abonnement Unibet Coolblue
pi_201463655
Ik heb vaak met vakgenoten discussies over het capaciteitstekort in onze sector. De opkomst van bijv. China heeft ervoor gezorgd dat wij meer dan 1000 bedrijven rijker zijn geworden in het land. Dit betekent = werkgelegenheid, belasting (voor wat het is met al die vrijstellingen), maar zorgt er ook voor dat er teveel werk komt in bepaalde sector dan die aan kan. Straks met de opkomst van landen als India en Brazilie vrees ik voor meer capaciteitstekort.

We zijn een land met 17 miljoen mensen en dat heeft een bepaalde max qua capaciteit in bepaalde sectoren. Ik geef dan altijd als voorstel, dat wij ons beroep anders moeten insteken of het fiscale klimaat in Nederland iets bijgesteld moet worden om de enorme groei aan bedrijven af te vlakken, dus een opdracht voor de politiek.

Ik krijg dan vaak te horen: technologie gaat keihard en middels innovatie moeten wij de capaciteitstekort invullen en effecientieslagen maken. Ik vind dit echt een redenatie die de discussie kapotslaat, namelijk het aanhalen van de technologie.

Hoe denken jullie hierover?
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_201464633
Technologie is niet de dooddoender, maar de mens zelf. Zij weigert klimaat aanpassen zodat we in toekomst nog bestaat of beter doet.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_201500771
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 00:28 schreef Gibraltar70 het volgende:
Ik heb vaak met vakgenoten discussies over het capaciteitstekort in onze sector.
Welke sector is onze sector?
quote:
De opkomst van bijv. China heeft ervoor gezorgd dat wij meer dan 1000 bedrijven rijker zijn geworden in het land.
Hoe dan?
quote:
Dit betekent = werkgelegenheid
nee dat hoeft niet, kan je met bewijs komen dat dit zo is?
quote:
, belasting (voor wat het is met al die vrijstellingen),
Ook dit hoeft niet, kan je met bewijs komen dat dit zo is?
quote:
maar zorgt er ook voor dat er teveel werk komt in bepaalde sector dan die aan kan.
Ook dit hoeft niet, kan je met bewijs komen dat dit zo is?
quote:
Straks met de opkomst van landen als India en Brazilie vrees ik voor meer capaciteitstekort.
In arbeidstekorten? Hoe dan?
quote:
We zijn een land met 17 miljoen mensen en dat heeft een bepaalde max qua capaciteit in bepaalde sectoren.
Welke sectoren?
quote:
Ik geef dan altijd als voorstel, dat wij ons beroep anders moeten insteken of het fiscale klimaat in Nederland iets bijgesteld moet worden om de enorme groei aan bedrijven af te vlakken, dus een opdracht voor de politiek.
waarom?
quote:
Ik krijg dan vaak te horen: technologie gaat keihard en middels innovatie moeten wij de capaciteitstekort invullen en effecientieslagen maken.
Robotisering bedoel je dan?
quote:
Ik vind dit echt een redenatie die de discussie kapotslaat, namelijk het aanhalen van de technologie.
Waarom slaat dit de discussie kapot?
quote:
Hoe denken jullie hierover?
zie hierboven.

Kan je met een verdiepingsslag komen in je topic ipv oneliners die niet onderbouwd zijn?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201887315
Jaren gaan zitten wachten op iets wat misschien wel of niet gaat komen lijkt me ook niet de beste oplossing. Als er op dit moment goedkoper geproduceerd kan worden door robotica of andere technische middelen dan zullen bedrijven niet lang wachten om dat in te zetten lijkt me.
  zondag 24 oktober 2021 @ 18:24:43 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_201887492
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 00:28 schreef Gibraltar70 het volgende:
het fiscale klimaat in Nederland iets bijgesteld moet worden om de enorme groei aan bedrijven af te vlakken, dus een opdracht voor de politiek.

Dat is juist het punt. Dit is wat de politiek wil: BV Nederland. Mensen zijn dan niet meer dan een resource en de overheid draait alleen nog maar aan wat knoppen om maar zoveel mogelijk geld te genereren.
pi_201887691
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 18:24 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Dat is juist het punt. Dit is wat de politiek wil: BV Nederland. Mensen zijn dan niet meer dan een resource en de overheid draait alleen nog maar aan wat knoppen om maar zoveel mogelijk geld te genereren.
Dus de vraag of technologie dooddoener is. is in dat geval niet.

Technologie helpt ons meer kunnen produceren. Of juist ons vervangen (robotica) en nog meer laten produceren.

Het is juist de mensen die een knoppen om draait. Die maken een keuze voor de enkelen en of de meerderheden niet technologie.
Stel dat AI nu bepalen wie en wat krijgt. Zouden die ook eerlijk keuze kunnen maken tegenstelling Rutte van nu.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')