abonnement Unibet Coolblue
pi_201475518


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201475688
Bedankt!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201475886
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 20:34 schreef Tijn het volgende:

[..]
Australië heeft de grenzen dicht voor buitenlanders, maar niet voor burgers. Het kan moeilijk zijn om een vlucht te vinden of een vrije plek in een quarantainehotel, maar het is geen beleid om mensen zonder verblijfsgunning buiten te houden.
Daar zitten nog wel wat haken en ogen aan. Alleen al het feit dat je dat hotel zelf moet betalen (en eigenlijk is het meer een gevangenis dan een hotel) en dat je daarna niet of nauwelijks verder kunt reizen. Niet alleen maar omdat de steden met de grote luchthavens in lockdown zitten. Verschillende grenzen tussen Australische staten zijn al maanden gesloten en je kunt alleen van staat naar staat reizen met uitzonderlijke toestemming.

Een kennis van mij heeft een gedeelte van haar familie al sinds begin dit jaar niet gezien en dat was een begrafenis. Ze wonen een paar uur rijden van elkaar af maar er zit een staatsgrens tussen die potdicht zit.
  woensdag 22 september 2021 @ 21:37:01 #4
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201476146
quote:
11s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:18 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Daar zitten nog wel wat haken en ogen aan. Alleen al het feit dat je dat hotel zelf moet betalen (en eigenlijk is het meer een gevangenis dan een hotel) en dat je daarna niet of nauwelijks verder kunt reizen. Niet alleen maar omdat de steden met de grote luchthavens in lockdown zitten. Verschillende grenzen tussen Australische staten zijn al maanden gesloten en je kunt alleen van staat naar staat reizen met uitzonderlijke toestemming.

Een kennis van mij heeft een gedeelte van haar familie al sinds begin dit jaar niet gezien en dat was een begrafenis. Ze wonen een paar uur rijden van elkaar af maar er zit een staatsgrens tussen die potdicht zit.
Dat klopt. Maar dat wil niet zeggen dat je niet naar je huis kunt.
pi_201476434
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:37 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar dat wil niet zeggen dat je niet naar je huis kunt.
De werkelijkheid is zelden zo zwart-wit :P. Maar voor veel Australiërs betekenen deze maatregelen de facto wel dat ze niet naar huis kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bliksem92 op 22-09-2021 21:57:20 (typo) ]
  woensdag 22 september 2021 @ 22:06:10 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201476594
Australië:
quote:
Door één Australische vrouw die besmet is met het coronavirus, moeten zo'n 135.000 mensen in quarantaine. De vrouw, die visagist is bij de tv-show I'm a celebrity... get me out of here! heeft toestemming om voor haar werk door Australië te reizen, maar misbruikte die toestemming om tijdens het weekend verschillende plaatsen te bezoeken.

Australische media schrijven dat de 31-jarige vrouw uit Sydney zaterdagochtend voor haar plezier naar Ballina vloog, zo'n 700 kilometer verderop. Vanaf daar bezocht ze verschillende kustplaatsen, waar ze onder meer winkelde en naar cafés en restaurants ging. Na haar uitstapje werd ze positief getest op corona.

Zeven dagen lockdown
In Australië wordt alles op alles gezet om het aantal besmettingen onder controle te houden. Onder andere de inwoners van de plaatsen waar zij in het weekend is geweest en collega's moeten nu zeven dagen in quarantaine.
_O-
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201476610
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 20:34 schreef Tijn het volgende:

[..]
Australië heeft de grenzen dicht voor buitenlanders, maar niet voor burgers. Het kan moeilijk zijn om een vlucht te vinden of een vrije plek in een quarantainehotel, maar het is geen beleid om mensen zonder verblijfsgunning buiten te houden.
Er zitten nog 38.000 Australiërs 'vast' in het buitenland. Die zitten daar niet, omdat Australië zo hard aan repatriëring werkt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 22 september 2021 @ 22:15:34 #8
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201476779
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er zitten nog 38.000 Australiërs 'vast' in het buitenland. Die zitten daar niet, omdat Australië zo hard aan repatriëring werkt.
Ik heb begrepen dat het onder andere moeilijk is om een vlucht te vinden, ja.
  woensdag 22 september 2021 @ 22:32:53 #9
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201477161
Ik heb een dilemma, ik ben volgende week jarig en vier mijn verjaardag de week erna in een restaurant met een etentje. Twee vrienden van mij zijn (bewust) niet gevaccineerd. Maar nodig ik hen nu dan ook niet uit? Of ga ik op zoek naar een restaurant waar zij wel kunnen komen en waar ze geen QR codes gaan controleren? En hoe weet ik dat?

Dilemma's...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_201477228
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:32 schreef popje het volgende:
Ik heb een dilemma, ik ben volgende week jarig en vier mijn verjaardag de week erna in een restaurant met een etentje. Twee vrienden van mij zijn (bewust) niet gevaccineerd. Maar nodig ik hen nu dan ook niet uit? Of ga ik op zoek naar een restaurant waar zij wel kunnen komen en waar ze geen QR codes gaan controleren? En hoe weet ik dat?

Dilemma's...
Ze kunnen toch testen?
  woensdag 22 september 2021 @ 22:39:28 #11
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201477277
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:36 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Ze kunnen toch testen?
Ja dat willen ze niet uit principe... niet vaccineren, niet testen...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_201477316
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:32 schreef popje het volgende:
Ik heb een dilemma, ik ben volgende week jarig en vier mijn verjaardag de week erna in een restaurant met een etentje. Twee vrienden van mij zijn (bewust) niet gevaccineerd. Maar nodig ik hen nu dan ook niet uit? Of ga ik op zoek naar een restaurant waar zij wel kunnen komen en waar ze geen QR codes gaan controleren? En hoe weet ik dat?

Dilemma's...
Dat is toch niet jouw dilemma? :?
Jij bent jarig, viert je verjaardag in een restaurant met een etentje en nodigt uit wie je wil.
Aan de ongevaccineerde vrienden het dilemma of ze het er voor over hebben om zich te laten testen.
Veel plezier. :)
pi_201477351
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:32 schreef popje het volgende:
Ik heb een dilemma, ik ben volgende week jarig en vier mijn verjaardag de week erna in een restaurant met een etentje. Twee vrienden van mij zijn (bewust) niet gevaccineerd. Maar nodig ik hen nu dan ook niet uit? Of ga ik op zoek naar een restaurant waar zij wel kunnen komen en waar ze geen QR codes gaan controleren? En hoe weet ik dat?

Dilemma's...
Eigen verantwoordelijkheid? Niet zo moeilijk doen waarom zou je ze niet uitnodigen. Zoek een plekje op en als ze niet controleren hebben ze geluk. Als ze wel controleren pech. Of als je toevallig iets weet waar ze niet controleren dan dat doen, maar ik zou er geen hele opgave van maken. Gewoon eigen verantwoordelijkheid, ze zien het zelf wel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201477356
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:39 schreef popje het volgende:

[..]
Ja dat willen ze niet uit principe... niet vaccineren, niet testen...
Dat is dan vooral hun probleem toch?
  woensdag 22 september 2021 @ 22:51:37 #15
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201477520
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:41 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Dat is toch niet jouw dilemma? :?
Jij bent jarig, viert je verjaardag in een restaurant met een etentje en nodigt uit wie je wil.
Aan de ongevaccineerde vrienden het dilemma of ze het er voor over hebben om zich te laten testen.
Veel plezier. :)
Wanneer ik een feestje organiseer, hou ik veel rekening met mijn visite.
Ik ga dan zeker niet ergens afspreken waar ik iemand voor een dilemma plaats.
Dit nog los dat ik zelf faliekant tegen die rechten schendende controle ben waar je moet bewijzen een veilig mens te zijn om daar(mee) het recht te hebben jezelf vol te vreten/zuipen.

Gelukkig kun je privé etentjes organiseren die wij ook tijdens de lockdown en shutdown, konden blijven (mee)genieten. Los van omstandigheden, zegt een weigering je niet te onderwerpen aan controle niets over een medische en veiligheidsstatus.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201477585
quote:
18s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:51 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wanneer ik een feestje organiseer, hou ik veel rekening met mijn visite.
Ik ga dan zeker niet ergens afspreken waar ik iemand voor een dilemma plaats.
Dit nog los dat ik zelf faliekant tegen die rechten schendende controle ben waar je moet bewijzen een veilig mens te zijn om daar(mee) het recht te hebben jezelf vol te vreten/zuipen.

Gelukkig kun je privé etentjes organiseren die wij ook tijdens de lockdown en shutdown, konden blijven (mee)genieten. Los van omstandigheden, zegt een weigering je niet te onderwerpen aan controle niets over een medische en veiligheidsstatus.
Goh... ik dacht dat jij van de eigen verantwoordelijkheid was. :s)
Je kan er van vinden wat je wil, het zijn nu wel de regels waar je mee van doen hebt.

Ze overweegt nu om ze geheel niet uit te nodigen. Hoe belangrijk zijn ze dan?
Als ze belangrijk genoeg zijn, kan ze ook gewoon een BBQtje thuis organiseren toch? Dat is wat ik zou doen. Problem solved.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 22 september 2021 @ 22:57:57 #17
408813 crew  trein2000
pi_201477616
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:32 schreef popje het volgende:
Ik heb een dilemma, ik ben volgende week jarig en vier mijn verjaardag de week erna in een restaurant met een etentje. Twee vrienden van mij zijn (bewust) niet gevaccineerd. Maar nodig ik hen nu dan ook niet uit? Of ga ik op zoek naar een restaurant waar zij wel kunnen komen en waar ze geen QR codes gaan controleren? En hoe weet ik dat?

Dilemma's...
Afhankelijk van hoe goede vrienden het zijn opbellen en uitnodigen voor koffie bij jou thuis op een ander moment of gewoon uitnodigen en dan zoeken ze het zelf maar uit.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 22 september 2021 @ 22:58:12 #18
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201477619
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:56 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Goh... ik dacht dat jij van de eigen verantwoordelijkheid was. :s)
Je kan er van vinden wat je wil, het zijn nu wel de regels waar je mee van doen hebt.

Ze overweegt nu om ze geheel niet uit te nodigen. Hoe belangrijk zijn ze dan?
Als ze belangrijk genoeg zijn, kan ze ook gewoon een BBQtje thuis organiseren toch? Dat is wat ik zou doen. Problem solved.
Ik nodig ze wel uit, daar ben ik inmiddels uit. Ik woon alleen te klein om 12 man thuis uit te nodigen voor een etentje...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_201477655
Hoe is Australië trouwens zo mega dom? De grote vraag wordt in de toekomst hoe leven we met het virus in plaats van hoe krijgen we het weg want dat is een utopie. Gaan ze dit nog jaren volhouden zo, met lockdowns en alles? Ben blij dat ik er niet woon want het is gewoon feitelijk een dystopie aan het worden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 22 september 2021 @ 23:01:13 #20
408813 crew  trein2000
pi_201477663
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:06 schreef Janneke141 het volgende:
Australië:
[..]
_O-
Knettergek.

Ik ben zo benieuwd hoe lang dit nog goed gaat daar.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 22 september 2021 @ 23:05:29 #21
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201477718
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:56 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Goh... ik dacht dat jij van de eigen verantwoordelijkheid was. :s)
Je kan er van vinden wat je wil, het zijn nu wel de regels waar je mee van doen hebt.

Ze overweegt nu om ze geheel niet uit te nodigen. Hoe belangrijk zijn ze dan?
Als ze belangrijk genoeg zijn, kan ze ook gewoon een BBQtje thuis organiseren toch? Dat is wat ik zou doen. Problem solved.
Wat heeft controle te maken met eigen verantwoordelijkheid ?

Regels moeten een doel dienen en niet mensen voor keuzes stellen die niet bijdragen in een nut.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201477734
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:39 schreef popje het volgende:

[..]
Ja dat willen ze niet uit principe... niet vaccineren, niet testen...
Prima toch dan is niet testen een principiële keuze en een keuze om niet te komen.

Als dat wel een probleem is, zijn het ook halfbakken principes van desbetreffende personen...
pi_201477740
quote:
15s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:05 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wat heeft controle te maken met eigen verantwoordelijkheid ?

Regels moeten een doel dienen en niet mensen voor keuzes stellen die niet bijdragen in een nut.
Dus als ik het nut niet inzie van een regel, kan ik een handhavende partij gewoon negeren?
Top! Dat wordt geen 100 meer op de snelweg. ^O^

Eigen verantwoordelijkheid heeft er alles mee te maken.
Als iemand hiervoor kiest, zitten daar consequenties aan vast.
Waarom zou Popje zich in allerlei bochten moeten wringen, terwijl deze mensen evengoed een keuze kunnen maken om zich voor deze gelegenheid te laten testen?

[ Bericht 7% gewijzigd door Mammietje op 22-09-2021 23:15:18 ]
  woensdag 22 september 2021 @ 23:13:17 #24
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201477781
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Knettergek.

Ik ben zo benieuwd hoe lang dit nog goed gaat daar.
Ik begrijp er persoonlijk vrij weinig van, maar het beleid schijnt toch nog best breed gesteund te worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 22 september 2021 @ 23:16:15 #25
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201477806
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Dus als ik het nut niet inzie van een regel, kan ik een handhavende partij gewoon negeren?
Top! Dat wordt geen 100 meer op de snelweg. ^O^

Eigen verantwoordelijkheid heeft er alles mee te maken.
Als iemand hiervoor kiest, zitten daar consequenties aan vast.
Waarom zou Popje zich in allerlei bochten moeten wringen, terwijl deze mensen evengoed een keuze kunnen maken om zich voor deze gelegenheid te laten testen?
Origineel wel :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201477810
Er lijkt echt wel iets van een burgeroorlog te ontstaan in Australië zie ik op Twitter. :')

Ik geef de demonstranten helemaal gelijk want het is knots en knotsgek daar. Het lijkt wel een autoritair land zoals China. En dat is gewoon ook echt zo.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201477814
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Origineel wel :7
Ja, weinig origineel.
Al jarenlang gangbaar.
De wet drijft erop.
pi_201477848
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:32 schreef popje het volgende:
Ik heb een dilemma, ik ben volgende week jarig en vier mijn verjaardag de week erna in een restaurant met een etentje. Twee vrienden van mij zijn (bewust) niet gevaccineerd. Maar nodig ik hen nu dan ook niet uit? Of ga ik op zoek naar een restaurant waar zij wel kunnen komen en waar ze geen QR codes gaan controleren? En hoe weet ik dat?

Dilemma's...
Breken met die vrienden. Je moet geen vrienden willen zijn met wappies.
  woensdag 22 september 2021 @ 23:25:49 #29
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201477879
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:17 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Ja, weinig origineel.
Al jarenlang gangbaar.
De wet drijft erop.
Benieuwd wat straks de consequentie gaat zijn wanneer ik een appel ga eten.

Misschien dat ik wel zoals Sneeuwwitje in een lange slaap val :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201477923
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Knettergek.

Ik ben zo benieuwd hoe lang dit nog goed gaat daar.
Ze zijn het nu al zat aan het worden. Eindelijk bereiken berichten van rellen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201477926
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:25 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Benieuwd wat straks de consequentie gaat zijn wanneer ik een appel ga eten.

Misschien dat ik wel zoals Sneeuwwitje in een lange slaap val :7
Ik denk dat het mee zal vallen.
Waarschijnlijk heb je dan enkel een appel minder. :)

Maar als je daar echt angst voor hebt, zou ik voor de zekerheid een langskomende prins regelen. O+
pi_201477929
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Origineel wel :7
Wel actueel
  woensdag 22 september 2021 @ 23:34:41 #33
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201477983
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:00 schreef Discombobulate het volgende:

Gaan ze dit nog jaren volhouden zo, met lockdowns en alles?
De bedoeling is dat ze eind van het jaar 80% van de inwoners gevaccineerd hebben. Of dat gaat lukken is een tweede, maar dat is wel waar ze op aansturen.
pi_201478007
Australië heeft een #HermanCainAward achtig iets nodig.
Definitely not CIA
pi_201478033
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:00 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe is Australië trouwens zo mega dom? De grote vraag wordt in de toekomst hoe leven we met het virus in plaats van hoe krijgen we het weg want dat is een utopie. Gaan ze dit nog jaren volhouden zo, met lockdowns en alles? Ben blij dat ik er niet woon want het is gewoon feitelijk een dystopie aan het worden.
test case voor de rest van de westerse wereld.
Plaats hier uw advertentie
  woensdag 22 september 2021 @ 23:46:24 #36
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201478063
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:22 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Breken met die vrienden. Je moet geen vrienden willen zijn met wappies.
Oh wauw.. je dacht niet twee keer na voor dat je op invoeren klikte?
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 22 september 2021 @ 23:48:06 #37
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201478069
Overigens is meer dan 70% van de bevolking boven de 16 in Australië inmiddels minstens een keer gevaccineerd. Ze lopen wat achter, maar zo dramatisch als sommigen het doen voorkomen is het nou ook weer niet.

Cijfers van vandaag: https://www.health.gov.au(...)september-2021_1.pdf

[ Bericht 1% gewijzigd door Tijn op 23-09-2021 00:25:42 ]
pi_201478092
quote:
15s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:46 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Oh wauw.. je dacht niet twee keer na voor dat je op invoeren klikte?
Ik ga zelfs op een cultureel antropologische reis de komende week. Naar ongevaccineerd Italië.
Ben benieuwd wat ik daar voor uitsluiting ga aantreffen. Hoe erg het voor niet gevaccineerden is.
Vrienden ja.
Definitely not CIA
  woensdag 22 september 2021 @ 23:53:04 #39
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201478103
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ga zelfs op een cultureel antropologische reis de komende week. Naar ongevaccineerd Italië.
Ben benieuwd wat ik daar voor uitsluiting ga aantreffen. Hoe erg het voor niet gevaccineerden is.
Vrienden ja.
Lekker de dierentuin in.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201478149
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Lekker de dierentuin in.
Naar wat ik begrijp is het daar next level qua uitsluiting. Ook gewoon je baan kwijtraken enzo. Als je niet gevaccineerd bent.
Ik ben echt heel benieuwd hoe de sfeer daar is.
Ik ga naar een klein dorpje boven het Gardameer (wat ook best afhankelijk is van het toerisme). En waar antivax ideeën hoogtij vieren.
Ik zal ongetwijfeld ruzie krijgen met mijn Italiaanse vrienden. Want die zijn wat heethoofdiger dan hier. Maar ja, het blijven vrienden.

Ze hebben ook wel weer heel veel complimenten over ons. Nederland.
Definitely not CIA
pi_201478162
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:32 schreef popje het volgende:
Ik heb een dilemma, ik ben volgende week jarig en vier mijn verjaardag de week erna in een restaurant met een etentje. Twee vrienden van mij zijn (bewust) niet gevaccineerd. Maar nodig ik hen nu dan ook niet uit? Of ga ik op zoek naar een restaurant waar zij wel kunnen komen en waar ze geen QR codes gaan controleren? En hoe weet ik dat?

Dilemma's...
Je zet gewoon in de uitnodiging waar je even aangeeft dat er TvT van toepassing in het restaurant.
Dan laat je de beslissing aan hen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201478195
Ik word echt zo nihilistisch van deze tijd. Wat gaat het fijn zijn als Homo sapiens een keer uitsterft in de verre toekomst. :D

Vind er niks meer aan, 2020 was echt wel een prima jaar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201478201
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 00:05 schreef Discombobulate het volgende:
Ik word echt zo nihilistisch van deze tijd. Wat gaat het fijn zijn als Homo sapiens een keer uitsterft in de verre toekomst. :D

Vind er niks meer aan, 2020 was echt wel een prima jaar.
Je bedoelt 2019 denk ik.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201478213
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:48 schreef Tijn het volgende:
Overigens is meer dan 70% van de bevolking boven de 16 in Australië inmiddels gevaccineerd. Ze lopen wat achter, maar zo dramatisch als sommigen het doen voorkomen is het nou ook weer niet.

Cijfers van vandaag: https://www.health.gov.au(...)september-2021_1.pdf
Wie zijn die sommigen? Overigens is de observatie dat de situatie vrij dramatisch is weinig controversieel lijkt me.
pi_201478223
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 00:05 schreef Discombobulate het volgende:
Ik word echt zo nihilistisch van deze tijd. Wat gaat het fijn zijn als Homo sapiens een keer uitsterft in de verre toekomst. :D

Vind er niks meer aan, 2020 was echt wel een prima jaar.
In de verre toekomst pas? :D
Dus je wil je tijd toch eerst wel uitzitten hier? ;)
Ik vond 2020 eerlijk gezegd ook niet zo'n succes. :N
pi_201478247
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:48 schreef Tijn het volgende:
Overigens is meer dan 70% van de bevolking boven de 16 in Australië inmiddels gevaccineerd.
Een eerste prik. Minder dan 50 is nog volledig gevaccineerd.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 23 september 2021 @ 00:25:58 #47
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201478265
quote:
12s.gif Op donderdag 23 september 2021 00:19 schreef nostra het volgende:

[..]
Een eerste prik. Minder dan 50 is nog volledig gevaccineerd.
Ah, dat bedoelde ik ook te zeggen, ja. Ik heb het aangepast B-)
pi_201478306
twitter


Sja. dat kan je natuurlijk wel verwachten als je dat openbaar aankondigt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 23 september 2021 @ 00:50:28 #49
408813 crew  trein2000
pi_201478313
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 00:47 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Sja. dat kan je natuurlijk wel verwachten als je dat openbaar aankondigt.
Ik zie daar toch echt een vooraankondiging van een last onder dwangsom…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 00:51:03 #50
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201478314
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:37 schreef capricia het volgende:
Australië heeft een #HermanCainAward achtig iets nodig.
Eh, eerder het tegenovergestelde.

90K positief, 1186 doden op 25 miljoen inwoners, Nederland 2 miljoen positief, 18524 doden op 17 miljoen inwoners.

En als je de data bekijkt snap je wel aardig waarom er nog brede steun is in Australie voor het beleid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 23 september 2021 @ 00:54:26 #51
408813 crew  trein2000
pi_201478321
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:48 schreef Tijn het volgende:
Overigens is meer dan 70% van de bevolking boven de 16 in Australië inmiddels minstens een keer gevaccineerd. Ze lopen wat achter, maar zo dramatisch als sommigen het doen voorkomen is het nou ook weer niet.

Cijfers van vandaag: https://www.health.gov.au(...)september-2021_1.pdf
Percentage volledig gevaccineerden wel heel veel lager. Britse methodiek of pas heel recent gas aan het geven?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 23 september 2021 @ 01:02:07 #52
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201478334
Hugo.. kleuter. Zijne Koninklijke Hoogheid bepaald zelf wel wie hij groet of niet.

Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 23 september 2021 @ 01:02:18 #53
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201478335
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 00:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Percentage volledig gevaccineerden wel heel veel lager. Britse methodiek of pas heel recent gas aan het geven?
Ik weet het niet precies, maar ze hadden sowieso een trage start.
pi_201478338
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 00:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zie daar toch echt een vooraankondiging van een last onder dwangsom…
Ik ook.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 23 september 2021 @ 01:09:57 #55
408813 crew  trein2000
pi_201478344
quote:
13s.gif Op donderdag 23 september 2021 01:02 schreef DonDruiper het volgende:
Hugo.. kleuter. Zijne Koninklijke Hoogheid bepaald zelf wel wie hij groet of niet.

[ afbeelding ]
Speech van de koning der wappies gezien? Ik had de zaal verlaten…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201478345
quote:
15s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:05 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wat heeft controle te maken met eigen verantwoordelijkheid ?

Regels moeten een doel dienen en niet mensen voor keuzes stellen die niet bijdragen in een nut.
Ik ben het helemaal met je eens dat regels een nuttig doel moeten dienen.

Aan het einde van de straat waar ik woon staat een lagere school.
Dat is de reden dat we geen 80 meer mogen rijden.
Voordat die school er was, mocht ik wel 80.

Ik heb geen kinderen en wil ook geen kinderen, dus voor mij heeft die snelheidsbeperking van 30km/uur geen doel.
Mag ik nu weer 80km/u rijden bij die lagere scholen?
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
  donderdag 23 september 2021 @ 01:12:45 #57
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201478346
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 01:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Speech van de koning der wappies gezien? Ik had de zaal verlaten…
Je hebt het over Baudet?

Speech niet gezien, maar die is inderdaad totaal de weg kwijt.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 23 september 2021 @ 01:12:48 #58
408813 crew  trein2000
pi_201478347
twitter

In andere zaken, wat je verder ook vind van Corona bewijzen, ik wil dit niet inzetten om een punt te maken dat zou niet kies zijn, maar dit is toch wel godsbedroevend. Dit moet heel snel opgelost worden. Zo kun je als overheid niet met een toch al kwetsbare groep omgaan.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201478355
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 01:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
In andere zaken, wat je verder ook vind van Corona bewijzen, ik wil dit niet inzetten om een punt te maken dat zou niet kies zijn, maar dit is toch wel godsbedroevend. Dit moet heel snel opgelost worden. Zo kun je als overheid niet met een toch al kwetsbare groep omgaan.
Zeker bedroevend, maar ik geloof niet zozeer dat personen met een meervoudige beperking gevraagd worden om een QR code, die zullen veelal vergezeld worden van een begeleider. En daar zou het om moeten gaan.

Dat kan je snel en eenvoudig oplossen zonder allemaal moeilijke dingen moet gaan regelen.

Eens.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 23 september 2021 @ 01:25:26 #60
408813 crew  trein2000
pi_201478363
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 01:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Zeker bedroevend, maar ik geloof niet zozeer dat personen met een meervoudige beperking gevraagd worden om een QR code, die zullen veelal vergezeld worden van een begeleider. En daar zou het om moeten gaan.

Dat kan je snel en eenvoudig oplossen zonder allemaal moeilijke dingen moet gaan regelen.

