abonnement Unibet Coolblue
pi_201457173


Een twintigjarige amateurvoetballer uit Elim heeft zaterdag uren met veel pijn op de stoep voor het ziekenhuis Bethesda in Hoogeveen gelegen, zo blijkt uit een ingezonden brief aan Regionieuws Hoogeveen. De speler scheurde vermoedelijk zijn hamstring tijdens een wedstrijd en werd middels 'een zeer pijnlijke rit in een busje' naar ziekenhuis Bethesda gebracht, maar kreeg daar vervolgens geen zorg.

Het opmerkelijke verhaal staat uitgebreid beschrijven bij Regionieuws Hoogeveen. Nadat de speler geblesseerd was geraakt kreeg hij hulp van de aanwezige EHBO. Zijn been werd gekoeld en vervolgens werd besloten om hem per brancard van het veld te dragen. De EHBO belde vervolgens de spoedeisende hulp. "De ambulance kon niet komen, omdat men de geblesseerde speler van het veld had gedragen", luidt de opmerkelijke verklaring in de brief.

Bij gebrek aan een ambulance moest de geblesseerde speler vervolgens middels 'een zeer pijnlijke rit in een busje van een supporter' naar het ziekenhuis worden gebracht. De verwachting was dat daar een arts aanwezig zou zijn, maar het ziekenhuis bleek gesloten. Terwijl gezocht werd naar een oplossing, lag het slachtoffer volgens de ingezonden brief urenlang op de stoep te vergaan van de pijn.

"Na (te) lang wachten kwam er ambulancepersoneel en een arts die het slachtoffer buiten hebben bekeken", klinkt het. "Ze konden niets voor hem doen en verwezen door naar het ziekenhuis in Meppel." Er bleek geen ambulance beschikbaar om de voetballer naar Meppel te brengen. "Er was net een ambulance weg en er stond er nog maar één binnen die moest blijven staan voor noodgevallen. Na een lange pijnlijke middag werd de man uiteindelijk in Meppel geholpen."

Treant Zorggroep van ziekenhuis Bethesda laat in een verklaring weten dat de basisspoedpost in Hoogeveen in het weekend is gesloten. Alleen de basisspoedpost is momenteel gesloten. "Ik heb navraag gedaan", aldus woordvoerder Erwin Kikkers tegenover De Telegraaf. "Deze meneer is niet aangemeld voor onze spoedeisende hulp bij locatie Emmen. Hij moest waarschijnlijk bij de huisartsenspoedpost in Hoogeveen zijn. Maar of het daar op dat moment druk was, dat weet ik niet. Het belangrijkste is dat mensen niet uit zichzelf naar het ziekenhuis gaan, maar ze moeten contact opnemen met 112 of hun huisartsenpost. Aan de telefoon kan namelijk afgewogen worden welke zorg op dat moment nodig is en waar de patiënt het beste geholpen kan worden."

https://regionieuwshoogev(...)-te-wachten-op-hulp/
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=394049
  Spellchecker dinsdag 21 september 2021 @ 16:50:54 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201457265
Schwalbe?
  dinsdag 21 september 2021 @ 16:58:35 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_201457268
Dus iemand raakt gewond/geblesseerd, je rijdt naar een eerste hulp post (waar je overigens niet zonder doorverwijzing terecht kan, eerste hit op google), die is dicht, en dan laat je die persoon dan maar een paar uur op de stoep liggen :?. En dan schijf je vervolgens een brief naar de krant om over het ziekenhuis te klagen 8)7 :').
KuikenGuppy
pi_201457284
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 16:50 schreef maily het volgende:
Bizar ... dat dit kan in Nederland :o
Tja, ze hadden ook de lokale huisartsenpost kunnen bellen. Dan wisten ze waar en hoe laat ze aanwezig moesten zijn.
pi_201457286
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 16:50 schreef maily het volgende:
Bizar ... dat dit kan in Nederland :o
Ja precies, bizar dat niemand 112 heeft gebeld.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 21 september 2021 @ 17:01:53 #7
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_201457311
Mooi jankverhaal, fraai geensceneerde foto, waarom heeft de Telegraaf dit nog niet opgepikt?

