abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 16 september 2021 @ 10:17:29 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201380998
quote:
AMSTERDAM - Echt emigreren gaan ze vast niet, maar veel jongeren dromen er bij de huidige woningnood wel van. De helft voelt zich door het huizengebrek geremd in hun leven.

Dat blijkt uit onderzoek van adviesketen Viisi Hypotheken onder ruim duizend Nederlanders tussen 22 en 35 jaar. Vier op de tien had wel eens aan emigratie gedacht als oplossing voor het eigen woningprobleem.

Geremd
Het percentage jongeren dat zich geremd voelt in hun ontwikkeling is met 55% het hoogst in de leeftijdscategorie 30 tot 35 jaar. Onder twintigers bedraagt dat aandeel 47%. „Vroeger kochten mensen vaak als twintiger een eerste woning, nu is dat nog maar voor een enkeling weggelegd”, zegt Hergen Dutrieux van Viisi Hypotheken. „Jongeren moeten hierdoor langer duur huren, waardoor ze logischerwijs pas op latere leeftijd de stap zetten naar samenwonen of gezinsuitbreiding.”

BEKIJK OOK:

Starter en gescheiden oudere extra de klos door huizencrisis
Een kwart van de ondervraagden zei momenteel tegen hun zin met huisgenoten te wonen. Ruim acht op de tien noemden een eigen koopwoning op dit moment onbereikbaar. Negen op de tien ondervraagden verwachten zelfs dat hun positie het aankomende kwartaal verder zal verslechteren.

Pakket maatregelen
Dutrieux, medeoprichter van de adviesketen, ziet weinig in een versoepeling van leenregels voor deze groep. „Omdat je hiermee de relatieve positie van starters niet verbetert. Logischer is een pakket van maatregelen dat de gemiddelde huizenprijs niet nog verder opdrijft. Denk hierbij aan een belasting op verkoopwinst of het weren van beleggers in populaire woongebieden. Ook iets eenvoudigs als een ruimere wettelijke bedenktermijn bij aankoop zou starters helpen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)dromen-van-emigratie

Ik denk dat na een vijf of tiental jaren de frustratie zo hoog kan oplopen dat jongeren inderdaad gaan emigreren. Hier komen ze niks verder. Of ze blijven bij pa&ma, of ze huren voor zoveel geld dat ze nooit voldoende vermogen opbouwen om een huis te kunnen kopen. Wat dan rest is onder hoge werkdruk blijven functioneren zonder ooit zelf volledig te kunnen ontplooien. Het is dan geven, geven, geven aan de Nederlandse maatschappij maar zelf niks opbouwen.

Wat we dan zien is dat onze hoogopgeleide jongeren hun talenten in het buitenland gaan gebruiken terwijl wij in ijltempo woonruimte beschikbaar maken voor hordes laagopgeleide migranten uit Afrika en Azie die niet aansluiten bij de maatschappij en hier grote aantallen kinderen op de wereld kunnen zetten, desnoods in 2 verstrekte woningen.

Vraag aan de jongeren zonder woning: in hoeverre denken jullie wel eens aan de optie emigratie om dit probleem op te lossen?

[ Bericht 1% gewijzigd door LXIV op 16-09-2021 10:23:26 ]
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201381052
Nou ik zou het wel weten als 25 jarige met academische opleiding die noodgedwongen thuis woont, je biezen pakken en opzouten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201381054
De eerste zin van het artikel, da's de essentie.
  donderdag 16 september 2021 @ 10:23:35 #4
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201381072
Ik ben eigenlijk vrij recent terug sinds een lange tijd in het buitenland en moet zeggen dat ik me ook verbaasde over hoe lastig de woning markt geworden is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 16 september 2021 @ 10:24:22 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201381078
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:21 schreef Halcon het volgende:
De eerste zin van het artikel, da's de essentie.
Je denkt dat ze het puntje bij paaltje toch niet doen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201381107
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je denkt dat ze het puntje bij paaltje toch niet doen?
De meesten niet inderdaad. Geldt niet alleen voor jongeren, maar ook voor wat oudere mensen. Je hoort het vaak, maar uiteindelijk ergens in een ander land opnieuw beginnen, veel meer zelf moeten regelen, etc. Dat wordt 'm uiteindelijk niet voor veel mensen.

Alleen al 'n baan vinden bijvoorbeeld. Dat lukt mensen met 'n specifieke opleiding. En dan heb je nog wat avonturiers en wat digitale nomads.
pi_201381132
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat we dan zien is dat onze hoogopgeleide jongeren hun talenten in het buitenland gaan gebruiken terwijl wij in ijltempo woonruimte beschikbaar maken voor hordes laagopgeleide migranten uit Afrika en Azie die niet aansluiten bij de maatschappij en hier grote aantallen kinderen op de wereld kunnen zetten, desnoods in 2 verstrekte woningen.

- er komen geen hordes migranten uit Afrika, dat is echt een misverstand, daarnaast komt een deel uit Noord-Afrika en die krijgen sowieso geen status (al lukt terugsturen ook niet altijd succesvol)
- het geboortecijfer van niet westerse migranten in Nederland is nagenoeg gelijk aan dat van autochtonen
- er zijn meer woningen nodig
pi_201381144
Dan zou Nederland zich mooi in de vingers snijden. Misschien gaan ze niet allemaal maar zij die gaan zijn waarschijnlijk degenen die ook daadwerkelijk wat in hun mars hebben.
pi_201381150
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:26 schreef Halcon het volgende:

[..]
De meesten niet inderdaad. Geldt niet alleen voor jongeren, maar ook voor wat oudere mensen. Je hoort het vaak, maar uiteindelijk ergens in een ander land opnieuw beginnen, veel meer zelf moeten regelen, etc. Dat wordt 'm uiteindelijk niet voor veel mensen.

Alleen al 'n baan vinden bijvoorbeeld. Dat lukt mensen met 'n specifieke opleiding. En dan heb je nog wat avonturiers en wat digitale nomads.
Niet alleen met een specifieke opleiding maar ook specifieke kennis en ervaring. Iemand die administratie doet hebben ze in het buitenland genoeg maar een senior IT'er met kennis over systemen waar veel vraag naar is komt er makkelijk terecht.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_201381191
Ik denk dat het wel wat mee zal vallen.

Naar Groingen of Friesland verhuizen om daar een betaalbare woning te scoren wordt als "te ver van familie en vrienden" gezien maar het buitenland zou dan ineens wel geschikt zijn?
pi_201381192
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:29 schreef HSG het volgende:

[..]
Niet alleen met een specifieke opleiding maar ook specifieke kennis en ervaring. Iemand die administratie doet hebben ze in het buitenland genoeg maar een senior IT'er met kennis over systemen waar veel vraag naar is komt er makkelijk terecht.
Ja, je moet echt wel wat kunnen. Het liefst ook ervaring hebben.

Of echt het avontuur aangaan en een laagbetaald baantje gaan doen. Maar dan loop je straks weer tegen dezelfde problemen aan. Dat je met dat lage inkomen in het buitenland ook niet veel uit kunt richten. En veel grote buitenlandse steden zijn ook gewoon duur.

Als digital nomad zou je ergens kunnen gaan zitten met een lagere belastingdruk, lager prijspeil en zo de mogelijkheid om wat te sparen.
  donderdag 16 september 2021 @ 10:40:23 #12
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201381327
Waar gaan ze naar toe dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 16 september 2021 @ 10:47:10 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201381438
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:40 schreef kanovinnie het volgende:
Waar gaan ze naar toe dan?
Leuke steden waar de woningen nog een beetje betaalbaar zijn: Londen, Dublin, Gent, Stockholm, Munchen, Milaan...
We have always been at war with Eastasia.
pi_201381462
Heel erg subjectief natuurlijk, maar ik ken juist alleen maar jongeren (t/m 35 jaar) die enorme overwaarde op hun huis hadden en dat nu uitcashen en vertrekken naar Italie, Spanje en in minere mate Duitsland. Lekker een nieuwbouwvilla met zwembad van 3,5 ton betrekken en met de overige 3 ton de komende tijd eens even rustig kijken wat ze precies gaan doen. Dus het omgekeerde verhaal, zeg maar.

Verder hoop ik juist dat jongeren juist wél hun plannen doorzetten. Nederland wordt steeds meer een land waar je o.b.v. het welvaartsniveau enorm gemakkelijk de meest luxueuze prullaria kunt kopen zoals Apple Watches, ipads en Stone Island kleding, maar waar de essentiele dingen (eigen huis) steeds meer buiten bereik komen te liggen voor jonge mensen.

Zelf heb ik gelukkig nog net voor de gekte kunnen kopen, maar ik vraag me wel eens af hoe een jongere zich voelt als diegene dagelijks in zijn of haar thuiswerk kantoortje weer de laptop opstart voor de zoveelste zoom-meeting. Of de verpleegkundige van 25 die zich op de covid afdeling voor de zoveelste keer in zo'n wit zweetpak laat hijsen.

Waar werken die mensen nou eigenlijk nog voor?
pi_201381487
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Leuke steden waar de woningen nog een beetje betaalbaar zijn: Londen, Dublin, Gent, Stockholm, Munchen, Milaan...
betaalbare woningen in Londen :D
pi_201381493
Dus Nederlandse jongeren voelen zich genoodzaakt om te vertrekken, maar we maken ondertussen wel huizen vrij voor migranten die niet veel meer doen dan zeuren, bijvoorbeeld omdat hun nieuwe huis slechts drie slaapkamers en een zolder heeft... :')
pi_201381501
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Leuke steden waar de woningen nog een beetje betaalbaar zijn: Londen, Dublin, Gent, Stockholm, Munchen, Milaan...
Londen betaalbaar?
Ik hoor juist het tegenovergestelde.
pi_201381517
Nederland wordt kapotgemigreerd. Gisteren weer een heel debat van de zogenaamde "volksvertegenwoordiging". Niet het Nederlandse volk, maar het Afghaanse volk vertegenwoordigen ze. Zoveel mogelijk Afghanen willen ze naar Nederland halen en lokken. Het Nederlandse volk kan barsten.
pi_201381536
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Londen betaalbaar?
Ik hoor juist het tegenovergestelde.
Londen is kneiterduur. Menig werknemer in de stad reist elke dag uren, omdat er dichterbij geen betaalbare woning te vinden is.
pi_201381547
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:32 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, je moet echt wel wat kunnen. Het liefst ook ervaring hebben.

Of echt het avontuur aangaan en een laagbetaald baantje gaan doen. Maar dan loop je straks weer tegen dezelfde problemen aan. Dat je met dat lage inkomen in het buitenland ook niet veel uit kunt richten. En veel grote buitenlandse steden zijn ook gewoon duur.

Als digital nomad zou je ergens kunnen gaan zitten met een lagere belastingdruk, lager prijspeil en zo de mogelijkheid om wat te sparen.
Of werk doen wat je makkelijk op afstand kan uitvoeren.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:48 schreef Autoscooter het volgende:
Heel erg subjectief natuurlijk, maar ik ken juist alleen maar jongeren (t/m 35 jaar) die enorme overwaarde op hun huis hadden en dat nu uitcashen en vertrekken naar Italie, Spanje en in minere mate Duitsland. Lekker een nieuwbouwvilla met zwembad van 3,5 ton betrekken en met de overige 3 ton de komende tijd eens even rustig kijken wat ze precies gaan doen. Dus het omgekeerde verhaal, zeg maar.

Verder hoop ik juist dat jongeren juist wél hun plannen doorzetten. Nederland wordt steeds meer een land waar je o.b.v. het welvaartsniveau enorm gemakkelijk de meest luxueuze prullaria kunt kopen zoals Apple Watches, ipads en Stone Island kleding, maar waar de essentiele dingen (eigen huis) steeds meer buiten bereik komen te liggen voor jonge mensen.

Zelf heb ik gelukkig nog net voor de gekte kunnen kopen, maar ik vraag me wel eens af hoe een jongere zich voelt als diegene dagelijks in zijn of haar thuiswerk kantoortje weer de laptop opstart voor de zoveelste zoom-meeting. Of de verpleegkundige van 25 die zich op de covid afdeling voor de zoveelste keer in zo'n wit zweetpak laat hijsen.

Waar werken die mensen nou eigenlijk nog voor?
Misschien moet je dat eens aan hun vragen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 16 september 2021 @ 10:53:03 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201381558
quote:
2s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:50 schreef Evertjan het volgende:

[..]
betaalbare woningen in Londen :D
In de rest van die steden is de woningmarkt ook ontploft. Ik wilde er juist mee aangeven dat de woningmarktgekte geen exclusief Nederlands probleem is.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 16 september 2021 @ 10:53:19 #22
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_201381570
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Leuke steden waar de woningen nog een beetje betaalbaar zijn: Londen, Dublin, Gent, Stockholm, Munchen, Milaan...
Londen :') grapjas.

Mijn zusje verhuist daar volgende maand naartoe en gaat minimaal 1500 betalen voor 60 tot 80m2 zonder buiten.

Oh het was geen serieuze post :D
pi_201381596
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Misschien moet je dat eens aan hun vragen.
Gedaan. Antwoord : bij de dag leven en niet te ver vooruit kijken. Ik vraag me dus af wat dat met een mens doet. Bij de dag leven klinkt allemaal erg leuk, maar het zit toch in de aard van de mens om een levensplan te hebben of maken, lijkt me.
pi_201381631
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:52 schreef HSG het volgende:

[..]
Of werk doen wat je makkelijk op afstand kan uitvoeren.

Dan heb je een grote vrijheid. Dan kun je wel ergens gaan zitten waar je minder belasting betaalt, het goedkoper is en je dus kunt sparen. Of meer kunt doen met je centen dan in Nederland.
pi_201381697
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:50 schreef luxerobots het volgende:
Dus Nederlandse jongeren voelen zich genoodzaakt om te vertrekken, maar we maken ondertussen wel huizen vrij voor migranten die niet veel meer doen dan zeuren, bijvoorbeeld omdat hun nieuwe huis slechts drie slaapkamers en een zolder heeft... :')
Da's een beetje het idee van migratie in Nederland. Mensen die wat kunnen/willen vertrekken en mensen die niks kunnen/willen nemen hun plek in.
pi_201381772
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Da's een beetje het idee van migratie in Nederland. Mensen die wat kunnen/willen vertrekken en mensen die niks kunnen/willen nemen hun plek in.
Zo waar.
pi_201381777
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:55 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Gedaan. Antwoord : bij de dag leven en niet te ver vooruit kijken. Ik vraag me dus af wat dat met een mens doet. Bij de dag leven klinkt allemaal erg leuk, maar het zit toch in de aard van de mens om een levensplan te hebben of maken, lijkt me.
Dat is iets westers, in Afrika doen ze daar amper aan. Een van de redenen dat het daar zo'n puinhoop is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201381787
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Da's een beetje het idee van migratie in Nederland. Mensen die wat kunnen/willen vertrekken en mensen die niks kunnen/willen nemen hun plek in.
Ja natuurlijk man :')

Jij draait het allemaal even om. Vooralsnog is Nederland al decennia juist een land waar mensen die wat kunnen en willen met hun leven graag willen blijven of naartoe willen.

Een enkele uitzondering daargelaten die naar de USA vertrekt omdat ze zich ''te groot voor dit landje'' voelen en dan later vaak weer met de staart tussen de benen terugkeren.

Ik snap de problematiek m.b.t. immigratie i.c.m. het huizentekort, maar wat jij schetst is wel echt het tegenovergestelde van de realiteit. Alsof er vanuit Nederland in grote getale mensen naar het buitenland vertrekken vanuit zakelijke ambitie. Als ze al vertrekken is het vaak om een bed and breakfast te beginnen of om de zon op te zoeken, maar niet ''omdat ze wat kunnen''.
pi_201381798
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat is iets westers, in Afrika doen ze daar amper aan. Een van de redenen dat het daar zo'n puinhoop is.
Oke speciaal voro jou dan : in de aard van de westerse mens.
pi_201381836
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:10 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Oke speciaal voro jou dan : in de aard van de westerse mens.
Snap ik, maar wat ik bedoelde te zeggen is dat het niet perse in de mens zit. Je ziet dat jongeren heel anders naar werk en een vast woonplaats kijken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201381844
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:09 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Ja natuurlijk man :')

Jij draait het allemaal even om. Vooralsnog is Nederland al decennia juist een land waar mensen die wat kunnen en willen met hun leven graag willen blijven of naartoe willen.

Een enkele uitzondering daargelaten die naar de USA vertrekt omdat ze zich ''te groot voor dit landje'' voelen en dan later vaak weer met de staart tussen de benen terugkeren.

Ik snap de problematiek m.b.t. immigratie i.c.m. het huizentekort, maar wat jij schetst is wel echt het tegenovergestelde van de realiteit. Alsof er vanuit Nederland in grote getale mensen naar het buitenland vertrekken vanuit zakelijke ambitie. Als ze al vertrekken is het vaak om een bed and breakfast te beginnen of om de zon op te zoeken, maar niet ''omdat ze wat kunnen''.
Daarom komen er hele dorpen gelukszoekers uit Syrië, Afghanistan en weet ik waar vandaan naar Nederland. Om hier dan vervolgens weinig nuttigs te doen.

Voor kanslozen is emigratie niet zo simpel. De meeste landen zitten namelijk niet te wachten op kansloze stakkers.

Iemand die een B&B begint, wil in elk geval ondernemen. Er vertrekken natuurlijk ook hoogopgeleiden. Het zijn niet allemaal dagdromers die ergens een B&B beginnen. Misschien kijk je iets teveel naar Ik Vertrek?
pi_201381858
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Snap ik, maar wat ik bedoelde te zeggen is dat het niet perse in de mens zit. Je ziet dat jongeren heel anders naar werk en een vast woonplaats kijken.
Jongeren hebben vaak nog een kinderen, koopwoning en vast contract. Dan kijk je anders naar dingen dan wanneer je dat wel allemaal hebt.
pi_201381864
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:09 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Ja natuurlijk man :')

Jij draait het allemaal even om. Vooralsnog is Nederland al decennia juist een land waar mensen die wat kunnen en willen met hun leven graag willen blijven of naartoe willen.

Een enkele uitzondering daargelaten die naar de USA vertrekt omdat ze zich ''te groot voor dit landje'' voelen en dan later vaak weer met de staart tussen de benen terugkeren.

Ik snap de problematiek m.b.t. immigratie i.c.m. het huizentekort, maar wat jij schetst is wel echt het tegenovergestelde van de realiteit. Alsof er vanuit Nederland in grote getale mensen naar het buitenland vertrekken vanuit zakelijke ambitie. Als ze al vertrekken is het vaak om een bed and breakfast te beginnen of om de zon op te zoeken, maar niet ''omdat ze wat kunnen''.
Er vertrekken er genoeg maandelijks naar Kopenhagen.
pi_201381886
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:12 schreef Halcon het volgende:

[..]
Daarom komen er hele dorpen gelukszoekers uit Syrië, Afghanistan en weet ik waar vandaan naar Nederland. Om hier dan vervolgens weinig nuttigs te doen.

Voor kanslozen is emigratie niet zo simpel. De meeste landen zitten namelijk niet te wachten op kansloze stakkers.

Iemand die een B&B begint, wil in elk geval ondernemen. Er vertrekken natuurlijk ook hoogopgeleiden. Het zijn niet allemaal dagdromers die ergens een B&B beginnen. Misschien kijk je iets teveel naar Ik Vertrek?
Er vertrekken in Nederland echt geen noemenswaardige aantallen hoger opgeleiden naar het buitenland om daar permanent te wonen. Als ze al vertrekken is het vaak tijdelijk om voor een buitenlandse vestiging van KPMG of iets dergelijks te werken.

Jij doet nu net voorkomen alsof massa's Nederlanders na afronden van hun universiteit het vliegtuig pakken om in het buitenland te gaan wonen. Ze zijn er gerust, maar dat zijn eerder de mensen die hun kop boven het maaiveld uitsteken dan dat het de massa is.
pi_201381907
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:14 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Er vertrekken in Nederland echt geen noemenswaardige aantallen hoger opgeleiden naar het buitenland om daar permanent te wonen. Als ze al vertrekken is het vaak tijdelijk om voor een buitenlandse vestiging van KPMG of iets dergelijks te werken.

Jij doet nu net voorkomen alsof massa's Nederlanders na afronden van hun universiteit het vliegtuig pakken om in het buitenland te gaan wonen. Ze zijn er gerust, maar dat zijn eerder de mensen die hun kop boven het maaiveld uitsteken dan dat het de massa is.
Nee. Ik doe niet net alsof er een hele massa vertrekt. Maar er vertrekken er wel. En dat zijn mensen waar je meer aan hebt dan aan de gemiddelde gelukszoeker die aan komt kloppen.
pi_201381917
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Snap ik, maar wat ik bedoelde te zeggen is dat het niet perse in de mens zit. Je ziet dat jongeren heel anders naar werk en een vast woonplaats kijken.
Daar denk ik dan echt fundamenteel anders over. Je ziet nu vaker dat jongeren bijvoorbeeld in de weer zijn met tiny-houses. Ze backpack(t)en wat meer en beginnen ook niet meer zo vroeg als 30 jaar geleden aan huisje, boompje, beestje.

Maar ik denk dat al die verhalen over tiny-houses en nomad-communities in de media zwaar worden overbelicht en dat het vaak ook een kwestie is van geen alternatief hebben. En voor het andere geldt dat hoewel de gemiddelde leeftijd omhoog is gegaan qua hoe oud mensen (willen) settelen, dit laatste uitiendelijk nog steeds vaak wel een doel is.
pi_201381941
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Leuke steden waar de woningen nog een beetje betaalbaar zijn: Londen, Dublin, Gent, Stockholm, Munchen, Milaan...
Dit moet sarcasme zijn, je noemt nu juist allemaal steden op die excessief duur zijn...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_201381957
Jammer dat ze massaal niet echt gaan
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 16 september 2021 @ 11:20:22 #39
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201381973
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Leuke steden waar de woningen nog een beetje betaalbaar zijn: Londen, Dublin, Gent, Stockholm, Munchen, Milaan...
Londen is totaal niet "nog een beetje betaalbaar" _O-
  donderdag 16 september 2021 @ 11:22:20 #40
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201381998
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:16 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Daar denk ik dan echt fundamenteel anders over. Je ziet nu vaker dat jongeren bijvoorbeeld in de weer zijn met tiny-houses. Ze backpack(t)en wat meer en beginnen ook niet meer zo vroeg als 30 jaar geleden aan huisje, boompje, beestje.

Maar ik denk dat al die verhalen over tiny-houses en nomad-communities in de media zwaar worden overbelicht en dat het vaak ook een kwestie is van geen alternatief hebben. En voor het andere geldt dat hoewel de gemiddelde leeftijd omhoog is gegaan qua hoe oud mensen (willen) settelen, dit laatste uitiendelijk nog steeds vaak wel een doel is.
Dat ook inderdaad. Het gros wil helemaal geen tiny house, dat wil gewoon een normaal huis kunnen bewonen, bij voorkeur koop. Wat ze niet willen is tot hun 35e bij pa en moe vast zitten omdat ze standaard tot die leeftijd een flexcontract krijgen en als ze al iets vasts hebben, het nog steeds niet genoeg is voor iets meer dan een garagebox in een tuigwijk.
  donderdag 16 september 2021 @ 11:22:38 #41
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201382009
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:18 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dit moet sarcasme zijn, je noemt nu juist allemaal steden op die excessief duur zijn...
joh... ;)

Inderdaad was ik sarcastisch. In heel West-Europa zijn de woningprijzen enorm gestegen. Uiteraard kun je op het Franse platteland of in een Zuid-Italiaans spookdorp nog prima betaalbare woningen vinden, maar dat kan in Groningen of de Peel ook nog wel.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201382034
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nou ik zou het wel weten als 25 jarige met academische opleiding die noodgedwongen thuis woont, je biezen pakken en opzouten.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Zou jij graag in pak 'm beet Hongarije wonen, waar ze jou juist zien als 'die buitenlander', waar je de taal niet spreekt en moet leren, waar je een totaal andere leefomgeving hebt? Ver van je huidige familie en vrienden.

Ik snap de wens en de gedachte dat het goedkoper is, maar je geeft op andere vlakken ook heel veel op.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201382053
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
- er komen geen hordes migranten uit Afrika, dat is echt een misverstand, daarnaast komt een deel uit Noord-Afrika en die krijgen sowieso geen status (al lukt terugsturen ook niet altijd succesvol)
- het geboortecijfer van niet westerse migranten in Nederland is nagenoeg gelijk aan dat van autochtonen
- er zijn meer woningen nodig
Hoeveel allochtonen wonen er inmiddels in Nederland, hoeveel werken er van meet af aan niet aka zitten in een uitkering?
Praktisch de helft als je naar alleen al de bijstandscijfers kijkt.

De meeste wonen ergens in, dus dat zijn wat, minimaal 500.000 woningen? Als je ervanuit gaat dat sommige “op de uitkeringslijst” uit hetzelfde gezin komt.

Tada! Probleem opgelost.

Maar men durft niet want dan ga je opeens een vinger op een zere plek leggen waarvan men onmiddellijk “racisme” schreeuwt omdat er anders geen tegenargumenten overblijven.
pi_201382106
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
- er komen geen hordes migranten uit Afrika, dat is echt een misverstand, daarnaast komt een deel uit Noord-Afrika en die krijgen sowieso geen status (al lukt terugsturen ook niet altijd succesvol)
- het geboortecijfer van niet westerse migranten in Nederland is nagenoeg gelijk aan dat van autochtonen
- er zijn meer woningen nodig
Was het het CBS zelf niet dat zei dat we richting 10 miljoen inwoners gingen zonder immigratie rond 2050? Lijkt me echt heerlijk.
  donderdag 16 september 2021 @ 11:30:19 #45
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201382111
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Hoeveel allochtonen wonen er inmiddels in Nederland, hoeveel werken er van meet af aan niet aka zitten in een uitkering?
Praktisch de helft als je naar alleen al de bijstandscijfers kijkt.

De meeste wonen ergens in, dus dat zijn wat, minimaal 500.000 woningen? Als je ervanuit gaat dat sommige “op de uitkeringslijst” uit hetzelfde gezin komt.

Tada! Probleem opgelost.

Maar men durft niet want dan ga je opeens een vinger op een zere plek leggen waarvan men onmiddellijk “racisme” schreeuwt omdat er anders geen tegenargumenten overblijven.
Mwah

quote:
In 2020 nam de werkloosheid weer toe, onder personen met een niet-westerse migratieachtergrond het meest. Was in 2014 nog 16,5 procent van de niet-westerse beroepsbevolking werkloos, vervolgens daalde dit naar 7,3 procent in 2019 en steeg vorig jaar naar 8,2 procent.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201382138
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:16 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Daar denk ik dan echt fundamenteel anders over. Je ziet nu vaker dat jongeren bijvoorbeeld in de weer zijn met tiny-houses. Ze backpack(t)en wat meer en beginnen ook niet meer zo vroeg als 30 jaar geleden aan huisje, boompje, beestje.

Maar ik denk dat al die verhalen over tiny-houses en nomad-communities in de media zwaar worden overbelicht en dat het vaak ook een kwestie is van geen alternatief hebben. En voor het andere geldt dat hoewel de gemiddelde leeftijd omhoog is gegaan qua hoe oud mensen (willen) settelen, dit laatste uitiendelijk nog steeds vaak wel een doel is.
Oh dat ben ik met je eens.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201382141
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan. Zou jij graag in pak 'm beet Hongarije wonen, waar ze jou juist zien als 'die buitenlander', waar je de taal niet spreekt en moet leren, waar je een totaal andere leefomgeving hebt? Ver van je huidige familie en vrienden.

Ik snap de wens en de gedachte dat het goedkoper is, maar je geeft op andere vlakken ook heel veel op.
Alsof een 25-jarige met academische opleiding en baankansen in het buitenland op het platteland in Hongarije gaat wonen. Misschien in Budapest, maar daar vermaakt 'ie zich wel.
pi_201382215
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:33 schreef Halcon het volgende:

[..]
Alsof een 25-jarige met academische opleiding en baankansen in het buitenland op het platteland in Hongarije gaat wonen. Misschien in Budapest, maar daar vermaakt 'ie zich wel.
Dat is echt niet voor iedereen hoor. Blijft nog altijd een vreemde anonieme stad met een vreemde taal waar je door mensen die in Hongarije geboren zijn wordt gezien als 'een buitenlander' (misschien niet als 'een gelukszoeker', maar wel als iemand met nul binding met het land die voor alleen het werk daar is). Natuurlijk is er genoeg om je te vermaken, maar dat staat los van dat het een selecte groep is die zoiets uberhaupt zou willen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201382239
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat is echt niet voor iedereen hoor. Blijft nog altijd een vreemde anonieme stad met een vreemde taal waar je door mensen die in Hongarije geboren zijn wordt gezien als 'een buitenlander' (misschien niet als 'een gelukszoeker', maar wel als iemand met nul binding met het land die voor alleen het werk daar is). Natuurlijk is er genoeg om je te vermaken, maar dat staat los van dat het een selecte groep is die zoiets uberhaupt zou willen.
Dat valt in Boedapest wel mee. Op het Hongaarse platteland wel natuurlijk. Er zijn genoeg steden op de wereld met veel expats, studenten, etc. Hongaarse platteland zou ik niet aanraden als je geen zonderling bent.

Maar ben het er wel mee eens dat dat voor een selecte groep is weggelegd. Sowieso moet je in zo'n stad eerst nog maar eens aan werk geraken.
pi_201382256
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Leuke steden waar de woningen nog een beetje betaalbaar zijn: Londen, Dublin, Gent, Stockholm, Munchen, Milaan...
Luxemburg kun je ook best een aardig appartement voor iets meer dan 7 ton kopen (¤ 735.000), wel 115 m2 in een voorstadje (Differdange) met een fantastisch uitzicht op de flat van je overburen

https://www.wortimmo.lu/e(...)o&searchPageNumber=1



duidelijk véél beter dan die idioot dure nederlandse huizen :D
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')