abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201400199
https://www.nu.nl/politie(...)olging-van-kaag.html

Ook demissionair minister van Defensie Ank Bijleveld stapt op vanwege de motie van afkeuring. Een Kamermeerderheid steunde de motie donderdag, waarop Bijleveld in eerste instantie besloot te blijven.

Eerder vandaag ontstond er onrust binnen de CDA over de keuze van Bijleveld om aan te blijven. Haar collega, demissionair minister van Buitenlandse Zaken Sigrid Kaag, stapte wèl op na de motie van afkeuring.
pi_201400251
Dat maakt het allemaal nog gênanter. Die blijft dus eerst gewoon zitten, dat is al gênant, maar die is nu dus gewoon teruggefloten door de partij.

Ank Bijleveld, wat een aanfluiting.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201400265
Zou zij dan wel kamerlid kunnen worden?
pi_201400276
Voor de bühne iets doen, is wel een beetje schering en inslag in Den Haag.
  vrijdag 17 september 2021 @ 15:10:34 #5
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_201400334
Stapte Rutte maar eens op
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_201400364
En Broekers-Knol?
pi_201400460
Wat een klucht :')
pi_201400500
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:10 schreef junkiesietze het volgende:
Stapte Rutte maar eens op
nee man :(
  vrijdag 17 september 2021 @ 15:25:33 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201400567
Zelf denken dat je door kan, binnen het kabinet denken dat je door kan en uit angst voor wat de kiezer denkt toch maar stoppen

Wat een idealen toch in Den Haag _O_
Laffe huichelaar
pi_201400581
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat maakt het allemaal nog gênanter. Die blijft dus eerst gewoon zitten, dat is al gênant, maar die is nu dus gewoon teruggefloten door de partij.

Ank Bijleveld, wat een aanfluiting.
Het CDA is dan ook een grote puinhoop.
pi_201400633
Man man man, wat een puinhoop. Hoeveel van de oorspronkelijke ministers ploeg zijn er nog over?
  † In Memoriam † vrijdag 17 september 2021 @ 15:36:29 #12
88815 The_Emotion
98.3
pi_201400692
Wat een stoelendans daar
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_201400817
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:30 schreef Niek92 het volgende:
Man man man, wat een puinhoop. Hoeveel van de oorspronkelijke ministers ploeg zijn er nog over?
Aantal vertrokken ministers

quote:
VVD: 6
D66: 3
CDA: 1
CU: 0
pi_201400949
Wat had Bijleveld als minister anders moeten doen precies? Ze heeft toch geen fouten gemaakt?
pi_201401043
Ben benieuwd welke vrouw of onzijdig persoon haar gaat opvolgen. Mannen mogen tenslotte geen minister van defensie meer worden.
pi_201401086
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Wat had Bijleveld als minister anders moeten doen precies? Ze heeft toch geen fouten gemaakt?
Het was zeker allemaal de schuld van Kaag alleen?
pi_201401293
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:46 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Aantal vertrokken ministers
[..]

Pfoeh. Van de 16 ministers en staatssecretarissen op het bordes bij de koning, niet normaal zo'n hoeveelheid.
pi_201401354
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat maakt het allemaal nog gênanter. Die blijft dus eerst gewoon zitten, dat is al gênant, maar die is nu dus gewoon teruggefloten door de partij.

Ank Bijleveld, wat een aanfluiting.
Dit hele kabinet is een aanfluiting. Dat zoveel mensen nog op de VVD hebben gestemd is voor mij onbegrijpelijk.
pi_201402214
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 september 2021 16:06 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het was zeker allemaal de schuld van Kaag alleen?
Wat mij betreft had Kaag geen schuld. Die is haar alleen aangepraat door de tweede kamer.
pi_201402265
Iedereen die nu staat te juichen dat Kaag opgerot is moet niet raar opkijken als ze over een maand ineens vicepremier is. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_201402324
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Zou zij dan wel kamerlid kunnen worden?
Nee.
pi_201402344
Ze voldoet wel ongeveer aan het gemiddelde. Dus tsja...

“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_201402355
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Wat mij betreft had Kaag geen schuld. Die is haar alleen aangepraat door de tweede kamer.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 02:54 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De val die je wist dat zou komen.

Want het is duidelijk: Kaag is totaal ongeschikt voor de politiek. Zij heeft het in een half jaar tijd voor elkaar gekregen om met zo'n beetje iedereen in Den Haag ruzie te maken.

