abonnement Unibet Coolblue
pi_201463030
Toezichtraad Facebook onderzoekt vrijstelling van regels voor bekende mensen

De Oversight Board van Facebook, de onafhankelijke toezichtraad van het techbedrijf, doet onderzoek naar situaties waarin bekende mensen werden vrijgesteld van de regels rond posten op het sociale netwerk. Dat meldt de raad dinsdag in een blogpost.

De praktijken kwamen vorige week na onderzoek van The Wall Street Journal aan het licht. 5,8 miljoen Facebook-accounts die een voorkeursbehandeling kregen, vielen onder het geheime programma XCheck (cross-check). Het was oorspronkelijk bedoeld als een beschermingsprogramma om negatieve acties tegen bekende mensen snel te kunnen aanpakken, maar groeide uit tot een elitegroep binnen het sociale medium.


Mark en zijn zus

Voetballer Neymar is een van de Facebook-gebruikers die een voorkeursbehandeling kregen. De Braziliaan kon in 2019 naaktfoto's van een vrouw die hem van verkrachting had beschuldigd op Facebook plaatsen. Naaktfoto's zijn volgens de regels van Facebook verboden.

Andere gebruikers op de lijst konden berichten plaatsen met inhoud die door de factcheckers van Facebook al eerder als onjuist waren bestempeld. Zo kon Hillary Clinton ervan beschuldigd worden groepen pedofielen te hebben beschermd. Ook werd over oud-president Donald Trump beweerd dat hij alle vluchtelingen voor "beesten" had uitgemaakt.

De toezichtraad was op de hoogte van het programma, maar Facebook had gezegd dat het alleen werd gebruikt voor "een heel klein deel van de beslissingen". Nu gaat de raad onderzoeken of het sociale medium wel eerlijk is geweest. De Oversight Board heeft Facebook aangeschreven en verwacht een reactie in de komende dagen. In oktober zal de Board erover publiceren in zijn eerste transparantierapport.

Link naar nu.nl

Goh, je verwacht het niet. Schandaal na schandaal!

Facebook klokkenluiders: FB censureert zorgen over vaccins

Facebook's onafhankelijke factchecker krijgt geld van farmaceut
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201463227
Dat hep gestaan op feesboek!
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 21 september 2021 @ 23:37:46 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201463371
Gelukkig hebben ze Trump deze privileges niet gegeven.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201463918
Bouw je eigen feesboek dan als je het er niet mee eens bent.
pi_201464602
quote:
14s.gif Op woensdag 22 september 2021 01:20 schreef Gehrman het volgende:
Bouw je eigen feesboek dan als je het er niet mee eens bent.
Leuk, daar gaat het natuurlijk niet om.
Ik gebruik Facebook niet en heb hier alsnog indirect last van.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 22 september 2021 @ 07:05:19 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201464679
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 06:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Leuk, daar gaat het natuurlijk niet om.
Ik gebruik Facebook niet en heb hier alsnog indirect last van.
Hoe dan?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201464853
quote:
16s.gif Op woensdag 22 september 2021 07:05 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hoe dan?
Doordat Big Tech het politieke debat beïnvloedt wellicht?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')