abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 04:25:11 #51
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201408826
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 03:33 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ afbeelding ]

klinkt best raar ook dit?
Sorry, maar dit slaat echt helemaal nergens op. Het vaccin voor de bof die kinderen krijgen beschermd voor 96% en af en toe krijgen mensen in Nederland nog steeds de bof, ookal hebben dat vaccin gehad. Tetanus krijg je ook niet zomaar omdat Ome Henry over je heen hoest. Dat gebeurd via een dierenbeet of viezigheid in een wond. Iets wat niet vaak gebeurd.
pi_201409195
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 22:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ze moeten nu eigenlijk op 3 dingen gaan handhaven:
- Nachtsluiting
- 75%
- QR controle

Het veiligheidsberaad had afgelopen week al gezegd dat de nachtsluiting en 75% geen voorkeur had
En dan moeten ze het ook nog eens even doen binnen een week met dezelfde mensen.

Ik kan mij wel voorstellen dat de gemeentes zeggen :W dat lukt niet.
Een groot deel van de instellingen zal op zichzelf al wel de controle doen.

Dan zal er vast een X percentage minder streng omgaan met de QR codes, laat lekker gaan.
pi_201409270
En we gaan weer een stapje verder:

In italie mag je vanaf oktober verplicht met onbetaald verlof als je niet gevaxxed bent of geen negatieve test hebt (waarvoor je moet betalen).

Benieuwd wanneer meer landen gaan volgen.
pi_201409286
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 22:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er zal naast het niet-kunnen ook nog wel een factor niet-willen bij zitten. Gemeentes staan een stuk dichter bij de mensen dan de ambtenaren op een ministerie. Zie in de straat maar eens uit te leggen dat er wel 50.000 mensen in de Arena mogen, maar geen 50 in de buurtkroeg. Of dat je vorige week zonder coronapas in een restaurant mocht zitten, en na de "versoepelingen" alleen nog maar met.

Beleid dat niet uit te leggen is, en zonder draagvlak, is bijna niet uit te leggen.
Ik snap sowieso nooit waarom zoiets zo lang moet duren je hebt die app in 10 seconden gedownload zeg gewoon van af morgen moet je iets laten zien als je ergens heen gaat. Niet ruim een week later pas.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 18 september 2021 @ 07:59:48 #55
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201409379
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 07:28 schreef bellamy13 het volgende:
En we gaan weer een stapje verder:

In italie mag je vanaf oktober verplicht met onbetaald verlof als je niet gevaxxed bent of geen negatieve test hebt (waarvoor je moet betalen).

Benieuwd wanneer meer landen gaan volgen.
Ik ben geen voorstander van dit soort maatregelen. Het verhard de standpunten. En gaat niet helpen om mensen te overtuigen zich te laten vaccineren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201409390
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 07:59 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik ben geen voorstander van dit soort maatregelen. Het verhard de standpunten. En gaat niet helpen om mensen te overtuigen zich te laten vaccineren.
Veel Italianen zijn het eens met deze maatregelen. Het is geen Nederland.
  zaterdag 18 september 2021 @ 08:04:57 #57
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201409396
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 08:03 schreef KingRadler het volgende:

[..]
Veel Italianen zijn het eens met deze maatregelen. Het js geen Nederland.
Dat is mijn punt helemaal niet trouwens. Mijn punt is gaan dit soort maatregelen helpen om mensen die zich echt niet willen laten vaccineren toch zover te krijgen? Ik denk van niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201409408
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 04:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Volgens mij wordt dat juist altijd al gezegd toch? Net als met het rijksvaccinatieprogramma, het is een probleem als die dekking te laag wordt, ook voor wel gevaccineerde kinderen. Een vaccin biedt geen 100% bescherming, dus je hebt de “paraplu-werking” nodig.
Vraag me af of het rijksvaccinatieprogramma in gevaar is in de toekomst.
Als het aantal mensen die hun kinderen geen shot laten geven.
Daardoor vaccinatiegraad laat dalen.
pi_201409412
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 08:04 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat is mijn punt helemaal niet trouwens. Mijn punt is gaan dit soort maatregelen helpen om mensen die zich echt niet willen laten vaccineren toch zover te krijgen? Ik denk van niet.
Ik denk het wel, ze hebben geen keus.
  zaterdag 18 september 2021 @ 08:14:06 #60
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201409448
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 08:08 schreef KingRadler het volgende:

[..]
Ik denk het wel, ze hebben geen keus.
In Frankrijk waar ook dit soort maatregelen worden genomen zie je toch een harde kern van mensen die zich toch niet laten vaccineren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201409531
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 22:25 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dit stukje ook..
[..]
Het OMT geeft toch advies puur op virusbestrijding en houdt zich niet bezig met politiek?
Het OMT is inmiddels gemuteerd tot het zoveelste lobbyorgaan, die rollen inmiddels om heel andere redenen met hun spierballen in Den Haag dan virus- en pandemiebestrijding.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 18 september 2021 @ 08:33:47 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_201409564
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 01:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Blijkt maar weer dat de overheid toch iets meer geld moet steken aan de uitleg over het virus.

Zie dit soort bizarre uitspraken toch net iets te vaak hier voorbijkomen.
Als je in plaats van corona, covid-19 zegt, klopt het heel aardig?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201409571
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 08:03 schreef KingRadler het volgende:

[..]
Veel Italianen zijn het eens met deze maatregelen. Het is geen Nederland.
Idd fuck die paar Italianen die zich hier niet prettig bij vullen. Als je niet mee wilt werken, gewoon het salaris afpakken. Het zijn er toch niet zoveel. Hebben de elitaire verstandige mensen geen last van.

Volgende stap, QR code voor baby's en kinderen
Niet naar school zonder QR code.


Als je nog meer suggesties hebt laat het weten. Geluk zijn die Italianen geen irritante nederlandse wappies. Wat een onopgeleide ongelovelijk domme sukkels. Allemaal.


Jullie hebben volkomen gelijk

[ Bericht 4% gewijzigd door miss_sly op 18-09-2021 09:26:27 ]
pi_201409587
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 08:03 schreef KingRadler het volgende:

[..]
Veel Italianen zijn het eens met deze maatregelen. Het is geen Nederland.
Waarbij Italië volgens mij het land bij uitstek is om zogenaamd heel erg strenge maatregelen te nemen, maar daar vervolgens totaal niet op te handhaven.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201409710
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 08:03 schreef KingRadler het volgende:

[..]
Veel Italianen zijn het eens met deze maatregelen. Het is geen Nederland.
Vind het nog al raar. Heb redelijk wat Italianen als directe collegas en niemand is echt positief over het gehele beleid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201409737
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 00:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Dit is nogal een bold statement trouwens, los vand e discussie :D
Niet echt. Kan even duren maar uiteindelijk zal iedereen een keer besmet raken.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zaterdag 18 september 2021 @ 08:51:21 #67
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201409744
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 08:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vind het nog al raar. Heb redelijk wat Italianen als directe collegas en niemand is echt positief over het gehele beleid.
in Italie of in NL?
pi_201409841
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 08:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Niet echt. Kan even duren maar uiteindelijk zal iedereen een keer besmet raken.
Niet per se. Toegegeven, groepsimmuniteit krijgen we waarschijnlijk pas boven de 90%, maar ook dan zul je een groep overhouden die én niet besmet is geraakt én niet is gevaccineerd. Vooralsnog werkt het vaccin tegen alle varianten dus het is totaal niet vergelijkbaar met een griepvirus ofzo dat elk jaar weer met een frisse start begint.
I'll give you something to do
pi_201409846
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 08:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vind het nog al raar. Heb redelijk wat Italianen als directe collegas en niemand is echt positief over het gehele beleid.
Volgens de Pravda juicht iedere Europese burger de onder het mom van "pandemiebestrijding" opgetuigde controlestaat en micromanagement toe en worden er europawijd plannen gesmeed om gigantische standbeelden van leden van de witte jassen junta op te richten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 18 september 2021 @ 09:05:18 #70
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201409889
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:00 schreef galantis het volgende:
Vooralsnog werkt het vaccin tegen alle varianten dus het is totaal niet vergelijkbaar met een griepvirus ofzo dat elk jaar weer met een frisse start begint.
dat is toch ook wel een keer voorbij?
pi_201409973
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:05 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat is toch ook wel een keer voorbij?
Dan had ik dat moment al lang verwacht. Als een krappe twee jaar aan praktisch ongeremde verspreiding daar al niet mee op de proppen kan komen dan ben ik niet bepaald onder de indruk. Nu met de vaccins de viruscirculatie wereldwijd op den duur gaat afnemen is daar ook steeds minder gelegenheid toe.
Maar goed, als we al gaan lopen speculeren over escape variants, dan zullen óók gevaccineerden een net zo hoge kans maken het nog eens op te lopen.
I'll give you something to do
pi_201410125
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 08:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vind het nog al raar. Heb redelijk wat Italianen als directe collegas en niemand is echt positief over het gehele beleid.
Ik kan me Italianen ook niet echt voorstellen als mensen die voorstander zijn van heel draconische regels en een strenge naleving ervan. Past totaal niet bij de nationale cultuur.
pi_201410159
Oh, en dat OMT heeft veel te veel noten op de zang gekregen, dat de leden nu afzonderlijk een soort semi-BN'er status hebben gekregen en steeds weer de media bespelen had echt nooit moeten gebeuren. Gewoon anonieme experts die het kabinet objectief advies geven over hun specifieke expertise, meer niet.
pi_201410255
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik kan me Italianen ook niet echt voorstellen als mensen die voorstander zijn van heel draconische regels en een strenge naleving ervan. Past totaal niet bij de nationale cultuur.
ze hebben wel wat meer op hun bordje gehad dan NL. Net als Spanje overigens. Dan denk je wel 2x na.
  zaterdag 18 september 2021 @ 09:36:29 #75
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201410261
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Oh, en dat OMT heeft veel te veel noten op de zang gekregen, dat de leden nu afzonderlijk een soort semi-BN'er status hebben gekregen en steeds weer de media bespelen had echt nooit moeten gebeuren. Gewoon anonieme experts die het kabinet objectief advies geven over hun specifieke expertise, meer niet.
dat is inderdaad wel jammer maar niet meer terug te draaien, maar verder zie je ook wel dat de politiek geen idee heeft wat ze doen, allemaal heel leuk natuurlijk dat je geen pas nodig hebt voor het terras maar dat maakt het hele passysteem onuitvoerbaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')