Eens.
Punt is dat dit hele systeem is gebaseerd op wantrouwen. Dit is namelijk helemaal niet moeilijk. Ik voorspel jou dat deze hele groep bekend is bij een arts. Die artsen kunnen allemaal vaccinatiebewijzen uitgeven. Zeg tegen die lui: “jongens wees verstandig, maar je mag die mogelijkheid ook wel gebruiken als hardheidsclausule voor dit soort gevallen” en het is opgelost. Fraai? Misschien niet, maar dit kan ook niet zo.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201478368
Volgens Christian Perronne, arts, hoogleraar en jarenlang Vice President van de European Advisory Group of immunization voor de WHO, vormen gevaccineerden een gevaar en dienen zij te worden uitgesloten uit de samenleving dmv een winter quarantaine. Wat vindt men hier?
  donderdag 23 september 2021 @ 01:33:16 #62
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201478370
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 01:29 schreef Za het volgende:
Volgens Christian Perronne, arts, hoogleraar en jarenlang Vice President van de European Advisory Group of immunization voor de WHO, vormen gevaccineerden een gevaar en dienen zij te worden uitgesloten uit de samenleving dmv een winter quarantaine. Wat vindt men hier?

Dat Christian Perronne moet worden opgenomen in een psychiatrische kliniek.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201478371
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 01:29 schreef Za het volgende:
Volgens Christian Perronne, arts, hoogleraar en jarenlang Vice President van de European Advisory Group of immunization voor de WHO, vormen gevaccineerden een gevaar en dienen zij te worden uitgesloten uit de samenleving dmv een winter quarantaine. Wat vindt men hier?

Laten we Christian Perronne maar in de kelder stoppen en de deur dichtlassen, lijkt mij een stuk beter voor de maatschappij.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 23 september 2021 @ 01:35:31 #64
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201478372
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 01:29 schreef Za het volgende:

Wat vindt men hier?
Ik denk dat mensen het een topidee vinden _O-
pi_201478374
quote:
7s.gif Op donderdag 23 september 2021 01:33 schreef DonDruiper het volgende:

Dat Christian Perronne moet worden opgenomen in een psychiatrische kliniek.
Vanwege deze mening?

Hij heeft jarenlang het vaccinatiebeleid voor Frankrijk geschreven. Hij is geen anti-vaxxer.
pi_201478377
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 00:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Eh, eerder het tegenovergestelde.

90K positief, 1186 doden op 25 miljoen inwoners, Nederland 2 miljoen positief, 18524 doden op 17 miljoen inwoners.

En als je de data bekijkt snap je wel aardig waarom er nog brede steun is in Australie voor het beleid.
Dit is wel een heel beperkte voorstelling van feiten. Die cijfers hebben namelijk nogal wat gekost. Lockdowns die niet alleen vele maanden langer duren dan in de rest van de wereld maar ook nog eens veel strenger zijn, inreisbeperkingen zoals eerder besproken zowel voor binnen als buitenland, een toerismesector die volledig op instorten staat etcetera. Naast de steunpakketten worden er honderden miljoenen uitgegeven aan de quarantainesector (en zelfs dan moet je ook zelf nog 2500 tot 3000 dollar betalen voor verplichte quarantaine, per persoon) en is Australië volledig afgesloten van de rest van de wereld qua handel.

En dan is het einde nog lang niet in zicht, de kans dat men in de meeste staten het aantal infecties terug naar nul weet te brengen is nihil. Dat betekent dus nog maandenlang keiharde lockdown voor de boeg voor miljoenen mensen.

Maar he, de cijfertjes zien er goed uit en daar doe je het voor toch ;).
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 23 september 2021 @ 01:42:07 #67
408813 crew  trein2000
pi_201478379
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 01:29 schreef Za het volgende:
Volgens Christian Perronne, arts, hoogleraar en jarenlang Vice President van de European Advisory Group of immunization voor de WHO, vormen gevaccineerden een gevaar en dienen zij te worden uitgesloten uit de samenleving dmv een winter quarantaine. Wat vindt men hier?

Ik zal een ereplaats in het gekkenhuis reserveren voor deze aanvoerder der wappies.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 23 september 2021 @ 01:51:48 #68
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201478383
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 01:36 schreef Za het volgende:

[..]
Vanwege deze mening?

Hij heeft jarenlang het vaccinatiebeleid voor Frankrijk geschreven. Hij is geen anti-vaxxer.
Ja. De wereld op z'n kop.

Waarom laten we de ongevaccineerden niet de hele winter isoleren? Leg me dat eens uit?
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 23 september 2021 @ 01:52:08 #69
408813 crew  trein2000
pi_201478385
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 01:12 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Je hebt het over Baudet?

Speech niet gezien, maar die is inderdaad totaal de weg kwijt.
Ja man, totale gekte. De holocaust, nazi’s, apartheid, great reset. De hele wappiecomplottenkermis trok weer voorbij. Nationale schande die man.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 23 september 2021 @ 01:54:40 #70
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201478387
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 01:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja man, totale gekte. De holocaust, nazi’s, apartheid, great reset. De hele wappiecomplottenkermis trok weer voorbij. Nationale schande die man.
Teleurstellend dat de voorzitter dat toestaat.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 23 september 2021 @ 01:54:53 #71
408813 crew  trein2000
pi_201478388
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 01:51 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ja. De wereld op z'n kop.

Waarom laten we de ongevaccineerden niet de hele winter isoleren? Leg me dat eens uit?
Ach man deze gek is er door z’n werkgever uitgeschopt wegens uitlatingen die niet bij z’n beroep pasten. Te weten allerhande gelul over Hydroxychlorocine, mondkapjes die zuurstofgehalte zouden verlagen, dat artsen grof geld zouden krijgen voor Corona testen en meer van dat soort bullshit.

Om het even in context te plaatsen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201478391
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 01:51 schreef DonDruiper het volgende:

Ja. De wereld op z'n kop.

Waarom laten we de ongevaccineerden niet de hele winter isoleren? Leg me dat eens uit?
Dat is ook een mogelijkheid uiteraard.

Volgens Perronne though zijn gevaccineerden kwetsbaarder voor varianten.
pi_201478393
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 01:54 schreef trein2000 het volgende:

Ach man deze gek is er door z’n werkgever uitgeschopt wegens uitlatingen die niet bij z’n beroep pasten. Te weten allerhande gelul over Hydroxychlorocine, mondkapjes die zuurstofgehalte zouden verlagen, dat artsen grof geld zouden krijgen voor Corona testen en meer van dat soort bullshit.

Om het even in context te plaatsen.
Vrijheid van meningsuiting is voor deze man niet weggelegd. Daar kun je toch geen voorstander van zijn?
Wij hebben dat nogal hoog in het vaandel.

Was het niet ons aller van Dissel die voor maart 170.000 besmettingen per dag voorzag?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 23 september 2021 @ 02:07:39 #74
408813 crew  trein2000
pi_201478396
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 02:01 schreef Za het volgende:

[..]
Vrijheid van meningsuiting is voor deze man niet weggelegd. Daar kun je toch geen voorstander van zijn?
Wij hebben dat nogal hoog in het vaandel.

Was het niet ons aller van Dissel die voor maart 170.000 besmettingen per dag voorzag?
Waar heb ik gezegd dat hij het niet mag zeggen dan? Maar de vrijheid van meningsuiting behelst op geen enkele manier het recht om serieus genomen te worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201478397
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 02:07 schreef trein2000 het volgende:

Waar heb ik gezegd dat hij het niet mag zeggen dan? Maar de vrijheid van meningsuiting behelst op geen enkele manier het recht om serieus genomen te worden.
OK eens.
Sommige dingen die hij zegt zijn desondanks interessant, een groot deel niet.

Hij heeft toch zijn positie verloren vanwege zijn uitspraken. Ookal ben jij van mening dat hij dat recht heeft, de praktijk heeft anders uitgewezen zoals je zelf ookal aangaf.
pi_201478402
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:16 schreef Discombobulate het volgende:
Er lijkt echt wel iets van een burgeroorlog te ontstaan in Australië zie ik op Twitter. :')

Ik geef de demonstranten helemaal gelijk want het is knots en knotsgek daar. Het lijkt wel een autoritair land zoals China. En dat is gewoon ook echt zo.
twitter
pi_201478450
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 02:23 schreef Za het volgende:

[..]
[ twitter ]
Ach, dat ziet er altijd erger uit dan het is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201478464
quote:
13s.gif Op donderdag 23 september 2021 01:02 schreef DonDruiper het volgende:
Hugo.. kleuter. Zijne Koninklijke Hoogheid bepaald zelf wel wie hij groet of niet.

[ afbeelding ]
Als je dat zo kinderachtig vindt, benoem dan ook even GL en D66 die de kamer uit zijn gelopen tijdens de bijdrage van Baudet.

Maargoed, dat past weer niet in de Hugo-bash waarschijnlijk.

Zowel Hugo, als GL en D66 hebben groot gelijk.

