abonnement Unibet Coolblue
pi_201444554
.

[ Bericht 50% gewijzigd door Rekkie op 20-09-2021 19:23:15 ]
  maandag 20 september 2021 @ 19:23:51 #52
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201444574
-knip-
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201444672
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 19:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Licht eens toe dan?
De puntjes uit de tweet:

1- niemand stelt dat de oorlog niet van ons allemaal is.

2- holocaust tussen aanhalingstekens; daarnaast de aanloop tot de holocaust loskoppelen van de holocaust.
Dat is stompzinnig en onfatsoenlijk.

3- doet 'links' niets anders dan de oorlog aanroepen?
Klinkklare onzin.

4- kijk om je heen.
Alsof er een duidelijke realiteit waarneembaar is. "Als je je ogen opent zie je wat ik zie" Meneer Baudet schijnt niet te willen begrijpen dat niet iedereen hetzelfde ziet, dat mensen de 'realiteit' anders interpreteren dan hij.

Wat mij betreft kortom: generaliserend, onfatsoenlijk populisme.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 20 september 2021 @ 19:37:53 #54
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201444784
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 19:00 schreef macca728 het volgende:
Iets over ogen dicht houden....

Oh Duitsland valt Polen binnen.....reactie Megum: ach is toch niet hier man
Nee dat is jou manier van denken dus. En weer snap je er dus geen moer van. Ook dit hoort bij WO2 en het begin van de inzet van einsatzgruppen en uiteindelijk de concentratie kampen. Weer een vergelijking met de Holocaust die je maakt zij het wat minder direct. De aanval op Polen keur ik nooit goed. Je beschuldigd mij er nu van dat ik het handelen van nazi-Duitsland dus goedkeur? Je begint het wat kwijt te raken denk ik? Geef om te beginnen eens een fatsoenlijk antwoord op de onderstaande vraag?

quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En wel vaccinatie = geen ontslag.

Leg nog eens uit hoe een Jood in Nazi-Duitsland precies dergelijke keuzemogelijkheden had.


[ Bericht 7% gewijzigd door Megumi op 20-09-2021 19:52:01 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Beste debater 2022 maandag 20 september 2021 @ 20:25:04 #55
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201445590
20-jarige kassamedewerkster tankstation Trier doodgeschoten door corona-wappie:

https://news-trier.de/tae(...)e-getrieben-fuehlte/

https://nos.nl/liveblog/2(...)onderzoek-long-covid

"Als Motiv gab er an: Die Coronasituation mit der Maskenpflicht belaste ihn sehr. Er fühlte sich von der Situation in die Ecke gedrängt. Er habe kein Ausweg gesehen, als ein Zeichen zu setzen. Das Opfer schien ihn als aktueller Verantwortlicher zu sein, da er die Regeln durchsetzen wollte/ musste."

Serieus, 'wij arme nieuwe Joden' roepers : G T F O met je slachtofferrol.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201445623
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 01:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat snap ik. Maar de Italianen denken er kennelijk anders over.
Daar lijkt het idd op.

Nou moet ik zeggen dat ik ook niet bepaald sta te springen om te gaan demonstreren, en dan met allerlei rare complotdenkers te worden geassocieerd.
Geen idee, hoe dat daar is.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201445643
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
20-jarige kassamedewerkster tankstation Trier doodgeschoten door corona-wappie:

https://news-trier.de/tae(...)e-getrieben-fuehlte/

https://nos.nl/liveblog/2(...)onderzoek-long-covid

"Als Motiv gab er an: Die Coronasituation mit der Maskenpflicht belaste ihn sehr. Er fühlte sich von der Situation in die Ecke gedrängt. Er habe kein Ausweg gesehen, als ein Zeichen zu setzen. Das Opfer schien ihn als aktueller Verantwortlicher zu sein, da er die Regeln durchsetzen wollte/ musste."

Serieus, 'wij arme nieuwe Joden' roepers : G T F O met je slachtofferrol.
En je scheld ze zelf uit.
  Beste debater 2022 maandag 20 september 2021 @ 20:32:03 #58
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201445662
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 20:30 schreef macca728 het volgende:

[..]
En je scheld ze zelf uit.
20-jarige studente neergeknald door een wappie, en macca is boos om scheldwoordjes.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201445672
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 20:28 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Daar lijkt het idd op.

Nou moet ik zeggen dat ik ook niet bepaald sta te springen om te gaan demonstreren, en dan met allerlei rare complotdenkers te worden geassocieerd.
Geen idee, hoe dat daar is.
Nee als je gaat demonstreren wordt je gelijk uitgescholden als wappie of nog erger.
Komt het op Facebook, gelijk baan kwijt.
  Beste debater 2022 maandag 20 september 2021 @ 20:34:36 #60
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201445693
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 20:32 schreef macca728 het volgende:

[..]
Nee als je gaat demonstreren wordt je gelijk uitgescholden als wappie of nog erger.
Komt het op Facebook, gelijk baan kwijt.
Door je hoofd geschoten worden als 20-jarige student met een bijbaantje is er niets bij, inderdaad.

"Een 49-jarige man wilde maandag in een tankstation in Idar-Oberstein bier kopen. De man achter de kassa weigerde dat omdat de klant geen mondmasker droeg. De klant werd daarop woedend en schoot de werknemer, een 20-jarige student, in het hoofd. Het slachtoffer was op slag dood.

De dader verklaarde aan de politie dat de coronapandemie hem tot deze daad had gedwongen. Volgens de politie voelde de man zich "in een hoek geduwd" en zag hij "geen andere uitweg dan een voorbeeld te stellen". Het slachtoffer leek volgens de dader "verantwoordelijk voor de ganse situatie".

Maar jullie zijn echt de nieuwe Joden, de echte slachtoffers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201445711
Die oorlog is al zolang geleden; hou es op met dat slachtoffergedrag en ga vooruit kijken ipv van con-ti-nue zoeken naar redenen om te zeiken en zielig te doen. Het is nota bene een hele industrie geworden met de kruisridders van het CiDi altijd voorop. Tyf toch es op met dat eeuwige gejank.
  Beste debater 2022 maandag 20 september 2021 @ 20:36:44 #62
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201445723
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 20:35 schreef myShizzle het volgende:
Die oorlog is al zolang geleden; hou es op met dat slachtoffergedrag en ga vooruit kijken ipv van con-ti-nue zoeken naar redenen om te zeiken en zielig te doen. Het is nota bene een hele industrie geworden met de kruisridders van het CiDi altijd voorop. Tyf toch es op met dat eeuwige gejank.
Je hebt het nu vooral over degenen die zichzelf de nieuwe Joden wanen, amirite?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201445739
Al die notoire zeikerds
  maandag 20 september 2021 @ 20:39:40 #64
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201445780
quote:
2s.gif Op maandag 20 september 2021 19:31 schreef OllieA het volgende:

[..]
De puntjes uit de tweet:

1- niemand stelt dat de oorlog niet van ons allemaal is.

2- holocaust tussen aanhalingstekens; daarnaast de aanloop tot de holocaust loskoppelen van de holocaust.
Dat is stompzinnig en onfatsoenlijk.

3- doet 'links' niets anders dan de oorlog aanroepen?
Klinkklare onzin.

4- kijk om je heen.
Alsof er een duidelijke realiteit waarneembaar is. "Als je je ogen opent zie je wat ik zie" Meneer Baudet schijnt niet te willen begrijpen dat niet iedereen hetzelfde ziet, dat mensen de 'realiteit' anders interpreteren dan hij.

Wat mij betreft kortom: generaliserend, onfatsoenlijk populisme.
Tsja, het schuurt en het is polariserend. Fatsoensgrenzen zijn echter niet vast en verschillen van persoon tot persoon. Ik maak me er niet zo druk om.
  Beste debater 2022 maandag 20 september 2021 @ 20:40:11 #65
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201445783
@Ali_boo

Als die oorlog zo lang geleden is en het allemaal gezeik is - want daar ben je het kennelijk mee eens - waarom kom je dan zelf met de vergelijking?

Does not compute.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201445839
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 01:32 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Ja, je vergist je.

Het jodendom is net als andere religies een keuze. Onderdeel van de joodse religie is het idee dat zij tot een apart "joods volk" behoren. Dat wordt ook wel een "geloofswaarheid" genoemd. In werkelijkheid is het aantoonbare onzin: joden zijn afkomstig uit een groot aantal verschillende volkeren.

Het trieste in de jaren 30-40 was dat de nazi's onder leiding van Hitler in dezelfde onzin geloofden. Ook zij waren, net als de joden zelf, van mening dat joden tot een apart volk of ras behoorden met voor dat ras specifieke eigenschappen. Klinkklare onzin. Het enige dat joden onderscheidt van niet-joden is hun religie,

Het joods-zijn is dus een keuze, maar wel een keuze die door de ouders worden gemaakt. Kinderen van joden worden door hun ouders ook jood gemaakt. Slechts een klein deel lukt het zich daaraan op volwassen leeftijd te ontrekken.

Maar er zijn toch wel genoeg voorbeelden van joden die aan de jodenvervolging zijn ontkomen door in een vroeg stadium ervoor te kiezen geen jood meer te zijn. Vaak namen ze hiervoor een ander naam of voornaam aan, omdat ze wisten dat de nazi's in dezelfde onzin geloofden als hun joodse ouders.

Dat was uiteraard en helaas voor de meeste joden niet mogelijk omdat zij via hun religie verbonden waren met een netwerk van andere joden en andere joodse organisaties. Ze hadden er dus eerder in hun leven voor gekozen om jood te blijven toen er van het nazisme nog geen sprake was.

Vergelijkingen moeten overigens altijd gemaakt kunnen worden, daar is ons hele denken op gebaseerd.
Ik ben helemaal met je eens dat Joden absoluut geen ras vormen, dat is rare onzin uit de bijbel/Tenach.
Persoonlijk snap ik daar geen snars van, niemand heeft het ooit over het ras der Chamieten of Jafetieten, maar het gaat regelmatig over Semieten.

