abonnement Unibet Coolblue
pi_201471394
Hey

de telefoon heet dan "mobiel", maar ik wil nooit mobiel bereikbaar zijn dus ik laat mijn telefoon thuis, ook als ik de deur uitga. Heb met enkelen contact via Whatsapp maar dat is alleen voor directe zaken, bijvoorbeeld om afspraken te maken en niet om onnodig te praten

Alleen mijn broertje en zusje zijn zo',n 5 en 8 jaar jonger dan ik, en die zitten zelfs tijdens het eten met een mobiel in de hand. Een paar weken geleden waren we met ons gezin (ouders en broertje en zusje) aan het eten en toen zei ik er wat van (tegen mijn zusje) dat ik het asociaal vond dat ze tijdens het eten op de mobiel zat. Nou ik kreeg de wind van voren

ik snap dat niet. Je komt toch gezellig bij elkaar om te eten? Sowieso waarom moet je telkens op je mobiel kijken?
  Spellchecker woensdag 22 september 2021 @ 16:36:33 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 september 2021 @ 16:36:45 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_201471451
Tijdens het eten je telefoon gebruiken snap ik alleen als dat is om bijvoorbeeld iets op te zoeken waar je het over hebt, dan is het immers een toevoeging aan het gesprek. Verder vooral bij uitzondering, in mijn geval bijvoorbeeld voor een livestream van sport (wat m'n vriendin ook wilt zien, dus dat komt goed uit), maar dan kan eten bij de TV net zo makkelijk. Maar goed, dan kijk je samen naar hetzelfde, dus niet vergelijkbaar met tijdens een gezamenlijke maaltijd afgezonderd je berichtjes zitten sturen ofzo :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_201471524
Op je mobiel zitten in gezelschap vind ik ook asociaal, tenzij je echt aan het chillen bent ofzo. Het geeft het signaal af dat blijkbaar alles interessanter is dan hetgeen zich (in dit geval) aan de eettafel afspeelt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 22 september 2021 @ 16:42:20 #5
74056 crew  ToT
pi_201471528
Je merkt het tegenwoordig meer en meer.
idd mobieltje aan tafel tijdens het eten, of als je op een feestje leuk met iemand zit te kletsen die zich opeens herinnert dat-ie al een tijdje niet meer op Facebook gekeken heeft en dat ding dan tevoorschijn haalt, wat gaat scrollen, begint te grinniken en vervolgens een grappig filmpje op z'n mobieltje aan jou laat zien en na het kijken van meerdere filmpjes dan vraagt waar we ook al weer gebleven waren.
Of dat in relaties je beter met elkaar kunt chatten dan daadwerkelijk praten terwijl je in dezelfde kamer zit enzo.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 22 september 2021 @ 16:43:38 #6
74056 crew  ToT
pi_201471553
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:42 schreef itchycoo het volgende:
Op je mobiel zitten in gezelschap vind ik ook asociaal, tenzij je echt aan het chillen bent ofzo. Het geeft het signaal af dat blijkbaar alles interessanter is dan hetgeen zich (in dit geval) aan de eettafel afspeelt.
Heb ik een keer tegen een streetcoach gezegd, maar zo moest ik het absoluut niet opvatten; het was niet als een belediging naar jou bedoeld of dat je oninteressant bent, maar waar je over praat is dan niet interessant genoeg om op te focussen, dus zoeken ze afleiding op de mobiel.

Right, en da's geen belediging? :')
pi_201471554
Tijdens het eten mobiel weg, klaar.

Als ik in mijn vrije tijd in de stad ben of elders qua vermaak, dan neem ik ook niet altijd op.
Vroeger was je ook niet bereikbaar als je in de stad of elders was.

Sommigen denken dat je 24uur lang bereikbaar moet zijn.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 22 september 2021 @ 16:47:15 #8
74056 crew  ToT
pi_201471612
Zelf heb ik een debiel klikspelletje op m'n mobiel voor als ik echt niks anders te doen heb of me gewoon even wil ontspannen.
Buiten dat maak ik vooral foto's met dat ding omdat-ie makkelijker mee te nemen is dan m'n spiegelreflexcamera en er ook prima foto's uit komen. Is ook makkelijker delen op die manier; even m'n vrouw en mijn moeder laten zien wat voor dingen ons zoontje nu weer uithaalt enzo.
Whatsapp gebruik ik alleen zo nu en dan voor de peuterspeelzaal en de familie van het vriendinnetje van ons zoontje.
Facebook enzo gebruik ik wel op de pc. Af en toe wat op posten, heel soms wat chatten, that's it.

Ik verdoe m'n tijd wel hier op FOK! :') (Op de pc. Nooit mobiel.) En ook dat wordt langzaam maar zeker steeds minder.
pi_201471721
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:43 schreef ToT het volgende:

[..]
Heb ik een keer tegen een streetcoach gezegd, maar zo moest ik het absoluut niet opvatten; het was niet als een belediging naar jou bedoeld of dat je oninteressant bent, maar waar je over praat is dan niet interessant genoeg om op te focussen, dus zoeken ze afleiding op de mobiel.

Right, en da's geen belediging? :')
haha

idd geen belediging _O- En dat is dan een streetcoach
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 22 september 2021 @ 16:53:46 #10
74056 crew  ToT
pi_201471742
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:52 schreef nathalia1988xx het volgende:

[..]
haha

idd geen belediging _O- En dat is dan een streetcoach
Ja toen ik mijn scepsis toonde, schrok hij er wel wat van en zei: "Nou uhh...als je het zo bekijkt, komt het inderdaad wel beledigend over, ja!"

:T
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 22 september 2021 @ 16:55:12 #11
74056 crew  ToT
pi_201471761
Was een streetcoach op een VMBO waar ik toen werkte.
Die vond ook dat ik gewoon antwoord moest geven als een leerling me zou vragen wat een @Plompzakker was bijvoorbeeld! :')

Ehhhh.....nee? ECHT niet!!!
pi_201472023
Stond van de week met een meid van 21 buiten, trekt die haar mobiel en zegt "vind jij het goed als ik ff een boemerang maak?"

....ok ik ben officieel bejaard, ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. Zegt ze ja dat is van instagram. Ik nog "oow ok komt dat dan in je story ofzo?"

En wtf is een streetcoach?
What's the name of the game?
pi_201472039
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:14 schreef -marz- het volgende:
Stond van de week met een meid van 21 buiten, trekt die haar mobiel en zegt "vind jij het goed als ik ff een boemerang maak?"

....ok ik ben officieel bejaard, ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. Zegt ze ja dat is van instagram. Ik nog "oow ok komt dat dan in je story ofzo?"

En wtf is een streetcoach?
ik heb streetcoach ook op moeten zoeken op Google haha

Een boemerang met een mobiel maken ken ik ook niet
pi_201472065
Wat ik wel serieus vervelend vind. ik was vanmiddag naar het winkelcentrum gefietst en ben 3 tieners tegengekomen die mij bijna frontaal aanrijden terwijl ze op hun mobiel zitten. Vroeger zei ik er wat van maar tegenwoordig zeg ik er niks meer van omdat iedereen een kort lontje heeft lijkt wel
  woensdag 22 september 2021 @ 17:19:43 #15
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201472099
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:17 schreef nathalia1988xx het volgende:
Wat ik wel serieus vervelend vind. ik was vanmiddag naar het winkelcentrum gefietst en ben 3 tieners tegengekomen die mij bijna frontaal aanrijden terwijl ze op hun mobiel zitten. Vroeger zei ik er wat van maar tegenwoordig zeg ik er niks meer van omdat iedereen een kort lontje heeft lijkt wel
Wat een generalisatie dit kan echt niet!! :(

:)
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  Spellchecker woensdag 22 september 2021 @ 17:21:46 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201472125
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:17 schreef nathalia1988xx het volgende:
Wat ik wel serieus vervelend vind. ik was vanmiddag naar het winkelcentrum gefietst en ben 3 tieners tegengekomen die mij bijna frontaal aanrijden terwijl ze op hun mobiel zitten. Vroeger zei ik er wat van maar tegenwoordig zeg ik er niks meer van omdat iedereen een kort lontje heeft lijkt wel
De jeugd van tegenwoordig ...
  woensdag 22 september 2021 @ 17:27:09 #17
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201472207
Bij mijn vorige werkgever ging mijn leidinggevende bij beoordelingsgesprekken ook op zijn mobiel whatsappen naar zijn leidinggevende i.v.m. 'urgente zaken'. Meerdere collega's ervaarde dit.