Was ook mooi om te zien dat Baudet compleet genegeerd werd en geen interrupties kreeg, behalve op het eind van Ploumen die zich helaas niet meer in kon houden :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201478468
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:17 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Echt, zo weinig? Woon je in Urk? Ik ken er wel 100 of zo.
Het grootste gedeelte van deze shitzooi woonde ik in Delft O+
Wat verder weinig zegt natuurlijk over waar je vrienden/familie/kennissen wonen :+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_201478551
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 01:36 schreef Za het volgende:

[..]
Vanwege deze mening?

Hij heeft jarenlang het vaccinatiebeleid voor Frankrijk geschreven. Hij is geen anti-vaxxer.
Gezien hoe ze omgaan met vaccins is Frankrijk had hij daar al voor moeten worden opgesloten.
  donderdag 23 september 2021 @ 06:50:36 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201478553
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 01:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
In andere zaken, wat je verder ook vind van Corona bewijzen, ik wil dit niet inzetten om een punt te maken dat zou niet kies zijn, maar dit is toch wel godsbedroevend. Dit moet heel snel opgelost worden. Zo kun je als overheid niet met een toch al kwetsbare groep omgaan.
:{ :{ :{

Het vraagstuk is echt niet nu pas opgeworpen, dat speelde al in het voorjaar als vraagstuk waar gezocht werd naar oplossingen

Werkelijk absurd weer, pas dit najaar komen met een antwoord voor Nederland... En grensoverschrijdend gewoon helemaal geen actie ondernemen

Daar word je toch diep bedroefd van
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 07:18:47 #82
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201478597
quote:
11s.gif Op donderdag 23 september 2021 01:40 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dit is wel een heel beperkte voorstelling van feiten. Die cijfers hebben namelijk nogal wat gekost. Lockdowns die niet alleen vele maanden langer duren dan in de rest van de wereld maar ook nog eens veel strenger zijn, inreisbeperkingen zoals eerder besproken zowel voor binnen als buitenland, een toerismesector die volledig op instorten staat etcetera. Naast de steunpakketten worden er honderden miljoenen uitgegeven aan de quarantainesector (en zelfs dan moet je ook zelf nog 2500 tot 3000 dollar betalen voor verplichte quarantaine, per persoon) en is Australië volledig afgesloten van de rest van de wereld qua handel.

En dan is het einde nog lang niet in zicht, de kans dat men in de meeste staten het aantal infecties terug naar nul weet te brengen is nihil. Dat betekent dus nog maandenlang keiharde lockdown voor de boeg voor miljoenen mensen.

Maar he, de cijfertjes zien er goed uit en daar doe je het voor toch ;).
Ik heb een idee. Wat als we alle ontkenners naar Brazilië sturen en alle zero-covidians naar Australië. Iedereen blij, rest van de wereld er geen last van. Wel om allebei de landen een spreekwoordelijk hek dan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 07:20:10 #83
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201478601
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 06:50 schreef Molo het volgende:

[..]
:{ :{ :{

Het vraagstuk is echt niet nu pas opgeworpen, dat speelde al in het voorjaar als vraagstuk waar gezocht werd naar oplossingen

Werkelijk absurd weer, pas dit najaar komen met een antwoord voor Nederland... En grensoverschrijdend gewoon helemaal geen actie ondernemen

Daar word je toch diep bedroefd van
Hoe met dit soort dingen omgegaan wordt laat zien hoe goed erover nagedacht is. Daarom stel je vragen over uitzonderingen, om te kijken hoe goed het ingekaderd is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 23 september 2021 @ 07:29:51 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201478621
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 07:20 schreef chratnox het volgende:

[..]
Hoe met dit soort dingen omgegaan wordt laat zien hoe goed erover nagedacht is. Daarom stel je vragen over uitzonderingen, om te kijken hoe goed het ingekaderd is.
Ik heb Ron Roozendaal horen praten over het moeten regelen van uitzonderingsroutes voor mensen die niet getest of gevaccineerd kunnen worden
Weet even niet meer wanneer maar was voor de kamer

Dat er niet voldoende mee gedaan is om tot uitvoering te brengen is nog erger dan er niet aan denken. Wat ook al gewoon te debiel voor woorden is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 23 september 2021 @ 07:56:06 #85
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201478733
quote:
Horeca-ondernemers die vooraf expliciet laten weten hun klanten niet te vragen naar een coronabewijs, moeten hun zaak op slot doen van de gemeente Nijmegen. Dat heeft burgemeester Hubert Bruls gezegd. De controle gaat zaterdag van start, boa-vakbonden zijn sceptisch en stellen dat 2500 tot 3000 extra boa’s nodig zijn voor een goede controle.
Bruls gaat de Drie Gezusters sluiten dus. Dat wordt lachen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201478738
Bedankt voor het melden van de spam-user. :)
Definitely not CIA
pi_201478748
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 01:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zal een ereplaats in het gekkenhuis reserveren voor deze aanvoerder der wappies.
Je mag hier geen wappie zeggen.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_201478814
Als ik ergens binnen kom en ze weigeren mij om een QR code te vragen.
Dan zeg ik dat ik het ga melden bij de gemeente, kan ik wel vragen om gratis koffie :) als ik het niet doe.
  donderdag 23 september 2021 @ 08:15:55 #89
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201478851
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:11 schreef KingRadler het volgende:
Als ik ergens binnen kom en ze weigeren mij om een QR code te vragen.
Dan zeg ik dat ik het ga melden bij de gemeente, kan ik wel vragen om gratis koffie :) als ik het niet doe.
Ik denk dat er iemand in je gratis koffie gaat pissen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201478858
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik denk dat er iemand in je gratis koffie gaat pissen.
Net of ik de koffie ga opdrinken, natuurlijk ga ik de gemeente waarschuwen, dit is gewoon leedvermaak.
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 08:18:11 #91
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201478865
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:16 schreef KingRadler het volgende:

[..]
Net of ik de koffie ga opdrinken, natuurlijk ga ik de gemeente waarschuwen, dit is gewoon leedvermaak.
Ik heb het vermoeden dat wij een andere definitie van leedvermaak hebben.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201478876
quote:
Niet OMT-advies maar ’kapotte koeling vol vaccins leidde tot ’dansen met Janssen’’

DEN HAAG - De beslissing om jongeren te laten ’dansen met Janssen’ is niet tot stand gekomen dankzij OMT-adviezen, zoals demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge doet geloven. Een kapotte koelkast vol Janssenvaccins in Nieuwegein leidde tot het besluit om jongeren ermee in te enten en ze zo een vrijbrief te geven om te gaan stappen.

Dat meldt televisieprogramma Propaganda (Kro-Ncrv), dat donderdagavond wordt uitgezonden.

Jongeren mochten niet met Janssen worden gevaccineerd wegens een klein risico op bijwerkingen. Maar op 7 juni ontstond in een vaccinatielocatie van de GGD Utrecht kortsluiting en dreigde een koelkast vol Janssenvaccins te bederven. Daarop gaf het RIVM groen licht om ze toch weg te geven, ongeacht de leeftijdsgrenzen. Vooral jongeren kwamen erop af, omdat ze met één dosis Janssen al direct een QR-code kregen waarmee ze zich in het nachtleven konden begeven.

’Jongeren misleid’
Maar daarmee zijn jongeren op grote schaal misleid, zegt epidemioloog Amrish Baidjoe in het programma. Jongeren kregen zo van het demissionaire kabinet een vrijbrief om te gaan stappen, beschermd of niet. Binnen drie weken werden de versoepelingen teruggedraaid.
https://www.telegraaf.nl/(...)t-dansen-met-janssen
:') x 1000
  donderdag 23 september 2021 @ 08:20:03 #93
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201478877
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:18 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb het vermoeden dat wij een andere definitie van leedvermaak hebben.
Als wij toeschouwer zijn van King_Radler die door een kroegbaas met een barkruk op zijn hoofd geslagen wordt, is dat dan wel leedvermaak?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201478882
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze hebben ook wel weer heel veel complimenten over ons. Nederland.
Uit nieuwsgierigheid: waarom precies?
pi_201478884
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 07:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Bruls gaat de Drie Gezusters sluiten dus. Dat wordt lachen.
Was ook niet zo slim van DG. Denk dat ze terugkrabbelen. En mondjesmaat gaan controleren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201478891
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 07:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Bruls gaat de Drie Gezusters sluiten dus. Dat wordt lachen.
Bruls is toch burgemeester van Nijmegen en niet van Groningen 8)7
Dus Bruls gaat niet over dat een kroeg in Groningen moet worden gesloten vanwege niet houden aan de coronaregels
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 08:21:27 #97
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201478894
quote:
Als dit daadwerkelijk zo is, kun je dat dan misdadig noemen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 23 september 2021 @ 08:21:27 #98
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201478895
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Was ook niet zo slim van DG. Denk dat ze terugkrabbelen. En mondjesmaat gaan controleren.
Het zou zowel "de horeca" als Khalid sieren als ze eindelijk een keer werk maken van hun dreigementen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 23 september 2021 @ 08:21:59 #99
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201478896
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:21 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Bruls is toch burgemeester van Nijmegen en niet van Groningen 8)7
Dus Bruls gaat niet over dat een kroeg in Groningen moet worden gesloten vanwege niet houden aan de coronaregels
Nijmegen heeft ook een Drie Gezusters.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 23 september 2021 @ 08:22:45 #100
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201478902
quote:
Als dit klopt moet het toch een enorme rel opleveren? Op allerlei fronten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201478907
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nijmegen heeft ook een Drie Gezusters.
Dat wist ik niet ;)
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 23 september 2021 @ 08:25:39 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201478928
quote:
Uhmmm die link snap ik niet

De beslissing om na het vaccineren direct een bewijs tot entree tot 'dansen' te verschaffen heeft weinig te maken met een koelkast die stuk is

Wegprikken door de koelkast en twee weken 'inwerktijd' had prima gekund. Was animo genoeg voor
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 23 september 2021 @ 08:27:01 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201478936
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als dit klopt moet het toch een enorme rel opleveren? Op allerlei fronten.
Bovenop alles wat al loopt? Welnee

Zelfs Afghanistan is al vergeten zo'n beetje

Kindertoeslagaffaire hoor je ook nog bar weinig over

Men komt met bizar veel weg in smeulende puinhopen beleid
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 23 september 2021 @ 08:27:24 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201478940
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:23 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Dat wist ik niet ;)
Ongeveer elke grote stad heeft dat
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201478945
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:25 schreef Molo het volgende:

[..]
Uhmmm die link snap ik niet

De beslissing om na het vaccineren direct een bewijs tot entree tot 'dansen' te verschaffen heeft weinig te maken met een koelkast die stuk is

Wegprikken door de koelkast en twee weken 'inwerktijd' had prima gekund. Was animo genoeg voor
Janssen moest op. Om jongeren te verleiden om dan maar Janssen te nemen was door te zeggen dat ze dan meteen uit mochten. Er waren blijkbaarniet genoeg ouderen die op zo'n korte termijn het Janssen vaccin wilden.

Een risico dat genomen is en dat slecht heeft uitgepakt. Hier gaan nog wat vragen over gesteld worden.
pi_201478948
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nijmegen heeft ook een Drie Gezusters.
Breda, Tilburg en Den Bosch ook (of had)
  donderdag 23 september 2021 @ 08:29:42 #107
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201478957
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het zou zowel "de horeca" als Khalid sieren als ze eindelijk een keer werk maken van hun dreigementen.
Maarja, dat levert dwangsommen en sluitingen op. Dat is toch teveel risico, bleek ook in het verleden, en nu is er zelfs een relatief eenvoudige oplossing om weer helemaal open te kunnen met een volle toko.

Ik zou ook mijn zaak met personeel niet op het spel zetten. Vergeet niet dat ook de steun stopt per 1 oktober.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 23 september 2021 @ 08:29:51 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201478962
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:27 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Janssen moest op. Om jongeren te verleiden om dan maar Janssen te nemen was door te zeggen dat ze dan meteen uit mochten. Er waren blijkbaarniet genoeg ouderen die op zo'n korte termijn het Janssen vaccin wilden.

Een risico dat genomen is en dat slecht heeft uitgepakt. Hier gaan nog wat vragen over gesteld worden.
Ik denk alleen werkelijk dat die directe toegang helemaal niet nodig was om jongeren over te halen

Maar goed... Ik hoop dat er idd vragen gesteld gaan worden. Alleen ik vrees dat het wat vrijblijvend gaat blijven
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 23 september 2021 @ 08:31:45 #109
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201478975
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:29 schreef Drekkoning het volgende:
Vergeet niet dat ook de steun stopt per 1 oktober.
Als de steun stopt moeten ook de beperkingen stoppen. Tenzij je van plan bent om een beetje opruiming in de sector te houden natuurlijk, dan is deze volgorde wel een goed idee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201479006
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:20 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Uit nieuwsgierigheid: waarom precies?
Ik ga nu even heel erg generaliseren:
:D
Veel Italianen hebben het beeld over Nederland dat hier alles kan en mag (softdrugs, euthanasie, homohuwelijk). En dat wij veel meer op onze vrijheid gesteld zijn dan andere volkeren. Duitsers denken dat ook vaak.

Dat hier ook die zgn greenpass ingevoerd wordt, weten ze helemaal niet. Ze zien ons als een soort Scandinavisch land, met weinig tot geen corona-restricties.
Er is daar weinig aandacht voor buitenlands nieuws. Wat er wel in de pers kwam, waren onze avondklokrellen en bij de GP op Zandvoort die complete oranje zee, met heel veel bezoekers.
Ik kreeg van vrienden uit Italië op de WA berichten in de trant van 'het is een compleet andere wereld bij jullie' en 'zoiets zou hier helemaal niet mogen'.

Burgerlijke ongehoorzaamheid is natuurlijk ook wel een dingetje van ons. Net als 'gedogen'.

Wat ze ook op de tv gezien hebben, is Mark Rutte die op de fiets zijn ontslag is gaan aanbieden. Terwijl de meeste politici in andere landen beveiliging hebben.

Ze hebben dus een beeld van vrijheid bij Nederland.

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 23-09-2021 08:39:51 ]
Definitely not CIA
pi_201479008
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:29 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik denk alleen werkelijk dat die directe toegang helemaal niet nodig was om jongeren over te halen

Maar goed... Ik hoop dat er idd vragen gesteld gaan worden. Alleen ik vrees dat het wat vrijblijvend gaat blijven
Zal wel verzanden in een politieke discussie voor eigen gewin. Niet dat er geen vragen over gesteld mogen worden, maar heb altijd het gevoel dat de vragenstellers dat meer doen om zich zelf te promoten/profileren dan om te vragen hoe het echt zit. En dikke kans dat de vragensteller dezelfde beslissing had genomen in de situatie van Hugo, al zullen ze dat nooit toegeven.
  donderdag 23 september 2021 @ 08:35:58 #112
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201479014
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als de steun stopt moeten ook de beperkingen stoppen. Tenzij je van plan bent om een beetje opruiming in de sector te houden natuurlijk, dan is deze volgorde wel een goed idee.
Mee eens, tijdslimiet zal er vanaf moeten en anders extra steun voor nachthoreca.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 08:36:33 #113
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201479019
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:34 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Zal wel verzanden in een politieke discussie voor eigen gewin. Niet dat er geen vragen over gesteld mogen worden, maar heb altijd het gevoel dat de vragenstellers dat meer doen om zich zelf te promoten/profileren dan om te vragen hoe het echt zit. En dikke kans dat de vragensteller dezelfde beslissing had genomen in de situatie van Hugo, al zullen ze dat nooit toegeven.
Dat zou hier ook de kern moeten zijn. Dansen met Janssen is verkocht als iets waardoor jongeren extra ruimte kregen. Als er uitkomt dat dat geweest is doordat er anders vaccins weggegooid moesten worden en ze daarom bewust extra risico met die jongeren genomen hebben (tot dat moment mochten jongeren Janssen niet) dan is dat natuurlijk ontzettend kwalijk.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201479029
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Mee eens, tijdslimiet zal er vanaf moeten en anders extra steun voor nachthoreca.
Die steun heeft Rutte ook toegezegd.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 23 september 2021 @ 08:39:31 #115
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201479030
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Die steun heeft Rutte ook toegezegd.
Mooi :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201479040
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:36 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat zou hier ook de kern moeten zijn. Dansen met Janssen is verkocht als iets waardoor jongeren extra ruimte kregen. Als er uitkomt dat dat geweest is doordat er anders vaccins weggegooid moesten worden en ze daarom bewust extra risico met die jongeren genomen hebben (tot dat moment mochten jongeren Janssen niet) dan is dat natuurlijk ontzettend kwalijk.
Zeker, de vraag is hoeveel risicio liepen ze en op welke voorwaarden heeft Hugo dat gedaan.

Dat het nu verkeerd uitgepakt heeft is natuurlijk erg balen, maar de vraag is of de beslissing die Hugo destijds gemaakt heeft met de info van toen te rechtvaardigen was. Nu achteraf is het makkelijk praten en het zal er wel op neer komen dat Hugo gespeeld heeft met levens etc.
pi_201479045
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:27 schreef Molo het volgende:

[..]
Ongeveer elke grote stad heeft dat
De grote stad waar ik woon dus niet.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 23 september 2021 @ 08:43:42 #118
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201479060
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:40 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Zeker, de vraag is hoeveel risicio liepen ze en op welke voorwaarden heeft Hugo dat gedaan.

Dat het nu verkeerd uitgepakt heeft is natuurlijk erg balen, maar de vraag is of de beslissing die Hugo destijds gemaakt heeft met de info van toen te rechtvaardigen was. Nu achteraf is het makkelijk praten en het zal er wel op neer komen dat Hugo gespeeld heeft met levens etc.
Als een bepaald vaccin voor een leeftijdsgroep als niet veilig genoeg wordt geacht, en daarna alsnog maar wordt toegediend omdat de THT bijna verstreken is (en men vermoedelijk niet in de krant wil hebben dat er een miljoen doses in de prullenbak zijn gekieperd) dan vraag ik me af hoe je dat uit wil leggen als niet spelen met gezondheid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 08:44:33 #119
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201479070
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:40 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Zeker, de vraag is hoeveel risicio liepen ze en op welke voorwaarden heeft Hugo dat gedaan.

Dat het nu verkeerd uitgepakt heeft is natuurlijk erg balen, maar de vraag is of de beslissing die Hugo destijds gemaakt heeft met de info van toen te rechtvaardigen was. Nu achteraf is het makkelijk praten en het zal er wel op neer komen dat Hugo gespeeld heeft met levens etc.
De insteek is natuurlijk al verkeerd. Als je de verruiming in wil zetten omdat je anders vaccins weg moet gooien en je daardoor geld kwijt bent of een bestuurlijke flater slaat zet je dat dus boven de gevolgen die het voor mensen kan hebben.

In een periode waarin mensenlevens boven alles gaan zou ik ze dat nog zwaarder aanrekenen dan normaal, want dan gaan blijkbaar sommige mensenlevens boven anderen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201479074
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als een bepaald vaccin voor een leeftijdsgroep als niet veilig genoeg wordt geacht, en daarna alsnog maar wordt toegediend omdat de THT bijna verstreken is (en men vermoedelijk niet in de krant wil hebben dat er een miljoen doses in de prullenbak zijn gekieperd) dan vraag ik me af hoe je dat uit wil leggen als niet spelen met gezondheid.
Ze hadden gewoon eerlijk kunnen communiceren: Van Janssen vaccin raken bijna over datum en dus bieden we ze aan alle leeftijdsgroepen aan.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 23 september 2021 @ 08:45:53 #121
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201479079
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:44 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ze hadden gewoon eerlijk kunnen communiceren: Van Janssen vaccin raken bijna over datum en dus bieden we ze aan alle leeftijdsgroepen aan.
Dat was denk ik een prima optie geweest, ja.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 08:45:55 #122
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201479080
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:44 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ze hadden gewoon eerlijk kunnen communiceren: Van Janssen vaccin raken bijna over datum en dus bieden we ze aan alle leeftijdsgroepen aan.
Of gewoon je verlies nemen en ze wegkieperen. Als die gok verkeerd uitpakt en er komen van de 100.000 toegediende vaccins 1000 mensen in het ziekenhuis heb je ook ineens weer een probleem.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201479124
Iedereen had toch de keus om het wel of niet te doen? En alsnog betekende de keus voor Janssen dat je eerder volledig gevaccineerd zou zijn, zelfs als er 2 weken gerekend zou worden na vaccinatie en niet direct, aangezien 1 vaccinatie voldoende was en met Pfizer men op de tweede moet wachten en dan nog eens twee weken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 08:52:22 #124
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201479132
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:51 schreef miss_sly het volgende:
Iedereen had toch de keus om het wel of niet te doen? En alsnog betekende de keus voor Janssen dat je eerder volledig gevaccineerd zou zijn, zelfs als er 2 weken gerekend zou worden na vaccinatie en niet direct, aangezien 1 vaccinatie voldoende was en met Pfizer men op de tweede moet wachten en dan nog eens twee weken.
Maar die keus lijkt dus op valse voorwendselen aangeboden te zijn. Niet omdat ze het graag aan wilden bieden aan jongeren om ze meer ruimte te geven, maar omdat ze anders weggegooid moesten worden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201479135
Ik ben Baudet van gisteren aan het terugkijken, maar hij is de weg echt heel erg kwijt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201479138
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als een bepaald vaccin voor een leeftijdsgroep als niet veilig genoeg wordt geacht, en daarna alsnog maar wordt toegediend omdat de THT bijna verstreken is (en men vermoedelijk niet in de krant wil hebben dat er een miljoen doses in de prullenbak zijn gekieperd) dan vraag ik me af hoe je dat uit wil leggen als niet spelen met gezondheid.
Chargerend gezegd: De maximale snelheid opvoeren naar 130 is ook spelen met de gezondheid.

Niet dat ik het oneens met je ben hoor. Maar kan mij voorstellen dat dit net de druppel was om over de grens van niet veilig naar aanvaardbaar te gaan gezien de omstandigheden.

Afijn, laten wij er ook maar geen politieke discussie van maken. Ik ben geen Hugo en jij bent geen Geert W. :)
pi_201479147
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:52 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben Baudet van gisteren aan het terugkijken, maar hij is de weg echt heel erg kwijt.
Ja. Ik vind het nogal bijzonder. Zo iemand in ons parlement. :+
Definitely not CIA
pi_201479157
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar die keus lijkt dus op valse voorwendselen aangeboden te zijn. Niet omdat ze het graag aan wilden bieden aan jongeren om ze meer ruimte te geven, maar omdat ze anders weggegooid moesten worden.
Daar lijkt het op, wellicht, maar ook dan kon men kiezen. Helemaal vrij, men moest zelf bellen om een afspraak te maken. Ze waren niet over de datum, dus op zichzelf was er niets mis met de vaccins.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201479160
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Ik vind het nogal bijzonder. Zo iemand in ons parlement. :+
Ja, ik respecteer iedereen zijn mening etc, maar dit kan echt niet meer in ons parlement. Wat een mafklepper.
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 08:58:43 #130
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201479185
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daar lijkt het op, wellicht, maar ook dan kon men kiezen. Helemaal vrij, men moest zelf bellen om een afspraak te maken. Ze waren niet over de datum, dus op zichzelf was er niets mis met de vaccins.
Eerlijke communicatie is wat hier wat mij betreft cruciaal is. Op het moment dat ze niet bereid zijn over iets als dit eerlijk te communiceren en het puur en alleen gedaan hebben omdat ze anders die vaccins weg konden gooien, waar zijn ze dan wel eerlijk over?

Tijdens een pandemie is het prima fouten te maken. Liegen en mensen onder valse voorwendselen ergens toe overhalen is wat mij betreft nooit acceptabel.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201479214
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:52 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben Baudet van gisteren aan het terugkijken, maar hij is de weg echt heel erg kwijt.
Het is vooral vervelend dat zo'n schertsfiguur ervoor zorgt dat gezonde kritiek op het beleid eenvoudig weggezet kan worden onder dezelfde paraplu, waarmee wat er is overgebleven van een debat is platgeslagen tot een binair "you're either with us or a wappie".
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 23 september 2021 @ 09:01:20 #132
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201479221
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:55 schreef aartstyle het volgende:
Ja, ik respecteer iedereen zijn mening etc, maar dit kan echt niet meer in ons parlement. Wat een mafklepper.
Nu ben ik toch wel nieuwsgierig wat de beste man nu weer heeft staan verkondigen. Eens even kijken op debat gemist. Het begint al goed met die pre-bijdrage-clash met Jetten nav het bagatelliseren van de holocaust.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201479229
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Ik vind het nogal bijzonder. Zo iemand in ons parlement. :+
Dat hij ongebreideld kan betogen over 5G en de great reset en weet ik het allemaal.
Ik kon zo gauw geen video vinden om het terug te kijken, behalve uiteraard van FvD zelf. De titel is: Dit zagen ze niet aankomen: Baudet rekent af met linkse verontwaardiging.
Zal wel aan mij liggen, maar ik zie dat niet. Ik zie vooral iemand die zichzelf heel geweldig vindt en zichzelf ophitst om met grootse woorden en gebaren te oreren tegenover dom gepeupel dat eigenlijk nog niet goed genoeg is om zijn voeten te likken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201479241
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:58 schreef chratnox het volgende:

[..]
Eerlijke communicatie is wat hier wat mij betreft cruciaal is. Op het moment dat ze niet bereid zijn over iets als dit eerlijk te communiceren en het puur en alleen gedaan hebben omdat ze anders die vaccins weg konden gooien, waar zijn ze dan wel eerlijk over?

