abonnement Unibet Coolblue
pi_201438546
quote:
Zwaar gehandicapte Abdullah krijgt geen invalidenparkeerplek: ‘Dit is onmenselijk’
De 22-jarige Abdullah Aydin is al zijn hele leven zwaar gehandicapt. Zijn situatie is de afgelopen jaren flink verslechterd. De Hagenaar kan bijna niks meer. Als hij ergens heen moet, moeten zijn ouders hem dragen. Zitten in een rolstoel doet namelijk pijn. Toch weigert de gemeente Den Haag het gezin een invalidenparkeervergunning te verlenen. ,,Dit is toch onmenselijk!’’

https://www.destentor.nl/(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_201438551
Omdat er geen plek meer is voor nog meer invalide plaatsen



de artsen strooien daar met invalide vergunningen, daar is Aydin nu de dupe van

de betreffende straat is op 1:09 in beeld, met dezelfde auto
pi_201438559
Ik weet niet hoor. Maar volgens mij moet Aydin net als ieder ander aan de eisen Europese Gehandicaptenkaart/passagierskaart voldoen en krijgt hij dan bijna automatisch een invalidenparkeerplaats in zijn wijk met doorgaans weinig parkeerplaatsen. Vooral omdat hij niet kan lopen en een voorwaarde om ervoor in aanmerking te komen letterlijk “zit in rolstoel” is. (Of anders die dat hij afhankelijk is van de bestuurder. Lijkt me logisch als je niet kan lopen en geen rolstoel hebt?
Waarom staat er niks over wat de GGD-arts zei? Is er wel een keuring geweest? De gemeente mag zelf namelijk geen medische oordelen geven (tenzij ze een arts in dienst hebben)

[ Bericht 26% gewijzigd door 110 op 20-09-2021 15:31:05 ]
  User die overal opduikt 2022 maandag 20 september 2021 @ 11:12:07 #4
186611 Haags
pi_201438596
Gelukkig heeft bijna iedereen (onterecht) in die wijken een invalideparkeerplaats.

En hij die hem echt nodig heeft dan weer niet. Beetje krom hé.
Zonder wrijving geen glans
pi_201438597
En daar wordt een echte hulpbehoevende dus slachtoffer van de fraude van zijn buren.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 20 september 2021 @ 11:12:47 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201438604
Ik hoop dat de buren trots op zichzelf zijn.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201438611
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:12 schreef kanovinnie het volgende:
Ik hoop dat de buren trots op zichzelf zijn.
pi_201438613
Sowieso niet verstandig dat hij een voertuig bestuurd.

Goed besluit dus. En door.
pi_201438632
Hele straten zijn er met invalideplaatsen. Echt straten waar geen enkele normale plek meer is en de hele straat blijkbaar gehandicapt is. Ik kan me echt niet voorstellen dat dat klopt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201438641
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:08 schreef Cerveza33 het volgende:
Omdat er geen plek meer is voor nog meer invalide plaatsen

[ afbeelding ]

de artsen strooien daar met invalide vergunningen, daar is Aydin nu de dupe van

de betreffende straat is op 1:09 in beeld, met dezelfde auto
Is die kaart überhaupt ooit aangevraagd? Ik lees alleen wat over stap 2, de vergunning, die je zonder te voldoen aan de eisen voor die gehandicaptenkaart sowieso niet krijgt.

[ Bericht 1% gewijzigd door 110 op 20-09-2021 15:21:35 ]
  maandag 20 september 2021 @ 11:19:35 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201438669
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hele straten zijn er met invalideplaatsen. Echt straten waar geen enkele normale plek meer is en de hele straat blijkbaar gehandicapt is. Ik kan me echt niet voorstellen dat dat klopt.
Dan kan je gratis voor de deur parkeren.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201438942
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:16 schreef 110 het volgende:

[..]
Is die kaart überhaupt ooit aangevraagd? Ik lees alleen wat over stap 2, de vergunning, die je zonder die kaart niet krijgt.
Er staat in het artikel:
quote:
Maar de gemeente blijft erbij dat de Hagenaars geen invalidenparkeerplaats nodig hebben omdat Abdullah op eigen gelegenheid, namelijk in een rolstoel, naar de auto kan.
Dit staat er in de voorwaarden van de gemeente Den Haag m.b.t. een GPP-aanvraag:

quote:
U voldoet aan de eisen voor het krijgen van een
- Europese gehandicaptenparkeerkaart.
- Als u over een eigen parkeerplaats beschikt of als er bij uw woning en/of werk doorgaans voldoende parkeerplaatsen zijn, kunt u geen individuele gehandicaptenparkeerplaats krijgen.
- De gemeente kijkt bij uw aanvraag naar de parkeerdruk in uw straat. Als er in uw straat veel auto’s parkeren, is de kans groter dat u een gehandicaptenparkeerplaats krijgt toegewezen.

Voor passagiers gelden nog aanvullende voorwaarden:

- Het kenteken van het voertuig waarvoor u een parkeerplaats aanvraagt, staat geregistreerd op uw huisadres.
- De gezondheidstoestand van uw inwonende partner of huisgenoot speelt ook een rol. Er wordt gekeken of hij of zij u kan begeleiden bij het in- en uitstappen van een voertuig of bij het duwen van een rolstoel. Is dat volgens u niet het geval? Dan moet hij of zij mogelijk ook medisch beoordeeld worden door een arts van de GGD. Ook bekijkt de gemeente of een bestuurder veilig kan stoppen bij uw woning om u te helpen bij het in- en uitstappen.
Vetgedrukte lijkt te stroken met waarom de gemeente het heeft afgewezen. Het was dus al voorbij punt één gekomen, namelijk het hebben van een GPK. Ik denk dus daarom dat ze die wel hebben. (Hoeft natuurlijk niet per se zo te zijn zonder een bevestiging, maar dat is nu eenmaal hoe het geschreven staat.)

