abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 10 oktober 2021 @ 14:15:42 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201704111
Nog 1:43

Straf tegen Poland!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 10 oktober 2021 @ 14:16:50 #52
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_201704142
Hup Holland hup!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator zondag 10 oktober 2021 @ 14:20:26 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201704218
Afgelopen

POLEN naar de volgende ronde!!!
Tot over 4 jaar :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 10 oktober 2021 @ 14:24:00 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201704281
toch teveel strafjes gepakt hoor, paar keer 5 tegen 3 overleefd wel maar het kost ook gewoon teveel energie en je kunt niet zo goed aanvallen op die manier

persoon van de match, Nicky tjin-a-tjon en een poolse dame

geen keepersters al was de poolse dame helemaal stukgeschoten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201915446
twitter
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 oktober 2021 @ 07:54:13 #56
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_201915817
Er zit ongetwijfeld weer een of ander vaag verhaal achter die medailles ("het binnenste lijntje staat voor eenheid, de puntjes vertegenwoordigen diversiteit", dat soort geneuzel), maar ik vind ze best mooi ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 6 november 2021 @ 12:34:57 #57
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_202054436
Kimberley Bos en Karlien Sleper vinden het Coronaregime in China zwaar.

quote:
Minder dan vier maanden voor de start van de Olympische Winterspelen maakten skeletonster Kimberley Bos en monobobster Karlien Sleper als eerste (potentiėle) Nederlandse olympiėrs kennis met het strikte coronaregime in Peking. Een verhaal over Chinezen in maanpakken, busvervoer onder politiebegeleiding en een eenzaam bestaan op de hotelkamer. "Het hele regime was ik beu."

Het was ergens in de laatste week van haar trainingsstage in Peking toen Sleper zich hardop afvroeg of ze nog wel naar Olympische Winterspelen wilde gaan. "Jeetje, waarom zou dat leuk zijn? Ik heb het beeld van de Olympische Spelen dat je er met plezier naartoe gaat en ervan moet genieten. Dat brengt ook resultaten met zich mee. Maar dat plezier had ik niet."

Als eerste (potentiėle, want ze moeten zich nog kwalificeren) Nederlandse olympiėrs reisden Sleper en Bos vorige maand naar Peking voor een testevenement op de olympische bobsleebaan. En dus werden zij drie weken lang onderworpen aan het coronaregime dat ook in februari tijdens de Winterspelen gaat gelden: van een verplicht verblijf in het hotel tot het dagelijks testen op het coronavirus en het verplicht dragen van een mondkapje.

"Het is zeker streng", aldus skeletonster Bos tegen NU.nl. "Elke dag testen en met handschoenen aan je eten ophalen: dat zijn dingen die je niet zo snel meemaakt. Maar na drie weken was ik er wel aan gewend en deed ik het automatisch."

Sleper, die zich hoopt te plaatsen op de monobob, een nieuwe discipline op de Winterspelen: "Ik had wel verwacht dat het streng zou zijn, maar zó streng… In de eerste dagen keek ik mijn ogen uit dat mensen in een astronautenpak zaten en zoveel met desinfectiesproeiers bezig waren. In de laatste weken was ik keihard aan het lachen. Het is bizar overdreven allemaal."

...

https://www.nu.nl/sport-o(...)-maar-naar-huis.html
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 6 november 2021 @ 12:38:26 #58
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_202054483
Ik ben vooral verbaasd dat Karlien Sleper mogelijk op weg is naar de Spelen, benieuwd via welke weg precies (want de monobobs hebben zelfs in het olympische seizoen nog niet echt een vast circuit met wedstrijden, het zijn vooral losse dingen hier en daar).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202431346
quote:
Te weinig sneeuw, te veel virus: donkere wolken pakken samen boven de Winterspelen in Peking

Zelden passeert een groot sportevenement zonder voorafgaande kopzorgen, maar de komende Winterspelen van Peking 2022, van 4 tot 20 februari, moeten aan een steeds groeiend volume obstakels het hoofd bieden. Een overzicht.

Gebrek aan sneeuw

Dat Peking als eerste locatie zowel de zomer- als de winterversie van de Spelen organiseert, toont dat de klimatologische omstandigheden in de Chinese hoofdstad – amper 44 meter boven de zeespiegel, Koppenberg-hoogte – zich niet echt lenen voor sneeuw- en ijspret. Daarom trekken langlaufers, skiėrs en schansspringers naar bergen tot 220 kilometer buiten de stad, maar ook daar sneeuwt het zelden. Om dat niet onbelangrijke manco op te vangen, staan tientallen kanonnen klaar voor een kunstmatige versie van het witte spul. Dat de plaatselijke skistations daarvoor jaarlijks meer dan een miljard liter water gebruiken, zorgt voor een aanzienlijke milieubelasting in een streek die veel te lijden heeft onder de droogte. De plaatselijke boeren zien knarsetandend toe hoe het schaarse vocht voor sportief vertier dient. Het Kazachse Almaty probeerde tijdens de toewijzingsprocedure in 2015 dat zwakke punt uit te buiten door de boodschap Keeping it Real te gebruiken. Een promovideo pochte met de slogans ‘Echte sneeuw, echte wintersfeer, echte winterspelen’. Tevergeefs. Peking haalde het met 44 stemmen tegen 40.

Gebrek aan traditie

In de Zomerspelen geldt China als een absolute gigant, die deze eeuw op de medailletabellen alleen de VS moet laten voorgaan, maar in de diepvriesversie staat het land diep in de buik van het peloton. Uit de Spelen van 2018 bracht China met zijn 1,4 miljard inwoners slechts één gouden medaille mee, wat leidde tot een 16de plaats. Ter vergelijking: Noorwegen met zijn 5,4 miljoen inwoners behaalde veertien keer goud. In eigen land zal China zijn portie blingbling ongetwijfeld fors aandikken, maar ook dat zal het enthousiasme bij de bevolking niet meteen tot grote hoogte opschroeven. Wintersporten als skiėn stonden/staan wegens te duur en te bourgeois haaks op de communistische heilsleer. Pas de jongste jaren waagt de uitbreidende middenklasse zich vaker op de latten, maar het land mist traditie in deze disciplines.

De dreiging van de nieuwe virusvariant

De Chinese overheid – notoir omfloerst en verhullend in haar uitspraken – formuleerde het deze week met onverwacht veel scherpte: de nieuwe omikronvariant van het covid-virus vormt de grootste bedreiging voor Peking 2022. “Ik denk dat we qua preventie en controle voor bijkomende uitdagingen staan”, verklaarde een woordvoerder van Buitenlandse Zaken. China wil door zeer strenge maatregelen zijn evenement virusvrij houden. Als dat lukt, boekt het regime een groot succes in zijn propagandaoorlog met de rest van de wereld. De Chinese overheid heeft nog geen melding gemaakt van besmettingen met de nieuwe variant.

De strijd tegen het virus

Tokio 2021 weerde alle toeschouwers, maar Peking 2022 laat voorlopig nog wel Chinese fans toe. De atleten, officials en reporters die wel aanwezig zullen zijn, moeten uiteraard strikte beperkingen ondergaan. De 2.900 atleten worden in bubbels ondergebracht en moeten dagelijks een test ondergaan. Wie zich zonder vaccinatie meldt, moet bij aankomst drie weken in quarantaine. Begin december wordt een tweede versie van het handboek met alle maatregelen verwacht. Ook die voorschriften kunnen nog geactualiseerd worden in de loop van de volgende maanden.

De verdwijning van Peng Shuai

En plots belandde het repressieve karakter van China pal in het hart van de internationale sport. Peng Shuai, een 35-jarige tennisster met twee grandslam­titels in het dubbel en drie olym­pische edities achter haar naam, verdween vorige maand enkele weken compleet uit beeld nadat ze een hoge partijfunctionaris van seksueel misbruik had beschuldigd. De Women’s Tennis Association (WTA) eiste opheldering en trok gisteren zijn toernooien uit China en Hongkong terug. Onder meer Novak Djokovic, Kim Clijsters en Naomi Osaka uitten hun bezorgdheid over het lot van hun collega, gevolgd door heel wat regeringen. Na enkele weken verscheen online een video waarop Peng Shuai te zien was, maar net als een onderhoud met IOC-baas Thomas Bach kon dat niet alle twijfels over haar lot wegnemen. ­Zoals steeds in deze dossiers kiest het IOC voor stille diplomatie, maar zolang er geen sluitend bewijs is over haar lot, zal de zaak-Peng Shuai ­wegen op Peking 2022.

