abonnement Unibet Coolblue
pi_201450662
quote:
Om te betalen is vaak al geen bankpasje meer nodig en ook voor het opnemen van geld bij een betaalautomaat wordt het pasje gaandeweg overbodig. ABN AMRO biedt als eerste bank de mogelijkheid om geld 'uit de muur te halen' zonder pasje maar met de mobiele telefoon.

"Mensen gebruiken hun mobiele telefoon voor van alles. Ze betalen er ook mee in de winkel en online. Alleen om geld op te nemen moest je nog je pasje meenemen. Nu hoeft dat niet meer en heb je genoeg aan je telefoon", zegt Cynthia Tulp, directeur Betalen van ABN AMRO, in gesprek met NU.nl.

In de toekomst zullen steeds meer banken de mogelijkheid bieden om geld met de telefoon uit de muur te halen. Geldmaat, de gezamenlijke geldautomaat van de grootbanken, wordt in de nabije toekomst uitgerust met chiplezers, waardoor geld opnemen straks net zo werkt als in de winkel met een mobiele telefoon betalen.

Geldmaat hoopt die techniek begin volgend jaar uit te rollen. Er zijn nu al geldautomaten waar de lezer op zit, maar die werkt nog niet. De techniek van ABN AMRO, is al wel beschikbaar op alle gele Geldmaat-automaten. "We hopen dat meer partijen zich aansluiten bij de methode die wij gebruiken", zegt Tulp. "Ook in het buitenland."

De techniek die ABN gebruikt, is gebaseerd op QR-codes. "In de app zit de mogelijkheid die te scannen", vertelt de directeur Betalen. "Bij de geldautomaten kunnen mensen de optie 'opnemen zonder betaalpas' kiezen. Dan zien ze een QR-code die gescand kan worden."

Begin van het einde van het plastic pasje is al ingeluid
Het identificeren gaat vervolgens net zoals nu al gebeurt als je in de winkel of online met je telefoon afrekent. "Door een code of gezichtsherkenning." Je pincode die bij je pasje hoort, is dus ook niet meer nodig. Met je telefoon kun je maximaal 500 euro per dag van je rekening opnemen. ABN AMRO ziet dit als de methode voor de toekomst. "Als Geldmaat nieuwe diensten aanbiedt, kijken we daar natuurlijk ook naar", aldus Tulp.

Nu je ook voor het opnemen van geld geen pasje meer nodig hebt, lijkt het begin van het einde van de pinpas definitief ingezet. "Dat einde was al ingeluid", zegt de directeur. "Het pasje wordt steeds minder gebruikt en het gebruik neemt alleen maar verder af. Het zal ook steeds vaker zo zijn dat mensen nadrukkelijk geen plastic pasje meer willen hebben."
Bron
pi_201450701
Ehhh hier staat al een halfjaar een geldautomaat van de ING(nu geldmaat) waar dat mogelijk is.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 21 september 2021 @ 08:43:35 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201450780
Ik gebruik al heel vaak mijn telefoon voor betalen. Maar bij de pinautomaat lijkt mij dat nog eng. Al zal dat wel een kwestie van gewenning zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201450798
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:37 schreef PS. het volgende:
Ehhh hier staat al een halfjaar een geldautomaat van de ING(nu geldmaat) waar dat mogelijk is.
OP niet gelezen?
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 21 september 2021 @ 08:46:44 #5
186611 Haags
pi_201450816
Dat is prima, deed ik al.

Overigens mogen ze wel eens wat gaan doen aan de gevoeligheid van al die apps/scanners. Als ik mijn OV chipkaart scan dan krijg ik regelmatig een error omdat hij mijn bankpas wilt scannen. :')
Zonder wrijving geen glans
pi_201450843
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:45 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]
OP niet gelezen?
Ja dat klopt dus niet, want het werkt gewoon.

Al is dat wel zo'n paal in de winkel, misschien is dat het verschil.
  dinsdag 21 september 2021 @ 08:53:15 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201450889
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:46 schreef Haags het volgende:
Dat is prima, deed ik al.

Overigens mogen ze wel eens wat gaan doen aan de gevoeligheid van al die apps/scanners. Als ik mijn OV chipkaart scan dan krijg ik regelmatig een error omdat hij mijn bankpas wilt scannen. :')
Ligt dat dan aan de scanner of aan de gebruiker? :*
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 21 september 2021 @ 08:57:26 #8
186611 Haags
pi_201450919
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ligt dat dan aan de scanner of aan de gebruiker? :*
Ja je zou denken aan de gebruiker. Maar nee, dat ding geeft best vaak een error. En als ik andere reizigers zie kloten bij die paal dan ben ik ook niet de enige.
Zonder wrijving geen glans
pi_201451071
Wel verrot dat je de 'vooruitstrevende technologie' gewoon even door je strot gedrukt krijgt :{w :r
Google is your friend, abuse your friends
pi_201451237
Is zo'n pas niet veel sneller dan al die handelingen op je telefoon doen voordat je kunt betalen?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_201451266
En alweer een verkapt verzoek van de maatschappij aan de ouderen die geen mobieltje hebben / digibeet zijn: ga maar gewoon dood, is voor iedereen beter.

NU is beiden (mobiel en bankpas) nog mogelijk om mee te pinnen, maar ik voorzie dat binnen 2-3 jaar, dit alleen nog kan met mobiel.
Een zorgelijke én schandalige ontwikkeling imo...
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_201451285
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:46 schreef Haags het volgende:
Dat is prima, deed ik al.

Overigens mogen ze wel eens wat gaan doen aan de gevoeligheid van al die apps/scanners. Als ik mijn OV chipkaart scan dan krijg ik regelmatig een error omdat hij mijn bankpas wilt scannen. :')
Ik schuif dan alleen mijn OV chipkaart uit mijn Secrid. Topding.
pi_201451353
quote:
8s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:27 schreef KillerBee4ever het volgende:
En alweer een verkapt verzoek van de maatschappij aan de ouderen die geen mobieltje hebben / digibeet zijn: ga maar gewoon dood, is voor iedereen beter.

NU is beiden (mobiel en bankpas) nog mogelijk om mee te pinnen, maar ik voorzie dat binnen 2-3 jaar, dit alleen nog kan met mobiel.
Een zorgelijke én schandalige ontwikkeling imo...
Bejaarden tot 75 hebben al een telefoon. Daarboven zijn inderdaad snel dood.

Is niet alsof over 20 jaar de 55+ers van nu digibeet zijn.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_201451381
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:46 schreef Haags het volgende:
Dat is prima, deed ik al.

Overigens mogen ze wel eens wat gaan doen aan de gevoeligheid van al die apps/scanners. Als ik mijn OV chipkaart scan dan krijg ik regelmatig een error omdat hij mijn bankpas wilt scannen. :')
Wilt? _O-
pi_201451404
Als je mobiel stuk gevallen is, hoe koop je dan een mobiel?
pi_201451595
quote:
8s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:27 schreef KillerBee4ever het volgende:
En alweer een verkapt verzoek van de maatschappij aan de ouderen die geen mobieltje hebben / digibeet zijn: ga maar gewoon dood, is voor iedereen beter.

NU is beiden (mobiel en bankpas) nog mogelijk om mee te pinnen, maar ik voorzie dat binnen 2-3 jaar, dit alleen nog kan met mobiel.
Een zorgelijke én schandalige ontwikkeling imo...
Zo snel zal dat niet gaan. En moet de technologie dan maar stoppen omdat ouderen moeite hebben mee te komen? Is gewoon afwegen en een alternatief bieden in de tussentijd.
pi_201451717
quote:
8s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:27 schreef KillerBee4ever het volgende:
En alweer een verkapt verzoek van de maatschappij aan de ouderen die geen mobieltje hebben / digibeet zijn: ga maar gewoon dood, is voor iedereen beter.

NU is beiden (mobiel en bankpas) nog mogelijk om mee te pinnen, maar ik voorzie dat binnen 2-3 jaar, dit alleen nog kan met mobiel.
Een zorgelijke én schandalige ontwikkeling imo...
Er moeten nou eenmaal offers gebracht worden voor totale controle van de burgers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201451751
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:36 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Bejaarden tot 75 hebben al een telefoon. Daarboven zijn inderdaad snel dood.

Is niet alsof over 20 jaar de 55+ers van nu digibeet zijn.
Niet alleen bejaarden, maar ook mensen die van weekgeld moeten leven wordt het betalen op deze manier steeds moeilijker gemaakt.
pi_201451871
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Als je mobiel stuk gevallen is, hoe koop je dan een mobiel?
'jouw probleem'
Zie ook de corona qr code. Dan ben je een maatschappelijke paria.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 21 september 2021 @ 10:40:34 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201452014
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Als je mobiel stuk gevallen is, hoe koop je dan een mobiel?
Dit.
Leuk voor ernaast, maar alles via een mobiele telefoon maakt je gewoon kwetsbaar als je telefoon kapot/leeg/gestolen is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201452015
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:10 schreef Metalfrost het volgende:
Wel verrot dat je de 'vooruitstrevende technologie' gewoon even door je strot gedrukt krijgt :{w :r
Alhoewel ik volstrekt niet snap dat mensen met een apparaat willen betalen dat voornamelijk bestaat om hun privacy te schenden, zie ik vooralsnog geen dwang.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201452037
quote:
8s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:27 schreef KillerBee4ever het volgende:
En alweer een verkapt verzoek van de maatschappij aan de ouderen die geen mobieltje hebben / digibeet zijn: ga maar gewoon dood, is voor iedereen beter.

NU is beiden (mobiel en bankpas) nog mogelijk om mee te pinnen, maar ik voorzie dat binnen 2-3 jaar, dit alleen nog kan met mobiel.
Een zorgelijke én schandalige ontwikkeling imo...
Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201452105
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:01 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]
Zo snel zal dat niet gaan. En moet de technologie dan maar stoppen omdat ouderen moeite hebben mee te komen? Is gewoon afwegen en een alternatief bieden in de tussentijd.
Het probleem is het privacy schendende karakter van smartphones, en het volstrekte gebrek aan regulering van die privacy schending door overheden.
In plaats van te reguleren, willen ze liever meedoen, zie bv de sleepwet in Nederland.
Gelukkig probeert de EU iig nog een beetje.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201452119
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:47 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het probleem is het privacy schendende karakter van smartphones, en het volstrekte gebrek aan regulering van die privacy schending door overheden.
In plaats van te reguleren, willen ze liever meedoen, zie bv de sleepwet in Nederland.
Gelukkig probeert de EU iig nog een beetje.
een maar dat is wat anders ;)
pi_201452282
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:36 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Bejaarden tot 75 hebben al een telefoon. Daarboven zijn inderdaad snel dood.

Is niet alsof over 20 jaar de 55+ers van nu digibeet zijn.
Ik zal m'n schoonmoeder van 82 maar zeggen dat ze vooral niet de 90 moet halen.
En mijn vader van 75 (heeft wel een Pc, maar geen mobiel) ook maar zeggen dat ie vooral niet heel oud moet worden.
En heb jij persoonlijk alle bejaarden tot 75 jaar gecontroleerd of ze een mobieltje hebben? Knap!

Jezus... :')

Ontopic: als er een alternatief geboden wordt, dan prima natuurlijk, maar wat ik -in het algemeen- probeer(de) te zeggen, is dat we deze generatie niet moeten en mogen wegzetten, dit zou echt te schandalig voor woorden zijn.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 11:51:11 #26
9859 crew  Karina
Woman
pi_201453009
je batterij zal maar net leeg zijn als je wil pinnen of betalen, sta je dan.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_201453096
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Als je mobiel stuk gevallen is, hoe koop je dan een mobiel?
Ja, met je andere mobiel natuurlijk! 8)7
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  dinsdag 21 september 2021 @ 12:19:54 #28
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_201453379
Ik ben er geen fan van, ik begin er niet aan. Ik heb nu 2 pasjes van verschillende banken. Als de ene bank storing heeft kan ik vaak wel van een ander bank gebruik maken. En ik ben er sws niet dol op de hele tijd mijn foon te moeten gebruiken. Stel dat die uit mijn hand valt en kapot gaat ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_201453442
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:25 schreef vipergts het volgende:
Is zo'n pas niet veel sneller dan al die handelingen op je telefoon doen voordat je kunt betalen?
Dit inderdaad. Ik snap niet waarom mensen dat handiger vinden dan gewoon een pasje.
pi_201453578
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:58 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
Ik zal m'n schoonmoeder van 82 maar zeggen dat ze vooral niet de 90 moet halen.
En mijn vader van 75 (heeft wel een Pc, maar geen mobiel) ook maar zeggen dat ie vooral niet heel oud moet worden.
En heb jij persoonlijk alle bejaarden tot 75 jaar gecontroleerd of ze een mobieltje hebben? Knap!

Jezus... :')

Ontopic: als er een alternatief geboden wordt, dan prima natuurlijk, maar wat ik -in het algemeen- probeer(de) te zeggen, is dat we deze generatie niet moeten en mogen wegzetten, dit zou echt te schandalig voor woorden zijn.
De groep 75+ wordt steeds digitaal vaardiger (zie bijvoorbeeld deze bron). Dat zal zich ongetwijfeld doorzetten: over 10 tot 15 jaar zal die groep nog maar zeer weinig digibeten bevatten. Zolang er in de tussenliggende periode alternatieven blijven bestaan (en waarom niet?), zal dit voor weinig mensen uit "kwetsbare groepen" meer problemen opleveren dan ze nu al hebben.

Deze discussie werd ook al gevoerd toen de pinautomaat in opkomst kwam en geldopnames bij het postkantoor schaarser begonnen te worden. Ik denk dat bijna iedereen hier goed doorheen is gekomen.
  dinsdag 21 september 2021 @ 12:47:48 #31
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201453688
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:58 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
Ik zal m'n schoonmoeder van 82 maar zeggen dat ze vooral niet de 90 moet halen.
En mijn vader van 75 (heeft wel een Pc, maar geen mobiel) ook maar zeggen dat ie vooral niet heel oud moet worden.
En heb jij persoonlijk alle bejaarden tot 75 jaar gecontroleerd of ze een mobieltje hebben? Knap!

Jezus... :')

Ontopic: als er een alternatief geboden wordt, dan prima natuurlijk, maar wat ik -in het algemeen- probeer(de) te zeggen, is dat we deze generatie niet moeten en mogen wegzetten, dit zou echt te schandalig voor woorden zijn.
De vader van een collega van me is precies hetzelfe. 65, nog nooit een digitaal iets gebruikt. Dat is ondertussen echt wel je eigen schuld hoor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201453834
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:29 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Secrid. Topding.
*O* _O_
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:06:40 #33
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_201453979
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Als je mobiel stuk gevallen is, hoe koop je dan een mobiel?
Hoe deed je dat als je je pinpas kwijt was?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_201453993
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:06 schreef sanger het volgende:

[..]
Hoe deed je dat als je je pinpas kwijt was?
nieuwe pinpas aanvragen?
pi_201453997
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Als je mobiel stuk gevallen is, hoe koop je dan een mobiel?
Ik ben laatst in een winkel van mijn provider geweest, omdat ik de pin van mijn nieuwe sim kwijt was (verhuizing, dit, dat, jwz).
Meteen helemaal contactgestoord, want ja, je kan meteen niks meer.
Bleken ze daar ook mobieltjes te verkopen.

Misschien een tip voor je?
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:09:53 #36
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_201454019
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:07 schreef ikwordra het volgende:

[..]
nieuwe pinpas aanvragen?
Dus eerst naar huis, eea regelen etc. En wachten. Zelfde als met een telefoon dus eigenlijk. Terug naar huis, via iDeal een nieuwe aanschaffen en wachten tot hij binnen komt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_201454125
Gewoon grote boem geen limiet geen pincode en genoeg voor een jaar in huis
En wordt niet eens van je rekening afgeschreven :D
Nadeel, oordopjes mee en bukken om alles op te rapen
Wel lekker rustig snachts weinig wachtenden voor je :+
Oh en als je broer een Glasservice heeft is die ook blij
Wel snel wegwezen als je klaar bent |:)
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:24:17 #38
495427 LiptonLemon
Houdt van ijsthee drinken
pi_201454210
Ik denk dat dit in het algemeen een goede ontwikkeling is. Paspoort, ID, Rijbewijs zal in de toekomst ook wel een QR code woorden, Waardoor je eigenlijk geen beurs of pasjes meer hoeft mee te nemen, alleen nog maar je telefoon. Natuurlijk kunnen corrupte overheden hier misbruik van maken, maar ik heb genoeg vertrouwen in de Nederlandse democratie, dat dit hier wel mee zal vallen.
pi_201454212
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:07 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Ik ben laatst in een winkel van mijn provider geweest, omdat ik de pin van mijn nieuwe sim kwijt was (verhuizing, dit, dat, jwz).
Meteen helemaal contactgestoord, want ja, je kan meteen niks meer.
Bleken ze daar ook mobieltjes te verkopen.

Misschien een tip voor je?
Zonder pinpasje en met kapotte mobiel ja? Om nog maar te zwijgen dat alleen steden nog een providerwinkel heeft en lang niet iedere provider meer.
pi_201454248
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:09 schreef sanger het volgende:

[..]
Dus eerst naar huis, eea regelen etc. En wachten. Zelfde als met een telefoon dus eigenlijk. Terug naar huis, via iDeal een nieuwe aanschaffen en wachten tot hij binnen komt.
Als die telefoon net je enige communicatiemiddel is, wordt dat toch lastiger ;)
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 21 september 2021 @ 13:35:28 #41
414785 sirdanilot
pi_201454420
Ik heb nog nooit met mijn telefoon betaald (behalve dan internetaankopen of aankopen via een app met creditcard etc.) en ik ben dat ook niet van plan te doen.

Wat als mijn batterij leeg is en ik heb geen pasje? Dan zit ik ergens vast.

En wat als mijn telefoon gestolen wordt.... zó snel kan ik de boel niet blokkeren. De kans dat mijn pasje gestolen wordt is kleiner en mocht dat gebeuren is het met een snel telefoontje geblokkeerd.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:40:33 #42
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_201454531
Ik wilde dat laatst activeren, leek me wel handig om met je mobiel te kunnen pinnen, maar helaas kan het niet met mijn telefoon want die heeft geen NFC. Jammer de bammer weer.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 21 september 2021 @ 13:42:58 #43
414785 sirdanilot
pi_201454569
quote:
81s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:40 schreef herverwijderd het volgende:
Ik wilde dat laatst activeren, leek me wel handig om met je mobiel te kunnen pinnen, maar helaas kan het niet met mijn telefoon want die heeft geen NFC. Jammer de bammer weer.
Met een nokia3310 gaat dit niet lukken nee :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201454597
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zonder pinpasje en met kapotte mobiel ja? Om nog maar te zwijgen dat alleen steden nog een providerwinkel heeft en lang niet iedere provider meer.
Gaat idd nog leuk worden, als ze straks contant geld ook nog gaan afschaffen.
Waar je zonder pas trouwens ook voor naar een fysiek filiaal moet, die ook steeds meer sluiten.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:49:10 #45
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_201454652
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:42 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Met een nokia3310 gaat dit niet lukken nee :')
Het is een Nokia 1.4 :P
Wel een absolute budgettelefoon dus heel verbaasd was ik nou ook weer niet.
pi_201454682
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:24 schreef LiptonLemon het volgende:
Ik denk dat dit in het algemeen een goede ontwikkeling is. Paspoort, ID, Rijbewijs zal in de toekomst ook wel een QR code woorden, Waardoor je eigenlijk geen beurs of pasjes meer hoeft mee te nemen, alleen nog maar je telefoon. Natuurlijk kunnen corrupte overheden hier misbruik van maken, maar ik heb genoeg vertrouwen in de Nederlandse democratie, dat dit hier wel mee zal vallen.
Ik heb bepaald geen vertrouwen in de geboden privacy op smartphones.
De mate waarin de Nederlandse overheid die bedrijven reguleert is ook om te janken, dus ik vind het in het algemeen een bijzonder slechte ontwikkeling.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 21 september 2021 @ 14:01:04 #47
414785 sirdanilot
pi_201454836
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:51 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik heb bepaald geen vertrouwen in de geboden privacy op smartphones.
De mate waarin de Nederlandse overheid die bedrijven reguleert is ook om te janken, dus ik vind het in het algemeen een bijzonder slechte ontwikkeling.
Vind het prima dat het MOGELIJK is om geld op te nemen met je telefoon, maar behoud gewoon de ouderwetse pas voor de andere mensen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201454880
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Vind het prima dat het MOGELIJK is om geld op te nemen met je telefoon, maar behoud gewoon de ouderwetse pas voor de andere mensen.
Het is uiteraard niet zo dat ik mensen de mogelijkheid wil ontzeggen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:56:51 #49
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_201455544
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:26 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Als die telefoon net je enige communicatiemiddel is, wordt dat toch lastiger ;)
Dan ben je gewoon hopeloos :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_201456596
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:25 schreef vipergts het volgende:
Is zo'n pas niet veel sneller dan al die handelingen op je telefoon doen voordat je kunt betalen?
Ja maar zelfs cash betalen was vaak sneller (tenzij je iemand voor je had met 30 munten)
pi_201456602
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:04 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het is uiteraard niet zo dat ik mensen de mogelijkheid wil ontzeggen.
Maar dat gaat wel gebeuren.
pi_201456620
quote:
8s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:27 schreef KillerBee4ever het volgende:
En alweer een verkapt verzoek van de maatschappij aan de ouderen die geen mobieltje hebben / digibeet zijn: ga maar gewoon dood, is voor iedereen beter.

NU is beiden (mobiel en bankpas) nog mogelijk om mee te pinnen, maar ik voorzie dat binnen 2-3 jaar, dit alleen nog kan met mobiel.
Een zorgelijke én schandalige ontwikkeling imo...
Meeste ouderen hebben ondertussen toch wel een telefoon?
pi_201456622
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:35 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb nog nooit met mijn telefoon betaald (behalve dan internetaankopen of aankopen via een app met creditcard etc.) en ik ben dat ook niet van plan te doen.

Wat als mijn batterij leeg is en ik heb geen pasje? Dan zit ik ergens vast.

En wat als mijn telefoon gestolen wordt.... zó snel kan ik de boel niet blokkeren. De kans dat mijn pasje gestolen wordt is kleiner en mocht dat gebeuren is het met een snel telefoontje geblokkeerd.
Hoe wil je iets blokkeren zonder telefoon ?
pi_201456628
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 16:08 schreef Halcon het volgende:

[..]
Meeste ouderen hebben ondertussen toch wel een telefoon?
Ja en kunnen daar mee bellen en soms whatsappen.
pi_201456659
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:24 schreef LiptonLemon het volgende:
Ik denk dat dit in het algemeen een goede ontwikkeling is. Paspoort, ID, Rijbewijs zal in de toekomst ook wel een QR code woorden, Waardoor je eigenlijk geen beurs of pasjes meer hoeft mee te nemen, alleen nog maar je telefoon. Natuurlijk kunnen corrupte overheden hier misbruik van maken, maar ik heb genoeg vertrouwen in de Nederlandse democratie, dat dit hier wel mee zal vallen.
Wat is het verschil tussen een pasje meenemen of een telefoon ?

En alles bij elkaar doen is het stomste wat je kan doen, vroeger nam je je geld en tickets niet eens samen in je portemonnee als je op vakantie ging.
pi_201456680
Gaan we onszelf nog afhankelijker maken van onze telefoon. Zalig.
afspraak tandarts verzetten
  dinsdag 21 september 2021 @ 16:15:44 #57
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201456729
Ik ben mijn bankpas kwijtgeraakt 1.5 jaar geleden, nog niet gemist behalve bij die ene shoarmazaak waarbij de pin kapot was.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201457538
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 16:08 schreef Halcon het volgende:

[..]
Meeste ouderen hebben ondertussen toch wel een telefoon?
En zo zijn er ook veel ouderen die geen mobiel hebben, ik ken er in elk geval zeker een aantal.
Je hoeft echt niet te denken dat elke 70-plusser een mobiel heeft hoor, het worden er (gelukkig) steeds meer, maar lang niet alle ouderen hebben er een (of kunnen ermee omgaan).
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_201457574
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:20 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
En zo zijn er ook veel ouderen die geen mobiel hebben, ik ken er in elk geval zeker een aantal.
Je hoeft echt niet te denken dat elke 70-plusser een mobiel heeft hoor, het worden er (gelukkig) steeds meer, maar lang niet alle ouderen hebben er een (of kunnen ermee omgaan).
Die mensen kunnen met zoveel dingen niet omgaan. In de supermarkt duurt het vaak ook een kwartier voor ze de muntjes uit hun portemonnee hebben gepeuterd.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 21 september 2021 @ 17:25:58 #60
414785 sirdanilot
pi_201457607
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 16:08 schreef macca728 het volgende:

[..]
Hoe wil je iets blokkeren zonder telefoon ?
Klopt. Als ik tenminste mijn pasjes nog heb, kan ik in het geval van telefoondiefstal gewoon rustig een nieuwe kopen.

Als je geen pasjes hebt wat moet je dan zodra je telefoon is gestolen?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 21 september 2021 @ 17:27:16 #61
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201457622
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Als je mobiel stuk gevallen is, hoe koop je dan een mobiel?
Niet. Dan kun je officieel geen deel meer uitmaken van de samenleving. Dus doe maar voorzichtig.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 21 september 2021 @ 17:28:42 #62
414785 sirdanilot
pi_201457640
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:22 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die mensen kunnen met zoveel dingen niet omgaan. In de supermarkt duurt het vaak ook een kwartier voor ze de muntjes uit hun portemonnee hebben gepeuterd.
Mooi zo precies genoeg tijd om een KLB topic te openen in die tijd op je telefoon
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 21 september 2021 @ 17:34:27 #63
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201457711
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:25 schreef vipergts het volgende:
Is zo'n pas niet veel sneller dan al die handelingen op je telefoon doen voordat je kunt betalen?
Ik weet niet wat voor foon jij hebt en wat voor handelingen je moet doen, maar bij mijn iPhone is het dubbel-clicken op de home button en klaar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201458300
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik weet niet wat voor foon jij hebt en wat voor handelingen je moet doen, maar bij mijn iPhone is het dubbel-clicken op de home button en klaar.
Bij mij pasje ervoor houden en klaar, niet eens dubbelclicken
pi_201458328
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:22 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die mensen kunnen met zoveel dingen niet omgaan. In de supermarkt duurt het vaak ook een kwartier voor ze de muntjes uit hun portemonnee hebben gepeuterd.
Komt zelden voor en dan ga je bij de pin of zelfscankassa.

Het komt wel vaak voor dat bv de app aanbieding niet goed gegaan is, waardoor ze een weer een kwartier bij de kassa staan en 3 dagen later hun geld terugkrijgen.
pi_201458365
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:20 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
En zo zijn er ook veel ouderen die geen mobiel hebben, ik ken er in elk geval zeker een aantal.
Je hoeft echt niet te denken dat elke 70-plusser een mobiel heeft hoor, het worden er (gelukkig) steeds meer, maar lang niet alle ouderen hebben er een (of kunnen ermee omgaan).
Elke jongere ook niet hoor, mijn collega van 30 heeft nog een Nokia.
Hoop jongeren hebben zoveel schulden dat ze ook geen tel hebben.
  dinsdag 21 september 2021 @ 18:22:58 #67
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201458370
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:18 schreef macca728 het volgende:

Bij mij pasje ervoor houden en klaar, niet eens dubbelclicken
Klinkt niet als sneller. Ook niet als langzamer. En je hebt je pasje altijd los in je broekzak?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201458385
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Klinkt niet als sneller. Ook niet als langzamer. En je hebt je pasje altijd los in je broekzak?
Jup. Is dat laatste relevant ?

Ik heb hem altijd al klaar in mijn hand voordat ik bij de kassa ben.
  dinsdag 21 september 2021 @ 18:25:25 #69
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201458406
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:23 schreef macca728 het volgende:

[..]
Jup. Is dat laatste relevant ?
Zeker. Veel mensen hebben hun pasje in een houder of beurs. En dan ben je met je foon sneller.

Anyway, in ons geval maakt het dus niet uit. Behalve dan dat mijn telefoon beveiligd is en jouw pasje niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201458443
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Zeker. Veel mensen hebben hun pasje in een houder of beurs. En dan ben je met je foon sneller.

Anyway, in ons geval maakt het dus niet uit. Behalve dan dat mijn telefoon beveiligd is en jouw pasje niet.
Ja en mijn pasje kan niet opraken, een storing hebben in het netwerk , dus in feite maakt het niets uit.
  dinsdag 21 september 2021 @ 18:29:54 #71
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201458463
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Behalve dan dat mijn telefoon beveiligd is en jouw pasje niet.
Misschien kunnen we toch een beveiliging op zo'n pasje zetten. Dat je eerst een geheim nummer moet intoetsen voordat ie het doet bijvoorbeeld.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 21 september 2021 @ 18:33:32 #72
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201458530
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:28 schreef macca728 het volgende:

Ja en mijn pasje kan niet opraken, een storing hebben in het netwerk , dus in feite maakt het niets uit.
Je klinkt een beetje als mijn oma. Toen de eerste wasmachines hun intrede deden, zei mijn oma 'Ik kan het zelf sneller'. Waar ze even niet aan had gedacht, was dat in de tijd dat de wasmachine zijn werk deed, zij iets anders kon doen. Maar gebruik jij lekker je pasje....zolang het nog kan. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 21 september 2021 @ 18:35:04 #73
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201458552
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Misschien kunnen we toch een beveiliging op zo'n pasje zetten. Dat je eerst een geheim nummer moet intoetsen voordat ie het doet bijvoorbeeld.
Goed idee! Oh, wacht....dan ben je met je pasje wel weer langer bezig dan met je telefoon. @macca728 probeert nu net het punt te maken dat dat niet zo is. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201458655
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Je klinkt een beetje als mijn oma. Toen de eerste wasmachines hun intrede deden, zei mijn oma 'Ik kan het zelf sneller'. Waar ze even niet aan had gedacht, was dat in de tijd dat de wasmachine zijn werk deed, zij iets anders kon doen. Maar gebruik jij lekker je pasje....zolang het nog kan. :')
Dat is onzin natuurlijk en dat weet je zelf ook.

Ik ben juist heel modern, 1 van de eerste internetgebruikers, 1 van de eerste OV Chipkaartgebuikers.

En iedereen moet zelf weten hoe hij betaald, maar dat kan straks gewoon niet meer.

Want als het echt makkelijker en sneller is, waarom betaalt 80% dan met de pinpas.
pi_201458661
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Misschien kunnen we toch een beveiliging op zo'n pasje zetten. Dat je eerst een geheim nummer moet intoetsen voordat ie het doet bijvoorbeeld.
Heet dat geen pincode ?
  dinsdag 21 september 2021 @ 18:43:14 #76
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201458674
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:41 schreef macca728 het volgende:

Want als het echt makkelijker en sneller is, waarom betaalt 80% dan met de pinpas.
Omdat ze allemaal denken als mijn oma. :')

Jij moet bij bedragen boven de 25 euro toch je pincode invoeren? Hoe ben jij dan sneller dan ik met mijn telefoon?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201458749
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Omdat ze allemaal denken als mijn oma. :')

Jij moet bij bedragen boven de 25 euro toch je pincode invoeren? Hoe ben jij dan sneller dan ik met mijn telefoon?
Boven de 50 c..q. 100 euro is dat al hoor.
  dinsdag 21 september 2021 @ 18:51:36 #78
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201458788
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:49 schreef macca728 het volgende:

Boven de 100 is dat al.

Ben jij slecht op de hoogte....het is 2021 he
Dat klopt. En dus gebruik ik mijn telefoon om mee te betalen. Een bankpasje is zooooo 1997. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201458803
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dat klopt. En dus gebruik ik mijn telefoon om mee te betalen. Een bankpasje is zooooo 1997. :')
Ja en ik kan alles betalen met jouw telefoon als ik hem steel.
  dinsdag 21 september 2021 @ 18:52:57 #80
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201458817
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:52 schreef macca728 het volgende:

Ja en ik kan alles betalen met jouw telefoon als ik hem steel.
Als je de juiste vinger afsnijdt wel, ja.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201458818
Hoe doe je dat met app aanbiedingen ?
  dinsdag 21 september 2021 @ 18:54:08 #82
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201458833
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:53 schreef macca728 het volgende:
Hoe doe je dat met app aanbiedingen ?
Wat bedoel je met app aanbiedingen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201458935
Het is best zorgelijk dat door deze ontwikkelingen een single point of failure krijgt. In deze dus de smartphone.. Zonder alternatieven.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201458944
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:03 schreef Bart2002 het volgende:
Het is best zorgelijk dat door deze ontwikkelingen een single point of failure krijgt. In deze dus de smartphone.. Zonder alternatieven.
Ja daar maak ik me dus ook zorgen over. Je wordt er zo afhankelijk van en mensen wuiven al die bezwaren zo maar weg, maar er zijn bv genoeg storingen waardoor een telefoon langere tijd niet werkt bv en je zal maar eten nodig hebben.
pi_201458989
Het argument ook van de bank

quote:
"Mensen gebruiken hun mobiele telefoon voor van alles. Ze betalen er ook mee in de winkel en online. Alleen om geld op te nemen moest je nog je pasje meenemen
Waarom zou je geld opnemen als je alles betaalt met je telefoon ? Wie dan ??????
pi_201459019
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:04 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ja daar maak ik me dus ook zorgen over. Je wordt er zo afhankelijk van en mensen wuiven al die bezwaren zo maar weg, maar er zijn bv genoeg storingen waardoor een telefoon langere tijd niet werkt bv en je zal maar eten nodig hebben.
Ja ook dat. Maar ook een hack waardoor het hele systeem faalt en er geen alternatieven meer zijn. Ik vind dat men in het algemeen toch al erg luchtig doet over alles regelen via de smartphone terwijl het helemaal geen impliciet veilige apparaten zijn. Integendeel. Dat blind adopteren van "oplossingen" omdat het zo makkelijk is gaat de mensheid nog weleens zeer stevig in de kont bijten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201459028
Volledig mee eens, maar waarom zouden mensen geld gaan pinnen als ze toch al alles betalen via telefoon ?
De logica van de bank ontgaat me volledig
pi_201459062
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:08 schreef macca728 het volgende:
Het argument ook van de bank
[..]
Waarom zou je geld opnemen als je alles betaalt met je telefoon ? Wie dan ??????
Pfoe ook hoor. Je pasje meenemen... Lastig lastig. Vrij zwaar ook natuurlijk. Veel zwaarder dan de telefoon. :) Het zijn ook altijd van die drogredenen en smoezen om bepaalde technocratische "oplossingen" door te drukken. En de mens vreet het want "makkelijk". Deze attitude gaat onvermijdelijk verkeerd aflopen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201459104
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:42 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Met een nokia3310 gaat dit niet lukken nee :')
Sta ik daar bij de flappentap met mijn Pocketline Swing. Helemaal niks.......

Moet toch maar wat gaan regelen want binnenkort moet je natuurlijk dik gaan betalen voor een bankpasje.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  dinsdag 21 september 2021 @ 19:25:02 #90
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201459210
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja ook dat. Maar ook een hack waardoor het hele systeem faalt en er geen alternatieven meer zijn. Ik vind dat men in het algemeen toch al erg luchtig doet over alles regelen via de smartphone terwijl het helemaal geen impliciet veilige apparaten zijn. Integendeel. Dat blind adopteren van "oplossingen" omdat het zo makkelijk is gaat de mensheid nog weleens zeer stevig in de kont bijten.
Google is Skynet.

Ik waarschuw dan ook al jaren voor Google, maar toch blijft iedereen Google en Android gebruiken. Heel merkwaardig.

"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201459589
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:17 schreef quo_ het volgende:
Sta ik daar bij de flappentap met mijn Pocketline Swing. Helemaal niks.......
Kermit ook niet w.s. De tijd vliegt. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201459598
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Google is Skynet.
Ja weet ik. Griezelig.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201459832
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:12 schreef macca728 het volgende:
Volledig mee eens, maar waarom zouden mensen geld gaan pinnen als ze toch al alles betalen via telefoon ?
De logica van de bank ontgaat me volledig
Waar haal je vandaan dat mensen alles betalen met de telefoon?
Krekker is de bom!
pi_201460020
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:01 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Waar haal je vandaan dat mensen alles betalen met de telefoon?
Uit de OP.

quote:
"Mensen gebruiken hun mobiele telefoon voor van alles. Ze betalen er ook mee in de winkel en online. Alleen om geld op te nemen moest je nog je pasje meenemen
Waarom zou je dan geld pinnen als je je telefoon gebruikt om te betalen.
  dinsdag 21 september 2021 @ 20:51:57 #95
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201460677
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:11 schreef macca728 het volgende:

Waarom zou je dan geld pinnen als je je telefoon gebruikt om te betalen.
Duh! Om de poetsvrouw en stucadoor zwart te betalen, natuurlijk. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 21-09-2021 20:58:02 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201460913
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Je klinkt een beetje als mijn oma. Toen de eerste wasmachines hun intrede deden, zei mijn oma 'Ik kan het zelf sneller'. Waar ze even niet aan had gedacht, was dat in de tijd dat de wasmachine zijn werk deed, zij iets anders kon doen. Maar gebruik jij lekker je pasje....zolang het nog kan. :')
Wow, niet aan de wasmachine willen is wel heel hardcore.
Dat kost echt heel veel tijd en moeite met de hand.

En deel jij lekker de data van alles wat je doet met apple.

Ik zie de bankpas niet zo snel afgeschaft worden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 21 september 2021 @ 21:07:32 #97
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201460953
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:05 schreef Tanatos het volgende:

En deel jij lekker de data van alles wat je doet met apple.
Hoezo, van 'alles' wat ik doe? Kijk, als je Google en Android en gmail en Toon etc etc gebruikt, dan weet Google inderdaad alles van je.

quote:
Ik zie de bankpas niet zo snel afgeschaft worden.
Misschien niet snel, maar wel onvermijdelijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201461089
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:05 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Wow, niet aan de wasmachine willen is wel heel hardcore.
Dat kost echt heel veel tijd en moeite met de hand.

En deel jij lekker de data van alles wat je doet met apple.

Ik zie de bankpas niet zo snel afgeschaft worden.
Ze zijn er al mee bezig. Geef de pas nog 5 jaar max.
pi_201461097
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Hoezo, van 'alles' wat ik doe? Kijk, als je Google en Android en gmail en Toon etc etc gebruikt, dan weet Google inderdaad alles van je.
[..]
Misschien niet snel, maar wel onvermijdelijk.
Anders weten andere partijen wel alles van je hoor.
  dinsdag 21 september 2021 @ 21:18:06 #100
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201461148
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:15 schreef macca728 het volgende:

Anders weten andere partijen wel alles van je hoor.
Ze weten minder als je je informatie versnippert. Er is geen 'partij' waarmee ik 'alles' doe. Niet Apple, niet Microsoft, niet Google. Google/Android doe ik trouwens niks mee.

Maar dat het onvermijdelijk is dat tech giganten informatie over jou verzamelen, moge duidelijk zijn. Het gebruik van een bankpasje ipv je telefoon, zal daar niet heel veel aan veranderen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')