In deze discussie maakt dat echter helemaal niets uit, aangezien de Nazi's met hun eigen regeltjes bepaalden of mensen Joods waren, en dat waren bepaald niet alleen gelovige Joden.
De Nazi's zagen het Joods zijn wel degelijk als aangeboren eigenschap.

Ik had het trouwens over de mening van EttovanBelgie, dus het verbaast me dat een ander antwoord, alhoewel dat best mag kan enkel hij die vraag/stelling natuurlijk daadwerkelijk beantwoorden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 20 september 2021 @ 20:56:12 #67
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201446054
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 20:32 schreef macca728 het volgende:

[..]
Nee als je gaat demonstreren wordt je gelijk uitgescholden als wappie of nog erger.
Komt het op Facebook, gelijk baan kwijt.
Bron? Demonstreren is een recht en geen reden tot ontslag. Wederom klopt je post niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201446139
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Door je hoofd geschoten worden als 20-jarige student met een bijbaantje is er niets bij, inderdaad.

"Een 49-jarige man wilde maandag in een tankstation in Idar-Oberstein bier kopen. De man achter de kassa weigerde dat omdat de klant geen mondmasker droeg. De klant werd daarop woedend en schoot de werknemer, een 20-jarige student, in het hoofd. Het slachtoffer was op slag dood.

De dader verklaarde aan de politie dat de coronapandemie hem tot deze daad had gedwongen. Volgens de politie voelde de man zich "in een hoek geduwd" en zag hij "geen andere uitweg dan een voorbeeld te stellen". Het slachtoffer leek volgens de dader "verantwoordelijk voor de ganse situatie".

Maar jullie zijn echt de nieuwe Joden, de echte slachtoffers.
Wie bedoel je met jullie ? Ik ben gewoon gevaccineerd hoor.
pi_201446152
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 20:56 schreef Megumi het volgende:

[..]
Bron? Demonstreren is een recht en geen reden tot ontslag. Wederom klopt je post niet.
Nee ? Mensen ontslaan wegens geen vaccinatie gebeurt ook niet he
  maandag 20 september 2021 @ 21:04:24 #70
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201446178
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 21:03 schreef macca728 het volgende:

[..]
Nee ? Mensen ontslaan wegens geen vaccinatie gebeurt ook niet he
Niet hier in Nederland en is dat wel zo een relevante bron daarvoor graag. En nee niet iets over de Polen en dergelijke. Daar ben je niet zo slim in denk ik? En ben dan nog redelijk diplomatiek denk ik? Geef eerder aan dan welke corona maatregelen te vergelijken zijn met WO2 en de vervolging van de Joden in het bijzonder. Dan ben je weer on topic bezig. Of verlaat je het topic wellicht?

[ Bericht 5% gewijzigd door Megumi op 20-09-2021 21:16:40 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201446746
Jarenlang wordt iedereen in de politiek die ietswat rechts van de vvd staat bij voorbaat uitgemaakt voor extreem rechts, fascist en vast wel iemand die de treinen weer wil laten rijden.

Maar nu er een gure glijdende schaal wordt ingericht met mensen die alles mogen en mensen die overal voor de moeder geweigerd worden, moet je opeens stoppen.

Hypocriet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201446782
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
De dader verklaarde aan de politie dat de coronapandemie hem tot deze daad had gedwongen. Volgens de politie voelde de man zich "in een hoek geduwd" en zag hij "geen andere uitweg dan een voorbeeld te stellen". Het slachtoffer leek volgens de dader "verantwoordelijk voor de ganse situatie".
wappie-slachtofferisme ... enge trekjes hier en daar
Doe dat mondkapje om , koop je bier en ga weg... 1 minuutje met een mondkapje
pi_201446833
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 20:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Tsja, het schuurt en het is polariserend. Fatsoensgrenzen zijn echter niet vast en verschillen van persoon tot persoon. Ik maak me er niet zo druk om.
Fatsoensrelativisme, wat een dooddoener.

Overigens vind ik de tweet van meneer Baudet nauwelijks schurend, maar vooral stompzinnig.
Ik verwacht van een parlementariër eigenlijk iets meer eruditie.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_201446985
quote:
But several former party members, who spoke to Haaretz on condition of anonymity, claim the antisemitic messaging wasn’t just present among small pockets of the youth groups. According to these sources, Baudet himself has made antisemitic comments in private conversations. They said he considered Ashkenazi Jews to be highly intelligent, and therefore both respected them yet also feared their power in the “global order.

https://www.haaretz.com/w(...)l-election-1.9549231

"their power in the global order "
Dat verdient nadere toelichting van Baudet, maar ja.... die krijg je toch niet.
Heeft een journalist hem wel gevraagd hierover?
  Beste debater 2022 maandag 20 september 2021 @ 21:55:51 #75
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201447104
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 21:02 schreef macca728 het volgende:

[..]
Wie bedoel je met jullie ? Ik ben gewoon gevaccineerd hoor.
Jullie, beroepszeikende ahistorische complotdenkers
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')