Dus tenzij zijn situatie aanzienlijk minder ernstig was tijdens het laatste lichamelijke onderzoek, heeft iemand zijn werk totaal verneukt.
pi_201438961
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dan kan je gratis voor de deur parkeren.
Ja dat snap ik.

Maar niet opvallend dat in sommige straten kennelijk iedere bewoner gehandicapten is?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 20 september 2021 @ 11:41:05 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201438978
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja dat snap ik.

Maar niet opvallend dat in sommige straten kennelijk iedere bewoner gehandicapten is?
Misschien doet de dokter niet zo moeilijk als je een paar honderd piek geeft.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201439007
Ik ben het ermee eens dat de individuele onterechte invalide parkeerplaats eigenaar een asociale zak is. Maar is dit ook niet de schuld van gemeenten die automobilisten steeds meer en harder uitknijpen met als gevolg ze op zoek gaan naar de mazen in de wet?
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  maandag 20 september 2021 @ 11:46:03 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201439050
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja dat snap ik.

Maar niet opvallend dat in sommige straten kennelijk iedere bewoner gehandicapten is?
Allemaal doorgerookte COPD-ers die nog maar 2 stappen kunnen zetten zonder te moeten gaan zitten.
Zou me niet verbazen in sommige wijken... :Y
***
pi_201439053
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:13 schreef Cerveza33 het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
De fuck.
Dat zijn er meer dan bij een ziekenhuis of verpleeghuis.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201439067
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:13 schreef Cerveza33 het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
Tokkies gonna tokkie.
  maandag 20 september 2021 @ 11:58:49 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201439216
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 11:42 schreef sweetlady-o het volgende:
Ik ben het ermee eens dat de individuele onterechte invalide parkeerplaats eigenaar een asociale zak is. Maar is dit ook niet de schuld van gemeenten die automobilisten steeds meer en harder uitknijpen met als gevolg ze op zoek gaan naar de mazen in de wet?
Dit is toch geen maas in de wet?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201439290
quote:
9s.gif Op maandag 20 september 2021 11:39 schreef Drxx het volgende:

[..]
Er staat in het artikel:
[..]
Dit staat er in de voorwaarden van de gemeente Den Haag m.b.t. een GPP-aanvraag:
[..]
Vetgedrukte lijkt te stroken met waarom de gemeente het heeft afgewezen. Het was dus al voorbij punt één gekomen, namelijk het hebben van een GPK. Ik denk dus daarom dat ze die wel hebben. (Hoeft natuurlijk niet per se zo te zijn zonder een bevestiging, maar dat is nu eenmaal hoe het geschreven staat.)

Dus tenzij zijn situatie aanzienlijk minder ernstig was tijdens het laatste lichamelijke onderzoek, heeft iemand zijn werk totaal verneukt.
De gemeente gaat helemaal niet over of iemand op eigen gelegenheid naar de auto kan… Maar de GGD-arts. Dus dat klopt al niet.
pi_201439301
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Misschien doet de dokter niet zo moeilijk als je een paar honderd piek geeft.
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:46 schreef BE het volgende:

[..]
Allemaal doorgerookte COPD-ers die nog maar 2 stappen kunnen zetten zonder te moeten gaan zitten.
Zou me niet verbazen in sommige wijken... :Y
Ik denk eerder een bevriende ambtenaar op het stadhuis.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201439302
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:06 schreef 110 het volgende:

[..]
De gemeente gaat helemaal niet over of iemand op eigen gelegenheid naar de auto kan… Maar de GGD-arts. Dus dat klopt al niet.
De GGD-arts schrijft een adviesrapport, de gemeente beslist uiteindelijk zelf.
pi_201439325
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 12:07 schreef Drxx het volgende:

[..]
De GGD-arts schrijft een adviesrapport, de gemeente beslist uiteindelijk zelf.
Op de Haagse site toch echt dat de GGD beoordeelt of iemand de Europese Parkeerkaart krijgt https://www.denhaag.nl/nl(...)rkaart-of-plaats.htm
Het is een medische aangelegenheid dus dat lijkt me logisch
pi_201439348
Tja, als je corruptie weigert te onderzoeken dan krijg je dit, schrijnend, Tijd dat die ambtenaar eens van de luie reet afkomt.
Het is koud, het is guur....
pi_201439361
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:10 schreef 110 het volgende:

[..]
Op de Haagse site toch echt dat de GGD beoordeelt of iemand de Europese Parkeerkaart krijgt https://www.denhaag.nl/nl(...)rkaart-of-plaats.htm
Het is een medische aangelegenheid dus dat lijkt me logisch
quote:
Voor het beoordelen van de mate van handicap en de afstand die betrokkene eventueel op eigen inspanning kan overbruggen, zoals genoemd in punt 2, kan de betrokkene medisch advies inwinnen bij de GGD. Dit medisch advies is mede bepalend bij de beoordeling van de aanvraag.
Het weegt uiteraard (zwaar) mee, maar de gemeente neemt uiteindelijk de beslissing. (En ik kan mij voorstellen dat, dat 99.99% van de tijd hetzelfde is als wat de GGD-arts zegt :+)

Maar hoe het ook zij, wat klopt er dan niet volgens jou? Het stukje dat volgens de gemeente Abdullah met een rolstoel kan gaan? Het moet toch echt door iemand gezegd zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')