abonnement Unibet Coolblue
pi_201439365
Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht, waarvan de bouw start in het voorjaar van 2022.

Nu zijn er een aantal leveranciers aangesloten bij het project, waarbij je de mogelijkheid hebt om bijvoorbeeld een keuken of badkamer af te nemen. In principe zou de woning zelfs voor oplevering geheel instapklaar kunnen zijn. Nu zie ik hier wel de voordelen van in, alles wordt netjes afgestemd met de projectontwikkelaar en zelf hoeven wij na oplevering alles nog te plannen in de hoop dat het allemaal past.
Nadelen welke er in mij opkomen zijn 1) de keuze zal beperkter zijn en 2) de prijs zal waarschijnlijk hoger uitvallen dan wanneer wij alles zelf regelen. Hierbij moet wel gezegd worden dat het contact met deze leveranciers nog moet plaatsvinden, dus we hebben nog geen prijzen voorbij zien komen.

Wel lijkt het mij goed om hier alvast over na te denken, zijn er mensen die soortgelijke ervaringen hebben?
pi_201439554
Verwacht prijzen die ongeveer een factor 2 hoger zijn. Zo kostte bij ons een dakkapel bij oplevering ongeveer 14k, waar je die later voor ongeveer de helft kan aanschaffen. Ook een uitbouw is vele malen duurder, maar hebben wij ivm verzekeringswerk en bouwgarantie wel direct bij de oplevering meegenomen.

Ik zou een inventarisatie maken van je wensen en die met een goede aannemer bespreken. Veel aanpassingen kunnen binnen een aantal weken gerealiseerd worden, tijd die je na oplevering vaak toch nodig hebt voor zaken als schilderwerk, inrichting etc.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 20 september 2021 @ 12:52:06 #3
74056 crew  ToT
pi_201439842
Donderdag gaan wij voorlichting krijgen over een nieuwbouwwoning die we willen kopen.
We zijn al bij het bedrijf geweest dat de badkamer en de keuken kan plaatsen. Zij hebben zeer redelijke prijzen.
Het bouwbedrijf zelf kan ook een "afleverpakket" leveren met overal laminaat, alles van binnen geverfd en met rolgordijntjes en dat allemaal voor slechts ¤19.000. :')
Dat bedrijf waar we geweest zijn kan het een heel stuk goedkoper doen.
Ze hebben ook best veel keuze en konden de badkamer, toilet en keuken wel plaatsen voor ons budget van ¤30.000 - ¤35.000,- en dat is inclusief ligbad, douchecabine, toilet boven, inbouwapparatuur in de keuken enz.
Vind ik helemaal niet eens zo verkeerd.

Uiteraard ben je wel goedkoper uit als je bij een keuken- en badkamerboer in Duitsland gaat kijken of zo, maar dan heb je misschien wat meer gedoe met garanties als er wat mis zou gaan.

Ik zou zeggen: ga gewoon ff snuffelen bij die leveranciers. ^O^ Die waar wij geweest zijn had meteen de plattegronden gedownload en gaat er 3D-ontewerpen mee maken met hun producten.

De bouwbedrijven zelf zitten helemaal niet te wachten op allerlei extra's te leveren en vragen dan ook enorme bedragen voor simpel extra werk.
pi_201440839
Dank voor alle inzichten.

Het zit inderdaad zo, via de bouwer kunnen we allerlei opties laten realiseren van een uitbouw tot een extra stopcontact. Dit lijkt mij wel zo handig te doen i.v.m. bouwgarantie.

Daarnaast zit er nog een hovenier, tegelbedrijf, bedrijf voor de vloeren en raamdecoratie, keuken- en badkamerleverancier aangesloten welke tekeningen etc. al hebben. Ook is er nog de optie om de wanden sausklaar of zelfs al geschilderd te laten afleveren.
pi_201440989
Denk aan de loze leidingen op zolder, misschien bepaalde kamers. Bij ons zat de zolder op een groep dat gedeeld werd met onderverdieping. Bij de verbouwing van de zolder had ik gelukkig een loze leiding waardoor we daar een extra groep konden plaatsen voor airco wcd's etc. De Zonnepanelen zijn ook duur bij de aannemer. Deze voorbereiding zou je ook kunnen meenemen.
Uitbouw zou ik via aannemer doen. Is mooier en garantie dingetje.
Ik heb een gootje en buitenkraan door de aannemer laten plaatsen voor 735 euro. Dat had ik achteraf toch anders gedaan :')
Dakkapel sowieso niet via aannemer. Een buur heeft dat gedaan en kreeg een cheap klein ding voor de hoofdprijs. Wij hebben de helft betaald voor groter en betere kwaliteit. Ik zou dat wel meteen doen want het geeft een onvoorstelbare teringzooi in je huis.
pi_201440995
Tegenwoordig zou ik dit allemaal bij de aannemer leggen vanwege het materiaaltekort en arbeiderstekort.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 20 september 2021 @ 14:58:36 #7
74056 crew  ToT
pi_201441283
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 14:36 schreef zoz het volgende:
Denk aan de loze leidingen op zolder, misschien bepaalde kamers. Bij ons zat de zolder op een groep dat gedeeld werd met onderverdieping. Bij de verbouwing van de zolder had ik gelukkig een loze leiding waardoor we daar een extra groep konden plaatsen voor airco wcd's etc. De Zonnepanelen zijn ook duur bij de aannemer. Deze voorbereiding zou je ook kunnen meenemen.
Uitbouw zou ik via aannemer doen. Is mooier en garantie dingetje.
Ik heb een gootje en buitenkraan door de aannemer laten plaatsen voor 735 euro. Dat had ik achteraf toch anders gedaan :')
Dakkapel sowieso niet via aannemer. Een buur heeft dat gedaan en kreeg een cheap klein ding voor de hoofdprijs. Wij hebben de helft betaald voor groter en betere kwaliteit. Ik zou dat wel meteen doen want het geeft een onvoorstelbare teringzooi in je huis.
Dakkapel kan soms achteraf problemen geven als de constructie van het dak er niet geschikt voor is; een goede vriend van me heeft dat in z'n buurt gezien.
Wat buitenkraan betreft; dat kan achteraf dus goedkoper? Want ons eventuele toekomstige huis krijgt ook geen buitenkraan.
pi_201441490
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:58 schreef ToT het volgende:

[..]
Dakkapel kan soms achteraf problemen geven als de constructie van het dak er niet geschikt voor is; een goede vriend van me heeft dat in z'n buurt gezien.
Wat buitenkraan betreft; dat kan achteraf dus goedkoper? Want ons eventuele toekomstige huis krijgt ook geen buitenkraan.
Denken mensen vaak, is maar een kraantje van 20 euro.

Meenemen in de bouw betekend ook dat hij netjes in de spouw zit. Gewoon een urenkwestie.

Ook een uitbouw is vaak vele malen goedkoper in de bouw. Wij hebben toentertijd 12k betaald voor 2.4m uitbouw. Vergelijkbare uitbouwen later doen begin je bij 25k. Nu is het even breed, vvw mee etc.

Het is per bouwer heel verschillend.

Ook voor de badkamer keuken, gewoon kijken. Zelf hebben wij dat toen ook gedaan, prijzen sloegen IMO nergens op dus ergens anders afgenomen. Maar wie weet is dat in deze situatie anders.
pi_201441601
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 14:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Tegenwoordig zou ik dit allemaal bij de aannemer leggen vanwege het materiaaltekort en arbeiderstekort.
Nou dat is op dit moment echt een goede overweging ja, dat hebben we voor de badkamer en de toiletten inderdaad om die reden gedaan.
De uitbouw was bij onze aannemer redelijk betaalbaar als je het vergelijkt met de andere grote bouwers hier, dus geen seconde over getwijfeld. Ik ken iemand die met het hele rijtje nieuwe buren geen aanbouw heeft afgenomen en direct na oplevering collectief een aanbouw heeft laten maken.
pi_201443762
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 15:21 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Nou dat is op dit moment echt een goede overweging ja, dat hebben we voor de badkamer en de toiletten inderdaad om die reden gedaan.
De uitbouw was bij onze aannemer redelijk betaalbaar als je het vergelijkt met de andere grote bouwers hier, dus geen seconde over getwijfeld. Ik ken iemand die met het hele rijtje nieuwe buren geen aanbouw heeft afgenomen en direct na oplevering collectief een aanbouw heeft laten maken.
Ik kijk niet eens meer aan de prijs, het vinden van vakmensen is veel belangrijker.
Voor mij is het een nobrainer als ik die keuze had.
na ca 10 maanden zoeken heb ik eindelijk een tegelzetter gevonden. Hij komt hoop ik in juni 2022.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201454338
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik kijk niet eens meer aan de prijs, het vinden van vakmensen is veel belangrijker.
Voor mij is het een nobrainer als ik die keuze had.
na ca 10 maanden zoeken heb ik eindelijk een tegelzetter gevonden. Hij komt hoop ik in juni 2022.
Juni 2022. Is dit een grapje of serieus? Uit welk deel van het land kom je?
pi_201455676
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:32 schreef zoz het volgende:

[..]
Juni 2022. Is dit een grapje of serieus? Uit welk deel van het land kom je?
Helaas, echt serieus. Ik heb ca 30-40 tegelzetters gebeld. De ruime meerderheid neemt geen nieuwe klanten meer aan omdat ze helemaal vol zitten. Hetzelfde geldt voor klussenbedrijven, installatiemonteurs en stucadoors trouwens.
Ik heb de rest van mijn renovatie uitgesteld maar ik ben bang dat dut nooit meer goedkomt.
Ik kom uit twente maar ik heb bedrijven door het hele land gebeld.

Daarom: laat een aannemer maar de mensen coordineren en zoeken...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201537826
Nogmaals bedankt voor alle inzichten!

even een korte update vanuit mijn kant:
Afgelopen week zijn we naar de aangesloten keukenleverancier en de badkamerleverancier geweest. De keukens zaten qua prijs in lijn met andere partijen en qua keukenwensen gaan we er hier wel uit komen. De badkamers echter waren niet geheel onze smaak, dus hiervoor gaan we waarschijnlijk toch verder kijken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')