De dreiging van een diplomatieke boycot

Een sportieve boycot is – gelukkig – nergens aan de orde, maar steeds meer landen overwegen om geen diplomatieke vertegenwoordiging af te vaardigen. Onder meer de Verenigde Staten, Canada, Australiė en Groot-Brittanniė willen zich op die manier verzetten tegen het brutale optreden van China in Tibet, Hongkong en Xingjiang. De Russische president Vladimir Poetin, een man met een rekkelijke ethiek, heeft zijn komst naar de openingsplechtigheid wel bevestigd. Toen Peking in 2008 de Zomerspelen ontving, had de overheid drie protestparken aangeduid, waar malcontente burgers hun grieven publiek konden maken. (Gegadigden moesten daarvoor wel een vergunning aanvragen, geen enkele werd toegestaan.) Dit keer horen dergelijke zones niet bij de Chinese plannen.
  donderdag 2 december 2021 @ 11:42:56 #60
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202431933
Peking 2022 en Qatar 2022. Een rampjaar qua toernooitoewijzingen, zonder oog voor de (klimatologische) omstandigheden. Wat een heerlijke berg smeergeld moeten de keuzeheren ontvangen hebben om dit mogelijk te maken.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 december 2021 @ 15:21:30 #61
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_202435283
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:15 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ach, een boycot met enige invloed komt er toch niet (dat er een of andere president is die niet komt, boeiend), twee keer iets tegen het virus dus dat telt als één en een gebrek aan traditie is ook niet zo belangrijk, dat was er in Zuid-Korea ook. Gebrek aan sneeuw en de problemen rondom het virus in het algemeen lijken me wel de voornaamste dingen...
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202435793
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ach, een boycot met enige invloed komt er toch niet (dat er een of andere president is die niet komt, boeiend), twee keer iets tegen het virus dus dat telt als één en een gebrek aan traditie is ook niet zo belangrijk, dat was er in Zuid-Korea ook. Gebrek aan sneeuw en de problemen rondom het virus in het algemeen lijken me wel de voornaamste dingen...
Ik hoor iedere 4 jaar dat er problemen zijn met (gebrek aan) sneeuw.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2021 15:57:52 ]
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 december 2021 @ 16:04:59 #63
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_202435898
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:57 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Ik hoor iedere 4 jaar dat er problemen zijn met (gebrek aan) sneeuw.
In Vancouver niet, volgens mij :+

Het komt ook vast wel goed, maar feit is dat het er nu grotendeels gewoon groen uitziet, dat is natuurlijk niet top.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202714066
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:04 schreef heywoodu het volgende:
Recent was er groot nieuws: de IIHF, IOC en NHL hebben een akkoord bereikt en NHL-spelers mogen weer mee gaan doen aan de Spelen *O*

Geen gedevalueerd toernooi zoals in Pyeongchang dus, maar een echt toptoernooi.
quote:
De Noord-Amerikaanse ijshockeycompetitie NHL heeft zondag twaalf wedstrijden uitgesteld. De impact op de kalender brengt mogelijk de deelname van de ijshockeyers aan de Olympische Winterspelen in Peking (4-20 februari) in gevaar.

Het gaat om twaalf wedstrijden waarbij teams de Amerikaans-Canadese grens moeten oversteken, voorzien tussen 20 en 23 december. De partijen worden uitgesteld vanwege het toenemend aantal coronabesmettingen in de VS.

