abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 19 september 2021 @ 09:28:01 #26
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201423618
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:22 schreef Farenji het volgende:
Uit ervaring weet ik dat samen muziek maken, en samen zingen al helemaal, een zeer goede manier is om heel snel een connectie met mensen op te bouwen. Start een band, doe een zangcursus, of ga bij een koor ofzo. Muziek verbindt, op heel veel niveaus.
Jamsessions :Y
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 19 september 2021 @ 10:21:33 #27
74056 crew  ToT
pi_201424213
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 22:47 schreef HSG het volgende:

[..]
Hangt er vanaf waar je naartoe gaat. In mijn ervaring zijn de b.v. Friezen stug, Zwolle en Bergen op Zoom hebben een enorme ons-kent-ons gehalte waar je maar moeilijk tussen komt en voorbij BoZ als ze merken dat je daar niet vandaan komt draaien ze de rug om en bouwen ze hoge muurtjes om zich heen. Mijn vrouw en ik zijn daar een paar jaar geleden bij een AirBnB gaan slapen dat door twee oudere mensen werden gerund. Die vertelden dat ze al 20 jaar in BoZ woonden en nog niet volledig werden geaccepteerd omdat ze oorspronkelijk niet uit BoZ kwamen.

Maar ga je naar de Twente en de Achterhoek dan ben je overal meteen welkom en zijn de mensen erg openhartig.
Ik kom uit de Achterhoek en heb elders in Gelderland en ook in het zuiden van Overijssel gewoond. Daar is het vaak best moeilijk om contact te krijgen.
Nu woon ik in Drenthe en gaat het een heel stuk makkelijker! :Y
pi_201425374
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 22:47 schreef HSG het volgende:

[..]
Hangt er vanaf waar je naartoe gaat. In mijn ervaring zijn de b.v. Friezen stug, Zwolle en Bergen op Zoom hebben een enorme ons-kent-ons gehalte waar je maar moeilijk tussen komt en voorbij BoZ als ze merken dat je daar niet vandaan komt draaien ze de rug om en bouwen ze hoge muurtjes om zich heen. Mijn vrouw en ik zijn daar een paar jaar geleden bij een AirBnB gaan slapen dat door twee oudere mensen werden gerund. Die vertelden dat ze al 20 jaar in BoZ woonden en nog niet volledig werden geaccepteerd omdat ze oorspronkelijk niet uit BoZ kwamen.

Maar ga je naar de Twente en de Achterhoek dan ben je overal meteen welkom en zijn de mensen erg openhartig.
Volendam is ook zo leuk.
pi_201425413
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:44 schreef vliegendebaksteen het volgende:

[..]
Wat ik daarmee bedoel is dat ik, als ik in een groep terecht kom (bijv op een verjaardag van een vriendin van m'n vrouw) ik het vaak wel goed kan vinden met een paar mensen. Maar ik weet niet hoe ik dan verder moet. Ik wil graag in contact blijven maar ik durf het niet te vragen omdat ik anders bang ben dat mensen denken dat ik wanhopig ben.

25
Word homo of militair (eigenlijk net zoiets) en je hebt altijd mensen om je heen die speciaal op je kont zijn gericht... totdat je sterft.
  zondag 19 september 2021 @ 19:39:22 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201431108
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:44 schreef vliegendebaksteen het volgende:

[..]
Wat ik daarmee bedoel is dat ik, als ik in een groep terecht kom (bijv op een verjaardag van een vriendin van m'n vrouw) ik het vaak wel goed kan vinden met een paar mensen. Maar ik weet niet hoe ik dan verder moet. Ik wil graag in contact blijven maar ik durf het niet te vragen omdat ik anders bang ben dat mensen denken dat ik wanhopig ben.

25
Die angst om wanhopig over te komen is nogal lastig om nieuwe contacten te maken. En je komt pas wanhopig over als je iemand voortdurend om aandacht gaat vragen. Niet omdat je een keer wat sociaals voorstelt.

Vraag zo iemand een keer iets kleins op het gebied waar je een overeenkomst mee hebt. Bijvoorbeeld samen naar de speciaalbierkroeg omdat je dat beide lekker vind of samen fietsen als je dat beide veel doet. Als je iets verbindends hebt dan kun je daar wat op bouwen. En zolang je je niet aan die persoon gaat vastklampen maar het met meerdere personen tegelijk doet, ontwikkel je vanzelf je netwerk.
pi_201665566
word steeds lastiger na je 25e maar dan jaag je toch op vrouwen?

je kan je piemel niet steken in je man vrienden althans niet in de meeste
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201665681
Naar een sportclub gaan, hobby zoeken, groepsreis of singlereis doen.
pi_201665688
Erin geloven dat jij een superleuke sociaal persoon bent. Leer remmingen weg te nemen door confrontraties aan te gaan (meer doen en minder denken).

Lach veel, wees open en let op je lichaamshouding en gezichtsuitdrukking. Hoe meer je oefent daarmee, hoe beter het gaat.

Stel veel oprechte vragen en vraag goed door en vertel ook over jezelf. Mensen vinden het leuk wanneer er oprechte interesse wordt getoond en goed wordt geluisterd.

Succes
pi_201666318
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 23:04 schreef Medusa666 het volgende:
Erin geloven dat jij een superleuke sociaal persoon bent. Leer remmingen weg te nemen door confrontraties aan te gaan (meer doen en minder denken).

Lach veel, wees open en let op je lichaamshouding en gezichtsuitdrukking. Hoe meer je oefent daarmee, hoe beter het gaat.

Stel veel oprechte vragen en vraag goed door en vertel ook over jezelf. Mensen vinden het leuk wanneer er oprechte interesse wordt getoond en goed wordt geluisterd.

Succes
Dit zijn dooddoeners er is niks specifiek.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 08:05:35 #35
483689 Delain1987
Eenvoudige boerenlul
pi_201666958
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:56 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Dat vaste groepje vrienden had je al moeten maken. Met 25+ is iedereen toch bezig met huis/gezin/werk en ieder weekend in de kroeg (bij wijze van spreken) zit er niet meer in.

Wat een onzin, mijn huidige vriendengroep heb ik pas rond mijn 30e gekregen. en grotendeels is deze boven de 25 en we zijn nog bijna elk weekend ergens te vinden (feesten, kroeg etc.) waar wij ook nog zat andere 25+ers tegenkomen.
bedenk ook maar eens dat er een hoop dan pas net klaar zijn met studeren he. Die hebben net een baan en denken nog niet eens over settelen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:44 schreef vliegendebaksteen het volgende:

[..]
Wat ik daarmee bedoel is dat ik, als ik in een groep terecht kom (bijv op een verjaardag van een vriendin van m'n vrouw) ik het vaak wel goed kan vinden met een paar mensen. Maar ik weet niet hoe ik dan verder moet. Ik wil graag in contact blijven maar ik durf het niet te vragen omdat ik anders bang ben dat mensen denken dat ik wanhopig ben.

25
Op dat soort dingen gewoon een gezellige avond van maken en niet te veel over na willen denken/forceren, dan komt het vanzelf.
Normal is not the norm, it's just a uniform
pi_201667538
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 01:43 schreef DisneyXDEE het volgende:

[..]
Dit zijn dooddoeners er is niks specifiek.
Dit is heel specifiek en mij heeft het iig geholpen.

Je moet de risico pakken om een blauwe te lopen. Ga tegen die stem in die je juist tegenhoudt.

[ Bericht 16% gewijzigd door Medusa666 op 07-10-2021 09:46:18 ]
pi_201677726
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:37 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Dit is heel specifiek en mij heeft het iig geholpen.

Je moet de risico pakken om een blauwe te lopen. Ga tegen die stem in die je juist tegenhoudt.
Ik was zelf ook niet specifiek, met specifiek bedoel ik met, welke lichaamshouding en welke gezichtsuitdrukking(en) je verwees nergens naartoe.

Wat zijn oprechte vragen?
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 02:05:20 #38
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201677738
Echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein, vrienden die verdien je door er zelf één te zijn.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201678393
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:56 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Dat vaste groepje vrienden had je al moeten maken. Met 25+ is iedereen toch bezig met huis/gezin/werk en ieder weekend in de kroeg (bij wijze van spreken) zit er niet meer in.

Kortom: jezelf 50 jaar vermaken met studie/werk/drugs, en dan dood gaan. Heb je geen vrienden voor nodig hoor.

En anders bij een sportclub. Wekelijks contact (bijna) gegarandeerd. En is gewoon leuk. Zou zélfs wielrennen kunnen zijn. (maar dan heb je zowieso geen vrienden) :')
Wat een onzin. Ik heb nog op mijn 43e vrienden gemaakt.

Hangt echt ook van je zelf af.

Moet wel zeggen dat je beetje soortgelijk iemand moet tegen komen: ben je vrijgezel, dan zullen andere vrijgezellen je beter liggen. En er zijn veel vrijgezellen in Nederland, ook boven de 40.

Uiteraard vind je ze niet via apps, gewoon er op uit gaan..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_201679009
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 01:56 schreef DisneyXDEE het volgende:

[..]
Ik was zelf ook niet specifiek, met specifiek bedoel ik met, welke lichaamshouding en welke gezichtsuitdrukking(en) je verwees nergens naartoe.

