abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201398681
Paternotte (D66) richting Kuzu (Denk) na bekritiseren van de nieuwe maatregelen door Kuzu (zie voor het filmpje de FB-pagina van Kuzu):

‘Wat vindt u dan van de maatregelen in Turkije, die zijn ook vergaand’

Dit is wel het ultieme bewijs dat diversiteit, inclusie, aanpak discriminatie, geef het een naam, nooit maar dan ook nooit in goede handen is bij (vaak witte) politici van liberale/seculiere/progressieve partijen, zoals D66. De racistische reflex gaat diep en is nog gevaarlijker dan de openlijke reflex van de rechtse partijen.

DENK is hierom nodig. BIJ1 ook. Hopelijk zal ook Volt dit soort etnisch profileren hard aanpakken (nog niet overtuigd).
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 13:17:56 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201398741
Waar gaat dit over?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201398744
twitter

Dit fragment bedoel je denk ik? Vond ik ook een lage actie van Paternotte ja.
pi_201398752
Klopt vind ik ook
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201398755


[ Bericht 100% gewijzigd door Gibraltar70 op 17-09-2021 13:19:34 ]
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 17 september 2021 @ 13:19:32 #6
408813 crew  trein2000
pi_201398764
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:18 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Dit fragment bedoel je denk ik? Vond ik ook een lage actie van Paternotte ja.
Ronduit belachelijk, racistisch zelfs. D66-onwaardig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 17 september 2021 @ 13:23:53 #7
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201398810
Inderdaad een mooi voorbeeld van een racistische reflex. Dit soort zaken maken het lastig liberalen te vertrouwen met antiracisme. Daarvoor wordt het toch iets te vaak verloochend als dat beter uitkomt.
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 13:40:47 #8
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_201399008
Hé kijk, de racismekaart
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  vrijdag 17 september 2021 @ 14:13:58 #9
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201399471
Dat was niet best van Jan Paternotte.
pi_201399555
Sowieso een nare zuiger die Paternotte. Wat dat betreft heeft Denk het estafettestokje wel doorgegeven.
pi_201399573
D66'ers worden nu aangevallen door de mensen die ze pretenderen in bescherming te nemen. Genieten dit.
pi_201399588
quote:
Interessant
  vrijdag 17 september 2021 @ 14:40:51 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201399784
Ik zie er niet zoveel racistisch in aangezien Kuzu zich wel vaker als de zaakwaarnemer van de AK-partij opstelt


Dan mag je hem ook wel eens vragen hoe hij staat ten opzichte van het COVID-beleid van de regering die hij zo graag loopt te verdedigen
pi_201399805
Alsof Kuzu er geen dubbele agenda op na houdt. Eindelijk eens een D66er met een goed punt _O_

Mensen die dit racistisch vinden; gooi jezelf weg.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2021 14:43:19 ]
pi_201399894
Als COVID-19 geen pandemie was geweest had Kuzu een punt
  vrijdag 17 september 2021 @ 14:49:07 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201399922
Het is niet racistisch maar gewoon zwak whataboutism. Nu vind ik Kuzu een enge kwal met z'n loyaliteit aan Turkije, maar dat heeft verder niks met het debat te maken.
Huilen dan.
pi_201400004
Dubbel.

Aan de ene kant zit Kuzu in het Nederlandse parlement en heeft hij niks te vertellen over wat men in Turkije besluit. Aan de andere kant aast Paternotte er natuurlijk op dat hij Kuzu zo ver krijgt, dat hij het beleid van de AK-partij apartheid, etc. noemt.

Als het gaat over het Turkse beleid, zullen dat soort woorden niet uit de mond van Kuzu komen.
pi_201400050
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ronduit belachelijk, racistisch zelfs. D66-onwaardig.
Oh vind het er net als TS wel prima bij passen eigenlijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201400657
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 14:40 schreef Hexagon het volgende:
Ik zie er niet zoveel racistisch in aangezien Kuzu zich wel vaker als de zaakwaarnemer van de AK-partij opstelt


Dan mag je hem ook wel eens vragen hoe hij staat ten opzichte van het COVID-beleid van de regering die hij zo graag loopt te verdedigen
Ik snap de ophef ook niet zo.
  vrijdag 17 september 2021 @ 15:44:27 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201400790
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:33 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Ik snap de ophef ook niet zo.
Ach racisme is natuurlijk een strategie om vervelende vragen weg te honen. Maar dit gaat echt om meneer Kuzu en was hem ook gevraagd als hij Piet Jansen was geweest en hetzelfde had gedaan bij de Turkse coup.
  vrijdag 17 september 2021 @ 15:47:32 #21
194233 Friday12
Originele kloon
pi_201400835
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 september 2021 14:49 schreef Isdatzo het volgende:
Het is niet racistisch maar gewoon zwak whataboutism. Nu vind ik Kuzu een enge kwal met z'n loyaliteit aan Turkije, maar dat heeft verder niks met het debat te maken.
Betrekt hij turkije er zelf ook niet vaak bij? Of was dat weer zo'n andere kwal? Want dan vind ik het best wel een goede vraag :D
pi_201401126
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:40 schreef Plompzakker het volgende:
Hé kijk, de racismekaart
Ja, slechts te gebruiken als je verder geen moves meer hebt. Een soort van loserkaart.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_201401733
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 september 2021 14:49 schreef Isdatzo het volgende:
Het is niet racistisch maar gewoon zwak whataboutism. Nu vind ik Kuzu een enge kwal met z'n loyaliteit aan Turkije, maar dat heeft verder niks met het debat te maken.
Dit. Van racisme is hier geen sprake.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201401819
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 14:40 schreef Hexagon het volgende:
Ik zie er niet zoveel racistisch in aangezien Kuzu zich wel vaker als de zaakwaarnemer van de AK-partij opstelt


Dan mag je hem ook wel eens vragen hoe hij staat ten opzichte van het COVID-beleid van de regering die hij zo graag loopt te verdedigen
Debat ging toen over buitenlandbeleid, dan is het logisch dat je het dan hebt over bijv. Turkije.

Debat van gisteren ging over NEDERLANDSE coronadebat, dan is het raar om aan Kuzu vragen te stellen over Turkije.

#denieuwebestuurscultuur
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_201401844
Ik moet zeggen dat dit me ook wel stoort, bij elk punt wat Kuzu maakt wordt Turkije er bij gesleept. Heeft hij het over een onderdrukte groep, gaan ze gelijk vragen wat hij van de Koerden vindt. Valt me al veel langer op en is gewoon zwak, kinderachtig gedrag.

Paternotte had hier ook gewoon gestopt moeten worden door de voorzitter.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201401850
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 17:24 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Debat ging toen over buitenlandbeleid, dan is het logisch dat je het dan hebt over bijv. Turkije.

Debat van gisteren ging over NEDERLANDSE coronadebat, dan is het raar om aan Kuzu vragen te stellen over Turkije.

#denieuwebestuurscultuur
het was een aparte vraag dat vond ik wel. Maar echt totaal niet rascistisch.
pi_201401870
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 17:29 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
het was een aparte vraag dat vond ik wel. Maar echt totaal niet rascistisch.
Nee, racistisch is het niet. Hij zou het niet vragen (denk ik) aan 'n Turk die zich niet gedraagt als Nederlands afgevaardigde van de AK-partij.

Aan de andere kant is het compleet irrelevant in een discussie over het Nederlandse cojona-beleid. Het blijft lastig voor linksige en liberale mensen, voormalig allochtoon klapvee dat opeens 'n eigen mening heeft i.p.v. braaf bij het kruisje te tekenen nadat er stemmen zijn geronseld bij de moskee en koffiehuizen.
pi_201402557
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 17:31 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee, racistisch is het niet. Hij zou het niet vragen (denk ik) aan 'n Turk die zich niet gedraagt als Nederlands afgevaardigde van de AK-partij.

Aan de andere kant is het compleet irrelevant in een discussie over het Nederlandse cojona-beleid. Het blijft lastig voor linksige en liberale mensen, voormalig allochtoon klapvee dat opeens 'n eigen mening heeft i.p.v. braaf bij het kruisje te tekenen nadat er stemmen zijn geronseld bij de moskee en koffiehuizen.
Je tweede kolom is net zo treffend als Haller afgelopen woensdag.

Terugkomend op je eerste kolom; dit is gewoon racistisch. Kuzu wordt hier aangesproken totaal onnodig en irrelevant op zijn roots en daarmee zegt Paternotte eigenlijk: ken je grens als tweederangsburger.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_201403833
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:41 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Je tweede kolom is net zo treffend als Haller afgelopen woensdag.

Terugkomend op je eerste kolom; dit is gewoon racistisch. Kuzu wordt hier aangesproken totaal onnodig en irrelevant op zijn roots en daarmee zegt Paternotte eigenlijk: ken je grens als tweederangsburger.
Nou, ik denk dat 'ie uit was op iets anders. Hij wilde Kuzu laten zeggen dat het beleid van Erdogan zorgt voor apartheid en weet ik welke termen er allemaal nog meer waren gebruikt.

Maar goed, wat Turkije doet tegen corona is compleet irrelevant in een discussie in Nederland. Alsof Paternotte zelf iets 'n goed idee zou vinden, puur en alleen vanwege het feit dat Turkije het ook zo ongeveer doet.
  zaterdag 18 september 2021 @ 00:26:02 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201407706
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 17:24 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Debat ging toen over buitenlandbeleid, dan is het logisch dat je het dan hebt over bijv. Turkije.

Debat van gisteren ging over NEDERLANDSE coronadebat, dan is het raar om aan Kuzu vragen te stellen over Turkije.

#denieuwebestuurscultuur
Het is misschien een beetje flauw maar als je zoals Kuzu het Nederlandse parlement gebruikt om de belangen van Turkse regering te gaan verdedigen, andere parlementariers je dus gaan aanvallen op het beleid van de Turkse regering.

Heeft Kuzu helemaal zelf over zich afgeroepen.
pi_201409377
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:41 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Je tweede kolom is net zo treffend als Haller afgelopen woensdag.

Terugkomend op je eerste kolom; dit is gewoon racistisch. Kuzu wordt hier aangesproken totaal onnodig en irrelevant op zijn roots en daarmee zegt Paternotte eigenlijk: ken je grens als tweederangsburger.
Ik denk eerder dat jij dit zelf invult omdat je zelf het gevoel hebt dat mensen je als een 2e rangs burger zien.
pi_201412657
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 00:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is misschien een beetje flauw maar als je zoals Kuzu het Nederlandse parlement gebruikt om de belangen van Turkse regering te gaan verdedigen, andere parlementariers je dus gaan aanvallen op het beleid van de Turkse regering.

Heeft Kuzu helemaal zelf over zich afgeroepen.
Belangen van de Turkse regering? Wtf man. Wat is dit voor goedkope retoriek? Lees is even alle moties van de door Kuzu zijn ingediend. Je gelooft in je eigen waarheid man. Je moet accepteren dat mensen andere inzichten en voorkeuren kunnen hebben, dit heeft niets met spionnage of wat dan ook te maken.

Dit is meteen ook de laatste keer dat ik op dit soort laffe en onjuiste aantijgingen ga reageren.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_201412679
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 07:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat jij dit zelf invult omdat je zelf het gevoel hebt dat mensen je als een 2e rangs burger zien.
Totaal niet. Ik ben een gelukkig mens.

Ik verdien bijna 3x modaal in mijn eentje, woon in een multiculturele stad waar ik lekker naar mijn moskee kan en naar de voetbalclub. Op werk een leidinnggevende positie. Ik vind het leven heerlijk en prima.

Maar.. ik ben ook maatschappelijk betrokken en vind politiek interessant. Ik zet mij in voor een beter en eerlijker Nederland.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_201414017
Zolang Kuzu zijn Turkse nationaliteit niet heeft afgelegd heeft het niets met etnische profilering laat staan racisme te maken. Je kunt natuurlijk nooit claimen het Nederlandse volk te vertegenwoordigen als je bij een ander volk wil horen en zelfs onder de Turkse strafwet wil blijven valleen voor wat je in de Kamer zegt.

Wel hypocriet van Paternotte natuurlijk, wiens partij zegt dat een dubbele nationaliteit niets uitmaakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 18 september 2021 @ 16:14:17 #35
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_201414672
Laag bij de grond van Paternotte, maar ik heb nul sympathie voor Kuzu die geen moeite heeft om inzake de erkenning van de Armeense genocide intimidatiecampagnes aan te wakkeren tegen andere Turks-Nederlandse Kamerleden.

Je moet als buitenlander wel op een bepaalde manier denken natuurlijk. Net zo erg als Paternotte. :')
  zaterdag 18 september 2021 @ 17:49:23 #36
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201415585
Je zou denken dat in een partij waar Sidney Smeets door de screening glibberde het geheven vingertje wat achterwege zou blijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Smegma. op 18-09-2021 19:06:55 ]
  zaterdag 18 september 2021 @ 18:59:03 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201416348
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:14 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Belangen van de Turkse regering? Wtf man. Wat is dit voor goedkope retoriek? Lees is even alle moties van de door Kuzu zijn ingediend. Je gelooft in je eigen waarheid man. Je moet accepteren dat mensen andere inzichten en voorkeuren kunnen hebben, dit heeft niets met spionnage of wat dan ook te maken.

Dit is meteen ook de laatste keer dat ik op dit soort laffe en onjuiste aantijgingen ga reageren.
Ik verwijs nog eens naar dat filmpje uit 2016 van na de coup in Turkije. Het hele parlementvalt over hem heen dat hij vooral de Turkse regering goed loopt te praten. Dus ja dan gaan andere kamerleden hem zien als vertegenwoordiger van de Turkse regering en hem bevragen op hun beleid.
pi_201417105
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik verwijs nog eens naar dat filmpje uit 2016 van na de coup in Turkije. Het hele parlementvalt over hem heen dat hij vooral de Turkse regering goed loopt te praten. Dus ja dan gaan andere kamerleden hem zien als vertegenwoordiger van de Turkse regering en hem bevragen op hun beleid.
Dus omdat je een ander idee aan overhoudt, misschien wel vanwege je roots, kennis en contacten in en over dat land. Ben je iemand met een dubbele agenda of iemand die Kamerlid-werk verricht voor een ander land.

Jij moet echt bij jezelf ten rade gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gibraltar70 op 19-09-2021 00:23:54 ]
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 21:15:35 #39
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201418371
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik verwijs nog eens naar dat filmpje uit 2016 van na de coup in Turkije. Het hele parlementvalt over hem heen dat hij vooral de Turkse regering goed loopt te praten. Dus ja dan gaan andere kamerleden hem zien als vertegenwoordiger van de Turkse regering en hem bevragen op hun beleid.
Paternotte zat fout hier, punt uit. En als je Kuzu veroordeelt voor een positie over Turkije dan moet je niet met dit soort opmerkingen aankomen die hem vragen een positie over Turkije in te nemen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')