De situatie is wat ingewikkeld. Ik heb net even een foto gemaakt. Hopelijk is het te zien met dat felle tegenlicht.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 15:06 schreef Elleska het volgende:
Kijk dan ook even goed hoe het zit met de afvoer van het water, niet dat je het waterprobleem van de ene plek naar het andere verplaatst. Want door de half verharding kan dan wel water wegzakken naar de bodem maar het stuk voor de garage is een helling waardoor het water naar beneden het asfalt op stroomt.
Eventueel in plaats van een opsluitband als overgang een afvoergoot? Of misschien is het ontstoppen van afvoerput in het stoepje al genoeg. Op foto's lastig te zien maar een goede stratenmaker kan je daar wel meer over vertellen.
Mocht je ooit nog ergens aan grasbetontegels denken, denk dan het beton weg en denk aan kunststof. Kunststof grastegels bestaan ook, en zijn bijvoorbeeld ook stevig genoeg voor een oprit. Of voor een koe of een paard. En ze zijn een stuk hanteerbaarder dan beton. Ik heb ze hier liggen; we hebben ooit een stuk land ermee bedekt zodat de koeien niet in de wei zakten.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 14:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar met bestrating zit ik weer met het probleem van verzakken... Ik heb bijvoorbeeld naar grasbetontegels gekeken, maar die gaan hier scheef liggen en die kan ik dan niet zelf rechtleggen. Halfverharding kan ik wel zelf aanvullen.
Interessant! Ik weet niet of ik er hier aan durf te beginnen omdat alles verzakt. Ook kunststof verzakt ongetwijfeld gewoon mee. Maar ik ga er even meer over lezen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 21:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Mocht je ooit nog ergens aan grasbetontegels denken, denk dan het beton weg en denk aan kunststof. Kunststof grastegels bestaan ook, en zijn bijvoorbeeld ook stevig genoeg voor een oprit. Of voor een koe of een paard. En ze zijn een stuk hanteerbaarder dan beton. Ik heb ze hier liggen; we hebben ooit een stuk land ermee bedekt zodat de koeien niet in de wei zakten.
Het voegt in elk geval zelf weinig gewicht toe, dat scheelt een slok op een borrel. De onderkant is half dicht, half open. Open zodat er gras in groeit, dicht zodat het niet wegzakt als de grond nat is.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Interessant! Ik weet niet of ik er hier aan durf te beginnen omdat alles verzakt. Ook kunststof verzakt ongetwijfeld gewoon mee. Maar ik ga er even meer over lezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik weet niet precies hoe jullie verzakkingen precies werken, dus een en ander is geen garantie
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 21:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Het voegt in elk geval zelf weinig gewicht toe, dat scheelt een slok op een borrel. De onderkant is half dicht, half open. Open zodat er gras in groeit, dicht zodat het niet wegzakt als de grond nat is.Zo min mogelijk gewicht toevoegen is in ieder geval op lange termijn het beste voor de bodem. Op die plek moeten we alleen de garage in kunnen blijven rijden en dus hebben we een oplossing nodig die niet verzakt of die eenvoudig op te hogen is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik weet niet precies hoe jullie verzakkingen precies werken, dus een en ander is geen garantie
Mijn idee is dat halfverharding en grastegels om het even zijn omdat het soortgelijk gewicht van zwarte aarde en halfverharding vergelijkbaar is. Maar misschien zie ik iets over het hoofd? Ik heb gemerkt dat het moeilijk is hier goed, professioneel advies over te krijgen.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grappig, ik keek van de week nog naar die monitorstandaard maar was bang dat ik er geen stekkerblok onder kwijt zou kunnen en heb dus die andere maar gekocht, die bamboe die @Seven. hier? ergens gepost had.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 12:36 schreef Claudia_x het volgende:
In het Ikeatopic had ik de dradenchaos besproken bij het bureau. Opgelost met een kleinere printer en een monitorstandaard:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En zo kan ik weer leven met het geheel, al zou ik het liefst de vreselijke bureaustoel vervangen. Maar het is niet mijn werkplek en dus mag ik me er eigenlijk niet mee bemoeien.
[ afbeelding ]
De nieuwe printer is trouwens geweldig.![]()
quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 12:50 schreef AnneX het volgende:
Opgeruimd is prettig.
Bij ikea hadden ze kabelgeleiders (?) die zijn opengesneden en wikkel je om de draden heen. Misschien ken je die ook wel?https://www.ikea.com/nl/nl/p/rabalder-kabelgoot-wit-20281419SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de website staan ze alleen in het wit.Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
Die past ook net niet, maar wel een plat stekkerblok en voor ons voldeed dat.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 12:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Grappig, ik keek van de week nog naar die monitorstandaard maar was bang dat ik er geen stekkerblok onder kwijt zou kunnen en heb dus die andere maar gekocht, die bamboe die @:Seven. hier? ergens gepost had.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 12:50 schreef AnneX het volgende:
Opgeruimd is prettig.
Bij ikea hadden ze kabelgeleiders (?) die zijn opengesneden en wikkel je om de draden heen. Misschien ken je die ook wel?Ja, die zijn fijn! Die zou ik misschien nog wel willen. Eerst kijken hoe het zo bevalt, want ik heb het idee dat het nog beter kan. Zoiets zou handig zijn:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.HP Tango X met abonnement op cartridges.quote:Welke printer? als deze het laat afweten…I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Ik word dan benieuwd naar wie zo'n bord maakt en hoeveel lol-ie moet hebben gehad.quote:
Precies: de oprit wordt wat opgehoogd en er moet afschot komen. Idealiter is de oprit zo hoog als de onderkant van de garage en de onderkant van de poort naar de achtertuin. Dat is dezelfde hoogte. Van daaruit kan de oprit best iets aflopen, zowel naar de voorkant als naar de zijkant. Misschien lukt het creeren van afschot naar een lijngoot tegen de gevel wel net. Eventueel laten we de halfverharding ook weer iets oplopen bij het opstapje naar de voordeur.quote:Op maandag 10 januari 2022 15:05 schreef archito het volgende:
Dat hoogteverschil lijkt me niet dermate groot dat het niet op te lossen is? De oprit moest wat opgehoogd worden toch? En dan afschot naar de zijkanten zodat de oprit goed droog blijft. De put eventueel verslepen en als lijngoot tegen de gevel leggen? Of een lijngootje tussen oprit en pad ernaast en afschot van het huis af leggen.
Waar zou je het dan naartoe laten afwateren? Mijn idee was aanvankelijk dat de put overbodig wordt omdat we halfverharding nemen waar het water in weg kan lopen. Maar het is hier heel vaak erg nat vanwege de hoge grondwaterstand - op dit moment is menig tuin een grote vijver - dus misschien is het wel dom om geen gebruik te maken van de afwatermogelijkheid die er toch al is.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:16 schreef bleiblei het volgende:
Ik weet niet of ik afschot richting mijn huis een strak plan zou vinden met de hoeveelheid water die tegenwoordig wel eens uit de lucht wil vallen. Ook niet als er zo een lijngootje komt te liggen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |