abonnement Unibet Coolblue
pi_201423102


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Go hard or go home
pi_201423103
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 07:52 schreef KingRadler het volgende:
Maak me meer zorgen om de griep dan het hele Corona.
Hoe ga je deze twee uit elkaar houden.
Ik maak me meer zorgen om al die mensen met enorm hoge stresslevels omdat ze zich zorgen maken om een treinreisje of de griep.

Wat denk je van testen trouwens?
Go hard or go home
  zondag 19 september 2021 @ 07:54:48 #3
22565 asco
Los in deze tent
pi_201423104
Oh, hier is het topic.
pi_201423119
quote:
10s.gif Op zondag 19 september 2021 07:54 schreef Noek het volgende:

[..]
Ik maak me meer zorgen om al die mensen met enorm hoge stresslevels omdat ze zich zorgen maken om een treinreisje of de griep.

Wat denk je van testen trouwens?
Ik heb een zelftest moeten doen omdat ik mijn collega had aangestoken.
Bleek gewoon een griepje te zijn. Dit gaat vaker gebeuren.
Daarom hoe ga je deze twee uit elkaar houden.
pi_201423170
Wat is het belang om het te weten ? Is Corona voor gevaccineerden inmiddels niet gedevalueerd tot een griepje?
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 08:28:13 #6
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201423196
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 07:56 schreef KingRadler het volgende:

[..]
Ik heb een zelftest moeten doen omdat ik mijn collega had aangestoken.
Bleek gewoon een griepje te zijn. Dit gaat vaker gebeuren.
Daarom hoe ga je deze twee uit elkaar houden.
Hoe weet je dat jij ‘m aangestoken hebt? Waarom wil je ze uit elkaar houden? Als je gevaccineerd bent is dat toch niet zo relevant meer?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201423312
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 07:47 schreef Celestien het volgende:
We gaan binnenkort met onze dochter naar een museum. Wordt de eerste keer dat er weer een langere treinreis gaan maken. Kan niet zeggen dat ik er naar uitkijk, dat ritje.
Kom eens op zeg :D
Tenzij jullie zo suf zijn om in de spits te gaan reizen. Maar dat was voor covid ookal ruk.

Nog nooit zo prettig gereisd met de trein als in de afgelopen anderhalf jaar :Y
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_201423397
quote:
10s.gif Op zondag 19 september 2021 07:52 schreef Noek het volgende:

[..]
Je gaat met een trein.
En komt terug in een bodybag!
  zondag 19 september 2021 @ 09:06:23 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201423427
Nou vind ik het OV altijd klote, maar nu niets erger dan eerder.
Ja die onzalige mondmaskerplicht wellicht, maar verder, mwah
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201423429
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 08:50 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Kom eens op zeg :D
Tenzij jullie zo suf zijn om in de spits te gaan reizen. Maar dat was voor covid ookal ruk.

Nog nooit zo prettig gereisd met de trein als in de afgelopen anderhalf jaar :Y
Er spelen wel iets meer zaken hier, vrees ik. Maar ik snap dat het makkelijk is om te oordelen als je die kennis niet hebt.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201423446
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 09:06 schreef Celestien het volgende:

[..]
Er spelen wel iets meer zaken hier, vrees ik. Maar ik snap dat het makkelijk is om te oordelen als je die kennis niet hebt.
Ach, sowieso, als jij daar tegenop ziet, is dat net zo legitiem als mensen die er geen enkel probleem mee hebben. Het is ook totaal onnodig om daar dan een beetje min over te doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201423487
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ach, sowieso, als jij daar tegenop ziet, is dat net zo legitiem als mensen die er geen enkel probleem mee hebben. Het is ook totaal onnodig om daar dan een beetje min over te doen.
True, al snap ik eerste reactie wel, hoor. Het is niet eerste keer ;)

Maar het laat weer eens zien hoe moeilijk het kan zijn om verder te kijken dan de eigen beleving. Ach alas.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 19 september 2021 @ 09:14:47 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201423500
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 09:06 schreef Celestien het volgende:

[..]
Er spelen wel iets meer zaken hier, vrees ik. Maar ik snap dat het makkelijk is om te oordelen als je die kennis niet hebt.
Wat speelt er dan meer?

Het is een beetje moeilijk anders duiden op een forum als die context die blijkbaar essentieel is mist. En dit is een COR topic, dus niet heel erg gek dat men er dan een label aan hangt en zelf interpreteert toch?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201423526
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 09:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat speelt er dan meer?

Het is een beetje moeilijk anders duiden op een forum als die context die blijkbaar essentieel is mist. En dit is een COR topic, dus niet heel erg gek dat men er dan een label aan hangt en zelf interpreteert toch?
Ja, dit inderdaad. Als iemand in COR begint over dat hij of zij het nog steeds vervelend vindt om naar de supermarkt te gaan is toch je eerste gedachte dat het een coronagerelateerde reden heeft, en niet omdat er zo'n irritante straatmuzikant buiten staat die de hele dag hetzelfde deuntje speelt en het eigenlijk zou verdienen om het betreffende blaasinstrument rectaal ingebracht te krijgen.
  zondag 19 september 2021 @ 09:20:57 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201423549
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja, dit inderdaad. Als iemand in COR begint over dat hij of zij het nog steeds vervelend vindt om naar de supermarkt te gaan is toch je eerste gedachte dat het een coronagerelateerde reden heeft, en niet omdat er zo'n irritante straatmuzikant buiten staat die de hele dag hetzelfde deuntje speelt en het eigenlijk zou verdienen om het betreffende blaasinstrument rectaal ingebracht te krijgen.
Daarover gesproken ditch ik de AH nu wel indirect door corona...
In die tijd zijn alle kassa's op één na vervangen door zelfscanners omdat dat veiliger en fijner was ivm corona vond men.
Daar heb ik een gruwelijke hekel aan, en die gaan dus niet meer weg nu.

Lidl en anders supermarkten it is, AH kan de boom in
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201423562
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 09:20 schreef Molo het volgende:

[..]
Daarover gesproken ditch ik de AH nu wel indirect door corona...
In die tijd zijn alle kassa's op één na vervangen door zelfscanners omdat dat veiliger en fijner was ivm corona vond men.
Daar heb ik een gruwelijke hekel aan, en die gaan dus niet meer weg nu.

Lidl en anders supermarkten it is, AH kan de boom in
Daar waren ze al mee bezig, maar nu in een stroomversnelling geraakt idd. Never waste a good crisis, he.
pi_201423571
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 09:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat speelt er dan meer?

Het is een beetje moeilijk anders duiden op een forum als die context die blijkbaar essentieel is mist. En dit is een COR topic, dus niet heel erg gek dat men er dan een label aan hangt en zelf interpreteert toch?
True. Al zul je ook begrijpen dat ik me, na de rappe oordelen hierboven en in het vorige topic, niet geroepen voel om dat nog te delen. Lekker sfeertje om privé info te delen :')

Daar zal dus ook wel weer gemor op komen. Niet zozeer van jou, hoor :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201423601
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:23 schreef Celestien het volgende:

[..]
True. Al zul je ook begrijpen dat ik me, na de rappe oordelen hierboven en in het vorige topic, niet geroepen voel om dat nog te delen. Lekker sfeertje om privé info te delen :')

Daar zal dus ook wel weer gemor op komen. Niet zozeer van jou, hoor :)
Als mensen daar vraagtekens bij hebben, kunnen ze er ook gewoon naar vragen, lijkt me.

Wat mij betreft is reizen met OV kut omdat ik die mondkapjes echt vreselijk rot vindt. Een enkele keer een kort ritje met de metro vind ik voor nu het maximum. Een langere treinreis ga ik voorlopig niet maken als het niet hoeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 19 september 2021 @ 09:28:17 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201423623
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:23 schreef Celestien het volgende:

[..]
True. Al zul je ook begrijpen dat ik me, na de rappe oordelen hierboven en in het vorige topic, niet geroepen voel om dat nog te delen. Lekker sfeertje om privé info te delen :')

Daar zal dus ook wel weer gemor op komen. Niet zozeer van jou, hoor :)
Dan snap ik eerlijk gezegd ook echt niet waarom je dan een blijkbaar incomplete en te vage post voor interpretatie wel deelt. Klinkt als vaguebooking
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201423646
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als mensen daar vraagtekens bij hebben, kunnen ze er ook gewoon naar vragen, lijkt me.

Wat mij betreft is reizen met OV kut omdat ik die mondkapjes echt vreselijk rot vindt. Een enkele keer een kort ritje met de metro vind ik voor nu het maximum. Een langere treinreis ga ik voorlopig niet maken als het niet hoeft.
Valt het jou op dat er altijd mensen zijn die een excuus hebben om dat mondkapje niet (of niet helemaal) te dragen? Hele reis met een flesje in de hand zonder een slok te nemen om dat ding maar niet op te hebben. En make-up aanbrengen gaat ook niet met mondkapje :P

Het is ook een rotding btw, maar hopelijk duurt het niet lang tot weer daar vanaf zijn :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201423737
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 09:28 schreef Molo het volgende:

[..]
Dan snap ik eerlijk gezegd ook echt niet waarom je dan een blijkbaar incomplete en te vage post voor interpretatie wel deelt. Klinkt als vaguebooking
Dat was niet de bedoeling.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 19 september 2021 @ 09:41:45 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201423753
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:40 schreef Celestien het volgende:

[..]
Dat was niet de bedoeling.
Ok, dan de vervolgvraag. Wat was wel je bedoeling en eventueel gewenste reactie?

Ik snap het niet meer en dat is geen cynisch statement ofzo, snap het oprecht niet meer zo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 19 september 2021 @ 09:46:42 #23
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201423802
Pak de auto als je het niet ziet zitten, of reis eerste klas. Daar zit nog steeds geen kip, zeker niet in het weekend.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201423902
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 09:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Ok, dan de vervolgvraag. Wat was wel je bedoeling en eventueel gewenste reactie?

Ik snap het niet meer en dat is geen cynisch statement ofzo, snap het oprecht niet meer zo
Als de sfeer wat gemoedelijker was geweest, zou ik wellicht wel wat meer toegelicht hebben. Het was niet de bedoeling om bewust vaag te zijn. Ben wat taken aback door de snelle oordelen in het negatieve segment.

Misschien had ik beter moeten weten.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201423932
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:46 schreef Janneke141 het volgende:
Pak de auto als je het niet ziet zitten, of reis eerste klas. Daar zit nog steeds geen kip, zeker niet in het weekend.
Eerste klas doe ik alleen als ik naar Groningen ga. Dan vind ik het wel fijn om wat comfortabeler te zitten. :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201424145
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:54 schreef Celestien het volgende:

[..]
Als de sfeer wat gemoedelijker was geweest, zou ik wellicht wel wat meer toegelicht hebben. Het was niet de bedoeling om bewust vaag te zijn. Ben wat taken aback door de snelle oordelen in het negatieve segment.

Misschien had ik beter moeten weten.
Zo negatief hoef je het toch niet op te vatten, @Molo en @Noek zijn gewoon wat direct. Als je zelf post er erg tegenop te zien, dan kan je verwachten dat mensen zich afvragen waarom dan precies. En zoals @miss_sly al zei, het is toch vooral relevant hoe jijzelf het een en ander ervaart, ook al vinden anderen dat irrationeel. Daar is genoeg begrip voor. :Y
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 19 september 2021 @ 10:38:48 #27
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201424438
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:54 schreef Celestien het volgende:

[..]
Als de sfeer wat gemoedelijker was geweest, zou ik wellicht wel wat meer toegelicht hebben. Het was niet de bedoeling om bewust vaag te zijn. Ben wat taken aback door de snelle oordelen in het negatieve segment.

Misschien had ik beter moeten weten.
Precies, éénieder die een afwijkende mening/opvatting heeft is hier meteen kanonnenvoer. Mensen worden te pas en onpas weggezet als wappie en er wordt 9 van de 10 keer vol onbegrip gereageerd.
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 11:01:42 #28
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201424692
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 10:38 schreef tja77 het volgende:

[..]
Precies, éénieder die een afwijkende mening/opvatting heeft is hier meteen kanonnenvoer. Mensen worden te pas en onpas weggezet als wappie en er wordt 9 van de 10 keer vol onbegrip gereageerd.
Is dit niet gewoon sowieso de gemiddelde FOK reactie overal? :D
pi_201424712
quote:
Almelose kofferbakdode vermoedelijk slachtoffer van vaccinatieruzie

Ruzie over het vaccineren tegen corona is de vermoedelijke oorzaak van het dodelijke geweldsincident eerder deze week in Almelo, waarbij een 43-jarige man zijn 56-jarige vriendin om het leven bracht en vervolgens de hand aan zichzelf probeerde te slaan.

Goede vrienden van het stel zeggen tegenover RTV Oost dat de twee al langere tijd met elkaar overhoop lagen. Eerst over corona, maar later vooral over het huidige vaccinatiebeleid. Het slachtoffer had haar vriend verboden nog langer met gevaccineerden om te gaan, onder wie zijn eigen ouders. Ook zag hij zich genoodzaakt te stoppen met zijn grote passie: de muziek en zijn zo geliefde hardrockband.

Het is voor zover bekend voor het eerst in ons land dat een coronaruzie fatale afloop krijgt.

Kofferbak
Het verhaal begin deze week baarde groot opzien, omdat de verdachte zijn vriendin dood in de kofferbak van een auto naar het ziekenhuis had gebracht, waarna hij een poging deed uit het leven te stappen. Naar verluidt door zijn polsen door te snijden.

Gepassioneerd muzikant
De verdachte Floris, van wie vrijdag het voorarrest werd verlengd, is een gepassioneerd muzikant en loopt al jaren mee in de Twentse hardrockscene. November 2019 richtte hij samen met enkele vrienden Beast of Maiden op, dat een tribute brengt aan de Britse hardrockband Iron Maiden. Na een succesvol debuutoptreden in de Achterhoek brak echter de coronacrisis uit en kwam de boel stil te liggen.

Deze zomer werd besloten de band weer op te starten. Maar al snel deden zich allerlei complicaties voor. Floris repeteerde stiekem mee en zijn vriendin mocht beslist niet weten waar hij uithing.

Bovendien wilde Floris slechts optreden onder hele strikte coronavoorwaarden. Daarbij stelde hij op een gegeven moment dusdanig strenge eisen dat de situatie onwerkbaar dreigde te worden. Waarop hij zijn conclusie trok. Om de band niet op te houden, kapte hij ermee. Waarop op Facebook een advertentie werd geplaatst voor een waardig opvolger.

Spijt
Maar toen 'Flo' - zoals Floris binnen de band werd genoemd - die advertentie las, kreeg hij na verloop van tijd spijt. Waarop hij afgelopen dinsdag met een delegatie van de band rond de tafel ging en zei toch weer verder te willen. Die avond bezocht hij zijn ouderlijk huis en vertelde zijn vader dat hij hoe dan ook weer met de jongens zou gaan spelen. Waarop hij naar zijn vriendin Sandra ging.

Floris' muziekvrienden gaan ervan uit dat hij vervolgens thuis aan vriendin Sandra heeft verteld dat hij toch weer muziek zou gaan maken.

'Rustige vent'
Floris was er normaal totaal de persoon niet naar om het conflict op te zoeken. "Sterker, hij ging dat juist uit de weg", zegt Rob Rolefes, die ruim tien jaar met Floris samenspeelde. "Een ingetogen rustige vent. En tegelijk een begenadigd bassist en fervent muziekliefhebber. Iemand die leefde voor de band. Nooit nee zei als zich een optreden aandiende."

Dat veranderde echter gaandeweg nadat Floris een jaar of zeven, acht jaar geleden een relatie kreeg met Sandra, iemand die ruim tien jaar ouder was. "Ze was - laat ik het netjes zeggen - nogal nadrukkelijk aanwezig. Kwam mee naar de oefenruimte. Samen met een vriendin, die wel even onze nieuwe manager zou worden. Wat wij totaal niet zagen zitten."

En ook ontsponnen zich op de groepsapp van de band soms felle discussies. "Helemaal niet des Floris. En ook met een taalgebruik dat totaal niet bij hem paste. We wisten gewoon dat we op sommige momenten met haar communiceerden."

Cola en chips
Sandra was iemand die op Facebook pleitte voor legalisering van wiet en van wie bekend is dat ze planten kweekte in haar tuintje bij de rijtjeswoning aan de Zonnebloemstraat in de volkswijk De Riet. Floris had in het verleden wel alcohol gedronken, maar na vervelende ervaringen de drank totaal afgezworen. "Hij rookte niet en nam zijn eigen cola en chips mee naar de oefenruimte", aldus Rolefes.

Floris' opstelling binnen de band veranderde drastisch. "Ineens zei hij nee als we ergens konden optreden. Op het laatst konden we eigenlijk alleen nog maar repeteren. Waarop we met hem zijn gestopt. Met pijn in het hart, maar de situatie was totaal onhoudbaar geworden."

Van nerd naar Viking
De laatste jaren veranderde ook Floris' uiterlijk radicaal. Van het type computernerd - zoals vrienden hem omschrijven - zag hij de laatste drie jaar eruit als een soort Viking: met lange baard en lange haren. Sandra was er blijkbaar maar wat mee in haar sas, want zij was het die een foto van haar partner plaatste op een website met Almeloërs die trots zijn op hun baard.

Toen de band Beast of Maiden, waarin Floris zich op de bas helemaal kon uitleven, na een noodgedwongen pauze weer wilde gaan repeteren bleek al snel dat hij bepaald de oude niet meer was. De bandleden werden onaangenaam verrast door allerlei corona-eisen die Floris ineens stelde.

Complottheorieën
"Sandra had in die tijd van alles op Facebook geplaatst. Over chips die ons met het vaccin zouden worden ingespoten en waarmee de overheid ons kon volgen. En allemaal meer van dat soort complottheorieën. Ze sloeg daar echt he-le-maal in door", zegt een muziekvriend van Floris, die anoniem wil blijven.

In de buurt waar het stel woonde, was bekend dat de twee regelmatig coronadiscussies hadden die zo hoog opliepen dat zich slaande ruzies voordeden. Waarbij het echter Floris was die rake klappen opliep. "Dat verbaast me niets van die klappen", zegt Rob Rolefes. "Typisch Floris, de goedheid zelve. Hij deed geen vlieg kwaad."

Kwaad bloed
Intussen zette vooral het huidige vaccinatiebeleid van de overheid kwaad bloed bij Sandra. Ze legde haar vriend een soort contactverbod op richting gevaccineerden. Behalve dat hij zijn (ingeënte) ouders niet meer mocht zien, mocht Floris ook niet meer samenspelen met gevaccineerde muzikanten.

