abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201390187

In haar allerlaatste TikTok-video drukt de Amerikaanse Megan Blankenbiller iedereen op het hart om zich te laten vaccineren tegen het coronavirus. ,,Al ben je maar 70 procent zeker of je je wilt laten vaccineren, wacht niet, haal het.’’

,,Ik heb niet veel energie om te praten, dus ik ga proberen dit snel te doen. Ik ga een paar pauzes nemen”, zei de 31-jarige actrice Megan Blankenbiller in de video van 15 augustus, die inmiddels meer dan 1,1 miljoen keer is bekeken.

In de video geeft Blankenbiller, die volgens Amerikaanse media in Jacksonville, Florida woont, aan niet gevaccineerd te zijn. ,,Ik ben niet anti-vax. Ik probeerde gewoon mijn onderzoek te doen. Ik was bang en ik wilde dat ik en mijn familie het allemaal tegelijkertijd zouden doen. En zoals jullie vast wel weten, is het moeilijk om iedereen het ergens over eens te laten worden als mensen er anders over denken’’, zo geeft ze een inkijkje in haar overwegingen.

Blankenbiller, die zichtbaar benauwd was tijdens het spreken, zei dat het ‘een vergissing was’ dat ze zich niet had laten vaccineren.

,,Ik had niet moeten wachten”, erkende ze, om vervolgens haar volgers te smeken: ,,Zelfs als je maar 70 procent zeker bent dat je het vaccin wilt, ga het dan halen. Wacht niet. Ga het halen. Want als je het krijgt dan beland je hopelijk niet zoals ik in het ziekenhuis.”

De video werd iets meer dan een week voordat Blankenbiller stierf gepost. Haar zus Cristina Blankenbiller bevestigde haar dood in een Facebook-bericht. ,,Ik dank u allen voor uw gebeden voor mijn familie. Ik ben bedroefd en mijn hart breekt nu ik moet delen dat mijn oudere zus vandaag naar de hemel is geroepen. Megan was zo’n mooi persoon die alles gaf aan iedereen in nood. Ze was een licht overal om haar heen en bracht vreugde aan iedereen die ze ontmoette”, stond in het Facebook-bericht van 24 augustus. ,,Ze is voor altijd geliefd en was de beste grote zus en vriend waar iemand om had kunnen vragen. Er gaat geen dag voorbij dat ze niet in mijn gedachten en in mijn hart is.”

Megan Blankenbiller onthulde in een TikTok-video van 13 augustus dat ze Covid had en in het ziekenhuis was opgenomen. In een andere post werd ze emotioneel toen ze vertelde over het horen van wat volgens haar het geschreeuw was van familieleden die een geliefde hadden verloren. Die video werd miljoenen keren bekeken.

De coronapatinten die nog in het ziekenhuis belanden, zijn in Nederland op een enkele uitzondering na niet of niet volledig gevaccineerd. Het werk van zorgverleners wordt bemoeilijkt doordat er door het hele land ziekenhuizen zijn met ernstig zieke patinten of familieleden die beweren dat corona niet bestaat. Het werk van zorgverleners wordt bemoeilijkt doordat deze corona-ontkenners soms verbaal geweld gebruiken en weigeren zich te laten testen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-ze-sterft~abeab956/

Ongevaccineerde wappies vallen haar en journalisten aan, omdat ze het feit dat ze ongevaccineerd was de schuld geven van haar dood en het nergens over haar obesitas hebben. :{
pi_201390231
Blanke billen :@

Nouja, deze verhalen komen er nog wel meer, ook mensen die sterven die wel gevaccineerd zijn.

Doe wat je wil, dood ga je toch.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 16 september 2021 @ 21:21:35 #3
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201390270
Was die vrouw niet zwaar obees? Dat is als een roker die op z'n sterfbed zegt dat je nooit moet gaan roken _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 16 september 2021 @ 21:24:29 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201390330
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Was die vrouw niet zwaar obees? Dat is als een roker die op z'n sterfbed zegt dat je nooit moet gaan roken _O-
Of een zware alcoholist die zegt nooit te gaan drinken _O-
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 16 september 2021 @ 21:26:21 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201390367
Maar als je dus obees bent (de foto's die ik zie bevestigen dat) moet je ook niet raar opkijken als corona je er onder krijgt. Dat vaccin is er niet voor niets.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201390391
Ja door het hele land mensen die verbaal worden tegen zorgmedewerkers? Wat is dit voor stemmingmakerij dan :') kom eerst maar eens met voorbeelden.
pi_201390638
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Maar als je dus obees bent (de foto's die ik zie bevestigen dat) moet je ook niet raar opkijken als corona je er onder krijgt. Dat vaccin is er niet voor niets.
Want als je er #viesdik uitziet ben je meteen obees?
Wat een vooroordelen weer :')
pindazakje
pi_201390754
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:27 schreef Sapstengel het volgende:
Ja door het hele land mensen die verbaal worden tegen zorgmedewerkers? Wat is dit voor stemmingmakerij dan :') kom eerst maar eens met voorbeelden.
Aangezien anti-vaxxers vaak laagopgeleide tokkies zijn verbaast me dat niets.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201390763
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:38 schreef Hyaenidae het volgende:
Want als je er #viesdik uitziet ben je meteen obees?
Wat een vooroordelen weer :')
Zij was duidelijk obees.
pi_201390812
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Was die vrouw niet zwaar obees? Dat is als een roker die op z'n sterfbed zegt dat je nooit moet gaan roken _O-
Lachen om een 31 jarige vrouw die overleden is aan een naar virus.
Ja, echt lachen man!
- Souvern ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201390836
Tja dan kun je als tegenvoorbeeld ook zo'n video laten zien.


Ik snap nooit dat dit soort dingen viral gaan, alsof het bij de hele wereld hetzelfde verloopt.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 16 september 2021 @ 21:48:22 #12
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201390864
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:45 schreef Galvez het volgende:

[..]
Lachen om een 31 jarige vrouw die overleden is aan een naar virus.
Ja, echt lachen man!
Ik lach er niet om. Ik vind het triest maar ook wel verdomd ironisch. Risicogroep, dit dat. Haal die prik gewoon, maar niet gaan jammeren als het fout afloopt als je dat dus niet doet. Ik ben voor eigen keuze, maar ook voor de risico's die daar bij horen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201391263
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Was die vrouw niet zwaar obees? Dat is als een roker die op z'n sterfbed zegt dat je nooit moet gaan roken _O-
Op de foto in de OP ziet ze er in elk geval wel uit als iemand met veel te veel overgewicht. Ze had mensen ook kunnen waarschuwen om wat minder vaak naar de Burger King te gaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Halcon op 16-09-2021 22:16:37 ]
pi_201391429
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:48 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik lach er niet om. Ik vind het triest maar ook wel verdomd ironisch. Risicogroep, dit dat. Haal die prik gewoon, maar niet gaan jammeren als het fout afloopt als je dat dus niet doet. Ik ben voor eigen keuze, maar ook voor de risico's die daar bij horen.
Ik ben ook voor vaccinatie, maar ik ga geen _O- posten al een ongevaccineerde jonge vrouw overlijdt.
- Souvern ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201391460
Eindelijk wat views voor haar Tube


/s
pi_201391606
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:38 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Want als je er #viesdik uitziet ben je meteen obees?
Wat een vooroordelen weer :')
Heb je die fotos van haar gezien. Dit is niet zomaar de europese variant van obees. Dit is de amerikaanse variant. Gewoon full blown fat jerry springer met hijskraan uit eerste verdieping halende dikke vetklep. Lekker voor haar. Eerst je hele leven voor 10 mensen zitten bikken en dan janken dat je de pijp uit gaat :N
pi_201391657
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:46 schreef PS. het volgende:
Tja dan kun je als tegenvoorbeeld ook zo'n video laten zien.


Ik snap nooit dat dit soort dingen viral gaan, alsof het bij de hele wereld hetzelfde verloopt.
Geen last van, dus onwaar.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 17 september 2021 @ 07:38:50 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201394171
Zie ook dit draadje met overleden antivaxxers/wappies:

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 17 september 2021 @ 08:14:03 #19
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201394495
Epische onderkin wel.
pi_201394533
quote:
12s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:43 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]
Zij was duidelijk obees.
Dat idee van “obesitas” zorgt voor een hogere kans tot de dood, is al behoorlijk achterhaald.

Wat je vaak ziet bij dikke mensen is dat het immuunsysteem niet goed reageert, in dit geval maakt het lichaam antistoffen aan waarvan het uitsteeksel wat als een Y eruit ziet, van suikermoleculen.

Daardoor raakt het immuunsysteem zo van slag dat je dus ernstige ontsteking reacties krijgt.
Als covid in je longen zit, is het absoluut funest.

Maar dat het komt doordat je te dik zou zijn, is dus absoluut niet zeker.
Daar is geen enkel medisch onderbouwd bewijs voor.

Je ziet dezelfde reacties immers ook bij fitte mensen, alleen minder vaak.
Dus hoe het exact zit qua correlatie is allerminst duidelijk.
pi_201395256
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:23 schreef SOG het volgende:

[..]
Heb je die fotos van haar gezien. Dit is niet zomaar de europese variant van obees. Dit is de amerikaanse variant. Gewoon full blown fat jerry springer met hijskraan uit eerste verdieping halende dikke vetklep. Lekker voor haar. Eerst je hele leven voor 10 mensen zitten bikken en dan janken dat je de pijp uit gaat :N
Ja, deze dame is echt gewoon moddervet. Armen zijn dikker van het vet dan de bovenbenen van de gemiddelde baanwielrenner.
pi_201395875
Obees of niet, ik vind het stemmingmakerij. snap niet dat er zoveel aandacht aan besteed moet worden omdat er toevallig een keer een jonger iemand omvalt door covid (als het al geen andere oorzaak had)
pi_201395902
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:50 schreef LanaMyst het volgende:
Obees of niet, ik vind het stemmingmakerij. snap niet dat er zoveel aandacht aan besteed moet worden omdat er toevallig een keer een jonger iemand omvalt door covid (als het al geen andere oorzaak had)
Soort van anekdotisch argument. En dit keer met vermelding in de media. Doet het beter dan de anonieme neef van de kassiere van de supermarkt waar de zus van de buurman boodschappen doet.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 september 2021 @ 09:57:20 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201395949
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:46 schreef PS. het volgende:
Tja dan kun je als tegenvoorbeeld ook zo'n video laten zien.


Ik snap nooit dat dit soort dingen viral gaan, alsof het bij de hele wereld hetzelfde verloopt.
Als tegenvoorbeeld voor elk nieuwe voorbeeld precies hetzelfde tegenvoorbeeld geven doet het vast goed op FvD conferenties.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 17 september 2021 @ 10:02:33 #25
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_201396022
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Was die vrouw niet zwaar obees? Dat is als een roker die op z'n sterfbed zegt dat je nooit moet gaan roken _O-
Dit lijkt wel erg op die anti-rook spotjes waarin iemand zegt "tegen de tijd dat u dit ziet ben ik al overleden".
  vrijdag 17 september 2021 @ 10:15:03 #26
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201396186
Haar morbide obesitas heeft er natuurlijk ook wel gewoon mee te maken. Echter is de anti-vaxbeweging niet exclusief voor slanke mensen. Zij roepen zelf niet te vaccineren, want het vaccin zou gevaarlijker zijn dan de ziekte. Gaat er dan iemand dood, die zich daardoor aan het twijfelen heeft laten brengen, trekken ze hun handen er vanaf en roepen 'ja, maar zij heeft zwaar overgewicht'. Want als je overgewicht hebt of oud bent, dan moet je je wel dit "gif" laten inspuiten?
pi_201396199
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:15 schreef PiyeReloaded het volgende:
Haar morbide obesitas heeft er natuurlijk ook wel gewoon mee te maken. Echter is de anti-vaxbeweging niet exclusief voor slanke mensen. Zij roepen zelf niet te vaccineren, want het vaccin zou gevaarlijker zijn dan de ziekte. Gaat er dan iemand dood, die zich daardoor aan het twijfelen heeft laten brengen, trekken ze hun handen er vanaf en roepen 'ja, maar zij heeft zwaar overgewicht'. Want als je overgewicht hebt of oud bent, dan moet je je wel dit "gif" laten inspuiten?
Nee.

Je maakt een afweging. Deel van die afweging is hoe gevaarlijk corona voor je is. En corona is nu eenmaal gevaarlijker als je moddervet bent.

Als we hier midden in een Ebola-epidemie zouden zitten, zou ik bijvoorbeeld ook meer genegen zijn om een vaccin te laten prikken dan nu met cojona.
pi_201396246
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:02 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Dit lijkt wel erg op die anti-rook spotjes waarin iemand zegt "tegen de tijd dat u dit ziet ben ik al overleden".
Daar zijn helemaal geen anti-rook spotjes van.

Dat is van ALS en dat is heel wat anders dan de pijp uit gaan door longkanker van het roken en daar heeft niemand grip op. Dat krijg je of dat krijg je niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 17 september 2021 @ 10:23:27 #29
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201396265
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee.

Je maakt een afweging. Deel van die afweging is hoe gevaarlijk corona voor je is. En corona is nu eenmaal gevaarlijker als je moddervet bent.

Als we hier midden in een Ebola-epidemie zouden zitten, zou ik bijvoorbeeld ook meer genegen zijn om een vaccin te laten prikken dan nu met cojona.
Het is prima dat je een afweging maakt en die naar niet vaccineren uitvalt (onterecht in mijn optiek, als je de risico's naast elkaar legt). Probleem is dat er vanuit de anti-vaxbeweging een overvloed aan desinformatie over het risico van het vaccin komt. Tot op het punt dat zelfs risicogroepen zich gaan afvragen of het voor hun niet veiliger is om het risico op covid te nemen. Dan kan je wmb niet meer beweren dat die mensen daar niet aan bijgedragen hebben, alleen omdat ze morbide obees is.
  vrijdag 17 september 2021 @ 10:28:02 #30
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_201396313
Ik had wel even moeite met de TT te ontcijferen.
Ooit gehoord van het gebruik van aanhalingstekens bij citaties, TS?

Of anders: "Ongevaccineerde diktokker raadt aan niet te wachten in haar allerlaatste vid"
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_201396334
Zonde. Geen Herman Cain Award, maar wel zonde.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_201396371
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:23 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Het is prima dat je een afweging maakt en die naar niet vaccineren uitvalt (onterecht in mijn optiek, als je de risico's naast elkaar legt). Probleem is dat er vanuit de anti-vaxbeweging een overvloed aan desinformatie over het risico van het vaccin komt. Tot op het punt dat zelfs risicogroepen zich gaan afvragen of het voor hun niet veiliger is om het risico op covid te nemen. Dan kan je wmb niet meer beweren dat die mensen daar niet aan bijgedragen hebben, alleen omdat ze morbide obees is.
Aan de andere kant kun je ook wel zeggen dat door de media-aandacht en destijds de beelden uit Itali e.d. corona stevig wordt overschat. Soms leek het wel alsof men duidelijk wilde maken dat er mensen dood neer vallen op straat.

Een ieder zal de afweging zelf moeten maken. Hoe je over het vaccin denkt versus je persoonlijke situatie en gezondheid. Dat je 'n keer in aanraking komt met corona lijkt me verder 'n gegeven.

Neem jij bijvoorbeeld elk jaar de griepprik?
pi_201396413
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:15 schreef PiyeReloaded het volgende:
Want als je overgewicht hebt of oud bent, dan moet je je wel dit "gif" laten inspuiten?
Nee, als je overgewicht hebt moet je af gaan vallen. En als je oud bent moet het ook gewoon een eigen keuze blijven.

Wil je jezelf veilig voelen, neem je het vaccin.
pi_201397092
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dat idee van “obesitas” zorgt voor een hogere kans tot de dood, is al behoorlijk achterhaald.

Wat je vaak ziet bij dikke mensen is dat het immuunsysteem niet goed reageert
Wow, dit moet je ook maar kunnen... _O-

In je 2e zin gelijk de stelling uit je 1e zin volledig onderuit halen.
pi_201399070
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:28 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik had wel even moeite met de TT te ontcijferen.
Ooit gehoord van het gebruik van aanhalingstekens bij citaties, TS?
Er is een letterlimiet, dus moet je goochelen met wat je wel en niet laat staan.
Dat je dit niet weet nadat je een eeuw op FOK! bent.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')