abonnement Unibet Coolblue
pi_201455155
Hallo allemaal,

Even een vraagje, ik heb sins kort mijn huis verkocht en de sleutel moeten we over 4 maanden overhandigen maar nu sins kort doen onze bougies/aansteekers van onze ingebouwde gasfornuis het niet meer. Ik heb er zelf al naar gekeken en met mijn 2 linkerhanden is het me niet gelukt om het temaken, ook omdat het gasfornuis al best oud is en een paar enkele schroeven om helemaal in het gasfornuis tekomen zijn afgebroken om tekijken of ik de bougies kan vervangen lukte me niet.

Wat raden jullie mij nu aan wat tedoen? Laten repareren of het tegen de nieuwe bewoners zeggen?

Het gas zelf doet het prima alleen de aansteekvonkjes doen het niet.

Dank jullie wel.
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:26:09 #2
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201455189
Gewoon vertellen, hoe eerder hoe beter. Dan kunnen jullie tot een oplossing komen en voorkom je rare situaties. Tenzij je het laat repareren dan hebben ze er niets mee te maken, maar wellicht willen ze de keuken toch vervangen
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_201455198
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:23 schreef Silverfox2000 het volgende:
Hallo allemaal,

Even een vraagje, ik heb sins kort mijn huis verkocht en de sleutel moeten we over 4 maanden overhandigen maar nu sins kort doen onze bougies/aansteekers van onze ingebouwde gasfornuis het niet meer. Ik heb er zelf al naar gekeken en met mijn 2 linkerhanden is het me niet gelukt om het temaken, ook omdat het gasfornuis al best oud is en een paar enkele schroeven om helemaal in het gasfornuis tekomen zijn afgebroken om tekijken of ik de bougies kan vervangen lukte me niet.

Wat raden jullie mij nu aan wat tedoen? Laten repareren of het tegen de nieuwe bewoners zeggen?

Het gas zelf doet het prima alleen de aansteekvonkjes doen het niet.

Dank jullie wel.
Nu laten repareren of overleg het met de nieuwe bewoners.

Dan kom je wss op 1 van de volgende opties:
- aanbieden om het te laten repareren
- aanbieden om een onderhandse korting te geven, dan kunnen ze zelf wat nieuws halen of laten repareren
- niets te doen omdat ze zelf al aangeven dat de keuken er uit gebeukt wordt zodra ze de sleutel krijgen
- een andere, gelijkwaardige, kookplaat van Marktplaats halen en die er in wippen

Stel je flexibel op, meer kan je niet doen.
pi_201455201
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:26 schreef Herkauwer het volgende:
Gewoon vertellen, hoe eerder hoe beter. Dan kunnen jullie tot een oplossing komen en voorkom je rare situaties. Tenzij je het laat repareren dan hebben ze er niets mee te maken, maar wellicht willen ze de keuken toch vervangen
Helaas willen hun de keuken niet vervangen
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:27:27 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201455206
Ik zou zelf de nieuwe bewoners bellen en vragen wat ze met de keuken willen. Als ze die willen verbouwen zou ik niets doen en het gas de komende maanden met een aansteker aansteken. Als ze hem niet gaan verbouwen klap je er het goedkoopste gasfornuis in wat past.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:28:02 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201455216
Of even een reparateur langs laten komen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:42:25 #7
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_201455379
Die dingen zijn toch altijd stuk, lijkt me niet dat de koper daar een probleem van maakt :{
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:51:50 #8
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201455471
Laatste twee woningen ook allebei met kapotte ontstekers, dacht dat het normaal was.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_201455665
Niks zeggen joh, zoeken ze maar uit.
pi_201455897
Op marktpl staan die gasfornuizen voor een appel en een ei.

Iedereen wil er vanaf ivm overstap elektro.

Maar ik zou idd niks zeggen, gaan ze zeuren dan haal je zo'n ding 2dehands
pi_201456848
Als jij niets zegt, ontdekken ze het vast zodra ze de laatste inspectie voor overdracht doen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201457743
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:18 schreef tstile het volgende:
Op marktpl staan die gasfornuizen voor een appel en een ei.

Iedereen wil er vanaf ivm overstap elektro.

Maar ik zou idd niks zeggen, gaan ze zeuren dan haal je zo'n ding 2dehands
Teveel werk joh, gewoon dagwaarde van het fornuis overmaken als ze gaan klagen. Kunnen de nieuwe kopers zelf gelijk een fornuis dr in schuiven wat ze past.

Hoeft TS ook niet te kutten met marktplaats of gezeik dat het nieuwe fornuis niet het zelfde is als het oude
pi_201460627
Zo’n ding kost nieuw geen drol.
Als het nette kopers zijn die je casa voor een goede prijs hebben gekocht dan fix je dat gewoon netjes. Zoals het hoort.
Alius aliud dicit
  dinsdag 21 september 2021 @ 20:57:45 #14
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_201460790
Bougievonkjes kopen in de supermarkt. Niet die van de Lidl, wel die van de Jumbo.
pi_201461292
Ik vraag me af of ik ooit in een huis gewoond heb waar die dingen het wel doen. Normaal ben ik van het netjes melden of zelf repareren. Maar in dit geval neig ik meer naar voorafgaand aan de eindinspectie een nette fornuisaansteker naast het fornuis te leggen en het daarbij laten, tenzij ze er zelf over beginnen.
Als er echt iets defect is, staan de kosten van netjes laten repareren staat imho niet in verhouding tot het minimale ongemak dat het oplevert.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_201464190
Hebben ze het werkend gezien?
Ja? Jammer voor jou.
Nee? Leg een doosje lucifers klaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')