abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 september 2021 @ 16:09:33 #101
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201484459
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 14:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Je hoeft echt geen professioneel viroloog te zijn om dit te snappen.

Dat is echt het nieuwste stupide argument van de gehersenspoelde napraters van overheid en farmaceutische industrie: als je geen expert bent, dan kun je ook nergens iets van snappen. Bijvoorbeeld dingen die andere experts erover publiceren.

Met zo'n simpele mentaliteit blijf je inderdaad je hele leven dom en ongeïnformeerd.
Mooi voorbeeld van Dunning Kruger
pi_201484504
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Vertel, welke medicijnen zijn preventief tegen Corona?
Waarom zou ik dat moeten optypen ?........Wat betaald dat ?
  donderdag 23 september 2021 @ 16:14:17 #103
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201484513
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:13 schreef Remco2021 het volgende:

[..]
Waarom zou ik dat moeten optypen ?........Wat betaald dat ?
Ah, je lult dus maar wat.
pi_201484575
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ah, je lult dus maar wat.
Nee hoor, maar ik ga niet zomaar een recept prijsgeven. Maar ik ben beschermd in ieder geval.
  donderdag 23 september 2021 @ 16:24:20 #105
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201484599
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:21 schreef Remco2021 het volgende:

[..]
Nee hoor, maar ik ga niet zomaar een recept prijsgeven. Maar ik ben beschermd in ieder geval.
haloperidol met promethazine zeker, of cariprazine, clozapine, olanzapine, quetiapine, risperidon en sulpiride
pi_201484828
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:17 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb me laten vaccineren omdat ik geen 2e keer covid wilde oplopen (waarbij ik de 1e keer dat het gebeurde ook vooraf kon voorspellen).
Ik heb zelf nog geen covid gehad, en ben wel volledig gevaccineerd...
maar ik ga ervan uit dat de kans groot is dat ik het vroeger of later ook als infectie zal doormaken..... mn vaccinatie is dan hopelijk een methode het ziekteverloop af te zwakken en vooral hoop ik daarmee langdurige effecten te voorkomen.

een goede vriend van me heeft het in januari gehad ... vroeger ging ik samen met hem sporten, maar sinds hij het gehad heeft, waarbij zn verloop relatief licht was ( maar twee tot drie dagen echt ziek ) heeft hij sindsdien vrijwel geen conditie meer en meestal houd hij het niet lang meer uit...
vroeger pushten we elkaar, maar de paar keer dat we samen gingen sporten heb ik enorm rekening met hem moeten houden... dat shockte me enorm.

Lang heb ik gehoopt dat men de besmettingen kon stoppen, zelfs lang de hoop gehad dat vaccinatie en groepsimmuniteit dat zou brengen, maar mn verwachting nu is eerder dat Covid endemisch zal worden en er gewoon een seizoenale golf komt, een of tweemaal per jaar,
Waarbij dan een brede groep zich zal besmetten, ook gevacccineerden en mensen die al eerder covid doorlopen hebben behoren iig deels tot de besmetten... ik verwacht niet dat er een absolute bescherming mogelijk is, hooguit een 'demping' van het ziekteverloop.
Vaccinatie werkt dan vooral als een vorm van 'griepprik' ... momenteel hoop ik niet dat ik een booster nodig zal hebben als niet-risicopatient, of als dat het geval is hopelijk pas na twee of drie jaar (al zal het misschien zo kunnen zijn dat een jaarlijkse booster wenselijk is).
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201485637
Een stukje dat ik heb geschreven:

quote:
Waarom ik geen vaccin neem.

- Het vaccin beschermt anderen niet. Het vaccin verminderd de symptomen, maar verminderd de kans op overdracht maar met een beetje (een recent onderzoek komt op 42% (1)), waardoor het virus onder gevaccineerden nog zal verspreiden. Zeker als zij deze winter met hun groene vinkje weer in de kroeg zitten met de deltavariant met 1000x viral load (2). In Nature staat: “…vaccinated people who become infected with Delta SARS-CoV-2 can carry as much virus in their nose as do unvaccinated people”(3). Dus... zonder vaccin krijg ik corona, word ik ziek en blijf ik thuis. Met vaccin voel ik het niet en ga ik bij mijn oma op bezoek. Dus ik verwacht dat ik kwetsbaren beter bescherm als ik geen vaccin neem.