Als mijn kinderen hun mobieltje erbij zouden durven te pakken dan mogen ze een week zonder. Van mij thuis krijgen ze dat soort dingen nog aangeleerd. Ik vraag mij af of dit gedrag een relatie heeft met toenemende depressie
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  woensdag 22 september 2021 @ 18:06:11 #18
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_201472648
Mijn baas heeft zo'n apple watch. En werkelijk bij elk bericht kijkt ze op haar horloge. Nu weet ik dat ze naar email kijkt, en niet naar de tijd. Maar elke keer als we in een vergadering of lunch zitten met mensen die dat niet weten, lijkt het alsof ze elke 2 min. op haar horloge kijkt omdat ze weg wil :') Komt echt asociaal over.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 22 september 2021 @ 18:13:16 #19
74056 crew  ToT
pi_201472715
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:14 schreef -marz- het volgende:
Stond van de week met een meid van 21 buiten, trekt die haar mobiel en zegt "vind jij het goed als ik ff een boemerang maak?"

....ok ik ben officieel bejaard, ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. Zegt ze ja dat is van instagram. Ik nog "oow ok komt dat dan in je story ofzo?"

En wtf is een streetcoach?
Een tussenpersoon tussen kansloze hangjongeren en wie beter contact met hen wil krijgen.

Op die VMBO werden ook regelmatig mobieltjes in beslag genomen omdat leerlingen tijdens de les er bezig op bleven, mar al snel had men door dat je het wettelijk gezien niet langer tot het einde van de les mag vasthouden.
Men wilde als straf doen dat je 'm een week kwijt was, of dat je ouders hem maar moesten komen ophalen enz.
Waren veel ouders het NIET mee eens.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 22 september 2021 @ 18:15:23 #20
74056 crew  ToT
pi_201472735
Tijd geleden trouwens een knappe meid hard met d'r kop tegen een dikke laaghangende tak aan zien lopen omdat ze de hele tijd met d'r snufferd naar het mobieltje zat te kijken! _O-
pi_201472781
Mooiste is als je in de trein (of bus) zit en IEDEREEN in de wagon zit op z'n telefoonscherm te staren. Wat eigenlijk ook wel weer fijn is omdat je zo ongegeneerd naar mensen kan staren zonder dat ze het door hebben. Het blijft een fascinerend fenomeen hoe de mensheid zich evolueert door zich steeds afhankelijker op te stellen van de telefoon. Het blauwe scherm waar tante Anie Wordfeud op speelt tegen haar internetvriendin Joke en Jopke het laatste nieuws checkt op NU.nl. En wat dacht je van Nathalia, die op het internet komt klagen dat haar Bob en Saar teveel op de smartphone en het internet zit, terwijl ze eigenlijk gewoon gezellig met haar familieleden door een goed gesprek te voeren tussen het eten door. Het is zwaar gesteld.
afspraak tandarts verzetten
  Spellchecker woensdag 22 september 2021 @ 18:19:00 #22
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201472797
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:18 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Mooiste is als je in de trein (of bus) zit en IEDEREEN in de wagon zit op z'n telefoonscherm te staren. Wat eigenlijk ook wel weer fijn is omdat je zo ongegeneerd naar mensen kan staren zonder dat ze het door hebben. Het blijft een fascinerend fenomeen hoe de mensheid zich evolueert door zich steeds afhankelijker op te stellen van de telefoon. Het blauwe scherm waar tante Anie Wordfeud op speelt tegen haar internetvriendin Joke en Jopke het laatste nieuws checkt op NU.nl. En wat dacht je van Nathalia, die op het internet komt klagen dat haar Bob en Saar teveel op de smartphone en het internet zit, terwijl ze eigenlijk gewoon gezellig met haar familieleden door een goed gesprek te voeren tussen het eten door. Het is zwaar gesteld.
100 jaar geleden zat iedereen achter zijn krant verscholen in de trein/bus :D
pi_201472812
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:15 schreef ToT het volgende:
Tijd geleden trouwens een knappe meid hard met d'r kop tegen een dikke laaghangende tak aan zien lopen omdat ze de hele tijd met d'r snufferd naar het mobieltje zat te kijken! _O-
Mooiste is nog dat verhaal van dat kind dat op de telefoon zat en een auto aanrijdt, waarbij de autorijder een rechterlijke straf krijgt voor aanrijding. Mja.
afspraak tandarts verzetten
pi_201472822
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:19 schreef maily het volgende:

[..]
100 jaar geleden zat iedereen achter zijn krant verscholen in de trein/bus :D
Good times! :)
afspraak tandarts verzetten
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 22 september 2021 @ 18:23:51 #25
74056 crew  ToT
pi_201472847
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:20 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Mooiste is nog dat verhaal van dat kind dat op de telefoon zat en een auto aanrijdt, waarbij de autorijder een rechterlijke straf krijgt voor aanrijding. Mja.
Och ja, da's idd al een jaar of 30 zo dat je bij een aanrijding met een fietser of voetganger als automobilist automatisch schuldig bent tenzij je onschuld overduidelijk bewezen kan worden.
Toen die regel ingevoerd werd, gooiden heel veel mavo-gastjes zich voor een auto om zo makkelijk snel ff wat guldens te kunnen vangen! :') Kwam toen nog op het Jeugdjournaal dat kinderen daar echt mee moesten ophouden! _O-
pi_201473024
Vroeger in de metro staarde iedereen elkaar altijd aan. Eigenlijk was dat wel gek!

Ik ben dat buiten de Rotterdamse metro nog nergens tegengekomen.

En nu zitten ze allemaal op een schermpje idd, altijd grappig als je een trein langs ziet rijden in de ochtend, allemaal mondkapjes met een schermpje.
What's the name of the game?
  Spellchecker woensdag 22 september 2021 @ 18:43:40 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201473135
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:37 schreef -marz- het volgende:
Vroeger in de metro staarde iedereen elkaar altijd aan. Eigenlijk was dat wel gek!

Ik ben dat buiten de Rotterdamse metro nog nergens tegengekomen.

En nu zitten ze allemaal op een schermpje idd, altijd grappig als je een trein langs ziet rijden in de ochtend, allemaal mondkapjes met een schermpje.
Helemaal leuk als het donker is denk ik :D
  woensdag 22 september 2021 @ 19:02:15 #28
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_201473503
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:33 schreef nathalia1988xx het volgende:
Hey

de telefoon heet dan "mobiel", maar ik wil nooit mobiel bereikbaar zijn dus ik laat mijn telefoon thuis, ook als ik de deur uitga. Heb met enkelen contact via Whatsapp maar dat is alleen voor directe zaken, bijvoorbeeld om afspraken te maken en niet om onnodig te praten

Alleen mijn broertje en zusje zijn zo',n 5 en 8 jaar jonger dan ik, en die zitten zelfs tijdens het eten met een mobiel in de hand. Een paar weken geleden waren we met ons gezin (ouders en broertje en zusje) aan het eten en toen zei ik er wat van (tegen mijn zusje) dat ik het asociaal vond dat ze tijdens het eten op de mobiel zat. Nou ik kreeg de wind van voren

ik snap dat niet. Je komt toch gezellig bij elkaar om te eten? Sowieso waarom moet je telkens op je mobiel kijken?
Vind ik ook. Gewoon dat ding op stil zetten tijdens het eten.
soooo, da's mooi!
pi_201473666
Keek vorige week naar Dream School, waar ze overdag hun telefoon in de kamer moesten laten. En mensen konden er letterlijk niet mee omgaan en kregen bijna een paniekaanval.
  Spellchecker woensdag 22 september 2021 @ 19:16:16 #30
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201473702
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 19:02 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Vind ik ook. Gewoon dat ding op stil zetten tijdens het eten.
Gewoon wegleggen.
  woensdag 22 september 2021 @ 19:17:38 #31
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_201473723
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 19:16 schreef maily het volgende:

[..]
Gewoon wegleggen.
Nog beter. Of uit het raam gooien!
soooo, da's mooi!
  Spellchecker woensdag 22 september 2021 @ 19:20:20 #32
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201475666
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 19:02 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Vind ik ook. Gewoon dat ding op stil zetten tijdens het eten.
Ik heb mijn telefoon zo ingesteld dat die alleen geluid maakt als er iemand belt. WhatsApp is stil (als iemand snel een reactie nodig heeft belt die maar) email doe ik wel als ik achter mijn computer zit.
Heb er ook een paar in mijn team zitten die de telefoon ongeveer aan de hand vastgegroeid hadden. Dat heb ik er ondertussen aardig uitgewerkt: als we een meeting hebben blijft de telefoon in. je broekzak tenzij er figuurlijk brand uitbreekt.
  donderdag 23 september 2021 @ 09:34:25 #34
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_201479522
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:05 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Ik heb mijn telefoon zo ingesteld dat die alleen geluid maakt als er iemand belt. WhatsApp is stil (als iemand snel een reactie nodig heeft belt die maar) email doe ik wel als ik achter mijn computer zit.
Heb er ook een paar in mijn team zitten die de telefoon ongeveer aan de hand vastgegroeid hadden. Dat heb ik er ondertussen aardig uitgewerkt: als we een meeting hebben blijft de telefoon in. je broekzak tenzij er figuurlijk brand uitbreekt.
Heel verstandig.
soooo, da's mooi!
pi_201479581
Jullie zijn gewoon oud :D
  donderdag 23 september 2021 @ 10:20:41 #36
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201480013
Het menselijk brein is continu op zoek naar prikkels en een mobiel is natuurlijk een handig bron voor veel verschillende soorten van deze prikkels, dit is geheel natuurlijk gedrag dus. Al ben ik het met je eens dat veel volk het niet door lijkt te hebben dat in bepaalde situaties steeds op je telefoon zitten gruwelijk onbeschoft is.
pi_201481163
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:36 schreef heywoodu het volgende:
Tijdens het eten je telefoon gebruiken snap ik alleen als dat is om bijvoorbeeld iets op te zoeken waar je het over hebt, dan is het immers een toevoeging aan het gesprek. Verder vooral bij uitzondering, in mijn geval bijvoorbeeld voor een livestream van sport (wat m'n vriendin ook wilt zien, dus dat komt goed uit), maar dan kan eten bij de TV net zo makkelijk. Maar goed, dan kijk je samen naar hetzelfde, dus niet vergelijkbaar met tijdens een gezamenlijke maaltijd afgezonderd je berichtjes zitten sturen ofzo :+
Dat kun je toch ook na het eten opzoeken? Tijd genoeg wat dat betreft.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 23 september 2021 @ 11:59:20 #38
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_201481338
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:48 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat kun je toch ook na het eten opzoeken? Tijd genoeg wat dat betreft.
Soms wel. Ligt er ook aan met wie je aan het eten bent natuurlijk. Als ik samen met mijn vriendin zit en we hebben het ergens over, willen we soms gewoon even dit of dat weten. Maar goed, dan is het een gezamenlijk iets en in feite niet anders dan wanneer je samen naar de TV kijkt of samen uit het raam kijkt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_201481352
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Soms wel. Ligt er ook aan met wie je aan het eten bent natuurlijk. Als ik samen met mijn vriendin zit en we hebben het ergens over, willen we soms gewoon even dit of dat weten. Maar goed, dan is het een gezamenlijk iets en in feite niet anders dan wanneer je samen naar de TV kijkt of samen uit het raam kijkt.
Dan kan dat ook wel wachten tot na het eten. "Ok, dit zoeken we na het eten wel even op, dan weten we wie er gelijk heeft" of iets in die geest.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 23 september 2021 @ 12:10:22 #40
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_201481471
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:00 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan kan dat ook wel wachten tot na het eten. "Ok, dit zoeken we na het eten wel even op, dan weten we wie er gelijk heeft" of iets in die geest.
Dat ligt inderdaad aan de situatie. Soms wel, soms niet. Het is natuurlijk onzin om een heel gesprek af te kappen, terwijl even één minuut een dingetje opzoeken (waar je het nota bene beiden over hebt, dat je nota bene beiden wilt weten wat het is) de boel weer verder brengt.

Zoals alles is ook dit inderdaad situatie-afhankelijk, doorgaans.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_201481717
Ik lees dit topic in de pauze. Op mnmobiel. In bedrijfskantine.

8 mensen aanwezig.
8 mensen op telefoon bezig. De enige die praat....is in gesprek aan telefoon :')

Aan de andere kant....gister mobiel thuis laten liggen.... Boeie... 0 berichtjes, 1 mail met loonstrook.
Wel raar hoor, collega's aankijken omdat je geen mobiel hebt.

Ik wil weer een nokia 3310.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_201482284
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:26 schreef Het_Bokje het volgende:
Ik lees dit topic in de pauze. Op mnmobiel. In bedrijfskantine.

8 mensen aanwezig.
8 mensen op telefoon bezig. De enige die praat....is in gesprek aan telefoon :')

Aan de andere kant....gister mobiel thuis laten liggen.... Boeie... 0 berichtjes, 1 mail met loonstrook.
Wel raar hoor, collega's aankijken omdat je geen mobiel hebt.

Ik wil weer een nokia 3310.
Ja dat is toch vervelend?

ik ben ongeveer een jaar geleden uit woede naar huis gegaan toen ik bij mijn ouders op bezoek was. Mijn ouders, broertje en zusje zaten aan de tafel en alle 4 een half uur op hun mobiel. Ik kom daar voor de gezelligheid. Dus ik zei er wat van en ben naar huis gegaan

Ben blij dat ik opgegroeid ben in de jaren 90, zonder mobiels
pi_201482341
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:26 schreef Het_Bokje het volgende:
Ik lees dit topic in de pauze. Op mnmobiel. In bedrijfskantine.

8 mensen aanwezig.
8 mensen op telefoon bezig. De enige die praat....is in gesprek aan telefoon :')

Aan de andere kant....gister mobiel thuis laten liggen.... Boeie... 0 berichtjes, 1 mail met loonstrook.
Wel raar hoor, collega's aankijken omdat je geen mobiel hebt.

Ik wil weer een nokia 3310.
In de pauze moeten mensen zelf doen wat ze willen. Maar als je met z'n allen gaat eten of zo, dan snap ik je punt wel.
pi_201482866
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:00 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan kan dat ook wel wachten tot na het eten. "Ok, dit zoeken we na het eten wel even op, dan weten we wie er gelijk heeft" of iets in die geest.
ik was de eerste van mijn ouders en heb nog een christelijke opvoeding gehad. Rond 6 uur was het de afspraak dat de telefoon niet werd opgenomen tijdens het eten. En onze familie en omgeving belden ook zelden omdat zij er net zo over dachten. Mijn zusje is echter iets vrijer opgevoed en 8 jaar jonger dan ik, en die vind dat soort dingen heel normaal
pi_201482882
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 14:05 schreef nathalia1988xx het volgende:

[..]
ik was de eerste van mijn ouders en heb nog een christelijke opvoeding gehad. Rond 6 uur was het de afspraak dat de telefoon niet werd opgenomen tijdens het eten. En onze familie en omgeving belden ook zelden omdat zij er net zo over dachten. Mijn zusje is echter iets vrijer opgevoed en 8 jaar jonger dan ik, en die vind dat soort dingen heel normaal
Ik vind dat op zich heel normaal. Net zoals dat ik het heel normaal vind dat je bijvoorbeeld op bezoek gaat bij iemand die drie deuren verder woont i.p.v. er anderhalf uur mee aan de telefoon te hangen.
pi_201482904
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 14:06 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik vind dat op zich heel normaal. Net zoals dat ik het heel normaal vind dat je bijvoorbeeld op bezoek gaat bij iemand die drie deuren verder woont i.p.v. er anderhalf uur mee aan de telefoon te hangen.
ja precies zo denk ik er ook over
pi_201491282
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:40 schreef Rogue2.0 het volgende:
Jullie zijn gewoon oud :D
Ongetwijfeld. Toen ik op de lagere en middelbare school zat kwam je gewoon een half uur later thuis als je onderweg een lekke band kreeg, en je kon je moeder hier niet van op de hoogte brengen - mobiele telefoons waren nog niet bedacht.
Daarentegen was ik wel de eerste of tweede in mijn vriendengroep die een mobiele telefoon had, zal rond 1998 geweest zijn.
pi_201493533
In ons huis staan we het gewoon niet toe.

Eten != mobiel, tenzij je gebeld word en het is een belangrijk telefoontje.

Maar goed, nee, normaal is het niet, als je iets samen doet, doe je dat met de mensen die aanwezig zijn en niet met alle mensen die virtueel verbonden zitten aan / op / in apps op je telefoon.

Ik ben ook absoluut tegen! Momenten met familie/gezin/vrienden in real life zijn op dat moment belangrijker dan mobiele contacten! :) die kunnen best even wachten! :Y
Just say hi!
pi_201493713
Hier is het ook tijdens het eten geen mobiel of je moet iets opzoeken wat tijdens een gesprek naar voren komt maar dat is hoogstens een minuutje.
Mijn geluid staat heel vaak uit dus soms wordt ik op de huistelefoon gebeld van ik heb je geapped maar je kijkt niet.
Ja en ? een dezer dagen kijk ik er wel op, als het belangrijk is bel je maar :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 24 september 2021 @ 08:35:20 #50
74056 crew  ToT
pi_201493783
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 19:13 schreef Sapstengel het volgende:
Keek vorige week naar Dream School, waar ze overdag hun telefoon in de kamer moesten laten. En mensen konden er letterlijk niet mee omgaan en kregen bijna een paniekaanval.
Te erg! :X

Ik wil dat m'n zoontje zo lang mogelijk niet met een mobieltje gaat zitten spelen. Hij is nu 3; laat hem zich eerst maar gewoon normaal ontwikkelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')