abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 19 september 2021 @ 17:11:17 #26
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201429428
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 17:07 schreef schommelstoel het volgende:
Ik ben geen taal nazi, maar ik zie tegenwoordig zoveel varianten van het woord sowieso.
Om te janken.

En jongeren weten het verschil tussen wil en wilt niet meer.
Chanante post dit.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_201429452
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 17:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]
De varianten op ‘sowieso’ zijn al jaren een FOK!-grapje.
Op FOK! ja, maar daar buiten zie ik het juist.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_201429457
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 17:11 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Chanante post dit.
Zowiezo ja
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zondag 19 september 2021 @ 17:17:20 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201429485
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 17:13 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Op FOK! ja, maar daar buiten zie ik het juist.
Bedankt voor de mededeling.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201429860
- Doe jij maar gewoon even lekker normaal -

[ Bericht 92% gewijzigd door CoolGuy op 19-09-2021 20:20:57 ]
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_201430332
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 12:38 schreef Leo_Holst het volgende:
Ik ben al tijden vrijgezel en ben gedoemd tot internet daten.

Op datingsites heb ik wel matches, maar gesprekken gaan stroperig.

Kortom, onder de streep weinig potentiële dates op het moment.

Nu bijvoorbeeld een leuk uitziende vrouw die op het moment elke keer reageert op mijn vragen.

Nu vroeg ik: 'Ben je close met jouw familie?'.
En krijg ik als antwoord: 'Me familie is alles voor me.'

Nu zijn mijn Nederlandse taalvaardigheden ook niet van een hoogstaand niveau, maar 'me' ipv mij heb ik snel afgeleerd.

Moet ik dit soort taal dan maar negeren en maar afdoen als schattig?
Beetje negeren en om gniffelen?
Of is dit een voorbode voor een andere categorie Nederlander die bijvoorbeeld ook niet geloofd in vaccineren etc.

Ideeën?
Ik had ook ooit een gesprek met een potentiele date. Ze wou via Whatsapp chatten voordat we elkaar in het echt gingen zien (het is die ene meid waarvan ik een tijdje terug als voorbeeld aangaf dat we niet met elkaar konden communiceren, dat ze je continu onderbrak zonder dat ze dat doorhad etc).

Zij sprak in straattaal op de chat. Alleen maar straattaal met woorden verkort vervoegd. Dat irriteerde me wel maar het was haar manier van communiceren. Ik ben achteraf wel blij dat het niets is geworden anders zou ik mezelf de hele tijd irriteren aan dat soort zaken bovenop alle andere feiten.

Grappig is wel dat dezelfde meid me nu, paar jaren later, gewoon uit vriendelijkheid appt omdat ze me op straat zag lopen. Ze chat nu in ABN :P _O-


Als je in staat bent om er overheen te kijken doe dat dan. Want zo te horen heb je wel op andere gebieden raakvlakken (o.a. het roken).
  zondag 19 september 2021 @ 18:59:44 #32
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_201430720
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 12:52 schreef Leo_Holst het volgende:
Ze heeft 0 kinderen!

Volgens mij heb ik de jackpot!

Geen overgewicht en geen kinderen, meer kan een man niet wensen!

En nog één een baan ook!

Of het parttime is weet ik niet, ze doet basic administratie voor een winkelketen!

Ze rookt wel inderdaad, ik rook ook dus kunnen we lekker samen paffen op de bank!

In het weekend kopen we een filterpakje!
Eén baan maar?! Wat een luie hond!
soooo, da's mooi!
  maandag 20 september 2021 @ 00:57:25 #33
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201435043
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 13:45 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Je zit toch niet serieus te zeggen dat je zoiets als 'me' als de potentiële deal-breaker gaat zien?? :D
Niet? :o
Waarom niet? Brrrr
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 20 september 2021 @ 08:47:55 #34
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201436899
Me familie ;(
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201436975
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 12:38 schreef Leo_Holst het volgende:
Nu vroeg ik: 'Ben je close met jouw familie?'.
En krijg ik als antwoord: 'Me familie is alles voor me.'