- Er is een risico dat deze massavaccinatie met een vaccin dat overdracht niet stopt, juist zorgt voor meer nieuwe varianten. In ieder geval niet voor minder, want het houdt verspreiding niet tegen. Er zijn verschillende onafhankelijke wetenschappers(4)(5) (die dus minder hoeven te vrezen voor hun baan als ze kritisch zijn) die zeggen dat het virus in een gevaccineerde persoon juist “leert” het vaccin te omzeilen en hierdoor meer virulentere varianten ontstaan. Op eenzelfde manier als massaal gebruik van antibiotica leidt tot resistente bacteriën. We zouden door massavaccinatie in een wereldwijde vicieuze cirkel kunnen komen van steeds nieuwe varianten en nieuwe vaccins. Zij adviseren het vaccin alleen voor groepen met hoog risico, waar ik niet toe behoor.

- Is het vaccin goed voor mijn gezondheid? Als ik de reeds bekende risico’s bekijk, dan lijkt het beter om het vaccin te nemen dan corona te krijgen. Maar ik weet niet in hoeverre de informatie is te vertrouwen, de overheid houdt niet eens het aantal doden na vaccin goed bij(6). Ik denk dat het vaccin meer onbekende risico’s heeft. Mensenlichamen hebben altijd al op grote schaal te maken met (corona) virussen, maar pas sinds een jaar op grote schaal met mRNA vaccins. Een risico van onbekende grootte is bijvoorbeeld Antibody-dependent enhancement: dat door vaccinatie het immuunsysteem slechter gaat werken bij een toekomstige infectie. En dan het feit dat natuurlijke immuniteit na infectie lang werkt (7), waarschijnlijk zelfs levenslang en het vaccin snel in werking achteruit gaat. De vraag die ik mijzelf stel is: Is één keer besmet raken meer risico dan een heel aantal keer zo’n (steeds korter getest) mRNA vaccin? Als gezonde persoon die drie keer per week en rondje hardloopt, gok ik op één keer corona.

- Hoe meer mensen het vaccin nemen, hoe makkelijker het wordt om de ongevaccineerden buiten te sluiten of anders te benadelen. Hierdoor zal het bij volgende vaccinatierondes moeilijker worden om te weigeren. Of anders geformuleerd: als een volk zich laat chanteren, dan wordt het chanteerbaar. We verliezen zo steeds meer de zeggenschap over ons eigen lichaam.

- Ik heb geen vertrouwen in het hele systeem dat mij het vaccin wil opdringen.

- Ik wil zo min mogelijk meewerken aan een wereld waar overheid, EU, NGOs, Big Pharma en Big tech steeds meer zeggenschap krijgen over ons leven, minder individuele vrijheden, meer censuur en medische apartheid.(8)(9)

PS:

- Het argument van te weinig IC capaciteit vind ik onterecht. Met een nood-breekt-wet-mentaliteit had in het begin van corona IC-personeel aangetrokken kunnen worden dat afgelopen jaren was wegbezuinigd, met pensioen was gegaan, etc.. Anderen met een zorg- of medische achtergrond hadden een verkorte IC cursus kunnen krijgen gericht op corona. De toelatingseisen soepel en het salaris dubbel, dan heb je binnen de kortste tijd voldoende personeel. Maar in plaats hiervan is er gekozen(10) om de nood-breekt-wet-mentaliteit toe te passen om alle 18 miljoen mensen hun vrijheid, plezier en sociaal contact te ontnemen. En nu 90% (11) van de Nederlandse bevolking antistoffen heeft, zou de IC-capaciteit nog steeds een probleem zijn volgens Hugo de Jonge. En dan geeft hij de ongevaccineerden de schuld, het is bewust groepen tegen elkaar opzetten.

- Het eindresultaat zal zijn dat bijna iedereen, gevaccineerd of niet, één keer besmet raakt. En pas na besmetting ben je goed beschermd (12), ook tegen overdracht. Na verloop van tijd kunnen nieuwe varianten weer onder bepaalde groepen verspreiden, maar dan niet meer voor grote problemen zorgen, omdat de brede natuurlijke immuniteit na infectie nog gedeeltelijk bescherming biedt, dit in tegenstelling tot immuniteit voor alleen een spike eiwit. Dus; besmettingen zijn de oplossing, niet het probleem. Alle maatregelen die besmettingen tegenhouden zorgen dus dat we langer een probleem hebben.