Tevens RIP aan de cavia.
pi_201457319
Hij is gewoon op de verkeerde stoep gaan liggen, de tent was dicht. Een gescheurde hamstring is vooral een nare blessure omdat die tijd kost, het zijn echt geen helse pijnen of zo.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 21 september 2021 @ 17:04:16 #9
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201457342
quote:
De EHBO belde vervolgens de spoedeisende hulp.
quote:
Treant Zorggroep van ziekenhuis Bethesda laat in een verklaring weten dat de basisspoedpost in Hoogeveen in het weekend is gesloten.
Wie hebben ze dan gesproken?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 21 september 2021 @ 17:07:27 #10
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201457382
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
[..]
Wie hebben ze dan gesproken?
Clown Bassie om hem te feliciteren met zn verjaardag :7
  dinsdag 21 september 2021 @ 17:10:10 #11
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201457410
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
[..]
Wie hebben ze dan gesproken?
Zijn dikke duim gok ik.

Als hij 112 had gebeld dan was die voetballer aangemeld en doorgestuurd naar Emmen
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201457519
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:01 schreef Nobu het volgende:
Mooi jankverhaal, fraai geensceneerde foto, waarom heeft de Telegraaf dit nog niet opgepikt?

Tevens RIP aan de cavia.
Die foto inderdaad :') Er zal vast het een en ander mis zijn gegaan die middag maar als je nog theatraal precies op een stoeprand kan gaan liggen dan valt het misschien ook wel weer mee met de pijn
pi_201457521
Was het een speler van Granada CF?
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_201457537
Achterlijk voetbalvolk, blijkt maar weer eens dat dat vaak te dom is om zelf na te denken.
  dinsdag 21 september 2021 @ 17:21:57 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_201457561
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
[..]
Wie hebben ze dan gesproken?
Waarschijnlijk de huisartsenpost in Hoogeveen. En vervolgens hadden ze daar naartoe moeten gaan, niet naar de SEH.
KuikenGuppy
pi_201457653
Toen ik zo'n 20/30 weken zwanger was van mn tweede en ik net mn oudste naar school had gebracht, kreeg ik ineens onhoudbare buikpijn die met de minuut erger werd. De huisarts was een stuk rijden, maar de eerste hulp van het ziekenhuis was gelukkig vlakbij. Ik weet niet meer hoe ik het heb gedaan, ik kon namelijk meer zitten, dus heb een soort van staand autogereden, met mn bovenlichaam tussen de voorstoelen en ben zo bij het ziekenhuis gekomen. Bij de eerste hulp ben ik over de balie geklapt, heb ik geroepen (letterlijk want ze negeerden me) dat ik echt echt hulp nodig had, dat ik zwanger was en helse buikpijn had. In plaats van me te helpen, vroegen ze me naar mn verwijsbrief. Toen ik zei dat ik die niet had, vertelden ze dat ik die eerst moest gaan halen bij mn huisarts? "Hoe dan?" Vroeg ik. "Ik kan niet meer autorijden." De verpleegkundige antwoordde: "Je bent toch ook hiernaartoe gekomen?"

Ik ben toen op de een of andere manier in een lege rolstoel terecht gekomen die ergens in een gang stond en probeerde mn huisarts te bellen. Toen ik bijna voorover uit de rolstoel op de grond viel van de pijn, kwam er net een verpleegkundige uit een ruimte naast me. Zij heeft me opgetild en een behandelruimte ingerold.


Het bleek uiteindelijk te gaan om nierstuwing (mn baby drukte tegen mn urineleiders waardoor mn nieren hun vocht niet kwijt konden en opzwollen) en ik kreeg een morfine-achtige tegen de pijn.

Ik begrijp héél goed dat het niet de bedoeling is dat mensen voor een ingegroeide teennagel op eigen houtje naar de EH gaan, maar de manier waarop mij daar
zorg werd geweigerd op een plek waar ik me veilig waande, was best heftig om mee te maken.


Was in het ziekenhuis in Goes btw.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Spring op 21-09-2021 17:36:36 ]
pi_201457687
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:29 schreef -Spring het volgende:
Was in het ziekenhuis in Goes btw.
Gaaf land.
  dinsdag 21 september 2021 @ 17:35:54 #19
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201457742
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:29 schreef -Spring het volgende:
Toen ik zo'n 20/30 weken zwanger was van mn tweede en ik net mn oudste naar school had gebracht, kreeg ik ineens onhoudbare buikpijn die met de minuut erger werd. De huisarts was een stuk rijden, maar de eerste hulp van het ziekenhuis was gelukkig vlakbij. Ik weet niet meer hoe ik het heb gedaan, ik kon namelijk meer zitten, dus heb een soort van staand autogereden, met mn bovenlichaam tussen de voorstoelen en ben zo bij het ziekenhuis gekomen. Bij de eerste hulp ben ik over de balie geklapt, heb ik geroepen (letterlijk want ze negeerden me) dat ik echt echt hulp nodig had, dat ik zwanger was en helse buikpijn had. In plaats van me te helpen, vroegen ze me naar mn verwijsbrief. Toen ik zei dat ik die niet had, vertelden ze dat ik die eerst moest gaan halen bij mn huisarts? "Hoe dan?" Vroeg ik. "Ik kan niet meer autorijden." De verpleegkundige antwoordde: "Je bent toch ook hiernaartoe gekomen?"

Ik ben toen op de een of andere manier in een lege rolstoel terecht gekomen die ergens in een gang stond en probeerde mn huisarts te bellen. Toen ik bijna voorover uit de rolstoel op de grond viel van de pijn, kwam er net een verpleegkundige uit een ruimte naast me. Zij heeft me opgetild en een behandelruimte ingerold.

Het bleek uiteindelijk te gaan om nierstuwing (mn baby drukte tegen mn urineleiders waardoor mn nieren hun vocht niet kwijt konden en opzwollen) en ik kreeg een morfine-achtige tegen de pijn.

Ik begrijp héél goed dat het niet de bedoeling is dat mensen voor een ingegroeide teennagel op eigen houtje naar de EH gaan, maar de manier waarop mij daar in ee
rste instantie zorg geweigerd werd, was best heftig om mee te maken.

Was in het ziekenhuis in Goes btw.
Waarom zou je het in 's hemelsnaam zo aanpakken? Als je denkt dat je NU spoedeisende hulp nodig hebt bel je toch 112 of ben ik nou helemaal achterlijk?

Lekker is dat, terwijl je helemaal niet meer kan auto rijden zelf naar het ziekenhuis rijden. Jezelf, voorbijgangers of je ongeboren kind doodrijden. Je moet wel een enorm bord voor je kop hebben als je deze situatie op de regels schuift en niet op je eigen stupiditeit
Laffe huichelaar
pi_201457811
Het was uiteraard helemáál niet handig, dat besef ik me achteraf ook.Het is verwijtbaar wat ik heb gedaan. De reden was op dat moment (en dat is geen excuus) dat ik nu nu nu mn kindje in veiligheid wilde brengen door direct zelf naar de snelste manier van hulp te gaan (ik dacht namelijk dat ik haar zou gaan verliezen).Daar was weinig rationeels aan en dat besef ik me heel goed.
pi_201457814
Ik ben toch een paar keer gewoon de SEH (en radiologie) binnengewandeld en niemand die over verwijsbrieven is begonnen; ik kom daar niet omdat ik nog eventjes gezellig langs de huisarts kan. Apart.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201457831
Waarom heeft een stad van 60.000 inwoners in het weekend geen spoedeisende hulp en mag je 30 minuten verderop zijn? :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_201457874
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:18 schreef AchJa het volgende:
Geloof geen snars van dit verhaal...
Het hele lulverhaal is gebaseerd op een ingezonden brief in een regioblaadje. Incompetent volk: de figuren die niet weten dat ze de huisartsenpost moeten bellen om te bepalen wat te doen, de schrijver van de ingezonden brief, en de journalisten van Regionieuws Hoogeveen. Allemaal te dom om te poepen en niet te beschroomd om hun eigen stupiditeit te etaleren.