Overigens heeft het slachtoffer Sandra rond het tijdstip van de coronapersconferentie van afgelopen dinsdag - waarbij de nieuwste maatregelen werden afgekondigd - de profielfoto op haar Facebookpagina veranderd in een QR-rode met daarin een middelvinger. Kort daarop moet het tussen Sandra en Floris compleet zijn misgegaan.

Wanhoopsdaad
Floris is na zijn wanhoopsdaad overgebracht naar de PAAZ-afdeling van het ziekenhuis. Zijn ouders mogen met het oog op het rechercheonderzoek geen enkel contact met hem. Rob Rolefes heeft de ouders gesproken en leeft met ze mee.

"Het enige wat ze te horen hebben gekregen, is dat het naar omstandigheden goed met hun zoon gaat. Maar goed, hij moest wél worden geopereerd. En dat is niet nodig als je slechts wat krasjes op je pols maakt. De ouders zijn radeloos. Kunnen eigenlijk alleen maar gissen hoe het met hun zoon gaat."

Rechtszaak
Rob Rolefes zegt ervan overtuigd te zijn dat Floris tot zijn daad werd gedreven. "Het is goed dat er straks een rechtszaak komt. Daarbij komt ongetwijfeld alles ter sprake. Het politieonderzoek moet nu uitwijzen wat er exact is gebeurd. Maar voorlopig kan ik dit allemaal niet los zien van al die ruzies tussen Floris en Sandra, vooral al dat vaccinatiegedoe."

"Met name ook met het oog op wat eerder die dinsdag is gebeurd en dat Floris de knoop had doorgehakt dat hij hoe dan ook weer muziek zou gaan maken. Wat er is gebeurd, is te afschuwelijk voor woorden. Maar vooralsnog blijf ik achter Floris staan. Ik ga voor die vent door het vuur."

WTF :{
  zondag 19 september 2021 @ 11:06:03 #30
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201424723
quote:
12s.gif Op zondag 19 september 2021 11:01 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Is dit niet gewoon sowieso de gemiddelde FOK reactie overal? :D
Dit is wel iets wat je in veel andere subfora op FOK! ook ziet maar in een topic dat over Corona gaat had ik wel wat meer empathie verwacht. IJdele hoop wellicht.
  zondag 19 september 2021 @ 11:08:35 #31
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201424747
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 11:06 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dit is wel iets wat je in veel andere subfora op FOK! ook ziet maar in een topic dat over Corona gaat had ik wel wat meer empathie verwacht. IJdele hoop wellicht.
zit je op goedkeuring te wachten dan?
pi_201424756
quote:
12s.gif Op zondag 19 september 2021 11:01 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Is dit niet gewoon sowieso de gemiddelde FOK reactie overal? :D
Niet mijn ervaring. Anders had ik het hier ook niet al ruim 15 jaar volgehouden ;)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zondag 19 september 2021 @ 11:19:17 #33
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201424812
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:08 schreef Tarado het volgende:

[..]
zit je op goedkeuring te wachten dan?
Nee, zeg ik dat dan?
Begrip voor een ander is ver te zoeken, dat is wat anders dan goedkeuring.
  zondag 19 september 2021 @ 11:33:34 #34
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201424957
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 11:19 schreef tja77 het volgende:

[..]
Nee, zeg ik dat dan?
Begrip voor een ander is ver te zoeken, dat is wat anders dan goedkeuring.
Ik vind dat allemaal meevallen, bij jou heb ik begrip voor je beslissing niet te vaccineren maar jouw motivatie laat naar mijn mening wel te wensen over, dat is toch ook verder geen probleem?
pi_201424980
Stiekem vind ik dit wel een mooi verhaal van DJ Eelke Kleijn

'Als het paspoort er maar doorheen komt'

En het is natuurlijk wel een beetje waar.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 19 september 2021 @ 11:40:28 #36
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201425062
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:33 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik vind dat allemaal meevallen, bij jou heb ik begrip voor je beslissing niet te vaccineren maar jouw motivatie laat naar mijn mening wel te wensen over, dat is toch ook verder geen probleem?
Wat is mijn motivatie dan?
En het gaat er mijn inziens niet om of je een medestander of tegenstander bent van een ander. Vaak hebben tegenstanders de drang om die andere groepen op 1 hoop te gooien om de discussie makkelijker te maken.
  zondag 19 september 2021 @ 11:43:26 #37
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201425125
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 11:40 schreef tja77 het volgende:

[..]
Wat is mijn motivatie dan?
En het gaat er mijn inziens niet om of je een medestander of tegenstander bent van een ander. Vaak hebben tegenstanders de drang om die andere groepen op 1 hoop te gooien om de discussie makkelijker te maken.
als je het over groepen hebt is het natuurlijk al snel op 1 hoop gooien, daar is het een groep voor.
pi_201425147
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:35 schreef _serial_ het volgende:
Stiekem vind ik dit wel een mooi verhaal van DJ Eelke Kleijn

'Als het paspoort er maar doorheen komt'

En het is natuurlijk wel een beetje waar.
Hier komt ook weer de sociale controle pas naar boven. Vind ik geen mooi verhaal en ook niet een beetje waar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 19 september 2021 @ 11:46:00 #39
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201425164
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:43 schreef Tarado het volgende:

[..]
als je het over groepen hebt is het natuurlijk al snel op 1 hoop gooien, daar is het een groep voor.
Mensen in hokjes duwen, en vervolgens lekker generaliseren ja.
Maar nogmaals, wat is mijn motivatie om niet te vaccineren en hoezo laat die te wensen over?
pi_201425185
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hier komt ook weer de sociale controle pas naar boven. Vind ik geen mooi verhaal en ook niet een beetje waar.
Nee, maar wel de steeds veranderde doelpalen, glijdende schaal, intrekken vinkjes, vervallende vinkjes, etc.
Allemaal zaken die hier ook benoemd worden als knelpunten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201425198
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:35 schreef _serial_ het volgende:
Stiekem vind ik dit wel een mooi verhaal van DJ Eelke Kleijn

'Als het paspoort er maar doorheen komt'

En het is natuurlijk wel een beetje waar.
quote:
En over een paar jaar blijkt dat prachtige digitale paspoort ineens gekoppeld aan je ziektekostenverzekering. Aan je bankgegevens. Aan je aankoopgeschiedenis, je zoekgeschiedenis en aan BKR. “Ja sorry meneer, wij zien dat u alcohol koopt in de supermarkt, dus uw ziektekosten gaan omhoog”. “Oh meneer, u heeft uw boete niet betaald, nee u krijgt pas een groen vinkje als dat afgehandeld is”. ‘Mevrouw zoekt online naar verboden dingen? Dat betekent even een maand geen sociale activiteiten”. “Nee reizen mag niet deze maand meneer, u zit al aan uw CO2 quotum”.

Het behoort allemaal tot de mogelijkheden! In China is het al jaren zo ver, en het wordt hier nu in Nederland (en de rest van Europa) in record tempo door je strot geramd onder het mom van veiligheid en virusbestrijding. En veel mensen lijken het nog toe te juichen ook. Want alleen met dat paspoort zijn we lekker veilig met z’n allen! En daar ging het natuurlijk allemaal om. Lekker veilig zijn.
ja, da's zeker een beetje waar...
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
  zondag 19 september 2021 @ 11:53:23 #42
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201425246
Ik was nog vergeten om gister te melden: mooie cijfers!

Cheers B:)B
pi_201425265
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik was nog vergeten om gister te melden: mooie cijfers!

Cheers B:)B
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_201425305
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:35 schreef _serial_ het volgende:
Stiekem vind ik dit wel een mooi verhaal van DJ Eelke Kleijn

'Als het paspoort er maar doorheen komt'

En het is natuurlijk wel een beetje waar.
quote:
Lekker veilig zijn met zijn allen.
:P
quote:
Natuurlijke immuniteit is sterker, maar toch halen we na 6 maanden die herstel-status weg.
Ook zo'n debiele, compleet niet-onderbouwde regel.
I'll give you something to do
  zondag 19 september 2021 @ 12:00:14 #45
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201425342
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 11:46 schreef tja77 het volgende:

[..]
Mensen in hokjes duwen, en vervolgens lekker generaliseren ja.
Maar nogmaals, wat is mijn motivatie om niet te vaccineren en hoezo laat die te wensen over?
dat weet je toch zelf wel, tenminste die motivatie, ik kan me de details niet herinneren hoor, wel dat ik dat ik het niet overtuigend vond.
pi_201425370
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:47 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Nee, maar wel de steeds veranderde doelpalen, glijdende schaal, intrekken vinkjes, vervallende vinkjes, etc.
Allemaal zaken die hier ook benoemd worden als knelpunten.
Ik vind niet per definitie dat de knelpunten die hier benoemd worden nou terecht zijn. Ik vind ook niet dat er per se sprake is van veranderde doelpalen, we van veranderde omstandigheden die andere dingen vragen dan in eerste instantie verwacht. En over intrekken en vervallen van vonkjes is vooralsnog een angst, geen feit.

Nogmaals, want die disclaimer hoort erbij geloof ik, ik vind dat er genoeg aan te merken valt op beleid en de mensen die het adviseren en/of maken, ik weet ook niet of ik dit gebeuren met die Corona pas nu zo geweldig, terecht en proportioneel vind (zeker niet gezien sommige voorwaarden), maar zo’n hele rant als uit dat stuk kan ik echt niets mee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 19 september 2021 @ 12:04:12 #47
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201425376
If you've had COVID-19 before, does your natural immunity work better than a vaccine?

quote:
The data is clear: Natural immunity is not better. The COVID-19 vaccines create more effective and longer-lasting immunity than natural immunity from infection.

More than a third of COVID-19 infections result in zero protective antibodies
Natural immunity fades faster than vaccine immunity
Natural immunity alone is less than half as effective than natural immunity plus vaccination
https://www.nebraskamed.c(...)y-versus-vaccination
  zondag 19 september 2021 @ 12:06:12 #48
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201425396
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 12:00 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat weet je toch zelf wel, tenminste die motivatie, ik kan me de details niet herinneren hoor, wel dat ik dat ik het niet overtuigend vond.
Ik baseer me op harde cijfers en niet op angstcampagnes. De kans dat iemand van mijn leeftijd die een gezonde levensstijl heeft, geen overgewicht heeft, niet rookt en geen onderliggend lijden heeft naar het ziekenhuis moet wanneer die besmet raakt. Daar baseer ik me op. Mensen zoals ik, belasten de zorg niet. Dan kunnen Knabbel en Babbel bij de persconferentie roepen dat het allemaal de schuld is van de ongevaccineerden, maar dat is precies hetzelfde generaliserende gedrag wat je hier ook ziet.
Maar dat maakt me geen antivaxxer of wappie.
  zondag 19 september 2021 @ 12:08:36 #49
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201425420
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 12:06 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ik baseer me op harde cijfers en niet op angstcampagnes. De kans dat iemand van mijn leeftijd die een gezonde levensstijl heeft, geen overgewicht heeft, niet rookt en geen onderliggend lijden heeft naar het ziekenhuis moet wanneer die besmet raakt. Daar baseer ik me op. Mensen zoals ik, belasten de zorg niet. Dan kunnen Knabbel en Babbel bij de persconferentie roepen dat het allemaal de schuld is van de ongevaccineerden, maar dat is precies hetzelfde generaliserende gedrag wat je hier ook ziet.
Maar dat maakt me geen antivaxxer of wappie.
dus komen we weer bij hetzelfde uit, ik respecteer je beslissing maar je motivatie vind ik niet zo sterk.
  zondag 19 september 2021 @ 12:10:20 #50
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201425433
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 12:08 schreef Tarado het volgende:

[..]
dus komen we weer bij hetzelfde uit, ik respecteer je beslissing maar je motivatie vind ik niet zo sterk.
Harde cijfers geen goede motivatie vinden, natuurlijk mag dat. Of het geen goede motivatie is, is natuurlijk een andere discussie.
  zondag 19 september 2021 @ 12:11:28 #51
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201425448
Vaccinatie traint je afweer, dus is gewoon een vorm van fitness

quote:
Vooropgesteld, ik ben zelf voorstander van vaccinatie omdat het beschermt tegen ernstige ziekte en de kans verlaagt dat je een ander ziek maakt. En vanwege zich opstapelend bewijs dat het veilig is. Maar dat neemt niet weg dat iedereen het recht heeft om zelf dit soort afwegingen te maken. Dat is een principieel grondrecht waar niet aan te tornen valt en verplichte vaccinatie past daar dus niet bij.
quote:
Tegenstanders beroepen zich opvallend vaak op gezonde leefstijl en voeding. Nou is dat zeker enorm belangrijk om fit te blijven en de kans op welvaartsziektes aanzienlijk te laten afnemen, maar het heeft nauwelijks iets met coronavaccinatie te maken.

In de eerste plaats heb ik net iets te veel hypergezonde fitnessfanaten doodziek op de intensive care gezien. Dat was uiteraard een kleine groep, maar het komt wel degelijk voor. En als je er graag alles aan wil doen om zuinig en precies op je lichaam te zijn, dan is juist vaccinatie essentieel want daarmee train je het natuurlijke afweersysteem om optimaal voorbereid te zijn op elke eventuele coronaconfrontatie. Vaccinatie is dus gewoon een vorm van fitness.
https://www.parool.nl/col(...)an-fitness~b932742d/
  zondag 19 september 2021 @ 12:22:37 #52
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201425558
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:47 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Nee, maar wel de steeds veranderde doelpalen, glijdende schaal, intrekken vinkjes, vervallende vinkjes, etc.
Allemaal zaken die hier ook benoemd worden als knelpunten.
Als je het water maar langzaam genoeg opwarmt heeft niemand in de gaten dat het toch wel heet wordt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201425622
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 12:11 schreef Tarado het volgende:
Vaccinatie traint je afweer, dus is gewoon een vorm van fitness
[..]
[..]
https://www.parool.nl/col(...)an-fitness~b932742d/
quote:
Tegenstanders beroepen zich opvallend vaak op gezonde leefstijl en voeding. Nou is dat zeker enorm belangrijk om fit te blijven en de kans op welvaartsziektes aanzienlijk te laten afnemen, maar het heeft nauwelijks iets met coronavaccinatie te maken.

In de eerste plaats heb ik net iets te veel hypergezonde fitnessfanaten doodziek op de intensive care gezien. Dat was uiteraard een kleine groep, maar het komt wel degelijk voor. En als je er graag alles aan wil doen om zuinig en precies op je lichaam te zijn, dan is juist vaccinatie essentieel want daarmee train je het natuurlijke afweersysteem om optimaal voorbereid te zijn op elke eventuele coronaconfrontatie. Vaccinatie is dus gewoon een vorm van fitness.
Dit vind ik altijd een beetje een zwaktebod. Ja er zal ook wel eens een gezond, jong iemand vermijdbaar sterven aan COVID, maar dat is wel een heel marginaal verschijnsel.Het is vooral vrij onnozel om een beroep op een gezonde leefstijl en voeding vrij onnozel is omdat menselijk gedrag nou eenmaal helemaal niet zo makkelijk te sturen. Er wordt al van alles geprobeerd. Te dikke mensen diëten er vaak op los, maar een gezonde levensstijl en bijbehorend voedingspatroon vasthouden, blijkt toch erg lastig in de praktijk.
En met de VVD aan het roer gaan maatregelen die ook juist gezond voedsel stimuleren (of ongezond voedsel ontmoedigen) zoals een suikertaks er niet komen, want de vriendjes in de industrie moeten natuurlijk wel maximaal omzet kunnen draaien.

Vaccinaties zijn nou eenmaal een eenvoudig, laagdrempelig en effectief middel. Iets vaags roepen over een gezonde levensstijl is nog niet eens het begin van beleid natuurlijk. Het is niet veel meer dan goedkoop vingertje wijzen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 19 september 2021 @ 12:48:47 #54
75556 erkel
back from Dagestan
pi_201425803
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 12:28 schreef Monolith het volgende:

[..]
[..]
Dit vind ik altijd een beetje een zwaktebod. Ja er zal ook wel eens een gezond, jong iemand vermijdbaar sterven aan COVID, maar dat is wel een heel marginaal verschijnsel.Het is vooral vrij onnozel om een beroep op een gezonde leefstijl en voeding vrij onnozel is omdat menselijk gedrag nou eenmaal helemaal niet zo makkelijk te sturen. Er wordt al van alles geprobeerd. Te dikke mensen diëten er vaak op los, maar een gezonde levensstijl en bijbehorend voedingspatroon vasthouden, blijkt toch erg lastig in de praktijk.
En met de VVD aan het roer gaan maatregelen die ook juist gezond voedsel stimuleren (of ongezond voedsel ontmoedigen) zoals een suikertaks er niet komen, want de vriendjes in de industrie moeten natuurlijk wel maximaal omzet kunnen draaien.

Vaccinaties zijn nou eenmaal een eenvoudig, laagdrempelig en effectief middel. Iets vaags roepen over een gezonde levensstijl is nog niet eens het begin van beleid natuurlijk. Het is niet veel meer dan goedkoop vingertje wijzen.
Wat vind je precies een zwaktebod? Je bericht gaat een beetje van hot naar her. De column van Levi gaat mijns inziens erover dat het voor iedereen verstandig (juist gezonden mensen) om het vaccin te nemen. En dat een felle maatschappelijke discussie helemaal niet erg hoeft te zijn.

Voor de rest wel goede column van Levi, maar ben het niet eens met deze quote:

quote:
Oftewel, iedereen die met kwetsbare patiënten werkt moet adequaat maatregelen nemen om hen geen risico te laten lopen, of je nu wel of niet gevaccineerd bent. En omdat dit dus weinig uitmaakt, is het ook geen argument voor verplichte vaccinatie.
Je verkleint de kans op overdraging doordat je minder lang besmettelijk bent en de virus load is ook maar kort gelijk aan besmette ongevaccineerden. Dus het heeft zeker wel zin om alle zorgmedewerkers in te enten. Voorzorgsmaatregelen als beschermende kledij zijn niet heilig.
Weisst
  zondag 19 september 2021 @ 12:51:06 #55
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201425830
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 12:11 schreef Tarado het volgende:
Vaccinatie traint je afweer, dus is gewoon een vorm van fitness
[..]
[..]
https://www.parool.nl/col(...)an-fitness~b932742d/
Post je dit als een reactie op mijn bijdrage?
  zondag 19 september 2021 @ 12:53:27 #56
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201425854
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 12:51 schreef tja77 het volgende:

[..]
Post je dit als een reactie op mijn bijdrage?
nee hoor gewoon algemeen anders had ik het wel als een reactie geplaatst
  zondag 19 september 2021 @ 12:55:20 #57
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201425873
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 12:53 schreef Tarado het volgende:

[..]
nee hoor gewoon algemeen anders had ik het wel als een reactie geplaatst
Oké, het onderstreepte namelijk precies mijn motivatie. Toch bedankt.
  zondag 19 september 2021 @ 12:56:10 #58
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201425888
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 12:55 schreef tja77 het volgende:

[..]
Oké, het onderstreepte namelijk precies mijn motivatie. Toch bedankt.
dan lees je het toch anders dan ik maar verder geen punt
pi_201425918
quote:
12s.gif Op zondag 19 september 2021 10:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Zo negatief hoef je het toch niet op te vatten, @:Molo en @:Noek zijn gewoon wat direct. Als je zelf post er erg tegenop te zien, dan kan je verwachten dat mensen zich afvragen waarom dan precies. En zoals @:miss_sly al zei, het is toch vooral relevant hoe jijzelf het een en ander ervaart, ook al vinden anderen dat irrationeel. Daar is genoeg begrip voor. :Y
Iedereen is hier haske direct. Ook de meest zgn genuanceerde users kunnen enorm zuigerig zijn, mods trouwens ook. It is what is.
Go hard or go home
  zondag 19 september 2021 @ 13:15:04 #60
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201426054
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 12:56 schreef Tarado het volgende:

[..]
dan lees je het toch anders dan ik maar verder geen punt
Ik lees geen cijfers, echter wel
quote:
In de eerste plaats heb ik net iets te veel hypergezonde fitnessfanaten doodziek op de intensive care gezien. Dat was uiteraard een kleine groep, maar het komt wel degelijk voor.
Kijk, het kan ook anders.

https://www.trouw.nl/binn(...)s-belanden~bcc194ee/

quote:
Vorig jaar had bijna de helft van de ic-patiënten met covid een chronische ziekte, nu is dat ongeveer een op de drie.
quote:
Vanaf het begin van de pandemie klinken al berichten dat op de ic’s vooral Nederlanders met overgewicht liggen. Sinds die tijd is de gemiddelde BMI, waarmee overgewicht wordt gemeten, alleen maar gestegen. Bij een BMI hoger dan 25 heeft iemand overgewicht. Vorig jaar maart was de BMI van ic-patiënten met covid 28,7. De afgelopen twee maanden steeg dat cijfer naar 30,1.
Dus mensen met overgewicht zijn meer en meer verantwoordelijk voor de bezetting op de ic. Dit bericht is nog geen 2 weken oud. Dus nu iedereen zich heeft kunnen laten vaccineren, stijgt het gemiddelde BMI op de ic’s.

Voor vaccinatie was er dit bericht.

https://www.volkskrant.nl(...)-niets-uit~b3b9c486/

quote:
Van alle covid-patiënten op de ic, kampt circa 80 procent met (ernstig) overgewicht, zo blijkt uit de laatste cijfers van de stichting NICE.
Kijk cijfers, daar baseer ik me op.
Niet op een artikel met sfeermakende termen als:

quote:
te veel hypergezonde fitnessfanaten doodziek op de intensive care
Waar ik niks mee kan.
  zondag 19 september 2021 @ 13:21:50 #61
8369 speknek
Another day another slay
pi_201426117
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 13:15 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ik lees geen cijfers, echter wel
[..]
Kijk, het kan ook anders.

https://www.trouw.nl/binn(...)s-belanden~bcc194ee/
[..]
[..]
Dus mensen met overgewicht zijn meer en meer verantwoordelijk voor de bezetting op de ic. Dit bericht is nog geen 2 weken oud. Dus nu iedereen zich heeft kunnen laten vaccineren, stijgt het gemiddelde BMI op de ic’s.

Voor vaccinatie was er dit bericht.

https://www.volkskrant.nl(...)-niets-uit~b3b9c486/
[..]
Kijk cijfers, daar baseer ik me op.
Niet op een artikel met sfeermakende termen als:
[..]
Waar ik niks mee kan.
Je cijfers zijn nogal vertekenend, omdat het merendeel van de mensen in Nederland sowieso overgewicht heeft, en zeker in de oudere leeftijdscategorieën. Een BMI van 26 zit je zo aan, juist ook de fitnessfanaten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 19 september 2021 @ 13:25:33 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_201426162
quote:
Meer dan 60 procent van de 65- tot 75-jarigen had in 2015 te kampen met overgewicht
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-dan-20-jaar-geleden

Overgewicht is nauwelijks een comorbiditeit maar meer een reflectie van de populatie. Obesitas is dat wel, omdat corona een bloedziekte is die kapotte nieren kan uitschakelen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 19 september 2021 @ 13:28:49 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201426192
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 13:15 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ik lees geen cijfers, echter wel
[..]
Kijk, het kan ook anders.

https://www.trouw.nl/binn(...)s-belanden~bcc194ee/
[..]
[..]
Dus mensen met overgewicht zijn meer en meer verantwoordelijk voor de bezetting op de ic. Dit bericht is nog geen 2 weken oud. Dus nu iedereen zich heeft kunnen laten vaccineren, stijgt het gemiddelde BMI op de ic’s.

Voor vaccinatie was er dit bericht.

https://www.volkskrant.nl(...)-niets-uit~b3b9c486/
[..]
Kijk cijfers, daar baseer ik me op.
Niet op een artikel met sfeermakende termen als:
[..]
Waar ik niks mee kan.
je leest dus gewoon een beetje selectief maar het ene sluit het andere toch niet uit? Een ooggetuige die iets meldt is sfeermakend maar hij zegt niets anders dat het toch voorkomt dat fitte mensen op de IC belanden.
  zondag 19 september 2021 @ 13:36:21 #64
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201426262
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 13:28 schreef Tarado het volgende:

[..]
je leest dus gewoon een beetje selectief maar het ene sluit het andere toch niet uit? Een ooggetuige die iets meldt is sfeermakend maar hij zegt niets anders dat het toch voorkomt dat fitte mensen op de IC belanden.
Ik heb cijfers waarop ik mijn keuze baseer, niet op een ooggetuige. Er zullen echt wel fitte mensen op de IC belanden, maar hoeveel zijn dat er?

Cijfers zeggen dat er per dag 2.000 besmettingen zijn waarvan slechts een klein deel op de ic terecht komt. En van dat kleine deel, een nog kleiner deel, 50 jaar of jonger is, en van dat nog kleinere deel is een groot deel te zwaar, of heeft een onderliggend lijden.
Ik zeg dus nergens dat fitte mensen niet op de ic terecht komen. Ik zeg alleen dat die kans verdomd klein is.
  zondag 19 september 2021 @ 13:44:31 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201426368
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 13:36 schreef tja77 het volgende:
Ik zeg dus nergens dat fitte mensen niet op de ic terecht komen. Ik zeg alleen dat die kans verdomd klein is.
dus je bent het gewoon met hem eens alleen toch niet want het is sfeermakend, begrijp ik het nog?
  zondag 19 september 2021 @ 13:55:33 #66
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201426461
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 13:44 schreef Tarado het volgende:

[..]
dus je bent het gewoon met hem eens alleen toch niet want het is sfeermakend, begrijp ik het nog?
Waar zeg ik dat ik het daarin met hem oneens ben?
Een individu spreekt z’n zorgen uit en dat kan en mag. Ik hecht er alleen geen waarde aan en doe er verder niks mee. Dat kan en mag toch ook?
pi_201426555
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:35 schreef _serial_ het volgende:
Stiekem vind ik dit wel een mooi verhaal van DJ Eelke Kleijn

'Als het paspoort er maar doorheen komt'

En het is natuurlijk wel een beetje waar.
Dit is precies de reden waarom ik zo'n moeite heb met dat paspoort. En dan ben ik gevaccineerd.
  zondag 19 september 2021 @ 14:07:36 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_201426601
Misschien is deze iets voor in de OP?

Peter Doherty, nobelprijswinnaar voor het ontrafelen van het mechanisme van t-cellen, legt wmb heel helder uit hoe het virus werkt, waarom een breakthrough van het vaccin kan gebeuren, waarom het coronavirus compleet anders is dan het griepvirus, en ook dodelijker voor jongere mensen.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201426668
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 12:06 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ik baseer me op harde cijfers en niet op angstcampagnes. De kans dat iemand van mijn leeftijd die een gezonde levensstijl heeft, geen overgewicht heeft, niet rookt en geen onderliggend lijden heeft naar het ziekenhuis moet wanneer die besmet raakt. Daar baseer ik me op.
Neem je ook de cijfers van long-covid mee? Die zijn ook onder jonge en volledig gezonde mensen schrikbarend hoog.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 19 september 2021 @ 14:13:46 #71
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201426676
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Neem je ook de cijfers van long-covid mee? Die zijn ook onder jonge en volledig gezonde mensen schrikbarend hoog.
Heb je die cijfers?
pi_201426734
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 14:13 schreef tja77 het volgende:

[..]
Heb je die cijfers?
King's College London suggested 1-2% of people in their 20s who had the virus would develop long Covid, compared with 5% of people in their 60s.

Geen echte harde cijfers maar zie deze getallen wel vaker voorbij komen.
Bericht van eind mei:

Het aantal Nederlanders dat fysiotherapie nodig heeft voor de behandeling van langdurige coronaklachten is sinds de jaarwisseling ruim verdubbeld tot minimaal 60.000. Dat bevestigt een woordvoerder van beroepsvereniging Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF) zaterdag na berichtgeving van het AD.
  zondag 19 september 2021 @ 14:22:26 #73
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201426755
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Neem je ook de cijfers van long-covid mee? Die zijn ook onder jonge en volledig gezonde mensen schrikbarend hoog.
Gaan we dit eindelijk een keer kwantificeren, of houden we het maar gewoon bij suggestieve krachttermen als 'schrikbarend hoog'?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201426763
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 14:07 schreef speknek het volgende:
Misschien is deze iets voor in de OP?

Peter Doherty, nobelprijswinnaar voor het ontrafelen van het mechanisme van t-cellen, legt wmb heel helder uit hoe het virus werkt, waarom een breakthrough van het vaccin kan gebeuren, waarom het coronavirus compleet anders is dan het griepvirus, en ook dodelijker voor jongere mensen.

Wat een heldere uiteenzetting. Dank!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201426764
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 14:13 schreef tja77 het volgende:

[..]
Heb je die cijfers?
Er zijn nog geen eenduidige cijfers en het hangt ook af van de definitie die je aan long covid geeft.
Uit Noors onderzoek kwam naar voren dat de helft van de herstelde patienten een vorm van langdurige klachten overhield. Het RIVM gaat uit van 10-20%
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201426771
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Gaan we dit eindelijk een keer kwantificeren, of houden we het maar gewoon bij suggestieve krachttermen als 'schrikbarend hoog'?
Probleem is dat die cijfers niet eenduidig zijn, maar het is altijd erg hoog.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 19 september 2021 @ 14:26:25 #77
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201426787
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Probleem is dat die cijfers niet eenduidig zijn, maar het is altijd erg hoog.
Kortom, je hebt geen flauw idee. Als we een fatsoenlijke definitie hebben van "long-covid" en cijfers van het aantal mensen dat daadwerkelijk aan die definitie voldoet, dan kunnen we verder praten. Jouw opmerking suggereert dat je op iedere straathoek een long-covid-patiënt in een rolstoel tegenkomt, en we weten allemaal dat dat niet zo is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 19 september 2021 @ 14:27:09 #78
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201426793
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Er zijn nog geen eenduidige cijfers en het hangt ook af van de definitie die je aan long covid geeft.
Uit Noors onderzoek kwam naar voren dat de helft van de herstelde patienten een vorm van langdurige klachten overhield. Het RIVM gaat uit van 10-20%
2 Miljoen geregistreerde besmettingen naar schatting 3 miljoen besmettingen totaal.
Dan zouden er bij 15% dus 450.000 mensen rondlopen met long covid?
pi_201426797
Veel mensen zeggen dat die wappies keer op keer gelijk krijgen, maar is dat wel zo?

Lockdown zou voor altijd zijn, avondklok zou nooit meer weg gaan, 1,5 meter zou voor altijd blijven, ongevaccineerden zouden nergens meer naar binnen mogen, medicijn zou niet goed getest zijn... Ik zie maar verdomd weinig dingen waar de wappies gelijk in hebben.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201426818
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 14:27 schreef tja77 het volgende:

[..]
2 Miljoen geregistreerde besmettingen naar schatting 3 miljoen besmettingen totaal.
Dan zouden er bij 15% dus 450.000 mensen rondlopen met long covid?
Ja, en in de meeste gevallen is dat verminderde conditie, snel moe, hoesten, niets kunnen ruiken en proeven.
Maar ook mensen die minder of niet meer kunnen werken of voor wie een wandeling naar de supermarkt al snel teveel is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201426846
Schrikbarend.
Go hard or go home
pi_201426852
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Kortom, je hebt geen flauw idee. Als we een fatsoenlijke definitie hebben van "long-covid" en cijfers van het aantal mensen dat daadwerkelijk aan die definitie voldoet, dan kunnen we verder praten. Jouw opmerking suggereert dat je op iedere straathoek een long-covid-patiënt in een rolstoel tegenkomt, en we weten allemaal dat dat niet zo is.
Wil je de definitie van het RIVM hebben?

quote:
Mensen met Long COVID hebben klachten zoals vermoeidheid, kortademigheid, pijn op de borst, spierpijn, hoofdpijn, hartkloppingen, aanhoudende verhoging, langdurig verlies van reukvermogen, of kampen met een depressie of vergeetachtigheid. Dat laatste wordt vaak ‘brain fog’ genoemd. Sommige van die klachten blijven lang bestaan, maar de ernst ervan kan wel afnemen in de loop van de tijd.
quote:
Hoe vaak komt Long COVID voor?
Dat is nog niet zeker. Volgens een eerste schatting heeft maximaal 1 op de 5 personen 4 of 5 weken na een positieve test nog klachten. Dat aantal neemt verder af 12 weken of langer na de besmetting. Er is nog geen optimale behandeling voor Long COVID. Daarom wordt wereldwijd onderzoek gedaan naar Long COVID.
En kom alsjeblieft niet met onzin aankomen dat ik het heb over mensen in een rolstoel. Dat zijn jouw verzonnen woorden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 14:33:28 #83
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201426872
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ja, en in de meeste gevallen is dat verminderde conditie, snel moe, hoesten, niets kunnen ruiken en proeven.
Maar ook mensen die minder of niet meer kunnen werken of voor wie een wandeling naar de supermarkt al snel teveel is.
Maar 450.000 zijn dat er volgens mij niet. Als ik me goed herinner waren de schattingen eerder rond de 40.000, wat eerder 1% tot 2% inhoudt. Het probleem is dat de paraplu-term 'long-Covid' gebruikt wordt voor iemand die 3 maanden later nog een keer kucht, maar ook voor iemand die 22 uur per dag op bed ligt.

Voor diegene die 3 maanden later nog een keer kucht: Vervelend voor je, ga door met je leven. Degene die 22 uur per dag op bed ligt, daar is echt hulp voor nodig. Juist door diegene die bijna geen klachten heeft over dezelfde kam te scheren doe je de mensen die echt klachten hebben geen dienst.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 19 september 2021 @ 14:34:15 #84
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201426881
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Wil je de definitie van het RIVM hebben?
[..]
[..]
En kom alsjeblieft niet met onzin aankomen dat ik het heb over mensen in een rolstoel. Dat zijn jouw verzonnen woorden.
Je gebruikt een lichte definitie van long covid om er zo veel mogelijk patiënten onder te kunnen vangen, en een zware definitie om het een ernstige ziekte te doen lijken. Dat is niet hoe het werkt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 19 september 2021 @ 14:34:16 #85
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_201426882
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 14:27 schreef tja77 het volgende:

[..]
2 Miljoen geregistreerde besmettingen naar schatting 3 miljoen besmettingen totaal.
Dan zouden er bij 15% dus 450.000 mensen rondlopen met long covid?
Misschien moeten we eens een poll doen: "Hoeveel mensen ken jij in totaal (dat mag een vage kennis of collega zijn, als je maar een betrouwbaar beeld hebt van zijn/haar gezondheid) en hoeveel van hen hebben long covid (of iets wat daar op lijkt)?". Ik trap af: ik ken op die manier ongeveer 100 mensen. Aantal met long covid: 0.

Ik ben overigens oprecht benieuwd, ik bedoel dit niet stemmingmakend of suggestief. Ik ontken long covid zeker niet en vind het oprecht heel erg als mensen (heel) ziek zijn/worden/blijven. #staycurious
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  zondag 19 september 2021 @ 14:37:12 #86
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201426902
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:34 schreef JeOma het volgende:

[..]
Misschien moeten we eens een poll doen: "Hoeveel mensen ken jij in totaal (dat mag een vage kennis of collega zijn, als je maar een betrouwbaar beeld hebt van zijn/haar gezondheid) en hoeveel van hen hebben long covid (of iets wat daar op lijkt)?". Ik trap af: ik ken op die manier ongeveer 100 mensen. Aantal met long covid: 0.

Ik ben overigens oprecht benieuwd, ik bedoel dit niet stemmingmakend of suggestief. Ik ontken long covid zeker niet en vind het oprecht heel erg als mensen (heel) ziek zijn/worden/blijven. #staycurious
Ik ken ongeveer 8 mensen met long-covid. Meeste met afwijkingen in hun reuk en smaak. Irritant maar niks super ernstigs.

Eentje die al maanden niks kan behalve een klein ommetje en er mee in een praatgroep zit
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 19 september 2021 @ 14:39:05 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_201426922
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:34 schreef JeOma het volgende:

[..]
Misschien moeten we eens een poll doen: "Hoeveel mensen ken jij in totaal (dat mag een vage kennis of collega zijn, als je maar een betrouwbaar beeld hebt van zijn/haar gezondheid) en hoeveel van hen hebben long covid (of iets wat daar op lijkt)?". Ik trap af: ik ken op die manier ongeveer 100 mensen. Aantal met long covid: 0.

Ik ben overigens oprecht benieuwd, ik bedoel dit niet stemmingmakend of suggestief. Ik ontken long covid zeker niet en vind het oprecht heel erg als mensen (heel) ziek zijn/worden/blijven. #staycurious
4 of 5 denk ik, van de, vijftig?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201426931
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je gebruikt een lichte definitie van long covid om er zo veel mogelijk patiënten onder te kunnen vangen, en een zware definitie om het een ernstige ziekte te doen lijken. Dat is niet hoe het werkt.
Als ik een lichte versie zou gebruiken dan zou ik dat Noorse onderzoek wel gebruiken.
Die van het RIVM is een stuk strikter.

En ik reageerde op een user die aangaf dat ze best het risico wou lopen om ongevaccineerd te blijven omdat de kans voor haar als gezond persoon om in het ziekenhuis te belanden erg klein was.
Dat is in elk geval een beter excuus dan die gasten die roepen dat ze zich niet laten vaccineren omdat ze een 0.0000000001% kans hebben om aan covid te overlijden. Maar als jong gezond persoon wil je ook niet dat je naar een revalidatiekliniek moet of dat je niet meer kan werken. En die kans is een stuk groter dan in het ziekenhuis belanden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201426937
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:39 schreef speknek het volgende:

[..]
4 of 5 denk ik, van de, vijftig?
Ken 60 mensen, 0 long covid. Waarvan een hoop covid hebben gehad.
  zondag 19 september 2021 @ 14:40:52 #90
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201426939
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Als ik een lichte versie zou gebruiken dan zou ik dat Noorse onderzoek wel gebruiken.
Die van het RIVM is een stuk strikter.

En ik reageerde op een user die aangaf dat ze best het risico wou lopen om ongevaccineerd te blijven omdat de kans voor haar als gezond persoon om in het ziekenhuis te belanden erg klein was.
Dat is in elk geval een beter excuus dan die gasten die roepen dat ze zich niet laten vaccineren omdat ze een 0.0000000001% kans hebben om aan covid te overlijden. Maar als jong gezond persoon wil je ook niet dat je naar een revalidatiekliniek moet of dat je niet meer kan werken. En die kans is een stuk groter dan in het ziekenhuis belanden.
Nou ja, dat bedoel ik dus.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201426943
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:34 schreef JeOma het volgende:

[..]
Misschien moeten we eens een poll doen: "Hoeveel mensen ken jij in totaal (dat mag een vage kennis of collega zijn, als je maar een betrouwbaar beeld hebt van zijn/haar gezondheid) en hoeveel van hen hebben long covid (of iets wat daar op lijkt)?". Ik trap af: ik ken op die manier ongeveer 100 mensen. Aantal met long covid: 0.

Ik ben overigens oprecht benieuwd, ik bedoel dit niet stemmingmakend of suggestief. Ik ontken long covid zeker niet en vind het oprecht heel erg als mensen (heel) ziek zijn/worden/blijven. #staycurious
Ik ken nauwelijks iemand die corona heeft gehad, zeker niet in mijn dagelijkse vriendenkring (0 gevallen) 2 gevallen in mijn minder directe (iets verder gelegen vrienden) 1 heeft nauwelijks last gehad, en 1 daar heeft 4 weken last gehad, en dat was het wel.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 19 september 2021 @ 14:41:57 #92
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201426952
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 12:28 schreef Monolith het volgende:

[..]
[..]
Dit vind ik altijd een beetje een zwaktebod. Ja er zal ook wel eens een gezond, jong iemand vermijdbaar sterven aan COVID, maar dat is wel een heel marginaal verschijnsel.Het is vooral vrij onnozel om een beroep op een gezonde leefstijl en voeding vrij onnozel is omdat menselijk gedrag nou eenmaal helemaal niet zo makkelijk te sturen. Er wordt al van alles geprobeerd. Te dikke mensen diëten er vaak op los, maar een gezonde levensstijl en bijbehorend voedingspatroon vasthouden, blijkt toch erg lastig in de praktijk.
En met de VVD aan het roer gaan maatregelen die ook juist gezond voedsel stimuleren (of ongezond voedsel ontmoedigen) zoals een suikertaks er niet komen, want de vriendjes in de industrie moeten natuurlijk wel maximaal omzet kunnen draaien.

Vaccinaties zijn nou eenmaal een eenvoudig, laagdrempelig en effectief middel. Iets vaags roepen over een gezonde levensstijl is nog niet eens het begin van beleid natuurlijk. Het is niet veel meer dan goedkoop vingertje wijzen.
Het schijnt inderdaad erg lastig te zijn voor veel mensen om een gezonde leefstijl vast te houden. Deze mensen zouden zich allemaal kunnen laten vaccineren samen met de chronisch zieken, kwetsbaren en ouderen. Maar laten we de mensen die het wél lukt om gezond te leven en het vaccin niet willen ook respecteren in hun keus. Deze mensen worden ook onterecht weggezet als 'schuldigen', alsof deze mensen de ic's gaan 'overspoelen'.
To BG or not to BG!
  zondag 19 september 2021 @ 14:42:02 #93
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201426953
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:34 schreef JeOma het volgende:

[..]
Misschien moeten we eens een poll doen: "Hoeveel mensen ken jij in totaal (dat mag een vage kennis of collega zijn, als je maar een betrouwbaar beeld hebt van zijn/haar gezondheid) en hoeveel van hen hebben long covid (of iets wat daar op lijkt)?". Ik trap af: ik ken op die manier ongeveer 100 mensen. Aantal met long covid: 0.

Ik ben overigens oprecht benieuwd, ik bedoel dit niet stemmingmakend of suggestief. Ik ontken long covid zeker niet en vind het oprecht heel erg als mensen (heel) ziek zijn/worden/blijven. #staycurious
Collega’s, familie, vrienden en kennissen (totaal ongeveer 100 personen) een paar Coronagevallen, niemand ziekenhuis of erger en niemand long covid.
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 14:42:39 #94
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201426961
1, een collega. Ken hem niet op personal level maar weet dat ie maanden gesukkeld heeft met covid.

Weet daarentegen inmiddels denk ik wel van ruim 20 mensen in mijn omgeving die het gehad hebben en na enkele dagen tot een week weer gewoon hersteld waren. Dus tja...
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 19 september 2021 @ 14:43:43 #95
408813 crew  trein2000
pi_201426974
Laten we eens eerst bepalen wat long-COVID nou is. Of desnoods die klachten maar categoriseren. Want verlies van smaak bijvoorbeeld is heel vervelend, maar tenzij je chef-kok bent of culinair recensent totaal niet ontwrichtend verder. Terwijl nog niet even naar de supermarkt kunnen van een totaal andere orde is. Door dat allemaal onder dezelfde noemer te vegen zonder dat we enig idee hebben van de verhoudingen creëer je een onmogelijke discussie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201426982
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar 450.000 zijn dat er volgens mij niet. Als ik me goed herinner waren de schattingen eerder rond de 40.000, wat eerder 1% tot 2% inhoudt. Het probleem is dat de paraplu-term 'long-Covid' gebruikt wordt voor iemand die 3 maanden later nog een keer kucht, maar ook voor iemand die 22 uur per dag op bed ligt.

Voor diegene die 3 maanden later nog een keer kucht: Vervelend voor je, ga door met je leven. Degene die 22 uur per dag op bed ligt, daar is echt hulp voor nodig. Juist door diegene die bijna geen klachten heeft over dezelfde kam te scheren doe je de mensen die echt klachten hebben geen dienst.
In juni werden tussen de 60.000 - 75.000 mensen behandeld bij een fysiotherapeut vanwege long covid. Die 40k kloppen dus al niet.
https://www.nu.nl/coronav(...)-coronaklachten.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 19 september 2021 @ 14:44:32 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_201426984
Overigens is mijn reuk ook permanent veranderd. Zweet en knoflook ruiken heel vreemd en een beetje misselijkmakend, en pindakaas en ei hebben nu een beetje een vieze umami nasmaak. Ik vind het niet echt een pathologie want afgezien dat het irritant is heb ik er geen last van, maar technisch zou het longcovid moeten zijn. Maar ik reken mezelf niet mee met de 4-5 hierboven, dat waren echt mensen die niet normaal de trap meer opkwamen gedurende maanden, of maanden hun reuk kwijt waren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201426987
Ik ken schrikbarend veel mensen die corona hebben gehad. Eentje heeft nu nog steeds klachten maar zij had al longproblemen helaas. Rest leeft nog lang en gelukkig.
Maar heus. het lijkt wel alsof ik de enige ben die het niet gehad heeft.
Go hard or go home
  zondag 19 september 2021 @ 14:44:39 #99
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201426988
Ik ken letterlijk tientallen leerlingen die ergens in de afgelopen anderhalf jaar besmet zijn geweest. Een ervan ruikt nog steeds niets (of liever: bijna alles stinkt, zegt ze), de rest heeft nergens last van. Een vriendin van me heeft sinds besmetting nog steeds minder energie (al was die eigenlijk altijd wel érgens mee aan het sukkelen).

Voor alle duidelijkheid: ik ontken het bestaan van het fenomeen long-covid ook niet. Ik wil alleen maar benadrukken dat het gebrek aan eenduidige definitie ervoor zorgt dat zinnige conclusies nauwelijks mogelijk zijn - maar dat je er in elk geval voor moet waken de grote aantallen niet met de heftige klachten te verwarren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201427002
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou ja, dat bedoel ik dus.
Tussen de 60.000 en 75.000 die onder behandeling staan bij een fysiotherapeut vanwege long covid.
Geen kuchje dat zo iemand 3 maanden later 1x heeft dus.
https://www.nu.nl/coronav(...)-coronaklachten.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201427014
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 12:48 schreef erkel het volgende:

[..]
Wat vind je precies een zwaktebod? Je bericht gaat een beetje van hot naar her. De column van Levi gaat mijns inziens erover dat het voor iedereen verstandig (juist gezonden mensen) om het vaccin te nemen. En dat een felle maatschappelijke discussie helemaal niet erg hoeft te zijn.

Voor de rest wel goede column van Levi, maar ben het niet eens met deze quote:
[..]
Je verkleint de kans op overdraging doordat je minder lang besmettelijk bent en de virus load is ook maar kort gelijk aan besmette ongevaccineerden. Dus het heeft zeker wel zin om alle zorgmedewerkers in te enten. Voorzorgsmaatregelen als beschermende kledij zijn niet heilig.
Van hot naar her? Ik stel dat jonge, gezonde mensen op de IC een marginaal verschijnsel zijn en vervolgens stel ik nog dat "de overheid moet gewoon even iedereen gezond laten leven" volkomen gratuit is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201427015
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
In juni werden tussen de 60.000 - 75.000 mensen behandeld bij een fysiotherapeut vanwege long covid. Die 40k kloppen dus al niet.
https://www.nu.nl/coronav(...)-coronaklachten.html
Wat doet een fysiotherapeut bij een deze klachten vraag ik mij dan wel eens af? Moet je daar op een fiets gaan zitten en wat fitness oefeningen doen?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 14:47:09 #103
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201427025
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
In juni werden tussen de 60.000 - 75.000 mensen behandeld bij een fysiotherapeut vanwege long covid. Die 40k kloppen dus al niet.
https://www.nu.nl/coronav(...)-coronaklachten.html
Nou, even wachten. Dit staat er:
quote:
Tussen de 60.000 en 75.000 mensen lopen bij de fysio, blijkt uit een berekening op basis van gegevens uit de Landelijke Database Fysiotherapie. Daarin houdt een deel van de Nederlandse fysiotherapeuten bij welke behandelingen ze uitvoeren.

Eind vorig jaar kregen naar schatting 28.000 ex-coronapatiënten hulp van een fysiotherapeut. Nu zijn dat er naar schatting dus meer dan twee keer zo veel.
Die 60.000 is een schatting. Om één of andere reden lijken ze te zeggen dat mensen alleen maar vanwege corona bij de fysio lopen dus. Ik ben vorig jaar ook naar de fysio geweest, dat was niet vanwege corona. Maar volgens deze cijfers zou dat dus wel zo zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 19 september 2021 @ 14:47:10 #104
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201427026
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik ken nauwelijks iemand die corona heeft gehad, zeker niet in mijn dagelijkse vriendenkring (0 gevallen) 2 gevallen in mijn minder directe (iets verder gelegen vrienden) 1 heeft nauwelijks last gehad, en 1 daar heeft 4 weken last gehad, en dat was het wel.
Ik dus ook niet. 2 personen in mijn omgeving die flink ziek waren. Nul overleden. Op mn werk paar handjes vol mensen besmet geweest.
En dan blijft het toch beetje ver van mn bed show.
Sneu van die mensen die veel mensen hebben verloren, dat wel.

Woon je ook toevallig ook in het Noorden des lands?
To BG or not to BG!
  zondag 19 september 2021 @ 14:47:15 #105
8369 speknek
Another day another slay
pi_201427028
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:41 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Het schijnt inderdaad erg lastig te zijn voor veel mensen om een gezonde leefstijl vast te houden. Deze mensen zouden zich allemaal kunnen laten vaccineren samen met de chronisch zieken, kwetsbaren en ouderen. Maar laten we de mensen die het wél lukt om gezond te leven en het vaccin niet willen ook respecteren in hun keus. Deze mensen worden ook onterecht weggezet als 'schuldigen', alsof deze mensen de ic's gaan 'overspoelen'.
Een gezond lichaam helpt je niet tegen een bloedprop.
En ook als je zelf de IC niet overspoelt, kun je nog altijd heel goed de mensen besmetten die dat wel doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 19 september 2021 @ 14:47:25 #106
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201427030
quote:
10s.gif Op zondag 19 september 2021 12:59 schreef Noek het volgende:

[..]
Iedereen is hier haske direct. Ook de meest zgn genuanceerde users kunnen enorm zuigerig zijn, mods trouwens ook. It is what is.
Zelf vind ik het niet zo best wanneer de mods een kant kiezen. Je bent toch een soort van scheidsrechter.

Maar goed, dat ben ik.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 19 september 2021 @ 14:48:22 #107
8369 speknek
Another day another slay
pi_201427044
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nou, even wachten. Dit staat er:
[..]
Die 60.000 is een schatting. Om één of andere reden lijken ze te zeggen dat mensen alleen maar vanwege corona bij de fysio lopen dus. Ik ben vorig jaar ook naar de fysio geweest, dat was niet vanwege corona. Maar volgens deze cijfers zou dat dus wel zo zijn.
Nee dit gaat over schattingen van mensen met corona, niet alle mensen bij de fysiotherapeut.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 14:48:23 #108
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201427045
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:44 schreef Noek het volgende:
Ik ken schrikbarend veel mensen die corona hebben gehad. Eentje heeft nu nog steeds klachten maar zij had al longproblemen helaas. Rest leeft nog lang en gelukkig.
Maar heus. het lijkt wel alsof ik de enige ben die het niet gehad heeft.
Dat gevoel heb ik dus ook wel soms ja haha. Meerdere vrienden van me hebben het gehad, collega's etc. Maar zowel ik als mn vrouw niet. Terwijl zij nota bene de hele pandemie op de BSO in close contact met kinderen heeft moeten werken.

🤷🏻 ik snapput ook niet....
pi_201427047
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:44 schreef speknek het volgende:
Overigens is mijn reuk ook permanent veranderd. Zweet en knoflook ruiken heel vreemd en een beetje misselijkmakend, en pindakaas en ei hebben nu een beetje een vieze umami nasmaak. Ik vind het niet echt een pathologie want afgezien dat het irritant is heb ik er geen last van, maar technisch zou het longcovid moeten zijn. Maar ik reken mezelf niet mee met de 4-5 hierboven, dat waren echt mensen die niet normaal de trap meer opkwamen gedurende maanden, of maanden hun reuk kwijt waren.
Heb je al eens een gembershotje geprobeerd?

Dat was toen zo'n ding op the socials. Mensen konden niks ruiken na een besmetting, namen een gembershotje en toen was de reuk opeens weer even terug. Daarna ook weer weg maar dat shotje was een tijdelijke fix.
Go hard or go home
pi_201427060
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:41 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Het schijnt inderdaad erg lastig te zijn voor veel mensen om een gezonde leefstijl vast te houden. Deze mensen zouden zich allemaal kunnen laten vaccineren samen met de chronisch zieken, kwetsbaren en ouderen. Maar laten we de mensen die het wél lukt om gezond te leven en het vaccin niet willen ook respecteren in hun keus. Deze mensen worden ook onterecht weggezet als 'schuldigen', alsof deze mensen de ic's gaan 'overspoelen'.
Nou ja, het gaat bij vaccineren meestal niet enkel om zelf op de IC belanden. Uiteindelijk drukken vaccins de mate van verspreiding en daarmee ook weer de druk op de zorg.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201427061
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:43 schreef trein2000 het volgende:
Laten we eens eerst bepalen wat long-COVID nou is. Of desnoods die klachten maar categoriseren. Want verlies van smaak bijvoorbeeld is heel vervelend, maar tenzij je chef-kok bent of culinair recensent totaal niet ontwrichtend verder. Terwijl nog niet even naar de supermarkt kunnen van een totaal andere orde is. Door dat allemaal onder dezelfde noemer te vegen zonder dat we enig idee hebben van de verhoudingen creëer je een onmogelijke discussie.
Tja, die eenduidige definitie is er nog niet in Nederland laat staan op internationaal niveau.
Er is wel een uitgebreide studie in NL gaande die dit alles beter in kaart moeten brengen.

Maar dit betekent niet dat je maar kan doen alsof alles wel meevalt. Alle cijfers van revalidatiecentra en fysiotherapeuten geven aan dat dit een serieus probleem is. Op zichzelf al genoeg reden om je wel te laten vaccineren. Daarom reageerde ik ook in eerste instantie op die user die zich niet wilde laten vaccineren omdat ze als gezond persoon toch amper risico zou lopen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201427065
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:48 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Dot gevoel heb ik dus ook wel soms ja haha. Meerdere vrienden van me hebben het gehad, collega's etc. Maar zowel ik als n vrouw niet. Terwijl zo nota bene de hele pandemie op de BSO in close contact met kinderen heeft moeten werken.

🤷🏻 ik snapput ook niet....
Soort Highlanders zijn we, Dick.
Grappig en sterk. Kwaliteiten waar geen virus doorheen kan komen.
Go hard or go home
  zondag 19 september 2021 @ 14:50:33 #113
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201427067
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:27 schreef Nielsch het volgende:
Veel mensen zeggen dat die wappies keer op keer gelijk krijgen, maar is dat wel zo?

Lockdown zou voor altijd zijn, avondklok zou nooit meer weg gaan, 1,5 meter zou voor altijd blijven, ongevaccineerden zouden nergens meer naar binnen mogen, medicijn zou niet goed getest zijn... Ik zie maar verdomd weinig dingen waar de wappies gelijk in hebben.
Nou ja,......
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201427068
quote:
10s.gif Op zondag 19 september 2021 14:48 schreef Noek het volgende:

[..]
Heb je al eens een gembershotje geprobeerd?

