abonnement Unibet Coolblue
pi_201439663
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Grappig dat ik eigenijk al in mijn vorige reactie in de toekomst kon kijken :7
supergrappig idd, lig helemaal dubbel. Ik vind het anders, jij niet. Best toch?
pi_201439771
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:49 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Wie zegt dat dan? Ik ken geen enkele gevaccineerde die bang is voor ongevaccineerden.
Het zal mij ook aan mijn bevallinge derrière oxyderen of iemand nu wel of niet is gevaccineerd :+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_201439793
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:47 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Het zal mij ook aan mijn bevallinge derrière oxyderen of iemand nu wel of niet is gevaccineerd :+
eens.

Zolang het mij maar niet meer belemmerd. 1,5 jaar me echt aan alle regels gehouden, wel best zo.
pi_201439849
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:48 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
eens.

Zolang het mij maar niet meer belemmerd. 1,5 jaar me echt aan alle regels gehouden, wel best zo.
Zo sta ik er ook exact in. Gisteren bij de Teckelrennen was echt een verademing om weer het gewone leven te zien en er deel van uit te maken.


De belangrijkste mensen in mijn leven zijn trouwens ook allemaal gevaccineerd dus daar ook geen zorgen meer om.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_201439869
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Maakten ze zich in Qatar maar eens wat vaker druk over de veiligheid en gezondheid van mensen.

Met mensenrechten vegen ze daar hun reet af.
Volgens mij is iedereen daar ook geprikt behalve de moderne slaven (lol)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201439879
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:24 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Ze moeten echt enorme overschotten van die dingen hebben. Grappig als je bedenkt dat er geen capaciteit is om voor alle reizigers uit code geel-landen het coronabewijs te checken. Kon gewoon doorlopen, nou werd de check wel gedaan vóór vertrek dus op zich geen ramp natuurlijk. Maar vervolgens ga je door de schuifdeur en daar staan meteen twee werkstudenten met bergen zelftests. :D

Op Zestienhoven heb je ook een heel 'coronapaviljoen', wat op zich al een grappige term is natuurlijk. Testen voor of na je reis, zelftestje afhalen, prikken zonder afspraak, alles kan. Alleen het handhaven van de reisregels schiet er een beetje bij in. :P Moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet heel erg vind, het is natuurlijk ook een beetje schijnveiligheid als je reist tussen 2 landen waar allebei significante verspreiding is en geen nieuwe zorgwekkende varianten. Maar wel grappig.
Ja, vreemd allemaal. Op de heenweg op Schiphol ook geen een keer mijn QR-code of ID hoeven laten zien. Op de terugweg in Italië wel bij het inchecken.
  maandag 20 september 2021 @ 12:58:33 #57
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201439923
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:38 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
supergrappig idd, lig helemaal dubbel. Ik vind het anders, jij niet. Best toch?
Ok :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201439941
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:49 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Wie zegt dat dan? Ik ken geen enkele gevaccineerde die bang is voor ongevaccineerden.
Iemand zei me laatst: ik zit liever op een terras met een ongevaccineerde dan in een gesloten binnenruimte met allemaal gevaccineerden.

Ik geloof ook helemaal niet dat de meeste mensen bang zijn voor zichzelf, zeker niet jonge en gezonde mensen. Misschien wel voor anderen, ouderen, etc. Dan kun je de verspreiding wel vertragen maar niet afwenden, dus die gaan er uiteindelijk vanzelf allemaal een keertje aan geloven.

Het is denk ik ook dat je in elk bedrijf een minderheid van mensen hebt die altijd wat te zeuren hebben. Heb van de zomer ook wel eens op intranet berichtjes voorbij zien komen van een collega die vond dat klanten die op locatie kwamen, verplicht een mondkapje zouden moeten dragen, ook na 26 juni. Ik dacht: ja daar zullen die klanten blij mee zijn, dat ze iets moeten wat verder bijna nergens meer hoeft. En als ze dat nu weigeren, wie gaat ze dan naar buiten begeleiden, de receptioniste? :') Maar goed je hebt dus altijd mensen die de hele tijd aan het lobbyen zijn voor dat soort dingen.
  Moderator maandag 20 september 2021 @ 13:00:17 #59
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201439947
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:28 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
[..]
Dat hoeft geen angst ze zijn maar wellicht wel zorgen dat de ongevaccineerden er voor blijven zorgen dat het virus rond blijft gaan en dus of kan muteren danwel ervoor blijft zorgen dat er maatregelen nodig zijn.