En nu blijkt dat zij voor het ministerschap gewoon te licht is (of te dom), is het volkomen terecht dat de kamer haar heeft afgestraft en de facto naar huis gestuurd.
:?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2021 18:20:12 ]
pi_201402364
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 16:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit hele kabinet is een aanfluiting. Dat zoveel mensen nog op de VVD hebben gestemd is voor mij onbegrijpelijk.
Zoveel zijn het er niet hoor.
Ze zijn de grootste omdat erveelst te veel andere partijen zijn...
Vroeger was 31 zetels een middenmoot partij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201402505
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 16:03 schreef Joppiez het volgende:
Ben benieuwd welke vrouw of onzijdig persoon haar gaat opvolgen. Mannen mogen tenslotte geen minister van defensie meer worden.
Grapperhaus voorlopig _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201402520
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:19 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
[..]
:?
Ja, ja, de nuance is moeilijk voor sommigen.

Kaag is om de verkeerde redenen naar huis gestuurd. Het is een onmogelijk mens en daarom ongeschikt om deel uit te maken van de regering. Zij had nooit minister moeten worden. Ze kan geen leiding geven en maakt met haar holle retoriek ruzie met iedereen. Ook blokkeert ze nu al maandeling de formatie met haar bizarre eisenpakket.

Om die reden is het goed dat Nederland in elk geval is verlost van deze onbenul in de regering. Helaas blijft ze nog wel aan als partijleider, wat overigens het voordeel heeft dat hierdoor D66 zal wegzakken in de peilingen.

De tweede vraag is of Kaag schuld heeft aan wat er in Afghanistan is gebeurd en daarop is het antwoord ontkennend. Het land is overgenomen door de Taliban, waardoor 20 jaar militaire interventie totaal voor niets is geweest. Een trieste zaak maar daaraan heeft Kaag geen schuld.

Het was slechts de verantwoordelijkheid van de minister om de ambassade te laten ontruimen en het Nederlandse personeel te evacueren. Welnu, dat is toch gelukt?

Alleen ontstond er in het parlement het bizarre en belachelijke idee om Afghaans personeel op de ambassade, inclusief tolken, beveiligers en toiletdames naar Nederland te transporteren. Waarom en waartoe? Inclusief hun hele families.

Er is geen enkele wet of regel die zulks verplicht en om die reden was er ook niets voor gepland. Volkomen logisch. Laat die mensen lekker daar in hun eigen land blijven, hier hebben ze in elk geval niets te zoeken. Nederland is niet verantwoordelijk voor die Afghanen en heeft hen ook niet meer nodig.

Maar ja, de tweede kamer was helemaal op hol geslagen en Kaag heeft zich dat allemaal laten aanleunen.
pi_201402536
Ik neem aan dat er nog een commissariaatje klaarligt? Verder een zoveelste reden dat ik de politiek liefst de rug toekeer.
  vrijdag 17 september 2021 @ 18:54:03 #28
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201402738
Ik begrijp uit de recente berichten dat Bijleveld genaaid is door Kaag? Afgesproken dat ze geen politieke conclusies zouden trekken en het onderzoek af zouden wachten. Ondertussen heeft Kaag wel oa Rutte geinformeerd dat ze dacht aan aftreden maar degene die naast haar op het hakblok lag gewoon lekker laten liggen en ook vóór het blok gezet

Nieuw leiderschap _O_
Laffe huichelaar
pi_201402809
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:39 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Ja, ja, de nuance is moeilijk voor sommigen.

Kaag is om de verkeerde redenen naar huis gestuurd. Het is een onmogelijk mens en daarom ongeschikt om deel uit te maken van de regering. Zij had nooit minister moeten worden. Ze kan geen leiding geven en maakt met haar holle retoriek ruzie met iedereen. Ook blokkeert ze nu al maandeling de formatie met haar bizarre eisenpakket.

Om die reden is het goed dat Nederland in elk geval is verlost van deze onbenul in de regering. Helaas blijft ze nog wel aan als partijleider, wat overigens het voordeel heeft dat hierdoor D66 zal wegzakken in de peilingen.

De tweede vraag is of Kaag schuld heeft aan wat er in Afghanistan is gebeurd en daarop is het antwoord ontkennend. Het land is overgenomen door de Taliban, waardoor 20 jaar militaire interventie totaal voor niets is geweest. Een trieste zaak maar daaraan heeft Kaag geen schuld.

Het was slechts de verantwoordelijkheid van de minister om de ambassade te laten ontruimen en het Nederlandse personeel te evacueren. Welnu, dat is toch gelukt?

Alleen ontstond er in het parlement het bizarre en belachelijke idee om Afghaans personeel op de ambassade, inclusief tolken, beveiligers en toiletdames naar Nederland te transporteren. Waarom en waartoe? Inclusief hun hele families.

Er is geen enkele wet of regel die zulks verplicht en om die reden was er ook niets voor gepland. Volkomen logisch. Laat die mensen lekker daar in hun eigen land blijven, hier hebben ze in elk geval niets te zoeken. Nederland is niet verantwoordelijk voor die Afghanen en heeft hen ook niet meer nodig.

Maar ja, de tweede kamer was helemaal op hol geslagen en Kaag heeft zich dat allemaal laten aanleunen.
Jij denkt wel alle wijsheid in pacht te hebben is het niet?
pi_201402828
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:54 schreef timmmmm het volgende:
Ik begrijp uit de recente berichten dat Bijleveld genaaid is door Kaag? Afgesproken dat ze geen politieke conclusies zouden trekken en het onderzoek af zouden wachten. Ondertussen heeft Kaag wel oa Rutte geinformeerd dat ze dacht aan aftreden maar degene die naast haar op het hakblok lag gewoon lekker laten liggen en ook vóór het blok gezet

Nieuw leiderschap _O_
wat voor berichten?
Somebody that I used to know
  vrijdag 17 september 2021 @ 19:02:49 #31
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201402845
Laffe huichelaar
  vrijdag 17 september 2021 @ 19:04:09 #32
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201402861
Met het verraderlijkste nog wel de expliciete vraag aan Rutte dit helemaal stil te houden. Ook hij mocht Bijleveld dus niet inlichten, dan lijkt het een bewussie
Laffe huichelaar
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 17 september 2021 @ 19:04:33 #33
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201402865
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 16:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit hele kabinet is een aanfluiting. Dat zoveel mensen nog op de VVD hebben gestemd is voor mij onbegrijpelijk.
Omdat de meeste mensen een of twee lijsttrekkersdebatjes kijken en als de wind goed staat nog een stemwijzer invullen. Die gaan af op hoe iemand "overkomt" en de punchlines
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201402877
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:04 schreef timmmmm het volgende:
Met het verraderlijkste nog wel de expliciete vraag aan Rutte dit helemaal stil te houden. Ook hij mocht Bijleveld dus niet inlichten, dan lijkt het een bewussie
Ik zou het ook niet verteld hebben. Je bent geen vriendinnen. (al had ik niet van tevoren gelogen over dat je beiden blijft zitten. Ik zou dan geantwoord hebben dat je een eigen afweging maakt. Weet niet hoe Kaag dat heeft gedaan?).
Somebody that I used to know
pi_201402891
Benieuwd welke vrouw nu minister van defensie gaat worden.
pi_201402910
Hennis weer terug? :+
Somebody that I used to know
pi_201402922
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:54 schreef timmmmm het volgende:
Ik begrijp uit de recente berichten dat Bijleveld genaaid is door Kaag? Afgesproken dat ze geen politieke conclusies zouden trekken en het onderzoek af zouden wachten. Ondertussen heeft Kaag wel oa Rutte geinformeerd dat ze dacht aan aftreden maar degene die naast haar op het hakblok lag gewoon lekker laten liggen en ook vóór het blok gezet

Nieuw leiderschap _O_
Bijleveld had anders wel poep in haar ogen, begin april zei kaag dat ze zelf zou aftreden als er een motie van afkeuring over haar zou zijn en die door een meerderheid gesteund zou worden.

Als ze in april dat heeft gezegd, kan ze nu niet ineens iets anders doen
pi_201402944
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:07 schreef TheJanitor het volgende:
Benieuwd welke vrouw nu minister van defensie gaat worden.
Jorritsma?
Verdonk?
_O-
  vrijdag 17 september 2021 @ 19:10:58 #39
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201402960
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:05 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Ik zou het ook niet verteld hebben. Je bent geen vriendinnen. (al had ik niet van tevoren gelogen over dat je beiden blijft zitten. Ik zou dan geantwoord hebben dat je een eigen afweging maakt. Weet niet hoe Kaag dat heeft gedaan?).
Als ik samen met iemand aan een dossier werk, duidelijke afspraken maak over hoe we dat dossier afhandelen en hoe we erover naar buiten treden zo ik me op de eerste plaats aan die afspraken houden en als de realiteit is dat dit gewoonweg niet lukt, zou ik dit met de persoon waar ik nauw mee samen werk bespreken.

Ik zou niet iemand gewoon voor de bus donderen.

Je bent geen vriendinnen, maar je bent wel collega's en je werkt wel samen. Dan is het nogal smerig om het zo te spelen, zéker als je oreert over nieuw leiderschap
Laffe huichelaar
  vrijdag 17 september 2021 @ 19:12:20 #40
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201402985
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:08 schreef Cerveza33 het volgende:

[..]
Bijleveld had anders wel poep in haar ogen, begin april zei kaag dat ze zelf zou aftreden als er een motie van afkeuring over haar zou zijn en die door een meerderheid gesteund zou worden.

Als ze in april dat heeft gezegd, kan ze nu niet ineens iets anders doen
Zou het een idee zijn daar dan geen afspraken over te maken? Natuurlijk is het kinderlijk naief ervan uit te gaan dat anderen zich ook aan die gemaakte afspraken houden, maar dat maakt het niet minder onbetrouwbaar als partner
Laffe huichelaar
pi_201403191
Kaag valt gewoon smerig door de mand zoals verwacht.

Opent ook weer de ogen dat Rutte zo slecht nog niet is.
  vrijdag 17 september 2021 @ 19:31:55 #42
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201403303
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:26 schreef kurk_droog het volgende:
Kaag valt gewoon smerig door de mand zoals verwacht.

Opent ook weer de ogen dat Rutte zo slecht nog niet is.
Dat wil ik niet zeggen, wel dat ze in de politiek allemaal hetzelfde zijn
Laffe huichelaar
pi_201403345
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:07 schreef TheJanitor het volgende:
Benieuwd welke vrouw nu minister van defensie gaat worden.
Ik zeg Dick Berlijn of Patrick Cammaert. Maar het zal wel niet de bedoeling zijn dat er lui met verstand van zaken op die post komen... :')
pi_201403365
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:34 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik zeg Dick Berlijn of Patrick Cammaert.
Dick Berlijn, vind ik ook.
pi_201403416
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Omdat de meeste mensen een of twee lijsttrekkersdebatjes kijken en als de wind goed staat nog een stemwijzer invullen. Die gaan af op hoe iemand "overkomt" en de punchlines
Vooral vanuit het idee: hij die zonder zonde is werpe de eerste steen.
pi_201403465
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:26 schreef kurk_droog het volgende:
Kaag valt gewoon smerig door de mand zoals verwacht.

Opent ook weer de ogen dat Rutte zo slecht nog niet is.
Hoezo? Wat in dit dossier doet Rutte in gunstige zin opvallen?
pi_201403522
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:34 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik zeg Dick Berlijn of Patrick Cammaert. Maar het zal wel niet de bedoeling zijn dat er lui met verstand van zaken op die post komen... :')
Liever van Uhm dan Berlijn.
pi_201403560
Dick Berlijn is 71 jaar. Denk niet dat 'ie er zin in heeft.
pi_201403654
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:39 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Ja, ja, de nuance is moeilijk voor sommigen.

Kaag is om de verkeerde redenen naar huis gestuurd. Het is een onmogelijk mens en daarom ongeschikt om deel uit te maken van de regering. Zij had nooit minister moeten worden. Ze kan geen leiding geven en maakt met haar holle retoriek ruzie met iedereen. Ook blokkeert ze nu al maandeling de formatie met haar bizarre eisenpakket.

Om die reden is het goed dat Nederland in elk geval is verlost van deze onbenul in de regering. Helaas blijft ze nog wel aan als partijleider, wat overigens het voordeel heeft dat hierdoor D66 zal wegzakken in de peilingen.

De tweede vraag is of Kaag schuld heeft aan wat er in Afghanistan is gebeurd en daarop is het antwoord ontkennend. Het land is overgenomen door de Taliban, waardoor 20 jaar militaire interventie totaal voor niets is geweest. Een trieste zaak maar daaraan heeft Kaag geen schuld.

Het was slechts de verantwoordelijkheid van de minister om de ambassade te laten ontruimen en het Nederlandse personeel te evacueren. Welnu, dat is toch gelukt?

Alleen ontstond er in het parlement het bizarre en belachelijke idee om Afghaans personeel op de ambassade, inclusief tolken, beveiligers en toiletdames naar Nederland te transporteren. Waarom en waartoe? Inclusief hun hele families.

Er is geen enkele wet of regel die zulks verplicht en om die reden was er ook niets voor gepland. Volkomen logisch. Laat die mensen lekker daar in hun eigen land blijven, hier hebben ze in elk geval niets te zoeken. Nederland is niet verantwoordelijk voor die Afghanen en heeft hen ook niet meer nodig.

Maar ja, de tweede kamer was helemaal op hol geslagen en Kaag heeft zich dat allemaal laten aanleunen.
Maar als je als land je troepen naar een land stuurt dat een chaos is, dan heb je toch de plicht om over je troepen te bekommeren toch?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')