abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 17 september 2021 @ 18:20:26 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201402366
quote:
Noodverordening onthulling Namenmonument: niet kijken vanaf balkon



De gemeente Amsterdam heeft een noodverordening afgekondigd vanwege de onthulling van het Nationaal Holocaust Namenmonument, aanstaande zondag.

Burgemeester Halsema schrijft in een brief aan omwonenden van het monument dat de noodverordening geldt tussen 11.00 en 17.00 uur. In die periode mogen zij niet van een afstand kijken naar de onthulling, bijvoorbeeld vanaf het balkon. Ook moeten ramen en deuren gesloten blijven "om een ongestoord verloop van de onthulling mogelijk te maken", schrijft de burgemeester.

De gemeente wil voorkomen dat het moment van de onthulling per ongeluk of expres wordt verstoord door muziek, hard gepraat of geschreeuw. "Net als tijdens de Nationale Dodenherdenking op 4 mei, is dit een emotioneel moment en we willen dit op ingetogen wijze kunnen onthullen", zegt een woordvoerder. Tijdens de jaarlijkse herdenking op 4 mei is ook een noodverordening van kracht.

Moeizame totstandkoming
Bij de onthulling van het monument zijn enkel genodigden welkom. Acteur en kunstenaar Jeroen Krabbé treedt op als ceremoniemeester. Zijn grootvader Abraham Reiss werd in het vernietigingskamp Sobibor vermoord.

Vanochtend sprak hij in het NOS Radio 1 Journaal onder meer over de moeizame totstandkoming van het monument, waarbij hij het doorzettingsvermogen van initiatiefnemer Jacques Grishaver prees. "Ik was al eerder afgehaakt", zei Krabbé.

In september vorig jaar werd de eerste steen van het monument, dat aan het begin van de Weesperstraat staat, gelegd door een vriendin van Anne Frank. Op elk van de bakstenen staat de naam, geboortedatum en datum van overlijden van een van Nederlandse slachtoffers van de Holocaust. Alle omgekomen 102.000 Joden en 220 Roma en Sinti staan op het monument.

Volgens Krabbé was het de hoogste tijd dat Nederland een dergelijk Holocaustmonument kreeg. "Er is al een klein Namenmonument, in de Hollandsche Schouwburg. Maar daar staan alleen de achternamen van de weggevoerde Joden op. Je weet niet hoeveel personen er achter zo'n naam zitten. Dat zie je op dit monument wel, inclusief leeftijden. Dat is ongelofelijk schokkend. Het wordt zo een meditatieve belevenis die bezinning brengt."
'Zou meteen Urker jongeren rondleiden'

Krabbé reageerde ook op de afschuw over de Urker jongeren die afgelopen weekeinde op straat in nazi-achtige uniformen rondliepen. Op beelden was ook te zien hoe een van de jongeren gekleed in een gevangenisoutfit met Jodenster door de anderen onder schot werd gehouden.

Krabbé zou die jongeren "meteen" rondleiden als hij dat verzoek zou krijgen, zei hij desgevraagd. "Dan kan ik een verhaal vertellen. De onwetendheid vind ik nog erger. Het zou in de algehele opvoeding in ons land zo moeten zijn dat je je hiervan bewust bent. Het is niet iets wat eventjes is gebeurd. Er is een diepe wond gesneden in de Nederlandse bevolking en die is nog lang niet geheeld."

Koning Willem-Alexander onthult zondag het Holocaust Namenmonument in bijzijn van onder anderen demissionair premier Rutte. De NOS zendt de bijeenkomst live uit vanaf 13.15 uur op NPO 1. Na de onthulling wordt er op NOS.nl een special gepubliceerd over het monument.

https://nos.nl/artikel/23(...)-kijken-vanaf-balkon
--------------------

Bizar dat dit nodig is omdat er anders kans is op verstoring. Wat een land zijn we geworden :N :N :N Urkers rondleiden lijkt mij wel een goed idee!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201402408
Een noodverordening is een erg zwaar middel, bedoeld voor nood en het voorkomen van onveilige situaties. Niet een middel om een evenement in rust te laten verlopen, ondanks dat ik begrijp dat het heel gevoelig ligt en er grote waarde aan gehecht wordt dat het rustig verloopt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_201402419
Waanzin dat het nodig is maar zeer verstandig als dit nodig geacht wordt. Wie zal het in vredesnaam in zijn hoofd halen dit te verstoren zeg.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  vrijdag 17 september 2021 @ 18:27:57 #4
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201402429
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:26 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Waanzin dat het nodig is maar zeer verstandig als dit nodig geacht wordt. Wie zal het in vredesnaam in zijn hoofd halen dit te verstoren zeg.
Oh, ik kan wel een bepaalde groep verzinnen die niet zo heel erg respectvol omgaat met de Holocaust. En daar wonen er in Amsterdam best veel van.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 17 september 2021 @ 18:29:10 #5
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201402438
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Oh, ik kan wel een bepaalde groep verzinnen die niet zo heel erg respectvol omgaat met de Holocaust. En daar wonen er in Amsterdam best veel van.
Is dat ook een groep waar je toevallig de pik op hebt?
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 17 september 2021 @ 18:29:35 #6
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_201402440
Wat een onzin :')
Wat, gaan ze de politie sturen en een deur intrappen als iemand het raam open heeft voor wat voor reden dan ook? :') _O-
Achterlijk wijf.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_201402446
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:26 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Waanzin dat het nodig is maar zeer verstandig als dit nodig geacht wordt. Wie zal het in vredesnaam in zijn hoofd halen dit te verstoren zeg.
Het monument staat in Amsterdam Oost.
De bewoners van de flats die het monument omringen staan, laten we zeggen, niet allemaal bekend om hun tolerantie naar Joden. De hoeveelheid politie en de noodverordening zullen wel voorkomen dat het monument op de dag van onthulling vernield wordt, maar het zou mij niet verbazen als het binnen een week vernield of beklad wordt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201402524
Als ik daar zou wonen zou ik puur uit protest uitgebreid op mijn balkon gaan staan kijken. Krijg nou ff lekker de tering met je noodbevel :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_201402567
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het monument staat in Amsterdam Oost.
De bewoners van de flats die het monument omringen staan, laten we zeggen, niet allemaal bekend om hun tolerantie naar Joden. De hoeveelheid politie en de noodverordening zullen wel voorkomen dat het monument op de dag van onthulling vernield wordt, maar het zou mij niet verbazen als het binnen een week vernield of beklad wordt.
Dit wist ik niet, waanzin om het maar zo te zeggen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  vrijdag 17 september 2021 @ 18:43:04 #10
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201402577
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:29 schreef Id_do_her het volgende:

Is dat ook een groep waar je toevallig de pik op hebt?
Als ze normaal doen, niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 17 september 2021 @ 18:45:19 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201402606
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:39 schreef TigerXtrm het volgende:
Als ik daar zou wonen zou ik puur uit protest uitgebreid op mijn balkon gaan staan kijken. Krijg nou ff lekker de tering met je noodbevel :')
Boh, megastoere mensen :9~
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 17 september 2021 @ 18:46:41 #12
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201402621
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:39 schreef TigerXtrm het volgende:
Als ik daar zou wonen zou ik puur uit protest uitgebreid op mijn balkon gaan staan kijken. Krijg nou ff lekker de tering met je noodbevel :')
Dat kun je natuurlijk makkelijk roepen vanuit Analplug, Gelderland. Held! :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 17 september 2021 @ 18:57:03 #13
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201402775
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:26 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Waanzin dat het nodig is maar zeer verstandig als dit nodig geacht wordt. Wie zal het in vredesnaam in zijn hoofd halen dit te verstoren zeg.
Waar blijkt uit dat het nodig is?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 17 september 2021 @ 18:57:48 #14
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201402788
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Als ze normaal doen, niet.
Dat zal andersom ook vast zo zijn.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 17 september 2021 @ 19:00:04 #15
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201402813
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:57 schreef Id_do_her het volgende:

Dat zal andersom ook vast zo zijn.
Ik doe altijd normaal. Een deel van die groep 'usual suspects' op regelmatige basis niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 17 september 2021 @ 19:03:47 #16
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201402858
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik doe altijd normaal.
:')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201402956
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het monument staat in Amsterdam Oost.
De bewoners van de flats die het monument omringen staan, laten we zeggen, niet allemaal bekend om hun tolerantie naar Joden. De hoeveelheid politie en de noodverordening zullen wel voorkomen dat het monument op de dag van onthulling vernield wordt, maar het zou mij niet verbazen als het binnen een week vernield of beklad wordt.
Dan kun je er ook vanuit gaan dat het monument binnen de kortste keren is beklad/gesloopt.

Edit: ja wat jij ook al zei :P

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2021 19:11:40 ]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 september 2021 @ 19:11:44 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201402977
Hoe gaat het met die muur?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201402979
Die noodverordening is dus eigenlijk bedoeld om een groot gedeelte van Amsterdam te verhullen, want je zou maar eens beseffen dat de hoofdstad vol zit met allochtonen die helemaal niets ophebben van onze normen, waarde, de geschiedenis daarachter en de reden waarom.
  vrijdag 17 september 2021 @ 19:18:13 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201403071
Is het handig om een holocaustmonument te maken en openen in een stad vol geïmporteerde antisemieten?

Ergens hoop ik dat dat monument vernield wordt om mensen maar weer eens wakker te schudden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201403117
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:26 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Waanzin dat het nodig is maar zeer verstandig als dit nodig geacht wordt. Wie zal het in vredesnaam in zijn hoofd halen dit te verstoren zeg.
Je kent ze vast wel. Het zijn vaak suikerpatienten.
pi_201403135
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Die noodverordening is dus eigenlijk bedoeld om een groot gedeelte van Amsterdam te verhullen, want je zou maar eens beseffen dat de hoofdstad vol zit met allochtonen die helemaal niets ophebben van onze normen, waarde, de geschiedenis daarachter en de reden waarom.
Spijker op de kop.

Wegkijken in het kwadraat dit.
pi_201403174
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:29 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Wat een onzin :')
Wat, gaan ze de politie sturen en een deur intrappen als iemand het raam open heeft voor wat voor reden dan ook? :') _O-
Achterlijk wijf.
Dus ik bakte een eitje he maar toen moest ik de eerste boodschap doen, eenmaal op de wc bleek het ook tijd voor boodschap twee. Fok! erbij en opeens rook ik brandlucht ik snel naar de keuken raam open....en dat is hoe ik hier in de gevangenis terecht gekomen ben kinderen.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_201403245
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:25 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]
Dus ik bakte een eitje he maar toen moest ik de eerste boodschap doen, eenmaal op de wc bleek het ook tijd voor boodschap twee. Fok! erbij en opeens rook ik brandlucht ik snel naar de keuken raam open....en dat is hoe ik hier in de gevangenis terecht gekomen ben kinderen.
Overtreden van een noodverordening. Antisemitisme. Kortom: je bent een staatsvijand. Minimaal 20 jaar Guantanamo Bay.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_201403289
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:57 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Waar blijkt uit dat het nodig is?
?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201403385
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:29 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Wat een onzin :')
Wat, gaan ze de politie sturen en een deur intrappen als iemand het raam open heeft voor wat voor reden dan ook? :') _O-
Achterlijk wijf.
Dit! Huisvredebreuk.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 17 september 2021 @ 19:38:28 #27
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201403398
quote:
Jij schreef:

quote:
Waanzin dat het nodig is
Vandaar mijn vraag.

- Is het nodig?;
- Is het zo lang (13 tot 17) nodig?;
- Waarom is er zo lang gewacht met het bekendmaken?

Vragen die de gemeenteraad allemaal had kunnen stellen als Halsema het fatsoen had gehad om de noodverordening tijdig bekend te maken. Die onthulling is niet afgelopen maandag pas ingepland.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201403492
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Oh, ik kan wel een bepaalde groep verzinnen die niet zo heel erg respectvol omgaat met de Holocaust. En daar wonen er in Amsterdam best veel van.
Friezen, zoals de Damschreeuwer? Of Urkers?
pi_201403517
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik doe altijd normaal.
Dat bepalen wij wel meneertje.
  vrijdag 17 september 2021 @ 19:50:22 #30
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_201403578
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:29 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Is dat ook een groep waar je toevallig de pik op hebt?
Maakt dat ook maar iets uit? Aandacht afleiden much.
pi_201403653
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:38 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Jij schreef:
[..]
Vandaar mijn vraag.

- Is het nodig?;
- Is het zo lang (13 tot 17) nodig?;
- Waarom is er zo lang gewacht met het bekendmaken?

Vragen die de gemeenteraad allemaal had kunnen stellen als Halsema het fatsoen had gehad om de noodverordening tijdig bekend te maken. Die onthulling is niet afgelopen maandag pas ingepland.
Wellicht kun je zinnen in zijn totaliteit leren lezen, het zal een echte eyeopener voor je zijn.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201403781
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Boh, megastoere mensen :9~
Wat, moet je stoer zijn om op je eigen balkon te staan? :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_201403801
Wanneer mag de burgemeester een noodverordening instellen:
quote:
In geval van oproerige beweging, van andere ernstige wanordelijkheden of van rampen, dan wel van ernstige vrees voor het ontstaan daarvan, is de burgemeester bevoegd alle bevelen te geven die hij ter handhaving van de openbare orde of ter beperking van gevaar nodig acht. Daarbij kan van andere dan bij de Grondwet gestelde voorschriften worden afgeweken.
Je zou het misschien een wanordelijkheid kunnen noemen als iemand de radio iets te hard heeft staan of iets ongewenst roept, maar een ernstige wanordelijkheid.....
pi_201404211
Ik snap dit wel. We moeten natuurlijk niet hebben dat het falende immigratiebeleid live op TV zichtbaar is. Ze weten heel goed dat ze de afgelopen decennia massa's antisemieten geïmporteerd hebben, die maar wat graag gaan provoceren.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_201404234
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]
--------------------

Wat een land zijn we geworden :N :N :N
Zegt een persoon die ik al 2 keer andersdenkenden kampen in heb zien wensen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 17 september 2021 @ 20:41:35 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201404350
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Het monument staat in Amsterdam Oost.
De bewoners van de flats die het monument omringen staan, laten we zeggen, niet allemaal bekend om hun tolerantie naar Joden. De hoeveelheid politie en de noodverordening zullen wel voorkomen dat het monument op de dag van onthulling vernield wordt, maar het zou mij niet verbazen als het binnen een week vernield of beklad wordt.
Ik weet niet hoe bekend jij bent in Amsterdam, maar ik kan je verzekeren dat het monument aan de Weesperstraat op een plek staat waar vroeger de zogenaamde Jodenbuurt was en dat is toch echt gewoon Amsterdam Centrum.

Ik heb overigens de namen van mijn vermoorde familieleden geadopteerd en gefinancierd op het monument.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_201404383
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:20 schreef Starhopper het volgende:
Burgemeester Halsema schrijft in een brief aan omwonenden van het monument dat de noodverordening geldt tussen 11.00 en 17.00 uur. In die periode mogen zij niet van een afstand kijken naar de onthulling, bijvoorbeeld vanaf het balkon. Ook moeten ramen en deuren gesloten blijven "om een ongestoord verloop van de onthulling mogelijk te maken", schrijft de burgemeester.

De gemeente wil voorkomen dat het moment van de onthulling per ongeluk of expres wordt verstoord door muziek, hard gepraat of geschreeuw. "Net als tijdens de Nationale Dodenherdenking op 4 mei, is dit een emotioneel moment en we willen dit op ingetogen wijze kunnen onthullen", zegt een woordvoerder. Tijdens de jaarlijkse herdenking op 4 mei is ook een noodverordening van kracht.
Lijkt me eerder protest uitlokken, niet tegen het monument maar tegen de extreme noodverordening. Mensen verbieden de ramen te openen...
En "niet van een afstand kijken naar de onthulling, bijvoorbeeld vanaf het balkon", staat het zo geformuleerd? Dan zou je wel op het balkon kunnen staan om naar iets anders te kijken?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_201404426
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:26 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Waanzin dat het nodig is maar zeer verstandig als dit nodig geacht wordt. Wie zal het in vredesnaam in zijn hoofd halen dit te verstoren zeg.
't Blijft Amsterdam. Vind het ook een zwaar middel, maar 'k kan het me ergens wel voorstellen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201404450
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]
--------------------

Bizar dat dit nodig is omdat er anders kans is op verstoring. Wat een land zijn we geworden :N :N :N Urkers rondleiden lijkt mij wel een goed idee!
Bizar land zijn we gewowrden dat noodverordeningen worden misbruikt voor wat in de verste verte geen noodsituatie is. Puur machtsmisbruik dat de Urker jongeren weer iets minder smakeloos maakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 17 september 2021 @ 20:50:09 #40
408813 crew  trein2000
pi_201404522
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 20:03 schreef maan_man het volgende:
In geval van oproerige beweging, van andere ernstige wanordelijkheden of van rampen, dan wel van ernstige vrees voor het ontstaan daarvan, is de burgemeester bevoegd alle bevelen te geven die hij ter handhaving van de openbare orde of ter beperking van gevaar nodig acht. Daarbij kan van andere dan bij de Grondwet gestelde voorschriften worden afgeweken.
Je zou het misschien een wanordelijkheid kunnen noemen als iemand de radio iets te hard heeft staan of iets ongewenst
En je kunt ook nog wel iets vinden van de proportionaliteit. Mensen verbieden om in hun eigen huis iets te doen gaat heel ver. Of het voorkomen van geluidsoverlast daar nou voldoende tegenover zet…

Ik denk ook dat dit zo niet kan…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201404610
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 september 2021 20:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik snap dit wel. We moeten natuurlijk niet hebben dat het falende immigratiebeleid live op TV zichtbaar is. Ze weten heel goed dat ze de afgelopen decennia massa's antisemieten geïmporteerd hebben, die maar wat graag gaan provoceren.
De enige serieuze provocatie bij zo'n soort gelegenheid kwam van een Fries.
  vrijdag 17 september 2021 @ 21:04:45 #42
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201404780
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:54 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Wellicht kun je zinnen in zijn totaliteit leren lezen, het zal een echte eyeopener voor je zijn.
Of jij leert om niet in cirkeltjes te redeneren.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201404871
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Oh, ik kan wel een bepaalde groep verzinnen die niet zo heel erg respectvol omgaat met de Holocaust. En daar wonen er in Amsterdam best veel van.
Ik gok dat het gaat om de aanhangers van een totaal achterlijke religie.
Een bevolkingsgroep die zichzelf totaal buiten de samenleving plaatst maar die bij GL niks verkeerd kan doen.

Buitenproportioneel om mensen in hun huis op te sluiten. Het ontbreekt er nog maar aan dat men verplicht wordt om de ramen af te plakken met verduisteringspapier.
Gezellig met elkaar in het donker onder het genot van een heerlijk kopje tulpenbollensoep.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_201405034
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:29 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Wat een onzin :')
Wat, gaan ze de politie sturen en een deur intrappen als iemand het raam open heeft voor wat voor reden dan ook? :') _O-
Achterlijk wijf.
Snipers op de daken.

Het zal er van af hangen hoe graag ze het wil handhaven en hoe het juridisch zit.
Als ze hoe dan ook mensen binnen wil houden dan stuur je de politie met een bevel tot binnentreding.
Maar misschien volstaat het dat een BOA met een camera bewijs verzamelt en dat de bewoner dan later een boete krijgt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 17 september 2021 @ 21:18:46 #45
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201405043
En niemand in die buurt die even een kort geding aanspant? Dit vind ik toch wel zo’n buitenproportionele maatregel.
Als er nou toevallig een specifiek iemand daar woont waarvan je aanwijzingen hebt dat die de openbare orde gaat verstoren, dan laat je die even melden op politie bureau ( let wel aanwijzingen, niet vermoedens).
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201405146
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 september 2021 21:04 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Of jij leert om niet in cirkeltjes te redeneren.
Ja want zo beredeneer ik en niet de gemeente Amsterdam lol
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201405182
Holocaust zijn die lui daar nogsteeds mee bezig. Move on man we zitten nu met 'muh-covid19`
pi_201405208
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:39 schreef TigerXtrm het volgende:
Als ik daar zou wonen zou ik puur uit protest uitgebreid op mijn balkon gaan staan kijken. Krijg nou ff lekker de tering met je noodbevel :')
Of een Palestijnse vlag uithangen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 17 september 2021 @ 21:29:21 #49
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_201405263
Ik dacht dat muren racistisch waren? :wtf:
Je maintiendrai -XOXO-
pi_201406750
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 21:09 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik gok dat het gaat om de aanhangers van een totaal achterlijke religie.
Een bevolkingsgroep die zichzelf totaal buiten de samenleving plaatst maar die bij GL niks verkeerd kan doen.

Buitenproportioneel om mensen in hun huis op te sluiten. Het ontbreekt er nog maar aan dat men verplicht wordt om de ramen af te plakken met verduisteringspapier.
Gezellig met elkaar in het donker onder het genot van een heerlijk kopje tulpenbollensoep.
Apart hoe je tweede alinea volstrekt tegenstrijdig is met de eerste.

Waarom zouden er zulke draconische maatregelen nodig zijn als ze toch niks verkeerd kunnen doen?
pi_201407794
Niks herdenkt de oorlog zo goed als een verbod om zelfs maar je raam of balkon te gebruiken. Stel je voor dat mensen ergens onvrede over kunnen tonen!
pi_201409217
Enige wat ik hier zie is een groep, die achter de schermen nog aan een hoop touwtjes kan trekken w/
.
  zaterdag 18 september 2021 @ 07:22:57 #53
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201409253
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het monument staat in Amsterdam Oost.
De bewoners van de flats die het monument omringen staan, laten we zeggen, niet allemaal bekend om hun tolerantie naar Joden. De hoeveelheid politie en de noodverordening zullen wel voorkomen dat het monument op de dag van onthulling vernield wordt, maar het zou mij niet verbazen als het binnen een week vernield of beklad wordt.
Er was inderdaad veel verzet tegen het monument vanuit de buurt. Dus zijn de maatregelen wellicht nodig.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201409277
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 07:22 schreef Megumi het volgende:

[..]
Er was inderdaad veel verzet tegen het monument vanuit de buurt. Dus zijn de maatregelen wellicht nodig.
Feit dat “halalsema ik vind slavernij zo erg dat ik in mijn monumentale pand van een slavenhandelaar blijf wonen”, dit nodig vond, zegt al meer dan genoeg.
  zaterdag 18 september 2021 @ 07:33:35 #55
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201409285
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 07:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Feit dat “halalsema ik vind slavernij zo erg dat ik in mijn monumentale pand van een slavenhandelaar blijf wonen”, dit nodig vond, zegt al meer dan genoeg.
Ik denk eerder dat het raar is dat er nu pas een monument komt. En heb wel begrip voor de maatregelen. Er zal maar een mafkees zijn die de boel gaat verpesten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 18 september 2021 @ 07:48:13 #56
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201409329
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 07:33 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat het raar is dat er nu pas een monument komt. En heb wel begrip voor de maatregelen. Er zal maar een mafkees zijn die de boel gaat verpesten.
Dan zorg je maar voor voldoende beveiliging en politie bij de onthulling zodat je die binnen een minuut in een busje opgevouwen hebt. Niet een hele buurt binnenshuis opsluiten omdat je iets verwacht. Bovendien als die mensen hun afkeer willen laten blijken, dan hebben ze daar de vrijheid voor in principe.

Het doet me een beetje denken aan Trump die al die demonstranten weg had laten slaan voor zijn fotomoment bij die kerk.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 18 september 2021 @ 07:49:17 #57
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201409334
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 07:48 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dan zorg je maar voor voldoende beveiliging en politie bij de onthulling zodat je die binnen een minuut in een busje opgevouwen hebt. Niet een hele buurt binnenshuis opsluiten omdat je iets verwacht. Bovendien als die mensen hun afkeer willen laten blijken, dan hebben ze daar de vrijheid voor in principe.

Het doet me een beetje denken aan Trump die al die demonstranten weg had laten slaan voor zijn fotomoment bij die kerk.
Overdrijven is ook een kunst.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201409351
Femke. Milf
  zaterdag 18 september 2021 @ 07:56:32 #59
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201409364
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 07:49 schreef Megumi het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een kunst.
Hebben de buurt bewoners het recht om op hun balkons te zitten?
Hebben de buurtbewoners het (grond)recht om te demonstreren?
Is het niet een heel zwaar middel voor een burgemeester om naar een noodbevel te grijpen om een onthulling van iets vlekkeloos te laten verlopen?

Ik heb in de berichtgeving ook niets gezien over duidelijke aanwijzingen dat er iets fout zou kunnen gaan, geen Facebook of app groepen met oproepen tot geweld enz.. het lijkt puur een voorzorgsmaatregel om eventueel onwelkome geluiden te onderdrukken, sorry hoor, maar daar is een noodbevel niet voor bedoeld.

In die zin maak ik ook de vergelijking met Trump, ambtelijk machtsmisbruik met als doel een mooi plaatje voor de media neer te zetten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 18 september 2021 @ 07:58:06 #60
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201409372
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 07:56 schreef nixxx het volgende:

[..]
Hebben de buurt bewoners het recht om op hun balkons te zitten?
Hebben de buurtbewoners het (grond)recht om te demonstreren?
Is het niet een heel zwaar middel voor een burgemeester om naar een noodbevel te grijpen om een onthulling van iets vlekkeloos te laten verlopen?

Ik heb in de berichtgeving ook niets gezien over duidelijke aanwijzingen dat er iets fout zou kunnen gaan, geen Facebook of app groepen met oproepen tot geweld enz.. het lijkt puur een voorzorgsmaatregel om eventueel onwelkome geluiden te onderdrukken, sorry hoor, maar daar is een noodbevel niet voor bedoeld.

In die zin maak ik ook de vergelijking met Trump, ambtelijk machtsmisbruik met als doel een mooi plaatje voor de media neer te zetten.
De communicatie over de maatregelen had beter gekund. En Trump? Die is uniek en met niemand te vergelijken. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201409552
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:29 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Wat een onzin :')
Wat, gaan ze de politie sturen en een deur intrappen als iemand het raam open heeft voor wat voor reden dan ook? :') _O-
Achterlijk wijf.
Dit
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201409759
Dus je mag niet even je kop buiten de deur steken om "kut!" naar de buurvrouw te roepen?

What's next, witte tuinstoelen zijn racistisch?

Ik hoop dat men spontaan de polonaise doet op de galerij. Dás pas inburgeren!
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_201409817
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 07:48 schreef nixxx het volgende:

Het doet me een beetje denken aan Trump die al die demonstranten weg had laten slaan voor zijn fotomoment bij die kerk.
Achteraf blek ook dat de feiten anders waren en dat je nu nepnieuws verspreid. :@
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 18 september 2021 @ 09:10:54 #64
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201409951
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 september 2021 08:58 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Achteraf blek ook dat de feiten anders waren en dat je nu nepnieuws verspreid. :@
Oh, daar heb ik toendertijd verder niets over gelezen, excuses als dat zo is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 18 september 2021 @ 09:11:48 #65
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201409960
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 07:22 schreef Megumi het volgende:

[..]
Er was inderdaad veel verzet tegen het monument vanuit de buurt. Dus zijn de maatregelen wellicht nodig.
Dan staat het monument misschien toch op de verkeerde plek.

Ik kan me niet voorstellen dat Femke iets te zeggen heeft over MIJN ramen in MIJN huis.
Tot nooit .......
  zaterdag 18 september 2021 @ 09:12:00 #66
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201409961
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 07:58 schreef Megumi het volgende:

[..]
De communicatie over de maatregelen had beter gekund. En Trump? Die is uniek en met niemand te vergelijken. :')
Het gaat niet om de communicatie over de maatregelen, het gaat erom dat de maatregelen inhoudelijk volkomen overtrokken en disproportioneel zijn.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201409992
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Die noodverordening is dus eigenlijk bedoeld om een groot gedeelte van Amsterdam te verhullen, want je zou maar eens beseffen dat de hoofdstad vol zit met allochtonen die helemaal niets ophebben van onze normen, waarde, de geschiedenis daarachter en de reden waarom.
Gelukkig gaan onze opper allochtonen daar naar toe.
pi_201410271
Dus we misbruiken macht voor een noodbevel om de allochtonen aldaar (geheel Amsterdam inmiddels) te verhullen voor de buitenwereld, want dat staat niet goed.
pi_201410449
Dit gaat om al die spiegels, die reflecteren de gebouwen eromheen.
Op de projecttekeningen zie je bomen, in de realiteit de lelijke gebouwen.

Das voor de foto’s van de internationale pers natuurlijk niet zo mooi, als dikke tante Sjaan daar uit de ramen hangt.
pi_201410529
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 07:53 schreef laforest het volgende:
Femke. Milf
Met der tanden stijf op elkaar is er niets aan.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_201410675
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:57 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Dat zal andersom ook vast zo zijn.
Als je deze toon nou ook eens aanslaat tegen de groep waar jij en Sparrow het over hebben...

Ious
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zaterdag 18 september 2021 @ 10:23:55 #72
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201410798
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ik heb ze ook liever op een paar plekken qua hoeveelheden op een relatief klein stuk Nederland.
Makkelijker te vinden voor deportatie. (Naar land van afkomst, voor ik “trein” en “kamp” bullshit naar me gegooid krijg)
Een allochtoon is iemand van wie 1 ouder in het buitenland geboren is. Wat doe je met de allochtonen die hier in Boerenkoolstronkeradeel zijn geboren uit 1 buitenlandse ouder? Met je ‘naar het land van afkomst’?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_201410984
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Een allochtoon is iemand van wie 1 ouder in het buitenland geboren is. Wat doe je met de allochtonen die hier in Boerenkoolstronkeradeel zijn geboren uit 1 buitenlandse ouder? Met je ‘naar het land van afkomst’?
Naar dat land van het andere paspoort he.
pi_201411113
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:01 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Met der tanden stijf op elkaar is er niets aan.
Ze heeft toch geen tanden in haar kont?
pi_201411271
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:56 schreef laforest het volgende:

[..]
Ze heeft toch geen tanden in haar kont?
Door zo te praten zoals dat zij doet, span je ook alles aan.
Dus die zal ook wel strak gespannen zijn....oh wacht !
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_201411983
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:14 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Door zo te praten zoals dat zij doet, span je ook alles aan.
Dus die zal ook wel strak gespannen zijn....oh wacht !
<3
pi_201413230
Volgens mij hebben jullie geen flauw idee waar dat monument ligt, of wel?

Het ligt aan een park (Hoftuin) en er zijn nauwelijks woningen in de directe omgeving. Eigenlijk het enige gebouw met direct uitzicht op het monument is de Weesperflat. Dat is een studentencomplex.

Dus al dat gelul over allochtonen of over 'tante Sjaan' die uit het raam hangt, mag gerust achterwege blijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2021 14:06:21 ]
  zaterdag 18 september 2021 @ 17:48:20 #78
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201415571
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:14 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Als je deze toon nou ook eens aanslaat tegen de groep waar jij en Sparrow het over hebben...

Ious
Doe ik vaak genoeg.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 18 september 2021 @ 17:48:44 #79
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201415578
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:50 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Maakt dat ook maar iets uit? Aandacht afleiden much.
Ja.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201415762
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 14:05 schreef Sodemieters het volgende:
Volgens mij hebben jullie geen flauw idee waar dat monument ligt, of wel?

Het ligt aan een park (Hoftuin) en er zijn nauwelijks woningen in de directe omgeving. Eigenlijk het enige gebouw met direct uitzicht op het monument is de Weesperflat. Dat is een studentencomplex.

Dus al dat gelul over allochtonen of over 'tante Sjaan' die uit het raam hangt, mag gerust achterwege blijven.
Dus eigenlijk gewoon een nutteloze maatregel van Halsema?
  zaterdag 18 september 2021 @ 18:21:24 #81
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201415964
Tja zolang er mensen zijn die in een nazi uniform dragen en iemand met een joden ster onder schot houden zijn bepaalde maatregelen helaas nog nodig wellicht?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201416133
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:01 schreef AchJa het volgende:

Dus eigenlijk gewoon een nutteloze maatregel van Halsema?
Helaas niet, want er zijn altijd wel een paar gekkies en wappies die zo'n onthulling en herdenking willen ontregelen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_201416154
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:01 schreef AchJa het volgende:
Dus eigenlijk gewoon een nutteloze maatregel van Halsema?
:Y
Maar dit is gelukkig pas de eerste :') :') _O- _O-
Wachten op iemand die zijn webcam op balkon zet en gaat streamen naar YouTube _O_ _O_
pi_201416285
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Oh, ik kan wel een bepaalde groep verzinnen die niet zo heel erg respectvol omgaat met de Holocaust. En daar wonen er in Amsterdam best veel van.
Wonen er zoveel Urkers in de Weesperstraat ja? :o
pi_201416322
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Oh, ik kan wel een bepaalde groep verzinnen die niet zo heel erg respectvol omgaat met de Holocaust. En daar wonen er in Amsterdam best veel van.
Wonen er veel Harskampers en Urkers in Amsterdam?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201416323
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:52 schreef Drxx het volgende:

[..]
Wonen er zoveel Urkers in de Weesperstraat ja? :o
Oh spuit 11.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201416637
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 07:56 schreef nixxx het volgende:

[..]
Hebben de buurt bewoners het recht om op hun balkons te zitten?
Hebben de buurtbewoners het (grond)recht om te demonstreren?
Is het niet een heel zwaar middel voor een burgemeester om naar een noodbevel te grijpen om een onthulling van iets vlekkeloos te laten verlopen?

Ik heb in de berichtgeving ook niets gezien over duidelijke aanwijzingen dat er iets fout zou kunnen gaan, geen Facebook of app groepen met oproepen tot geweld enz.. het lijkt puur een voorzorgsmaatregel om eventueel onwelkome geluiden te onderdrukken, sorry hoor, maar daar is een noodbevel niet voor bedoeld.

In die zin maak ik ook de vergelijking met Trump, ambtelijk machtsmisbruik met als doel een mooi plaatje voor de media neer te zetten.
Los van de trend dat burgemeesters en ministers vrijelijk en geheel onrechtsstatelijk shoppen in noodbevoegdheden, het is ook een oud probleem waar gewoon wettelijk helemaal niks mee is gedaan.

We hebben nou eenmaal plechtigheden en feestelijkheden op de openbare weg, vanuit de veronderstelling dat iedereen zich plechtig dan wel feestelijk gedraagt. Dat ging mis bij de damschreeuwer en dat ging mis bij Sinterklaasvieringen. Dan kun je zeggen als dat niet door iedereen gedeeld wordt dan moet het maar niet meer op de openbare weg.

Of je kunt het verstoren daarvan strafbaar stellen. Daar is best wat voor te zeggen, gewoon netjes een wettelijke uitzondering regelen voor dergelijke gelegenheden. Maar je kunt niet zelf eerst iets organiseren, om dan te claimen dat er een noodsituatie is wanneer niet iedereen het bijbehorende sentiment uit. Rechtsstaat is het sleutelwoord hier, je kan met en via het recht het gewenste doel bereiken en dat is m.i. een legitiem doel, wat niet kan is de rechtsstaat aan je laars lappen voor een ceremonie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 18 september 2021 @ 19:37:33 #88
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201416822
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:38 schreef golfer het volgende:

[..]
Helaas niet, want er zijn altijd wel een paar gekkies en wappies die zo'n onthulling en herdenking willen ontregelen.
moet je voor een gekkie de ramen van een hele flat dichthouden? Mogen de bewoners niet zien en horen wat er voor hun deur gebeurt?

Bij geen enkele festiviteit doen we dat. Ik zou niet weten waarom nu wel.
Tot nooit .......
  zaterdag 18 september 2021 @ 19:54:54 #89
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_201417043
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:21 schreef Megumi het volgende:
Tja zolang er mensen zijn die in een nazi uniform dragen en iemand met een joden ster onder schot houden zijn bepaalde maatregelen helaas nog nodig wellicht?
Dan gaat de politie er maar voor zorgen dat zij dat niet gaan verstoren. Al weten we beiden voor wie de maatregelen wel bedoeld zijn. Maar je gaat geen burgers het recht op leven in hun eigen woning aantasten en verbieden ergens naar te kijken. Hoe bizar kun je het krijgen zeg.
pi_201417088
Weet Halsema al welke button ze op gaat doen :') :') _O-
  zaterdag 18 september 2021 @ 20:01:05 #91
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_201417137
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:21 schreef Megumi het volgende:
Tja zolang er mensen zijn die in een nazi uniform dragen en iemand met een joden ster onder schot houden zijn bepaalde maatregelen helaas nog nodig wellicht?
Het geeft duidelijk de dubbele meetlat aan waarlangs sommige zaken gelegd worden. Als wat jongeren op een besloten feest een gek pakkie aantrekken is Leiden in last en dan scheelt het volgens de media niet veel of kamp Urk zal binnenkort verrijzen maar als er daadwerkelijk angst voor antisemitisme moet zijn probeert men het voor het voetlicht vandaan te houden zodat men ongestoord, met een dramatisch gezicht, op een plechtigheid kan zeggen "Dit nooit meer"
What a joke :')
pi_201420207
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 19:54 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Dan gaat de politie er maar voor zorgen dat zij dat niet gaan verstoren. Al weten we beiden voor wie de maatregelen wel bedoeld zijn. Maar je gaat geen burgers het recht op leven in hun eigen woning aantasten en verbieden ergens naar te kijken. Hoe bizar kun je het krijgen zeg.
Vertel, voor wie zijn de maatregelen volgens jou dan bedoeld? Zoals gezegd gaat het in de praktijk eigenlijk alleen om een studentencomplex aan de overkant van de weg.
pi_201420230
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dus eigenlijk gewoon een nutteloze maatregel van Halsema?
Dat weet ik niet. Het lijkt mij overtrokken, maar ik heb natuurlijk niet de informatie die zij wel heeft, qua dreigingsbeeld.
  zaterdag 18 september 2021 @ 23:00:18 #94
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_201420434
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 19:37 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
moet je voor een gekkie de ramen van een hele flat dichthouden? Mogen de bewoners niet zien en horen wat er voor hun deur gebeurt?

Bij geen enkele festiviteit doen we dat. Ik zou niet weten waarom nu wel.
Wat is nou het probleem? Die mensen moeten 1 dagje de ramen en gordijnen dichthouden. En die dag mogen ze niet op hun balkon komen. Gordijnen zijn niet eens verplicht zolang je maar niet uit je raam kijkt. Het is niet alsof ze maanden lang in de kelder opgesloten zitten. Dus geen probleem.
  zaterdag 18 september 2021 @ 23:05:52 #95
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_201420527
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 september 2021 23:00 schreef borbit het volgende:

[..]
Wat is nou het probleem? Die mensen moeten 1 dagje de ramen en gordijnen dichthouden. En die dag mogen ze niet op hun balkon komen. Gordijnen zijn niet eens verplicht zolang je maar niet uit je raam kijkt. Het is niet alsof ze maanden lang in de kelder opgesloten zitten. Dus geen probleem.
Wat je eigenlijk zegt is dat als er een monument wordt onthuld ter nagedachtenis aan de tijd waarin er mensen onder moesten duiken, het geen probleem is als mensen daar een dagje voor onder moeten duiken?
Het valt me nog mee dat je niet zegt dat de mensen die dag maar een stukje in hun dagboek moeten schrijven ipv op hun balkon te staan of uit hun raam te kijken

[ Bericht 3% gewijzigd door the-eye op 18-09-2021 23:21:07 ]
  zaterdag 18 september 2021 @ 23:06:29 #96
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201420538
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 september 2021 23:00 schreef borbit het volgende:

[..]
Wat is nou het probleem? Die mensen moeten 1 dagje de ramen en gordijnen dichthouden. En die dag mogen ze niet op hun balkon komen. Gordijnen zijn niet eens verplicht zolang je maar niet uit je raam kijkt. Het is niet alsof ze maanden lang in de kelder opgesloten zitten. Dus geen probleem.
draai de vraag eens om.
wat is het probleem als je wel op het balkon zit of er een raam open staat. Die mensen hadden misschien wat visite geplanned of een feesje. Geen probleem zeker dat dat nu niet doorgaat.

gelukkig vinden meer mensen een vreemde gang van zaken....
Hoogleraar Recht en Samenleving Jan Brouwer (Rijksuniversiteit Groningen) stelt echter dat de politie machteloos is als omwonenden toch de balkons op gaan. Brouwer is kritisch op de handelswijze van Halsema. „Deze bepaling in de noodverordening is in strijd met het huisrecht dat is verankerd in de Grondwet. Om grondrechten van burgers te beperken, is er een wettelijke basis nodig, een wet afkomstig van de regering en Tweede Kamer. Die ontbreekt in dit geval.”

[ Bericht 17% gewijzigd door Speekselklier op 19-09-2021 08:18:20 ]
Tot nooit .......
  zondag 19 september 2021 @ 07:40:52 #97
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_201423061
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 september 2021 23:00 schreef borbit het volgende:

[..]
Wat is nou het probleem? Die mensen moeten 1 dagje de ramen en gordijnen dichthouden. En die dag mogen ze niet op hun balkon komen. Gordijnen zijn niet eens verplicht zolang je maar niet uit je raam kijkt. Het is niet alsof ze maanden lang in de kelder opgesloten zitten. Dus geen probleem.
Het ok vinden dat mensen niet uit hun raam mogen kijken. Lees je wel wat je opschrijft?!
  zondag 19 september 2021 @ 15:09:25 #98
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201427305
Ik begrijp de maatregelen wel. Zeker als er jongeren en ouderen zijn die met een Joden ster rond lopen of in een nazi uniform rondlopen. Zo een mafkees wil je niet bij zo een monument? Of op een balkon wat zeggen. Of door een open raam. Of een bepaalde arm omhoog steken? Zelf woon ik dicht bij het monument en ga daar maandag even langs.

[ Bericht 7% gewijzigd door Megumi op 19-09-2021 15:27:22 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 19 september 2021 @ 15:56:16 #99
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201427997
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 15:09 schreef Megumi het volgende:
Ik begrijp de maatregelen wel. Zeker als er jongeren en ouderen zijn die met een Joden ster rond lopen of in een nazi uniform rondlopen. Zo een mafkees wil je niet bij zo een monument? Of op een balkon wat zeggen. Of door een open raam. Of een bepaalde arm omhoog steken? Zelf woon ik dicht bij het monument en ga daar maandag even langs.
liever de kans op een gestrekte arm dan een hele flat opsluiten wat mij betreft. Dacht je werkelijk dat je die tegenhoud met dit verbod? Nu is elk bewoner het slachtoffer van mogelijk 1 wappie.
Tot nooit .......
pi_201428716
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 15:56 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
liever de kans op een gestrekte arm dan een hele flat opsluiten wat mij betreft. Dacht je werkelijk dat je die tegenhoud met dit verbod? Nu is elk bewoner het slachtoffer van mogelijk 1 wappie.
Het is ook het totaal verkeerde signaal. Je kunt niet met handhaving respect afdwingen en als je begint met handhaven nodig je het respect niet uit, integendeel. Moeten er ook BOA's mee bij elke begrafenis of zo voor het geval er een dwaze lul rondloopt?

Denk je nou echt dat die mensen die bezwaar maakten omdat ze het een verkeerde plek voor het monument vonden de plechtigheid gaan verstoren? Behandel de bureger nou niet als de vijand, als respectloos tuig want voor je het weet stelt het zich zo tegen de overheid op, en dan is dat nog terecht ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201429112
De omwonenden hebben zich een beetje Anne Frank kunnen voelen: "zorg dat je niet gezien wordt of de politie komt je halen".
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 19 september 2021 @ 17:16:16 #102
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_201429475
Ik had lekker provocerend uitgebreid gaan lunchen op mijn balkon tijdens de onthulling als ik daar had gewoond.
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
pi_201429538
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 17:16 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Ik had lekker provocerend uitgebreid gaan lunchen op mijn balkon tijdens de onthulling als ik daar had gewoond.
Lekker met zijn allen 'wie niet springt die is geen jood' zingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 19 september 2021 @ 17:52:01 #104
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201429884
Internethelden. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 19 september 2021 @ 18:11:20 #105
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_201430120
Beetje onhandige aanpak van de gemeente. Of in ieder geval qua PR erg onhandig ingestoken. Ik neem aan dat de buurt wel betrokken is bij de aanleg en onthulling van dit monument?
  zondag 19 september 2021 @ 18:49:06 #106
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_201430607
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 18:11 schreef beantherio het volgende:
Beetje onhandige aanpak van de gemeente. Of in ieder geval qua PR erg onhandig ingestoken. Ik neem aan dat de buurt wel betrokken is bij de aanleg en onthulling van dit monument?
Ze zijn er niet bij betrokken en niet uitgenodigd. Ze moeten alleen omdat Halsema het wil in lockdown.
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
  zondag 19 september 2021 @ 19:08:32 #107
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_201430790
Wat een gelul hier over Urkers in een Nazi-pakje.
Alsof dat een issue is in Amsterdam.

Halsema , die politiek Ozo correcte en verbindende tuthola , verdoezelt de ware reden: Joodse gebruiken en mensen zijn al jarenlang niet meer veilig in haar kansenwijken.
En uitingen hiervan moeten bij dit soort ceremonieen dus met machtsmiddelen voorkomen/beschermd worden.
pi_201430841
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 19:08 schreef kibo het volgende:
Wat een gelul hier over Urkers in een Nazi-pakje.
Alsof dat een issue is in Amsterdam.

Halsema , die politiek Ozo correcte en verbindende tuthola , verdoezelt de ware reden: Joodse gebruiken en mensen zijn al jarenlang niet meer veilig in haar kansenwijken.
En uitingen hiervan moeten bij dit soort ceremonieen dus met machtsmiddelen voorkomen/beschermd worden.
Idd, op deze manier de olifant in de kamer ontzien..
  zondag 19 september 2021 @ 19:23:08 #109
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201430952
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 19:08 schreef kibo het volgende:
Joodse gebruiken en mensen zijn al jarenlang niet meer veilig in haar kansenwijken.
En uitingen hiervan moeten bij dit soort ceremonieen dus met machtsmiddelen voorkomen/beschermd worden.
Dat monument staat helemaal niet in zo'n kansenwijk.

Het zou een beetje dom zijn om het in een kansenwijk neer te zetten. Dan moet je het 24/7 beveiligen anders wordt het gesloopt, als urinoir gebruikt of als afwerkplek gebruikt.
Tot nooit .......
pi_201430984
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 19 september 2021 @ 20:21:38 #111
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201431621
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 18:49 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

Ze zijn er niet bij betrokken en niet uitgenodigd. Ze moeten alleen omdat Halsema het wil in lockdown.
Onzin.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 19 september 2021 @ 21:55:13 #112
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201433136
quote:
13s.gif Op zondag 19 september 2021 20:21 schreef golfer het volgende:

[..]
Onzin.
oh ...

in de brief stond natuurlijk: komt allen naar de bijeenkomst. Vergeet ramen en deuren niet te sluiten anders wordt er ingebroken.

zo had ik het niet begrepen.
Tot nooit .......
  zondag 19 september 2021 @ 22:00:37 #113
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201433236
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:55 schreef Speekselklier het volgende:

oh ...

in de brief stond natuurlijk: komt allen naar de bijeenkomst. Vergeet ramen en deuren niet te sluiten anders wordt er ingebroken.

zo had ik het niet begrepen.
Jouw fantasie is een beetje op hol geslagen? :{w
Je weet er alles van hoe dit monument tot stand is gekomen en in hoeverre de buurtbewoners er wel bij betrokken zijn geweest?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 19 september 2021 @ 22:15:32 #114
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_201433526
Is er ergens een afdruk van de brief te vinden?
  zondag 19 september 2021 @ 22:38:09 #115
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201433939
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 22:00 schreef golfer het volgende:

[..]
Jouw fantasie is een beetje op hol geslagen? :{w
Je weet er alles van hoe dit monument tot stand is gekomen en in hoeverre de buurtbewoners er wel bij betrokken zijn geweest?
jij geeft aan dat de buurt wel uitgenodigd was. Ik schat dan in wat er in de brief stond hierover. Volgens het bericht van TS was het niet echt een uitnodiging.
Tot nooit .......
  zondag 19 september 2021 @ 22:42:38 #116
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201434011
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:38 schreef Speekselklier het volgende:


jij geeft aan dat de buurt wel uitgenodigd was. Ik schat dan in wat er in de brief stond hierover. Volgens het bericht van TS was het niet echt een uitnodiging.
De buurt is zeer betrokken geweest. Zie ook de docu er over die op dit moment wordt uitgezonden op NPO2
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 19 september 2021 @ 22:58:26 #117
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201434223
betrokken != uitgenodigd
Tot nooit .......
  maandag 20 september 2021 @ 01:51:07 #118
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201435294
Machtshebbers denken tegenwoordig dat ze alles kunnen maken. Over 10 jaar hebben we hier ook een staatsgreep.
pi_201436020
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 01:51 schreef leolinedance het volgende:
Machtshebbers denken tegenwoordig dat ze alles kunnen maken. Over 10 jaar hebben we hier ook een staatsgreep.
Ja ? Gaan Thierry en zijn kornuiten de wapens tevoorschijn halen ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_201436173
Een mooie monument. Eerlijk is eerlijk.
  maandag 20 september 2021 @ 11:35:08 #121
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201438880
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 06:25 schreef Pedroso het volgende:

Ja ? Gaan Thierry en zijn kornuiten de wapens tevoorschijn halen ?
Die ontkennen nu al bijna de holocaust, dus zou mij niks verbazen als die extreem-rechtse dombo's van die club van hem zoiets willen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 20 september 2021 @ 11:50:35 #122
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201439121
En behalve wat 'stoere' berichten van Internethelden hier op Fok! is er geen enkele klacht van een betreffende buurtbewoner geweest over die noodverordening.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_201439976
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 01:51 schreef leolinedance het volgende:
Machtshebbers denken tegenwoordig dat ze alles kunnen maken. Over 10 jaar hebben we hier ook een staatsgreep.
Hoi Arnold! :W
pi_201440206
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:35 schreef golfer het volgende:

[..]
Die ontkennen nu al bijna de holocaust, dus zou mij niks verbazen als die extreem-rechtse dombo's van die club van hem zoiets willen.
Donder toch op met je verzinsels.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 20 september 2021 @ 14:09:47 #125
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201440620
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:

Donder toch op met je verzinsels.
Geen verzinsel, zie de tweet van gisteren van de Grote Rechtse leider Thierry, waarin hij het woord Holocaust tussen aanhalingstekens zet. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_201441099
quote:
85s.gif Op maandag 20 september 2021 14:09 schreef golfer het volgende:

[..]
Geen verzinsel, zie de tweet van gisteren van de Grote Rechtse leider Thierry, waarin hij het woord Holocaust tussen aanhalingstekens zet. :{w
Ja, dat is citeren. De gebruikte woorden letterlijk citeren. De joodse organisaties hadden het over de holocaust en dat is niet hetzelfde als het sluipende proces van steeds meer anti-joodse maatregelen van daarvoor. Maar het fatsoen om dat onderscheid te maken tussen woorden die wel gebruikt zijn en niet gebruikt zijn kan de meute der middelmatigen niet meer opbrengen in het gelijk dat ze achterna lopen en dat zo heilig is dat alles is geoordloofd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 20 september 2021 @ 15:41:27 #127
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201441833
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:43 schreef Weltschmerz het volgende:

Ja, dat is citeren. De gebruikte woorden letterlijk citeren. De joodse organisaties hadden het over de holocaust en dat is niet hetzelfde als het sluipende proces van steeds meer anti-joodse maatregelen van daarvoor. Maar het fatsoen om dat onderscheid te maken tussen woorden die wel gebruikt zijn en niet gebruikt zijn kan de meute der middelmatigen niet meer opbrengen in het gelijk dat ze achterna lopen en dat zo heilig is dat alles is geoordloofd.
Wat jij wilt, knul.
Ik heb gelezen wat en hoe Thierry het schreef en ben zeker niet de enige die over die zogenaamde aanhalingstekens viel.
Zelfs het logo van zijn partijtje is aangepast:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_201442429
quote:
85s.gif Op maandag 20 september 2021 14:09 schreef golfer het volgende:

[..]
Geen verzinsel, zie de tweet van gisteren van de Grote Rechtse leider Thierry, waarin hij het woord Holocaust tussen aanhalingstekens zet. :{w
Links staat ook tussen aanhalingstekens. Ontkent hij ook link?
  maandag 20 september 2021 @ 19:47:43 #129
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201444922
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:03 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hoi Arnold! :W
?
  maandag 20 september 2021 @ 19:56:45 #130
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201445053
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 15:41 schreef golfer het volgende:

[..]
Wat jij wilt, knul.
Ik heb gelezen wat en hoe Thierry het schreef en ben zeker niet de enige die over die zogenaamde aanhalingstekens viel.
Zelfs het logo van zijn partijtje is aangepast:
[ link | afbeelding ]
Het filmpje in de onderstaande link is wel grappig?
https://www.krapuul.nl/sa(...)-in-de-tweede-kamer/
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201445967
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 15:41 schreef golfer het volgende:

[..]
Wat jij wilt, knul.
Ik heb gelezen wat en hoe Thierry het schreef en ben zeker niet de enige die over die zogenaamde aanhalingstekens viel.
Nee tuurlijk niet, je zult het zelfs niet zelf verzonnen hebben om je best te doen daarover te vallen. De meute van middelmatigen opereert als een meute, zover waren we al.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')