Dat was toen zo'n ding op the socials. Mensen konden niks ruiken na een besmetting, namen een gembershotje en toen was de reuk opeens weer even terug. Daarna ook weer weg maar dat shotje was een tijdelijke fix.
Blijven shotten dus *O*
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201427072
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Er zijn nog geen eenduidige cijfers en het hangt ook af van de definitie die je aan long covid geeft.
Uit Noors onderzoek kwam naar voren dat de helft van de herstelde patienten een vorm van langdurige klachten overhield. Het RIVM gaat uit van 10-20%
Zat wel een behoorlijke selectiebias in dat Noorse onderzoek als ik het me goed herinner. Die tien procent hoor ik vaker, ook bv. uit het VK.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 14:51:05 #116
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201427079
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:48 schreef speknek het volgende:

[..]
Nee dit gaat over schattingen van mensen met corona, niet alle mensen bij de fysiotherapeut.
Dus er liepen december 2020 zo rond de 28.000 mensen bij de fysio en in mei 2021 liepen er 60.000 bij de fysio?

Je moet het toch met me eens zijn dat dit vragen oproept? Al is 't alleen maar omdat fysio's ook niet een verdubbeling van de hoeveelheid behandelingen kunnen doen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201427095
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:44 schreef Noek het volgende:
Ik ken schrikbarend veel mensen die corona hebben gehad. Eentje heeft nu nog steeds klachten maar zij had al longproblemen helaas. Rest leeft nog lang en gelukkig.
Maar heus. het lijkt wel alsof ik de enige ben die het niet gehad heeft.
Je onthoudt alleen maar de mensen die het wel gehad hebben waarschijnlijk. Maar ongeveer 1 op de 3 ŕ 4 heeft het ondertussen gehad. Dus logisch dat je nogal wat mensen kent die het gehad hebben.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201427105
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Wat doet een fysiotherapeut bij een deze klachten vraag ik mij dan wel eens af? Moet je daar op een fiets gaan zitten en wat fitness oefeningen doen?
Ben bang dat dat vaak wel het belangrijkste behandelplan is aangezien we nog te weinig weten over long covid.
Ze zullen je ademhaling en uithoudingsvermogen meten bij inspanning en met verschillende methodes proberen te verbeteren op termijn. Soms gaat dat prima, maar bij andere mensen komen ze geen steek verder.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 14:53:57 #119
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201427119
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je onthoudt alleen maar de mensen die het wel gehad hebben waarschijnlijk. Maar ongeveer 1 op de 3 ŕ 4 heeft het ondertussen gehad. Dus logisch dat je nogal wat mensen kent die het gehad hebben.
Plus het kan natuurlijk heel goed dat je het wél gehad hebt inmiddels maar geen of nauwelijks symptomen heb gehad.
pi_201427120
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:34 schreef JeOma het volgende:

[..]
Misschien moeten we eens een poll doen: "Hoeveel mensen ken jij in totaal (dat mag een vage kennis of collega zijn, als je maar een betrouwbaar beeld hebt van zijn/haar gezondheid) en hoeveel van hen hebben long covid (of iets wat daar op lijkt)?". Ik trap af: ik ken op die manier ongeveer 100 mensen. Aantal met long covid: 0.

Ik ben overigens oprecht benieuwd, ik bedoel dit niet stemmingmakend of suggestief. Ik ontken long covid zeker niet en vind het oprecht heel erg als mensen (heel) ziek zijn/worden/blijven. #staycurious
Zal ook ongeveer 100 mensen "kennen" die besmet zijn geraakt, waarvan er twee long-covid hebben. Eentje geen smaak meer (al ruim een jaar), de ander moe, moe, moe, maar dat was a priori dan ook al een hypochonder, dus ik heb daar zo mijn twijfels bij.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 19 september 2021 @ 14:55:29 #121
8369 speknek
Another day another slay
pi_201427139
quote:
10s.gif Op zondag 19 september 2021 14:48 schreef Noek het volgende:

[..]
Heb je al eens een gembershotje geprobeerd?

Dat was toen zo'n ding op the socials. Mensen konden niks ruiken na een besmetting, namen een gembershotje en toen was de reuk opeens weer even terug. Daarna ook weer weg maar dat shotje was een tijdelijke fix.
Ik heb toen van alles geprobeerd, zelfs het verbranden van een sinaasappel (ook hip op de socials), het probleem is dus dat je je geur kwijt bent, en je hersenen vervolgens nieuwe verbindingen aanleggen. Ergens bij mij is er een nieuwe verbinding niet helemaal goed gegaan. Misschien door de gembershot/verbrande sinaasappel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201427144
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:53 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Plus het kan natuurlijk heel goed dat je het wél gehad hebt inmiddels maar geen of nauwelijks symptomen heb gehad.
Mogelijk. Alleen denk ik wel dat de kans vooralsnog een stuk groter is dat je het daadwerkelijk niet gehad hebt.

Laten we zeggen dat de helft het niet merkt. Dan heeft 10 ŕ 15% van Nederland het ongemerkt gehad. Tegenover 70% die het helemaal nog niet gehad heeft.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201427146
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zat wel een behoorlijke selectiebias in dat Noorse onderzoek als ik het me goed herinner. Die tien procent hoor ik vaker, ook bv. uit het VK.
Ja, tien procent lijkt mij ook een meer realistische schatting.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 19 september 2021 @ 14:56:05 #124
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201427147
quote:
11s.gif Op zondag 19 september 2021 14:48 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Dat gevoel heb ik dus ook wel soms ja haha. Meerdere vrienden van me hebben het gehad, collega's etc. Maar zowel ik als mn vrouw niet. Terwijl zij nota bene de hele pandemie op de BSO in close contact met kinderen heeft moeten werken.

🤷🏻 ik snapput ook niet....
In mijn hele directe familie is er niemand die positief getest is.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 14:58:30 #125
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201427172
Geen smaak meer hebben lijkt me overigens echt een gemis...want eten proef je dan ook nauwelijks tot niet meer en dat lijkt me echt klote.

Geen reukvermogen lijkt me eerlijk gezegd soms best wel een zegen :@
Mijn neus doet het (voor mijn gevoel) namelijk echt véél te goed.

Ik ruik alles en ook regelmatig heel penetrant en ik vind in alle eerlijkheid heel veel dingen stinken :')
Regelmatig ruik ik dingen al ruim voordat anderen de geur waarnemen en dan zit ik me continu te ergeren aan de stank. :N
  zondag 19 september 2021 @ 15:00:39 #126
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201427199
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:58 schreef dick_laurent het volgende:
Geen smaak meer hebben lijkt me overigens echt een gemis...want eten proef je dan ook nauwelijks tot niet meer en dat lijkt me echt klote.

Geen reukvermogen lijkt me eerlijk gezegd soms best wel een zegen :@
Mijn neus doet het (voor mijn gevoel) namelijk echt véél te goed.

Ik ruik alles en ook regelmatig heel penetrant en ik vind in alle eerlijkheid heel veel dingen stinken :')
Regelmatig ruik ik dingen al ruim voordat anderen de geur waarnemen en dan zit ik me continu te ergeren aan de stank. :N
Mijn reukvermogen is sowieso slecht, dus ik zou het al helemaal niet merken wanneer ik het gehad heb.

Kan me wel voorstellen dat het lastig is als je bv. een kok bent.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 15:03:14 #127
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201427227
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ja, tien procent lijkt mij ook een meer realistische schatting.
Er zijn zo'n 220 miljoen mensen die bevestigd Covid-19 hebben gehad (wereldwijd). Eind vorig jaar was de schatting dat zo'n 750 miljoen mensen het hebben gehad.

Puur en alleen maar op die basis zou dat inhouden dat er tussen de 22 miljoen en 75 miljoen mensen wereldwijd long-Covid hebben.

Daarbij, even terug naar jouw bericht over de long-Covid definitie van het RIVM. Verderop staat dit:
quote:
Dat is nog niet zeker. Volgens een eerste schatting heeft maximaal 1 op de 5 personen 4 of 5 weken na een positieve test nog klachten. Dat aantal neemt verder af 12 weken of langer na de besmetting. Er is nog geen optimale behandeling voor Long COVID. Daarom wordt wereldwijd onderzoek gedaan naar Long COVID.
Dus, zo rond de 20% heeft 4 tot 5 weken na een positieve test nog klachten, maar dat aantal neemt af naarmate de besmetting langer geleden is. Volgens C-Support (het bedrijf dat voor VWS onderzoek doet) wordt er gesproken over long-Covid als het langer dan 3 maanden geleden is: https://www.c-support.nu/

Ik twijfel echt niet aan het bestaan van long-Covid, maar de manier waarop het op dit moment gebracht wordt is dat iedereen die na een aantal weken nog wat klachten heeft long-Covid heeft.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 15:03:20 #128
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201427229
Een kok die niks kan ruiken. Ja bij dat restaurant zou ik liever niet gaan eten nee :D
pi_201427236
Present!
:lijstje: :M

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201427303
*ploft neer }:| en wacht cijfers af... :M :lijstje:
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 15:10:38 #131
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201427328
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 15:09 schreef Mammietje het volgende:
*ploft neer }:| en wacht cijfers af... :M :lijstje:
Ja? Is dat nog steeds een spannend ding hier of is het meer uit gewoonte? :P
pi_201427347
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 15:10 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ja? Is dat nog steeds een spannend ding hier of is het meer uit gewoonte? :P
Gewoonte
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201427356
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 15:10 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ja? Is dat nog steeds een spannend ding hier of is het meer uit gewoonte? :P
Goeie vraag wel. }:|
Humeur kan er alleen maar van opknappen, vermoed ik, dus wacht het toch ff af. :{w ;)
  zondag 19 september 2021 @ 15:14:26 #134
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201427367
De gewoonte om hier iedere dag om tien over drie te komen melden dat je aanwezig bent heb ik eigenlijk nooit heel goed begrepen. Zal wel aan mij liggen denk ik.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201427374
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ben bang dat dat vaak wel het belangrijkste behandelplan is aangezien we nog te weinig weten over long covid.
Ze zullen je ademhaling en uithoudingsvermogen meten bij inspanning en met verschillende methodes proberen te verbeteren op termijn. Soms gaat dat prima, maar bij andere mensen komen ze geen steek verder.
Er moet vooral meer onderzoek gedaan worden naar dergelijke aandoeningen want an sich is 'longcovid' niets nieuws. Het is al veel langer bekend dat je chronisch ziek kunt worden van een infectie. Alleen nu in een pandemie hoor je er veel meer over. Bijvoorbeeld bij de ziekte van pfeiffer is het ook een bekend verschijnsel; sommigen herstellen pas na een jaar en sommigen blijven chronisch ziek.
pi_201427379
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 15:14 schreef Janneke141 het volgende:
De gewoonte om hier iedere dag om tien over drie te komen melden dat je aanwezig bent heb ik eigenlijk nooit heel goed begrepen. Zal wel aan mij liggen denk ik.
Geen zorgen. Van jou verwachten we dat ook niet. :{w
pi_201427380
Ik wil even melden dat ik er ook ben.
  zondag 19 september 2021 @ 15:15:32 #138
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201427381
Present
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 19 september 2021 @ 15:16:14 #139
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_201427394
Present :lijstje:
Isn't it ironic, don't you think
pi_201427396
Laatste update: 19-09-2021 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 1694

Gemeentes met +5 besmettingen:
127 Rotterdam
87 Amsterdam
68 's-Gravenhage
35 Amersfoort
31 Utrecht
26 Almere
24 Venlo
24 Noardeast-Fryslân
23 Eindhoven
23 Leiden
22 Arnhem
20 Breda
19 Enschede
18 Dordrecht
18 Ede
18 Zaanstad
18 Schiedam
15 Haarlem
15 Groningen
14 Nissewaard
14 Vijfheerenlanden
13 Bodegraven-Reeuwijk
13 Lelystad
13 Veenendaal
13 Vlaardingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
71 gemeentes met 0 besmettingen
71 gemeentes met 1 besmettingen
111 gemeentes met 2-4 besmettingen
20 gemeentes met 5 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php

Nieuw dieprecord van de afgelopen weken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 19 september 2021 @ 15:17:37 #141
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201427436
6 Hele besmettingen in mijn stad. Kennelijk kan het dus allemaal best met die colleges op locatie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201427451
twitter
pi_201427464
twitter

twitter
pi_201427473
Tijd om dit subforum te sluiten .
- verwijderd door admin -
  zondag 19 september 2021 @ 15:19:28 #145
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201427481
010 op #1 zoals het hoort w/ :B

Mooi :)
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201427509
pi_201427516
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 15:17 schreef Janneke141 het volgende:
6 Hele besmettingen in mijn stad. Kennelijk kan het dus allemaal best met die colleges op locatie.
Is de weergegeven besmettingsgemeente daar waar je besmet bent geraakt (voor zover bekend) of gewoon waar je in de GBA staat ingeschreven?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 19 september 2021 @ 15:22:16 #148
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201427529
quote:
5s.gif Op zondag 19 september 2021 15:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Is de weergegeven besmettingsgemeente daar waar je besmet bent geraakt (voor zover bekend) of gewoon waar je in de GBA staat ingeschreven?
Inschrijving, voor zover ik weet.

Dus ja, het kan zo zijn dat er hele hordes besmette studenten in hun ouderlijk huis ziek zitten te wezen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201427532
pi_201427534
pi_201427537
pi_201427545


FRIESLANDED.
pi_201427556
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 15:23 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]

FRIESLANDED.
Komt door die uitbraak daar in het noordoosten
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_201427559
Tevreden. ^O^
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 19 september 2021 @ 15:24:40 #155
132619 crew  D_A
Ben jij van die Š ?
pi_201427564
Dit is gespeeld.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 19 september 2021 @ 15:26:12 #156
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201427582
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 15:24 schreef D_A het volgende:
Dit is gespeeld.
Zou het virus de wedstrijd in blessuretijd nog kunnen omdraaien, of houdt de QR-verdediging stand?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 19 september 2021 @ 15:27:46 #157
408813 crew  trein2000
pi_201427599
quote:
6s.gif Op zondag 19 september 2021 15:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Zou het virus de wedstrijd in blessuretijd nog kunnen omdraaien, of houdt de QR-verdediging stand?
Cursusje gevolgd bij De Jonge’s lulverhalenfabriek te Rotterdam?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 19 september 2021 @ 15:29:34 #158
8369 speknek
Another day another slay
pi_201427617
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:40 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Ken 60 mensen, 0 long covid. Waarvan een hoop covid hebben gehad.
Ik bedoelde dat ik 40 ofzo mensen ken die covid hebben gehad. Qua hoeveel mensen ik ken zijn het er wel heel wat meer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201427691
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 15:23 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Komt door die uitbraak daar in het noordoosten
Kan het COA in Zoutkamp een rol hebben gespeeld bij de snelle verspreiding in Friesland?
  zondag 19 september 2021 @ 15:38:44 #160
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201427758
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 15:33 schreef Nia het volgende:

[..]
Kan het COA in Zoutkamp een rol hebben gespeeld bij de snelle verspreiding in Friesland?
quote:
Zoutkamp is een dorp in de gemeente Het Hogeland in de Nederlandse provincie Groningen.
Maar misschien worden die besmettingen wel in ziekenhuis Dokkum geteld?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 19 september 2021 @ 15:46:36 #161
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201427877
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dus er liepen december 2020 zo rond de 28.000 mensen bij de fysio en in mei 2021 liepen er 60.000 bij de fysio?

Je moet het toch met me eens zijn dat dit vragen oproept? Al is 't alleen maar omdat fysio's ook niet een verdubbeling van de hoeveelheid behandelingen kunnen doen.
Vorig jaar is er een groot deel van de mensen in een angststuip geschoten. Ook doktersbezoeken waren minder en veel dingen lagen stil, denk dat mensen ook minder vaak naar de fysio gingen. Daarbij is er dit jaar een financiële regeling bijgekomen waar daardoor extra gebruik van wordt gemaakt.
To BG or not to BG!
  zondag 19 september 2021 @ 15:50:13 #162
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201427931
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:47 schreef speknek het volgende:

[..]
Een gezond lichaam helpt je niet tegen een bloedprop.
En ook als je zelf de IC niet overspoelt, kun je nog altijd heel goed de mensen besmetten die dat wel doen.
Ik ga niet naar de horeca of grote evenementen. Bij klachten neem ik mijn verantwoordelijkheid en blijf ik thuis. En als ik iemand zie met een mondkap dan loop ik daar met een grote boog omheen, dit zijn wss de mensen die zelf of iemand in hun omgeving die erg kwetsbaar is.
To BG or not to BG!
pi_201427981
Wel terecht die verzwaringen qua beleid. Kijk eens hoe het de spuitgaten uit loopt.

😂
  zondag 19 september 2021 @ 16:01:14 #164
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201428094
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 15:54 schreef Johannes788 het volgende:
Wel terecht die verzwaringen qua beleid. Kijk eens hoe het de spuitgaten uit loopt.

😂
Ja, maar nu houdt iedereen nog anderhalve meter afstand. Op 25 september stopt dat, dan schieten we weer de lucht in.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 19 september 2021 @ 16:01:52 #165
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201428109
Die coronapas begint steeds meer als mosterd na de maaltijd te voelen.
pi_201428150
Komen er straks dixies op straat voor de terrasbezoekers zonder coronapas?
pi_201428156
quote:
9s.gif Op zondag 19 september 2021 16:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, maar nu houdt iedereen nog anderhalve meter afstand. Op 25 september stopt dat, dan schieten we weer de lucht in.
En nog de heftige griepgolf. We gaan er aan!
pi_201428160
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 16:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die coronapas begint steeds meer als mosterd na de maaltijd te voelen.
Joh
  zondag 19 september 2021 @ 16:04:40 #169
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201428163
quote:
9s.gif Op zondag 19 september 2021 16:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, maar nu houdt iedereen nog anderhalve meter afstand. Op 25 september stopt dat, dan schieten we weer de lucht in.
Ja maar het voelt wel veiliger :Y

Anders moeten de scholen misschien weer dicht
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201428187
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 16:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die coronapas begint steeds meer als mosterd na de maaltijd te voelen.
Het is mosterd na de maaltijd maar eens een goed plan is altijd een goed plan.
En voor je het weet moet je uren lezen hoe zo'n goed plan het is.
Zelfs corona heeft het opgegeven, dat gehannes.
Go hard or go home
  zondag 19 september 2021 @ 16:09:11 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201428235
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 16:06 schreef Noek het volgende:

[..]
Het is mosterd na de maaltijd maar eens een goed plan is altijd een goed plan.
En voor je het weet moet je uren lezen hoe zo'n goed plan het is.
Zelfs corona heeft het opgegeven, dat gehannes.
Het is m.i. gewoon los mosterd. Het is nooit een goed plan geweest.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201428250
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 16:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die coronapas begint steeds meer als mosterd na de maaltijd te voelen.
Is handig joh, als het dan over drie of acht maanden toch misgaat (de kerstpiek of ik-verveel-me-dood-met-pasen-dus-allemaal-op-naar-die-oplichters-van-seats-and-sofas-piek) kunnen we meteen gericht ingrijpen!
pi_201428283
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 16:09 schreef Molo het volgende:

[..]
Het is m.i. gewoon los mosterd. Het is nooit een goed plan geweest.
Het is niet eens mosterdzaad.

