abonnement Unibet Coolblue
pi_201443691
quote:
10s.gif Op maandag 20 september 2021 16:07 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Open alsjeblieft je eigen Tesla verheerlijkingstopic. Mijn hemel :')
het is het meest klant onvriendelijke bedrijf wat er is momenteel, als je oplichters niet meetelt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201443870
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
het is het meest klant onvriendelijke bedrijf wat er is momenteel, als je oplichters niet meetelt.
Je kan van alles van het bedrijf vinden, neemt niet weg dat dat soort accuparken wel toekomst heeft.
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 20 september 2021 @ 18:35:49 #53
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201443934
Ach die arme bedrijven. Laten we ze nog meer korting op stroom geven! Verhogen we gewoon de belastingen voor particulieren :)
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_201444188
quote:
18s.gif Op maandag 20 september 2021 15:30 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Grappig hoor.
De bedrijvigheid hier is echter niet grappig.
pi_201444337
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ach het komt nu in de versnelling die al 30 jaar geleden was voorspeld.
NL en in sommige de wereld kent pas 5 crississen nu

- arbeiderstekort (maar dit speelt al 10 jaar)
- klimaatcrisis
- stikstofcrisis
- grondstoffentekorten
- narcoticacrisis.

en een aankomend vluchtelingencrisis die eraan komt vanwege de klimaatcrisis.

arbeidertekort is al 60 jaar bekend dat die zou komen.
klimaatcrisis is sinds de jaren 90 bekend, maar eigenlijk al sinds eind 19e eeuw.
stifstofcrsis is een zelf gemaakt crisis omdat men dacht de EU wel te kunnen belazeren door aannames te doen in de toekomst en die dan toch niet te nemen.
grondstoffentekort komt door de achterlijke lockdowns
narcoticacrisis is ook al tientallen jaren bekend door het rare gedoogbeleid en het wegkijken.

Alleen het grondstoffentekort is oplosbaar, omdat dit zichzelf wel oplost. De rest blijft bestaan in de nederlandse of wereldwijde politiek.
Er is maar 1 crisis wereldwijd en dat is overbevolking. 4 miljard minder mensen en we zitten goed.
pi_201444762
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:21 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Enige reden dat techreuzen hier in Nederland datacenters kunnen bouwen is gewoon corruptie en de lokale overheden komen er gewoon mee weg. :O
Wat een onzin, de reden dat ze hier zitten is met name vanwege de goede internet backbones, de stroom is hier het minst aantrekkelijk. Als je bij Microsoft een cloud server afneemt betaal je in de West-Europe Region (Middenmeer) , betaal je al snel 20 procent meer dan bijvoorbeeld in Ierland.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 20 september 2021 @ 19:39:54 #57
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_201444809
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 18:35 schreef Mortaxx het volgende:
Ach die arme bedrijven. Laten we ze nog meer korting op stroom geven! Verhogen we gewoon de belastingen voor particulieren :)
Aluminiumproducenten zijn al vrijgesteld van belastingen :')

Elektriciteit voor elektriciteitsopwekking, chemische reductie en elektrolytische en metallurgische procedés en NAVO.

https://www.vattenfall.nl(...)en-energiebelasting/
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_201444888
quote:
11s.gif Op maandag 20 september 2021 15:57 schreef Twiitch het volgende:
Echt, wat een crapload aan negatieve berichten de laatste tijd. Aan alles is een tekort en alles is te duur aan het worden. Ergens gaat iets mis. Crisis a la 2008 incoming.
Inflatie, bonnetje komt altijd achteraf.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_201444889
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het kost blijkbaar 15.000kWh om 1000 kilogram aluminium te produceren, ook wel interessant om te weten.

Dat is het jaarverbruik van 5,5 huishoudens.
Dan kan je ook wel nagaan dat ze geen drol betalen voor hun stroom want anders was een kilo aluminium veel duurder dan een kilo goud. :) Ah ik las 1 kg... Leek me ook al sterk. Maar ze betalen w.s. evenzogoed geen drol en gebruiken gigantisch veel.

quote:
Aldel is derde op de ranglijst van grootverbruikers van stroom in Nederland. Het rendabel produceren van aluminium staat of valt met de prijs van stroom, die een derde van de kostprijs uitmaakt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201445838
quote:
11s.gif Op maandag 20 september 2021 15:57 schreef Twiitch het volgende:
Echt, wat een crapload aan negatieve berichten de laatste tijd. Aan alles is een tekort en alles is te duur aan het worden. Ergens gaat iets mis. Crisis a la 2008 incoming.
Crises bestaan puur en alleen om het weinige kapitaal dat de normale werkende burger heeft over te hevelen naar degenen die verzuipen in het geld.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201446196
Stel ik heb een winkel en die loopt niet goed, krijg ik dan ook subsidie op stroomverbruik, extra belastingkortingen, etc etc?
pi_201447401
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 21:05 schreef Cockwhale het volgende:
Stel ik heb een winkel en die loopt niet goed, krijg ik dan ook subsidie op stroomverbruik, extra belastingkortingen, etc etc?
In deze tijd wel.
De staat houdt alles overeind.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201450267
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het kost blijkbaar 15.000kWh om 1000 kilogram aluminium te produceren, ook wel interessant om te weten.

Dat is het jaarverbruik van 5,5 huishoudens.
Dat is redelijk wat ja. En leg dat naast die andere berichten in ons stroomnet waarbij de overproductie van bijv zonnepanelen in bepaalde wijken geen weg kunnen vinden naar het landelijke net. Chaos!

quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:21 schreef LXIV het volgende:
We hebben gigantische krapte op de arbeidsmarkt, dus die 325 banen kunnen we missen als kiespijn. Beter dan ieder bedrijf dat niet meer rond kan komen van subsidies voorzien. Het versturen en ontvangen van subsidies is ondertussen het bedrijfsmodel van de Nederlandse economie geworden. Of een bedrijf het nu heel goed doet (ASML) of juist slecht, er moeten miljarden subsidie naar toe! Kappen hiermee.
Absoluut mee eens, al moet ik eerlijk toegeven dat ik geen idee heb in hoeverre deze 325 mensen makkelijk elders inzetbaar zijn. Verder heb je natuurlijk nog wel een domino effect met andere leveranciers - geen idee hoeveel maar ik roep eens een getal van 1000 mensen. Je mag je ook serieus afvragen hoeveel je dat waard is zelfs al zouden die mensen geen passend ander werk kunnen vinden. Alleen een argument van strategische belangen in Europa zou voor mij stand kunnen houden, anders lekker de markt zn werk laten doen.
pi_201450278
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het kost blijkbaar 15.000kWh om 1000 kilogram aluminium te produceren, ook wel interessant om te weten.

Dat is het jaarverbruik van 5,5 huishoudens.
Ja maar die teslas zijn allemaal zo goed voor het milieu toch :`)
pi_201451371
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 07:37 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja maar die teslas zijn allemaal zo goed voor het milieu toch :`)
Want alleen in Tesla's zit aluminium?

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-09-2021 09:54:28 ]
pi_201454734
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Want alleen in Tesla's zit aluminium?
Nee maar als voorbeeld dat die groene hype nergens op slaat, als het eindproduct maar groen is, terwijl de grondstoffen nog steeds “grijs” geproduceerd worden
pi_201454918
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:54 schreef 111210 het volgende:

[..]
Nee maar als voorbeeld dat die groene hype nergens op slaat, als het eindproduct maar groen is, terwijl de grondstoffen nog steeds “grijs” geproduceerd worden
Daar ontkom je niet aan, als je iets produceert kost dat energie.

Je kan er wel voor kiezen om na de productie zo min mogelijk uit te stoten, bijvoorbeeld door zo min mogelijk CO2 uit te stoten bij het gebruik.

Een liter benzine na verbranding geeft 2269 gram CO2, ofwel zo'n 150 gram per kilometer bij een gemiddelde middenklasser (die 80 gram uit de folder haal je alleen als je 1 op 28 praktijkverbruik haalt).


Een kWh stroom uit een gascentrale geeft zo'n 400 gram CO2, ofwel zo'n 72 gram per kilometer.
Bij een kerncentrale zit dat op zo'n 120 gram CO2, ofwel 21,8 gram per kilometer.
Uit wind ligt dat nog lager, afhankelijk van land of zee, je komt daardoor op een mix.

Naarmate je stroom groener opwek, daalt dat. Bij benzine zit je altijd vast aan die 2269 gram per liter.
En dat is nog exclusief die ~0,5kWh stroom (200 gram CO2) die nodig is om 1 liter benzine te produceren (!)

Ook rijden op elektrisch is nog niet optimaal door de manier waarop stroom wordt gemaakt maar het is wel de meest haalbare weg naar minder uitstoot, niet alleen van CO2 maar ook van NOx.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-09-2021 14:13:37 ]
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:20:28 #69
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_201455108
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
Alweer.. die waren toch al failliet gegaan?
Al meermaals, nu in handen van een Amerikaanse investeringspartij die de boel alleen maar aan het leegknijpen is. In de basis is het zeventig jaar oude troep waarvan het echt geen wonder is dat het niet efficient weet te produceren.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:32:50 #70
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201455268
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 19:04 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Er is maar 1 crisis wereldwijd en dat is overbevolking. 4 miljard minder mensen en we zitten goed.
Dat is inmiddels ookal achterhaald.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201455951
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Dat is inmiddels ookal achterhaald.
De hele vraag en productie naar producten, voedsel, fossiele brandstoffen, energie neemt aanzienlijk af -> uitstoot neemt aanzienlijk af van fabrieken, verkeer, bio-industrie -> kappen van bomen, visvangst, vervuiling door mensen neemt gigantisch af -> benodigde leefruimte krimpt, geen woningtekorten, minder natuurverwoesting vanwege bouw, en zo kun je een boek volschrijven.

Hoezo achterhaald?
  dinsdag 21 september 2021 @ 15:35:15 #72
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201456179
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:21 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
De hele vraag en productie naar producten, voedsel, fossiele brandstoffen, energie neemt aanzienlijk af -> uitstoot neemt aanzienlijk af van fabrieken, verkeer, bio-industrie -> kappen van bomen, visvangst, vervuiling door mensen neemt gigantisch af -> benodigde leefruimte krimpt, geen woningtekorten, minder natuurverwoesting vanwege bouw, en zo kun je een boek volschrijven.

Hoezo achterhaald?
Omdat al die problemen niet direct verbonden zijn aan de hoeveelheid mensen op aarde.

Veel zaken die je noemt waren bijvoorbeeld een stuk erger begin 1900 in de industriele revolutie. Terwijl we toen veel minder mensen op aarde waren. Met regelgeving en beter beleid is het een stuk beter geworden.

Het probleem is dus niet zozeer het aantal mensen, het probleem is de regelgeving, politiek, persoonlijk gewin, etc.

Zelfs met een populatie van 4 miljard zouden we eraan gaan, zeker als iedereen zou leven als een Amerikaan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201456378
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Omdat al die problemen niet direct verbonden zijn aan de hoeveelheid mensen op aarde.

Veel zaken die je noemt waren bijvoorbeeld een stuk erger begin 1900 in de industriele revolutie. Terwijl we toen veel minder mensen op aarde waren. Met regelgeving en beter beleid is het een stuk beter geworden.

Het probleem is dus niet zozeer het aantal mensen, het probleem is de regelgeving, politiek, persoonlijk gewin, etc.

Zelfs met een populatie van 4 miljard zouden we eraan gaan, zeker als iedereen zou leven als een Amerikaan.
Veel welvaart is gebaseerd op massaproductie, dit kan alleen met veel mensen. Als het aantal mensen bv wordt gehalveerd dan vervalt de massaproductie en wordt alles veel duurder en is er minder welvaart.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 21 september 2021 @ 16:20:50 #74
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201456796
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 16:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

Heeft weinig met "verheerlijking" te maken
_O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201457090
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Omdat al die problemen niet direct verbonden zijn aan de hoeveelheid mensen op aarde.

Veel zaken die je noemt waren bijvoorbeeld een stuk erger begin 1900 in de industriele revolutie. Terwijl we toen veel minder mensen op aarde waren. Met regelgeving en beter beleid is het een stuk beter geworden.

Het probleem is dus niet zozeer het aantal mensen, het probleem is de regelgeving, politiek, persoonlijk gewin, etc.

Zelfs met een populatie van 4 miljard zouden we eraan gaan, zeker als iedereen zou leven als een Amerikaan.
Sowieso vind ik die hele "overbevolkingsdiscussie" net zoiets als je druk maken over de regen, je doet er helemaal niets aan.

En als je dan in de toekomst toch met 10 miljard mensen op 1 planeet gaat vertoeven, dan moet je (denk ik) kijken hoe je dat met zo min mogelijk belasting voor milieu en klimaat kan doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')