En dan vindt TS het ook nog nodig om er een topic over te openen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Spellchecker dinsdag 21 september 2021 @ 17:47:47 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201457884
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:47 schreef OllieA het volgende:

[..]
Het hele lulverhaal is gebaseerd op een ingezonden brief in een regioblaadje. Incompetent volk: de figuren die niet weten dat ze de huisartsenpost moeten bellen om te bepalen wat te doen, de schrijver van de ingezonden brief, en de journalisten van Regionieuws Hoogeveen. Allemaal te dom om te poepen en niet te beschroomd om hun eigen stupiditeit te etaleren.

En dan vindt TS het ook nog nodig om er een topic over te openen.
Ik ken iemand die reageert dan ook nog op zo'n waardeloos topic
pi_201458019
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 16:58 schreef Burdie het volgende:
Dus iemand raakt gewond/geblesseerd, je rijdt naar een eerste hulp post (waar je overigens niet zonder doorverwijzing terecht kan, eerste hit op google), die is dicht, en dan laat je die persoon dan maar een paar uur op de stoep liggen :?. En dan schijf je vervolgens een brief naar de krant om over het ziekenhuis te klagen 8)7 :').
Kunnen ze het dan niet beter tweede hulp noemen?

Zelf ben ik overigens weleens met een gebroken enkel de eerste hulp binnengehinkeld en gewoon geholpen. Was wel een jaar of 20 geleden.
pi_201458074
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:58 schreef thabit het volgende:

[..]
Kunnen ze het dan niet beter tweede hulp noemen?

Zelf ben ik overigens weleens met een gebroken enkel de eerste hulp binnengehinkeld en gewoon geholpen. Was wel een jaar of 20 geleden.
Toen was dat inderdaad geen probleem. Verbaas mij steeds meer over de bureaucratie die is ingebouwd in het Nederlandse zorgsysteem en ik vraag mij af of het niet meer kost dan dat het oplevert.
  dinsdag 21 september 2021 @ 18:05:57 #27
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_201458101
Met een gescheurde hamstring naar het ziekenhuis :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_201458304
Zelf de keuze gemaakt om te gaan voetballen en zelf naar het ziekenhuis te rijden. En keuzes hebben consequenties
pi_201458343
Ik kwam een keer met mijn vinger uit de kom (en door het vlees) aan op de EHBO, was er niemand, hebben we eerst 10 minuten moeten zoeken, was ook wel bizar, was eind jaren 90 in Hoorn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_201458488
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:03 schreef maan_man het volgende:

[..]
Toen was dat inderdaad geen probleem. Verbaas mij steeds meer over de bureaucratie die is ingebouwd in het Nederlandse zorgsysteem en ik vraag mij af of het niet meer kost dan dat het oplevert.
Dat mag je je best afvragen, maar zeker niet op basis van de brief waar de TS dan over geciteerd heeft. Het klopt van geen kanten.

"De ambulance kon niet komen, omdat men de geblesseerde speler van het veld had gedragen", luidt de opmerkelijke verklaring in de brief."

Dus omdat de speler van het veld was gedragen kon de ambulance niet komen? Die kon niet voor de club stoppen, brancard eruit, speler erop en gassen maar?

Komt nog bij dat je voor een hamstring blessure helemaal geen ambulance moet hebben. Je legt een stuk ijs erop, en je gaat na het weekend naar de huisarts. Die stuurt je door naar het ziekenhuis, of je moet rust nemen.
pi_201458495
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:58 schreef thabit het volgende:

[..]
Kunnen ze het dan niet beter tweede hulp noemen?
Het heet ook Spoedeisende Hulp (SEH), niet eerste hulp.
pi_201458870
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:43 schreef Cheeseburgert het volgende:
Waarom heeft een stad van 60.000 inwoners in het weekend geen spoedeisende hulp en mag je 30 minuten verderop zijn? :')
Omdat dit een supergaaf land is!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201460904
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:43 schreef Cheeseburgert het volgende:
Waarom heeft een stad van 60.000 inwoners in het weekend geen spoedeisende hulp en mag je 30 minuten verderop zijn? :')
Omdat het ziekenhuis niet genoeg winst maakte. Nu is idd het dichtstbijzijnde ziekenhuis een half uur rijden.

Verder: wat een lulverhaal. Zo'n gescheurde spier is super pijnlijk, maar niet levensbedreigend of zelfs spoed. Daar kan je mee naar de huisartsenpost en dan moet je idd eerst telefonisch een afspraak maken. Meestal kan de dokter er verder ook niet veel mee behalve advies geven te koelen en te rusten (tenzij volledig afgescheurd, dan word je geopereerd, maar dat is ook niet dezelfde dag).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201461381
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Waarom zou je het in 's hemelsnaam zo aanpakken? Als je denkt dat je NU spoedeisende hulp nodig hebt bel je toch 112 of ben ik nou helemaal achterlijk?

Lekker is dat, terwijl je helemaal niet meer kan auto rijden zelf naar het ziekenhuis rijden. Jezelf, voorbijgangers of je ongeboren kind doodrijden. Je moet wel een enorm bord voor je kop hebben als je deze situatie op de regels schuift en niet op je eigen stupiditeit
Mensen in nood en heftige pijn denken niet altijd even helder meer. Betekent niet dat je ze wanneer ze voor je liggen dan maar moet laten creperen (ik doel hier overigens niet op de voetballer, maar op de situatie v/d user waar jij op reageerde).
Krekker is de bom!
pi_201461416
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:18 schreef Kickinalfa het volgende:
Zelf de keuze gemaakt om te gaan voetballen
Waarom is dit relevant? :? :?
Krekker is de bom!
pi_201461450
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:05 schreef fathank het volgende:
Met een gescheurde hamstring naar het ziekenhuis :')
En dan nog verwachten dat de ambulancedienst je wel even ophaalt en brengt :')
pi_201461483
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:21 schreef Burdie het volgende:

[..]
Waarschijnlijk de huisartsenpost in Hoogeveen. En vervolgens hadden ze daar naartoe moeten gaan, niet naar de SEH.
Is het geen onderdeel van EHBO-er zijn om op de hoogte te zijn van welke huisartsenpost het dichtst in de buurt is van de locatie waar ze die dag aan het werk zijn voor zulke gevallen?

En de contactgegevens daarvan hebben enz.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201461491
'Nederland is een gaaf land.'
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 21 september 2021 @ 21:44:10 #39
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201461611
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:30 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Mensen in nood en heftige pijn denken niet altijd even helder meer. Betekent niet dat je ze wanneer ze voor je liggen dan maar moet laten creperen (ik doel hier overigens niet op de voetballer, maar op de situatie v/d user waar jij op reageerde).
Nou ja in het verhaal kwam de user in kwestie aan bij de spoedeisende hulp met iets wat niet spoedeisend is en is ze wel geholpen, alleen hebben ze niet alles uit hun handen laten vallen dat te doen. Terecht, want ze zijn op de spoedeisende hulp met spoedeisende zaken bezig en daar houden ze niet mee op om, hoe pijnlijk ook, een baby die op je urineleider staat.

Jij noemt dat laten creperen, ik noem dat gepaste zorg op het gepaste moment. Jij en ik weten niet waar ze mee bezig waren gedurende die periode, we weten alleen dat een waternier ontzettend pijnlijk is maar dit een duidelijk geval was wat niet acuut hulp nodig had, getuige de behandeling. Dan moet je niet bij de spoedeisende hulp verwachten direct geholpen te worden
Laffe huichelaar
  dinsdag 21 september 2021 @ 21:44:24 #40
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201461616
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Waarom zou je het in 's hemelsnaam zo aanpakken? Als je denkt dat je NU spoedeisende hulp nodig hebt bel je toch 112 of ben ik nou helemaal achterlijk?

Lekker is dat, terwijl je helemaal niet meer kan auto rijden zelf naar het ziekenhuis rijden. Jezelf, voorbijgangers of je ongeboren kind doodrijden. Je moet wel een enorm bord voor je kop hebben als je deze situatie op de regels schuift en niet op je eigen stupiditeit
Ze zat in een auto en wou er zo snel mogelijk zijn. Vrij normale reflex om dan te proberen verder te rijden, lijkt me.
  dinsdag 21 september 2021 @ 21:46:40 #41
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201461681
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:37 schreef superniger het volgende:
'Nederland is een gaaf land.'
De vraag is maar hoe gaaf nederland is als je voor je five minutes of fame iemand met een gescheurde hamstring uit een auto sleurt en uren op de grond laat creperen voor de foto.
Laffe huichelaar
  dinsdag 21 september 2021 @ 21:48:38 #42
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201461725
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:44 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ze zat in een auto en wou er zo snel mogelijk zijn. Vrij normale reflex om dan te proberen verder te rijden, lijkt me.
Als je zo veel pijn hebt dat je tussen de stoelen beland en maar op goed geluk verder rijdt? Een normale reflex als je van pijn niet meer normaal achter het stuur kan zitten is de auto langs de kant zetten en 112 bellen.

Niet op goed geluk doorrijden waar je jezelf, je ongeboren kind en allerlei voorbijgangers extreem risico bezorgt.
Laffe huichelaar
  dinsdag 21 september 2021 @ 21:58:14 #43
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201461944
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:48 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Als je zo veel pijn hebt dat je tussen de stoelen beland en maar op goed geluk verder rijdt? Een normale reflex als je van pijn niet meer normaal achter het stuur kan zitten is de auto langs de kant zetten en 112 bellen.

Niet op goed geluk doorrijden waar je jezelf, je ongeboren kind en allerlei voorbijgangers extreem risico bezorgt.
Nou ja, je zit met een situatie die geleidelijk verslechtert, dus dat keuzemoment is diffuus. Sommige mensen schrikken er daarbij ook nog eens voor terug om een beroep te doen op een ambulance die op dat moment wellicht voor (nog) ernstiger gevallen zou kunnen ingezet. Dat vind ik geen egoïstische denkwijze.
pi_201463422
Wel een beetje een watje. Een beetje voetballer kijkt niet naar een hamstringetje meer of minder.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  woensdag 22 september 2021 @ 06:32:31 #45
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201464605
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:58 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Nou ja, je zit met een situatie die geleidelijk verslechtert, dus dat keuzemoment is diffuus. Sommige mensen schrikken er daarbij ook nog eens voor terug om een beroep te doen op een ambulance die op dat moment wellicht voor (nog) ernstiger gevallen zou kunnen ingezet. Dat vind ik geen egoïstische denkwijze.
Die ambulance die te laat komt als je iemand dood rijdt? Bel 112, die kunnen die keuze beter maken dan jij.

