Aanbevolen door de verkopert, maar eigenlijk struikel je eerder sneller.quote:Op zondag 19 september 2021 12:10 schreef Sfancta het volgende:
Metalen profieltje, soort drempeltje.
Is die ramp voor je rollator?
Het hekje totaal niet nee.quote:Op zondag 19 september 2021 18:19 schreef qajariaq het volgende:
Komt er ook nog laminaat op de bovenste trede? Anders wordt dit een struikelrandje bij naar boven lopen. Die trap had een paar mm hoger geplaatst moeten worden vind ik. Dit is niet mooi en heel gevoelig voor struikelen.
Zou een hoekprofiel hier werken? Er zit tussen trap en verdiepingsvloer geen/nauwelijks ruimte.quote:Op zondag 19 september 2021 17:59 schreef Gieliovd het volgende:
Hier zelfde situatie.
Mooi hoekprofiel 15x15 waar een stukje uit gezaagd bij de trapboom.
Schuif je er mooi overheen, in je laminaat schroeven of plakken.
Nee in principe niet. Zoals het nu ligt hebben we er geen last van, qua struikelen of iets dergelijks.quote:Op zondag 19 september 2021 18:19 schreef qajariaq het volgende:
Komt er ook nog laminaat op de bovenste trede? Anders wordt dit een struikelrandje bij naar boven lopen. Die trap had een paar mm hoger geplaatst moeten worden vind ik. Dit is niet mooi en heel gevoelig voor struikelen.
Vandaar een stukje eruit gezaagd bij de trapboom, daar zit aan de voorzijde niets, bovenzijde wel.quote:Op zondag 19 september 2021 19:05 schreef kamehameha het volgende:
[..]
Zou een hoekprofiel hier werken? Er zit tussen trap en verdiepingsvloer geen/nauwelijks ruimte.
Ik denk nu aan zoiets:
[ afbeelding ]
Al weet ik niet of daar aan de onderkant een plakstrip zit oid. Schroeven zie ik niet zo gauw lukken, want dat moet dan onder de al gelegde vloer?
Dit lijkt mij ook eigenlijk het mooiste, doorleggen tot eind van de trede en mooi afronden. Zo ziet het er een beetje vreemd uit. Krijg je een mooier verloop. Het deel in het trapgat mooi latje tegenaan lijmen.quote:Op zondag 19 september 2021 18:19 schreef qajariaq het volgende:
Komt er ook nog laminaat op de bovenste trede?
Heb je 'r misschien een foto van? Ben wel benieuwd hoe dat eruit komt te zien.quote:Op zondag 19 september 2021 19:12 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Vandaar een stukje eruit gezaagd bij de trapboom, daar zit aan de voorzijde niets, bovenzijde wel.
Die U kan ook, hoe dan ook zul je je vloer moeten vastzetten, anders wipt hij omhoog als je blijft haken.
Dat is een hele goeie tip van die pijpbeugels! We hebben ons destijds rot gezocht naar een goede oplossing voor traphekjes bij ons type trap, en kwamen toen hierop uit. Maar het blijft inderdaad wat gevaarlijk met deze constructie. Gelukkig is de jongste druk bezig om op en af te gaan, dus kunnen we hopelijk ook snel zonder dit hulpmiddelquote:Op maandag 20 september 2021 10:54 schreef Watuntrik het volgende:
https://www.google.com/search?q=laminaat+eindprofiel
Kijk dan even bij afbeeldingen, dan zie je legio mogelijkheden van profielen onder verschillende noemers. Eind/sluit/hoek/overgang etc. etc. Wat je het best uitkomt kun je plaatsen bij de trede. Je hebt ze om te verschroeven dan wel met plakstrip.
Langs de wand gewoon een houten hoeklatje eventueel op kleur brengen.
Dat hekje met die dikke drempel is idd vragen om ongelukken, 1 x verkeerd struikelen en je botst met de bullus de trap af. Meet even de diameter van die staander van de trap. Neem dan 2 pijpbeugels van dezelfde diameter of bij benadering iets groter met rubber inlage, die klem je daar op de trap en bevestig je daaraan het poortje. Hetzelfde kun je doen bij de trap naar boven.
quote:Op maandag 20 september 2021 12:10 schreef kamehameha het volgende:
Dat is een hele goeie tip van die pijpbeugels!
Google even op 'overgangsprofiel laminaat'.quote:Op zondag 19 september 2021 12:38 schreef kamehameha het volgende:
[..]
Aanbevolen door de verkopert, maar eigenlijk struikel je eerder sneller.
Heb je een naam voor zo'n profiel? Ik ken de f en l vorm, maar die gaan altijd over het randje, en dat lukt hier door de trap niet.
Hi @maxwell450quote:Op woensdag 29 september 2021 11:16 schreef Castiell het volgende:
@:kamehameha ik ben wel benieuwd hoe je dit hebt aangepakt en wat het eindresultaat is?
Wij zitten bij ons thuis namelijk een beetje met hetzelfde probleem, maar nu twijfelen we hoe we dit het beste kunnen aanpakken.
Maar dit kan niet de koppeling zijn tussen laminaat en vloerbedekking toch?quote:Op woensdag 29 september 2021 11:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Gewoon dit soort dingen toch? Zijn verschillende van, ook die verschillen in hoogte kunnen wegwerken.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |