abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage dinsdag 12 december 2000 @ 21:54:44 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_544791
Ik las op de site van R@b dat Mariska een MAIS GIRL is geweest. Ik ben ff gaan zoeken met Ilse en heb het een en ander gevonden. Nou, veel leesplezier.

De Maïs Girls komen uit Enter en zijn in 1997 begonnen als Twentse tegenhanger van de Spice Girls. Vier meiden (Judith, Lilian, Sandra en Mariëlle) vormden het startkwartet en waren alle vier kapster. Judith en Lilian zijn ondertussen vervangen door de boerenmeiden Debbie en Mariska. Het viertal verloochent de plattelandsafkomst niet en zingt vooral over het Twentse boerenleven.

Mais Girls

Met een vette knipoog naar de Spice Girls laten sinds begin 1998 de Mais Girls hun stemmen over de landelijke akkers klinken. De Mais Girls hebben niets tegen de Spice Girls als zodanig. Op hun eerste single 'De boerenmeiden van het platteland' rekenen de Mais Girls af met de arrogantie van de grote stad. Ze zingen kun kwaliteiten op de muziek van eigen land; de boerenrock.
De Boerenmeiden genieten van het leven, lekker eten en drinken en het figuur is niet het belangrijkste. Ze blijven in elk geval gewoon. Ze spelen niet de boerenmeid, maar zijn het.
Bedenker van de groep is Willy Oosterhuis, programmamaker bij RTV Oost. Voor zijn programma 'Willy' trekt hij met camera door Overijssel en ritzelt en regelt van alles. Zo ontmoette Willy het 9 jarige jochie Martijn. Hij vierde een feestje, omdat hij een jaar niet in het ziekenhuis had gelegen. Samen hebben ze een prachtig feestje gevierd met tot slot een optreden van vier boerenmeiden. Vier boerenmeiden, die door Willy op zijn onnavolgbare wijze waren overvallen: "Kun ie plat proaten", "Kun ie zing'n", "Wil ie dan in 'n boerenmeidengroep?". Een boerenmeid reageert spontaan en vooral ook nuchter. Een grap is altijd lachen, dus waarom ook niet?
Niemand had kunnen vermoeden, dat de grap zo uit de hand zou lopen. Eén optreden in discotheek Dika van de Kruusweg en één optreden voor een vol FC Twente-stadion en er was geen weg meer terug. Platenmaatschappij Bunny en Artiestenbureau Dutch Artists Management namen de Mias Girls onder contract en de eerste single, geproduceerd door Jan Eppink, raakt de plattelanders recht in het hart. En niet alleen de plattelanders, want er is geen radio- of TV-station of de Mais Girls zijn er wel geweest.

De diverse hitlijsten strooien met hoge noteringen en de Mais Girls toeren door het hele land en leggen elke tent plat: "Goaj met oons hen stappen, nao dan hej een bult plezier".


Wat begon als grap levert Overijsselse act na twee jaar cd op

Maïs Girls willen nu oogsten

Door DOLF RUESINK
ENTER - Precies een jaar geleden begon het als grap. De parodie van vier Twentse meiden op de Britse Spice Girls zou volgens velen slechts van korte duur zijn. Maar zie daar: de Maïs Girls vieren deze maand met de presentatie van het album 'Maissie' hun eerste verjaardag. Hun woonplaats Enter, bekend als het klompendorp van Overijssel, heeft er een nieuwe attractie bij.

Het eerste exemplaar van het album was voor plaatsgenoot Folkert Velten. De profvoetballer van SC Heracles had niet verwacht dat de Enterse schonen het zo ver zouden schoppen."lk hoop en verwacht dat het de Maïs Girls beter vergaat dan de maïs die nu op land staat. Die maïs kan niet van het land, maar jullie cd zal waarschijnlijk van de schappen vliegen."
Debbie, Mariska, Sandra en Mariëlle zullen het nog lastig krijgen om Folkert Velten naar de kroon te steken. "Hij heeft meer doelpunten op zijn naam staan, dan een artiest ooit hits kan scoren," weten de dames maar al te goed. Velten maakte in de competitie van het betaald voetbal 156 goals. Voordeel voor de Maïs Girls is dat de spits - herstellende van een beenbreuk- in tegenstelling tot de maïs momenteel volledig droog staat.
Na het hitje 'Wi'j bint de boer'nmeid'n van het platteland' ging het snel met de vrouwelijke variant op Normaal en Karrespoor. "Haast te snel", meent producer Jan Eppink, één van de mensen achter het succes 'Busje komt zo' van een ander Overijssels exportproduct, Höllenboer. Optredens in overvloed voor de in koeienvellen getooide Maïs Girls, maar nagenoeg géén repertoire. Dat was het, probleem. Rond carnaval werkte de groep veertien optredens in één week af. Tachtig keer stond de groep inmiddels op het podium, soms bekogeld met strobalen, doch meestal door, mannen met vreugdekreten onthaald.

Zes kilo
"Onze optredens zijn gewoon een vorm van fitness", meent Maissie Mariëlle, "Je staat 95 minuten als een gek te springen, te dansen en te klappen. Door dit werk ben ik zes kilo afgevallen." De vier zangeresjes werden ooit weggeplukt uit een kapsalon. De combinatie van knippen en zingen werd twee van de meiden teveel. Na de eerste buitenlandse trip (Mallorca) besloten Judith en Lilian te kappen met hun artiestenbestaan. Ze werden vervangen door de boerenmeiden Debby en de Lemelerveldse Mariska Dijk. De toekomst van de meiden ligt op het platteland. Dat maken de titels van de veertien songs duidelijk: Boerenknul/Met de kippen op stok/Ik wil 'n boederie/Boeren zijn de beste minaars/We gaan de boer op/Kalverliefde. De groep ziet de toekomst zonnig in. Op de drassige akkers mag de opbrengst van de maïs dit jaar gigantisch tegenvallen, de Maïs Girls zijn er van overtuigd dat ze in dit stormachtige najaar de wind alleen maar mee zullen hebben. "Wij willen nu gaan oogsten!".

Deventer Dagblad, 4 november 1998

nog een link

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 12-12-2000 21:58]

pi_544900
Sunny!!!!

Ik kon die handel NERGENS op R@b zijn page vinden ben ik nou zo blindie of wat?

Show me the way....

  dinsdag 12 december 2000 @ 22:36:12 #3
3283 warez
Poes, poes, poes, poessssssss
pi_544908
Nu kan het aan mij liggen hoor, maar toen ze stond te zingen in de bus.............

Dat grapje koste me bijna een nieuwe T.V.
En dat moet grappig zijn tegenover de Spice Girls ???

Ach ja ieder zijn liefde voor muziek.

The stuf that makes the net fun.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 december 2000 @ 22:49:07 #4
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_544961
quote:
Op 12 december 2000 22:34 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Sunny!!!!


Show me the way....


Rob meldde het alleen, ik heb ff gezocht. En Rob de urls ff gestuurd. Kan het ook op mediahits.
pi_545313
quote:
Op 12 december 2000 22:49 schreef SunChaser het volgende:
Rob meldde het alleen, ik heb ff gezocht. En Rob de urls ff gestuurd. Kan het ook op mediahits.

Op 8-9-2000 schreeft ik op debus.mediahits o.a

quote:
Mariska uit Raalte is al jaren bezig om een bekende Nederlander te worden. Bij de aanvang van De Bus viel ze bij menigeen negatief op door tot twee keer toe de grap te maken dat ze Britney Spears was. Volledig ten overvloede voegde ze daar aan toe dat het een grapje was. In het verleden heeft ze meegedaan aan karaoke wedstrijden, en was ze kort lid van een komische variant op de Spice Girls, The Maïs Girls, daar moest ze vertrekken omdat ze niet goed overweg kon met de andere meiden. En een oude ''bekende'' van haar tekende op Fokforum op ''Ze heeft bij mij op turnen gezeten en vond zichzelf altijd fantastisch. Ze keek altijd op iedereen neer, met als gevolg dat mevrouw volledig genegeerd werd. De olifantenhuid was echter zo dik dat ze daar weinig van merkte''. Niet verbazingwekkend want ook bij de volgers van De Bus is ze niet echt populair.
Zelfs het singelhoesje had ik toen al op de site staan kijk maar : http://debus.mediahits.nl/bus-archief-002.htm

En ook op http://debus.mediahits.nl/bus-archief-010.htm staat het hoesje van het maïs girls singeltje afgebeeld, met een verhaaltje over Mariska's zangkunsten

R@b

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 13 december 2000 @ 00:49:07 #6
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_545403
quote:
Op 12 december 2000 21:54 schreef SunChaser het volgende:
Ik las op de site van R@b dat Mariska een MAIS GIRL is geweest
Oh?
En ik maar denken dat ze een koeienkut is...
Ja inderdaad, V. ja.
pi_545608
Wel lekker, zo'n puur natuur dildo met ribbeltjes
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 13 december 2000 @ 07:43:58 #8
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_545872
quote:
Op 13 december 2000 02:22 schreef DIGGER het volgende:
Wel lekker, zo'n puur natuur dildo met ribbeltjes
Oh ja? Heb je ervaring mee dan?
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  Redactie Frontpage woensdag 13 december 2000 @ 16:47:10 #9
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_548137
quote:
Op 13 december 2000 00:25 schreef R@b het volgende:
kijk maar
Ik geloof je zo ook wel
  woensdag 13 december 2000 @ 22:03:51 #10
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_549152
Ik wil het niet eens weten......
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_550561
Mariska is gewoon een zielig, ziek, dom meisje met een chronisch aandachts tekort van onder andere haar vader waardoor ze zielige dingetjes gaat doen als voor hem gaan zingen.

Ondertussen wel in de Tuk gaan staan want ze wil toch eigenlijk ook wel sexy zijn = meer aandacht.

Zielige trut echt....

pi_550856
quote:
Op 14 december 2000 12:27 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Mariska is gewoon een zielig, ziek, dom meisje met een chronisch aandachts tekort van onder andere haar vader waardoor ze zielige dingetjes gaat doen als voor hem gaan zingen.

Ondertussen wel in de Tuk gaan staan want ze wil toch eigenlijk ook wel sexy zijn = meer aandacht.

Zielige trut echt....


scanne die hab
Ik ben online
  donderdag 14 december 2000 @ 18:10:17 #13
7822 mestreech
oet borg da ville
pi_551998
fijn voor mariska 8)
Een muis is zo'n ding met een snoertje eraan
pi_552360
Hee, hallo, wel even wat meer respect ja. Op het "welkomstzeil" bij potpourri met spetterende foto stond wel even "MARISKA DE ZANGERES VAN DE BUS" ja
Ze mag dan wel uit de maisgirls gegooid zijn zonder met hen ooit succes te proeven, haar 2 vocale uitbarstingen in de bus zijn dan wel niet op cd belandt, MAAR, ze is DE ZANGERES uit DE BUS!
Conform, Comply, Obey
  Trouwste user 2022 maandag 18 december 2000 @ 21:34:52 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_563301
Ze ziet er nog goed uit ook en ze zong niet vals, eerlijk is eerlijk.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_563339
quote:
Op 18 december 2000 21:34 schreef tong80 het volgende:
Ze ziet er nog goed uit ook en ze zong niet vals, eerlijk is eerlijk.
Mariska
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')