Revue 135 zegt me wel iets en dit is dezelfde camera. Prima plaatjes toch, die laatste kijkt lekker weg.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:14 schreef Morrigan het volgende:
Had een tijdje geleden een tweede Lomo camera (dit is de Cosmic Symbol) gekocht, omdat ik het toch leuk vind om met goedkope simpele camera's foto's te maken.En gisteren getest, omdat ik eerder geen tijd had.
Ben blij met het resultaat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geschoten met een ColorPlus.
Prima toestelquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:55 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Daar ga je wel blij van worden denk ik
Stadsfotografie is niet echt mijn ding. Een paar keer geprobeerd, maar ik kan de lol er niet in vinden. Ik krijg er ook nooit fatsoenlijke foto's uit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef derLudolf het volgende:
Ik zag op Facebook wat voorbij komen van Amersfoort, dat het de meest fotogenieke stad zou zijn.
Desbetreffende bericht ben ik kwijt, er stond ook een link naar een foto rondje bij. Volgens mij was het deze
https://www.tijdvooramersfoort.nl/nl/routes/1839918823/fotoroute
Zijn d'r liefhebbers hier om de route te lopen? Mini meet ofzo.
Ik heb even op Google maps gekeken, maar Amersfoort ziet er inderdaad mooi uit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef derLudolf het volgende:
Ik zag op Facebook wat voorbij komen van Amersfoort, dat het de meest fotogenieke stad zou zijn.
Desbetreffende bericht ben ik kwijt, er stond ook een link naar een foto rondje bij. Volgens mij was het deze
Mwoah, klinkt als te doenquote:Op dinsdag 2 november 2021 22:38 schreef derLudolf het volgende:
Zoiets heb ik je ook eens ergens over landschapsfotografie zien zeggen en momenteel ben ik voor zover de tijd het toelaat bezig iets bij elkaar te rapen over landschapsfotografie. Komt binnenkort wel een topicje over, er is namelijk meer dan genoeg over te roepen en mee te doen om het tóch leuk te maken.quote:Op woensdag 3 november 2021 07:29 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Stadsfotografie is niet echt mijn ding. Een paar keer geprobeerd, maar ik kan de lol er niet in vinden. Ik krijg er ook nooit fatsoenlijke foto's uit.
Dat laatste is wel waar. Ik kan ook mee voor de gezelligheid. Ligt er een beetje aan wanneer het is. Mijn agenda staat al flink volgeboekt.quote:Op woensdag 3 november 2021 13:41 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Zoiets heb ik je ook eens ergens over landschapsfotografie zien zeggen en momenteel ben ik voor zover de tijd het toelaat bezig iets bij elkaar te rapen over landschapsfotografie. Komt binnenkort wel een topicje over, er is namelijk meer dan genoeg over te roepen en mee te doen om het tóch leuk te maken.
Dat zou echt heel tof zijn. Ik vind het altijd wel leuk om nieuwe dingen te leren/proberen.quote:Op woensdag 3 november 2021 13:41 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Zoiets heb ik je ook eens ergens over landschapsfotografie zien zeggen en momenteel ben ik voor zover de tijd het toelaat bezig iets bij elkaar te rapen over landschapsfotografie. Komt binnenkort wel een topicje over, er is namelijk meer dan genoeg over te roepen en mee te doen om het tóch leuk te maken.
Het is al even geleden dat ik een tijdje in Amersfoort werkte. Voor wat ik van die route zie kun je daar al aardig lekker plaatjes maken of je het nou met een telefoon of met een halve fotowinkel probeert.quote:Op woensdag 3 november 2021 07:52 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik heb even op Google maps gekeken, maar Amersfoort ziet er inderdaad mooi uit.
Nadeel van een stad is dat je wel de tijd moet nemen. En de stad een beetje kennen.
Zo’n minimeetje kunnen we sowieso een keer doen in Amersfoort.quote:Op vrijdag 5 november 2021 18:24 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Het is al even geleden dat ik een tijdje in Amersfoort werkte. Voor wat ik van die route zie kun je daar al aardig lekker plaatjes maken of je het nou met een telefoon of met een halve fotowinkel probeert.
Ideaal voor een minimeetje mochten we trek in hebben.
en dat laatste mag je als een verkapte interessepeiling zien
Gingen ze ook echt poseren voor je?quote:Op zondag 7 november 2021 11:26 schreef ultra_ivo het volgende:
Gisteren de X-Pro eens goed losgelaten in Amsterdam tijdens de klimaatmars. Veel fotogenieke mensen die zich graag laten fotograferen.
Ik zal er in afzienbare tijd eens een topicje over openen, kijken of we er iets leuks van kunnen maken.quote:Op zondag 7 november 2021 19:08 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Zo’n minimeetje kunnen we sowieso een keer doen in Amersfoort.
[..]
quote:Iets anders, weet iemand of Shangai GP3 nog te koop is? Ik had thuis nog rolletjes die ik jaren geleden had gekocht. Was heel goedkoop.
* Isdatzo meeleest.quote:Op vrijdag 5 november 2021 18:24 schreef Ouwesok het volgende:
Ideaal voor een minimeetje mochten we trek in hebben.
en dat laatste mag je als een verkapte interessepeiling zien
Dat is zeker nog wel te koop. Sinds kort zelfs in de door andere merken aan de wilgen gehangen formaat 220 en 620.quote:Op zondag 7 november 2021 19:08 schreef Morrigan het volgende:
Iets anders, weet iemand of Shangai GP3 nog te koop is? Ik had thuis nog rolletjes die ik jaren geleden had gekocht. Was heel goedkoop.
Foma heb ik thuis ook, maar ziet er toch net iets anders uit.quote:Op zondag 7 november 2021 20:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is zeker nog wel te koop. Sinds kort zelfs in de door andere merken aan de wilgen gehangen formaat 220 en 620.
Als je goedkoop wil kun je ook Foma kopen.
Bedankt, blijkbaar nog wel leverbaar.quote:Op zondag 7 november 2021 19:19 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik zal er in afzienbare tijd eens een topicje over openen, kijken of we er iets leuks van kunnen maken.
[..]
Ik vond deze webshop voor je wat zoveel wil zeggen als dat ze nog wel leverbaar zijn. Echt goedkoop vind ik hem overigens niet en dan is het nog net zo handig om een 'gewone' film te gebruiken.
Misschien kun je met een ander soepje hetzelfde uiterlijk bereiken? Want gaat het je om het resultaat of de prijs?quote:Op zondag 7 november 2021 20:30 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Foma heb ik thuis ook, maar ziet er toch net iets anders uit.
[..]
Met enige regelmaat wel.quote:Op zondag 7 november 2021 19:08 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Gingen ze ook echt poseren voor je?En zijn het leuke foto’s geworden?
Het ging mij meer om het resultaat vanwege de hoge contrast. Maar goed, zo nodig hoef ik het ook niet.quote:Op zondag 7 november 2021 21:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Misschien kun je met een ander soepje hetzelfde uiterlijk bereiken? Want gaat het je om het resultaat of de prijs?
Als ik links en rechts kijk wat die film nu kost, vind ik dat erg veel voor een panchromatische film van matige kwaliteit.
Als je goedkoop wilt moet je Foma en een bulklader kopen
Toffe foto’s.quote:Op zondag 7 november 2021 21:45 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Met enige regelmaat wel.
https://www.zonerama.com/Album/7840683
Dit is nou exact het slag fotografie waar die X-Pro's zo ontzettend geschikt voor zijnquote:Op zondag 7 november 2021 21:45 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Met enige regelmaat wel.
https://www.zonerama.com/Album/7840683
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |