abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201438327
Spookt wat door mijn hoofd.
Nu 1.5 jaar geleden is mijn relatie na 7.5 jaar gestrand. Mijn ex partner bleek toch opeens na zo lange tijd mijn dochter niet te kunnen accepteren en hij had zelf overduidelijk geen kinderwens. Vond een kind met name een belemmering en dat verklaarde ook wel dat hij nooit een band met haar heeft opgebouwd. Wij woonden overigens lange tijd niet samen, pas in het laatste jaar van de relatie.

Toen ik 37 werd, net een kleine 3 maanden voor de breuk, heb ik het onderwerp nog eens aangezwengeld. Er was bij mij en mijn dochter een gemis van een band met haar en de wil om daar in te investeren. Want zij werd 9 en begon verwachtingen te krijgen en wilde dolgraag dat hij tijd met haar zou doorbrengen. Ze is een lieverd. Sociaal, slim, lief. Maar er was bij mij ook hoop om samen een gezin te vormen met nog een kind samen. Voelde alsof die tijd toch tikte als vrouw. Richting de 40. En dan?
Hij toen 41 jaar. Nu bijna 43. Angst dat zijn vrijheid ten einde kwam, confrontatie eigen jeugd en zijn vader, het financiële aspect van het hebben van een kind en dat hij vond dat het zijn leven niet zou verrijken maar juist zou gaan belemmeren en dat aan alles een einde kwam. Hij dacht oprecht dat hij er niet leuker op zou worden. Dat ik het gesprek ter sprake bracht deed hem ook twijfelen aan de relatie tussen ons en vond hij dat ik een keuze moest maken want ik zou op mijn 37e nog iemand kunnen treffen die mij dit wel zou bieden. Hij wilde het niet. Nu niet en niet in de toekomst.
Iets wat gekscherend maakte ik nog de opmerking: “ zal je zien, ben ik straks te ‘oud’ en wissel jij mij in voor een jong meisje en wordt je binnen de kortste keren toch vader”
Om bovenstaande redenen hebben wij afstand gedaan van elkaar ondanks dat wij beste maatjes waren en nog verliefd op elkaar.

Gisteren hoorde ik dat hij 1.5 jaar na het bovenstaande gesprek met mij hij vader wordt. En zijn 29 jarige vriendin 6 maanden zwanger is. Overigens kregen zij direct 3 weken na onze relatiebreuk. En dat kwam best wel even binnen bij mij. Er spoken wat gedachten door mijn hoofd: Met mij niet, waarom toen zoveel weerstand, waarom met haar dan wel. Mensen zijn veranderlijk maar zelfs hij? Ik ben helemaal happy en ik heb de relatie afgesloten. Maar toch is dit wel even iets wat ik moet processen. Ook voel ik dat ik trots ben op hem, hij is gegroeid als mens en zet al die weerstand blijkbaar opzij. Dat vind ik knap. En ik hoop dat hij een leuke vader wordt.
Maar ik vind het wel nog even zuur dat ik het op mezelf betrek… iemand hier ervaring mee?

[ Bericht 0% gewijzigd door Charlottesophie op 21-09-2021 09:37:47 (Detail ) ]
pi_201438421
Blijft toch anders als het een kind betreft dat niet van jezelf is, denk ik. Al is daar ook elke man anders in. Op jezelf betrekken heeft echt géén zin!

Ik zou iig niet bewust kiezen voor een alleenstaande moeder, op de datingsites weigerde ik die altijd. Het is anders als je iemand leert kennen in het echt en dat dan blijkt dat ze een kind heeft :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_201438439
Uit je verhaal ontstaat eerder de indruk alsof hij maar een slappe zak is die uiteindelijk zelf geen keuze durft te nemen en dat anderen vooor hem laat doen.
Zeker als hij vervolgens het jou opdringt dat 'jij een keuze zou moeten maken' (en godzijdank dat je koos hem te laten vallen)

waarom ben je ooit verliefd op die slappe zak geworden?

quote:
99s.gif Op maandag 20 september 2021 10:51 schreef bijdehand het volgende:
Blijft toch anders als het een kind betreft dat niet van jezelf is, denk ik.
als je werkelijk kiest voor een relatie te gaan kan dat geen hindernis zijn.... de gast was 7,5 jaar van de 9 jaar wel bij de opvoeding als partner.
Dan lijkt het me wel een enorm fout teken als je die rol niet voelt en ook net doet alsof je nooit betrokken was die 7,5 jaar...
tenzij de relatie ook niet veel meer dan een LAT-relatie was misschien
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201438462
Dat snap ik. Goed je mening maar dat was niet helemaal mijn vraag natuurlijk. Idd hij wilde geen leven met een kind en na ruim 7 jaar kwam hij erachter mijn dochter niet te accepteren. Kreeg ook doodleuk te horen; als zij er niet was geweest waren we nog samen.
pi_201438472
Ik ben zelf stiefvader zonder kinderwens en dat meisje is echt een van de mooiste dingen in m'n leven. Wees blij dat je van die vent af bent.
pi_201438492
Ik heb overigens nu een partner met 2 kinderen en dat is ook wel erg fijn. Ik ken overigens genoeg mensen die stiefkinderen hebben en daar heel liefdevol mee omgaan. Je bouwt toch een band op. Vaak.
Ik ben ooit op mijn ex gevallen en dat was uiteindelijk met topic onderwerp een hele wijze les die ik eerder had moeten nemen, achteraf gezien. :)
pi_201438494
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:55 schreef Charlottesophie het volgende:
na ruim 7 jaar
hopen dat het bij zn huidige kind-in-aanbouw ook niet 7,5 jaar duurt voordat hij tot die conclusie komt.

maar serieus, in mijn visie maak je keuzes door te doen (zoals Lennon zei: "Life is what happens to you while you're busy making other plans.")).... als je 7,5 jaar bij de opvoeding van een kind betrokken was vind ik het maar raar om dan opeens te beweren dat er geen band is....
of was hij ook gedurende al die tijd eigenlijk nooit geinteresseerd in je dochter en alweer de vraag waar je dan wél verliefd in kan worden, als die persoon kennelijk een essentieel deel van jouw leven niet wil delen?

quote:
...als zij er niet was geweest waren we nog samen.
:? huh?
bedoel je dat hij jou gedumpt heeft omdat hij die jongere ontdekte?
ik dacht dat jij die keuze moest maken?

[ Bericht 3% gewijzigd door RM-rf op 20-09-2021 13:18:42 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201438515
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:55 schreef Charlottesophie het volgende:
Dat snap ik. Goed je mening maar dat was niet helemaal mijn vraag natuurlijk. Idd hij wilde geen leven met een kind en na ruim 7 jaar kwam hij erachter mijn dochter niet te accepteren. Kreeg ook doodleuk te horen; als zij er niet was geweest waren we nog samen.
In elk geval wel eerlijk :)

Als ik dit zo lees, dan vraag ik me af of hij er zelf voor heeft gekozen om vader te worden. Het kan zijn dat zij deze keuze alleen heeft gemaakt (of een variatie hierop; “geen abortus voor mij” etc). Het kan ook zijn dat zijn nieuwe vriendin gevoelens in hem aanspreekt die hij bij jou niet/minder voelde. Je zal het allemaal zelf ook al wel bedacht hebben.

Het belangrijkste is dat je achter je keuze staat. Ik denk dat je daar vooral aan moet vasthouden. Misschien dat je ooit nog eens een interessant gesprek met hem kan voeren hierover en antwoorden kan krijgen op de vragen. Onthoud dat dit niks meer zal zijn dan een bevrediging van je nieuwsgierigheid en dat het loslaten van de zelftwijfel en de bijbehorende vragen hier los van staat.
  maandag 20 september 2021 @ 11:11:22 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_201438581
Binnen drie weken een relatie? Die was ie waarschijnlijk al aan het opbouwen tijdens jullie relatie, en heeft toen maar besloten er een beetje nucleair een einde aan te maken. Misschien juist ook wel eerlijker richting je dochter, maar nog steeds hufterig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201438677
Nu 1.5 jaar geleden is mijn relatie na 7.5 jaar gestrand. Mijn ex partner bleek toch opeens na zo lange tijd mijn dochter niet te kunnen accepteren

Zou hij dat niet als reden hebben gebruikt om de boel af te kappen en verder te gaan met iemand anders? 3 weken na jou iemand anders hebben in combinatie met deze vreemde conclusie... ik vind het wel wat alarmbellen waard.

Verder eens met wat hierboven vermeld wordt, wees blij dat je van die vent af bent.
pi_201438964
Weetje dat jullie reacties ook door mijn gedachten is gegaan. Kinderwens dilemma en het opeens toch niet accepteren van mijn dochter en geen weg meer terug en een rationeel besluit patsboom over. Toen ik later hoorde dat hij na 3 weken al een ander had heb ik heel snel mijn conclusie wel getrokken over hem. Volledig contact ook verbroken met hem. Hij heeft nooit naar mijn dochter wat laten horen. Zij deelt nog wel eens iets over hem en dat ze blij is dat wij uit elkaar zijn. Nu was alles ook wel weerstand richting haar. Van geen hulp bij een nachtmerrie, ziekenhuisbezoek tot niet op vakantie willen met haar. Hij voelde geen liefde voor haar en dat is eerlijk maar ook erg hard. Maar dan wel de waarheid. Het voelt wel vreemd dat hij nu wél een kindje krijgt terwijl de hele weerstand van überhaupt een kind mij nog goed in het geheugen staat.

Eind goed al goed; je komt er toch achter dat het om daden gaat en mooie of stellige woorden een jaar later compleet anders kunnen zijn. Nogmaals, ik hoop dat hij een gezellig vader wordt.
pi_201439060
Waarom ben je zolang met iemand geweest die duidelijk liet merken dat hij jouw kind niet moest?

Ik wil je niet aanvallen, maar ik vind het wel opmerkelijk.
pi_201439130
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 11:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Waarom ben je zolang met iemand geweest die duidelijk liet merken dat hij jouw kind niet moest?
Is dat niet vragen naar de bekende weg? Elke ex is achteraf gezien beter als ex dan als relatie, maar zo lang je in de relatie zit focus je doorgaans op wat wél goed is.
pi_201439165
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:51 schreef PatrickSwayze het volgende:

[..]
Is dat niet vragen naar de bekende weg? Elke ex is achteraf gezien beter als ex dan als relatie, maar zo lang je in de relatie zit focus je doorgaans op wat wél goed is.
Als je een relatie neemt met iemand die een kind heeft is dat kind onderdeel van de relatie. Zolang dat onderdeel van de relatie niet geaccepteerd wordt, is m.i. heel de relatie niks waard.
pi_201439363
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Als je een relatie neemt met iemand die een kind heeft is dat kind onderdeel van de relatie. Zolang dat onderdeel van de relatie niet geaccepteerd wordt, is m.i. heel de relatie niks waard.
Ik ben het met je eens hoor. Maar als je in de relatie zelf zit, is deze objectieve blik vaak wat meer zoek. Het begint met kleine dingen die je accepteert, omdat je zelf ook niet perfect bent. En voor je het weet zit je in een situatie waar je een par jaar daarvoor helemaal nooit in wilde zitten. TS heeft haar tijd genomen om deze conclusie te trekken, maar ze heeft dat wel.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 20 september 2021 @ 12:16:08 #16
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201439375
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 11:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Waarom ben je zolang met iemand geweest die duidelijk liet merken dat hij jouw kind niet moest?

Ik wil je niet aanvallen, maar ik vind het wel opmerkelijk.
Ik ook :D
Zeg maar gerust raar wbm .
Ik had allang gekapt met zo'n vent.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201439433
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:15 schreef PatrickSwayze het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens hoor. Maar als je in de relatie zelf zit, is deze objectieve blik vaak wat meer zoek. Het begint met kleine dingen die je accepteert, omdat je zelf ook niet perfect bent. En voor je het weet zit je in een situatie waar je een par jaar daarvoor helemaal nooit in wilde zitten. TS heeft haar tijd genomen om deze conclusie te trekken, maar ze heeft dat wel.
Kan ik ook inkomen, maar ik neem aan dat dit al vanaf het begin van de relatie speelde.

Ik neem ook aan dat het aardig opvalt wanneer je partner je kind niet moet. Take it or leave it zou ook zeggen.
pi_201439445
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als je een relatie neemt met iemand die een kind heeft is dat kind onderdeel van de relatie. Zolang dat onderdeel van de relatie niet geaccepteerd wordt, is m.i. heel de relatie niks waard.
Maar is het kind per definitie onderdeel van de relatie?

Als je aan het LAT-ten bent dan hoef je niet per se veel met het kind te doen.
Je hoeft dan niet te doen alsof het onzichtbaar is maar je kunt dan afstand bewaren door je als 'oom' of 'vriend van mama' op te stellen.
Dan zeg je het kind vriendelijk gedag als je je vriendin komt ophalen en neme je op de verjaardag een cadeautje mee maar meer niet.
Ga je samenwonen dan zul er veel meer mee te maken hebben en wordt je al snel stiefvader.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_201439728
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:21 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Maar is het kind per definitie onderdeel van de relatie?

Als je aan het LAT-ten bent dan hoef je niet per se veel met het kind te doen.
Je hoeft dan niet te doen alsof het onzichtbaar is maar je kunt dan afstand bewaren door je als 'oom' of 'vriend van mama' op te stellen.
Dan zeg je het kind vriendelijk gedag als je je vriendin komt ophalen en neme je op de verjaardag een cadeautje mee maar meer niet.
Ga je samenwonen dan zul er veel meer mee te maken hebben en wordt je al snel stiefvader.
Klopt, maar niks hoeven doen en niks willen doen is een wezenlijk verschil. Ex van TS wilde niet met kind op vakantie, niet naar het ziekenhuis, niet willen troosten als het kind bang was. Met andere woorden, geen acceptatie van het kind.
pi_201439785
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:21 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Maar is het kind per definitie onderdeel van de relatie?

Als je aan het LAT-ten bent dan hoef je niet per se veel met het kind te doen.
Je hoeft dan niet te doen alsof het onzichtbaar is maar je kunt dan afstand bewaren door je als 'oom' of 'vriend van mama' op te stellen.
Dan zeg je het kind vriendelijk gedag als je je vriendin komt ophalen en neme je op de verjaardag een cadeautje mee maar meer niet.
Ga je samenwonen dan zul er veel meer mee te maken hebben en wordt je al snel stiefvader.
Klopt. En dit is zo jarenlang gegaan. Soms zagen zij elkaar 2 of 3 maanden niet. Er was ook geen betrokkenheid of initiatief om wel een band op te bouwen. Zijn relatie voor mij is ook i.v.m. een kinderwens geklapt. Mijn ex was ook geen vaderfiguur voor mijn dochter. Ook omdat haar eigen vader heel actief is en zij daar de helft van de week verblijft.

Ik heb ook echt wel bewust de tijd genomen en alles geëvalueerd na het stuklopen van de relatie. Waarom is het zo gegaan en mijn aandeel? Baalde ook lang dat ik niet eerder voor mijn dochter en voor mezelf ben opgekomen. Voor mij was een belangrijke conclusie dat ik niet meer date met iemand die zelf geen kinderen heeft. Met mijn huidige partner is op dit onderwerp dan ook volop begrip. Waarom bleef ik bij hem? Omdat ik de kampioen stille hoop koesteren ben geweest en mijn ex de ruimte gaf om een samengesteld gezin te laten groeien. Eenmaal toen ik meer uitsprak wat mijn wens en verwachting werd ( en voor mijn dochter) moest er wel een definitief besluit genomen worden. Ik denk dat toen het gesprek zoals beschreven in de OP hij al gelijk een keuze had gemaakt. Vrij snel daarna ging het uit en drie weken later was er een andere relatie. Wellicht had hij die al. Hij zegt van niet.
Ik heb vooral de tijd genomen om hiervan te leren. Ruim een jaar alleen geweest. Maar het nieuws van hem die vader wordt raakt mij dus wel.
pi_201439822
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Klopt, maar niks hoeven doen en niks willen doen is een wezenlijk verschil. Ex van TS wilde niet met kind op vakantie, niet naar het ziekenhuis, niet willen troosten als het kind bang was. Met andere woorden, geen acceptatie van het kind.
Dat waren ook letterlijk zijn woorden;
“ Ik ben gek op jou, nog steeds verliefd, je bent de ideale vrouw voor mij en mijn maatje maar ik ben erachter gekomen dat ik je kind niet accepteer en überhaupt mezelf niet als vader zie, dus moeten wij beiden een rationeel besluit nemen wat emotioneel bijna onmogelijk is”
pi_201439844
Nou joh, ik snap dat je het allemaal moet processen, het zou mij ook rauw op mijn dak komen.
Na 3wk alweer een nieuwe relatie, meid die een stuk jonger is en dan ineens wel papa worden na zulke stellige woorden.

Zulke dingen gebeuren natuurlijk maar dat maakt het niet per se makkelijk te aanvaarden.

Het lijkt soms wel, hoe stelliger mensen beweren geen kinderen te willen, hoe groter de ommezwaai is die ze op een dag maken. Alsof ze het eerder al die tijd ontkenden voor zichzelf.
What's the name of the game?
pi_201440018
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 10:43 schreef Charlottesophie het volgende:
Ook voel ik dat ik trots ben op hem, hij is gegroeid als mens en zet al die weerstand blijkbaar opzij. Dat vind ik knap.
Hoezo is hij gegroeid als mens omdat hij nu wel een kind wil?
pi_201440051
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:50 schreef Charlottesophie het volgende:

[..]
Dat waren ook letterlijk zijn woorden;
“ Ik ben gek op jou, nog steeds verliefd, je bent de ideale vrouw voor mij en mijn maatje maar ik ben erachter gekomen dat ik je kind niet accepteer en überhaupt mezelf niet als vader zie, dus moeten wij beiden een rationeel besluit nemen wat emotioneel bijna onmogelijk is”
en wat vind jij van zulke woorden...?

vind je het een 'normale' instelling dat iemand wél bewert verliefd op je te zijn en je 'maatje' te zijn, maar tegelijkertijd doodleuk roept dat hij je kind niet kan of wil accepteren (na een fokkin 7,5 jaar)...

heb je bv ook wel eens goed met je dochter gesproken over dat wat je terloops noemt, dat zij nog wel af-en-toe over hem praat en aangeeft zo blij te zijn dat die lul opgerot is?

"Zij deelt nog wel eens iets over hem en dat ze blij is dat wij uit elkaar zijn." .. en vervolgens dat eufemisme 'dat er wat weerstand was jegens haar', dat ik best nogal een onderstatement vind.

ik neem aan dat je dochter nu bijna 11 is ongeveer... dat is best een belangrijke leeftijd warin je enorm afhankelijk bent van de steun en de direkte band met je ouders.
Hoe zit het met haar biologische vader, is die er ook voor haar en geeft die ook steun, of is je dochter werkelijk alleen van jou afhankelijk?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201440146
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

...
zoals Lennon zei: "Life is what happens to you while you're busy making other plans."
...

OT: potverdomme! Ik heb de zin 'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt', uit het chanson Laat me Slapen, altijd 1 van de mooiste regels van Acda & De Munnik gevonden. Maar de eer gaat dus naar ome John!
pi_201440172
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:09 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Hoezo is hij gegroeid als mens omdat hij nu wel een kind wil?
Wie zegt dat hij een kind wilt? Zijn vriendin kan ook wel zwanger zijn geworden door de pil heen, condoom geknapt etc. Kans is klein natuurlijk, maar er is wel een kans.
pi_201440247
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:09 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Hoezo is hij gegroeid als mens omdat hij nu wel een kind wil?
Geen idee.
Het klinkt meer alsof hij geen verantwoordelijkheid wilde voor het kind van een ander maar er kennelijk wel voor open staat als het zijn eigen kind is.
Maar dat is natuurlijk speculatie maar aangezien hij niet meedoet in dit topic.

Verder denk ik dat je het allebei te veel hebt vooruitgeschoven.
Hij wilde geen stiefvader worden maar vond het wel best zolang jij hem niet voor het blok zette.
Jij wilde graag een stiefvader voor je dochter en samen een nieuw kindje maar ging er ten onrechte van uit dat dit vanzelf wel zou groeien.
Uiteindelijk wordt de spanning dan te hoog en ga je uit elkaar.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_201440251
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:50 schreef Charlottesophie het volgende:

[..]
Dat waren ook letterlijk zijn woorden;
“ Ik ben gek op jou, nog steeds verliefd, je bent de ideale vrouw voor mij en mijn maatje maar ik ben erachter gekomen dat ik je kind niet accepteer en überhaupt mezelf niet als vader zie, dus moeten wij beiden een rationeel besluit nemen wat emotioneel bijna onmogelijk is”
Klinkt als bullshit van een ruggengraatloos figuur dat vooral zijn oude schoenen wilde weggooien en ondertussen al nieuwe op het oog had. En ruggengraatloze kerels hebben ook nog weleens de neiging zich door verliefdheid mee te laten slepen in een kinderwens.

De manier waarop de relatie met jouw dochter was vormgegeven was idd meer die van een verre oom of zo. Net alsof iemand ooit contact verbreekt met een broer/zus, omdat diegene zijn neefje/nichtje kut vindt en zichzelf niet ziet als oomfiguur. :') Die analogie laat al zien wat voor een vreemde prioriteiten iemand dan heeft. Voor mij zit zo iemand teveel op een andere golflengte qua ideeën over (liefdes)relaties om überhaupt een relatie mee te hebben.

Jij en je dochter hebben de kogel nu ontweken en dat is iets om blij om te zijn in plaats van rouwig.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 20 september 2021 @ 13:36:59 #29
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201440267
quote:
Er spoken wat gedachten door mijn hoofd: Met mij niet, waarom toen zoveel weerstand, waarom met haar dan wel.
Nog ff dit: Jij had al je dochter al toen je hem leerde kennen toch?

Dus dat kan je sowieso al nooit met elkaar vergelijken.
Hij wordt nu officieel vader, zijn kind dat is toch wel wat anders qua beleving denk ik.
Hoewel ik niet begrijp waarom iemand die van je houdt/van je zegt te houden, jouw kind niet kan accepteren.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201440284
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 10:43 schreef Charlottesophie het volgende:
Ook voel ik dat ik trots ben op hem, hij is gegroeid als mens en zet al die weerstand blijkbaar opzij. Dat vind ik knap. En ik hoop dat hij een leuke vader wordt.
Hij is gegroeid als mens omdat hij dit keer niet keihard is weggerend? Tja, dit keer niet fysiek wegvluchten en de relatie verbreken is alsnog echt iets heel anders dan je verantwoordelijkheid nemen, dus ik vind het wel heel voorbarig om van zo'n rooskleurig scenario uit te gaan.

Zeker omdat dit nog echt in de prille verliefde fase valt waarin mensen sowieso al veel optimistischer en relativerender zijn.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201440296
Als ik dit allemaal lees en qua timing bekijk, denk ik dat je een beetje gebruikt geweest bent. Aan het lijntje gehouden. Ik kan me niet voorstellen dat hij dan pas door had dat het niet ging klikken met je dochter. Volgens mij wist hij al lang dat jij hem in het gezin wou betrekken en heeft hij dat zo lang mogelijk afgehouden zonder duidelijk te zijn. Dit voor zijn comfort. Affectie, seks, zorgzaamheid, whatever je hem kon bieden. Dan zal hij die nieuwe jongere ontmoet hebben en heeft hij eindelijk duidelijk gemaakt dat jij niet het echte doel was. Dan kon hij aan zijn eigen gezinnetje beginnen. Zo lijkt het er in elk geval naar.

De single moeder die ik echt goed ken heeft ook dat probleem met daten. Mannen blijven een probleem maken over iemand anders' kind, maar gebruiken haar wel voor wat ze te bieden heeft. Ze heeft dan nu ook duidelijk een onderscheid gemaakt tussen de mannen die enkel voor seks dienen en de mannen die ze date omdat die echt als man in haar leven met kind kunnen komen. Daar houdt ze dan alles even vanaf tot ze eerst weet dat ze een klik kunnen maken met haar dochter. Die mannen zijn een pak zeldzamer dan de eerste groep, maar daardoor wordt ze nu wel minder aan het lijntje gehouden.
pi_201440335
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]
en wat vind jij van zulke woorden...?

Verschrikkelijke dooddoener, toen is het ook uitgegaan. En het contact ook verbroken met hem. Intens pijnlijk.

vind je het een 'normale' instelling dat iemand wél bewert verliefd op je te zijn en je 'maatje' te zijn, maar tegelijkertijd doodleuk roept dat hij je kind niet kan of wil accepteren (na een fokkin 7,5 jaar)...

heb je bv ook wel eens goed met je dochter gesproken over dat wat je terloops noemt, dat zij nog wel af-en-toe over hem praat en aangeeft zo blij te zijn dat die lul opgerot is?

Ik heb haar toen verteld dat ex partner teveel verdriet had rondom iets anders en het niet goed ging met hem en het beter was dat wij weer in onze eigen woning gingen wonen. Heb ook gezegd dat het telkens gechagerijn niet leuk was voor dochter en mij. Wanneer zij deelt geef ik haar gelijk.

"Zij deelt nog wel eens iets over hem en dat ze blij is dat wij uit elkaar zijn." .. en vervolgens dat eufemisme 'dat er wat weerstand was jegens haar', dat ik best nogal een onderstatement vind.

ik neem aan dat je dochter nu bijna 11 is ongeveer... dat is best een belangrijke leeftijd warin je enorm afhankelijk bent van de steun en de direkte band met je ouders.
Hoe zit het met haar biologische vader, is die er ook voor haar en geeft die ook steun, of is je dochter werkelijk alleen van jou afhankelijk?
Staat beschreven. Is 50% bij hem en hij is betrokken. Maar emotionele steun ligt meer bij mij, maar is denk ik doorgaans ook de rolverdeling vader/moeder.

Al vrij snel was ik echt helemaal klaar met mijn ex. Daarom heb ik ook al het contact verbroken. De bevestiging dat er al iemand anders was zo snel was een regelrechte afknapper. En die voel ik nu wederom. Mijn omgeving roept wel “ karma” voor hem. Maar het blijft een beetje krom.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 20 september 2021 @ 13:49:19 #33
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201440384
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:40 schreef anoniemV het volgende:
Mannen blijven een probleem maken over iemand anders' kind, maar gebruiken haar wel voor wat ze te bieden heeft
Wat een onzin!! Ik heb zelf een vriend gehad(kinderloos) die het haske goed kon vinden met mijn kinderen.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201440397
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:40 schreef anoniemV het volgende:
De single moeder die ik echt goed ken heeft ook dat probleem met daten. Mannen blijven een probleem maken over iemand anders' kind, maar gebruiken haar wel voor wat ze te bieden heeft. Ze heeft dan nu ook duidelijk een onderscheid gemaakt tussen de mannen die enkel voor seks dienen en de mannen die ze date omdat die echt als man in haar leven met kind kunnen komen. Daar houdt ze dan alles even vanaf tot ze eerst weet dat ze een klik kunnen maken met haar dochter. Die mannen zijn een pak zeldzamer dan de eerste groep, maar daardoor wordt ze nu wel minder aan het lijntje gehouden.
Dat kind moet telkens mannen die zij serieus date ontmoeten om te voorkomen dat ze aan het lijntje wordt gehouden?

En sowieso dat ze dit probleem ook had gehad als single niet-moeder. Personen die enkel uit zijn op seks, maar daar niet transparant over zijn en geen probleem hebben met een stukje misleiding zijn er dan namelijk nog steeds. Degenen die het toepassen van misleidende praktijken laten afhangen van het wel/geen moederzijn van degene die ze daten, zijn ook geen relatiemateriaal. Immers, een beetje integer bestaat niet.

Denk eerder dat het een stukje bindingsproblematiek is dat ze niet zelfstandig mensen kan herkennen die zich op een constructieve liefdesrelatiemanier aan haar willen binden.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201440414
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:49 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Wat een onzin!! Ik heb zelf een vriend gehad(kinderloos) die het haske goed kon vinden met mijn kinderen.
Ik zeg toch niet dat ze niet bestaan, maar je ziet dit wel vaak terugkomen.
pi_201440420
TS, ik denk dat je heel blij moet zijn dat je met hem geen kind hebt. Ik denk ook dat het een kwestie van tijd is voordat hij zijn vriendin mèt kind verlaat.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 20 september 2021 @ 13:53:16 #37
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201440424
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:52 schreef anoniemV het volgende:

[..]
Ik zeg toch niet dat ze niet bestaan, maar je ziet dit wel vaak terugkomen.
Nooit meegemaakt en ik heb meerdere relaties gehad waar mijn kinderen deel vanuit maakten.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201440446
quote:
15s.gif Op maandag 20 september 2021 13:50 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Dat kind moet telkens mannen die zij serieus date ontmoeten om te voorkomen dat ze aan het lijntje wordt gehouden?

En sowieso dat ze dit probleem ook had gehad als single niet-moeder. Personen die enkel uit zijn op seks, maar daar niet transparant over zijn en geen probleem hebben met een stukje misleiding zijn er dan namelijk nog steeds. Degenen die het toepassen van misleidende praktijken laten afhangen van het wel/geen moederzijn van degene die ze daten, zijn ook geen relatiemateriaal. Immers, een beetje integer bestaat niet.

Denk eerder dat het een stukje bindingsproblematiek is dat ze niet zelfstandig mensen kan herkennen die zich op een constructieve liefdesrelatiemanier aan haar willen binden.
Het is zeker geen ideale manier. Ik moet wel zeggen dat ze zeer voorzichtig is hoor met die mannen die ze serieus date. Er komt echt niet elke week iemand nieuws bij haar dochter. Maar ze is zeker niet het grote voorbeeld van hoe je moet daten. Dat ze single moeder ging worden zag ik tijdens die relatie ook al aankomen.
pi_201440480
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:49 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Wat een onzin!! Ik heb zelf een vriend gehad(kinderloos) die het haske goed kon vinden met mijn kinderen.
Eens. Ik wil zelf ook geen kinderen, maar dat betekent niet dat ik niet probeer leuk contact te hebben met kinderen van vrienden, vriendinnen en familie als ik ze tref. Die zijn immers onderdeel van het leven van een persoon die ik liefheb.

Iemand die geen normale omgang wil hebben met kinderen in het leven van naasten, is voor mij niet iemand om een relatie mee aan te gaan. Terwijl ik zelf dus zeer expliciet geen kinderwens heb.

Wel zou ik misschien eerder gaan voor een LAT-relatie, omdat ik het persoonlijk in het belang van het kind vind om een thuis te behouden zonder liefdespartners van ouders en ik ook zonder kinderen in het spel goede ervaringen heb met die relatievorm.

quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
TS, ik denk dat je heel blij moet zijn dat je met hem geen kind hebt. Ik denk ook dat het een kwestie van tijd is voordat hij zijn vriendin mèt kind verlaat.
Ook als hij bij zijn huidige vriendin blijft heb ik medelijden met het kind. Dit klinkt niet als een aangenaam vaderfiguur.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201440482
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:39 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Hij is gegroeid als mens omdat hij dit keer niet keihard is weggerend? Tja, dit keer niet fysiek wegvluchten en de relatie verbreken is alsnog echt iets heel anders dan je verantwoordelijkheid nemen, dus ik vind het wel heel voorbarig om van zo'n rooskleurig scenario uit te gaan.

Zeker omdat dit nog echt in de prille verliefde fase valt waarin mensen sowieso al veel optimistischer en relativerender zijn.
Ik ga er ook vanuit dat hij is gegroeid zoals vaak gebeurd na een relatiebreuk. Het draaide altijd om hem en hij bepaalde het tempo. Daar heb ik ook van geleerd. Nu heb ik een lieve man en dat voelt al gelijk als het hebben van een beland en die volledige acceptatie. Dat miste ik bij hem ex. Ik was wel heel erg verliefd op hem en die roze bril ja die is wat langer dan goed is opgebleven.

Keep in mind; hij had ook niets met andere kinderen. Inclusief hele opsomming waarom hij geen kind wilde hebben. Het idee al voelde als het einde van de wereld en dat hij er geen leuker mens van zou worden. Dat stak hij niet onder stoelen of banken. Dat gaat ook terug naar zijn jeugd dat hij en zijn broer beiden geen kinderen willen. Algemeen bekend in de familie en hun vriendengroep. Daarom vind ik het zo bijzonder dat hij al zo snel vader wordt.
pi_201440497
Ik heb het zelf ook meegemaakt. Tijdens mijn puberjaren had mijn vader een vriendin en die moest mij en mijn zusje duidelijk niet. Ergens snap ik wel dat het misschien niet leuk is om de kinderen van je vriend vaak in het weekend te zien, maar daar kies je ook gewoon voor. Kinderen die zich ongemakkelijk voelen vanwege de sfeer kunnen hier niks aan doen.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 20 september 2021 @ 14:04:48 #42
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201440558
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:58 schreef Charlottesophie het volgende:

[..]
Ik ga er ook vanuit dat hij is gegroeid zoals vaak gebeurd na een relatiebreuk. Het draaide altijd om hem en hij bepaalde het tempo. Daar heb ik ook van geleerd. Nu heb ik een lieve man en dat voelt al gelijk als het hebben van een beland en die volledige acceptatie. Dat miste ik bij hem ex. Ik was wel heel erg verliefd op hem en die roze bril ja die is wat langer dan goed is opgebleven.

