Ik had mijn FD en Exacta-adapter thuis laten liggen. Daardoor heb ik die 72B gewoon blind gekocht (alles draaide, sloot en opende ook weer en glas zag er helder uit en dan durf ik de gok wel aan)quote:Op woensdag 17 november 2021 20:30 schreef derLudolf het volgende:
Herken je het ook trouwens dat je lastig kunt kiezen welk materieel je mee neemt?
Die code staat bij Tamron altijd op de lens en nieuwe lenzen hebben ze ook nog steeds. Tamron gebruikt ze vanaf de introductie van de Adaptall2-serie, daarvoor zagen ze er iets anders uit.quote:Op woensdag 17 november 2021 20:23 schreef derLudolf het volgende:
Al die codes zeggen me niet zo veel eigenlijk, staan ze ook op de lens? En hebben ze tegenwoordig ook nog deze codes?
Die 272E, is dat de huidige 90mm macro? Achteraf spijt dat ik niet heb gezocht naar een macro. Was vast wel iets te vinden.
Ik zie nu pas hoe gaar mijn post was. Zal wel door het tijdstip komen.quote:Op woensdag 17 november 2021 20:06 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Heb je uiteindelijk nog iets leuks gekocht of iets leuks gespot
Nee, die is van Exacta (een hele kleine bajonetvatting) naar e-mount.quote:Op woensdag 17 november 2021 21:37 schreef derLudolf het volgende:
Exacta adapter is voor middenformaat dus? Die Meyer is een leuke lens wat ik zo zie![]()
Ik probeer ook zoveel mogelijk met afwisselende lenzen te fotograferen. Sommige zijn echter zo leuk dat je ze blijft meenemen.quote:Ik probeer allemaal regelmatig te gebruiken, maar merk toch wel dat ik de M645 een stuk minder gebruik. Wellicht alsnog een stuk meer dan heel wat andere M645'en.
Meeste rollen zijn door de RB67 gegaan dit jaar. Grote plus is verwisselbare achterwanden dus makkelijk kiezen tussen verschillende films.
Hasselblads zijn wel eens duurder geweest. Als je echter aan Mamiya's gewend bent heb je kans dat een Hasselblad een beetje gaat tegenvallen. Technisch is het juwelenklasse, ergonomisch is Hasselblad nooit zo mijn ding geweest.quote:Ik zag eigenlijk best wel wat leuk niet al te belachelijk geprijsde Hasselbladjes
Qua mooi ontwerp moet je ook de Hy6 niet vergeten, een samenwerking tussen Franke & Heidecke, Leaf en Sinar. Niet de minste namen en het concept was bijzonder veelbelovend en vooral, hij zag er gelikt uit.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:05 schreef derLudolf het volgende:
Qua design is zo'n Hasselblad toch wel heel erg sterk strak vind ik.
Vette foto's! Vooral het gemaal, wowquote:Op woensdag 10 november 2021 23:40 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
1 en 2 met de EF17-40 f/4L, nummer 3 met de Tamron 17-50 f/2.8 (oudste versie) en de laatste met de 70-200 f/4
Dankje. Genomen op "derde kerstdag", volgens mij werd weer b kerstdag toen bekend dat het gemaal onder stoom kwam. Ik ben er echt op tijd uit gegaan om bij de eerste groep te zijn die een rondleiding zou krijgen. Dat was het vroege opstaan wel waard want ik hoefde niet lang te wachten. Want ja, kerstvakantie lekker druk. Toen ik weer buiten kwam was de rij enorm.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:10 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Vette foto's! Vooral het gemaal, wow
Nou inderdaad. 1/60 f/2.8 op iso 125. Tijd voor snellere film.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:17 schreef Ouwesok het volgende:
Na een paar zonnige werkdagen en dus geen tijd voor de plaatjes lijkt ook de zon weekend te hebben
Ik zie dat er ook zijn van tweequote:Op zaterdag 20 november 2021 20:58 schreef derLudolf het volgende:
Die kun je gewoon gebruiken op een 80D. Een 1,4 extender is prima, je verliest weinig kwaliteit.
Bij een 2x verlies je meer kwaliteit en twee stops licht verlies je ook. Een 80D doet de autofocus het minder goed boven f/5.6 (een 1D kan tot f/8).quote:Op zaterdag 20 november 2021 21:09 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Ik zie dat er ook zijn van twee
[ afbeelding ]
Zijn deze ook nog goed of verlies ja dan veel aan kwaliteit.
ook zie ik dat er andere merken zijn b.v. Kenko
[ afbeelding ]
Wat is jullie advies?
Huhm, zie nu dat ze alleen geschikt zijn voor Ef vatting,quote:Op zaterdag 20 november 2021 21:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bij een 2x verlies je meer kwaliteit en twee stops licht verlies je ook. Een 80D doet de autofocus het minder goed boven f/5.6 (een 1D kan tot f/8).
Een 2x van Canon is acceptabel , van andere merken zou ik niet snel doen. 1,4 van ander merk kan wel
Wat zo'n ding doet is 'gewoon' datgene dat er uit je lens komt 1.4x vergroten. Waar je rekening mee moet houden is dat ook de fouten meevergroot worden én dat de converter zelf weer glas met zich meebrengt en mogelijk fouten introduceert.quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:51 schreef Clayton1 het volgende:
Zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben? Een Extender
[ afbeelding ]
En kun je die op een Canon eos 80D gebruiken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |