abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 27 september 2021 @ 13:15:14 #176
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_201539706
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:02 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]
Wat een geluk ik ben terug van 3 weken heerlijke rust/ vakantie.
Dacht toen ook even 3 weken geen fok! :)

Maar ik ben er dus weer. *O* *O*
het is net of je niet bent weggeweest. :X
quote:
Ten eerste hebben wij mensen een eigen wil gekregen van God waardoor wij dus onze eigen keuzes kunnen maken het zij goed, het zij slecht.
Wij mensen balanceren eigenlijk daartussen.
In de bijbel ook meestal aangeduid met licht en duister.

God is licht en satan en leeft in het duister.
in het oude testament was de satan nog niet verslagen, dat gebeurde pas toen Jezus aan kruis ging en daarna dus is opgestaan.

Ten tijde van Job was satan/ voorheen de engel genaamd lucifer/ morgenster de engel die het dichtst in de nabijheid van God stond, was toen al wel uit de hemel gezet, maar zoals te lezen valt kon hij nog wel met God redetwisten etc om God maar proberen onderuit te halen en te zien of in dit geval Job in God geloofde vanwege zijn rijkdommen etc, dus vorm van welvaartsevangelie. Of dat hij werkelijk een rots vast vertrouwen en dus een relatie zou hebben met God.
En zoals je denk ik uit het boek Job kunt opmaken is dit laatste dus het geval gebleken.
En zo zou het met iedere christen moeten zijn, dat je in goede en slechte tijden op God je vertrouwen blijft houden en dus een relatie hebt met God.

Tot zekere hoogte heeft satan dus macht hier op aarde en is hij ook de heerser hier op aarde.
Ten tijde van Job kon satan gewoon de hemel binnen wandelen. Hij was er dus niet uitgezet.

Er was nu een dag, als de kinderen Gods kwamen, om zich voor den Heere te stellen, dat de satan ook in het midden van hen kwam.

satan met een klein s-je he? Hij is hier slechts een pion van God. Klontjeklaar een totaal ander persoon dan de machtige duistere vorst die de schrijvers van het NT voor ogen hadden. Ik heb je hier al eerder op gewezen maar dat heb je genegeerd.

De relatie tussen JHWH en satan is gecompliceerd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Satan

Hand 12:
En van stonde aan sloeg hem een engel des Heeren, daarom dat hij Gode de eer niet gaf; en hij werd van de wormen gegeten, en gaf den geest.

Kijk hier is de rol van satan duidelijk in opdracht van God, die hier als hinderaar en tegenstander optreedt.

In 2 Samuël 24:1 is het God die David aanzet tot een volkstelling, terwijl in 1 Kronieken 21:1 satan genoemd wordt als de aanstichter. Onze vertalingen laten de Kroniek-schrijver zeggen dat een wezen, satan genaamd, de aansteker is. Vanuit het Hebreeuws is er echter geen aanleiding hier een wezen met de naam satan in te voeren. Er staat gewoon: 'Een tegenstander keerde zich tegen Israël'. Wie dat was, wordt daar niet gezegd, maar uit 2 Samuël 24:1 kunnen we opmaken dat het God Zelf is geweest, die als tegenstander optrad.

Ergo:
God schept alles, dus ook het kwaad. Als dat niet zo is dan is er een andere schepper naast God.

[ Bericht 0% gewijzigd door hoatzin op 27-09-2021 16:38:05 ]
  maandag 27 september 2021 @ 19:11:45 #177
545 dop
:copyright: dop
pi_201543457
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 13:55 schreef Remco2021 het volgende:

[..]
Ik vind het altijd wel vrij makkelijk om na een paar teksten te kunnen concluderen dat een heel boek onzin is.
Sommige teksten hebben een goede uitleg nodig en allereerst moet de juiste vertaling er wel zijn.

Als ik nu de bijbel lees "het boek" dan kom ik ook wel teksten tegen waarvan ik niks snap of ongeloofwaardig kan vinden of heel raar.
eens maar het omgekeerde is ook waar.
Dus kunnen we ook onmogelijk zeggen dat het waar is en klopt.

Simpel voorbeeld, de tien geboden, meer dan de helft is discutabel, maar de volgende vier zijn verstandige leef regels.

U zult niet doodslaan.
U zult niet stelen.
U zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.
U zult niet begeren wat van uw naaste is.

Dat maakt niet dat ik de andere 6 dan maar voor zoete koek slik en niet ter discussie stel.
Zo ook met de rest van de bijbel.
Er zijn heus lessen uit te trekken, maar er staat ook heel veel bulshit in.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_201579760
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:15 schreef hoatzin het volgende:

[..]
het is net of je niet bent weggeweest. :X
[..]
Ten tijde van Job kon satan gewoon de hemel binnen wandelen. Hij was er dus niet uitgezet.

Er was nu een dag, als de kinderen Gods kwamen, om zich voor den Heere te stellen, dat de satan ook in het midden van hen kwam.

satan met een klein s-je he? Hij is hier slechts een pion van God. Klontjeklaar een totaal ander persoon dan de machtige duistere vorst die de schrijvers van het NT voor ogen hadden. Ik heb je hier al eerder op gewezen maar dat heb je genegeerd.

De relatie tussen JHWH en satan is gecompliceerd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Satan

Hand 12:
En van stonde aan sloeg hem een engel des Heeren, daarom dat hij Gode de eer niet gaf; en hij werd van de wormen gegeten, en gaf den geest.

Kijk hier is de rol van satan duidelijk in opdracht van God, die hier als hinderaar en tegenstander optreedt.

In 2 Samuël 24:1 is het God die David aanzet tot een volkstelling, terwijl in 1 Kronieken 21:1 satan genoemd wordt als de aanstichter. Onze vertalingen laten de Kroniek-schrijver zeggen dat een wezen, satan genaamd, de aansteker is. Vanuit het Hebreeuws is er echter geen aanleiding hier een wezen met de naam satan in te voeren. Er staat gewoon: 'Een tegenstander keerde zich tegen Israël'. Wie dat was, wordt daar niet gezegd, maar uit 2 Samuël 24:1 kunnen we opmaken dat het God Zelf is geweest, die als tegenstander optrad.

Ergo:
God schept alles, dus ook het kwaad. Als dat niet zo is dan is er een andere schepper naast God.
Satan is geen pion van God, satan is de engel die in beginsel het dichtste bij God stond.
Maar door dus in opstand te komen tegen God gaat satan nu voor eeuwig verloren en probeert hij alleen nog maar mensen van God weg te houden en gaat dus rond als een briesende leeuw zoals je wellicht weet wat in de bijbel staat.

Toen Jezus stierf aan het kruis is Hij afgedaald naar de hel bij satan om Hem voorgoed te verslaan en doordat Jezus zonder zonde etc was, kon Hij op staan uit de dood.

DE Satan is de tegenstander van God.
Satan kan op verschillende zaken slaan.
Het kan gaan om een tegenstander(een satan) dus iets of iemand die op een bepaald moment even een tegenstander is van een ander persoon.

Maar het kan ook gaan om de duivel of DE satan wat in het nieuwe testament 1 of enkele keren dan ook weer gelieerd wordt aan DE slang van weleer, de slang die eva verleid heeft tot het eten van de vrucht van de verboden boom.
Dus je moet weten of het om een moment opname gaat bij het woord satan, of gaat het om de grote tegenstander van God DE satan/ duivel/ gevallen aartsengel lucifer etc
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 30 september 2021 @ 18:37:05 #179
545 dop
:copyright: dop
pi_201581640
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:53 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Toen Jezus stierf aan het kruis is Hij afgedaald naar de hel bij satan om Hem voorgoed te verslaan en doordat Jezus zonder zonde etc was, kon Hij op staan uit de dood.

Welke slechte bijbel vertaling heb jij gelezen, of zuig je het uit je duim?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:37:11 #180
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_201588896
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:53 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]
Satan is geen pion van God, satan is de engel die in beginsel het dichtste bij God stond.
Citaat graag
quote:
Toen Jezus stierf aan het kruis is Hij afgedaald naar de hel bij satan om Hem voorgoed te verslaan.
Graag citaat waaruit dit blijkt. Vooral dat Jezus afdaalde naar de hel. Volgens mij zei hij juist dat hij dezelfde dag nog in het paradijs zou zijn. Of is hij op en neer gejojood tussen hemel en hel?
quote:
DE Satan is de tegenstander van God.
Satan kan op verschillende zaken slaan.
Het kan gaan om een tegenstander(een satan) dus iets of iemand die op een bepaald moment even een tegenstander is van een ander persoon.

Maar het kan ook gaan om de duivel of DE satan wat in het nieuwe testament 1 of enkele keren dan ook weer gelieerd wordt aan DE slang van weleer, de slang die eva verleid heeft tot het eten van de vrucht van de verboden boom.
Dus je moet weten of het om een moment opname gaat bij het woord satan, of gaat het om de grote tegenstander van God DE satan/ duivel/ gevallen aartsengel lucifer etc
Je hebt dus die link totaal niet gelezen. Graag citaten waaruit blijkt dat er meer dan 1 satan is.

[ Bericht 5% gewijzigd door hoatzin op 01-10-2021 08:52:32 ]
pi_201592248
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 08:37 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Citaat graag
zie de volgende tekst.

Jesaja 14:3 En het zal geschieden op de dag waarop de HEERE u rust zal geven van uw smart, uw onrust en de harde slavenarbeid die men u heeft doen verrichten,
4. dat u dit spotlied zult aanheffen op de koning van Babel, en u zult zeggen:

Hoe houdt de onderdrukker op;
opgehouden is de onderdrukking!
5. De HEERE heeft de stok van de goddelozen gebroken,
de staf van de heersers,
6. die volken sloeg in verbolgenheid
met slagen zonder ophouden,
die in toorn over de heidenvolken heerste
met een vervolging zonder inhouding.
7. Nu komt heel de aarde tot rust en stilte.
Men breekt uit in gejuich.
8. Zelfs de cipressen verblijden zich over u.
De ceders van de Libanon zeggen:
Sinds u daar geveld ligt, klimt niemand omhoog
om ons om te hakken.

9. Het rijk van de dood beneden raakte om u in beroering,
om u tegemoet te gaan, wanneer u zou komen.
Het schudt ter wille van u de gestorvenen wakker,
al de leiders van de aarde.
Het laat van hun tronen opstaan
al de koningen van de volken.
10. Zij zullen allemaal het woord nemen
en zeggen tegen u:
Ook u bent nu zo zwak geworden als wij,
u bent aan ons gelijk geworden!
11. Uw trots ligt neergeworpen in het graf,
met de klank van uw luiten.
Onder u is een bed van maden gespreid,
en wormen zijn uw deken.

12. Hoe bent u uit de hemel gevallen,
morgenster, zoon van de dageraad!
U ligt geveld op de aarde,
overwinnaar over de heidenvolken!

13. En ú zei in uw hart:
Ik zal opstijgen naar de hemel;
tot boven Gods sterren
zal ik mijn troon verheffen,
ik zal zetelen op de berg van de ontmoeting
aan de noordzijde.
14. Ik zal opstijgen boven de wolkenhoogten,
ik zal mij gelijkstellen met de Allerhoogste.

15. Echter, u bent in het rijk van de dood neergestort,
in het diepst van de kuil!

16. Wie u zien, kijken u aan
en letten op u:
Is dit nu die man die de aarde deed sidderen,
die koninkrijken deed beven,

[..]
Graag citaat waaruit dit blijkt. Vooral dat Jezus afdaalde naar de hel. Volgens mij zei hij juist dat hij dezelfde dag nog in het paradijs zou zijn. Of is hij op en neer gejojood tussen hemel en hel?
[..]
Je hebt dus die link totaal niet gelezen. Graag citaten waaruit blijkt dat er meer dan 1 satan is.
[/quote]

Dit is volgens mij een zelfde vraag als die van @dop

maar hier een paar teksten.
Jezus heeft toen zelfs zijn evangelie gepredikt aan een ieder die gestorven was door de zondvloed.
Dus op dat moment hebben eigenlijk al die mensen die toen geleefd hebben nog een kans gekregen vermoed ik.
Want dat was sowieso een tijd, toen de zonde aanwezig was maar de wet was er toen nog niet.
Want de wet leert pas wat zonde/ goed of fout is.

1 Petrus 3:18 Want ook Christus heeft eenmaal voor de zonden geleden, Hij, Die rechtvaardig was, voor onrechtvaardigen, opdat Hij ons tot God zou brengen. Hij is wel ter dood gebracht in het vlees, maar levend gemaakt door de Geest,
19. door Wie Hij ook, toen Hij heenging, aan de geesten in de gevangenis gepredikt heeft,
20. namelijk aan hen die voorheen ongehoorzaam waren, toen God in Zijn geduld nog eenmaal wachtte in de dagen van Noach,
terwijl de ark gebouwd werd, waarin weinige – dat is acht – mensen behouden werden door het water heen.
21. Het tegenbeeld daarvan, de doop, behoudt nu ook ons. Maar niet als een verwijderen van het vuil van het lichaam, maar als vraag aan God van een goed geweten, door de opstanding van Jezus Christus,
22. Die aan de rechterhand van God is, opgevaren naar de hemel, terwijl de engelen, machten en krachten Hem onderworpen zijn.

Betreft 1 of meerdere satans, spreekt de bijbel inderdaad maar over 1 satan, ook wel duivel of slang van wel eer genoemd. Dus misschien dat ik daar iets te snel over gepost heb hier.
Satan is in ieder geval de grote tegenstander van God en ook de aanklager die vooral natuurlijk christenen aan probeert te klagen bij God, door mensen te laten denken dat ze niks waard zijn, of als iemand een zonde heeft begaan diegene te laten denken dat hij of zijn het nu echt verprutst zou hebben. Wat allemaal dus een pertinente leugen is, want iedereen mag en kan op elk moment terug keren bij God en om vergeving vragen, want Jezus is voor ALLE zonden van de wereld gestorven en weer op gestaan zodat iedereen die in Hem geloofd mag weten dat zijn zonden vergeven zijn.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_201592290
Verder kwam ik vandaag via een facebook vriend een heel interessante film tegen of o.a. de logica of misschien wel onlogica van het ontstaan van de aarde door de oerknal etc.
Beste is om het een keer op je gemak te kijken.

Het over een gelovig iemand die in gesprek gaat met meerdere Atheïsten.

I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_201592432
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
Verder kwam ik vandaag via een facebook vriend een heel interessante film tegen of o.a. de logica of misschien wel onlogica van het ontstaan van de aarde door de oerknal etc.
Beste is om het een keer op je gemak te kijken.

Het over een gelovig iemand die in gesprek gaat met meerdere Atheïsten.

He sjoemie je bent er weer.
pi_201592505
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
Verder kwam ik vandaag via een facebook vriend een heel interessante film tegen of o.a. de logica of misschien wel onlogica van het ontstaan van de aarde door de oerknal etc.
Beste is om het een keer op je gemak te kijken.

Het over een gelovig iemand die in gesprek gaat met meerdere Atheïsten.

Wat een compleet onzinnige vragen stellen ze die mensen zeg. :') Met logica heeft het echt niks van doen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:51:23 #185
545 dop
:copyright: dop
pi_201592663
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
Verder kwam ik vandaag via een facebook vriend een heel interessante film tegen of o.a. de logica of misschien wel onlogica van het ontstaan van de aarde door de oerknal etc.
Beste is om het een keer op je gemak te kijken.

Het over een gelovig iemand die in gesprek gaat met meerdere Atheïsten.

je speelt met de het idee dat er van een keer uit het niets een boek is ontstaan, maar daar ging nogal wat aan vooraf waar je niet over na lijkt te denken.
net zo met DNA en het ontstaan van het Universum.
Je gaat nergens bewijs vinden dat er in eens een mens was van uit het niets of en kip op boom of plant.
in alles zie je evolutie terug.
om terug te gaan naar je boek.

eerst was er taal toen tekens , vervolgens meerdere tekens die samen geschreven tekst werden.
eerst in het zand of op de grond laten op steen, en weer later op perkament.
eerst met de hand geschreven later gestempeld en gedrukt tussen de eerste geluiden die we maakten en tekens die we gebruikte en een gedrukt boek zaten miljoenen jaren

Evolutie!
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:14:07 #186
545 dop
:copyright: dop
pi_201592896
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:17 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]
Knip

Dit is volgens mij een zelfde vraag als die van @:dop

Knip
Waar ging Jezus eerst naar de hel om satan te verslaan?
Je kunt de hele bijbel hier plakken, maar het staat er niet in!

Is niet zomaar een kleine gebeurtenis die perongelijk uit het paas verhaal is ge knipt, of wel?

[ Bericht 15% gewijzigd door dop op 01-10-2021 15:19:17 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_201593054
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:51 schreef dop het volgende:

[..]
je speelt met de het idee dat er van een keer uit het niets een boek is ontstaan, maar daar ging nogal wat aan vooraf waar je niet over na lijkt te denken.
net zo met DNA en het ontstaan van het Universum.
Je gaat nergens bewijs vinden dat er in eens een mens was van uit het niets of en kip op boom of plant.
in alles zie je evolutie terug.
om terug te gaan naar je boek.

eerst was er taal toen tekens , vervolgens meerdere tekens die samen geschreven tekst werden.
eerst in het zand of op de grond laten op steen, en weer later op perkament.
eerst met de hand geschreven later gestempeld en gedrukt tussen de eerste geluiden die we maakten en tekens die we gebruikte en een gedrukt boek zaten miljoenen jaren

Evolutie!
Je ziet over het hoofd dat achter dat proces de mens, een intelligente wezen, zat die alles doelbewust ontwikkelde/maakte. En als de eerste 'simpele' tekens niet door toeval zijn gemaakt, maar door een intelligente mens, hoe zit het dan met wat die complexe mens maakte?

[ Bericht 0% gewijzigd door SecretPass op 01-10-2021 15:58:01 ]
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:52:32 #188
545 dop
:copyright: dop
pi_201593387
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:30 schreef SecretPass het volgende:

[..]
Je ziet over het hoofd dat achter dat proces de mens, een intelligente wezen, zat die alles doelbewust ontwikkelde/maakte. En als de eerste 'simpele' tekens niet door toeval zijn gemaakt, maar door een intelligente mens, hoe zit het dan met wat dat complexe mens maakte?
Er zaten vaak doelbewuste handelingen achter maar de eerste afdruk had niet als achterliggend doel een boek maken.
Dus nee ik ga er niet aan voorbij.

Evolutie kun je niet ontkennen.
Of wil je zeggen dat jij doelbewuste je DNA doorgeeft?

Bij het ontstaan van een boek heb ik een kort verhaaltje gemaakt.
Wat zowel intelligentie als evolutie laat zien.

Nu jij over DNA.
Laat eens zien dat je er over nadenkt ipv "dus God"
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_201593509
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:14 schreef dop het volgende:

[..]
Waar ging Jezus eerst naar de hel om satan te verslaan?
Je kunt de hele bijbel hier plakken, maar het staat er niet in!

Is niet zomaar een kleine gebeurtenis die perongelijk uit het paas verhaal is ge knipt, of wel?

In het volgende stuk lees je dat de engelen die samen dus met satan/ lucifer gezondigd hebben in de hel zijn geworpen opgesloten.
Heel plat gezegd is de hel eigenlijk alles en overal waar God niet is en waar dus satan regeert.
Overal waar het duister heerst, dus daar waar mensen stelen, liegen, bedriegen, moorden etc.
Maar dat staat ook in dat filmpje.

2 Petrus 2:4 Want als God de engelen die gezondigd hebben, niet gespaard heeft, maar hen in de hel geworpen en overgegeven heeft aan de ketenen van de duisternis om tot het oordeel bewaard te worden;

Maar hoezo ga jij er vanuit dat die gebeurtenis ergens uit geknipt zou zijn?
Heb jij dan bewijs dat het daar ooit wel geschreven heeft gestaan bij de 4 "grote" evangelisten waarmee het N.T. begint?
Verder noemen wij het tegenwoordig het paas verhaal, omdat het toen der tijd tijdens het pesach feest is gebeurt.
Wat met de uit tocht uit Egypte met name te maken heeft.
Maar zoals gevraagd hoe kom jij er bij dat de betreffende gebeurtenis uit de bekende verhalen zou zijn geknipt?
Misschien wisten ze op dat moment nog niet dat dit gebeurde op dat moment.
Maar dat het hun pas later duidelijk werd, wat er dus ten tijde van de kruisiging en sterven van Jezus werkelijk allemaal gebeurd is.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_201593544
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat een compleet onzinnige vragen stellen ze die mensen zeg. :') Met logica heeft het echt niks van doen.
Heb je de hele film bekeken?
En geluisterd wat er werd gevraagd en geantwoord, door de ik neem aan ras echte atheïsten?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_201593564
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:01 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]
Heb je de hele film bekeken?
En geluisterd wat er werd gevraagd en geantwoord, door de ik neem aan ras echte atheïsten?
Waarom kunnen ze enkel gesloten vragen stellen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_201593577
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
Verder kwam ik vandaag via een facebook vriend een heel interessante film tegen of o.a. de logica of misschien wel onlogica van het ontstaan van de aarde door de oerknal etc.
Beste is om het een keer op je gemak te kijken.

Het over een gelovig iemand die in gesprek gaat met meerdere Atheïsten.

Mooie video en die christenen begrijpen wel wat van spiritualiteit. Maar als hindoe moet ik toch wijzen op het oneindige wiel van het leven en de dood waar je alleen uit kunt ontsnappen als je je identiteit met God gevonden hebt. Die allerhoogste, onbeschrijfelijke staat van eenheid kent en daarin leeft. Alleen dat geeft het eeuwige leven en het kan vele incarnaties duren voordat je hier achter komt. Het christelijke stadium is een tussenstadium. Christenen zitten dichter bij de Waarheid dan atheïsten maar niet dicht genoeg voor het Eeuwige Leven.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:06:13 #193
545 dop
:copyright: dop
pi_201593616
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:59 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]
In het volgende stuk lees je dat de engelen die samen dus met satan/ lucifer gezondigd hebben in de hel zijn geworpen opgesloten.
Heel plat gezegd is de hel eigenlijk alles en overal waar God niet is en waar dus satan regeert.
Overal waar het duister heerst, dus daar waar mensen stelen, liegen, bedriegen, moorden etc.
Maar dat staat ook in dat filmpje.

2 Petrus 2:4 Want als God de engelen die gezondigd hebben, niet gespaard heeft, maar hen in de hel geworpen en overgegeven heeft aan de ketenen van de duisternis om tot het oordeel bewaard te worden;

Maar hoezo ga jij er vanuit dat die gebeurtenis ergens uit geknipt zou zijn?
Heb jij dan bewijs dat het daar ooit wel geschreven heeft gestaan bij de 4 "grote" evangelisten waarmee het N.T. begint?
Verder noemen wij het tegenwoordig het paas verhaal, omdat het toen der tijd tijdens het pesach feest is gebeurt.
Wat met de uit tocht uit Egypte met name te maken heeft.
Maar zoals gevraagd hoe kom jij er bij dat de betreffende gebeurtenis uit de bekende verhalen zou zijn geknipt?
Misschien wisten ze op dat moment nog niet dat dit gebeurde op dat moment.
Maar dat het hun pas later duidelijk werd, wat er dus ten tijde van de kruisiging en sterven van Jezus werkelijk allemaal gebeurd is.
Vriend ik beweer niet dat Jezus eerst naar de hel ging.
Dat was jij. Maar dat lezen we nergens terug.
Waarom niet.
Nee ik denk niet dat het er uit is geknipt.
Ik wil alleen weten waar jij het dan leest in het paas verhaal
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:15:17 #194
545 dop
:copyright: dop
pi_201593764
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:01 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]
Heb je de hele film bekeken?
En geluisterd wat er werd gevraagd en geantwoord, door de ik neem aan ras echte atheïsten?
lawrence Krauss geeft een vrij duidelijk antwoord.
Maar van uit de gesloten vraag trek jij je conclusie.

DNA is geen boek.
Een boek is niet uit het niets ontstaan!
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_201594167
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:02 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Mooie video en die christenen begrijpen wel wat van spiritualiteit. Maar als hindoe moet ik toch wijzen op het oneindige wiel van het leven en de dood waar je alleen uit kunt ontsnappen als je je identiteit met God gevonden hebt. Die allerhoogste, onbeschrijfelijke staat van eenheid kent en daarin leeft. Alleen dat geeft het eeuwige leven en het kan vele incarnaties duren voordat je hier achter komt. Het christelijke stadium is een tussenstadium. Christenen zitten dichter bij de Waarheid dan atheïsten maar niet dicht genoeg voor het Eeuwige Leven.
Dat eeuwige leven bereiken op die manier geloof ik zeer zeker niet.
Door mijn geloof mag ik weten dat ik het eeuwige leven heb.
In Jezus heb ik het eeuwige leven, daar hoef ik niet 20 keer voor te sterven, want dat kan niet omdat ieder mens uniek is en ieder mens zal persoonlijk ooit eens voor God moeten verschijnen.
Kortom ik geloof niet dat er allerlei stadiums zijn.

Als wij Jezus kennen dan mogen we weten dat we het eeuwige leven hebben.
Dus ik denk dat ik er dichterbij zit dan een hindoe, omdat een hindoe denk ik nooit zeker weet of het leven dat hij nu heeft ook het leven is waarin dat eeuwige leven bereikt is.
Jij kunt mij denk ik niet zeggen of jij dat eeuwige leven hebt of zult krijgen als jij sterft.
Of ken je hindoes waarvan zeker is vast gesteld dat die het eeuwige leven bereikt hebben?

Johannes 17:1 Dit sprak Jezus, en Hij sloeg Zijn ogen op naar de hemel en zei: Vader, het uur is gekomen, verheerlijk Uw Zoon, opdat ook Uw Zoon U verheerlijkt,
2. zoals U Hem macht gegeven hebt over alle vlees, opdat Hij eeuwig leven geeft aan allen die U Hem gegeven hebt.
3. En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, Die U gezonden hebt.
4. Ik heb U verheerlijkt op de aarde. Ik heb het werk volbracht dat U Mij gegeven hebt om te doen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_201594251
@sjoemie1985

Ik weet idd niet zeker of mijn reïncarnatie stopt na dit leven. Maar wat ik wel weet is dat ik niet iets zomaar kan geloven omdat het in de Bijbel staat.
pi_201594302
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:06 schreef dop het volgende:

[..]
Vriend ik beweer niet dat Jezus eerst naar de hel ging.
Dat was jij. Maar dat lezen we nergens terug.
Waarom niet.
Nee ik denk niet dat het er uit is geknipt.
Ik wil alleen weten waar jij het dan leest in het paas verhaal
Ik heb nooit gezegt of beweerd dat het specifiek in die verhalen staat, Ik heb alleen gezegt dat het gebeurt is.
Zoals ik dus heb aangetoond met de tekst uit 1 petrus 3.
Jij leest dus dan iets door mijn post heen wat ik dus eigenlijk nooit heb gezegd.
Als dat wel zo is mag je laten zien dat ik heb beweert dat in het paas verhaal staat wat Jezus toen heeft gedaan.

Ik heb alleen gezegd dat het toen gebeurd is, niet dat het geschreven staat in Mattheus, Marcus, Lucas, Johannes.

Dus jullie zeggen wel eens dat ik woorden verdraai, maar je doet het zelf dus ook.
Of dingen lezen die er niet staan.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_201594432
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:02 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]
Wat een geluk ik ben terug van 3 weken heerlijke rust/ vakantie.
Dacht toen ook even 3 weken geen fok! :)

Maar ik ben er dus weer. *O* *O*

Ten eerste hebben wij mensen een eigen wil gekregen van God waardoor wij dus onze eigen keuzes kunnen maken het zij goed, het zij slecht.
Wij mensen balanceren eigenlijk daartussen.
In de bijbel ook meestal aangeduid met licht en duister.

*O*
pi_201594440
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:59 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]
Ik heb nooit gezegt of beweerd dat het specifiek in die verhalen staat, Ik heb alleen gezegt dat het gebeurt is.
Zoals ik dus heb aangetoond met de tekst uit 1 petrus 3.
Jij leest dus dan iets door mijn post heen wat ik dus eigenlijk nooit heb gezegd.
Als dat wel zo is mag je laten zien dat ik heb beweert dat in het paas verhaal staat wat Jezus toen heeft gedaan.

Ik heb alleen gezegd dat het toen gebeurd is, niet dat het geschreven staat in Mattheus, Marcus, Lucas, Johannes.

Dus jullie zeggen wel eens dat ik woorden verdraai, maar je doet het zelf dus ook.
Of dingen lezen die er niet staan.
Je bent net terug en gelijk een paar zware taalfouten. 2 voor je post.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:25:06 #200
545 dop
:copyright: dop
pi_201595357
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:59 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]
Ik heb nooit gezegd of beweerd dat het specifiek in die verhalen staat, Ik heb alleen gezegt dat het gebeurt is.
Zoals ik dus heb aangetoond met de tekst uit 1 petrus 3.
Jij leest dus dan iets door mijn post heen wat ik dus eigenlijk nooit heb gezegd.
Als dat wel zo is mag je laten zien dat ik heb beweert dat in het paas verhaal staat wat Jezus toen heeft gedaan.

Ik heb alleen gezegd dat het toen gebeurd is, niet dat het geschreven staat in Mattheus, Marcus, Lucas, Johannes.

Dus jullie zeggen wel eens dat ik woorden verdraai, maar je doet het zelf dus ook.
Of dingen lezen die er niet staan.
je komt met teksten waar heel iets anders staat.
En het is op zijn minst bijzonder dat alle 4 de schrijvers die schrijven over de opstanding, er niets over zeggen.

Wel fijn dat je toegeeft dat je dingen leest die er niet staan.

[ Bericht 1% gewijzigd door dop op 02-10-2021 11:17:47 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')