De NHL was van plan een pauze van drie weken in te lassen om de spelers te laten deelnemen aan de Winterspelen. Maar als een groot aantal wedstrijden wordt uitgesteld, dan komt dit op de helling te staan. De NHL kondigde zondag aan dat het de komende dagen de knoop zal doorhakken.
pi_202714078
Harbin (ook een stad met 5 miljoen mensen) was veel geschikter geweest voor deze OS

Morgen min 18 graden

https://www.bbc.com/news/in-pictures-55529089
  maandag 20 december 2021 @ 07:36:09 #66
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202714414
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 03:04 schreef Idisrom het volgende:
Harbin (ook een stad met 5 miljoen mensen) was veel geschikter geweest voor deze OS

Morgen min 18 graden

https://www.bbc.com/news/in-pictures-55529089

Heeft ook al een schaatsbaan.
  Redactie Sport maandag 20 december 2021 @ 07:48:49 #67
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202714474
Ik vind inlassen echt het meest lelijke woord wat er bestaat.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 20 december 2021 @ 07:52:44 #68
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_202714504
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 03:04 schreef Idisrom het volgende:
Harbin (ook een stad met 5 miljoen mensen) was veel geschikter geweest voor deze OS

Morgen min 18 graden

https://www.bbc.com/news/in-pictures-55529089

Nog iets kouder en wedstrijden zouden niet door kunnen gaan (in elk geval de buitensporten) :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202754434
quote:
De spelers van de National Hockey League (NHL), de prestigieuze Noord-Amerikaanse ijshockeycompetitie, zullen niet naar de Winterspelen in Peking (4-20 februari) trekken. De NHL nam de beslissing na het uitstel van een reeks NHL-duels als gevolg van de coronapandemie, zo meldden verschillende Amerikaanse media.

Volgens mediabronnen hebben de NHL en de spelersvakbond een akkoord bereikt dat de clubs geen spelers naar Peking zullen sturen. De NHL had tot 10 januari de tijd om zich terug te trekken uit de Winterspelen zonder een boete te betalen.

Als NHL-spelers niet deelnemen aan de Winterspelen, kunnen er twee weken worden toegevoegd aan het NHL-schema, waardoor elke club zijn 82 reguliere seizoenswedstrijden zou kunnen herschikken. Zonder de NHL-supersterren verliezen de Winterspelen echter veel van hun glamour, zoals vorige editie in het Zuid-Koreaanse Pyeongchang reeds het geval was. Toen wonnen de Russen.
pi_202754496
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 15:51 schreef wimderon het volgende:

[..]

En andere landen die ook spelers hebben in de NHL?
pi_202754678
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 15:54 schreef Nober het volgende:

[..]
En andere landen die ook spelers hebben in de NHL?
`Zo te lezen stuurt de NHL helemaal geen spelers voor welk land dan ook.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 december 2021 @ 16:11:22 #72
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_202754778
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 15:54 schreef Nober het volgende:

[..]
En andere landen die ook spelers hebben in de NHL?
Het is niet echt een keuze van de landen, maar vooral van de eigenaren van de NHL-teams :+

De eerste boze NHL-spelers hebben zich al uitgesproken in elk geval.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 16:14:53 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202754827
*O*
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 22 december 2021 @ 16:19:22 #74
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202754892
Schrap die bende gewoon van de Spelen dan.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 december 2021 @ 16:21:52 #75
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_202754924
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:19 schreef VoMy het volgende:
Schrap die bende gewoon van de Spelen dan.
Ach, dat we nu een C-toernooitje hebben maakt weer tijd vrij om de andere dingen tijdens de Spelen te kijken :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 16:26:48 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202754980
het is niet alsof iemand het verschil ziet tussen wel of geen NHL'ers ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 december 2021 @ 16:29:01 #77
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_202754999
quote:
83s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:26 schreef sp3c het volgende:
het is niet alsof iemand het verschil ziet tussen wel of geen NHL'ers ofzo
Maar een toernooi heeft gewoon veel minder aanzien als de grote namen allemaal ontbreken, 'men' wil natuurlijk wel de mensen zien spelen die je ook in de grote wedstrijden (= NHL) ziet. De finale van de 100m in de atletiek is ook niet zo boeiend meer als de nummer zes van Nederland, de vicekampioen van Bhutan etc het veld vormen.

Net als voetbal op de Spelen, waar het een juniorentoernooi is: leuk hoor, het is ze van harte gegund, maar het zijn gewoon niet de grote sterren waar je naar kijkt en dan is het al een stuk minder boeiend. Er is niks bijzonders aan, het kan ook ergens achteraf zonder camera's afgewerkt worden, bij wijze van spreken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 december 2021 @ 16:32:15 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202755042
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:29 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar een toernooi heeft gewoon veel minder aanzien als de grote namen allemaal ontbreken, 'men' wil natuurlijk wel de mensen zien spelen die je ook in de grote wedstrijden (= NHL) ziet. De finale van de 100m in de atletiek is ook niet zo boeiend meer als de nummer zes van Nederland, de vicekampioen van Bhutan etc het veld vormen.

Net als voetbal op de Spelen, waar het een juniorentoernooi is: leuk hoor, het is ze van harte gegund, maar het zijn gewoon niet de grote sterren waar je naar kijkt en dan is het al een stuk minder boeiend. Er is niks bijzonders aan, het kan ook ergens achteraf zonder camera's afgewerkt worden, bij wijze van spreken.
Zelfs met die grote sterren was het nooit meer geweest dan iets voor erbij. De sterren zien het niet als het hoogst haalbare, terwijl dat voor alle andere sporten (op winterspelen wel iets minder) wel zo is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 december 2021 @ 16:33:56 #79
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_202755061
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Zelfs met die grote sterren was het nooit meer geweest dan iets voor erbij. De sterren zien het niet als het hoogst haalbare, terwijl dat voor alle andere sporten (op winterspelen wel iets minder) wel zo is.
Ja, nu heb je het uiteraard over voetbal, maar dat was even niet het voornaamste punt :+

IJshockey mét alle sterren is gewoon een van dé grote shows op de Spelen, hoe je het ook wendt of keert. Qua algemeen publiek en wereldwijde kijkers is dat het nu natuurlijk ook gewoon.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 16:34:18 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202755064
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:29 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar een toernooi heeft gewoon veel minder aanzien als de grote namen allemaal ontbreken, 'men' wil natuurlijk wel de mensen zien spelen die je ook in de grote wedstrijden (= NHL) ziet. De finale van de 100m in de atletiek is ook niet zo boeiend meer als de nummer zes van Nederland, de vicekampioen van Bhutan etc het veld vormen.

Net als voetbal op de Spelen, waar het een juniorentoernooi is: leuk hoor, het is ze van harte gegund, maar het zijn gewoon niet de grote sterren waar je naar kijkt en dan is het al een stuk minder boeiend. Er is niks bijzonders aan, het kan ook ergens achteraf zonder camera's afgewerkt worden, bij wijze van spreken.
ik kijk al het hele jaar naar de grote namen ... ik heb liever wat meer spanning op de OS dan 30 extra NHL wedstrijden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 16:34:52 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202755074
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Zelfs met die grote sterren was het nooit meer geweest dan iets voor erbij. De sterren zien het niet als het hoogst haalbare, terwijl dat voor alle andere sporten (op winterspelen wel iets minder) wel zo is.
daar vergis je je in denk ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202755084
quote:
83s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:26 schreef sp3c het volgende:
het is niet alsof iemand het verschil ziet tussen wel of geen NHL'ers ofzo
Dacht dat ik de bal nu wel zou kunnen volgen. -O-
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 16:35:28 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202755089
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:35 schreef Nober het volgende:

[..]
Dacht dat ik de bal nu wel zou kunnen volgen. -O-
bij ijshockey zitten de ballen in de broek
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 december 2021 @ 16:36:09 #84
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202755094
quote:
83s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
daar vergis je je in denk ik
Dat geldt dus voor voetbal :P

Ijshockey geen idee, op het schaatsen na volg ik sowieso geen wintersporten :@
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202755106
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, nu heb je het uiteraard over voetbal, maar dat was even niet het voornaamste punt :+

IJshockey mét alle sterren is gewoon een van dé grote shows op de Spelen, hoe je het ook wendt of keert. Qua algemeen publiek en wereldwijde kijkers is dat het nu natuurlijk ook gewoon.
Finale van 2010 was echt genot bijv.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 16:38:13 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202755134
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat geldt dus voor voetbal :P

Ijshockey geen idee, op het schaatsen na volg ik sowieso geen wintersporten :@
ow voetbal weet ik niks van natuurlijk, geen idee hoe dat werkt allemaal

bij ijshockey willen we dat het nationale team een reflectie is van de nationale competitie, althans die kant willen we al jaren/decennia op
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 december 2021 @ 16:43:25 #87
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_202755211
quote:
83s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
ow voetbal weet ik niks van natuurlijk, geen idee hoe dat werkt allemaal

bij ijshockey willen we dat het nationale team een reflectie is van de nationale competitie, althans die kant willen we al jaren/decennia op
Nou ja, 'we', ik lees vooral ook veel fans (grotendeels Europees) die teleurgesteld zijn dus het zal per persoon verschillen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 16:51:57 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202755325
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou ja, 'we', ik lees vooral ook veel fans (grotendeels Europees) die teleurgesteld zijn dus het zal per persoon verschillen :+
mja

https://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum

kan ik niet zo heel erg veel mee tbh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 22 december 2021 @ 17:56:22 #89
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_202756094
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 15:51 schreef wimderon het volgende:

[..]

Naar mijn mening moet het IOC gewoon kunnen eisen richting alle sportbonden dat hun sporters beschikbaar zijn en als ze daar niet aan mee willen werken verliest het de Olympische status. Dan kunnen individuele ijshockeyers alsnog beslissen wel bij hun club te blijven als ze dat willen.
  woensdag 22 december 2021 @ 17:58:20 #90
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_202756126
De nieuwe virtual medal table is uit :)

twitter

quote:
Netherlands
(2022: 20 medals, 2018: 20 medals)
The Netherlands is projected to repeat its performance at the 2018 Winter Games by winning 20 medals. If the Netherlands achieves 20 medals, it will be the third successive Winter Games with 20+ Dutch medals. Prior to 2011, the Netherlands had never won more than 11 medals at a Winter Olympics. Dutch performance is, as usual, heavily reliant on events on the skating track.

Watch out for: Thomas Krol (speed skating), Suzanne Schulting (short track)
Schouten negeren :')
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 18:05:06 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202756221
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 17:56 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Naar mijn mening moet het IOC gewoon kunnen eisen richting alle sportbonden dat hun sporters beschikbaar zijn en als ze daar niet aan mee willen werken verliest het de Olympische status. Dan kunnen individuele ijshockeyers alsnog beslissen wel bij hun club te blijven als ze dat willen.
probleem hier is dat de NHL niet is aangesloten bij de IIHF en te groot is voor eventuele sancties ... het IOC heeft simpelweg niets te eisen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 22 december 2021 @ 18:07:58 #92
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_202756259
quote:
83s.gif Op woensdag 22 december 2021 18:05 schreef sp3c het volgende:

[..]
probleem hier is dat de NHL niet is aangesloten bij de IIHF en te groot is voor eventuele sancties
Hmm, oke dat maakt het inderdaad lastig.

Een mooie blauwdruk dan voor wat er gaat gebeuren met voetbal en het EK/WK voetbal als er een Super League komt (of de Premier League zichzelf loskoppelt van de UEFA/FIFA). Nu moeten clubs hun spelers nog verplicht afstaan. (voor de OS niet natuurlijk, maar die gekke constructie hebben het IOC en FIFA zelf zo afgesproken volgens mij)
pi_202989167
Present.

Al iets bekend van een tijdschema ofzo?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203015153
De Chinezen zijn zich aan het voorbereiden en verwachten blijkbaar nog wat Amerikaans succes

https://tv.cctv.com/2022/(...)lkSZJRUY220103.shtml
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 5 januari 2022 @ 19:52:50 #95
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_203052484
Kjeld Vuilnisbjeld en Lindsay van Zundert de vlagdragers
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:04:31 #96
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203052704
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2022 19:52 schreef Pino112 het volgende:
Lindsay van Zundert
Wie?
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 5 januari 2022 @ 20:11:30 #97
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_203052838
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:04 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Wie?
De eerste Nederlandse kunstrijdster sinds 45 jaar _O_
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:14:34 #98
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203052892
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:11 schreef Pino112 het volgende:

[..]
De eerste Nederlandse kunstrijdster sinds 45 jaar _O_
Och tuurlijk. Nog medaillekansen?
pi_203055223
@heywoodu
Wanneer gaat de winterspelen forum open?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 5 januari 2022 @ 22:13:47 #100
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_203055269
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:11 schreef superniger het volgende:
@:heywoodu
Wanneer gaat de winterspelen forum open?
Binnenkort!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')