Keep in mind; hij had ook niets met andere kinderen. Inclusief hele opsomming waarom hij geen kind wilde hebben. Het idee al voelde als het einde van de wereld en dat hij er geen leuker mens van zou worden. Dat stak hij niet onder stoelen of banken. Dat gaat ook terug naar zijn jeugd dat hij en zijn broer beiden geen kinderen willen. Algemeen bekend in de familie en hun vriendengroep. Daarom vind ik het zo bijzonder dat hij al zo snel vader wordt.
Dat je meer dan 7 jaar bij iemand blijft die jouw kind niet accepteert zegt ook meer van jou dan van die knakker.
Ik vind het onbegrijpelijk dat je daarmee akkoord ging.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201440595
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 14:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb het zelf ook meegemaakt. Tijdens mijn puberjaren had mijn vader een vriendin en die moest mij en mijn zusje duidelijk niet. Ergens snap ik wel dat het misschien niet leuk is om de kinderen van je vriend vaak in het weekend te zien, maar daar kies je ook gewoon voor. Kinderen die zich ongemakkelijk voelen vanwege de sfeer kunnen hier niks aan doen.
Die van mij ging het ook voelen. Ik kreeg letterlijk de vraag; hij mag mij niet, hij komt toch niet bij afzwemmen of mijn verjaardag kijken.

Dat was voor mij de definitief eye-opener. Heeft echt nog wel even geduurd na de breuk om het schuldgevoel richting haar een plekje te geven.

Mijn ex zei op het einde: je hebt het leukste kind en het ideale stiefkind maar ik kan het niet. Als ik zelf al geen kinderwens heb kan ik die van jou ook niet meer accepteren.

Beste besluit dat we uit elkaar zijn gegaan.
Ik hoop toch echt dat hij liever is geworden, minder egocentrisch en nukkig en inziet dat een kind niet het einde van de wereld is. En wellicht is zij zijn ideale vriendin. Bijkomend detail; al zijn mannelijke vrienden zijn vader geworden in de afgelopen 2 jaar. Dat zal vast ook wel wat verschil hebben gemaakt.
pi_201440599
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:04 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Dat je meer dan 7 jaar bij iemand blijft die jouw kind niet accepteert zegt ook meer van jou dan van die knakker.
Ik vind het onbegrijpelijk dat je daarmee akkoord ging.
Zie eerdere antwoorden.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 20 september 2021 @ 14:09:16 #45
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201440611
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:08 schreef Charlottesophie het volgende:

[..]
Zie eerdere antwoorden.
Ja ja precies.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201440645
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:04 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Dat je meer dan 7 jaar bij iemand blijft die jouw kind niet accepteert zegt ook meer van jou dan van die knakker.
Ik vind het onbegrijpelijk dat je daarmee akkoord ging.
Eens. Ben daarom blij voor dochter in kwestie dat het nu is geëindigd, want zij heeft echt wel meegekregen dat haar moeder voor lief nam dat haar vlam haar als last beschouwde.

quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 14:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb het zelf ook meegemaakt. Tijdens mijn puberjaren had mijn vader een vriendin en die moest mij en mijn zusje duidelijk niet. Ergens snap ik wel dat het misschien niet leuk is om de kinderen van je vriend vaak in het weekend te zien, maar daar kies je ook gewoon voor. Kinderen die zich ongemakkelijk voelen vanwege de sfeer kunnen hier niks aan doen.
Hoef je geen begrip voor te hebben hoor. Als volwassene kies je zelf voor zo'n relatie. Terwijl de kinderen in kwestie nergens zelf voor kiezen. Bijzonder asociaal om dan aan die kinderen, die nogmaals nergens voor gekozen hebben, te laten merken dat jij ze als nadeel van je eigen keuze ervaart. Als je dat niet kan verbergen heb je de verkeerde keuze gemaakt.

Als volwassene dien je de consequenties te dragen van de keuzes die je zelf maakt. Kun je dat niet? Dan moet je een keuze maken waarvan je de consequenties wel kan dragen zonder kinderen daar de dupe van te laten worden.

edit: En de volwassene die de ouder van de kinderen in kwestie is heeft daar nog een stukje extra verantwoordelijkheid in. Jouw vader of in dit geval TS dus.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201440665
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:08 schreef Charlottesophie het volgende:

[..]
Die van mij ging het ook voelen. Ik kreeg letterlijk de vraag; hij mag mij niet, hij komt toch niet bij afzwemmen of mijn verjaardag kijken.

Dat was voor mij de definitief eye-opener. Heeft echt nog wel even geduurd na de breuk om het schuldgevoel richting haar een plekje te geven.

Mijn ex zei op het einde: je hebt het leukste kind en het ideale stiefkind maar ik kan het niet. Als ik zelf al geen kinderwens heb kan ik die van jou ook niet meer accepteren.

Beste besluit dat we uit elkaar zijn gegaan.
Ik hoop toch echt dat hij liever is geworden, minder egocentrisch en nukkig en inziet dat een kind niet het einde van de wereld is. En wellicht is zij zijn ideale vriendin. Bijkomend detail; al zijn mannelijke vrienden zijn vader geworden in de afgelopen 2 jaar. Dat zal vast ook wel wat verschil hebben gemaakt.
De frequentie waarmee hij je dochter zag heeft echt niks te maken met zelf wel/geen kinderwens hebben. :')

Zoals aangegeven heb ik geen kinderwens, maar is normaal contact met kinderen van dierbaren geen punt. Ik heb ook geen schoonouders- of schoonfamiliewens, maar zo lang dat voor mijn liefdespartner dierbare personen zijn is maandelijks contact met die mensen echt geen breekpunt hoor. _O-
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201440756
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:13 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
De frequentie waarmee hij je dochter zag heeft echt niks te maken met zelf wel/geen kinderwens hebben. :')

Zoals aangegeven heb ik geen kinderwens, maar is normaal contact met kinderen van dierbaren geen punt. Ik heb ook geen schoonouders- of schoonfamiliewens, maar zo lang dat voor mijn liefdespartner dierbare personen zijn is maandelijks contact met die mensen echt geen breekpunt hoor. _O-
Het is en/en. En geen interesse in mijn kind maar zelf ook geen interesse in andere kinderen of het idee van zelf vaderen.

Ik heb daarnaast ruim een jaar gewacht met hem introduceren aan mijn dochter. Dat was daaropvolgend jarenlang een lat relatie. Dat is ook mijn keuze geweest om het in eerste instantie zo te laten. En rustig de tijd te nemen. Had ik achteraf eerder al een besluit moeten nemen; jazeker!
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 20 september 2021 @ 14:21:31 #49
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201440785
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:19 schreef Charlottesophie het volgende:

[..]
Het is en/en. En geen interesse in mijn kind maar zelf ook geen interesse in andere kinderen of het idee van zelf vaderen.

Ik heb daarnaast ruim een jaar gewacht met hem introduceren aan mijn dochter. Dat was daaropvolgend jarenlang een lat relatie. Dat is ook mijn keuze geweest om het in eerste instantie zo te laten. En rustig de tijd te nemen. Had ik achteraf eerder al een besluit moeten nemen; jazeker!
Wat een onzin, hij had toch een relatie met jou? :')
Dan gaat het om jouw kind. Niet nu alles gaan veralgemeniseren
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201440902
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:19 schreef Charlottesophie het volgende:

[..]
Het is en/en. En geen interesse in mijn kind maar zelf ook geen interesse in andere kinderen of het idee van zelf vaderen.
Beiden hebben niets te maken met moeite hebben met een kind van je liefdespartner minder dan eens per maand zien. Blijkbaar is er überhaupt geen interesse in andere mensen die belangrijk zijn voor zijn partner en ontbreekt het aan sociale vaardigheden om daar minder dan eens per maand normaal mee om te gaan. Anders is zoiets namelijk überhaupt geen obstakel.

quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:19 schreef Charlottesophie het volgende:
Ik heb daarnaast ruim een jaar gewacht met hem introduceren aan mijn dochter. Dat was daaropvolgend jarenlang een lat relatie. Dat is ook mijn keuze geweest om het in eerste instantie zo te laten. En rustig de tijd te nemen. Had ik achteraf eerder al een besluit moeten nemen; jazeker!
? Dat is een prima introductie en in een LAT-relatie het onderlinge contact op een laag pitje houden als jullie je gezamenlijke toekomst ook in doe vorm voor je zien is ook prima.

Als je andere verwachtingen/wensen had dan heb jij inderdaad laat je conclusies getrokken. En als je vlam je dochter niet als last zag was dat ook puur je eigen probleem geweest waar je jezelf mee had. Dus dan had laat je conclusies trekken ook niet uitgemaakt, want daar had je alleen jezelf mee.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201440919
Hij was gewoonweg niet zo gek op jou als hij je vertelde. Die ander maakt dat blijkbaar wel in hem los. Dus maar beter dat jullie uit elkaar zijn, dat had een paar jaar eerder moeten gebeuren ook als ik het zo lees.

Misschien confronterend, maarja, jullie hebben beiden een nieuwe partner, life goes on.
Whatever...
  maandag 20 september 2021 @ 14:37:50 #52
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_201441007
quote:
Ook voel ik dat ik trots ben op hem, hij is gegroeid als mens en zet al die weerstand blijkbaar opzij.
Dat deed mij fronsen... dus hij is gegroeid als mens omdat hij toch vader wil worden? want als je dat niet wil dan ben je maar een beperkt persoon ofzo?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_201441150
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:37 schreef 2NutZ het volgende:

[..]
Dat deed mij fronsen... dus hij is gegroeid als mens omdat hij toch vader wil worden? want als je dat niet wil dan ben je maar een beperkt persoon ofzo?
Zie het meer als de lat heel laag leggen en het blijkbaar lovenswaardig vinden dat hij nog in deze relatie is en niet is weggerend zoals bij TS zelf.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201441166
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:37 schreef 2NutZ het volgende:

[..]
Dat deed mij fronsen... dus hij is gegroeid als mens omdat hij toch vader wil worden? want als je dat niet wil dan ben je maar een beperkt persoon ofzo?
Ja, want hij irriteert zich snel aan mensen en houd erg vast aan het beeld van zijn eigen comfort. Hij is niet bepaald flexibel en wijkt niet af van denkbeelden. Met name kinderen vond hij onvoorspelbaar en hadden invloed op zijn comfort. Ook de kinderen van vrienden. Als ik dan hoor dat hij vader wordt dan vind ik het knap met het algemene beeld van hoe men hem kent. Dus denk ik; hij zal wel gegroeid zijn als mens, timing en de overtuiging met de persoon met wie hij nu is dat hij dit besluit heeft genomen.
pi_201441212
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:11 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Eens. Ben daarom blij voor dochter in kwestie dat het nu is geëindigd, want zij heeft echt wel meegekregen dat haar moeder voor lief nam dat haar vlam haar als last beschouwde.
[..]
Hoef je geen begrip voor te hebben hoor. Als volwassene kies je zelf voor zo'n relatie. Terwijl de kinderen in kwestie nergens zelf voor kiezen. Bijzonder asociaal om dan aan die kinderen, die nogmaals nergens voor gekozen hebben, te laten merken dat jij ze als nadeel van je eigen keuze ervaart. Als je dat niet kan verbergen heb je de verkeerde keuze gemaakt.

Als volwassene dien je de consequenties te dragen van de keuzes die je zelf maakt. Kun je dat niet? Dan moet je een keuze maken waarvan je de consequenties wel kan dragen zonder kinderen daar de dupe van te laten worden.

edit: En de volwassene die de ouder van de kinderen in kwestie is heeft daar nog een stukje extra verantwoordelijkheid in. Jouw vader of in dit geval TS dus.
Eens met het laatste ja. Kinderen van gescheiden ouders dienen maar overal in mee te veren anders worden ze als vervelend en tegendraads gezien. Ik heb de indruk dat heel veel ouders vergeten welke impact het kan hebben op kinderen wanneer hun vader/moeder een nieuw liefje krijgt.
  maandag 20 september 2021 @ 14:53:54 #56
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_201441226
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:48 schreef Charlottesophie het volgende:

[..]
Ja, want hij irriteert zich snel aan mensen en houd erg vast aan het beeld van zijn eigen comfort. Hij is niet bepaald flexibel en wijkt niet af van denkbeelden. Met name kinderen vond hij onvoorspelbaar en hadden invloed op zijn comfort. Ook de kinderen van vrienden. Als ik dan hoor dat hij vader wordt dan vind ik het knap met het algemene beeld van hoe men hem kent. Dus denk ik; hij zal wel gegroeid zijn als mens, timing en de overtuiging met de persoon met wie hij nu is dat hij dit besluit heeft genomen.
Oké.
Misschien heeft hij juist nu de perfecte vrouw gevonden waarbij dit gevoel van kinderen krijgen wel aanwakkerde en had hij dat eerder nooit. Hoor je ook vaak bij vrouwen die geen kinderen willen en dan in ene in een nieuwe relatie dit wel willen omdat het bij de nieuwe man dan beter voelt.

Zelfde met stiefkinderen, de ene man omarmt de stiefkinderen en de ander krijgt er geen gevoel voor.
Ik snap dat best als dat zo is. Iets van je eigen kan zeker anders zijn dan van iemand anders.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 20 september 2021 @ 14:58:36 #57
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201441282
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:53 schreef 2NutZ het volgende:

[..]
Oké.
Misschien heeft hij juist nu de perfecte vrouw gevonden waarbij dit gevoel van kinderen krijgen wel aanwakkerde en had hij dat eerder nooit. Hoor je ook vaak bij vrouwen die geen kinderen willen en dan in ene in een nieuwe relatie dit wel willen omdat het bij de nieuwe man dan beter voelt.

Zelfde met stiefkinderen, de ene man omarmt de stiefkinderen en de ander krijgt er geen gevoel voor.
Ik snap dat best als dat zo is. Iets van je eigen kan zeker anders zijn dan van iemand anders.
Het kind van je vriendin niet accepteren vind ik toch wel andere koek en vooral onacceptabel als je met zo iemand om blijft gaan in relatie. je ontkend nl gewoon een stuk van iemand.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 20 september 2021 @ 15:00:15 #58
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_201441304
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:58 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Het kind van je vriendin niet accepteren vind ik toch wel andere koek en vooral onacceptabel als je met zo iemand om blijft gaan in relatie. je ontkend nl gewoon een stuk van iemand.
Daar ben ik het mee eens, helemaal na 7,5 jaar. Je zou zeggen dat je daar wel eerder over uit bent.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 20 september 2021 @ 15:00:36 #59
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201441308
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 15:00 schreef 2NutZ het volgende:

[..]
Daar ben ik het mee eens, helemaal na 7,5 jaar. Je zou zeggen dat je daar wel eerder over uit bent.
Ja precies :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201441373
Charlotte Sophie Heitinga :9~
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  Vis een optie? maandag 20 september 2021 @ 15:15:26 #61
70532 loveli
N
pi_201441520
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 10:43 schreef Charlottesophie het volgende:
Met mij niet, waarom toen zoveel weerstand, waarom met haar dan wel.
Cru gezegd: omdat hij voor de relatie met jou geen investering in de lange termijn wilde doen, zolang het gezellig is blijven we in een relatie. Alsof je een huis huurt, elke maand huur overmaken en het is goed.
Hij zat er niet in voor de lange termijn, kwam blijkbaar iemand tegen voor wie hij dat wel voelde. En die 3 weken, tsja, daar zou ik vraagtekens bij hebben.
crap in = crap out
pi_201441555
Niks? Accepteren en doorgaan? Oh en leer ervan en blijf niet zo lang bij een man die geen kinderen wens te hebben (als jij ze wel wilt). Je had hem al veel eerder moeten dumpen, maar ok.
pi_201441953
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:48 schreef Charlottesophie het volgende:

[..]
Ja, want hij irriteert zich snel aan mensen en houd erg vast aan het beeld van zijn eigen comfort. Hij is niet bepaald flexibel en wijkt niet af van denkbeelden. Met name kinderen vond hij onvoorspelbaar en hadden invloed op zijn comfort. Ook de kinderen van vrienden. Als ik dan hoor dat hij vader wordt dan vind ik het knap met het algemene beeld van hoe men hem kent. Dus denk ik; hij zal wel gegroeid zijn als mens, timing en de overtuiging met de persoon met wie hij nu is dat hij dit besluit heeft genomen.
Je bent hem van alles aan het verwijten, maar jouw fout is dat je jouw droom hebt geprobeerd de zijne te maken.

Dat kan natuurlijk niet en had jij je al veel eerder of bij moeten neer leggen of de relatie moeten afkappen.

Die man heeft een relatie met jou. Hij is niet verplicht een relatie met je kind aan te gaan. Hij is hier duidelijk genoeg over geweest en in ieder geval heeft hij zijn kinderwens en mening over kinderen heel duidelijk gemaakt. Dan kan je niet verwachten dat iemand "groeit". Ja hopen mag altijd maar zoals je ziet tevergeefs. Mensen (niet alleen mannen, vrouwen of interseksen) veranderen alleen als ze dat zelf willen, niet voor een ander. Zelfs degene die verandert voor een ander terwijl die liever iets anders wil, krijg je geregeld dat dit maar half gebeurt en krijg je passief-agressief gedrag (oftewel, je zou dan een man krijgen die je kind op tijd vergeet op te halen, chagrijnig is bij een uitje etc).

In je verhaal lees ik helemaal niet of hij nu blij is met zijn huidige kind en of dat allemaal wel de bedoeling was.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 20 september 2021 @ 16:00:31 #64
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_201442098
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Klopt, maar niks hoeven doen en niks willen doen is een wezenlijk verschil. Ex van TS wilde niet met kind op vakantie, niet naar het ziekenhuis, niet willen troosten als het kind bang was. Met andere woorden, geen acceptatie van het kind.
Van DIT KIND, OF VAN GEEN KIND. ??
Er zijn heel vervelende negenjarigen, zo erg dat je zegt, dan liever zelf eentje maken.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 20 september 2021 @ 16:02:44 #65
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201442120
quote:
4s.gif Op maandag 20 september 2021 15:51 schreef Godshand het volgende:

[..]
Je bent hem van alles aan het verwijten, maar jouw fout is dat je jouw droom hebt geprobeerd de zijne te maken.

Dat kan natuurlijk niet en had jij je al veel eerder of bij moeten neer leggen of de relatie moeten afkappen.

Die man heeft een relatie met jou. Hij is niet verplicht een relatie met je kind aan te gaan. Hij is hier duidelijk genoeg over geweest en in ieder geval heeft hij zijn kinderwens en mening over kinderen heel duidelijk gemaakt. Dan kan je niet verwachten dat iemand "groeit". Ja hopen mag altijd maar zoals je ziet tevergeefs. Mensen (niet alleen mannen, vrouwen of interseksen) veranderen alleen als ze dat zelf willen, niet voor een ander. Zelfs degene die verandert voor een ander terwijl die liever iets anders wil, krijg je geregeld dat dit maar half gebeurt en krijg je passief-agressief gedrag (oftewel, je zou dan een man krijgen die je kind op tijd vergeet op te halen, chagrijnig is bij een uitje etc).

In je verhaal lees ik helemaal niet of hij nu blij is met zijn huidige kind en of dat allemaal wel de bedoeling was.
Iemand die jouw kind niet accepteert is gewoon een lafaard . Stop dan met de relatie als je moeite met het kind hebt. Niet accepteren is ontkennen en dat heeft gevolgen voor een kind. Schandalig wbm.
Dus niet helemaal eens met wat je zegt.
Belangrijker is dat moeder dit allemaal heeft toegelaten voor zo'n nul van een vent.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201442142
Uiteraard maar dat is mosterd naar de maaltijd. Ik heb onwijs veel geleerd van deze relatie en uiteindelijk mijn verantwoordelijk genomen. Hij was liever blijven latten maar dat vond ik voor mijzelf en mijn dochter niet voldoende na 7.5 jaar. Uiteindelijk zou ik in een relatie wel weer willen samenwonen maar geniet ook erg van een eigen huis en hoe ik leef met mijn dochter. Op de dagen dat zij bij mij is draait alles om haar. Dit is altijd zo geweest. Op deze dagen zag ik mijn ex partner dan vaak ook niet. Met mijn huidige relatie blend dit wel natuurlijk omdat de kinderen ook elkaar opzoeken.

Geen idee of deze zwangerschap gepland is. Doorgaans niet het meisje waar hij voor zou gaan.
Ik heb overigens mijn kinderwens in die tijd ook afgesloten. Mijn leven is fijn en goed zoals deze is. En ik heb er 2 gezellige bonus kinderen bij die beste maatjes zijn met mijn dochter. En een lieve man die net zo hard meegeniet.

[ Bericht 23% gewijzigd door Charlottesophie op 20-09-2021 16:18:53 (….) ]
  Vis een optie? maandag 20 september 2021 @ 16:05:10 #67
70532 loveli
N
pi_201442150
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 16:00 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]
Van DIT KIND, OF VAN GEEN KIND. ??
Er zijn heel vervelende negenjarigen, zo erg dat je zegt, dan liever zelf eentje maken.
Deze was anderhalf toen ze een relatie kregen die 7.5 jaar duurde..
crap in = crap out
pi_201442681
Hier een stiefvader, maar tegelijkertijd ook een einzelgänger. Ik doe graag dingen alleen, en dat was in het begin wel lastig toen hij (stiefkind) op z'n 11e bij ons kwam wonen. Hij wilde van alles samen doen en dat wilde ik niet altijd. Uiteindelijk hebben we daar een middenweg in gevonden, hoewel hij (nu 13) zelf niet zoveel samen meer wenst te doen. :+ Soms vraag ik me af of dat komt doordat ik in het verleden hem wel eens afwees als hij bijv. wilde gamen of dat het komt doordat hij nu in de puberteit zit en zelfstandig aan het worden is.

Ik ga wel regelmatig naar zijn voetbalwedstrijden (vrijwel altijd als hij thuis speelt), help hem met zijn huiswerk als hij daarom vraagt, we nemen samen de dag door, kijken een filmpje, gamen samen of gaan eens in de zoveel tijd skaten. Ik hoop dat ik het goed doe i.c.m. mijn karakter.

Jammer dat het bij jou niet zo is gelopen en dat hij zijn karakter niet wat, ook al is het maar iets, heeft willen aanpassen omwille van je kind.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 20 september 2021 @ 16:50:00 #69
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201442753
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 16:42 schreef DjVero het volgende:
Hier een stiefvader, maar tegelijkertijd ook een einzelgänger. Ik doe graag dingen alleen, en dat was in het begin wel lastig toen hij (stiefkind) op z'n 11e bij ons kwam wonen. Hij wilde van alles samen doen en dat wilde ik niet altijd. Uiteindelijk hebben we daar een middenweg in gevonden, hoewel hij (nu 13) zelf niet zoveel samen meer wenst te doen. :+ Soms vraag ik me af of dat komt doordat ik in het verleden hem wel eens afwees als hij bijv. wilde gamen of dat het komt doordat hij nu in de puberteit zit en zelfstandig aan het worden is.

Ik ga wel regelmatig naar zijn voetbalwedstrijden (vrijwel altijd als hij thuis speelt), help hem met zijn huiswerk als hij daarom vraagt, we nemen samen de dag door, kijken een filmpje, gamen samen of gaan eens in de zoveel tijd skaten. Ik hoop dat ik het goed doe i.c.m. mijn karakter.

Jammer dat het bij jou niet zo is gelopen en dat hij zijn karakter niet wat, ook al is het maar iets, heeft willen aanpassen omwille van je kind.
Dat is vrij normaal :D :+ kinderen worden ouder en willen andere dingen doen, zonder continu ouders, of met meer privacy. Ouders moeten leren loslaten :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 20 september 2021 @ 17:47:49 #70
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_201443373
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 16:04 schreef Charlottesophie het volgende:
Uiteraard maar dat is mosterd naar de maaltijd. Ik heb onwijs veel geleerd van deze relatie en uiteindelijk mijn verantwoordelijk genomen. Hij was liever blijven latten maar dat vond ik voor mijzelf en mijn dochter niet voldoende na 7.5 jaar. Uiteindelijk zou ik in een relatie wel weer willen samenwonen maar geniet ook erg van een eigen huis en hoe ik leef met mijn dochter. Op de dagen dat zij bij mij is draait alles om haar. Dit is altijd zo geweest. Op deze dagen zag ik mijn ex partner dan vaak ook niet. Met mijn huidige relatie blend dit wel natuurlijk omdat de kinderen ook elkaar opzoeken.

Geen idee of deze zwangerschap gepland is. Doorgaans niet het meisje waar hij voor zou gaan.
Ik heb overigens mijn kinderwens in die tijd ook afgesloten. Mijn leven is fijn en goed zoals deze is. En ik heb er 2 gezellige bonus kinderen bij die beste maatjes zijn met mijn dochter. En een lieve man die net zo hard meegeniet.
Je hebt een nieuwe relatie lees ik... waarom boeit je ex jou zo?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_201443893
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:53 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Nooit meegemaakt en ik heb meerdere relaties gehad waar mijn kinderen deel vanuit maakten.
Je zit lekker stevig te oordelen hier maar jouw kinderen zijn dus meerdere keren verlaten door gasten die jij in hun leven hebt toegelaten?
What's the name of the game?
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 20 september 2021 @ 18:35:02 #72
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201443920
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:33 schreef -marz- het volgende:

[..]
Je zit lekker stevig te oordelen hier maar jouw kinderen zijn dus meerdere keren verlaten door gasten die jij in hun leven hebt toegelaten?
Huh wat? :D
Nee , jij leest ook wel graag wat je wil lezen geloof ik :D
Maar dank voor je mooie invulling btw.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 20 september 2021 @ 18:36:25 #73
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201443942
Wauw _O-
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 20 september 2021 @ 18:56:07 #74
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_201444223
Gun je ex dat geluk, ts. En lekker verder gaan met je leven.
soooo, da's mooi!
pi_201444455
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 16:04 schreef Charlottesophie het volgende:

Geen idee of deze zwangerschap gepland is. Doorgaans niet het meisje waar hij voor zou gaan.
Ik heb overigens mijn kinderwens in die tijd ook afgesloten. Mijn leven is fijn en goed zoals deze is. En ik heb er 2 gezellige bonus kinderen bij die beste maatjes zijn met mijn dochter. En een lieve man die net zo hard meegeniet.
Ik wilde geen kinderen met mijn toenmalige partner, tot ik vlak na die relatie de vader van mijn kinderen ontmoette. Toen wilde ik ze wel en dat ging ook vrij rap. Die relatie voelde stukken beter dan de relatie daarvoor, het was ineens Liefde met een hoofdletter L.

Ik denk dat hij een heel andere kant van het verhaal zou vertellen. Je bent zelf in die relatie gebleven en nu heb je blijkbaar bonuskinderen en een lieve man, dus wat is het probleem dan? En 'doorgaans niet het meisje waar hij voor zou gaan', geen idee wat je daar mee wil zeggen en waar je je druk om maakt. Het zijn jouw zaken niet.
pi_201444475
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:35 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Huh wat? :D
Nee , jij leest ook wel graag wat je wil lezen geloof ik :D
Maar dank voor je mooie invulling btw.
Heb je die "meerdere relaties waar mijn kinderen deel van uitmaakten" nog steeds dan?
What's the name of the game?
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 20 september 2021 @ 19:19:00 #77
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201444504
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 19:16 schreef -marz- het volgende:

[..]
Heb je die "meerdere relaties waar mijn kinderen deel van uitmaakten" nog steeds dan?
Nee joh, ik ben inmiddels oma van een heel mooi klein meisje, waar ik heel veel op pas.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201444565
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:48 schreef Charlottesophie het volgende:

[..]
Ja, want hij irriteert zich snel aan mensen en houd erg vast aan het beeld van zijn eigen comfort. Hij is niet bepaald flexibel en wijkt niet af van denkbeelden. Met name kinderen vond hij onvoorspelbaar en hadden invloed op zijn comfort. Ook de kinderen van vrienden. Als ik dan hoor dat hij vader wordt dan vind ik het knap met het algemene beeld van hoe men hem kent. Dus denk ik; hij zal wel gegroeid zijn als mens, timing en de overtuiging met de persoon met wie hij nu is dat hij dit besluit heeft genomen.
Dat je dat 7 jaar hebt laten doorgaan, terwijl hij je dochter niet moest! :o

Of hij dat besluit heeft genomen kun je niet met zekerheid zeggen. Misschien werd ze zwanger zonder zijn toestemming of ongepland.
  maandag 20 september 2021 @ 20:08:33 #79
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201445262
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:48 schreef Charlottesophie het volgende:

[..]
Ja, want hij irriteert zich snel aan mensen en houd erg vast aan het beeld van zijn eigen comfort. Hij is niet bepaald flexibel en wijkt niet af van denkbeelden. Met name kinderen vond hij onvoorspelbaar en hadden invloed op zijn comfort. Ook de kinderen van vrienden. Als ik dan hoor dat hij vader wordt dan vind ik het knap met het algemene beeld van hoe men hem kent. Dus denk ik; hij zal wel gegroeid zijn als mens, timing en de overtuiging met de persoon met wie hij nu is dat hij dit besluit heeft genomen.
Nou ja, in theorie kan dat misschien, in de praktijk lijkt me dat heel sterk. Na jullie relatie nog geen maand later weer in een nieuwe relatie stappen... Dan heb je nog niet echt kunnen reflecteren op een relatie van 7(!) jaar en zit je nog vast in allerlei patronen. Het lijkt er eerder op dat hij niet alleen kan of wil zijn. En dan ook nu al een kind op komst.

:R

Al met al mag je denk ik blij zijn dat hij geen betekenisvolle rol meer speelt in je leven, hij lijkt me niet bepaald een emotioneel stabiele en aanwezige vader en partner.
pi_201445427
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 16:42 schreef DjVero het volgende:
Hier een stiefvader, maar tegelijkertijd ook een einzelgänger. Ik doe graag dingen alleen, en dat was in het begin wel lastig toen hij (stiefkind) op z'n 11e bij ons kwam wonen. Hij wilde van alles samen doen en dat wilde ik niet altijd. Uiteindelijk hebben we daar een middenweg in gevonden, hoewel hij (nu 13) zelf niet zoveel samen meer wenst te doen. :+ Soms vraag ik me af of dat komt doordat ik in het verleden hem wel eens afwees als hij bijv. wilde gamen of dat het komt doordat hij nu in de puberteit zit en zelfstandig aan het worden is.

Ik ga wel regelmatig naar zijn voetbalwedstrijden (vrijwel altijd als hij thuis speelt), help hem met zijn huiswerk als hij daarom vraagt, we nemen samen de dag door, kijken een filmpje, gamen samen of gaan eens in de zoveel tijd skaten. Ik hoop dat ik het goed doe i.c.m. mijn karakter.

Jammer dat het bij jou niet zo is gelopen en dat hij zijn karakter niet wat, ook al is het maar iets, heeft willen aanpassen omwille van je kind.
Goed om een ervaring te lezen. Dank voor het delen. Ik had zelf ook niet de still hoop of verwachting dat er een stiefvaderrol vervuld zou worden. Dat gebeurd in mijn huidige relatie ook niet. Maar zoals jij schrijft klinkt toch prachtig? Ik lees mooie voorbeelden. Uiteindelijk moet je er als partner ook een weg in vinden zonder dat het je naar je strot grijpt of dat je de biologische vader voorbij gaat. Opvoedkundig is het aan mij wanneer dochter er is. Het is een engel dus corrigeren is amper aan de orde. Mits wij tzt eens gaan samenwonen dan zie ik wel een actievere rol omdat je een huishouden samen hebt.

Ik merk verder dat het in dit topic doorslaat naar een punt waar het voor mij niet meer over gaat. Die relatie is afgesloten. Ik gun hem het beste. En ik ben verder niet met hem bezig. Tot ik haar zwanger zag en een bevestiging van een kennis. Dat zal toch bij een ieder wel wat indruk maken?

Ik ben nieuw hier en ga in op vragen of meningen en daarmee ga ik nader in op details die voor mij eigenlijk niet meer relevant zijn of dat ik mij ter verantwoording laat roepen voor mijn aandeel in de relatie. Dat is afgesloten. Heb ik ben geleerd. Klaar.
pi_201445495
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 20:08 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Nou ja, in theorie kan dat misschien, in de praktijk lijkt me dat heel sterk. Na jullie relatie nog geen maand later weer in een nieuwe relatie stappen... Dan heb je nog niet echt kunnen reflecteren op een relatie van 7(!) jaar en zit je nog vast in allerlei patronen. Het lijkt er eerder op dat hij niet alleen kan of wil zijn. En dan ook nu al een kind op komst.

:R

Al met al mag je denk ik blij zijn dat hij geen betekenisvolle rol meer speelt in je leven, hij lijkt me niet bepaald een emotioneel stabiele en aanwezige vader en partner.
En dat reflecteren is juist heel belangrijk. Ik ben bewust een jaar vrijgezel gebleven. Om te leren wat mijn rol is geweest in deze relatie. En mede ook het schuldgevoel naar mijn kind. Nu weet ik hoe ik het vooral niet meer wil.
  maandag 20 september 2021 @ 20:36:02 #82
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201445713
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 20:19 schreef Charlottesophie het volgende:

[..]
En dat reflecteren is juist heel belangrijk. Ik ben bewust een jaar vrijgezel gebleven. Om te leren wat mijn rol is geweest in deze relatie. En mede ook het schuldgevoel naar mijn kind. Nu weet ik hoe ik het vooral niet meer wil.
Precies.
pi_201446102
Tja, er lopen nu eenmaal een hoop figuren rond die een kind van een ander niet pruimen.

