abonnement Unibet Coolblue
pi_201391399
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus geen energie meer steken in serologische tests, maar dat gebruiken voor onderzoek naar de effectiviteit van de vaccins ^O^
Nee, energie steken in betere serologische tests en vaccins.
En in fundamenteel onderzoek naar virussen en de werking van ons immuunsysteem, maar dat zal vooral vanuit de politiek moeten komen.

Ik heb mezelf trouwens (vrijwillig) opgegeven voor onderzoek naar een T-cel test die een farmaceut ontwikkeld, om daar een kleine bijdrage aan te leveren.
Helaas wel commercieel, alhoewel ik dat in dit opzicht niet echt een probleem vind.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tanatos op 17-09-2021 09:05:14 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201391435
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
OK...

Hoe precies had jouw vader ooit, maar dan ook ooit, zijn zwart-zijn hebben kunnen afleggen?
Het was destijds gebaseerd op de kennis, attitude en 'wetenschap' van die tijd dat zij het recht hadden hem zo te behandelen.

Nu kan ik met een serologische test bewijzen dat ik immuun ben en wordt ik alsnog buiten de maatschappij gezet. Het hele doel is toch: beschermen van anderen?
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_201391455
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:13 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Nee, energie steken in betere serologische tests en vaccins.
En in fundamenteel onderzoek naar virussen en de werking van ons immuunsysteem, maar dat zal vooral vanuit de politiek moeten komen.

Wat is er mis met de huidige serologische tests dan?
Je was de hele tijd zo'n voorvechter van die test als alternatief voor het vaccin voor mensen die besmet zijn geweest...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Beste debater 2022 donderdag 16 september 2021 @ 22:17:17 #54
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201391472
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:15 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]
Het was destijds gebaseerd op de kennis, attitude en 'wetenschap' van die tijd dat zij het recht hadden hem zo te behandelen.

Nu kan ik met een serologische test bewijzen dat ik immuun ben en wordt ik alsnog buiten de maatschappij gezet. Het hele doel is toch: beschermen van anderen?
Het gaat om de vergelijking die kant noch wal raakt.

Je huidskleur kun je niet aan- of uitzetten, of met een pasje of vaccin aanpassen aan 'wat de overheid wil' zodat je geen tweederangs burger meer bent.

Afgezien van het feit dat ik zelf pertinent tegen vaccinatieplicht ben, zijn die vergelijkingen van bepaalde lieden gewoon erbarmelijk. Je bent als ongevaccineerde in het Nederland van 2021 geen neger in Mississippi van 1900 of een Jood in het Duitsland van 1940. Kappen met die nonsens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201391494
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat is er mis met de huidige serologische tests dan?
Je was de hele tijd zo'n voorvechter van die test als alternatief voor het vaccin voor mensen die besmet zijn geweest...
Dat ben ik ook, maar we kunnen in het geval van COVID19 niet veel meer dan antistoffen aantonen op dat moment.
En ook bij vaccinaties weten we vaak pas aanzienlijk later, of ze blijvende immuniteit opleveren, dat is niet uniek voor deze vaccins.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  donderdag 16 september 2021 @ 22:20:15 #56
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201391528
Laat die fanatieke angsthazen met hun anti-vaccin psychose maar eens even lekker op de kast zitten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_201391541
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dan begrijp ik je frustratie wel.

Even bij RIVM gekeken en die zegt er dit over:

We weten nog niet of het aantonen van antistoffen zekerheid geeft dat beschermd bent en hoe lang je dan eventueel beschermd bent

Verder worden sneltests afgeraden.
Bedankt dat we een beetje nader tot elkaar zijn gekomen.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_201391627
quote:
14s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:20 schreef Ringo het volgende:
Laat die fanatieke angsthazen met hun anti-vaccin psychose maar eens even lekker op de kast zitten.
Vanuit een loopgraaf verwensingen naar de ander zijn hoofd slingeren is geen discussie.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201391664
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:12 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat verbaast me zeer van Japan.
Het was simpelweg te zeldzaam om er een wet tegen te hebben.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_201391690
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:27 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]
Het was simpelweg te zeldzaam om er een wet tegen te hebben.
Ja, dat vermoed ik ook want veel Japanners zijn behoorlijk racistisch.
Tegen iedereen die niet Japans is trouwens, ze zijn wel consequent.
Een beetje als de oude Grieken, je ben een van ons, en anders ben je een barbaar.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201395658
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het gaat om de vergelijking die kant noch wal raakt.

Je huidskleur kun je niet aan- of uitzetten, of met een pasje of vaccin aanpassen aan 'wat de overheid wil' zodat je geen tweederangs burger meer bent.

Afgezien van het feit dat ik zelf pertinent tegen vaccinatieplicht ben, zijn die vergelijkingen van bepaalde lieden gewoon erbarmelijk. Je bent als ongevaccineerde in het Nederland van 2021 geen neger in Mississippi van 1900 of een Jood in het Duitsland van 1940. Kappen met die nonsens.
Ik kan mijn huidskleur met behulp van zonlicht wel een klein beetje veranderen, niet dat daarmee mijn huidskleur heel veel verandert, maar dat verschil tussen wel veel buiten zijn of niet, is wel de basis van het ouderwetse racisme van de bovenklasse tov de mensen die op het land moesten werken.
Dat soort "ouderwets" racisme bestaat in bv een land als India nog volop.

https://www.flixmaven.com(...)heir-own-racism-row/

-
Dat we in de westerse wereld tegenwoordig een bruin kleurtje associėren met welvaart is een verschuiving in de ethiek.
Net zoals het een verschuiving in ethiek is, om heel ver te willen gaan om vooral oude mensen te beschermen.
Het massaal vaccineren van en voor bejaarden is redelijk uniek, ik ken geen precedenten.
Hoe nuttig het vaccineren van bejaarden is, is nog maar de vraag, zeker op langere termijn.

https://en.wikipedia.org/wiki/Immunosenescence

Persoonlijk wil ik helemaal niet zo oud mogelijk worden, de dood hoort bij het leven.
Het leven rekken betekent vaak lijden, en een gammele toestand, zowel somatisch als cognitief.
Dat ons bewustzijn een soort ontologische neurose lijkt die het zich amper kan voorstellen om niet meer te zijn omdat we nu wel zijn, zal daar wel een rol in spelen.
-
Met de rest van je reactie ben ik het overigens wel eens, ik houd ook niet van dergelijke vergaande vergelijkingen.
-
Wat niet wegneemt dat deze drang maatregelen mij eerder aanzetten tot me niet willen laten vaccineren, dan wel.
Als ze tot dwang overgaan door dit soort maatregelen op brood toe te gaan passen, ben ik helemaal geneigd niet meer mee te willen werken, zolang het bij spelen blijft kan ik er wel mee leven.

[ Bericht 10% gewijzigd door Tanatos op 17-09-2021 09:52:23 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201395898
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:32 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik kan mijn huidskleur met behulp van zonlicht wel een klein beetje veranderen, niet dat daarmee mijn huidskleur heel veel verandert, maar dat verschil tussen wel veel buiten zijn of niet, is wel de basis van het ouderwetse racisme van de bovenklasse tov de mensen die op het land moesten werken.
Dat soort "ouderwets" racisme bestaat in bv een land als India nog volop.

https://www.flixmaven.com(...)heir-own-racism-row/

-
Dat we in de westerse wereld tegenwoordig een bruin kleurtje associėren met welvaart is een verschuiving in de ethiek.
Net zoals het een verschuiving in ethiek is, om heel ver te willen gaan om vooral oude mensen te beschermen.
Het massaal vaccineren van en voor bejaarden is redelijk uniek, ik ken geen precedenten.
Hoe nuttig het vaccineren van bejaarden is, is nog maar de vraag, zeker op langere termijn.
https://en.wikipedia.org/wiki/Immunosenescence

Persoonlijk wil ik helemaal niet zo oud mogelijk worden, de dood hoort bij het leven.
Het leven rekken betekent vaak lijden, en een gammele toestand, zowel somatisch als cognitief.
Dat ons bewustzijn een soort ontologische neurose lijkt die het zich amper kan voorstellen om niet meer te zijn omdat we nu wel zijn, zal daar wel een rol in spelen.

Met de rest van je reactie ben ik het overigens wel eens, ik houd ook niet van dergelijke vergaande vergelijkingen.

Wat niet wegneemt dat deze drang maatregelen mij eerder aanzetten tot me niet willen laten vaccineren, dan wel.
Als ze tot dwang overgaan door dit soort maatregelen op brood toe te gaan passen, ben ik helemaal geneigd niet meer mee te will werken, zolang het bij spelen blijft kan ik er wel mee leven.
De hoofdzaak is niet om bejaarden het eeuwige leven te geven, maar d druk op de zorg te verminderen.
Hoogbejaarde mensen die op de dood wachten belanden niet in het ziekenhuis met Covid.
Dat vaccinatie bij ouderen minder goed werkt klopt.
Desondanks liggen de ziekenhuizen niet vol met gevaccineerde ouderen, maar vooral met ongevaccineerden.

De hele tijd roepen dat er geen bewijs is dat vaccineren helpt is ook met de dag onzinniger.

Serologische tests zijn momentopnames en tonen niet aan of iemand immuun is
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201397396
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
De hoofdzaak is niet om bejaarden het eeuwige leven te geven, maar d druk op de zorg te verminderen.
Hoogbejaarde mensen die op de dood wachten belanden niet in het ziekenhuis met Covid.
Dat vaccinatie bij ouderen minder goed werkt klopt.
Desondanks liggen de ziekenhuizen niet vol met gevaccineerde ouderen, maar vooral met ongevaccineerden.
Ik heb het hier over de verschuiving in ethiek, en het steeds slechter kunnen accepteren van de dood, de dood hoort (gelukkig) bij het leven.
Ik voel er gewoon weinig voor vaccinaties te gaan halen als dat vooral is om een kwetsbare groep ouderen te beschermen.
Die groep wordt vooralsnog groter, steeds ouder, en dus ook steeds kwetsbaarder.
Alhoewel ik een vaccinatie met een beperkt aantal herhaalvaccinaties voor COVID19 nog wel wil overwegen, houd het voor mij gewoon zonder meer op als het een jaarlijkse herhaalvaccinatie wordt.

Overigens verschuift die ethiek bij mij ook, ik denk dat ik in het verleden over 70+ hetzelfde had gedacht als nu over 80+.
Maar goed, verschuiving in je eigen ethiek is bijzonder moeilijk waar te nemen.

Ik denk trouwens dat de druk op de zorg door COVID19 op dit moment redelijk meevalt, maar ze hebben natuurlijk wel een behoorlijke achterstand in andere behandelingen.
Het helpt ook niet als het zorgpersoneel wegrent.

Hier een interessante studie:
https://www.rivm.nl/docum(...)ntensive-care-opname

quote:
De hele tijd roepen dat er geen bewijs is dat vaccineren helpt is ook met de dag onzinniger.
Het is me, weer eens, een raadsel hoe je er bij komt dat ik dat zou doen, laat staan de hele tijd.

Ik heb het enkel over het beperkte nut van het vaccineren van ouderen en kwetsbaren.
Waarmee ik ook niet stel dat we die mensen niet moeten vaccineren, dat de nieuwsoortige vaccins veilig zijn voor die groepen is een duidelijk voordeel ervan.(Net als de snelle ontwikkeling/aanpassing ervan.)
Nergens stel ik dat vaccinatie nutteloos, of van beperkt nut is voor andere groepen.
De beperking van het nut voor de kwetsbare groepen zit hem voor mij vooral in het ontbreken van een opvolging met een serologische test.

Daarnaast is het zo, dat we helemaal nog niet weten hoe lang de vaccinaties bescherming geven.
En dat nieuwe varianten zeer waarschijnlijk de kop op zullen steken.

quote:
Serologische tests zijn momentopnames en tonen niet aan of iemand immuun is
Aangezien we daarvoor bij bepaalde groepen na vaccinatie ook helemaal geen zekerheid, hebben zijn die momentopnames wel degelijk nuttig.
Dat we uit de serologische test nog vrij weinig kunnen afleiden geeft aan dat we veel kunnen leren over de interactie tussen ons immuunsysteem en virussen.
Daarnaast is het behoorlijk zeldzaam dat mensen een 2e keer besmet worden met COVID19, en ik vermoed dat in die groep vooral ouderen en kwetsbaren zullen zitten.
Alhoewel daar met de delta variant volgens mij wel een toename in is.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)n-tot-nu-toe-gedacht
Let wel uit 2020, dus de delta variant is hier niet in meegenomen.

Als de reacties van @sweetlady-o juist lees, werkt ze in een ziekenhuis, en accepteren ze daar de met een serologische test aangetoonde antistoffen wel als (voorlopig) afdoende bescherming, maar kiest de politiek ervoor om haar alsnog van spelen uit te sluiten.

Kortom, nota bene een ziekenhuis durft wel aan te nemen dat ze daarmee (voorlopig) immuniteit geniet, maar de politiek wil daar niet aan.
Dat vind ik bizar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 17-09-2021 11:54:04 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201397529
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:48 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik heb het hier over de verschuiving in ethiek, en het steeds slechter kunnen accepteren van de dood,
Maar dat is niet de reden voor de maatregelen.
De mortaliteit van Covid is relatief laag. Het grote probleem van Covid is dat het exponentieel toeneemt en daarbij voldoende mensen ziek genoeg maakt om het zorgstelsel, en daarmee de hele samenleving, te ontwrichten.
Dat is de reden voor de maatregelen en de reden waarom we middels vaccinatie die druk op de zorg willen verminderen.


quote:
de dood hoort (gelukkig) bij het leven.
Ik voel er gewoon weinig voor vaccinaties te gaan halen als dat vooral is om een kwetsbare groep ouderen te beschermen.
Je bent dus niet bereid om een ander te beschermen tegen ziekte door een simpele handeling, zoals een vaccinatie.


quote:
Die groep wordt vooralsnog groter, steeds ouder, en dus ook steeds kwetsbaarder.
Alhoewel ik een vaccinatie met een beperkt aantal herhaalvaccinaties voor COVID19 nog wel wil overwegen, houd het voor mij gewoon zonder meer op als het een jaarlijkse herhaalvaccinatie wordt.
Dat is niet waar, je bent nu al niet bereid om je te laten vaccineren, en wilt graag met een serologische test aantonen dat je dat niet hoeft.


quote:
Overigens verschuift die ethiek bij mij ook, ik denk dat ik in het verleden over 70+ hetzelfde had gedacht als nu over 80+.
Maar goed, verschuiving in je eigen ethiek is bijzonder moeilijk waar te nemen.

Ik denk trouwens dat de druk op de zorg door COVID19 op dit moment redelijk meevalt, maar ze hebben natuurlijk wel een behoorlijke achterstand in andere behandelingen.
Het helpt ook niet als het zorgpersoneel wegrent.
Die druk is hoger dan vorig jaar deze tijd, maar gelukkig dankzij maatregelen en vaccinaties nog beheersbaar.
Maar inderdaad, de zorg holt hierdoor wel uit.
Iets wat heel eenvoudig is te voorkomen door je te laten vaccineren.
Dan laat je tenminste zien dat je bereid bent om mee te werken aan het terugdringen van het virus.


quote:
Hier een interessante studie:
https://www.rivm.nl/docum(...)ntensive-care-opname
[..]
Het is me, weer eens, een raadsel hoe je er bij komt dat ik dat zou doen, laat staan de hele tijd.

Ik heb het enkel over het beperkte nut van het vaccineren van ouderen en kwetsbaren.
Waarmee ik ook niet stel dat we die mensen niet moeten vaccineren, dat de nieuwsoortige vaccins veilig zijn voor die groepen is een duidelijk voordeel ervan.(Net als de snelle ontwikkeling/aanpassing ervan.)
Nergens stel ik dat vaccinatie nutteloos, of van beperkt nut is voor andere groepen.
De beperking van het nut voor de kwetsbare groepen zit hem voor mij vooral in het ontbreken van een opvolging met een serologische test.

Daarnaast is het zo, dat we helemaal nog niet weten hoe lang de vaccinaties bescherming geven.
En dat nieuwe varianten zeer waarschijnlijk de kop op zullen steken.
[..]
Aangezien we daarvoor bij bepaalde groepen na vaccinatie ook helemaal geen zekerheid hebben zijn die momentopnames wel degelijk nuttig.
Dat we uit de serologische test nog vrij weinig kunnen afleiden geeft aan dat we veel kunnen leren over de interactie tussen ons immuunsysteem en virussen.
Daarnaast is het behoorlijk zeldzaam dat mensen een 2e keer besmet worden met COVID19, en ik vermoed dat in die groep vooral ouderen en kwetsbaren zullen zitten.
Alhoewel daar met de delta variant volgens mij wel een toename in is.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)n-tot-nu-toe-gedacht
Let wel uit 2020, dus de delta variant is hier niet in meegenomen.

Als de reacties van @:sweetlady-o juist lees, werkt ze in een ziekenhuis, en accepteren ze daar de met een serologische test aangetoonde antistoffen wel als (voorlopig) afdoende bescherming, maar kiest de politiek ervoor om haar alsnog van spelen uit te sluiten.

Kortom, nota bene een ziekenhuis durft wel aan te nemen dat ze daarmee (voorlopig) immuniteit geniet, maar de politiek wil daar niet aan.
Dat vind ik bizar.
Beperkt nut is nog steeds nut.
98% van de polio besmettingen zijn met geen of heel weinig symptomen.
Voor 98% van de gevaccineerden is het vaccin dus nutteloos.
Toch is vrijwel iedereen ertegen gevaccineerd en is daar, op wat religekkies na, geen enkele discussie over of we dat onze kinderen wel aan moeten doen, terwijl ze er amper baat bij hebben...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201401643
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:48 schreef Tanatos het volgende:

Als de reacties van @:sweetlady-o juist lees, werkt ze in een ziekenhuis, en accepteren ze daar de met een serologische test aangetoonde antistoffen wel als (voorlopig) afdoende bescherming, maar kiest de politiek ervoor om haar alsnog van spelen uit te sluiten.

Kortom, nota bene een ziekenhuis durft wel aan te nemen dat ze daarmee (voorlopig) immuniteit geniet, maar de politiek wil daar niet aan.
Dat vind ik bizar.
Niet ik. Mijn zus werkt er na overlegging serologische test en ik zou het in theorie ook kunnen. Wel werk ik in de zorg en mag ik nu dus wel werken met kwetsbare mensen maar vervolgens niet met gezonde volwassenen drankje doen. Het is te bizar voor woorden omdat ik daarmee gewoon kan aantonen dat ik immuun ben. Net als papa wel goed voor arbeid maar niet goed voor spelen maar mag niet zeggen dat de geschiedenis zich herhaalt.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_201401778
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 17:05 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]
Niet ik. Mijn zus werkt er na overlegging serologische test en ik zou het in theorie ook kunnen. Wel werk ik in de zorg en mag ik nu dus wel werken met kwetsbare mensen maar vervolgens niet met gezonde volwassenen drankje doen. Het is te bizar voor woorden omdat ik daarmee gewoon kan aantonen dat ik immuun ben. Net als papa wel goed voor arbeid maar niet goed voor spelen maar mag niet zeggen dat de geschiedenis zich herhaalt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201402219
quote:
Vooral het laatste gedeelte is super herkenbaar.

Als ik het vaccin niet neem ben ik tegen het collectief en alles wat ze willen bereiken.

Ik ben immuun, het systeem weet eigenlijk ook dat ik immuun ben maar kiest ervoor om mij toch te straffen omdat ik het doel niet heb bereikt met hun gewenste middel.

Dit onder luid gejuich en applaus van mijn medemens omdat ik in ga tegen het collectief. Dezelfde handen die 1 jaar geleden nog voor mij klapten.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_201411645
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dat is niet de reden voor de maatregelen.
De mortaliteit van Covid is relatief laag. Het grote probleem van Covid is dat het exponentieel toeneemt en daarbij voldoende mensen ziek genoeg maakt om het zorgstelsel, en daarmee de hele samenleving, te ontwrichten.
Dat is de reden voor de maatregelen en de reden waarom we middels vaccinatie die druk op de zorg willen verminderen.
Het gaat er sec om dat mensen immuniteit opbouwen, niet perse dat ze gevaccineerd zijn.
Mensen met immuniteit krijgen zeer zelden een 2e keer COVID19.

https://doktermedia.nl/re(...)tweede-keer-krijgen/

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)00575-4/fulltext

Daarnaast voel ik geen verplichting om me te laten vaccineren om mensen te beschermen die zichzelf kunnen beschermen met vaccinatie.
De groep die zichzelf daadwerkelijk niet goed kan beschermen omdat de vaccinatie niet genoeg effect heeft, is daarin voor mij maatgevend.
Daarbij wil ik wel de leeftijd en reden weten, waarom de vaccinatie niet aanslaat.

Als ik kijk naar de cijfers op dit moment, zie ik trouwens geen reden tot paniek.

https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames

quote:
Je bent dus niet bereid om een ander te beschermen tegen ziekte door een simpele handeling, zoals een vaccinatie.

Dat is niet waar, je bent nu al niet bereid om je te laten vaccineren, en wilt graag met een serologische test aantonen dat je dat niet hoeft.
Ik heb er de voorkeur voor om eerst een serologische test te doen, om te weten of ik antistoffen heb tegen COVID19.
Is dat het geval, dan vind ik vaccinatie niet nodig.
Daarnaast, en dat heb ik je al meerdere keren verteld, heb ik de voorkeur voor een meer traditioneel vaccin.
De goedkeuring van Novavax zal, denk ik, niet heel lang meer op zich laten wachten.
En ,ook voor de zoveelste keer, ik voel me niet verplicht om me te laten vaccineren om mensen te beschermen die zelf gevaccineerd kunnen worden, dat is hun (en mijn) eigen keuze en gok.

quote:
Die druk is hoger dan vorig jaar deze tijd, maar gelukkig dankzij maatregelen en vaccinaties nog beheersbaar.
Maar inderdaad, de zorg holt hierdoor wel uit.
Iets wat heel eenvoudig is te voorkomen door je te laten vaccineren.
Dan laat je tenminste zien dat je bereid bent om mee te werken aan het terugdringen van het virus.
Ik zie geen reden tot paniek, en dat morele vingertje kun je voor je houden.

quote:
Beperkt nut is nog steeds nut.
98% van de polio besmettingen zijn met geen of heel weinig symptomen.
Voor 98% van de gevaccineerden is het vaccin dus nutteloos.
Toch is vrijwel iedereen ertegen gevaccineerd en is daar, op wat religekkies na, geen enkele discussie over of we dat onze kinderen wel aan moeten doen, terwijl ze er amper baat bij hebben...
Ik heb geen enkel probleem met traditionele vaccins, alhoewel ik wel vind dat ze niet verplicht moeten zijn.
Zelf heb ik naast de voor mijn leeftijdsgroep aangeboden kindervaccinaties, een geel boekje met een hele zwik aan aanvullende vaccinaties.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201411805
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:47 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het gaat er sec om dat mensen immuniteit opbouwen, niet perse dat ze gevaccineerd zijn.
Mensen met immuniteit krijgen zeer zelden een 2e keer COVID19.
Jezelf beschermen tegen de ziekte door de ziekte op te lopen is natuurlijk paradoxaal.


quote:
relatief-alarmerende-studie-helft-ouderen-kan-corona-tweede-keer-krijgen


Da's best veel toch?

quote:
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)00575-4/fulltext

Daarnaast voel ik geen verplichting om me te laten vaccineren om mensen te beschermen die zichzelf kunnen beschermen met vaccinatie.
De groep die zichzelf daadwerkelijk niet goed kan beschermen omdat de vaccinatie niet genoeg effect heeft, is daarin voor mij maatgevend.
Daarbij wil ik wel de leeftijd en reden weten, waarom de vaccinatie niet aanslaat.
Stel dat alle kwetsbaren elke maand opnieuw covid oplopen, ondanks meerdere vaccinaties, maar we weten niet waarom. Is dat voor jou een reden om je niet te laten vaccineren?

quote:
Als ik kijk naar de cijfers op dit moment, zie ik trouwens geen reden tot paniek.

https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames
[..]
Ik heb er de voorkeur voor om eerst een serologische test te doen, om te weten of ik antistoffen heb tegen COVID19.
Je kunt jezelf ook laten besmetten, dan weet je het ook, en hoef je sowieso geen vaccin.


quote:
Is dat het geval, dan vind ik vaccinatie niet nodig.
Daarnaast, en dat heb ik je al meerdere keren verteld, heb ik de voorkeur voor een meer traditioneel vaccin.
De goedkeuring van Novavax zal, denk ik, niet heel lang meer op zich laten wachten.
Novavax komt hier niet.
quote:
En ,ook voor de zoveelste keer, ik voel me niet verplicht om me te laten vaccineren om mensen te beschermen die zelf gevaccineerd kunnen worden, dat is hun (en mijn) eigen keuze en gok.
[..]
Ik zie geen reden tot paniek, en dat morele vingertje kun je voor je houden.
[..]
Ik heb geen enkel probleem met traditionele vaccins, alhoewel ik wel vind dat ze niet verplicht moeten zijn.
Zelf heb ik naast de voor mijn leeftijdsgroep aangeboden kindervaccinaties, een geel boekje met een hele zwik aan aanvullende vaccinaties.
Als we met zijn allen hadden gewacht op novavax, dan hadden we veel dieper in de crisis gezeten dan nu.
Huiverigheid voor de nieuwe vaccins begreep ik vorig jaar maart wel, maar nu niet meer.
We zijn miljarden prikken verder, alles wordt gemonitored, nadelige gevolgen zijn bekend, plus het risico daar op.

Bij novavax begint dat weer van voren af aan.
Kan traditioneel zijn, maar dat wil niet zeggen dat het geen ernstige bijwerkingen kan geven...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201411920
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:08 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]
Vooral het laatste gedeelte is super herkenbaar.

Als ik het vaccin niet neem ben ik tegen het collectief en alles wat ze willen bereiken.

Ik ben immuun, het systeem weet eigenlijk ook dat ik immuun ben maar kiest ervoor om mij toch te straffen omdat ik het doel niet heb bereikt met hun gewenste middel.

Dit onder luid gejuich en applaus van mijn medemens omdat ik in ga tegen het collectief. Dezelfde handen die 1 jaar geleden nog voor mij klapten.
Mensen zijn emotionele apen, het effect van groepsdruk is groot.
Mensen hebben weliswaar het vermogen tot rationeel denken, ze zijn allesbehalve rationele wezens.
Groepsdruk is een gevaar voor individuele vrijheid.

Het pleidooi om mensen die al COVID19 hebben gehad en daarvan natuurlijk hersteld zijn, is vooral gebaseerd op het op veilig willen spelen.
Weliswaar begrijpelijk, maar in mijn optiek, op dit moment, enkel voor bepaalde groepen daadwerkelijk nuttig.
De cijfers laten vooralsnog zien dat een 2e besmetting met COVID19 behoorlijk zeldzaam is, en wat mij betreft is herhaalvaccinatie voor die groep waarschijnlijk vooral daadwerkelijk goed advies voor ouderen, en mensen met een slecht functionerend immuunsysteem.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201412250
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jezelf beschermen tegen de ziekte door de ziekte op te lopen is natuurlijk paradoxaal.
Alsof die mensen ervoor gekozen hebben om COVID19 op te lopen.

quote:
relatief-alarmerende-studie-helft-ouderen-kan-corona-tweede-keer-krijgen

Da's best veel toch?
Misschien moet je het artikel lezen, en niet alleen de kop, waarop het artikel juist kritiek levert.
Dit was de kop van de New York Times:
"Coronavirus Reinfections Are Rare, Danish Researchers Report"


quote:
Stel dat alle kwetsbaren elke maand opnieuw covid oplopen, ondanks meerdere vaccinaties, maar we weten niet waarom. Is dat voor jou een reden om je niet te laten vaccineren?
Dat zou me eerder juist aanzetten tot het halen van een vaccinatie.
Maar eerst een serologische test, aangezien immuniteit het doel is.
Als dat trouwens voor mij een jaarlijkse herhaalvaccinatie zou betekenen, dan niet.
Ik haal ook geen griepprik.

quote:
Je kunt jezelf ook laten besmetten, dan weet je het ook, en hoef je sowieso geen vaccin.
Dat klopt, al zou het kunnen zijn dat je dan een PCR test moet ondergaan om het zeker te weten.

quote:
Novavax komt hier niet.
https://www.nationalezorg(...)-nog-te-wachten.html

Zonder dat het is goedgekeurd, heeft Nederland 3,8 miljoen doses van het Amerikaanse vaccin Novavax besteld. 600.000 daarvan zouden in het tweede kwartaal van 2021 al geleverd kunnen worden.

quote:
Als we met zijn allen hadden gewacht op novavax, dan hadden we veel dieper in de crisis gezeten dan nu.
Huiverigheid voor de nieuwe vaccins begreep ik vorig jaar maart wel, maar nu niet meer.
We zijn miljarden prikken verder, alles wordt gemonitored, nadelige gevolgen zijn bekend, plus het risico daar op.
Iets waar ik dan ook helemaal nooit voor gepleit heb.
De ouderen en anderszins kwetsbaren zijn (terecht) met voorrang gevaccineerd, door de nieuwsoortige vaccins had ik op dat moment het idee dat ze dan beschermd zouden zijn.

quote:
Bij novavax begint dat weer van voren af aan.
Kan traditioneel zijn, maar dat wil niet zeggen dat het geen ernstige bijwerkingen kan geven...
Ik beweer nergens dat Novavax geen ernstige bijwerkingen kan hebben.
Geen idee hoeveel mensen daaarover denken op dezelfde manier als ik, maar ik heb gewoon de voorkeur voor een meer traditioneel vaccin.
En voor gratis serologische tests, waarbij aangetoonde antistoffen vooralsnog gelijk worden gesteld aan vaccinatie.

Het enige daaraan wat naar mijn idee irrationeel kunt noemen, is dat ik mijn bedenkingen heb bij de nieuwsoortige meer gerichte mRNA- en vectorvaccins, alhoewel ze duidelijk voordelen bieden.
De reden daarvoor is de volstrekt niet volledige kennis van virussen, ons immuunsysteem en de interactie daartussen.
Overigens weten we dat bij meer traditionele vaccins, volgens mij, ook helemaal niet veel beter, maar we hebben wel veel meer en langere ervaring met die meer traditionele vaccins.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 18-09-2021 12:42:40 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201412447
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:36 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Alsof die mensen ervoor gekozen hebben om COVID19 op te lopen.
[..]
Maar het gaat om opbouwen van immuniteit, en dat jij de nieuwe vaccins daarvoor niet geschikt vindt.
Dan blijft besmetting over.
Gewoon even besmet raken, 11 dagen later ben je gelijkgesteld aan vaccinatie.


quote:
[..]
Dat zou me eerder juist aanzetten tot het halen van een vaccinatie.
Maar eerst een serologische test, aangezien immuniteit het doel is.
Maar een serologische test toont geen immuniteit aan.
Daarom wordt die niet gebruikt.


quote:
Als dat trouwens voor mij een jaarlijkse herhaalvaccinatie zou betekenen, dan niet.
[..]
Jaarlijkse herhaling houdt vooralsnog in dat je kwetsbaar bent voor Covid.
Dat is juist een reden om te vaccineren...

quote:
Dat klopt, al zou het kunnen zijn dat je dan een PCR test moet ondergaan om het zeker te weten.
[..]
https://www.nationalezorg(...)-nog-te-wachten.html

Zonder dat het is goedgekeurd, heeft Nederland 3,8 miljoen doses van het Amerikaanse vaccin Novavax besteld. 600.000 daarvan zouden in het tweede kwartaal van 2021 al geleverd kunnen worden.
[..]
Klopt, we hebben breed ingekocht om te voorkomen dat we op het verkeerde paard gokken.
Verstandig besluit, als we op novavax alleen hadden ingezet hadden we nu nog geen vaccin gehad.
En een aantal andere komen nooit uit de ontwikkelingsfase...

Maar dat we ze krijgen wil niet zeggen dat we ze zelf gaan inzetten.


quote:
Iets waar ik dan ook helemaal nooit voor gepleit heb.
De ouderen en anderszins kwetsbaren zijn (terecht) met voorrang gevaccineerd, door de nieuwsoortige vaccins had ik op dat moment het idee dat ze dan beschermd zouden zijn.
[..]
Dat zijn ze ook, het overgrote deel van de ziekenhuisopnamen betreft ongevaccineerden.


quote:
Ik beweer nergens dat Novavax geen ernstige bijwerkingen kan hebben.
Geen idee hoeveel mensen daaarover denken op dezelfde manier als ik, maar ik heb gewoon de voorkeur voor een meer traditioneel vaccin.
En voor gratis serologische tests, waarbij aangetoonde antistoffen vooralsnog gelijk worden gesteld aan vaccinatie.
Dat laatste gaat niet gebeuren zolang niet vast staat dat het hebben van antistoffen betekent dat je immuun bent.


quote:
Het enige daaraan wat naar mijn idee irrationeel kunt noemen, is dat ik mijn bedenkingen heb bij de nieuwsoortige meer gerichte mRNA- en vectorvaccins, alhoewel ze duidelijk voordelen bieden.
De reden daarvoor is de volstrekt niet volledige kennis van virussen, ons immuunsysteem en de interactie daartussen.
Volledige kennis heb je nooit, maar we weten wel genoeg over het immuunsysteem dat we dus middels mRNA een vaccin kunnen bieden die bescherming biedt tegen Covid.


quote:
Overigens weten we dat bij meer traditionele vaccins, volgens mij, ook helemaal niet veel beter, maar we hebben wel veel meer en langere ervaring met die meer traditionele vaccins.
Er zijn verschillende soorten traditionele vaccins.
En die hebben allen ook hun voor en tegens met betrekking tot effectiviteit en negatieve effecten...