Ik ben dan ook een Janneke. Ik ga dus niet naar de horeca, al heb ik een QR code. Al krijg ik er nog ziljoen. Ga niet meedoen aan een systeem wat niet deugt. Dat doe ik met geen enkel systeem. Het is ook het enige protest wat je hebt of kunt uitvoeren. Niet meedoen. Iets wel doen lijkt me een stuk effectiever maar dat is niet mogelijk.
Go hard or go home
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 16:16:26 #174
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201428402
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 15:50 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ik ga niet naar de horeca of grote evenementen. Bij klachten neem ik mijn verantwoordelijkheid en blijf ik thuis. En als ik iemand zie met een mondkap dan loop ik daar met een grote boog omheen, dit zijn wss de mensen die zelf of iemand in hun omgeving die erg kwetsbaar is.
Dat geloof ik best. Maar meer dan een verdubbeling? Dat fysiotherapeuten de ruimte hadden een verdubbeling aan patiënten aan te kunnen wat corona betreft, zeker aangezien het (zoals die artikelen zeggen) langdurige en zware behandelingen zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 16:17:43 #175
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201428448
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 16:12 schreef Noek het volgende:

[..]
Het is niet eens mosterdzaad.

Ik ben dan ook een Janneke. Ik ga dus niet naar de horeca, al heb ik een QR code. Al krijg ik er nog ziljoen. Ga niet meedoen aan een systeem wat niet deugt. Dat doe ik met geen enkel systeem. Het is ook het enige protest wat je hebt of kunt uitvoeren. Niet meedoen. Iets wel doen lijkt me een stuk effectiever maar dat is niet mogelijk.
Moet je bij sportscholen eigenlijk ook die QR code gebruiken?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 19 september 2021 @ 16:19:58 #176
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201428504
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 16:09 schreef Molo het volgende:

[..]
Het is m.i. gewoon los mosterd. Het is nooit een goed plan geweest.
Als de cijfers blijven dalen is het natuurlijk dankzij die pas en niet ondanks.
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 16:21:08 #177
236264 crew  capricia
pi_201428558
Hoe zit het nu met een verkouden basisschool-kind?
Neusverkouden.

Mag ze wel of niet naar de basisschool?
Definitely not CIA
  zondag 19 september 2021 @ 16:23:23 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201428643
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 16:21 schreef capricia het volgende:
Hoe zit het nu met een verkouden basisschool-kind?
Neusverkouden.

Mag ze wel of niet naar de basisschool?
Ja die mogen gewoon
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 19 september 2021 @ 16:24:03 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201428662
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 16:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Als de cijfers blijven dalen is het natuurlijk dankzij die pas en niet ondanks.
Exact

Zelfs het aankondigen ervan heeft al effect, zoals en ziet O+

Framing O+

:')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 16:25:09 #180
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201428691
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 16:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja die mogen gewoon
Die Boink beslisboom lijkt te zeggen van niet: https://www.boink.info/beslisboom

Oh wacht, verkeerd gelezen. Geen koorts dus zou mogen komen :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 19 september 2021 @ 16:27:42 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201428756
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 16:16 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat geloof ik best. Maar meer dan een verdubbeling? Dat fysiotherapeuten de ruimte hadden een verdubbeling aan patiënten aan te kunnen wat corona betreft, zeker aangezien het (zoals die artikelen zeggen) langdurige en zware behandelingen zijn.
Ik kan zo snel het artikel niet vinden (goed verhaal Molo...) maar de ernst en duur van klachten na long Covid, die behandeld worden door revalidatiecentra, blijkt erg mee te vallen itt eerdere schattingen

De geluiden die ik van fysio's en ergo's hoor is dat de hause aan mensen met langdurige klachten na Covid ook enorm is afgenomen. De klachten blijken toch ook erg vaak samen te hangen met copingstrategieën, al bestaande klachten, financiële onzekerheden/omstandigheden etc

Dat zijn dus best vaak ook wel niet direct Covid gerelateerde klachten die voorkomen in de onzekerheid, ellende en bijwerkingen van een pandemie (aanpak)

Ter duiding
Dat een patiënt bij een fysio aanklopt met rugklachten wil ook niet altijd zeggen dat er iets mis is met die rug. Dat is ook merendeels veroorzaakt door andere zaken dan primair rugproblemen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 19 september 2021 @ 16:28:20 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201428769
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 16:25 schreef chratnox het volgende:

[..]
Die Boink beslisboom lijkt te zeggen van niet: https://www.boink.info/beslisboom

"Heeft het kind klachten die bij corona passen? Ja?
Blijft thuis.
Neusverkoudheid vind ik geen coronaklachten

Aju de groeten :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 16:29:01 #183
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201428785
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 16:28 schreef Molo het volgende:

[..]
Neusverkoudheid vind ik geen coronaklachten

Aju de groeten :P
Ja, ik had verkeerd gelezen :P

Sowieso is bijna alles op dit moment een coronaklacht.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 19 september 2021 @ 16:29:38 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201428796
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 16:29 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, ik had verkeerd gelezen :P

Sowieso is bijna alles op dit moment een coronaklacht.
https://www.rijksoverheid(...)ezinnen-met-kinderen

Ze moeten de beslisboom even updaten iig nav deze informatie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 16:30:42 #185
236264 crew  capricia
pi_201428817
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 16:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja die mogen gewoon
Dank je.
Ik zal wel een zelftest doen met haar. :)
Definitely not CIA
  zondag 19 september 2021 @ 16:31:20 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201428820
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 16:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Dank je.
Ik zal wel een zelftest doen met haar. :)
Zelfs dat hoeft niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 16:31:36 #187
236264 crew  capricia
pi_201428830
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 16:31 schreef Molo het volgende:

[..]
Zelfs dat hoeft niet
Weet ik. Maar Just to be sure.
Definitely not CIA
  zondag 19 september 2021 @ 16:32:40 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201428845
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 16:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Weet ik. Maar Just to be sure.
Basisschoolkinderen gaan niet gevaccineerd worden, toch geen ramp om het door te geven aan leeftijdgenoten lijkt mij

Al is dat een overweging die eenieder zelf moet maken natuurlijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 16:33:13 #189
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201428859
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 16:29 schreef Molo het volgende:

[..]
https://www.rijksoverheid(...)ezinnen-met-kinderen

Ze moeten de beslisboom even updaten iig nav deze informatie
Dat, en de flow van de beslisboom even wat logischer maken. "Start" staat nu ergens in het midden, zou handiger zijn als ie daadwerkelijjk linksboven begint. Zoals we hier in Nederland lezen zegmaar :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 16:34:55 #190
236264 crew  capricia
pi_201428888
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 16:32 schreef Molo het volgende:

[..]
Basisschoolkinderen gaan niet gevaccineerd worden, toch geen ramp om het door te geven aan leeftijdgenoten lijkt mij

Al is dat een overweging die eenieder zelf moet maken natuurlijk
Nou, ik ga geen lopende corona-verspreider bewust naar school sturen. :D

Ik wist alleen de huidige stand van maatregelen en adviezen niet.
Nu wel. Dank daarvoor!
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 19 september 2021 @ 16:36:36 #191
408813 crew  trein2000
pi_201428919
quote:
9s.gif Op zondag 19 september 2021 16:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, maar nu houdt iedereen nog anderhalve meter afstand. Op 25 september stopt dat, dan schieten we weer de lucht in.
Hoe bevalt het daar 23 hoog in je toren?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201428931
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dpl.php

Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php

Aantal DON/DOO/DPL per dag

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dplperday.php

Datavertraging:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vertraging.php

Dagelijks getest vs percentage positief:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/positief.php

Aantal positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php

% positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php

Bedden verpleegafdeling

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/bedden.php

Bedden IC

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/beddenic.php

Het goede nieuws is dat de datavertraging 5-10 dagen eindelijk richting de 300 begint de dalen, deze moet eigenlijk max 150 zijn, maar na weken rond de 500 is dit een mooi signaal.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 19 september 2021 @ 16:43:05 #193
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201429021
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 16:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat, en de flow van de beslisboom even wat logischer maken. "Start" staat nu ergens in het midden, zou handiger zijn als ie daadwerkelijjk linksboven begint. Zoals we hier in Nederland lezen zegmaar :P
Welnee joh, waarom zouden ze :T
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201429242
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 16:17 schreef chratnox het volgende:

[..]
Moet je bij sportscholen eigenlijk ook die QR code gebruiken?
Nee, zou t ook niet doen.
Kom vechten dan?! :D
Go hard or go home
  zondag 19 september 2021 @ 16:58:25 #195
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201429272
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 16:56 schreef Noek het volgende:

[..]
Nee, zou t ook niet doen.
Kom vechten dan?! :D
Het is wel veiliger als je dat doet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201429285
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 16:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Als de cijfers blijven dalen is het natuurlijk dankzij die pas en niet ondanks.
En tegenstanders van de pas zullen het tegenovergestelde beweren.
'de cijfers daalden toch al'

Overigens slaat het sowieso nergens op om de cijfers van nu daarmee in verband te brengen. Want de cijfers van vandaag reflecteren effectief de verspreiding van 10 dagen terug.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 19 september 2021 @ 17:02:10 #197
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201429323
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 16:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En tegenstanders van de pas zullen het tegenovergestelde beweren.
'de cijfers daalden toch al'


Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201429345
HEERLIJKE WEEKCIJFERS, ALLES OPEN *O* *O* *O*

Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 4,9%


Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 16,9%


Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 32,7%


Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 17,8%


Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 17,4%


Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 6,9%


Sterftegevallen gerelateerd aan een Covid-19 infectie
Stijging: 40,6%
pi_201429465
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nou ja,......
Ideaal is het niet met Testen maar ook dat gaat weer weg. Net als alle andere maatregelen die volgens wappies permanent zouden zijn. En ik heb wappies gehoord die claimden dat ongevaccineerden gedeporteerd zouden worden. Weer ongelijk dus.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 17:49:04 #200
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201429856
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 16:56 schreef Noek het volgende:

[..]
Nee, zou t ook niet doen.
Kom vechten dan?! :D
Ik durf niet te vechten met jou. Voor ik 't weet heb ik een kettlebell in mn nek, dus ik geloof je op je woord :D
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 19 september 2021 @ 17:57:30 #201
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201429953
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 16:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En tegenstanders van de pas zullen het tegenovergestelde beweren.
'de cijfers daalden toch al'

Overigens slaat het sowieso nergens op om de cijfers van nu daarmee in verband te brengen. Want de cijfers van vandaag reflecteren effectief de verspreiding van 10 dagen terug.
Bedankt. Dacht echt dat de cijfers betrekking hadden op 10 dagen in de toekomst wanneer de pas net een paar dagen was ingegaan :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 18:04:23 #202
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201430053
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 16:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En tegenstanders van de pas zullen het tegenovergestelde beweren.
'de cijfers daalden toch al'

Overigens slaat het sowieso nergens op om de cijfers van nu daarmee in verband te brengen. Want de cijfers van vandaag reflecteren effectief de verspreiding van 10 dagen terug.
De coronapas lijkt me ook een onlogische om verspreiding mee te meten als het gaat om de vaccinatiegraad verhogen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 19 september 2021 @ 18:05:13 #203
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_201430062
Ben van plan eten te bestellen komende zaterdag, verwachten jullie dat het erg druk gaat worden.
Door invoering QR code.
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 18:08:37 #204
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201430098
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 18:05 schreef KingRadler het volgende:
Ben van plan eten te bestellen komende zaterdag, verwachten jullie dat het erg druk gaat worden.
Door invoering QR code.
Ja, ik denk dat afhalen het druk krijgt. Zeker op de dag van de invoering.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 19 september 2021 @ 18:09:34 #205
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_201430105
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 18:05 schreef KingRadler het volgende:
Ben van plan eten te bestellen komende zaterdag, verwachten jullie dat het erg druk gaat worden.
Door invoering QR code.
Neuhh.. jou bezorger aan de deur zal alleen wel willen weten of je vrij bent van alle kwalen en besmettelijke ziekten.. dus hou daar vast rekening mee ^O^
pi_201430546
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 18:09 schreef 5thencounter het volgende:

[..]
Neuhh.. jou bezorger aan de deur zal alleen wel willen weten of je vrij bent van alle kwalen en besmettelijke ziekten.. dus hou daar vast rekening mee ^O^
Krijgen we weer dat ze het voor de deur zetten en hard wegrennen?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 18:45:01 #207
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201430554
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 18:05 schreef KingRadler het volgende:
Ben van plan eten te bestellen komende zaterdag, verwachten jullie dat het erg druk gaat worden.
Door invoering QR code.
Stormloop, natuurlijk :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 19 september 2021 @ 18:46:51 #208
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201430583
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 18:09 schreef 5thencounter het volgende:

[..]
Neuhh.. jou bezorger aan de deur zal alleen wel willen weten of je vrij bent van alle kwalen en besmettelijke ziekten.. dus hou daar vast rekening mee ^O^
Bezorger dient aan de deur zijn/haar QR code aan jou te laten zien :7 :+
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201430589
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:44 schreef Noek het volgende:
Ik ken schrikbarend veel mensen die corona hebben gehad. Eentje heeft nu nog steeds klachten maar zij had al longproblemen helaas. Rest leeft nog lang en gelukkig.
Maar heus. het lijkt wel alsof ik de enige ben die het niet gehad heeft.
Ik heb het ook niet gehad :7 En vriendlief ook niet. Maar ik ken wel een heleboel mensen die wel covid hebben gehad. Eén is dood (57), een paar heel ziek geweest incl ziekenhuisopname, één met long covid (nu nog klachten, had covid vorig jaar) en de rest was wat grieperig en is niks mis meer mee.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201430897
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 18:08 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, ik denk dat afhalen het druk krijgt. Zeker op de dag van de invoering.
Weet niet hoe het met jullie zit maar uiteten doe ik echt maar paar keer per jaar omdat het zo belachelijk duur is geworden. Denk dat het dus wel meevalt met de drukte in de bezorgewereld zaterdag….
  zondag 19 september 2021 @ 19:53:33 #211
14505 OProg
A Life in Music
pi_201431247
Lekker in Denemarken nu. QR code controle bij de grens en in een heerlijke wereld zonder plastic schermen en looplijnen. ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door OProg op 19-09-2021 19:58:44 ]
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_201431265
quote:
6s.gif Op zondag 19 september 2021 19:53 schreef OProg het volgende:
Lekker in Denemarken nu. QR code controle bij de grens en heel is een wereld zonder plastic schermen en looplijnen. ^O^
Zoals het ook hier hoort eigenlijk…
pi_201432487
Nou mensen, godzijdank gingen vandaag de Teckelrennen door _O_

Anderhalve meter was niet van toepassing want Teckels O+

Samenvatting: heel de middag de slappe lach gehad.
Meedoen is belangrijker dan winnen :D

Teckels zijn de meest komische honten _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Isabeau, er staat ook nog een filmpje op mijn Facebook ;)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_201432600
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 21:12 schreef mascara-klodder het volgende:
Nou mensen, godzijdank gingen vandaag de Teckelrennen door _O_

Anderhalve meter was niet van toepassing want Teckels O+

Samenvatting: heel de middag de slappe lach gehad.
Meedoen is belangrijker dan winnen :D

Teckels zijn de meest komische honten _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@:Isabeau, er staat ook nog een filmpje op mijn Facebook ;)

Fijn dat je genoten hebt, en leuke foto! *O*
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 21:20:46 #215
236264 crew  capricia
pi_201432607
https://nl.espacenet.com/(...)0903&DB=&locale=nl_N

Ik krijg dit door. Zou een of ander octrooi van de Rothschilds zijn voor covid jaren geleden.

Wat is dit? Iemand?
(Ja sorry. Ik begrijp dit ook niet allemaal, wat moet ik antwoorden?)
Definitely not CIA
  zondag 19 september 2021 @ 21:21:31 #216
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201432620
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 21:20 schreef capricia het volgende:
https://nl.espacenet.com/(...)0903&DB=&locale=nl_N

Ik krijg dit door. Zou een of ander octrooi van de Rothschilds zijn voor covid jaren geleden.

Wat is dit? Iemand?
Ik weet niet hoor, maar dit is echt geen link die ik ga aanklikken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 19 september 2021 @ 21:22:08 #217
408813 crew  trein2000
pi_201432626
https://www.tubantia.nl/a(...)natieruzie~a88c9a93/

De tering he. De wappieruzie is zo hoog opgelopen dat er een dode gevallen is…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 21:22:23 #218
236264 crew  capricia
pi_201432630
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik weet niet hoor, maar dit is echt geen link die ik ga aanklikken.
Want?
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 19 september 2021 @ 21:23:22 #219
408813 crew  trein2000
pi_201432641
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 21:20 schreef capricia het volgende:
https://nl.espacenet.com/(...)0903&DB=&locale=nl_N

Ik krijg dit door. Zou een of ander octrooi van de Rothschilds zijn voor covid jaren geleden.

Wat is dit? Iemand?
(Ja sorry. Ik begrijp dit ook niet allemaal, wat moet ik antwoorden?)
Bibliographic data: US2020279585 (A1) ― 2020-09-03

Ik zie het punt niet?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 21:24:46 #220
236264 crew  capricia
pi_201432662
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bibliographic data: US2020279585 (A1) ― 2020-09-03

Ik zie het punt niet?
System and Method for Testing for COVID-19: 2015.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 19 september 2021 @ 21:26:02 #221
408813 crew  trein2000
pi_201432675
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 21:24 schreef capricia het volgende:

[..]
System and Method for Testing for COVID-19: 2015.
Zal wel. Ik geloof echt niet in wappie-bullshit. Ik heb de datum van indiening gecheckt en dat is mei 2020.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 21:26:10 #222
236264 crew  capricia
pi_201432679
Echt. Ik wil dit weerleggen. Aub.
Definitely not CIA
  zondag 19 september 2021 @ 21:26:34 #223
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201432684
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 21:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Want?
De link ziet er obscuur uit en het verhaal klinkt minstens zo obscuur :P
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201432694
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 21:20 schreef capricia het volgende:
https://nl.espacenet.com/(...)0903&DB=&locale=nl_N

Ik krijg dit door. Zou een of ander octrooi van de Rothschilds zijn voor covid jaren geleden.

Wat is dit? Iemand?
(Ja sorry. Ik begrijp dit ook niet allemaal, wat moet ik antwoorden?)
https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-patent-idUSKBN27C34O
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201432698
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 21:20 schreef capricia het volgende:
https://nl.espacenet.com/(...)0903&DB=&locale=nl_N

Ik krijg dit door. Zou een of ander octrooi van de Rothschilds zijn voor covid jaren geleden.

Wat is dit? Iemand?
(Ja sorry. Ik begrijp dit ook niet allemaal, wat moet ik antwoorden?)
Dat patent wordt ververst als het ware, de laatste update is van augustus 2021 en daar wordt COVID-19 met name genoemd. De eerste versie (uit 2015) heette "System And Method For Diagnosing An Individual's Health And/Or Wellness Using Enhanced Telemedicine Vital Sign Tracking".
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 19 september 2021 @ 21:27:36 #226
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201432702
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 21:26 schreef capricia het volgende:
Echt. Ik wil dit weerleggen. Aub.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 21:27:53 #227
236264 crew  capricia
pi_201432705
quote:
Dit ga ik terug sturen. Dank je :*
Definitely not CIA
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 21:34:00 #228
236264 crew  capricia
pi_201432808
quote:
7s.gif Op zondag 19 september 2021 21:27 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat patent wordt ververst als het ware, de laatste update is van augustus 2021 en daar wordt COVID-19 met name genoemd. De eerste versie (uit 2015) heette "System And Method For Diagnosing An Individual's Health And/Or Wellness Using Enhanced Telemedicine Vital Sign Tracking".
Mooi. ^O^
Definitely not CIA
  zondag 19 september 2021 @ 21:40:49 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201432920
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 21:20 schreef capricia het volgende:
https://nl.espacenet.com/(...)0903&DB=&locale=nl_N

Ik krijg dit door. Zou een of ander octrooi van de Rothschilds zijn voor covid jaren geleden.

Wat is dit? Iemand?
(Ja sorry. Ik begrijp dit ook niet allemaal, wat moet ik antwoorden?)
Wel ziek veel engere patenten dan dat (Covid planning) hebben die lui trouwens
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 19 september 2021 @ 21:43:31 #230
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 21:45:20 #231
236264 crew  capricia
pi_201432975
Definitely not CIA
  zondag 19 september 2021 @ 21:45:43 #232
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201432979
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 03:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Als ik verkouden ben dan heb ik geen splijtende hoofdpijn en lig ik ook niet te rillen in bed.
Een ander wel en dat is is precies wat ik probeer weer te geven dat ziekteverschijnselen iets eigens is dat zeer reëel is en niet perse hetzelfde is als hoe een ander het dan ervaart.

Het is verdraaid lastig om griep, verkoudheid of corona (infecties) in beginsel van elkaar te kunnen onderscheiden en dan eenduidig vast te stellen. Pas wanneer de gevolgen toenemen ontstaat er meer helderheid.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 19 september 2021 @ 21:52:24 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201433087
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 21:54:35 #234
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201433129
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 21:20 schreef capricia het volgende:
https://nl.espacenet.com/(...)0903&DB=&locale=nl_N

Ik krijg dit door. Zou een of ander octrooi van de Rothschilds zijn voor covid jaren geleden.

Wat is dit? Iemand?
(Ja sorry. Ik begrijp dit ook niet allemaal, wat moet ik antwoorden?)
Rothschilds zegt al genoeg, dan weet je al meteen dat je met een wappie verhaal te maken hebt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 19 september 2021 @ 23:01:43 #235
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201434279
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:45 schreef Vallon het volgende:

[..]
Een ander wel en dat is is precies wat ik probeer weer te geven dat ziekteverschijnselen iets eigens is dat zeer reëel is en niet perse hetzelfde is als hoe een ander het dan ervaart.

Het is verdraaid lastig om griep, verkoudheid of corona (infecties) in beginsel van elkaar te kunnen onderscheiden en dan eenduidig vast te stellen. Pas wanneer de gevolgen toenemen ontstaat er meer helderheid.
Nou ja, die ander is dan ook niet verkouden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201434301
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:45 schreef Vallon het volgende:

[..]
Een ander wel en dat is is precies wat ik probeer weer te geven dat ziekteverschijnselen iets eigens is dat zeer reëel is en niet perse hetzelfde is als hoe een ander het dan ervaart.

Het is verdraaid lastig om griep, verkoudheid of corona (infecties) in beginsel van elkaar te kunnen onderscheiden en dan eenduidig vast te stellen. Pas wanneer de gevolgen toenemen ontstaat er meer helderheid.
De grote vraag wordt hoe we daar in de komende jaren / maanden mee om gaan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 20 september 2021 @ 01:05:34 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201435082
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]
De grote vraag wordt hoe we daar in de komende jaren / maanden mee om gaan.
Testen?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 september 2021 @ 03:02:05 #238
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201435515
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]
De grote vraag wordt hoe we daar in de komende jaren / maanden mee om gaan.
Nog een paar maanden > testen.

Daarna > boeien (behalve bij ernstige klachten, om uiteindelijk juiste zorg te kunnen leveren).

In principe maakt het niet uit waarom ik keelpijn en wat koorts krijg, gaat als het goed is vanzelf over. Zo niet, dan kunnen ze verder kijken denk ik dan.
  maandag 20 september 2021 @ 03:35:59 #239
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201435627
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]
De grote vraag wordt hoe we daar in de komende jaren / maanden mee om gaan.
Dat zal de politiek onder druk van farmacie en verwachte zorg(zekerheid) gaan uitmaken.

Het lastige van infectieziekten is dat die niet zo (maar) zijn af te bakenen als bv een gebroken been of wratje.
Menigeen die (ernstiger) ziek is geworden van het één krijg vanwege complicaties vaak weer last van wat anders. Vooral omdat de afweer, zeker bij het ouder worden, zich niet aan aan zg grenzen houdt en dan in het engere gevallen zich (elders) over de kop draait. Zelfs stress en spanningen kunnen dan zorgen voor (meer) ziekte.

Zelf blijf ik stellen dat het beter is de aandacht te richten op mensen die het willen en vooral nodig hebben en niet iedereen ongericht inclusief tot ziekterisico maken.
Het belangrijkste bij ziek worden, al of niet ernstig, is vooral erkenning dat dit persoonlijk is. Daar dan mee omgaan is lastig wanneer het jezelf (of een geliefde) betreft met de ongewenste boodschap dat er begrensd zal moeten gaan worden. Het liefst vooraf duidelijk omlijnd en los van eigen (kapitaal/machts)middelen waarmee anders voorgedrongen kan gaan worden. We gaan in de komende 10 jaar die discussie, grenzen aan zorg, ongetwijfeld verder voeren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201436005
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 21:12 schreef mascara-klodder het volgende:
Nou mensen, godzijdank gingen vandaag de Teckelrennen door _O_

Anderhalve meter was niet van toepassing want Teckels O+

Samenvatting: heel de middag de slappe lach gehad.
Meedoen is belangrijker dan winnen :D

Teckels zijn de meest komische honten _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@:Isabeau, er staat ook nog een filmpje op mijn Facebook ;)

Je straalt gewoon helemaal ^O^ Dat moet een fantastische dag zijn geweest.
pi_201436833
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 12:04 schreef Tarado het volgende:
If you've had COVID-19 before, does your natural immunity work better than a vaccine?
[..]
https://www.nebraskamed.c(...)y-versus-vaccination
Eens kijken of willem E dit ook gaat tweeten. Was er als de kippen bij toen er een tegenovergesteld artikel was. Nu zal hij wel stil blijven.
  maandag 20 september 2021 @ 08:57:52 #242
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_201437026
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 08:42 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Eens kijken of willem E dit ook gaat tweeten. Was er als de kippen bij toen er een tegenovergesteld artikel was. Nu zal hij wel stil blijven.
lol take a wild guess ^^;;;
  Moderator maandag 20 september 2021 @ 09:30:41 #243
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201437520
WERKGEVERS WILLEN TESTPLICHT WERKNEMER

quote:
Geen vaccinatiebewijs, maar wel verplicht door de teststraat. Meer dan honderd werkgevers willen dat werknemers zich laten testen voordat ze naar kantoor komen. Dat dat blijkt uit navraag van BNR bij Ondernemend Nederland, werkgeversvereniging AWVN en arbodienst Capability. In sommige gevallen zetten ondernemers zelfs een volledige teststraat voor hun kantoorpand.
Tja. Op deze manier gaat het nog wel even duren voor we overal vanaf zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201437581
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:30 schreef chratnox het volgende:
WERKGEVERS WILLEN TESTPLICHT WERKNEMER
[..]
Tja. Op deze manier gaat het nog wel even duren voor we overal vanaf zijn.
vraag me af wat voor (soort) bedrijven dit zijn dan. En wie kom je tegemoet met testen? Het grootste deel is gevaccineerd, mij als gevaccineerde kom je hiermee echt niet tegemoet hoor.
  maandag 20 september 2021 @ 09:36:27 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201437600
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:30 schreef chratnox het volgende:
WERKGEVERS WILLEN TESTPLICHT WERKNEMER
[..]
Tja. Op deze manier gaat het nog wel even duren voor we overal vanaf zijn.
Wat een fantastisch en veilig idee zeg O+
Samen tegen corona

Iets met proportionaliteit, zinnigheid etc

Volgens mij lopen er hele campagnes over zinnige zorg en zorg op de juiste plaats, omdat iedereen snapt dat je geen geld in zinloze zaken moet flikkeren.

Testen van gehele populatie, zeker met een hoge vaccinatiegraad die we nu hebben, is compleet en compleet zinloos en de kosten zou je ook eens moeten uitrekenen, naast het ongemak en hellend vlak waar we keihard op zitten.

We zijn gek geworden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201437612
quote:
12s.gif Op maandag 20 september 2021 03:35 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat zal de politiek onder druk van farmacie en verwachte zorg(zekerheid) gaan uitmaken.

Het lastige van infectieziekten is dat die niet zo (maar) zijn af te bakenen als bv een gebroken been of wratje.
Menigeen die (ernstiger) ziek is geworden van het één krijg vanwege complicaties vaak weer last van wat anders. Vooral omdat de afweer, zeker bij het ouder worden, zich niet aan aan zg grenzen houdt en dan in het engere gevallen zich (elders) over de kop draait. Zelfs stress en spanningen kunnen dan zorgen voor (meer) ziekte.

Zelf blijf ik stellen dat het beter is de aandacht te richten op mensen die het willen en vooral nodig hebben en niet iedereen ongericht inclusief tot ziekterisico maken.
Het belangrijkste bij ziek worden, al of niet ernstig, is vooral erkenning dat dit persoonlijk is. Daar dan mee omgaan is lastig wanneer het jezelf (of een geliefde) betreft met de ongewenste boodschap dat er begrensd zal moeten gaan worden. Het liefst vooraf duidelijk omlijnd en los van eigen (kapitaal/machts)middelen waarmee anders voorgedrongen kan gaan worden. We gaan in de komende 10 jaar die discussie, grenzen aan zorg, ongetwijfeld verder voeren.
Reden te meer om je te laten vaccineren.
Maar daar ben jij voor jezelf dan weer op tegen.
Dat is nogal paradoxaal.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 20 september 2021 @ 09:39:18 #247
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201437636
quote:
Kramer denkt dat het testen de enige oplossing is om de zorgen van gevaccineerde werknemers weg te nemen. 'Met testen kom je iedereen tegemoet, dit is het meest neutrale systeem.'
Uhm, zorgen van gevaccineerde werknemers? De enige oplossing?
Volgens mij heeft vrijwel geen enkele gevaccineerde meer iets te vrezen dus als daar zorgen zijn zou ik ze gewoon eens beter informeren over daadwerkelijk de kans op ellende door Covid en hun zorgen eens uitvragen waar ze nou eigenlijk dan zorgen om hebben.
Dat lijkt me zinniger dan dan maar iedereen en zijn moeder testen en blijven testen

Hou toch op man, ik word hier echt ongelooflijk pissig van. Zulke fucking domme uitspraken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201437639
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 09:36 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat een fantastisch en veilig idee zeg O+
Samen tegen corona

Iets met proportionaliteit, zinnigheid etc

Volgens mij lopen er hele campagnes over zinnige zorg en zorg op de juiste plaats, omdat iedereen snapt dat je geen geld in zinloze zaken moet flikkeren.

Testen van gehele populatie, zeker met een hoge vaccinatiegraad die we nu hebben, is compleet en compleet zinloos en de kosten zou je ook eens moeten uitrekenen, naast het ongemak en hellend vlak waar we keihard op zitten.

We zijn gek geworden
Van werkgevers kun je een kosten/baten analyse verwachten. Die gaan heus geen geld uit trekken voor teststraten als ze daarmee hun concurrentiepositie verzwakken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 20 september 2021 @ 09:40:13 #249
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201437648
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:30 schreef chratnox het volgende:
WERKGEVERS WILLEN TESTPLICHT WERKNEMER
[..]
Tja. Op deze manier gaat het nog wel even duren voor we overal vanaf zijn.
Zou dit voortkomen uit een oprechte veiligheidszorg voor de werknemers, of is dit vooral een poging om aansprakelijkheid en claims te ontlopen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 20 september 2021 @ 09:41:00 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201437659
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Van werkgevers kun je een kosten/baten analyse verwachten. Die gaan heus geen geld uit trekken voor teststraten als ze daarmee hun concurrentiepositie verzwakken.
Ze willen minder werknemers die thuis blijven bij klachten en minder werknemers in quarantaine. Dat snap ik wel.

Maar de vraag eronder blijft of dat in deze fase nog überhaupt wel moet en zinnig is.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201437662
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 09:36 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat een fantastisch en veilig idee zeg O+
Samen tegen corona

Iets met proportionaliteit, zinnigheid etc

Volgens mij lopen er hele campagnes over zinnige zorg en zorg op de juiste plaats, omdat iedereen snapt dat je geen geld in zinloze zaken moet flikkeren.

Testen van gehele populatie, zeker met een hoge vaccinatiegraad die we nu hebben, is compleet en compleet zinloos en de kosten zou je ook eens moeten uitrekenen, naast het ongemak en hellend vlak waar we keihard op zitten.

We zijn gek geworden
Draait meer om imago/marketing van die bedrijven dan om daadwerkelijke veiligheid. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn, want stel je komt als bedrijf in het nieuws dat er mensen besmet zijn geraakt binnen jouw kantoor.
De media zullen ervan smullen en dan krijg je dus dit soort situaties. We zijn idd knettergek aan het worden.
pi_201437663
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:34 schreef tim020hoorn het volgende:
vraag me af wat voor (soort) bedrijven dit zijn dan. En wie kom je tegemoet met testen? Het grootste deel is gevaccineerd, mij als gevaccineerde kom je hiermee echt niet tegemoet hoor.
Ik kan me er iets bij voorstellen bij bijvoorbeeld vleesverwerkers. Ik heb een tijdje rondgelopen bij één van de grotere jongens en tja, daar komt een busje van de koppelbaas om 04.00 aangereden met een stel gasten die je niet of nauwelijks kent en die dicht op elkaar gaan hakken. Dat je daar iets mee wil als werkgever vind ik niet zo heel raar. Voor een kantoor waar twintig man werkt snap ik er bijzonder weinig van.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 20 september 2021 @ 09:42:17 #253
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201437676
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:41 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik kan me er iets bij voorstellen bij bijvoorbeeld vleesverwerkers. Ik heb een tijdje rondgelopen bij één van de grotere jongens en tja, daar komt een busje van de koppelbaas om 04.00 aangereden met een stel gasten die je niet of nauwelijks kent en die dicht op elkaar gaan hakken. Dat je daar iets mee wil als werkgever vind ik niet zo heel raar. Voor een kantoor waar twintig man werkt snap ik er bijzonder weinig van.
Vorig jaar had ik dat gesnapt ja

Nu, met vaccinatiegraad die we hebben en de beschikbaarheid voor eenieder, totaal niet meer
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 20 september 2021 @ 09:42:33 #254
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201437679
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Zou dit voortkomen uit een oprechte veiligheidszorg voor de werknemers, of is dit vooral een poging om aansprakelijkheid en claims te ontlopen?
Ik durf het best aan om te stellen dat het om het laatste gaat.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201437692
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 09:42 schreef Molo het volgende:
Nu, met vaccinatiegraad die we hebben en de beschikbaarheid voor eenieder, totaal niet meer
Die jongens die daar staan te hakken zijn over het algemeen, of eigenlijk altijd, geen Nederlanders hč, dus die vaccinatiegraad die "we" hebben is daar niet zo relevant voor.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator maandag 20 september 2021 @ 09:43:59 #256
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201437698
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Van werkgevers kun je een kosten/baten analyse verwachten. Die gaan heus geen geld uit trekken voor teststraten als ze daarmee hun concurrentiepositie verzwakken.
Die kosten/batenanalyse is wel onzuiver doordat de GGD op eigen houtje kan besluiten een kantoorpand of bedrijfslocatie te sluiten, waardoor alle werknemers thuis moeten werken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201437703
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 09:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Ze willen minder werknemers die thuis blijven bij klachten en minder werknemers in quarantaine. Dat snap ik wel.

Maar de vraag eronder blijft of dat in deze fase nog überhaupt wel moet en zinnig is.
Tja, ik vind van niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201437709
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:30 schreef chratnox het volgende:
WERKGEVERS WILLEN TESTPLICHT WERKNEMER
[..]
Tja. Op deze manier gaat het nog wel even duren voor we overal vanaf zijn.
"Ik ben heel bang voor corona en al mijn 4 grootouders zijn ouder dan 85 maar willen geen vaccin, dus mag ik 100% thuiswerken?"
  maandag 20 september 2021 @ 09:45:37 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201437712
quote:
12s.gif Op maandag 20 september 2021 09:43 schreef nostra het volgende:

[..]
Die jongens die daar staan te hakken zijn over het algemeen, of eigenlijk altijd, geen Nederlanders hč, dus die vaccinatiegraad die "we" hebben is daar niet zo relevant voor.
En dat testen is zinnig?

Want ze wonen en leven vaak ook lekker in omstandigheden die corona laten razen. Sterker nog, waarschijnlijk is de kans dat ze al een besmetting hebben gehad ook behoorlijk veel hoger dan bij mij als Hollandsche hoogopgeleide semi-permanente thuiswerker met zolderkamerhobby's.

Welk moment en in welke situatie is testen dan nuttig? Nee, ik zie het echt niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 20 september 2021 @ 09:46:43 #260
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201437723
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:45 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
"Ik ben heel bang voor corona en al mijn 4 grootouders zijn ouder dan 85 maar willen geen vaccin, dus mag ik 100% thuiswerken?"
In deze fase een testplicht invoeren zodat gevaccineerden zich 'veilig' voelen (was dat niet waar de vaccinatie voor was) komt gewoon neer op een trap na en (voor de verandering) drang.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201437731
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 09:45 schreef Molo het volgende:
En dat testen is zinnig?
Vanuit macro-perspectief gezien misschien niet, vanuit de werkgever die zijn eigen continuďteit wil borgen kan ik er inkomen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 20 september 2021 @ 09:47:30 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201437732
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Die kosten/batenanalyse is wel onzuiver doordat de GGD op eigen houtje kan besluiten een kantoorpand of bedrijfslocatie te sluiten, waardoor alle werknemers thuis moeten werken.
Klopt
Daar ga je ook spastisch beleid van voeren. Is te begrijpen, maar daardoor nog steeds niet ok
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201437736
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:41 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Draait meer om imago/marketing van die bedrijven dan om daadwerkelijke veiligheid. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn, want stel je komt als bedrijf in het nieuws dat er mensen besmet zijn geraakt binnen jouw kantoor.
De media zullen ervan smullen en dan krijg je dus dit soort situaties. We zijn idd knettergek aan het worden.
In het begin van de pandemie had je nog wel artikelen daarover, maar inmiddels zie ik die amper meer. Echt nieuwswaarde heeft het niet meer.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201437749
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Die kosten/batenanalyse is wel onzuiver doordat de GGD op eigen houtje kan besluiten een kantoorpand of bedrijfslocatie te sluiten, waardoor alle werknemers thuis moeten werken.
Wat weer een hoop geld kost.
Los van dat niet elke sector thuis kan werken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 20 september 2021 @ 09:49:23 #265
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201437752
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:46 schreef chratnox het volgende:

[..]
In deze fase een testplicht invoeren zodat gevaccineerden zich 'veilig' voelen (was dat niet waar de vaccinatie voor was) komt gewoon neer op een trap na en (voor de verandering) drang.
Beter om drie tests te doen

Er kan er immers eentje vals negatief zijn
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 20 september 2021 @ 09:50:23 #266
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201437763
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat weer een hoop geld kost.
Los van dat niet elke sector thuis kan werken.
Ja, maar dat is natuurlijk geen zuivere kosten/batenanalyse voor een bedrijf. Ze hebben daarin simpel gezegd geen keus.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201437817
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:50 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, maar dat is natuurlijk geen zuivere kosten/batenanalyse voor een bedrijf. Ze hebben daarin simpel gezegd geen keus.
Een bedrijf zou wellicht tot een andere keuze zijn gekomen als er geen dreiging was dat de GGD de boel plat legt.
Maar dat is op dit moment nu eenmaal een factor die meetelt in de kosten/baten analyse.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator maandag 20 september 2021 @ 10:00:03 #268
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201437861
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een bedrijf zou wellicht tot een andere keuze zijn gekomen als er geen dreiging was dat de GGD de boel plat legt.
Maar dat is op dit moment nu eenmaal een factor die meetelt in de kosten/baten analyse.
En dus kun je er niet van uitgaan dat een bedrijf dit doet vanuit een gedegen kosten/batenanalyse, maar vanuit een situatie die opgelegd wordt door de overheid. Een situatie die in deze fase van de pandemie niet proportioneel meer is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 20 september 2021 @ 10:08:24 #269
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201437930
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
En dus kun je er niet van uitgaan dat een bedrijf dit doet vanuit een gedegen kosten/batenanalyse, maar vanuit een situatie die opgelegd wordt door de overheid. Een situatie die in deze fase van de pandemie niet proportioneel meer is.
Exact dit ja

Terug naar de kern. Wat is nu eigenlijk nog het probleem, en wat zijn passende maatregelen daarbij. Daar bovenop de problemen die ontstaan door de maatregelen, directe en indirecte gevolgen en dan daar weer maatregelen op.
Dan moet je nooit dat laatste als ijkpunt nemen want dat is schieten op een bewegend doel. Maar de overheid is nu zo onbetrouwbaar dat je iets moet, en dat snap ik ook wel.
Maar maar het niet ok

Als het probleem en de maatregelen niet kloppen dan kun je doen wat je wilt, het blijft dikke crap
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 20 september 2021 @ 10:08:47 #270
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201437936
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Vanuit macro-perspectief gezien misschien niet, vanuit de werkgever die zijn eigen continuďteit wil borgen kan ik er inkomen.
Wel leuk in elk geval dat ze hiermee aangeven niet te geloven in het vaccin.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 september 2021 @ 10:14:56 #271
408813 crew  trein2000
pi_201438008
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:30 schreef chratnox het volgende:
WERKGEVERS WILLEN TESTPLICHT WERKNEMER
[..]
Tja. Op deze manier gaat het nog wel even duren voor we overal vanaf zijn.
Het wordt steeds gekker. Tijd voor de overheid om de regie te pakken, dit soort wildgroei is om vele redenen ongewenst.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator maandag 20 september 2021 @ 10:17:15 #272
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201438034
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het wordt steeds gekker. Tijd voor de overheid om de regie te pakken, dit soort wildgroei is om vele redenen ongewenst.
Laten we eerlijk zijn. Als je de reactie van de Jonge tijdens de persconferentie hoorde komt dit aardig in de buurt met wat hij voorstelde.

Dan is testen voor toegang binnen kantoren straks een compromis, want dan hoeven gevaccineerden niet telkens getest te worden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201438042
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het wordt steeds gekker. Tijd voor de overheid om de regie te pakken, dit soort wildgroei is om vele redenen ongewenst.
Ik denk dat Hugo dit allemaal maar wat mooi vindt.
  maandag 20 september 2021 @ 10:19:17 #274
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201438059
Prima dat deze werkgevers hier open over zijn. Ik vat het op als een roep om beleid. In elk geval een goede ontwikkeling dat gevaccineerden net zo hard aan de beurt zijn als ongevaccineerden. Dan kunnen we dat hoofdstuk weer afsluiten.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201438073
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het wordt steeds gekker. Tijd voor de overheid om de regie te pakken, dit soort wildgroei is om vele redenen ongewenst.
Er is wildgroei alle kanten op. Zowel dit soort dingen als horeca die zeggen niet mee te doen met de coronapas.

Wat je er ook van denkt verder, het is natuurlijk een tikje raar dat iedereen maar een beetje doet wat hij zelf wil. Kun je nog zoveel beleid uitzetten, maar dan gaat het niet werken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 20 september 2021 @ 10:20:51 #276
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201438075
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 09:49 schreef Molo het volgende:

[..]
Beter om drie tests te doen

Er kan er immers eentje vals negatief zijn
Beter ga je gewoon direct in je kist liggen, om van alle risico's af te zijn.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 september 2021 @ 10:21:57 #277
408813 crew  trein2000
pi_201438083
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:17 schreef chratnox het volgende:

[..]
Laten we eerlijk zijn. Als je de reactie van de Jonge tijdens de persconferentie hoorde komt dit aardig in de buurt met wat hij voorstelde.

Dan is testen voor toegang binnen kantoren straks een compromis, want dan hoeven gevaccineerden niet telkens getest te worden.
Maar dat Hugo het niet snapt wist ik al.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 september 2021 @ 10:23:17 #278
408813 crew  trein2000
pi_201438100
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er is wildgroei alle kanten op. Zowel dit soort dingen als horeca die zeggen niet mee te doen met de coronapas.

Wat je er ook van denkt verder, het is natuurlijk een tikje raar dat iedereen maar een beetje doet wat hij zelf wil. Kun je nog zoveel beleid uitzetten, maar dan gaat het niet werken.
Maar dat is het ook. De overheid moet hier gewoon kaders in stellen. Gaan we dit wel doen of gaan we dit niet doen? Voor beide is wat te zeggen maar maak een keuze en maak de randvoorwaarden duidelijk. Maar dan ben je ergens op af te rekenen, en dat is eng dus dat doen we dan maar niet…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 20 september 2021 @ 10:23:38 #279
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201438103
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er is wildgroei alle kanten op. Zowel dit soort dingen als horeca die zeggen niet mee te doen met de coronapas.

Wat je er ook van denkt verder, het is natuurlijk een tikje raar dat iedereen maar een beetje doet wat hij zelf wil. Kun je nog zoveel beleid uitzetten, maar dan gaat het niet werken.
Als een horecatent niet meewerkt aan het beleid staan daar boetes op.
Als een werkgever staat te springen om testen gaan we daar niks van zeggen of zelfs mogelijk maken.

Men doet niet wat men wil, juist niet, want de uitvoering van het beleid straft behoorlijk af. Één richting op

Dat het niet werkt ben ik met je eens
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201438122
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dat is het ook. De overheid moet hier gewoon kaders in stellen. Gaan we dit wel doen of gaan we dit niet doen? Voor beide is wat te zeggen maar maak een keuze en maak de randvoorwaarden duidelijk. Maar dan ben je ergens op af te rekenen, en dat is eng dus dat doen we dan maar niet…
Eens.

Over het algemeen is de reactie op het niet meedoen met de coronapas dat het geweldig is dat ze hun eigen plan trekken, maar in een geval als dit dat werkgevers hun eigen plan trekken is het not done. Dat is meten met twee maten.

Niet gezegd dat jij dat doet, overigens, maar dat lees ik hier wel veel terug.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 september 2021 @ 10:26:11 #281
408813 crew  trein2000
pi_201438127
quote:
Toen heb ik die ondergrens gesteld — ik heb daarop ook nog geen ander antwoord — op de dag dat je af kunt van de 1,5 meter. Dat is ook de dag dat je af kunt van het testen voor toegang.
Quizvraag. Wie zei dit, wanneer en bij welke gelegenheid?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201438130
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 18:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
De coronapas lijkt me ook een onlogische om verspreiding mee te meten als het gaat om de vaccinatiegraad verhogen.
Behalve dan dat het niet uitsluitend gaat om het verhogen van de vaccinatiegraad.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201438140
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Quizvraag. Wie zei dit, wanneer en bij welke gelegenheid?
Oké, dan behouden we de anderhalve meter toch? Gewoon zodat men zich aan hun woord gehouden heeft.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 20 september 2021 @ 10:29:18 #284
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201438161
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eens.

Over het algemeen is de reactie op het niet meedoen met de coronapas dat het geweldig is dat ze hun eigen plan trekken, maar in een geval als dit dat werkgevers hun eigen plan trekken is het not done. Dat is meten met twee maten.

Niet gezegd dat jij dat doet, overigens, maar dat lees ik hier wel veel terug.
Ja, want niet meedoen aan regels is hetzelfde als verstrenging van de regels.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201438172
quote:
0s.gif Op
[quote]0s.gif [b]Op maandag 20 september 2021 10:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:


[..]
Ja, want niet meedoen aan regels is hetzelfde als verstrenging van de regels.
Ik heb geen idee wat je hiermee precies wil zeggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 20 september 2021 @ 10:31:22 #286
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201438184
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat je hiermee precies wil zeggen.
Tja
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201438189
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Tja
Je zou ook kunnen proberen uit te leggen wat je bedoelt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201438266
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:26 schreef trein2000 het volgende:
Toen heb ik die ondergrens gesteld — ik heb daarop ook nog geen ander antwoord — op de dag dat je af kunt van de 1,5 meter. Dat is ook de dag dat je af kunt van het testen voor toegang.
Hugo de Jonge?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 september 2021 @ 10:39:43 #289
408813 crew  trein2000
pi_201438273
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Hugo de Jonge?
Dat is alvast 1 punt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 20 september 2021 @ 10:39:47 #290
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201438275
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eens.

Over het algemeen is de reactie op het niet meedoen met de coronapas dat het geweldig is dat ze hun eigen plan trekken, maar in een geval als dit dat werkgevers hun eigen plan trekken is het not done. Dat is meten met twee maten.

Niet gezegd dat jij dat doet, overigens, maar dat lees ik hier wel veel terug.
Hoezo is dat meten met twee maten?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 20 september 2021 @ 10:39:48 #291
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201438277
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eens.

Over het algemeen is de reactie op het niet meedoen met de coronapas dat het geweldig is dat ze hun eigen plan trekken, maar in een geval als dit dat werkgevers hun eigen plan trekken is het not done. Dat is meten met twee maten.

Niet gezegd dat jij dat doet, overigens, maar dat lees ik hier wel veel terug.
Met daarbij als kanttekening dat werkgevers die hun eigen plan trekken effectief neer komt op een verzwaring van de maatregelen en werkgevers die vaccinatiedrang gaan uitvoeren. Dat gaat ze gewoonweg helemaal niets aan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201438302
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:39 schreef chratnox het volgende:

[..]
Met daarbij als kanttekening dat werkgevers die hun eigen plan trekken effectief neer komt op een verzwaring van de maatregelen en werkgevers die vaccinatiedrang gaan uitvoeren. Dat gaat ze gewoonweg helemaal niets aan.
Ik vind het meten met twee maten om de ene kant op wél oké te vinden of zelfs toe te juichen en de andere kant op niet. Je kunt niet alleen maar goedkeuren dat men zich niet aan het uitgestippelde beleid houdt als het je toevallig uitkomt of je het meer met de ene partij eens bent.

Beleid, regels, wetten, zijn er in principe voor iedereen. Zo werkt dat in een samenleving, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 20 september 2021 @ 10:42:27 #293
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201438308
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dat is het ook. De overheid moet hier gewoon kaders in stellen. Gaan we dit wel doen of gaan we dit niet doen? Voor beide is wat te zeggen maar maak een keuze en maak de randvoorwaarden duidelijk. Maar dan ben je ergens op af te rekenen, en dat is eng dus dat doen we dan maar niet…
Kaders stellen die niet gehandhaaft (kunnen/willen) worden is ook knap zinloos, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 20 september 2021 @ 10:44:13 #294
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201438335
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind het meten met twee maten om de ene kant op wél oké te vinden of zelfs toe te juichen en de andere kant op niet. Je kunt niet alleen maar goedkeuren dat men zich niet aan het uitgestippelde beleid houdt als het je toevallig uitkomt of je het meer met de ene partij eens bent.

Beleid, regels, wetten, zijn er in principe voor iedereen. Zo werkt dat in een samenleving, toch?
Ik ga ervan uit dat 'de maat' het normale leven zoals voor 2020 was. Hoe we met elkaar omgaan.

De coronacheckapp inzetten in het dagelijks leven is daarbij de afwijking. Die uiteraard heel nuttig en doelmatig ingezet kán worden.

Dat werkgevers er ook nog tests bovenop willen is daarbij een nóg veel grotere afwijking van de maat. Namelijk het leven van voor 2020.

Wellicht een andere wijze van er naar kijken.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 september 2021 @ 10:49:59 #295
408813 crew  trein2000
pi_201438409
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Kaders stellen die niet gehandhaaft (kunnen/willen) worden is ook knap zinloos, natuurlijk.
Nou ja dat valt wel mee. Stel dat je zegt (lijkt mij het meest voor de hand liggend): “werkgevers mogen testen aanbieden, maar dat niet verplichten”. Dan weet je als werknemer in ieder geval dat je gewoon “nee dank u” kunt zeggen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201438417
Ziekenhuizen vrezen griepgolf

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator maandag 20 september 2021 @ 10:52:11 #297
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201438424
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou ja dat valt wel mee. Stel dat je zegt (lijkt mij het meest voor de hand liggend): “werkgevers mogen testen aanbieden, maar dat niet verplichten”. Dan weet je als werknemer in ieder geval dat je gewoon “nee dank u” kunt zeggen.
Ik bedoelde het meer in algemene zin zoals je nu ziet met de coronapas en de handhaving daarop. En je weet ook dat er dan toch werkgevers zijn die dan gaan pushen en proberen de grenzen op te rekken, natuurlijk. Gebeurt nu ook.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 20 september 2021 @ 10:52:33 #298
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201438428
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind het meten met twee maten om de ene kant op wél oké te vinden of zelfs toe te juichen en de andere kant op niet. Je kunt niet alleen maar goedkeuren dat men zich niet aan het uitgestippelde beleid houdt als het je toevallig uitkomt of je het meer met de ene partij eens bent.

Beleid, regels, wetten, zijn er in principe voor iedereen. Zo werkt dat in een samenleving, toch?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Als horeca-ondernemers de QR-check niet gaan uitvoeren overtreden ze de wet. Op het moment dat werkgevers medewerkers gaan dwingen om elke dag een test te doen overtreden ze de wet.

Is het dan zo dat omdat er een aantal mensen in dit topic zijn geweest die zeggen dat het prettig is dat horeca-ondernemers niet gaan controleren we niet mogen benoemen dat dit een slecht idee is?

Ik snap niet helemaal wat de waarde is om het meten met twee maten te noemen anders dan het te downplayen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 september 2021 @ 10:53:44 #299
408813 crew  trein2000
pi_201438436
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik bedoelde het meer in algemene zin zoals je nu ziet met de coronapas en de handhaving daarop. En je weet ook dat er dan toch werkgevers zijn die dan gaan pushen en proberen de grenzen op te rekken, natuurlijk. Gebeurt nu ook.
Uiteraard. Zeker bij kleinere werkgevers. Maar dat is al een stuk beter dan nu. Want nu is het Wild West en dat is ook niet goed.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 20 september 2021 @ 11:01:26 #300
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201438499
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:19 schreef GemMagic het volgende:
Prima dat deze werkgevers hier open over zijn. Ik vat het op als een roep om beleid. In elk geval een goede ontwikkeling dat gevaccineerden net zo hard aan de beurt zijn als ongevaccineerden. Dan kunnen we dat hoofdstuk weer afsluiten.
Ik ga dat niet doen, no way. Ik ga niet elke keer een test doen als ik naar kantoor wil.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_201438503
Vol.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')