Tijdens een pandemie is het prima fouten te maken. Liegen en mensen onder valse voorwendselen ergens toe overhalen is wat mij betreft nooit acceptabel.
Jij gaat er nu vanuit dat er gelogen is en dat puur en alleen gedaan is omdat ze geen vaccins weg wilden gooien. Het lijkt mij dat dat geen zekerheid is en daar eerst duidelijkheid over moet komen voor we die aanname doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 23 september 2021 @ 09:03:54 #135
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201479244
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:54 schreef miss_sly het volgende:
Ze waren niet over de datum, dus op zichzelf was er niets mis met de vaccins.
Behalve dan dat ze niet waren goedgekeurd voor deze leeftijdsgroep, en dat veranderd is omdat ze anders moesten worden weggegooid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 23 september 2021 @ 09:04:25 #136
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201479249
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Ik vind het nogal bijzonder. Zo iemand in ons parlement. :+
Bewust niet gekeken. Ik wil het echt niet weten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 09:05:47 #137
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201479261
quote:
9s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is vooral vervelend dat zo'n schertsfiguur ervoor zorgt dat gezonde kritiek op het beleid eenvoudig weggezet kan worden onder dezelfde paraplu, waarmee wat er is overgebleven van een debat is platgeslagen tot een binair "you're either with us or a wappie".
Idd, met zijn narcistische act maakt hij het alleen maar lastiger voor mensen die kritiek hebben op het beleid.
Vind ook altijd wel eng op social media wat voor een die hard fans hij heeft, die vinden alles geweldig en voeden zijn narcisme ook.
pi_201479262
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Behalve dan dat ze niet waren goedgekeurd voor deze leeftijdsgroep, en dat veranderd is omdat ze anders moesten worden weggegooid.
En deze leeftijdsgroep kon wel of niet een afspraak maken hiervoor. Ze konden zich inlezen en zelf bepalen of ze het wel of niet een risico vonden om zich met Janssen te laten vaccineren. Ze konden ook voor Pfizer kiezen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 09:07:06 #139
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201479269
quote:
Dansen met Janssen was geen OMT-advies, maar gevolg van kapotte koeling vol Janssenvaccins


De beslissing om jongeren te laten ‘dansen met Janssen’ is niet tot stand gekomen dankzij OMT-adviezen, zoals demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge doet geloven. Een kapotte koelkast vol Janssenvaccins in Nieuwegein leidde tot het besluit om jongeren ermee in te enten en ze zo een vrijbrief te geven om te gaan stappen, meldt het tv-programma Propaganda (KRO-NCRV), dat donderdagavond wordt uitgezonden.
Nee dit kan niet :')
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 09:07:48 #140
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201479277
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij gaat er nu vanuit dat er gelogen is en dat puur en alleen gedaan is omdat ze geen vaccins weg wilden gooien. Het lijkt mij dat dat geen zekerheid is en daar eerst duidelijkheid over moet komen voor we die aanname doen.
Volgens mij hadden we het in deze discussie over een artikel van de Telegraaf (op basis van een onderzoeksprogramma van de NPO) dat dit is hoe het gegaan is: https://www.telegraaf.nl/(...)t-dansen-met-janssen

Daar ga ik niet vanuit, dat is wat er gezegd wordt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201479287
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:07 schreef chratnox het volgende:

[..]
Volgens mij hadden we het in deze discussie over een artikel van de Telegraaf (op basis van een onderzoeksprogramma van de NPO) dat dit is hoe het gegaan is: https://www.telegraaf.nl/(...)t-dansen-met-janssen

Daar ga ik niet vanuit, dat is wat er gezegd wordt.
Dat is wat de Telegraaf zegt. Dus hoort er een onderzoek te komen naar wat er precies is gebeurd. Pas dan weten we echt hoe het is gegaan.

En dan blijft nog steeds staan dat iedereen dit vrijwillig heeft gedaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 23 september 2021 @ 09:09:06 #142
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201479288
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:05 schreef miss_sly het volgende:
Ze konden zich inlezen en zelf bepalen of ze het wel of niet een risico vonden om zich met Janssen te laten vaccineren.
Alleen ontbrak er dus een cruciaal stukje informatie :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201479314
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:54 schreef miss_sly het volgende:
Daar lijkt het op, wellicht, maar ook dan kon men kiezen. Helemaal vrij, men moest zelf bellen om een afspraak te maken. Ze waren niet over de datum, dus op zichzelf was er niets mis met de vaccins.
Die vrije keuze an sich is het struikelblok ook helemaal niet, het kader dat de overheid schetst om die keuze te maken blijkt (als de claim klopt) onjuist en dat is toch een vrij elementair vertrouwen dat dan wordt geschaad. Als de overheid je voorliegt over (een wijziging in) haar eigen perceptie van de risico's, dan is er niet van een vrije keuze te spreken natuurlijk - dat is juist de hele essentie.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 09:12:02 #144
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201479316
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is wat de Telegraaf zegt. Dus hoort er een onderzoek te komen naar wat er precies is gebeurd. Pas dan weten we echt hoe het is gegaan.

En dan blijft nog steeds staan dat iedereen dit vrijwillig heeft gedaan.
Ik snap echt oprecht niet hoe je dit goed kunt praten of weg kunt wuiven op deze manier. Maargoed, ik kijk er waarschijnlijk niet objectief naar.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201479333
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als dit klopt moet het toch een enorme rel opleveren? Op allerlei fronten.
Ik kan me dit oprecht niet voorstellen.
Dat het kabinet het maar vrijgeeft met alle risico's vandien omdat we anders wat moeten weggooien...
pi_201479339
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Alleen ontbrak er dus een cruciaal stukje informatie :')
Welk stukje precies? Dat er vaccins over de datum zouden gaan? Waarom is dat cruciaal? Ze waren niet over de datum. Alle andere informatie was bekend, ook de eventuele risico's.

Dat ze wellicht zijn overgehaald met dezelfde dag nog een groen vinkje? Dat was altijd al een stomme move, maar daar is maar wat graag gebruik van gemaakt. Terwijl iedereen met een beetje nadenken kon bedenken dat dat nergens op sloeg. En zelfs als het niet dezelfde dag nog groen zou zijn, was het altijd nog sneller dan met Pfizer. En maar één prik. Dat zijn toch ook belangrijk overwegingen geweest om voor Janssen te kiezen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 23 september 2021 @ 09:15:18 #147
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201479360
Alle vaccinatie is vrijwillig. Ook in de die nudging fase van dansen-met-jansen, volgens mij maakt het ook niets uit dat dit zo is gegaan. Gelogen en gedraaid wordt er toch wel om mensen te manipuleren het vaccin te nemen. Ondertussen zitten we al in de fase van zachte dwang, dus deze affaire is water onder de brug.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201479362
Het kabinet is heeft ook nooit "toegegeven" dat ze fout hebben gezeten met Dansen met Janssen in welke hoedanigheid dan ook.

Het is ook nooit een OMT advies geweest, maar een eigen besluit, en het is niet 1x maar meerdere keren genoemd.

Daarnaast hebben ze ook het OMT advies genegeerd van dat een QR code max 24 uur geldig mocht zijn, er is gekozen voor 48 uur uit praktische overwegingen.

Het typische aan dit verhaal is waar ze zich normaal gesproken achter een OMT advies schuilen, ze dit in dit geval helemaal niet gedaan hebben, en vervolgens ook niet direct excuses hebben aangeboden toen de boel weer op slot ging, dat gebeurde pas maandag, en dat was zelfs niet eens een excuus.

Het gevolg van deze besluiten is natuurlijk wel geweest dat de hele evenementenzomer de prullenbak in is gegaan, dat we nu extreem voorzichtig zijn met QR codes en horecasluitingen in de nacht en 75% capaciteit, maar dat is dan wel weer een OMT advies.

Dat de koelkast een achterliggende reden is geweest is prima om ze Janssen te geven, maar daar had je dan wel de wachttijd van 2 weken aan vast moeten knopen.

Als je vervolgens de festivalzomer had laten doorgaan had je vermoedelijk weinig moeite gehad om de jongeren een prik te laten halen, iets waar je nu QR's voor toepast.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201479366
quote:
Corona is het alibi, het voorwendsel, de aanleiding, om de nieuwe wereldorde te bewerkstelligen die al veel langer werd voorbereid en gewenst.

Om deze aanval af te slaan moeten we een breed front vormen. Samen. Met elkaar en voor elkaar. Voor onze vrijheid en identiteit. Voor Nederland. Dat is de missie van Forum voor Democratie. Dat is mijn missie.

Met strijdbare groet,

Thierry
NWO _O_
NWA _O_ _O_
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 23 september 2021 @ 09:17:56 #150
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201479386
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Welk stukje precies? Dat er vaccins over de datum zouden gaan? Waarom is dat cruciaal? Ze waren niet over de datum. Alle andere informatie was bekend, ook de eventuele risico's.

Nee, dat de beslissing om de vaccins voor een bepaalde leeftijdsgroep alsnog toe te laten niet genomen is op basis van medische overwegingen, maar uit publicitaire of economische. Op basis van het verhaal dat de Telegraaf schetst kon iemand die Jansen overwoog zich dus op dat moment helemaal niet correct inlezen of het een veilige keuze was.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')