Op zich begrijp ik de redenatie niet goed, je geeft voorkeur aan een nieuw vaccin waarvan nog niet duidelijk is welke effectiviteit en bijwerkingen het heeft over een vaccin dat wereldwijd al maanden wordt gebruikt en miljarden maal gezet is. Waarvan inmiddels de effectiviteit en bijwerkingen bekend zijn.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201412556
TS en vele anderen hier blijven vergeten dat ook jonge mensen significante klachten kunnen overhouden. Dit zijn misschien geen IC opnames maar ik ken mensen in mijn omgeving in de 30 met long COVID die al bijna jaar thuiszitten van werk. Familie van mij (begin 40) heeft longembolien gekregen die niet weggaan. Allemaal gezonde fitte mensen. Misschien kom je niet op je buik te liggen op de IC als je geen overgewicht/onderliggend leiden hebt maar het is ook zeker geen gewoon griepje.

Ik ken niemand die dit soort zaken aan een normale griep heeft overgehouden.
  zaterdag 18 september 2021 @ 13:08:05 #74
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201412587
quote:
14s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:20 schreef Ringo het volgende:
Laat die fanatieke angsthazen met hun anti-vaccin psychose maar eens even lekker op de kast zitten.
Dat is wat kort door de bocht. Ik denk eerder dat de politiek meer moet doen om het vertrouwen van de burgers weer te verdienen. En dan komt het ook weer goed met de bereidheid om je te laten vaccineren bijvoorbeeld.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201413200
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar het gaat om opbouwen van immuniteit, en dat jij de nieuwe vaccins daarvoor niet geschikt vindt.
Dan blijft besmetting over.
Gewoon even besmet raken, 11 dagen later ben je gelijkgesteld aan vaccinatie.
Dat stel je op een rare manier, dat ik zelf de voorkeur geef aan een meer traditioneel vaccin betekent niet dat ik stel dat de vaccins niet zouden werken.
Alhoewel ik niet bang ben voor besmetting ga ik het niet opzoeken.
En je wordt niet gelijkgesteld aan gevaccineerd, je wordt voor 180 dagen gelijkgesteld.
Van de vaccins weten we ook nog niet hoe lang ze immuniteit bieden.
Als de vaccinatie al aanslaat.

quote:
Maar een serologische test toont geen immuniteit aan.
Daarom wordt die niet gebruikt.
Nee, dat is niet 100% zeker.
Net als bij vaccinatie.
Dat het nut beperkt is weet ik, daarom heb ik me opgegeven (vrijwillig) voor een onderzoek naar een nieuwe COVID19/SARS-CoV2 T-cel test.

https://www.eoswetenschap(...)n-over-b-en-t-cellen

quote:
Jaarlijkse herhaling houdt vooralsnog in dat je kwetsbaar bent voor Covid.
Dat is juist een reden om te vaccineren...
Het is me onduidelijk hoe je dit bedoelt.
Ik val niet in de kwetsbare groep, voor zover ik weet.
In ieder geval krijg ik geen uitnodiging voor de griepprik.
Mijn immuunsysteem lijkt normaal te functioneren.

quote:
Klopt, we hebben breed ingekocht om te voorkomen dat we op het verkeerde paard gokken.
Verstandig besluit, als we op novavax alleen hadden ingezet hadden we nu nog geen vaccin gehad.
En een aantal andere komen nooit uit de ontwikkelingsfase...

Maar dat we ze krijgen wil niet zeggen dat we ze zelf gaan inzetten.
Dat zou ik onverstandig vinden.
Maar ik heb geen idee hoeveel mensen daar hetzelfde instaan als ik.
quote:
Dat zijn ze ook, het overgrote deel van de ziekenhuisopnamen betreft ongevaccineerden.
Dat klopt, maar die mensen hebben, net als ik, de gok genomen door zich niet te laten vaccineren.
Die groep vormt voor mij geen reden om me te laten vaccineren.


quote:
Dat laatste gaat niet gebeuren zolang niet vast staat dat het hebben van antistoffen betekent dat je immuun bent.
Er zijn heel weinig mensen die 2 keer COVID19 krijgen.
Antistoffen tonen natuurlijk wel aan dat je COVID19 hebt gehad, of een vaccinatie.
Of de vaccins betere bescherming bieden dan natuurlijk herstel, is helemaal nog niet duidelijk.
Het pleiten voor een vaccinatie na natuurlijk herstel vind ik daarom vooralsnog onterecht.
Als keuze natuurlijk wel prima.

quote:
Volledige kennis heb je nooit, maar we weten wel genoeg over het immuunsysteem dat we dus middels mRNA een vaccin kunnen bieden die bescherming biedt tegen Covid.
Dat klopt, maar we weten niet precies voor hoe lang (niet uniek voor deze vaccins).

quote:
Er zijn verschillende soorten traditionele vaccins.
En die hebben allen ook hun voor en tegens met betrekking tot effectiviteit en negatieve effecten...
Ja, en?

quote:
Op zich begrijp ik de redenatie niet goed, je geeft voorkeur aan een nieuw vaccin waarvan nog niet duidelijk is welke effectiviteit en bijwerkingen het heeft over een vaccin dat wereldwijd al maanden wordt gebruikt en miljarden maal gezet is. Waarvan inmiddels de effectiviteit en bijwerkingen bekend zijn.
Dat heb je al uitgelegd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 18-09-2021 14:12:38 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')