Daarbij heb je met een situatie die geleidelijk verslechtert oprecht niks op de spoedeisende hulp te zoeken. Ik ben blij dat de poster van de situatie achteraf wél inziet dat het door de paniek van het moment kwam (waar ik begrip voor heb) maar dat het wel een aaneenschakeling aan domme keuzes is geweest.
Laffe huichelaar
  woensdag 22 september 2021 @ 06:33:50 #46
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201464607
Ik snap op zich wel ook dat als je heel veel pijn hebt je schrikt van de hardheid op zo'n spoedeisende hulp wanneer ze de filtering maken dat je niet echt spoedeisend bent, maar je moet wel hard zijn als je keuzes van leven of dood moet maken
Laffe huichelaar
  woensdag 22 september 2021 @ 06:38:58 #47
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201464617
Nederland zit zo te zien vol met domme mensen. De briefschrijver, de supporters die hem hielpen, de EHBOers; allemaal incompetent volk.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201464624
In Amsterdam is de huisartsenpost tegenwoordig alweer aardig geïntegreerd met de SEH. Komt
vanzelf weer goed.
.
pi_201464629
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:01 schreef Nobu het volgende:
Mooi jankverhaal, fraai geensceneerde foto, waarom heeft de Telegraaf dit nog niet opgepikt?

Tevens RIP aan de cavia.
Ja idd dit.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 22 september 2021 @ 06:59:36 #50
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201464661
Die foto :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 22 september 2021 @ 07:01:18 #51
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_201464666
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:05 schreef fathank het volgende:
Met een gescheurde hamstring naar het ziekenhuis :')
Misschien als je hem van het bot afscheurt :D , maar als ik het artikel lees lijkt het me sterk dat dit het geval is.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 22 september 2021 @ 07:08:56 #52
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_201464690
Elim :')
Hoogeveen maar dan nog iets erger :')

Tokkietown
pi_201464891
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 06:33 schreef timmmmm het volgende:
Ik snap op zich wel ook dat als je heel veel pijn hebt je schrikt van de hardheid op zo'n spoedeisende hulp wanneer ze de filtering maken dat je niet echt spoedeisend bent, maar je moet wel hard zijn als je keuzes van leven of dood moet maken
Met doe laatste zin suggereer je dat het het een of het ander is. Terwijl het natuurlijk ook gewoon wanbeleid (bijv. v/d overheid) kan zijn waardoor artsen/verpleegkundigen nu bij het minste geringste gedwongen zijn zulke keuzes te maken.
Krekker is de bom!
pi_201464948
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 07:01 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Misschien als je hem van het bot afscheurt :D , maar als ik het artikel lees lijkt het me sterk dat dit het geval is.
Wat zou de spoedhulp nou eigenlijk moeten doen dan? Een asperientje geven? IJs er op? Snel een paardenplacenta erop zodat de hersteltijd wordt verkort van 8 naar 6 weken?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 22 september 2021 @ 08:14:55 #55
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201465006
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 07:53 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Met doe laatste zin suggereer je dat het het een of het ander is. Terwijl het natuurlijk ook gewoon wanbeleid (bijv. v/d overheid) kan zijn waardoor artsen/verpleegkundigen nu bij het minste geringste gedwongen zijn zulke keuzes te maken.
Het is niet of het een of het ander, maar ook als je niet aan je maximale capaciteit zit, wat de spoedeisende hulp nu helemaal niet zit, moet je die capaciteit gewoon vrijhouden want je weet nooit wat er gebeurt. Ook als je niet 1 op 1 tussen leven en dood moet kiezen, kan er gewoon een calamiteit optreden waarbij spoedeisende hulp gewenst is. Daarom heet het spoedeisende hulp en niet spoedeisende hulp en hulp bij hevige pijn en daarom wordt vooraf gescreend of het wel spoedeisend is.
Laffe huichelaar
pi_201469158
Tja, altijd twijfelachtig met voetballers. Voordat je het weet staan ze weer op en lopen ze weer
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 22 september 2021 @ 16:16:48 #57
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_201471172
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:43 schreef Cheeseburgert het volgende:
Waarom heeft een stad van 60.000 inwoners in het weekend geen spoedeisende hulp en mag je 30 minuten verderop zijn? :')
Omdat het geld in Noord Holland wordt uitgegeven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')