Nu zijn mijn Nederlandse taalvaardigheden ook niet van een hoogstaand niveau, maar 'me' ipv mij heb ik snel afgeleerd.
Ik weet niet wat ik nou erger vind: 'me familie' of 'mij familie'. Als ik dan echt moet kiezen, gas ik toch eerder voor haar woordkeuze dan die van jou...
pi_201437009
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 13:45 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Je zit toch niet serieus te zeggen dat je zoiets als 'me' als de potentiële deal-breaker gaat zien?? :D
Zou voor mij meteen een no-go zijn...
pi_201437699
"me" ipv "mijn" is voor mijzelf wel een flinke red flag als het gaat om niveauverschil. Ik ben zelf hoogopgeleid en ik vind het belangrijk dat mijn partner ook wel een bepaald intellectueel niveau heeft. Daar kan ik over het algemeen ook beter mee uit de voeten.

Het zou voor mij een indicatie zijn dat zo iemand waarschijnlijk niet bij mij gaat passen, maar kijk hoe je er zelf bij voelt en ook naar de rest van de persoon en het contact dat jullie hebben.
pi_201437751
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 12:38 schreef Leo_Holst het volgende:
Ik ben al tijden vrijgezel en ben gedoemd tot internet daten.
met zo'n eerste zin zet je ook al gelijk een negatieve toon.

je bent nergens toe 'gedoemd', maar hebt gewoon vrije keuzes en de mogelijkheid om via internet te daten is idd nu zeer bereikbaar, maar ook geen garantie op succes.

En al helemaal verkeerd is het anderen die ook van internet gebruik maken om dates te vinden (en toevallig met jou in een date belanden omdat jij ook dat uitgekozen hebt) heel negatief te benaderen.

Het is niet verboden na een date er geen gevolg aan te geven omdat je geen 'match' voelt... maar doe niet alsof dat de schuld van de ander is.
Of dat iemand gelijk 'verkeerd' zou zijn omdat haar taalgebruik niet past bij jouw achtergrond.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201438032
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 12:38 schreef Leo_Holst het volgende:
Ik ben al tijden vrijgezel en ben gedoemd tot internet daten.

Op datingsites heb ik wel matches, maar gesprekken gaan stroperig.

Kortom, onder de streep weinig potentiële dates op het moment.

Nu bijvoorbeeld een leuk uitziende vrouw die op het moment elke keer reageert op mijn vragen.

Nu vroeg ik: 'Ben je close met jouw familie?'.
En krijg ik als antwoord: 'Me familie is alles voor me.'

Nu zijn mijn Nederlandse taalvaardigheden ook niet van een hoogstaand niveau, maar 'me' ipv mij heb ik snel afgeleerd.

Moet ik dit soort taal dan maar negeren en maar afdoen als schattig?
Beetje negeren en om gniffelen?
Of is dit een voorbode voor een andere categorie Nederlander die bijvoorbeeld ook niet geloofd in vaccineren etc.

Ideeën?
Ik denk het laatste, misschien ietsjes laag geschoold, maar als het klikt moet je er voor gaan. :)
  maandag 20 september 2021 @ 10:21:56 #40
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_201438082
'me familie' zou voor mij soberso een dealbreaker zijn.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_201438256
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:21 schreef 2NutZ het volgende:
'me familie' zou voor mij soberso een dealbreaker zijn.
Soberso zeggen is ook niet aantrekkelijk. Niet dat ik erop zal afknappen, maar er zou wel een vraagteken boven mijn hoofd poppen :D :P
  maandag 20 september 2021 @ 10:41:41 #42
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_201438301
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 10:38 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
Soberso zeggen is ook niet aantrekkelijk. Niet dat ik erop zal afknappen, maar er zou wel een vraagteken boven mijn hoofd poppen :D :P
Oh ja ik zie het nu... dat is wel chanant.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_201438307
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:43 schreef itchycoo het volgende:
"me" ipv "mijn" is voor mijzelf wel een flinke red flag als het gaat om niveauverschil. Ik ben zelf hoogopgeleid en ik vind het belangrijk dat mijn partner ook wel een bepaald intellectueel niveau heeft. Daar kan ik over het algemeen ook beter mee uit de voeten.

Het zou voor mij een indicatie zijn dat zo iemand waarschijnlijk niet bij mij gaat passen, maar kijk hoe je er zelf bij voelt en ook naar de rest van de persoon en het contact dat jullie hebben.
Ik ben zelf ook goed opgeleid, maar zeg af en toe nog wel "me moeder" als ik te snel praat. Maar als iemand dat al zo snel als een red flag ziet is dat al een red flag voor mij. Zou ook niet bij mij passen, zo'n muggenzifter :D
  maandag 20 september 2021 @ 10:47:27 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201438383
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 10:42 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
Ik ben zelf ook goed opgeleid, maar zeg af en toe nog wel "me moeder" als ik te snel praat. Maar als iemand dat al zo snel als een red flag ziet is dat al een red flag voor mij. Zou ook niet bij mij passen, zo'n muggenzifter :D
In gesproken taal is dat echt iets anders dan in geschreven taal. In gesproken taal spreken we echt niet elke afzonderlijke letter uit. Als je dat wel doet, klinkt het al heel snel vrij geaffecteerd.
The love you take is equal to the love you make.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 20 september 2021 @ 13:48:26 #45
414785 sirdanilot
pi_201440373
Ik zou er maar gewoon mee daten als ik jou was want zo te zien heb je verder weinig andere opties.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201444071
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 10:42 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
Ik ben zelf ook goed opgeleid, maar zeg af en toe nog wel "me moeder" als ik te snel praat. Maar als iemand dat al zo snel als een red flag ziet is dat al een red flag voor mij. Zou ook niet bij mij passen, zo'n muggenzifter :D
Maar dat gaat dan over spreken, dan laat je wel eens letters c.q. klanken weg. Met typen moet je toch bewust "me" typen, anders schrijf je wel "mijn", "m'n" "mn".

Overigens is het natuurlijk wel wonderlijk dat we met datingapps en -sites ineens direct geconfronteerd worden met iemands niveau van schrijven en we dat blijkbaar (kunnen) meewegen in ons oordeel of we iemand aantrekkelijk vinden.
pi_201444450
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:46 schreef itchycoo het volgende:

[..]
Maar dat gaat dan over spreken, dan laat je wel eens letters c.q. klanken weg. Met typen moet je toch bewust "me" typen, anders schrijf je wel "mijn", "m'n" "mn".

Overigens is het natuurlijk wel wonderlijk dat we met datingapps en -sites ineens direct geconfronteerd worden met iemands niveau van schrijven en we dat blijkbaar (kunnen) meewegen in ons oordeel of we iemand aantrekkelijk vinden.
Vandaar dat er bijna niets van de grond komt, als ik de datingtopics zo lees :D

Mensen zijn te kritisch om de meest onzinnige redenen.
Ik zou niet meteen oordelen als de eerste "me familie" komt. Veel belangrijker is het of het klikt op VEEL fronten (alle is onmogelijk).
pi_201448372
Mja, ik heb dat al als ik naar Temptation Island kijk. Vrijwel alle meiden zien er nog wel een soort van aantrekkelijk uit, maar zodra ze praten haak ik af. Veel te ordinair... :7
pi_201449047
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 17:11 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Chanante post dit.
Word je foxwild van :7 of is t dan nu Foxwilt?? _O-
Wakadoodle!
pi_201449181
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 01:25 schreef IkEetSlakken het volgende:

[..]
Word je foxwild van :7 of is t dan nu Foxwilt?? _O-
Fokswild is het.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')