Wat zijn oprechte vragen?
Probeer eens in te leven en logisch na te denken. Wat denk je wat voor gezichtsuitdrukking mensen zich bij op hun gemak voelen? Een boze/ verveelde gezichtsuitdrukking en lichaamshouding of een gelukkige/ tevreden gezichtsuitdrukking of houding?

Observeer je omgeving. Wat voor gedrag vertonen ‘populaire’ mensen? Zijn ze afstandelijk? Of stappen ze op de man af?

Oprechte vragen zijn vragen die je oprecht stelt om de ander beter te leren kennen. WIL de ander beter leren kennen.

Mijn advies is dus, observeer de omgeving, experimenteer wat werkt. Op een gegeven moment vind je een houding wat bij je past en wat mensen aantrekt. Het ligt vrijwel altijd ook aan JOU. En je hebt er invloed op. Maar dan moet je wel durven te experimenteren en tegen je schaamte in te gaan.
pi_201688416
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:05 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Probeer eens in te leven en logisch na te denken. Wat denk je wat voor gezichtsuitdrukking mensen zich bij op hun gemak voelen? Een boze/ verveelde gezichtsuitdrukking en lichaamshouding of een gelukkige/ tevreden gezichtsuitdrukking of houding?

Observeer je omgeving. Wat voor gedrag vertonen ‘populaire’ mensen? Zijn ze afstandelijk? Of stappen ze op de man af?

Oprechte vragen zijn vragen die je oprecht stelt om de ander beter te leren kennen. WIL de ander beter leren kennen.

Mijn advies is dus, observeer de omgeving, experimenteer wat werkt. Op een gegeven moment vind je een houding wat bij je past en wat mensen aantrekt. Het ligt vrijwel altijd ook aan JOU. En je hebt er invloed op. Maar dan moet je wel durven te experimenteren en tegen je schaamte in te gaan.
Ben het er wel mee eens, maar niet zo makkelijk.


Zelf heb ik hier geen last van. Als ik wel nieuwe vrienden wil of wat dan ook. Dan zou ik voor mezelf vragen wat je gaat doen, nadat je vrienden bent. Dat is misschien wel belangrijker. Heeft niet zoveel nut om bij elkaar op de koffie elke dag te gaan. Als je niet veel doet. Maar misschien ben ik daar wel een uitzondering in.

Ik kom zelf tijd te kort. Als nu persé vrienden moest zoeken, dan had ik niet gedaan, maar had ik bijvoorbeeld (als ik tijd had) bij een vereniging (school of voetbal) aangesloten. Er is écht heel veel te doen, wat je in je eentje kan doen. Het is alweer 8 oktober. Ik loop achter.
pi_201752714
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:04 schreef scrupuleus het volgende:
Heb gewoon geduld
Tuurlijk

Als je lang genoeg wacht, bellen ze vanzelf bij je aan. Of ze vallen uit de lucht in jouw achtertuin.
pi_201752768
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:10 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Tuurlijk

Als je lang genoeg wacht, bellen ze vanzelf bij je aan. Of ze vallen uit de lucht in jouw achtertuin.
Lijkt mij enig
pi_201753264
Het moeilijke is: hoe wanhopiger en eenzamer jij je voelt, des te meer stoot je mensen af. Of je trekt daarmee juist degenen aan die een averechts effect hebben op jouw welzijn. Want ik denk niet dat je zit te wachten op mensen die jou zielig vinden en met jou omgaan omdat zij zich daar zelf een goed mens voelen die iets voor een ander kan betekenen.

De eerste stap is denk ik - hoe moeilijk het ook is - te aanvaarden dat je nu op jezelf bent aangewezen en dat je je in principe zelf moet kunnen vermaken. Als je namelijk de situatie zoals die nu is niet accepteert, dan koester je te grote verwachtingen bij anderen, raak je elke keer teleurgesteld in een ander en krijg je het idee voor jezelf bevestigd dat niemand je moet. En in zekere zin is dat vaak ook zo, want mensen hebben over het algemeen de behoefte om te kunnen omgaan met anderen met wie ze een gelijkwaardige band kunnen omgaan. Of ze gaan om met mensen waar ze tegenop kijken of die hen iets kunnen opleveren (status of materiele dingen). Dat lukt hen, omdat hun sociale vaardigheden voldoende zijn ontwikkeld, zodat ze weten hoe ze zich moeten opstellen om in de smaak te vallen bij anderen.

Als je problemen hebt of sociaal onhandig bent, ben je helaas niet popupair en wordt het moeilijker om vriendschappen op te bouwen. Heel oneerlijk, maar het is wel zo.

Er wordt vaak beweerd dat het allemaal vanzelf goedkomt als je jezelf accepteert en meer zelfvertrouwen hebt. Grotendeels waar en het is zo dat de meeste mensen ervaren dat ze met hun onzekerheden hun grootste tegenstander zijn. Ze hebben ervaren dat het makkelijker gaat door zich minder bezig te houden met wat anderen van hen vinden. Het gevolg is dat ze zich beter voelen, meer aantrekkingskracht hebben op anderen en zodoende ook meer kans op vriendschap en relaties.

Dat het voor de meesten zo werkt, betekent niet dat het ook zo bij jou werkt. Als het bijvoorbeeld zo is dat jouw sociale vaardigheden onvoldoende zijn ontwikkeld en je komt daardoor nogal onnozel en als een clown over op anderen, dan is het echt belangrijk dat je jouw sociale vaardigheden gaat trainen en je meer bewust gaat worden hoe je op anderen overkomt. Je moet kunnen snappen met welk gedrag je waarschijnlijk de reacties kan verwachten die je graag verlangt en welk gedrag juist averechts werkt.

Wat een andere user al zei hier: observeer vooral. Je kan dat objectiever doen door proberen te stoppen met oordelen. Veroordeel jezelf niet maar anderen ook niet. Laat de begrippen 'goed' en 'slecht' los. Probeer als een wetenschappelijk onderzoeker naar jezelf te kijken en naar anderen te kijken.

Je zal waarschijnlijk vaak genoeg op jouw bek gaan en blunders maken. But don't worry: dat doet iedereen! Het geeft helemaal niks als je een keer wat stoms doet en ook niet als je regelmatig wat stoms doet. Het valt bij anderen wel op, maar over het algemeen begrijpen mensen wel dat je als persoon veel complexer bent dan alleen dat gedrag. Er zijn mensen die zich door een bepaalde blunder zo afgeschrokken voelen dat ze daardoor een te negatief beeld vormen over jou en jou afwijzen. Maar er blijven dan nog genoeg mensen over die dat niet doen.

Vrienden zoeken is enerzijds veel simpeler dan je denkt maar tegelijkertijd ook ontzettend complex. De meeste mensen denken er helemaal niet bij na hoe dat werkt. Ze proberen het gewoon en zien vanzelf wel hoe het uitpakt.
pi_201753287
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:14 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Lijkt mij enig
Het gebeurt weleens hoor. Dat wordt weliswaar een mysterieuze plaag genoemd, maar je zal niet de eerste zijn die bevriend wordt met kikkers of sprinkhanen.
pi_201753330
Meld je aan op een laag niveau sportclub, schaakclub, whatever club, ga daar bier drinken en je hebt vrienden.
pi_201753333
Of als je ergens goed in bent, hoog niveau, maar dat ben ik zelf ook niet ;(
pi_201753359
quote:
7s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:59 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Het gebeurt weleens hoor. Dat wordt weliswaar een mysterieuze plaag genoemd, maar je zal niet de eerste zijn die bevriend wordt met kikkers of sprinkhanen.
Stem altijd pvdd maat, fijn dat ik nu weet waarom
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 18:34:28 #49
414785 sirdanilot
pi_201754702
Ik kan je niet vertellen hoe je vrienden moet maken, wel kan ik delen hoe ik destijds mijn vrienden heb ontmoet.

De meeste van mijn vrienden deden ooit de zelfde studie als ik in Leiden en zaten ook bij de studievereniging (studiegerelateerde en gezellige activiteiten). We zopen en feestten hele weken lang door, mooie tijd.

Heb ook nog een goede vriend overgehouden aan de christelijke studentenvereniging waar ik lid van was (ik ben nu eenmaal strengchristelijk opgevoed en dus voelde het voor mij logisch om daar lid van te worden, ook ontgroening gedaan alles. nu ben ik niet meer religieus)

Verder heb ik vrienden gemaakt via de andere mensen die ik al kende, die waren vaak wat socialer dan mij. En via die vrienden weer andere vrienden.

En de laatste goede vriend hier in dublin heb ik in een facebookgroep ontmoet voor mensen die talen aan het leren zijn en zo.

Als je nu al getrouwd bent en werkt, dan is het lastig om dit soort sterke levenslange banden op te bouwen maar wat je wel kan doen is b.v. gaan sporten. Ga lekker wielrennen of zo en dan raak je misschien met die mensen bevriend. Of iets anders ,vrijwilligerswerk, muziek, eender welke andere hobby. Ga wat doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:56 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Dat vaste groepje vrienden had je al moeten maken. Met 25+ is iedereen toch bezig met huis/gezin/werk en ieder weekend in de kroeg (bij wijze van spreken) zit er niet meer in.
Ik ben 28 en voor corona ging ik meerdere keren per week naar de kroeg. Nu neit zo vaak meer maar zuipen ook nog altijd meerdere keren per week, nu vaak thuis.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201763545
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:08 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
Als je aardig bent en Discord hebt, kun je hier terecht. Wel 18+ (niet per se nsfw)

Waar is hier? :) Interessant.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')