Je ergens zorgen om maken is wat anders dan ergens angst voor hebben.
Dit wordt een beetje een semantische discussie op deze manier. Maargoed, waarom zouden werkgevers zich daar dan specifiek zorgen over maken?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201440029
De Jonge had het tijdens de persco duidelijk over een grote groep mensen bij wie het vaccin niet optimaal werkt en bij wie het dus geen bescherming biedt, en over het feit dat gevaccineerden besmettelijk kunnen zijn.

Het was omgeven door heel veel andere woorden, maar hiermee impliceerde hij alvast hoe gevaccineerden onderling een gevaar voor elkaar kunnen vormen ten tijde van uitbraken.

Dit kan worden beperkt door het testen op antistoffen bij zwakkeren en eventuele boostershots, en het testen voor toegang voor iedereen.

We gaan straks dus een onderverdeling zien tussen gevaccineerden onderling:
1-Gevaccineerden die niet besmet zijn.
2-Gevaccineerden die wel besmet zijn.
3-Kwetsbare gevaccineerden die niet beschermd worden door het vaccin.

Om te voorkomen dat groep 2 en 3 met elkaar in contact komen, met name ten tijde van uitbraken zullen er voorzorgsmaatregelen moeten komen.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 september 2021 @ 13:11:15 #61
408813 crew  trein2000
pi_201440030
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat hele circus was toch juist 'voor het eigen bestwil' van de ongevaccineerden?
Ach de argumenten komen en gaan, maar de idiote maatregelen blijven bestaan.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 20 september 2021 @ 13:12:14 #62
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201440043
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dit wordt een beetje een semantische discussie op deze manier. Maargoed, waarom zouden werkgevers zich daar dan specifiek zorgen over maken?
Een uitbraak is slecht voor de omzet/winst. Het draait bij ondernemers altijd om geld.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 20 september 2021 @ 13:12:31 #63
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201440045
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 13:10 schreef Za het volgende:
De Jonge had het tijdens de persco duidelijk over een grote groep mensen bij wie het vaccin niet optimaal werkt en bij wie het dus geen bescherming biedt, en over het feit dat gevaccineerden besmettelijk kunnen zijn.

Het was omgeven door heel veel andere woorden, maar hiermee impliceerde hij alvast hoe gevaccineerden onderling een gevaar voor elkaar kunnen vormen ten tijde van uitbraken.

Dit kan worden beperkt door het testen op antistoffen bij zwakkeren en eventuele boostershots, en het testen voor toegang voor iedereen.

We gaan straks dus een onderverdeling zien tussen gevaccineerden onderling:
1-Gevaccineerden die niet besmet zijn.
2-Gevaccineerden die wel besmet zijn.
3-Kwetsbare gevaccineerden die niet beschermd worden door het vaccin.

Om te voorkomen dat groep 2 en 3 met elkaar in contact komen, met name ten tijde van uitbraken zullen er voorzorgsmaatregelen moeten komen.
Dat kan.

Of we laten alles los en gaan weer normaal doen. Dat kan ook natuurlijk.

Ik ga voor optie 2.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201440049
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dit wordt een beetje een semantische discussie op deze manier. Maargoed, waarom zouden werkgevers zich daar dan specifiek zorgen over maken?
klopt, gaan we niet uitkomen denk ik. En dat is prima.

Werkgevers vermoed ik door kans op uitval van ongevaccineerden. Dus kosten en gedoe. Maar dat is een vermoeden natuurlijk.
pi_201440053
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ach de argumenten komen en gaan, maar de idiote maatregelen blijven bestaan.
Leuk voor op een tegeltje.
I'll give you something to do
pi_201440074
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dit wordt een beetje een semantische discussie op deze manier. Maargoed, waarom zouden werkgevers zich daar dan specifiek zorgen over maken?
De werkgever komt zo "tegemoet aan de zorgen onder personeel".
En een zieke medewerker kost natuurlijk geld, zeker als de zieke medewerker ook nog ander personeel aansteekt.
pi_201440080
quote:
The variant was 27 times more likely to break through Pfizer protection from January-February and cause symptoms than it was to penetrate natural immunity from the same period
https://www.timesofisrael(...)fense-than-vaccines/

Dus laat gezonde mensen gewoon ziek worden ipv vaccinatie + boostershots.
  Moderator maandag 20 september 2021 @ 13:16:42 #68
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201440094
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:12 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
klopt, gaan we niet uitkomen denk ik. En dat is prima.

