abonnement Unibet Coolblue
pi_201423289
Als je geen nuclear wilt, (wat trouwens ook prijzig is), betekent gewoon dat je de hele 21ste eeuw nog vastzit aan gas. Dat gaat echt nog even duren voordat gas eruit is gewerkt.

Eerst kolen eruit, dan olie, en dan pas gas.

Zo zie ik het ;)
pi_201423302
Mijn energiecontract is net afgelopen zie ik. Wat zouden jullie doen? Nu snel iets nieuws afsluiten? Of ff afwachten?
pi_201423325
quote:
15s.gif Op zondag 19 september 2021 03:04 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Genoeg water maar niemand die er over peinst ook maar één waterkrachtcentrale neer te zetten..
Dat zet met een maximaal verval van ~15m ook echt zoden aan de dijk in Nederland.
pi_201423341
Leuk man! Ik woon in een pand van de gemeente, ruim 100 jaar oud, bijna overal enkel glas en alleen maar gaskachels... dat gaat een duur jaartje worden! :'( :'(
Just say hi!
pi_201423366
Het heeft inderdaad echt heel weinig gewaaid op zee, September is echt een klote-maand geworden. Ik hou dit bij met een app voor Gemini wind park voor mijn inzichten.
pi_201423382
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 08:55 schreef Chandler het volgende:
Leuk man! Ik woon in een pand van de gemeente, ruim 100 jaar oud, bijna overal enkel glas en alleen maar gaskachels... dat gaat een duur jaartje worden! :'( :'(
Wat ben je nu kwijt aan gas en elektriciteit per maand?
Ik ¤150 maar woon dan ook in een energieklasse A huis.
Is het geen mogelijkheid voor je om in de woonkamer een houtkachel neer te zetten en hout te gaan stoken (indien je goedkoop aan hout kan komen)?
pi_201423389
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 08:49 schreef Tommeke het volgende:
Mijn energiecontract is net afgelopen zie ik. Wat zouden jullie doen? Nu snel iets nieuws afsluiten? Of ff afwachten?
Hoge prijzen is toch even afwachten. Zou ik zeggen.
pi_201423440
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 08:20 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Waar wou je dat doen?
Bij iedere rivier.

https://www.turbulent.be/technology
Google is your friend, abuse your friends
  zondag 19 september 2021 @ 09:08:22 #59
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_201423441
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 05:13 schreef Kriegel het volgende:
[ afbeelding ]

Het gaat wel lekker hè? :')
Hardstikke gaaf land!
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zondag 19 september 2021 @ 09:12:54 #60
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_201423483
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 08:55 schreef Chandler het volgende:
Leuk man! Ik woon in een pand van de gemeente, ruim 100 jaar oud, bijna overal enkel glas en alleen maar gaskachels... dat gaat een duur jaartje worden! :'( :'(
Vaak op visite elders. Skipak aan binnen. Slapen met hele gezin in 1 bed, net als 100 jaar geleden.

Even serieus; er zijn toch ook van die gaskachels voor binnen die op een ander soort gas draaien? Ik sprak ooit iemand die zo’n ding had staan in de woonkamer. Mensen op het platteland hebben vaak zo’n eigen gastank. Is dat niet veel goedkoper?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_201423495
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 22:59 schreef BMW1993 het volgende:
Benzine duurder, huren duurder, gas duurder, en dan nog steeds mensen die de VVD wel een goede partij vinden. :{
Want onder GroenLinks was benzine spotgoedkoop?
Vakman pur sang
  zondag 19 september 2021 @ 09:14:19 #62
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201423497
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 08:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Geeft aan dat duurzame energie een grote leugen is.

Al dat gelul over windparken en dergelijke.. en blijkbaar is alles nog steeds compleet afhankelijk van gas, anders steeg het niet 3x onderhand.
Tja, duurzame energie is momenteel goed voor zo'n 11% van het totale verbruik in Nederland. En als je dan berichten leest dat hele windparken enkel draaien voor bijv. datacenters van Google en Microsoft zal het aandeel dat voor huishoudens is nog wel een stukje kleiner zijn.
pi_201423511
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 09:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Want onder GroenLinks was benzine spotgoedkoop?
Waarschijnlijk nog meer belast.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 september 2021 @ 09:17:17 #64
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201423516
Kunnen we niet gewoon Groningen alsnog opofferen? ;(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201423520
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:16 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Waarschijnlijk nog meer belast.
En gas en wegenbelasting en zorg (voor mensen die wel geld verdienen)
Alleen huren zou goedkoper zijn en de uitkerings hoger.
Vakman pur sang
pi_201423525
quote:
7s.gif Op zondag 19 september 2021 09:14 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Tja, duurzame energie is momenteel goed voor zo'n 11% van het totale verbruik in Nederland. En als je dan berichten leest dat hele windparken enkel draaien voor bijv. datacenters van Google en Microsoft zal het aandeel dat voor huishoudens is nog wel een stukje kleiner zijn.
Hoe komen mensen bij dat fantasie verhaal?
Vakman pur sang
pi_201423554
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:17 schreef Nattekat het volgende:
Kunnen we niet gewoon Groningen alsnog opofferen? ;(
Of de waddenzee en wanneer dit stukje natuur dan verwoest is in 2065. Het droogleggen en woningen bouwen omdat we dan op 25 miljoen inwoners zitten.

BV Nederland _O_
pi_201423690
Nog een mooi voorbeeld van hoe het printen van geld en hyperinflatie vooral de lagere klassen zonder activa raakt. De rijken zitten in hun nieuwbouwhuis met zonnepanelen en voelen niks. Daarnaast pakken ze ook 50k per jaar aan waardestijging. De huurder in zijn tochtwoning ondertussen gaat eraan.

Dit zijn de nadagen van het kapitalisme. Het systeem is zo ernstig ziek dat een ineenstorting eraan zit te komen. De lagere klassen worden volledig uitgekleed en er zat al weinig sap in.

Deze stijging is dus goed nieuws want het versnelt het proces.
pi_201423710
quote:
7s.gif Op zondag 19 september 2021 09:14 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Tja, duurzame energie is momenteel goed voor zo'n 11% van het totale verbruik in Nederland. En als je dan berichten leest dat hele windparken enkel draaien voor bijv. datacenters van Google en Microsoft zal het aandeel dat voor huishoudens is nog wel een stukje kleiner zijn.
Precies.

En die betalen ook nog eens nauwelijks mee aan het hele energietransitie/ belasting etc verhaal.

Alle kosten en lasten komt dan bij de burger, waar alleen de onderste 50 als het niet meer is, procent last van zal hebben.

Hoe hier nog geen (of vorm van) staatsgreep heeft plaatsgevonden is mij een raadsel.
  zondag 19 september 2021 @ 09:38:32 #70
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201423714
Wonen en energie zijn onbetaalbaar aan het worden voor mensen met een laag tot modaal inkomen. Fijn Overheidsbeleid.
pi_201423724
Het is ook niet de schuld van de windparken, maar meer dat we alle ballen gooien op gas als duurzaam niet lukt. En de EU heeft gewoon te weinig ga

Maar goed. .. gas is de afgelopen jaren niet duurder geworden.
pi_201423765
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:36 schreef Confetti het volgende:
Nog een mooi voorbeeld van hoe het printen van geld en hyperinflatie vooral de lagere klassen zonder activa raakt. De rijken zitten in hun nieuwbouwhuis met zonnepanelen en voelen niks. Daarnaast pakken ze ook 50k per jaar aan waardestijging. De huurder in zijn tochtwoning ondertussen gaat eraan.

Dit zijn de nadagen van het kapitalisme. Het systeem is zo ernstig ziek dat een ineenstorting eraan zit te komen. De lagere klassen worden volledig uitgekleed en er zat al weinig sap in.

Deze stijging is dus goed nieuws want het versnelt het proces.
Ik moet zelf zonnepanelen op mijn huis laten plaatsen, zelf vloerverwarming aan laten leggen voor de warmtepomp, zelf de warmtepomp bekostigen. Geen woningbouwvereniging die dat voor mij gaat doen.
pi_201423770
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:36 schreef Confetti het volgende:
Nog een mooi voorbeeld van hoe het printen van geld en hyperinflatie vooral de lagere klassen zonder activa raakt. De rijken zitten in hun nieuwbouwhuis met zonnepanelen en voelen niks. Daarnaast pakken ze ook 50k per jaar aan waardestijging. De huurder in zijn tochtwoning ondertussen gaat eraan.

Dit zijn de nadagen van het kapitalisme. Het systeem is zo ernstig ziek dat een ineenstorting eraan zit te komen. De lagere klassen worden volledig uitgekleed en er zat al weinig sap in.

Deze stijging is dus goed nieuws want het versnelt het proces.
De rijken zullen verdeeldheid blijven zaaien onder de kleinbehuisden. Waardoor de rijken nooit uit hun ruime en gratis verwarmde woonruimtes kunnen worden verdreven,
pi_201423777
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Kijk, het ware gezicht van Links, die altijd roepen dat de rijken moeten worden aangepakt. Wie zijn de rijken? Nu, duidelijk, iedereen met een eigen huis in een nieuwbouwwijk
Huiseigenaren die met niets doen zo'n 50 duizend euro per jaar aan vermogen opbouwen noem ik inderdaad ongerechtvaardigd rijk vergeleken met een huurder die amper kan rondkomen en blij is als hij 200 euro per maand kan sparen. Voor die ene jaar stijging zal de huurder dus 50 jaar moeten sparen. Vijftig.

Het printen van geld zorgt altijd voor een stijging van het vermogen van mensen met activa en dat gat wordt almaar groter. Dit werkt ook weer door in hoe hard een gezin wordt getroffen door deze prijsstijgingen. Wederom worden de huurders onevenredig hard gepakt. Genadeloos onevenredig zelfs.

De Tweede Kamer zal binnenkort wel weer zorgen voor wat Staatssubsidie en overgaan tot de orde van de dag. :')
  zondag 19 september 2021 @ 09:44:22 #75
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201423779
quote:
7s.gif Op zondag 19 september 2021 09:14 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Tja, duurzame energie is momenteel goed voor zo'n 11% van het totale verbruik in Nederland. En als je dan berichten leest dat hele windparken enkel draaien voor bijv. datacenters van Google en Microsoft zal het aandeel dat voor huishoudens is nog wel een stukje kleiner zijn.
Dit dus! En die schijt politiek fietst de data centers naar binnen onder het mom van "innovatie", "werkgelegenheid" en weet ik wat. Onder aan de streep levert het geen ene fuck op en mag Jan met de pet betalen :r

Of het nu GL, VVD of PvdA is. Ze hebben alleen maar oog voor de eigen portemonnee en laten de kiezers in de stront zakken.

Dus lekker blijven stemmen mensen :') [
pi_201423785
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:43 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik moet zelf zonnepanelen op mijn huis laten plaatsen, zelf vloerverwarming aan laten leggen voor de warmtepomp, zelf de warmtepomp bekostigen. Geen woningbouwvereniging die dat voor mij gaat doen.
Een fooi vergeleken met de waardestijging van je woning en op veel van die maatregelen krijg je Staatssubsidie als cadeau bovenop.
pi_201423805
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:44 schreef Confetti het volgende:

[..]
Een fooi vergeleken met de waardestijging van je woning en op veel van die maatregelen krijg je Staatssubsidie als cadeau bovenop.
Wat heb ik aan waardestijging van mijn woning? Kan ik daar boodschappen van doen?
Waar kan ik die subsidie krijgen? Ik zie enkel BTW teruggave.
pi_201423829
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:46 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Wat heb ik aan waardestijging van mijn woning? Kan ik daar boodschappen van doen?
Waar kan ik die subsidie krijgen? Ik zie enkel BTW teruggave.
Voor een warmtepomp krijg je ook subsidie en inderdaad, duizenden euro's aan teruggave voor de zonnepanelen vaak.

En je waardestijging van je woning is vermogen waar je uitgesteld recht op hebt. Een huurder zou ook graag 50 duizend euro per jaar aan vermogen opbouwen waar hij niet direct bij kan hoor.
pi_201423858
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:48 schreef Confetti het volgende:

[..]
Voor een warmtepomp krijg je ook subsidie en inderdaad, duizenden euro's aan teruggave voor de zonnepanelen vaak.
En wat kost het mij dus onder de streep? Juist ja, zo'n 50k die ikzelf moet lappen. Huurwoningen worden verbouwd door de woningbouw. Huurders hoeven geen 50k te sparen voor de verbouwing.
quote:
En je waardestijging van je woning is vermogen waar je uitgesteld recht op hebt. Een huurder zou ook graag 50 duizend euro per jaar aan vermogen opbouwen waar hij niet direct bij kan hoor.
Het antwoord is dus nee. Ik heb helemaal niets aan de waardestijging. Het kost me enkel jaarlijks meer aan gemeentebelastingen ivm WOZ waarde.
pi_201423903
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:36 schreef Confetti het volgende:
Nog een mooi voorbeeld van hoe het printen van geld en hyperinflatie vooral de lagere klassen zonder activa raakt. De rijken zitten in hun nieuwbouwhuis met zonnepanelen en voelen niks. Daarnaast pakken ze ook 50k per jaar aan waardestijging. De huurder in zijn tochtwoning ondertussen gaat eraan.

