafel'? man man schrijf dan geen stukje als je niks zinnigs te melden hebt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 23 september 2021 @ 13:49:38 #46
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_201482660
quote:
6s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]
wat een hoop bla bla en emotioneel geneuzel... eerst gaat het om dieren en vervolgens alleen nog maar over plantjes. en wat hebben die dieren aan dat 'prachtige riviertje' waar ze aan wonen, of aan die 'oude steiger' en 'picknicktafel'? man man schrijf dan geen stukje als je niks zinnigs te melden hebt.
Een artikel wordt niet speciaal op maat naar jouw wensen geschreven.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_201482892
Is er ook Wakker Bier?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_201482995
quote:
16s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat wat deze slager verkoopt is echt bio. Daarom koop ik er ook.
Ja wat ik zeg, bio hoeft niet persee goede voeding te betekenen, koeien moeten gewoon gras eten, geen biologische palm vet. (Om ze sneller vet te mesten)
pi_201483220
quote:
16s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Eigenlijk is het niet heel verrassend bij een grote keten. Zelfstandige slagers zijn vaak wel eerlijk.
Keurslager is geen keten. Het zijn zelfstandige ondernemers met een franchiseformule.

Dat is nou juist het hele punt hier. Elke Keurslager regelt zijn eigen inkoop, er worden overkoepelend geen normen gesteld. Dat betekent dat sommige Keurslagers plofkip kunnen verkopen, terwijl andere wel aandacht hebben voor dierenwelzijn.

De Keurslager waar ik kom staat plaatselijk heel goed bekend en is ook nog echt zo'n ouderwetse slager die z'n eigen worsten maakt en zo. Zijn vlees is ook duidelijk beter van kwaliteit dan het vlees bij de super markt. Dat wil echter helemaal niet zeggen dat dat bij elke Keurslager zo is.
pi_201483568
quote:
6s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:49 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Een artikel wordt niet speciaal op maat naar jouw wensen geschreven.
Dan nog is het een nietszeggend en totaal onsamenhangend artikel dat begint over dierenwelzijn, verder gaat over woongenot en afsluit over plantjes.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 23 september 2021 @ 14:56:19 #51
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201483598
Aanhangers van Lekker Dier die Keurslagers in een hoek zet, goh wat objectief.
Verder, Keurslager is geen keten of 1 bedrijf, het is een samenwerkings verband van zelfstandige slagers die voor een formule gaan en gezamelijk marketing bedrijven. De ene keurslager is de andere niet. Ze kopen meestal zelfstandig in, maken zelf deels hun eigen producten
  donderdag 23 september 2021 @ 15:02:01 #52
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_201483649
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 14:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dan nog is het een nietszeggend en totaal onsamenhangend artikel dat begint over dierenwelzijn, verder gaat over woongenot en afsluit over plantjes.
Dat geldt ook voor jouw reactie. Zeg dan gewoon niets.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_201483657
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 14:29 schreef Sodemieters het volgende:
Dat is nou juist het hele punt hier. Elke Keurslager regelt zijn eigen inkoop, er worden overkoepelend geen normen gesteld.
Maar de overkoepelende vereniging claimt dus wel bepaalde verheven normen en waarden qua eigenschap van hun leden terwijl er geen eisen aan de leden worden gesteld. Dat is misleiding cq liegen. Het "hele punt" van Wakker Dier is dus terecht.

quote:
De Keurslagersvereniging (met 400 winkels) voert - zo zegt Wakker Dier - op zijn website diverse misleidende claims, zoals 'hoge kwaliteitseisen' en 'leveranciers hebben oog voor dierenwelzijn'. "Maar dat is onterecht. De vereniging stelt helemaal geen dierenwelzijnseisen aan het assortiment van de leden."


[ Bericht 0% gewijzigd door Bart2002 op 23-09-2021 15:08:20 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201483756
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 14:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Aanhangers van Lekker Dier die Keurslagers in een hoek zet, goh wat objectief.
Verder, Keurslager is geen keten of 1 bedrijf, het is een samenwerkings verband van zelfstandige slagers die voor een formule gaan en gezamelijk marketing bedrijven. De ene keurslager is de andere niet. Ze kopen meestal zelfstandig in, maken zelf deels hun eigen producten
Juist en die marketing die jij noemt is dus misleidend, want elk Keurslager-lid mag zelf kiezen waar en wat voor vlees hij inkoopt en dat hoeft helemaal geen vlees te zijn dat tot stand is gekomen met dierenwelzijn in ogenschouw. Dat is dan ook het hele punt van Wakker Dier. Niet dat elke Keurslager slechte keuzes maakt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 23 september 2021 @ 16:49:38 #55
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_201484885
Slager Raa in Wormerveer. Niks keurslager, gewoon zijn eigen naam en reputatie. Verkoopt geen leugentjes, maar goed vlees. Zit al sinds mensenheugenis op die plek. Iedereen weet daar in de buurt.
Non possumus non loqui
  donderdag 23 september 2021 @ 16:53:25 #56
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201484951
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:49 schreef Knip het volgende:
Slager Raa in Wormerveer. Niks keurslager, gewoon zijn eigen naam en reputatie. Verkoopt geen leugentjes, maar goed vlees. Zit al sinds mensenheugenis op die plek. Iedereen weet daar in de buurt.
tja, maar de meeste mensen kopen nu eenmaal een merk en hebben de ballen verstand van goed vlees
pi_201485620
Normaal koop ik altijd mijn vlees bij de lokale boer. Helaas is de beste man soms ook op vakantie waardoor ik laatst naar de keurslager moest. Ik vroeg de ‘keurslager’ waar zijn gehakt vandaan komt en wat het ras van de koe is. Antwoord; van de groothandel, ras weet ik niet.
pi_201485731
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:16 schreef Feeeeble het volgende:
Dieren eten :')
quote:
16s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:18 schreef Starhopper het volgende:
Ik eet vegetarische vleesjes O+ En 1x per week een eerlijk stukje vlees van de biologische slager.
Moeten jullie zelf allemaal maar weten maar laat dat moralistische geneuzel maar lekker achterwege, daar zit helemaal niemand op te wachten.
pi_201486848
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:02 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Maar de overkoepelende vereniging claimt dus wel bepaalde verheven normen en waarden qua eigenschap van hun leden terwijl er geen eisen aan de leden worden gesteld. Dat is misleiding cq liegen. Het "hele punt" van Wakker Dier is dus terecht.
[..]

Ja, dat is precies wat ik al zei.
pi_201486904
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:09 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, dat is precies wat ik al zei.
Het kwam op mij zo over dat je het een onterechte klacht vond van Wakker Dier. Dat had ik mogelijk mis dan. Indien dat zo is bied ik mijn oprechte excuses aan. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201486919
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Moeten jullie zelf allemaal maar weten maar laat dat moralistische geneuzel maar lekker achterwege, daar zit helemaal niemand op te wachten.
pi_201486949
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:49 schreef Knip het volgende:
Slager Raa in Wormerveer. Niks keurslager, gewoon zijn eigen naam en reputatie. Verkoopt geen leugentjes, maar goed vlees. Zit al sinds mensenheugenis op die plek. Iedereen weet daar in de buurt.
Donker in Krommenie en Veenboer in Assendelft zijn ook van die traditionele perfecte slagers. Het is een uitstervend ras. Maar nog rijk vertegenwoordigd in de Zaanstreek.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201487814
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 07:59 schreef Plompzakker het volgende:
Wakker dier :')
Zelfs animals zijn woke.
pi_201488102
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
Na 30 seconden al afgezet wegens irritant... Derhalve niet gekeken.
Jammer. Best interessant om de wetenschappelijke onderbouwing te horen voor het feit dat vegetariërs irritant zijn (of gevonden worden).
pi_201705644
Wat zal Wakker Dier hiermee doen, en komt het ook voor in Nederland?

twitter
pi_201708340
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:36 schreef DarkwingDuck het volgende:
Wat zal Wakker Dier hiermee doen, en komt het ook voor in Nederland?

[ twitter ]
Gadverdamme, het bewijs is geleverd. Lekker alles in scène zetten, wat al vermoed werd.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_201708444
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 19:21 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Gadverdamme, het bewijs is geleverd. Lekker alles in scène zetten, wat al vermoed werd.
Bewijs? 1 kort en vaag artikeltje is alles wat ik zie.
pi_201708507
Ooit bij een keurslager gewerkt die overging op biologisch scharrelvlees.
Hele campagne, veel reclame en het vlees kwam gewoon van dezelfde dozen van dezelfde slagerij :+
Twiddel
pi_201709481
Waarom geeft wakker dier geen prijzen uit aan bedrijven die juist goed dierenslachten en juist verkopen volgens hun maatstaven?

waarschijnlijk omdat ze het liefst willen dat niemand vlees eet en dus zullen ze nooit goed gedrag stimuleren
  maandag 11 oktober 2021 @ 01:03:23 #72
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201711760
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 07:40 schreef 111210 het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)tste-liegebeest-2021

Dat was toch al lang bekend dat vrijwel de meeste slagers gewoon het zelfde vlees als supermarkten verkoopt. Zijn echt maar een handjevol kleine slagers die daadwerkelijk weten van weke boerderij hun vlees afkomstig is en ook echt vlees verkopen van dieren met een goed leven en goede voeding. Maar daar betaal je dan ook vaak minimaal 2x zo veel voor.

Daarom altijd het goedkoopste van het goedkoopste uit de supermarkt nemen. Dan weet je zeker dat je niet genaaid wordt. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')