abonnement Unibet Coolblue
pi_201396341
Ik denk dat Kaag zo slim is om nu ook niet weer onder Rutte's vleugels als minister in een kabinet te gaan zitten. Ze heeft nu een prima vrijbrief om vanuit de kamer als fractievoorzitter dat verschil in leiderschap vorm te geven en zich te profileren los van Rutte.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201396350
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Nee, niet enkel op één dossier. Ze schijnen op meerdere dossiers intensief samen te hebben gewerkt. Wel allemaal met betrekking tot foutief handelen vanuit de overheid ten opzichte van burgers / cliënten overigens.
Dat, en de punten waar ze aan werken overstijgen links/rechts conservatief/progressief.
  vrijdag 17 september 2021 @ 10:32:29 #128
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201396366
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:26 schreef Montagui het volgende:

[..]
Volgens mij is Omtzigt een 'linkse' CDA'er en Leijten een 'rechtse' SP'er.

En tegenwoordig lopen klassieke linkse en klassieke rechtse punten ook door alle partijen heen. Het is een beetje een janboel aan het worden.
Omtzigt stond in de lijsttrekkersverkiezing bij het cda tegenover De Jonge, een linkse CDA'er, en kreeg de steun van Mona Keijzer (rechts) en hintte op samenwerking met Hoekstra (rechts). Stemde gister uiteraard ook weer voor de dooddoener van 'opvang in de regio', een bij rechts populair stokpaardje om geen donder uit te voeren en te virtue signallen dat je buitenlanders buiten wil houden.

Het klopt wel dat de termen wat verwateren op sommige punten, maar Omtzigt is in ieder geval ook nog conservatief. Dan blijft er toch weinig grond over om op samen te werken.
pi_201396489
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:30 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat Kaag zo slim is om nu ook niet weer onder Rutte's vleugels als minister in een kabinet te gaan zitten. Ze heeft nu een prima vrijbrief om vanuit de kamer als fractievoorzitter dat verschil in leiderschap vorm te geven en zich te profileren los van Rutte.
We gaan het meemaken. Ik acht de kans aanwezig dat ze alsnog de regering in wil met D66 om wat van het D66 verkiezingsprogramma te verwezenlijken. En als dat haar niet lukt ze een tijdje in de oppositie plaatsneemt om na enige tijd een baantje in de EU of VN te nemen.
pi_201396499
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:32 schreef VoMy het volgende:

[..]
Stemde gister uiteraard ook weer voor de dooddoener van 'opvang in de regio', een bij rechts populair stokpaardje om geen donder uit te voeren en te virtue signallen dat je buitenlanders buiten wil houden.

dat mag jij een dooddoener vinden maar het "wir schaffen das" heeft Europees ook niet echt veel succes gehad he.

Opvang in de regio betekend totaal niet dat je niks wilt doen, en ook is er geen beleid voor alle grenzen dicht hoor :')
pi_201396634
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
We gaan het meemaken. Ik acht de kans aanwezig dat ze alsnog de regering in wil met D66 om wat van het D66 verkiezingsprogramma te verwezenlijken. En als dat haar niet lukt ze een tijdje in de oppositie plaatsneemt om na enige tijd een baantje in de EU of VN te nemen.
Dat D66 gaat meeregeren lijkt me ook prima zonder Kaag in het kabinet te kunnen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201396664
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:51 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat D66 gaat meeregeren lijkt me ook prima zonder Kaag in het kabinet te kunnen.
Dat kan maar lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Je zet in de campagne niet overduidelijk een premier kandidaat neer om die vervolgens een janknikker te laten worden van de regering vanuit de Tweede Kamer.
  vrijdag 17 september 2021 @ 11:06:11 #133
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201396826
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:15 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Natuurlijk is ie officieel tegen hem als bewindspersoon maar het blijft toch een vreemde motie omdat het meer lijkt te gaan over zijn rol als VVD-leider in de formatie. Zie: https://www.tweedekamer.n(...)05296&did=2021D11744
Dat was dan ook wat laf van D66 en CDA, die hadden natuurlijk de motie van wantrouwen moeten steunen ipv met dit gedrocht komen, dat eigenlijk een motie van wantrouwen was maar toch niet want de coalitiegenoten durfden niet.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201396865
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat was dan ook wat laf van D66 en CDA, die hadden natuurlijk de motie van wantrouwen moeten steunen ipv met dit gedrocht komen, dat eigenlijk een motie van wantrouwen was maar toch niet want de coalitiegenoten durfden niet.
En je ziet, dat is gisteren als een boemerang in het gezicht van Kaag ontploft.
Daarmee leren we dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken en dat wie een kuil graaft voor een ander er zelf in valt.

Kaag (en Hoekstra) hadden dit alles in April kunnen voorkomen door die motie van wantrouwen te steunen.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 17 september 2021 @ 11:13:01 #135
408813 crew  trein2000
pi_201396921
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:41 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
dat mag jij een dooddoener vinden maar het "wir schaffen das" heeft Europees ook niet echt veel succes gehad he.

Opvang in de regio betekend totaal niet dat je niks wilt doen, en ook is er geen beleid voor alle grenzen dicht hoor :')
Ik weet niet of je die VVD’er eergisteren bij het debat hebt gezien. Maar daar betekende opvang in de regio toch echt niets anders dan “grenzen dicht!”
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 11:20:41 #136
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201397017
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:13 schreef Aurelius het volgende:
Goede analyse. Zoals altijd bij Kaag stond Kaag voorop, hoe ze het nu ook probeert te spinnen.

[ twitter ]

Ze nam pas ‘verantwoordelijkheid’ toen ze niet anders meer kon en met haar rug tegen de muur stond. Ze had al geprobeerd te liegen, te framen, af te schuiven en verkeerd te informeren. :r
Bart Nijman heeft ook wel ene beetje een obsessie hoor.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  vrijdag 17 september 2021 @ 11:26:40 #137
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201397109
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:41 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
dat mag jij een dooddoener vinden maar het "wir schaffen das" heeft Europees ook niet echt veel succes gehad he.

Opvang in de regio betekend totaal niet dat je niks wilt doen, en ook is er geen beleid voor alle grenzen dicht hoor :')
Voor VVD'ers betekent dat het wel. Die hebben het ontwikkelingshulpbudget de laatste 10 jaar met 50% doen krimpen en vonden dat de vluchtelingen in Griekenland en Italie het probleem van die landen was, laat staan dat men bereid is Oezbekistan of Pakistan te helpen. De VVD is in dat opzicht gewoon een asociale hond.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201397786
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 07:45 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
De VVD zal nog veel groter worden als het om Kaag of Rutte gaat. Mensen zullen massaal VVD/Rutte stemmen om Kaag uit het torentje te houden.
Ik denk dat het grote probleem is dat D66 en GL binnen hun gelederen geen mensen naar voren kunnen schuiven die een breder palet aan mensen in de samenleving kunnen aanspreken. De achterban is louter progressief, hoog opgeleid Nederland. Remember: 'Wie zijn die mensen?'.

Klaver loopt op het laatste moment bij onderhandelingen voor Rutte drie weg over het vluchtelingenbeleid, D66 maakt nu gigantisch veel heisa met CU over de medisch-ethische kwesties. Dit zijn breekpunten voor maar een beperkt deel van de kiezer.

Na de opkomst van LPF en de reeks aan populistische partijen die volgde, is er maar een partij die wel die potentie had om zowel hoog opgeleide, als ook lager opgeleide kiezers aan te spreken (en die potentie is er misschien nog steeds). PvdA. Samson lukte het, tegen een SP die met de volkse Roemer ook dichtbij was. Burgervader Cohen in mindere mate, mede om het theedrinken en de daarbij behorende grote linkse stempel van populistisch rechts. Van der Laan had hoogstwaarschijnlijk ook een heel groot deel van Nederland kunnen mobiliseren. Aboutaleb zou het ook moeten kunnen, maar zal bij een deel van de kiezers in dit sterk gepolariseerde land ook iets meer wrevel opwekken.

Een ding is zeker, in dit land gaat Kaag nooit meer zetels halen dan Rutte. Dan moeten partijen echt uit een ander vaatje tappen.

Of het moet van de extreemrechtse flank komen. De Baudet 2.0, ...
pi_201398146
Ik denk dat het Kaag te veel werd. Als je zó op je huid gezeten wordt, je woorden worden verdraaid, niets wat je werkelijk zegt wordt serieus genomen, een Tweede Kamer die alleen maar uit is op moties van afkeuring en moties van wantrouwen uitdelen, er wordt niet geluisterd, zowel niet door Kamerleden als door de pers, op een gegeven moment is het dan genoeg geweest en als men je voorstelt de helft van je taak te laten vallen, nou, dat moeten we dan maar eens doen, zal ze gedacht hebben.
pi_201398175
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:37 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat het Kaag te veel werd. Als je zó op je huid gezeten wordt, je woorden worden verdraaid, niets wat je werkelijk zegt wordt serieus genomen, een Tweede Kamer die alleen maar uit is op moties van afkeuring en moties van wantrouwen uitdelen, er wordt niet geluisterd, zowel niet door Kamerleden als door de pers, op een gegeven moment is het dan genoeg geweest en als men je voorstelt de helft van je taak te laten vallen, nou, dat moeten we dan maar eens doen, zal ze gedacht hebben.
Het ligt dus aan alles en iedereen behalve Kaag zelf. Gelukkig zag de pers en de volksvertegenwoordiging dat anders.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 17 september 2021 @ 12:42:12 #141
408813 crew  trein2000
pi_201398221
twitter
Wat is dit Dan weer? Grapperhaus was ook al veel te laat.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201398222
In mijn mailbox:

quote:
Beste capricia,

Gisteren heb ik als minister van Buitenlandse Zaken met de Tweede Kamer gedebatteerd over de Nederlandse evacuatie naar aanleiding van de acute crisis in Afghanistan. Ik heb uitvoerig stilgestaan bij wat wél goed is gegaan en wat niet. Ook in internationaal verband.

De Kamer oordeelt dat het kabinet onverantwoord heeft gehandeld. En hoewel ik sta voor onze inzet, kan ik niet anders dan als eindverantwoordelijke minister de consequenties van dit oordeel aanvaarden. In mijn opvatting over democratie en de cultuur van ons bestuur moet een minister gaan als het beleid wordt afgekeurd.

Ik zal daarom bij Zijne Majesteit de Koning mijn ontslag als minister van Buitenlandse Zaken indienen.

Het was een eer en een groot genoegen eerst minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking en daarna minister van Buitenlandse Zaken te zijn. Ik heb die positie aanvaard in mei dit jaar toen er een beroep op mij werd gedaan en heb getracht het ambt waardig te vervullen. En het ambt waarden te geven.

De inzet voor Afghanistan gaat door. Ook zonder mij. Ik ben ervan overtuigd dat de medewerkers van Buitenlandse Zaken en Defensie hun uitstekende werk onverminderd zullen voortzetten. Ik dank hen hier voor alles wat ze hebben gedaan en zullen blijven doen.

Ik dank premier Rutte voor zijn vertrouwen en de collega’s in het kabinet voor de prettige samenwerking. Ik heb de bewindspersonen van D66 gevraagd in het belang van het land en de opgaven waar het demissionaire kabinet voor staat, in functie te blijven. Zij zijn daartoe bereid.

Als jullie partijleider blijf ik mij de komende periode natuurlijk inzetten om een nieuw kabinet te formeren.


Sigrid Kaag


Ps. Heeft u nog een vraag of wilt u iets met ons delen? Weet ons dan te vinden. Dat kan door te reageren op deze e-mail.
Definitely not CIA
pi_201398224
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:37 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat het Kaag te veel werd. Als je zó op je huid gezeten wordt, je woorden worden verdraaid, niets wat je werkelijk zegt wordt serieus genomen, een Tweede Kamer die alleen maar uit is op moties van afkeuring en moties van wantrouwen uitdelen, er wordt niet geluisterd, zowel niet door Kamerleden als door de pers, op een gegeven moment is het dan genoeg geweest en als men je voorstelt de helft van je taak te laten vallen, nou, dat moeten we dan maar eens doen, zal ze gedacht hebben.
Dat denk ik niet. Ze moest wel aangezien ze eerder zei dat zij bij zo'n motie niet zou blijven plakken.
pi_201398243
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:42 schreef capricia het volgende:
In mijn mailbox:
[..]

Bij hoeveel partijen sta jij nog ingeschreven? Wat een toewijding van een POL mod! Kunnen de heren nog wat van leren.
pi_201398253
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:42 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. Ze moest wel aangezien ze eerder zei dat zij bij zo'n motie niet zou blijven plakken.
Dat was een andere situatie. Niet elke motie van afkeuring is hetzelfde.

Ik vind het jammer, ik zou willen dat ze meer van zichzelf liet zien, maak gewoon 10x duidelijk wat je bedoelde en laat de pers niet weken aan de haal gaan met verdraaiiing van je woorden.
pi_201398256
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:42 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. Ze moest wel aangezien ze eerder zei dat zij bij zo'n motie niet zou blijven plakken.
Dat zegt ze ook:
"In mijn opvatting over democratie en de cultuur van ons bestuur moet een minister gaan als het beleid wordt afgekeurd."
Definitely not CIA
pi_201398286
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:42 schreef capricia het volgende:
In mijn mailbox:
[..]

Dat is bijna letterlijk knippen-plakken uit haar statement gisterenavond :D
pi_201398312
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:44 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Bij hoeveel partijen sta jij nog ingeschreven? Wat een toewijding van een POL mod! Kunnen de heren nog wat van leren.
Haha!
Je kunt je zo op de mailinglijst zetten bij de meeste partijen. Maar ik lees allang niet alles meer wat ik binnen krijg.
Al moet ik zeggen dat D66 ook altijd uitnodigen stuurt om online zowel lokaal als landelijk mee te discussiëren en de mensen te ontmoeten. Zeker Kaag (en Rob Jetten) doen dat regelmatig.

Die mails van Forum verwijder ik dan weer vaak ongelezen. Daar staat ook vaak merchandise in, moet je zijn boek gaan kopen enzo. :')
Definitely not CIA
pi_201398460
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat zegt ze ook:
"In mijn opvatting over democratie en de cultuur van ons bestuur moet een minister gaan als het beleid wordt afgekeurd."
Om vervolgens via de kamer 'leuk door te gaan' om opnieuw bestuurder te worden _O-

Daarnaast is niet perse het 'beleid' afgekeurd als wel het functioneren van Kaag als minister. En met je terugkeergarantie via de kamer is aftreden in deze ook nog behoorlijk gratuit

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2021 13:01:05 ]
pi_201398521
Ze is de wereld gewend van diplomaten waar iedereen redelijk beleefd tegen elkaar is en nu is ze wakker geworden in een gigantisch wespennest waar ze niet tegen opgewassen blijkt te zijn.
Met zo'n mevrouw Van der Plas, die wil dat we tegen de Amerikanen zeggen wat wij als Nederland allemaal wel en niet willen. Daar is Kaag helemaal het type niet voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')