Dit zijn de nadagen van het kapitalisme. Het systeem is zo ernstig ziek dat een ineenstorting eraan zit te komen. De lagere klassen worden volledig uitgekleed en er zat al weinig sap in.

Deze stijging is dus goed nieuws want het versnelt het proces.
Google is your friend, abuse your friends
  zondag 19 september 2021 @ 09:56:38 #81
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201423934
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:44 schreef Confetti het volgende:

[..]
Huiseigenaren die met niets doen zo'n 50 duizend euro per jaar aan vermogen opbouwen noem ik inderdaad ongerechtvaardigd rijk vergeleken met een huurder die amper kan rondkomen en blij is als hij 200 euro per maand kan sparen. Voor die ene jaar stijging zal de huurder dus 50 jaar moeten sparen. Vijftig.

Het printen van geld zorgt altijd voor een stijging van het vermogen van mensen met activa en dat gat wordt almaar groter. Dit werkt ook weer door in hoe hard een gezin wordt getroffen door deze prijsstijgingen. Wederom worden de huurders onevenredig hard gepakt. Genadeloos onevenredig zelfs.

De Tweede Kamer zal binnenkort wel weer zorgen voor wat Staatssubsidie en overgaan tot de orde van de dag. :')
Vermogen is pas vermogen als het gerealiseerd wordt. Hoe zie je dat voor je, de overwaarde evenredig belasten? Mensen dus nog meer in de schulden dwingen die al tonnen schuld hebben om te kunnen wonen?
pi_201423945
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 09:44 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Dit dus! En die schijt politiek fietst de data centers naar binnen onder het mom van "innovatie", "werkgelegenheid" en weet ik wat. Onder aan de streep levert het geen ene fuck op en mag Jan met de pet betalen :r

Of het nu GL, VVD of PvdA is. Ze hebben alleen maar oog voor de eigen portemonnee en laten de kiezers in de stront zakken.

Dus lekker blijven stemmen mensen :') [
Burgers hebben net zo goed boter op hun hoofd. Ik zie hier mensen discussies voeren puur en alleen gebaseerd op hun eigen portemonnee. Huurders dit en dat. Woningbezitters zus en zo.

Misschien is het een idee beleid te voeren zodat het voor iedereen betaalbaar blijft. :)
pi_201423975
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:00 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Wat ben je nu kwijt aan gas en elektriciteit per maand?
Ik ¤150 maar woon dan ook in een energieklasse A huis.
Is het geen mogelijkheid voor je om in de woonkamer een houtkachel neer te zetten en hout te gaan stoken (indien je goedkoop aan hout kan komen)?
Ik betaal nu 150 per maand, maar krijg ieder jaar zo'n 800 euro terug omdat ik maar 1 kachel laat branden in mijn huis (ipv 4) en trek 's winters wat meer kleding aan... vorige bewoner betaalde zo'n 300 euro p/m voor het laten branden van 3 kachels...

quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
Vaak op visite elders. Skipak aan binnen. Slapen met hele gezin in 1 bed, net als 100 jaar geleden.

Even serieus; er zijn toch ook van die gaskachels voor binnen die op een ander soort gas draaien? Ik sprak ooit iemand die zo’n ding had staan in de woonkamer. Mensen op het platteland hebben vaak zo’n eigen gastank. Is dat niet veel goedkoper?
Haha, zoals je bovenstaand al kan lezen volg ik al zulke goede tips! :) en eigengastank in de stad is geen optie, zeker niet als het een huis is van de gemeente (en niet mijn eigen huis)
Just say hi!
pi_201424078
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Vermogen is pas vermogen als het gerealiseerd wordt. Hoe zie je dat voor je, de overwaarde evenredig belasten? Mensen dus nog meer in de schulden dwingen die al tonnen schuld hebben om te kunnen wonen?
Nee, want ik weet ook wel dat de meeste koopwoningeigenaren van maand tot maand leven. Dat is juist het zieke van het systeem. Het geprinte geld komt in stenen terecht en zorgt voor een enorme Bijbelse vermogensongelijkheid. Op een gegeven moment wordt die ongelijkheid echter ook gecashed door huiseigenaren, hoe hard die eigenaren ook klagen over een klein beetje OZB/EWF.

Als de huizenprijzen straks met 40% dalen omdat de overheid het maximale leenbedrag op 60% zet gaan die huiseigenaren echt niet roepen dat hun verlies niet echt is, want 'virtueel'. Vergeet niet dat ondertussen de meerderheid de 'haves' is in Nederland. Daarom staat de VVD zo torenhoog.
De beste manier zou zijn om overwaarde tegen het IB-tarief te belasten bij verkoop, dus 40 tot 50% van de opbrengst naar de belasting. Net als wanneer iemand hard werkt om geld te verdienen.

Met een huis ben je bij de aanstaande hyperinflatie niet beschermd tegen een liquiditeitscrisis maar wel tegen een vermogenscrisis. Dat is al heel wat meer dan de lagere inkomens.
pi_201424191
Alles wat normaal moet zijn gaat steeds meer aanvoelen als een luxeproduct. Zo maak je revoluties.
pi_201424193
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:00 schreef Chandler het volgende:

[..]
Ik betaal nu 150 per maand, maar krijg ieder jaar zo'n 800 euro terug omdat ik maar 1 kachel laat branden in mijn huis (ipv 4) en trek 's winters wat meer kleding aan... vorige bewoner betaalde zo'n 300 euro p/m voor het laten branden van 3 kachels...
[..]
Haha, zoals je bovenstaand al kan lezen volg ik al zulke goede tips! :) en eigengastank in de stad is geen optie, zeker niet als het een huis is van de gemeente (en niet mijn eigen huis)
Woon je in een kasteel ofzo?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_201424225
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 00:13 schreef karr-1 het volgende:
Een verhoging is niet verplicht he, meneer de energieboer? Je kunt ook gewoon niet of minder aan je klanten door berekenen.
klopt, maar ik heb liever een verhoging dan een faillisement, want dan ben je je voorschotten kwijt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201424247
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Vermogen is pas vermogen als het gerealiseerd wordt. Hoe zie je dat voor je, de overwaarde evenredig belasten? Mensen dus nog meer in de schulden dwingen die al tonnen schuld hebben om te kunnen wonen?
als mijn baksteen morgen een 1 euro meer waard is dan is mijn vermogen morgen met 1 euro gestegen, bedoel je dat met realiseren?
Of ben je in je war met liquiditeit?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201424287
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:44 schreef Confetti het volgende:

[..]
Huiseigenaren die met niets doen zo'n 50 duizend euro per jaar aan vermogen opbouwen noem ik inderdaad ongerechtvaardigd rijk vergeleken met een huurder die amper kan rondkomen en blij is als hij 200 euro per maand kan sparen. Voor die ene jaar stijging zal de huurder dus 50 jaar moeten sparen. Vijftig.

Het printen van geld zorgt altijd voor een stijging van het vermogen van mensen met activa en dat gat wordt almaar groter. Dit werkt ook weer door in hoe hard een gezin wordt getroffen door deze prijsstijgingen. Wederom worden de huurders onevenredig hard gepakt. Genadeloos onevenredig zelfs.

De Tweede Kamer zal binnenkort wel weer zorgen voor wat Staatssubsidie en overgaan tot de orde van de dag. :')
tja het leven is oneerlijk.
Ik betwijfel of er een subsidie of tegemoetkoming komt. De laatste die ik ken was ergens begin 2000 (omdat ik deze zelf kreeg) en daarna kwam er geen 1 meer volgens mij. Hooguit zal een gemeente iets doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201424314
quote:
15s.gif Op zondag 19 september 2021 03:04 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Genoeg water maar niemand die er over peinst ook maar één waterkrachtcentrale neer te zetten..
Er wordt heel hard over van alles gepeinsd,
Blue Energy loopt nog wel dacht ik maar de communicatie is opvallend stil.
getijdencentrale op Texel Die na een jaar of twee drie weer verdwenen.
Ook in de spuisluizen bij Den Oever is een proefproject geweest waar ik niets meer over kan vinden.

Er wordt dus volop gepeinsd en uitgetest alleen lijkt het erop dat de proefprojecten allen stilletjes vergeten worden. Helaas.
Dat project bij Texel vond ik wel mooi, een soort windmolen maar dan onder water. Als je dat in alle zeegaten van de wadden zet dat heb je een voorspelbare en redelijk continu vermogen leverende energiebron. Volgens mij was het probleem dat die drie à vier knopen stroming toch te weinig kracht opleverde.
pi_201424329
quote:
15s.gif Op zondag 19 september 2021 03:04 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Genoeg water maar niemand die er over peinst ook maar één waterkrachtcentrale neer te zetten..
gelukkig peinst iedereen hierover, maar jij hoort dit gewoon terecht niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201424353
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:00 schreef Chandler het volgende:
Haha, zoals je bovenstaand al kan lezen volg ik al zulke goede tips! en eigengastank in de stad is geen optie, zeker niet als het een huis is van de gemeente (en niet mijn eigen huis)
van wie het huis is maakt niks uit, die vergunning krijg je gelukkig per definitie niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 19 september 2021 @ 10:34:17 #93
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201424381
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:51 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
En wat kost het mij dus onder de streep? Juist ja, zo'n 50k die ikzelf moet lappen. Huurwoningen worden verbouwd door de woningbouw. Huurders hoeven geen 50k te sparen voor de verbouwing.
[..]
Het antwoord is dus nee. Ik heb helemaal niets aan de waardestijging. Het kost me enkel jaarlijks meer aan gemeentebelastingen ivm WOZ waarde.
Wat een nonsens. Huurwoningen wordt juist totaal niet in geïnvesteerd en huurders hebben niet de mogelijkheid het zelf te doen

Zielig gaan doen als je een eigen woning hebt :')_!
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_201424442
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:43 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik moet zelf zonnepanelen op mijn huis laten plaatsen, zelf vloerverwarming aan laten leggen voor de warmtepomp, zelf de warmtepomp bekostigen. Geen woningbouwvereniging die dat voor mij gaat doen.
Maar die krijgen subsidie.

Jij ook, als het goed is.
pi_201424601
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:19 schreef raptorix het volgende:

[..]
Woon je in een kasteel ofzo?
Nee wel een kast van een pand. :)
Just say hi!
pi_201424604
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
van wie het huis is maakt niks uit, die vergunning krijg je gelukkig per definitie niet.
Dat is een ander punt. Liever idd geen gastank.
Just say hi!
pi_201424613
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:43 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik moet zelf zonnepanelen op mijn huis laten plaatsen, zelf vloerverwarming aan laten leggen voor de warmtepomp, zelf de warmtepomp bekostigen. Geen woningbouwvereniging die dat voor mij gaat doen.
het enige wat je moet is toch poepen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201424634
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:51 schreef DarkwingDuck het volgende:
Het antwoord is dus nee. Ik heb helemaal niets aan de waardestijging. Het kost me enkel jaarlijks meer aan gemeentebelastingen ivm WOZ waarde.
als huiseigenaar heb je maar alleen iets aan de waardestijging bij de volgende situaties
- je verkoopt en je gaat huren
- je verkoopt en koopt een kleiner huis of een huis op slechtere locatie.
- je verkoopt en je gaat emigreren
- je verkoopt en je gaat bij iemand in huis wonen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201424671
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:28 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Er wordt heel hard over van alles gepeinsd,
Blue Energy loopt nog wel dacht ik maar de communicatie is opvallend stil.
getijdencentrale op Texel Die na een jaar of twee drie weer verdwenen.
Ook in de spuisluizen bij Den Oever is een proefproject geweest waar ik niets meer over kan vinden.

Er wordt dus volop gepeinsd en uitgetest alleen lijkt het erop dat de proefprojecten allen stilletjes vergeten worden. Helaas.
Dat project bij Texel vond ik wel mooi, een soort windmolen maar dan onder water. Als je dat in alle zeegaten van de wadden zet dat heb je een voorspelbare en redelijk continu vermogen leverende energiebron. Volgens mij was het probleem dat die drie à vier knopen stroming toch te weinig kracht opleverde.
Zo’n ding ligt ook bij Bruinisse, de gehaktmolen voor alles wat in het water leeft.
pi_201424677
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
als huiseigenaar heb je maar alleen iets aan de waardestijging bij de volgende situaties
- je verkoopt en je gaat huren
- je verkoopt en koopt een kleiner huis of een huis op slechtere locatie.
- je verkoopt en je gaat emigreren
- je verkoopt en je gaat bij iemand in huis wonen
- je verkoopt in de randstad en gaat op het platteland wonen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')