Werkgevers vermoed ik door kans op uitval van ongevaccineerden. Dus kosten en gedoe. Maar dat is een vermoeden natuurlijk.
Ik denk dat de meeste werkgevers meer geld kwijt zullen zijn aan het optuigen van het hele testcircus dan die situatie. Dat gezegd, werkgevers maken zich normaal gesproken ook niet zo'n zorgen als je ziek thuis bent vanwege de griep oid.

Deze maatregel nu invoeren zou gewoon treiteren zijn, want er is echt geen noodzaak toe.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator maandag 20 september 2021 @ 13:17:41 #69
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201440103
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:14 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
De werkgever komt zo "tegemoet aan de zorgen onder personeel".
En een zieke medewerker kost natuurlijk geld, zeker als de zieke medewerker ook nog ander personeel aansteekt.
Ik ben echt serieus benieuwd hoe ze die zorgen gepeild hebben. Hoe zijn ze tot de conclusie gekomen dat personeel zich zorgen maakt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201440109
:W

De eerste snotterende collega's hier alweer over de werkvloer.. "ja te lang in m'n t-shirt buiten gestaan he.." :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 20 september 2021 @ 13:19:08 #71
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201440119
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:18 schreef Jor_Dii het volgende:
:W

De eerste snotterende collega's hier alweer over de werkvloer.. "ja te lang in m'n t-shirt buiten gestaan he.." :')
Ja, dit had je met een testplicht bij de ingang van de werkgever opgelost. Oh wacht.. :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 20 september 2021 @ 13:19:59 #72
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201440125
Tja, als je werk het toe laat kun je thuis werken, als je branche het toelaat kun je een andere baan zoeken en als dat allemaal niet kan, is Hugo tevreden want dan worden er weer meer mensen gedwongen mee te doen met het circus.
Zelf zal ik niet mee doen met de QR bende verwacht ik. Tenzij het nog jaren zo door gaat. Dan zal ik net als het OV er slechts in uiterste nood gebruik van maken.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201440136
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:16 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk dat de meeste werkgevers meer geld kwijt zullen zijn aan het optuigen van het hele testcircus dan die situatie. Dat gezegd, werkgevers maken zich normaal gesproken ook niet zo'n zorgen als je ziek thuis bent vanwege de griep oid.

Deze maatregel nu invoeren zou gewoon treiteren zijn, want er is echt geen noodzaak toe.
ik vraag me af hoeveel bedrijven dat werkelijk gaan doen, de tijd zal het leren.

Wellicht dat de ogen zijn geopend qua ziek personeel bij bedrijven? Zou zomaar kunnen he. Waarom zouden ze eigen personeel willen treiteren?
pi_201440138
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:19 schreef Red_85 het volgende:

Doen ze al een tijdje.

Gaat nergens over en niemand pakt ze aan. Terwijl ze met 4 man en 3 rolcontainers de doorgangen blokkeren vlak voor de bagagebanden.
Waarom niet eigenlijk.
Iedereen heeft zich laten vaccineren om anderen te beschermen en het virus een halt toe te roepen etc.
Nu heb je 3 keer een massaevent bezocht in de vorm van een luchthaven (200.000 mensen PD), plus dronken rondgehangen in een ander land, maar een gratis testje is teveel moeite?
pi_201440143
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:16 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk dat de meeste werkgevers meer geld kwijt zullen zijn aan het optuigen van het hele testcircus dan die situatie. Dat gezegd, werkgevers maken zich normaal gesproken ook niet zo'n zorgen als je ziek thuis bent vanwege de griep oid.

Deze maatregel nu invoeren zou gewoon treiteren zijn, want er is echt geen noodzaak toe.
Bekommerden ze zich maar net zo om hun werknemers wanneer het om burnout klachten gaat.
I'll give you something to do
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')