Als mijn kind vriendjes of vriendinnetjes meeneemt, dan zijn ze voor mij gelijk aan mijn kind. Dus als mijn kind een duur ijsje uitkiest dan mogen dan anderen dat ook. Of als ze een extra snack bij de patat willen even zo. Zomaar wat voorbeelden. Als ik en mijn kind dan bij een ander (zeker geen onbemiddeld gezin) zijn, en je hoort de ouder tegen zijn kind zeggen dat ze even niet om een bepaalde koek moeten vragen omdat er andere kinderen bij zijn, en dat het kind dan in discussie moet gaan dat ze genoeg in huis hebben en ze bij ons ook altijd van alles krijgt.
Dat kind mag sindsdien bij mij thuis kan doen alsof ze thuis is. En dat heb ik haar de keer erop bij mij thuis verteld ook. En na een paar keer aanmoedigen doet ze het ook. Heb er respect voor dat ze voor haar mening op kwam en niet wilde dat ze bevoordeeld werd of haar vriendjes en vriendinnetjes benadeeld werden. De betreffende ouder bondt toen in. Maar ik heb het ook wel eens gezien dat in een soortgelijk geval een kind een draai om de oren kreeg. Dat probeer je de volgende keer dan maar een beetje bij hem recht te breien. Kinderen kunnen er namelijk ook niets aan doen dat sommige ouders alleen maar vanuit zichzelf denken.

Een kinderhand is snel gevuld zeggen ze wel eens. En zo is het ook. Het kost goddomme nauwelijks moeite, maar sommige volwassenen gunnen een kind (al dan niet van een ander) gewoon niks. En dat gaat dan nog maar over spelen, laatstaan als het je "bonus-kind" (wat een woord :r ) is.
Blijkbaar je gedragen tegenover een ander zoals je wenst dat men met jezelf omgaat, is soms plotsklaps verdwenen als het om kinderen gaat.

Het heeft me nog wel eens goede karma bezorgd ook. Mijn ex ging eens wat over mij aan haar vriendin vertellen wat er zogenaamd gebeurd was. Het kind van die vriendin die die dag bij ons gespeeld had hoorde dat, ontkrachtte het verhaal en plaatste het in de juiste context. Dat kreeg ik dan later te horen van de vader van het kind, die het bij hun thuis blijkbaar ook had meegekregen, en me dat vertelde toen ik mijn eigen kind daar een keer ophaalde. Zo had ik opeens tijdens mijn scheiding steun uit onverwachte hoek.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_201447065
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 16:02 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Iemand die jouw kind niet accepteert is gewoon een lafaard . Stop dan met de relatie als je moeite met het kind hebt. Niet accepteren is ontkennen en dat heeft gevolgen voor een kind. Schandalig wbm.
Dus niet helemaal eens met wat je zegt.
Belangrijker is dat moeder dit allemaal heeft toegelaten voor zo'n nul van een vent.
:')

Misschien, maar hij is altijd duidelijk geweest dat hij haar dochter niet moest. Dus als ze dan met een bord voor haar kop nog blijft hopen is alleen haar te verwijten hoor.

Voel jij je persoonlijk aan gevallen ofzo?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 20 september 2021 @ 21:54:20 #85
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201447069
quote:
3s.gif Op maandag 20 september 2021 21:53 schreef Godshand het volgende:

[..]
:')

Misschien, maar hij is altijd duidelijk geweest dat hij haar dochter niet moest. Dus als ze dan met een bord voor haar kop nog blijft hopen is alleen haar te verwijten hoor.

Voel jij je persoonlijk aan gevallen ofzo?
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201450121
[quote]3s.gif Op maandag 20 september 2021 21:53 schreef Godshand het volgende:

[..]
:')

Misschien, maar hij is altijd duidelijk geweest dat hij haar dochter niet moest. Dus als ze dan met een bord voor haar kop nog blijft hopen is alleen haar te verwijten hoor.


Hartstikke leuk je reactie maar hij is niet altijd daar duidelijk over geweest. Anders ga je niet samenwonen. Hij had tijd en ruimte nodig om de situatie eigen te maken. In de eerste paar jaar zijn er toespelingen gemaakt over een kindje samen. Ik ga niet alle jaren hier gedetailleerd brengen. Tuurlijk actions speak louder than words, daarom heb ik uiteindelijk de balans opgemaakt. Zeker na een x aantal jaar relatie ga je niet over 1 nacht ijs.
Je kent mij niet persoonlijk, ff lief zijn.
  dinsdag 21 september 2021 @ 07:25:10 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201450224
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 06:59 schreef Charlottesophie het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 20 september 2021 21:53 schreef Godshand het volgende:
[..]
:')

Misschien, maar hij is altijd duidelijk geweest dat hij haar dochter niet moest. Dus als ze dan met een bord voor haar kop nog blijft hopen is alleen haar te verwijten hoor.


Hartstikke leuk je reactie maar hij is niet altijd daar duidelijk over geweest. Anders ga je niet samenwonen. Hij had tijd en ruimte nodig om de situatie eigen te maken. In de eerste paar jaar zijn er toespelingen gemaakt over een kindje samen. Ik ga niet alle jaren hier gedetailleerd brengen. Tuurlijk actions speak louder than words, daarom heb ik uiteindelijk de balans opgemaakt. Zeker na een x aantal jaar relatie ga je niet over 1 nacht ijs.
Je kent mij niet persoonlijk, ff lief zijn.
Wat bedoel je, ‘anders ga je niet samenwonen’? Jullie woonden toch niet samen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_201451359
Laatste jaar zijn we gaan samenwonen. Dat heb ik net aangepast in de OP. Ik had niet verwacht met mijn topic dat het inhoudelijk over de relatie zou gaan en daarom heb ik dit achterwege gelaten.
Het samenwonen dat wilde hij ook. Dat kwam van beide kanten. En dat doe je niet zomaar. Ik heb onwijs de tijd genomen om alles te laten groeien. Daarvoor hebben wij altijd gelat en dat was prima voor ons en dat paste toen zo in onze levens. Wens om een volgende stap kwam dus veel later bij ons pas aan de orde. Het uit elkaar tussen ons was dus een combinatie van geen kinderwens voor hem en wellicht toch wel voor mij, het niet accepteren van mijn dochter en het wonen met een kind wat voor hem te ingrijpend bleek te zijn. Hij werd er overspannen van.
Is mijn dochter een draak? Nee totaal niet. Maar blijkbaar heeft hij zich verkeken op de situatie en geprobeerd en kwamen we tot de conclusie dat we er alle drie niet happy van werden. Teruggaan naar latten wat hij voorstelde was geen optie voor mij. Het niet accepteren van mijn dochter was nu zo duidelijk als wat.

[ Bericht 48% gewijzigd door Charlottesophie op 21-09-2021 09:42:08 ]
pi_201452861
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:36 schreef Charlottesophie het volgende:
Laatste jaar zijn we gaan samenwonen. Dat heb ik net aangepast in de OP. Ik had niet verwacht met mijn topic dat het inhoudelijk over de relatie zou gaan en daarom heb ik dit achterwege gelaten.
Het samenwonen dat wilde hij ook. Dat kwam van beide kanten. En dat doe je niet zomaar. Ik heb onwijs de tijd genomen om alles te laten groeien. Daarvoor hebben wij altijd gelat en dat was prima voor ons en dat paste toen zo in onze levens. Wens om een volgende stap kwam dus veel later bij ons pas aan de orde. Het uit elkaar tussen ons was dus een combinatie van geen kinderwens voor hem en wellicht toch wel voor mij, het niet accepteren van mijn dochter en het wonen met een kind wat voor hem te ingrijpend bleek te zijn. Hij werd er overspannen van.
Is mijn dochter een draak? Nee totaal niet. Maar blijkbaar heeft hij zich verkeken op de situatie en geprobeerd en kwamen we tot de conclusie dat we er alle drie niet happy van werden. Teruggaan naar latten wat hij voorstelde was geen optie voor mij. Het niet accepteren van mijn dochter was nu zo duidelijk als wat.
Ik snap ook niet waarom je 7 jaar hiermee door bent gegaan. Ik snap best dat je geen stiefvader verwachtte en het beter ging toen je nog een LAT relatie had. Maar als ik dan je voorbeelden lees, niet willen helpen met een nachtmerrie, niet meegaan met ziekenhuisbezoek, niet willen komen op haar verjaardag. Dat klinkt echt wel harteloos hoor. En daarbij mag je best kritisch naar jezelf kijken waarom je dat hebt geaccepteerd en waarom je je dochter daaraan bloot stelt.

Verder over je verhaal in de op. Ik kan me voorstellen dat dat knap lullig voelt. Vooral omdat je toch heel wat goede (en vruchtbare) jaren met hem hebt doorgebracht. Als het echt zo’n issue was had hij het wel eerder kunnen verzinnen. En om dan nu zo snel een kind te krijgen met een ander, kan me voorstellen dat je daar even van schrikt.
pi_201456081
Kende hij die dame al tijdens jullie relatie?
pi_201456991
Niet iets om je druk over te maken.

Mensen gaan in de loop van de tijd soms anders over dingen denken. En sommigen willen met de ene vrouw geen kinderen, met de andere vrouw wel. En je eigen kind of een stiefkind maakt voor velen ook een wereld van verschil. Wie weet was het ook wel vooral haar idee om zwanger te worden en het kind te houden.
pi_201457471
I.v.m. herkenning haal ik straks wel wat details weg. Nou, ze woonde bij ons in het gebouw. Hij zegt via de constructie van een datingapp in contact te zijn gekomen 3 weken na onze breuk.

Wat ik probeerde met mijn OP. Zeker niet om over die relatie te praten op detailniveau. Ik mis hem niet, de relatie niet en hij was een ass* richting mijn dochter.

Waar ik wat pissig over ben, ook op mijzelf vooral, is dat ik tussen mijn 30 en 37e een aantal keer over nog een mogelijke kinderwens heb gesproken, ik ben niet iemand die een ultimatum stelt. Hij wisselde elk jaar van resoluut geen kinderwens tot wellicht wel over 10 jaar. Maar dat zou betekenen dat ik begin 40 zou zijn. Op mijn 37e werd dit gesprek definitief. Hij wilde het resoluut niet. Daar kijk ik nu met gemengde gevoelens op terug. Ik ben er natuurlijk zelf bij en ik had ook eerder een keuze moeten maken, dit even los van de situatie met mijn dochter. Zijn vorige relatie is ook na 8 jaar geklapt om de kinderwens van zijn ex.

Ik baal een beetje dat die wens er toen mogelijk wel was bij mij en ik gekozen heb om hier niet tijdig naar te handelen maar de situatie heb gelaten zoals deze was tot mijn 37e. Ik ben niet iemand die de ander een ultimatum stelt. Nu ik 39 ben zie ik mezelf niet opnieuw moeder worden. Maar heb ik wel twee leuke kids van mijn vriend erbij wat heel gezellig is. En dat is ook heel fijn.
  Vis een optie? dinsdag 21 september 2021 @ 17:34:09 #93
70532 loveli
N
pi_201457707
Iets zegt me dat die datingapp een handig excuus was. En rot, want dat betekende wel dat je ze na jullie breuk dagelijks kon tegenkomen.
(dm maar als er iets weg moet)
crap in = crap out
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 21 september 2021 @ 17:56:53 #94
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201458000
Het is al anderhalf jaar uit, je hebt een nieuwe partner : waarom nog zoveel energie steken in die man?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201458206
Ik kan me goed indenken dat het nieuws over zijn aanstaande vaderschap bepaalde gevoelens aanwakkert en dingen in een nieuw perspectief plaatst.

En misschien raak je zelf ook nog "onverwacht" zwanger in deze relatie. Mensen zijn geen rationele wezens al doen we graag alsof.

Ik denk altijd maar, niets is voor niets, als je er maar wel de lessen uithaalt voor/over jezelf zodat je het de volgende keer beter doet.
What's the name of the game?
pi_201458433
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:15 schreef Charlottesophie het volgende:
I.v.m. herkenning haal ik straks wel wat details weg. Nou, ze woonde bij ons in het gebouw. Hij zegt via de constructie van een datingapp in contact te zijn gekomen 3 weken na onze breuk.

Wat ik probeerde met mijn OP. Zeker niet om over die relatie te praten op detailniveau. Ik mis hem niet, de relatie niet en hij was een ass* richting mijn dochter.

Waar ik wat pissig over ben, ook op mijzelf vooral, is dat ik tussen mijn 30 en 37e een aantal keer over nog een mogelijke kinderwens heb gesproken, ik ben niet iemand die een ultimatum stelt. Hij wisselde elk jaar van resoluut geen kinderwens tot wellicht wel over 10 jaar. Maar dat zou betekenen dat ik begin 40 zou zijn. Op mijn 37e werd dit gesprek definitief. Hij wilde het resoluut niet. Daar kijk ik nu met gemengde gevoelens op terug. Ik ben er natuurlijk zelf bij en ik had ook eerder een keuze moeten maken, dit even los van de situatie met mijn dochter. Zijn vorige relatie is ook na 8 jaar geklapt om de kinderwens van zijn ex.

Ik baal een beetje dat die wens er toen mogelijk wel was bij mij en ik gekozen heb om hier niet tijdig naar te handelen maar de situatie heb gelaten zoals deze was tot mijn 37e. Ik ben niet iemand die de ander een ultimatum stelt. Nu ik 39 ben zie ik mezelf niet opnieuw moeder worden. Maar heb ik wel twee leuke kids van mijn vriend erbij wat heel gezellig is. En dat is ook heel fijn.
Hard misschien maar hij wilde geen kind, met jou. En niet met zijn andere ex. En blijkbaar, toen hij een relatie met deze dame kreeg, wilde hij ze wel met haar. Ik snap niet waarom je dit persoonlijk op vat, je was er inderdaad ook zelf bij. Als het je echt niet om hemzelf gaat, moet je juist blij zijn dat je geen kind met hem hebt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:56 schreef puzziepie het volgende:
Het is al anderhalf jaar uit, je hebt een nieuwe partner : waarom nog zoveel energie steken in die man?
En dit.
pi_201458637
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:34 schreef loveli het volgende:
Iets zegt me dat die datingapp een handig excuus was. En rot, want dat betekende wel dat je ze na jullie breuk dagelijks kon tegenkomen.
(dm maar als er iets weg moet)
Ok! Ik dm je :)
pi_201459149
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:27 schreef Granqvist het volgende:

[..]
Hard misschien maar hij wilde geen kind, met jou. En niet met zijn andere ex. En blijkbaar, toen hij een relatie met deze dame kreeg, wilde hij ze wel met haar. Ik snap niet waarom je dit persoonlijk op vat, je was er inderdaad ook zelf bij. Als het je echt niet om hemzelf gaat, moet je juist blij zijn dat je geen kind met hem hebt.
[..]
En dit.
Dat weten we niet of hij ze bij haar wel wil, dat wist TS ook niet.

Kan gevalletje niet gepland wel gewenst of "per ongeluk express" ongelukje zijn geweest. Of hij wil inderdaad met haar, kan ook nog. Willen we het echt weten, zou hij hier in het topic zijn kant van het verhaal moeten komen vertellen. Kleine kans dat dit gebeurt gok ik... :+
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_201459516
Hij was niet goed voor je dochter. Ik snap dat zijn aankomend vaderschap misschien iets met je doet. Zeker als hij in hetzelfde gebouw is blijven wonen en je elkaar tegen komt. Maar hij was niet goed voor je dochter.

Voel je gezegend dat je niet per ongeluk toch door hem was bezwangerd. Stel je toch eens voor hoe scheef het gedrag van hem naar je dochter toe mogelijk dan zou zijn geweest -O-
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_201459734
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:21 schreef Godshand het volgende:

[..]
Dat weten we niet of hij ze bij haar wel wil, dat wist TS ook niet.

Kan gevalletje niet gepland wel gewenst of "per ongeluk express" ongelukje zijn geweest. Of hij wil inderdaad met haar, kan ook nog. Willen we het echt weten, zou hij hier in het topic zijn kant van het verhaal moeten komen vertellen. Kleine kans dat dit gebeurt gok ik... :+
Natuurlijk weet TS dat niet, het zijn haar zaken niet en het doet er niet toe. Want dat kind komt er nu eenmaal. Als hij het echt niet had gewild had hij wel een rubber gebruikt.
Overigens reageert TS ook niet op de reacties dat hij met deze dame wel gewoon kinderen zal willen, ze reageert alleen op reactie die in haar (jaloerse) straatje passen. Maakt mij niet uit hoor, maar het is zo tegenstrijdig als wat. Ze hoeft nu geen kinderen meer, lieve man, bonuskinderen, hij was niet goed voor haar dochter. En dan toch dit topic en de zure analyses van zijn karakter. Tja.
pi_201460257
Ik snap eigenlijk wel dat zo'n bericht iets met je doet. Ik kan me je vragen best goed voorstellen ook. Maar de relatie was blijkbaar niet goed genoeg om te behouden (want jij had je al over je kinderwens heen gezet, dat alleen was het dan ws niet) en mogelijk heeft hij nu een partner waarbij hij wel de basis voelt die voor hem nodig is om een kind te willen. Misschien past ze beter bij hem en is het daarom anders. Ook zit je in een relatie vaak "klem" in het verleden van die relatie. Het is enorm lastig om gaandeweg een ander patroon aan te gaan. Nieuwe persoonlijke groei invoegen in bestaande relaties is dan soms moeilijk. Met een nieuwe partner, nieuw begin lukt dat mogelijk wel. Je begint namelijk vanaf een ander punt. Dat nieuwe frisse kan ook hebben meegespeeld in het toch nog willen krijgen van een kind.

In ieder geval zijn jullie blijkbaar nu beide gelukkig met de situatie zoals die is. Mooi voor hem dat hij een nieuwe start maakte en een nieuwe fase in gaat, goed voor jou en je dochter dat het hartzeer van het niet accepteren van haar voorbij is en je verder bent gegaan. Voor jouw dochter is het sowieso beter dat jullie geen relatie meer hebben en dat jullie geen kind hebben gekregen. Als er na 7 jaar nog niks is zal het er ook nooit zijn. Voor je dochter wel moeilijk ook dat ze dat gevoeld heeft, een stiefvader hebben die geen band voelt met je en je niet accepteert. Heeft ze er verdriet van? En ook van dat ze niks meer van hem hoort, iemand die jarenlang toch best wel een rol heeft gespeeld in haar leven en haar heeft zien opgroeien. Voelt ze een afwijzing daarin? Lijkt me lastig.
pi_201460865
Weetje granqvist ga lekker zelf zuur in het leven staan. Succes! Je kent mij totaal niet. Ik vraag ook niet om een negatieve zure respons dus ga lekker gallen in andere topic. Fijne avond!
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 21 september 2021 @ 21:33:32 #103
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201461419
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:01 schreef Charlottesophie het volgende:
Weetje granqvist ga lekker zelf zuur in het leven staan. Succes! Je kent mij totaal niet. Ik vraag ook niet om een negatieve zure respons dus ga lekker gallen in andere topic. Fijne avond!
Wauw! En dan noem je Granqvist zuur? :D
Het is wat meid.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201465365
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:42 schreef Hineni het volgende:
Hij was niet goed voor je dochter. Ik snap dat zijn aankomend vaderschap misschien iets met je doet. Zeker als hij in hetzelfde gebouw is blijven wonen en je elkaar tegen komt. Maar hij was niet goed voor je dochter.

Voel je gezegend dat je niet per ongeluk toch door hem was bezwangerd. Stel je toch eens voor hoe scheef het gedrag van hem naar je dochter toe mogelijk dan zou zijn geweest -O-
Genoeg mensen die anders omgaan met eigen kinderen dan met andermans kinderen hoor.
pi_201494193
Ik las 'wanneer je ex je vader wordt' en had een sappig verhaal verwacht hoe TS d'r ex met haar moeder aan de haal ging.
pi_201495174
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:23 schreef Justinn het volgende:
Ik las 'wanneer je ex je vader wordt' en had een sappig verhaal verwacht hoe TS d'r ex met haar moeder aan de haal ging.
Jerry Jerry Jerry!
pi_201500427
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:40 schreef Charlottesophie het volgende:
Weetje dat jullie reacties ook door mijn gedachten is gegaan. Kinderwens dilemma en het opeens toch niet accepteren van mijn dochter en geen weg meer terug en een rationeel besluit patsboom over. Toen ik later hoorde dat hij na 3 weken al een ander had heb ik heel snel mijn conclusie wel getrokken over hem. Volledig contact ook verbroken met hem. Hij heeft nooit naar mijn dochter wat laten horen. Zij deelt nog wel eens iets over hem en dat ze blij is dat wij uit elkaar zijn. Nu was alles ook wel weerstand richting haar. Van geen hulp bij een nachtmerrie, ziekenhuisbezoek tot niet op vakantie willen met haar. Hij voelde geen liefde voor haar en dat is eerlijk maar ook erg hard. Maar dan wel de waarheid. Het voelt wel vreemd dat hij nu wél een kindje krijgt terwijl de hele weerstand van überhaupt een kind mij nog goed in het geheugen staat.

Eind goed al goed; je komt er toch achter dat het om daden gaat en mooie of stellige woorden een jaar later compleet anders kunnen zijn. Nogmaals, ik hoop dat hij een gezellig vader wordt.
Dat je het nog zo lang hebt uitgehouden. Een kind hoort erbij als het met je nieuwe partner meekomt. Wat vor zak stront ben je als je een kind niet eens even op haar gemak kunt stellen als ze een nachtmerrie heeft.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 25 september 2021 @ 00:25:48 #108
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201506228
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 17:27 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dat je het nog zo lang hebt uitgehouden. Een kind hoort erbij als het met je nieuwe partner meekomt. Wat vor zak stront ben je als je een kind niet eens even op haar gemak kunt stellen als ze een nachtmerrie heeft.
Dit idd.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201507093
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 september 2021 00:25 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Dit idd.
Dat hoor je als volwassene gewoon te doen maakt niet uit of het een nachtmerrie of een andere vorm van hulp is maar een kind laat je gewoon niet in de steek.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 25 september 2021 @ 13:58:25 #110
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201510714
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 08:21 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dat hoor je als volwassene gewoon te doen maakt niet uit of het een nachtmerrie of een andere vorm van hulp is maar een kind laat je gewoon niet in de steek.
Ik ben het volledig eens met wat je zegt,
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201510782
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 08:21 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dat hoor je als volwassene gewoon te doen maakt niet uit of het een nachtmerrie of een andere vorm van hulp is maar een kind laat je gewoon niet in de steek.
We kennen de context niet natuurlijk. Als 'n kind één keer een nachtmerrie heeft, dan behoor je dat te doen. Als het zo ongeveer elke nacht iets anders is, dan is het symptoombestrijding en is er 'n ander probleem dat opgelost moet worden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')