Bronvermelding:

1. Mayo reports declining COVID-19 vaccine effectiveness https://www.startribune.com/mayo-reports.../600087246/
2. 21 July 2021 How the Delta variant achieves its ultrafast spread https://www.nature.com/articles/d41586-021-01986-w
3. How do vaccinated people spread Delta? What the science says https://www.nature.com/articles/d41586-021-02187-1
4. Imperfect Vaccination Can Enhance the Transmission of Highly Virulent Pathogens Andrew F. Read ,Susan J. Baigent,Claire Powers,Lydia B. Kgosana,Luke Blackwell,Lorraine P. Smith,David A. Kennedy,Stephen W. Walkden-Brown,Venugopal K. Nair. Published: July 27, 2015 https://doi.org/10.1371/journal.pbio.1002198
5. https://www.geertvandenbossche.org/
6. https://maurice.nl/2021/08/20/te-weinig-dood-na-vaccinatie/
7. All questions Covid with Dr. Al Johnson and Dr. Peter McCullough youtu.be/xWBC-JX6lsg?t=371
8. Explosive Truth About Vaccines COVID Inventor Of mRNA Vaccine Technology, Robert Malone youtube.com/watch?v=iwPKnOhJRYg
9. Is Big Pharma lobby blocking treatments? | Rajiv Malhotra & Dr. Pierre Kory FLCCC youtube.com/watch?v=0GAIA8Ml328
10. Diederik Gommers, Lof der Geneeskunst, 2 Oct 2020, Bron: youtu.be/PBxpL_rcCZU?t=4282 tijd: 1:11:23
11. https://www.sanquin.nl/.../corona-antistoffen-bij-93...
12. Comparing SARS-CoV-2 natural immunity to vaccine-induced immunity: reinfections versus breakthrough infections Sivan Gazit, Roei Shlezinger, Galit Perez, Roni Lotan, Asaf Peretz, Amir Ben-Tov, Dani Cohen, Khitam Muhsen, GabrielChodick, Tal Patalon medRxiv doi: https://doi.org/10.1101/2021.08.24.21262415

pi_201485651
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Ik heb zelf nog geen covid gehad, en ben wel volledig gevaccineerd...
maar ik ga ervan uit dat de kans groot is dat ik het vroeger of later ook als infectie zal doormaken..... mn vaccinatie is dan hopelijk een methode het ziekteverloop af te zwakken en vooral hoop ik daarmee langdurige effecten te voorkomen.

een goede vriend van me heeft het in januari gehad ... vroeger ging ik samen met hem sporten, maar sinds hij het gehad heeft, waarbij zn verloop relatief licht was ( maar twee tot drie dagen echt ziek ) heeft hij sindsdien vrijwel geen conditie meer en meestal houd hij het niet lang meer uit...
vroeger pushten we elkaar, maar de paar keer dat we samen gingen sporten heb ik enorm rekening met hem moeten houden... dat shockte me enorm.

Lang heb ik gehoopt dat men de besmettingen kon stoppen, zelfs lang de hoop gehad dat vaccinatie en groepsimmuniteit dat zou brengen, maar mn verwachting nu is eerder dat Covid endemisch zal worden en er gewoon een seizoenale golf komt, een of tweemaal per jaar,
Waarbij dan een brede groep zich zal besmetten, ook gevacccineerden en mensen die al eerder covid doorlopen hebben behoren iig deels tot de besmetten... ik verwacht niet dat er een absolute bescherming mogelijk is, hooguit een 'demping' van het ziekteverloop.
Vaccinatie werkt dan vooral als een vorm van 'griepprik' ... momenteel hoop ik niet dat ik een booster nodig zal hebben als niet-risicopatient, of als dat het geval is hopelijk pas na twee of drie jaar (al zal het misschien zo kunnen zijn dat een jaarlijkse booster wenselijk is).
Inmiddels is dat duidelijk, maar toen ik in januari 2021 opgeroepen werd wisten we dat nog helemaal niet. Ik hoopte toen dus dat ik herinfecties helemaal kon omzeilen met het vaccin

Maar ook met de kennis van nu had ik het genomen. Ik werk gewoon in de ultieme risico-omgeving en tis een kwestie van tijd voor je het weer oppikt. Daarnaast is er wel degelijk enige bescherming. Ik ken inmiddels meerdere collega’s die na vaccinatie toch weer besmet zijn geraakt (inclusief koorts + symptomen etc) maar we hebben sinds het vaccin geen hele uitbraken meer onder de collega’s zoals in 2020.
pi_201677323
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:21 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Om geen wappie te zijn.
Alle ellende in de geschiedenis is mogelijk gemaakt door mensen die bang waren om tegen de stroom in te gaan.
pi_201693954
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:10 schreef mcmlxiv het volgende:
Omdat alleen volslagen idioten zich niet laten vaccineren.

Pokken, Polio, Bof, Difterie. Hepatitis, Hib-ziekten, HPV, Kinkhoest, Mazelen. Meningokokken, Pneumokokken, Rodehond, Tetanus, allemaal geen probleem meer dankzij vaccins.

En nu vinden sommige frikandel vretende, rokende, zuipende onnozele dikke varkens dat ze een mening moeten hebben over "Het Corona Vaccin". Pleur toch op met je mening. Je hebt geen idee waar je het over hebt.
Hoho! Wat is dit nou weer voor nepnieuws??

Het is SANITATIE geweest dat ervoor heeft gezorgd dat de meeste gevaarlijke ziektes van vroeger geen probleem meer zijn.

COR / Sanitatie of vaccinatie bij terugdringen ziektes?

Zorg er even voor dat je weet waar je over praat voordat je begint te schelden. En daarbij zie ik juist veel "frikandel vretende, rokende, zuipende onnozele dikke varkens" die juist wel een prik nemen omdat ze dan denken weer gezond te zijn.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:27:00 #111
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201693970
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 14:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Hoho! Wat is dit nou weer voor nepnieuws??

Het is SANITATIE geweest dat ervoor heeft gezorgd dat de meeste gevaarlijke ziektes van vroeger geen probleem meer zijn.

COR / Sanitatie of vaccinatie bij terugdringen ziektes?

Zorg er even voor dat je weet waar je over praat voordat je begint te schelden. En daarbij zie ik juist veel "frikandel vretende, rokende, zuipende onnozele dikke varkens" die juist wel een prik nemen omdat ze dan denken weer gezond te zijn.
Ik zie vooral onzin spuiende facebook posts gelovende idioten die denken dat ze slim zijn.
Mazelen, Polio, Bof, etc etc zijn pas geen probleem meer sinds er vaccins zijn, meer dan 100 jaar na het aanleggen van riolering en decennia nadat iedereen een badkamer had.
pi_201693997
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 14:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik zie vooral onzin spuiende facebook posts gelovende idioten die denken dat ze slim zijn.
Dit is gewoon wetenschap en in principe hoort het algemene kennis te zijn dat sanitatie de grootste bijdrage heeft geleverd bij het terugdringen van veel ziektes.

Dit niet weten is toch wel heel heel erg hoor :{

En dan ook nog afgeven op Facebook terwijl je zelf constant post op het fok forum :') Als jij iemand vertelt dat je op Fok post, zeggen mensen dan "Oh wauw! dat is toch dat intellectueel hoogstaande forum??"
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:31:20 #113
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201694022
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 14:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Dit is gewoon wetenschap en in principe hoort het algemene kennis te zijn dat sanitatie de grootste bijdrage heeft geleverd bij het terugdringen van veel ziektes.

Dit niet weten is toch wel heel heel erg hoor :{

En dan ook nog afgeven op Facebook terwijl je zelf constant post op het fok forum :') Als jij iemand vertelt dat je op Fok post, zeggen mensen dan "Oh wauw! dat is toch dat intellectueel hoogstaande forum??"
Nee, dat is het niet. Sanitatie heeft veel bijgedragen tegen cholera, maar niet tegen Mazelen, Polio, Bof, etc etc
En dan nog zijn gekken als jij tegen Sanitatie, zoals het dragen van maskers, handontsmetters, afstand houden.
pi_201694105
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 14:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet. Sanitatie heeft veel bijgedragen tegen cholera, maar niet tegen Mazelen, Polio, Bof, etc etc
En dan nog zijn gekken als jij tegen Sanitatie, zoals het dragen van maskers, handontsmetters, afstand houden.
Oh ja, het is super duidelijk dat bijv. de Mazelen door vaccins zijn teruggedrongen. Doe je ogen open en kijk naar de groene lijn!

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201694299
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 14:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Oh ja, het is super duidelijk dat bijv. de Mazelen door vaccins zijn teruggedrongen. Doe je ogen open en kijk naar de groene lijn!

[ [url=https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.activistpost.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F04%2Fdisease-mortality.jpg&f=1&nofb=1]afbeelding[/url] ]
Learn The Risk is tegen vaccinaties. Natuurlijk gaan die niet roepen dat vaccinaties werken. Als je geloofwaardig wilt overkomen, kun je beter een andere bron gebruiken.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')