abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201380689
quote:
Halsema: Amsterdam gaat niet handhaven op coronapas



AMSTERDAM - Burgemeester Halsema gaat niet actief handhaven op de naleving van de coronaregels en de coronapas. De stad zal alleen optreden bij excessen, vertelde Halsema vanmiddag tijdens de raadsvergadering.


Bijvoorbeeld als er na sluitingstijd 'honderden mensen' in een café rondhangen, hield ze de raad voor. Het ontbreekt de stad simpelweg aan voldoende mankracht om op te treden, stelde de burgemeester.

Dinsdag sprak de burgemeester ook haar bezorgdheid uit over de sluitingstijd voor nachthoreca. ,,De maatregel kan de geloofwaardigheid van de coronapas aantasten. Waarom zou het systeem om alleen gevaccineerde of geteste mensen binnen te laten om 23.30 wel werken, maar om 00.30 niet?’’ Juist jongeren, bij wie de vaccinatiegraad laag ligt zouden op allerlei manieren verleid moeten worden om de prik te laten zetten.

https://www.telegraaf.nl/(...)ndhaven-op-coronapas
Amsterdam snapt het.
West-Melanesia
pi_201380700
Haha wtf? Deze zag ik niet aankomen maar chapeau!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  donderdag 16 september 2021 @ 10:00:06 #3
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201380711
Oh oh, hoe gaan alle Halsema-haters én ‘corona-critici’ dit nu vinden? :D
pi_201380718
En wel mooi het geld van Mark innen zeker 😡
pi_201380740
Wat slecht!!
pi_201380757
quote:
Juist jongeren, bij wie de vaccinatiegraad laag ligt zouden op allerlei manieren verleid moeten worden om de prik te laten zetten.
:r
pi_201380767
Amsterdam doet sowieso wat het zelf wil al en heeft schijt aan de rest, maar ik denk dat ze in deze kwestie niet alleen staan.
pi_201380838
Toch wel slecht voor de democratie dat een burgemeester die niet door de bevolking wordt gekozen zo vaak zelfstandig beslist welke regels/wetten er wel en niet moeten worden nageleefd/gehandhaafd.
pi_201380898
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:09 schreef opreis het volgende:
Toch wel slecht voor de democratie dat een burgemeester die niet door de bevolking wordt gekozen zo vaak zelfstandig beslist welke regels/wetten er wel en niet moeten worden nageleefd/gehandhaafd.
Halsema denkt boven alles en iedereen te staan. Naar mens.
pi_201380987
Ik vraag me af wanneer ze in Amsterdam overstappen naar het communisme.
pi_201381061
Ik vind het prima. Dat er maar meer steden mogen volgen!
  donderdag 16 september 2021 @ 10:26:44 #12
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_201381104
Top! Dat er maar veel mogen volgen!
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_201381405
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:09 schreef opreis het volgende:
Toch wel slecht voor de democratie dat een burgemeester die niet door de bevolking wordt gekozen zo vaak zelfstandig beslist welke regels/wetten er wel en niet moeten worden nageleefd/gehandhaafd.
Dit is natuurlijk onzin. De (gekozen) gemeenteraad kan dit gewoon corrigeren door haar een opdracht te geven. Echter doet Amsterdam dit waarschijnlijk alleen maar om aan te tonen dat de politie te weinig mensen heeft.
pi_201381463
Al zouden ze dat wèl willen. Hebben ze de mensen niet voor. En maar strompelen door die 17e eeuw.
pi_201381489
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:57 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Amsterdam snapt het.
En anders jatten ze het wel.
pi_201381513
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:50 schreef Makrelis het volgende:

[..]
En anders jatten ze het wel.
Wat, coronapassen jatten?
West-Melanesia
  donderdag 16 september 2021 @ 10:51:22 #17
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201381518
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:11 schreef PS. het volgende:

[..]
Halsema denkt boven alles en iedereen te staan. Naar mens.
En als ze er wel op gaat handhaven gaan hier weer mensen zeiken dat ze onderdeel van de elite is en daardoor een naar mens is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201381524
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:50 schreef Makrelis het volgende:

[..]
En anders jatten ze het wel.
Net als de stroom.
pi_201381534
Amsterdam gaat niet handhaven op coronapas...

Oh, ze handhaven ook niet als het gaat om criminaliteit en vandalisme aanpakken. Dus denk maar niet dat ze in dit geval niet handhaven omdat ze diep hebben nagedacht en tot deze conclusie zijn gekomen in het belang van de burgers.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 16 september 2021 @ 10:52:10 #20
186611 Haags
pi_201381539
Erg mooi.
Zonder wrijving geen glans
pi_201381562
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:51 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Wat, coronapassen jatten?
Ideëen. Laten ze de hoererij en koffieshops maar sluiten. Gelijk heel A*dam failliet. Wij hebben tenminste nog een haven en fabrieken.
pi_201381615
Hierin ben ik wel teleurgesteld.
Beter was geweest als ze dit wel zou doen. Want dan kreeg ze vast de dikke wind van voren.
Nu kan zij straks alsnog afentoe de inwoners van Amsterdam plagen met naleving van de coronapas-regels. Wanneer het haar zelf uitkomt (denk aan de massale BLM demo in haar stad waar ze niets tegen deed ondanks Covid 19 maar wel tegen de anti-lockdown protesten).Zonder dat Amsterdammers nu massaal zullen gaan protesteren. Erg gewiekst deze mensen.
pi_201381618
Want ze hebben die dronken kutbritten nou eenmaal nodig voor hun zogenaamde toerisme. Drugs- en sekstoerisme ja. Je zal er maar gezegend wezen. Wat een grafstad zeg dat A*dam.
pi_201381633
Stelletje provencialen.
pi_201381636
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:52 schreef Billy-jazz het volgende:
Amsterdam gaat niet handhaven op coronapas...

Oh, ze handhaven ook niet als het gaat om criminaliteit en vandalisme aanpakken. Dus denk maar niet dat ze in dit geval niet handhaven omdat ze diep hebben nagedacht en tot deze conclusie zijn gekomen in het belang van de burgers.
Heeft meer met het beschikbare budget voor politie te maken.
Amsterdam schreeuwt al jaren richting Den Haag om meer politie.
  donderdag 16 september 2021 @ 11:01:19 #26
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201381669
Handhaven is sowieso een vies woord in Amsterdam, en de Rijksoverheid laat het ook vaak liggen als het uitkomt.

“Je maintiendrai” mijn neus!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201381683
Maar als het gaat om LHBTI dan moet van Halsema Hele samenleving in het geweer komen. Ze doet ook totaal geen moeite om haar stokpaardjes te verbergen he, nare serpent dat het is.
pi_201381689
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Heeft meer met het beschikbare budget voor politie te maken.
Amsterdam schreeuwt al jaren richting Den Haag om meer politie.
Alsof dat zin heeft. Die raken ondergesneeuwd in formulieren als ze er al mensen bijkrijgen.
Het is simpel. Als ze de rem zetten op drugs- en sekstoerisme hebben ze geen extra kit nodig, maar dat willen ze niet. Gewoon een hypocriete grafstad. Het waterhoofd van Nederland.
pi_201381849
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:53 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Ideëen. Laten ze de hoererij en koffieshops maar sluiten. Gelijk heel A*dam failliet. Wij hebben tenminste nog een haven en fabrieken.
Wat vergezocht. Waar komt de woede werkelijk vandaan?
West-Melanesia
pi_201381900
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:09 schreef opreis het volgende:
Toch wel slecht voor de democratie dat een burgemeester die niet door de bevolking wordt gekozen zo vaak zelfstandig beslist welke regels/wetten er wel en niet moeten worden nageleefd/gehandhaafd.
Uiteraard moeten de regels nog steeds worden nageleefd. Halsema stelt prioriteiten voor de politie en handhavers, dat is nu eenmaal wat ze moet doen. Het is onderdeel van haar rol. Er is simpelweg niet voldoende capaciteit om elke wet actief te gaan handhaven, dus keuzes moeten gemaakt worden. En dan snap ik heel goed dat je je schaarse middelen niet gaat inzetten als een of andere gestapo voor Hugo de Jonge.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 16 september 2021 @ 11:15:54 #31
74056 crew  ToT
pi_201381914
Ja anders moeten ze ruim een derde van hun bevolking buitensluiten / steeds laten testen bij alles.
pi_201381966
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:02 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Alsof dat zin heeft. Die raken ondergesneeuwd in formulieren als ze er al mensen bijkrijgen.
Het is simpel. Als ze de rem zetten op drugs- en sekstoerisme hebben ze geen extra kit nodig, maar dat willen ze niet. Gewoon een hypocriete grafstad. Het waterhoofd van Nederland.
Het zit diep he?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201381988
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:03 schreef Nober het volgende:

[..]
:r
Niets mis met nudging als dat gaat op basis van redelijke beleidskeuzes en niet op basis van behoorlijke uitsluiting. Zolang dat erom gaat dat mensen rationeel bepaald betere beslissingen kunnen nemen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201382031
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:04 schreef Frutsel het volgende:
Amsterdam doet sowieso wat het zelf wil al en heeft schijt aan de rest, maar ik denk dat ze in deze kwestie niet alleen staan.
De meerderheid van de Nederlanders staat achter het coronatoegangsbewijs:

quote:
Meerderheid achter coronatoegangsbewijs
De meeste Nederlanders hebben begrip voor de uitgelekte plannen van het kabinet voor een coronatoegangsbewijs in onder meer de horeca. 55 procent vindt het terecht als je in een café of restaurant via de CoronaCheck-app moet bewijzen dat je gevaccineerd bent, negatief getest of hersteld van covid-19. Bij de bioscopen ligt dat percentage iets hoger: 59 procent. Ruim een kwart is tegen en 14 procent is neutraal.
https://nos.nl/artikel/23(...)tiekloof-aanzienlijk
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201382070
Halsema lijkt weer eens te denken dat de landelijke regels niet op haar en haar stad van toepassing zijn :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_201382079
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De meerderheid van de Nederlanders staat achter het coronatoegangsbewijs:
[..]

Ik zeg ook niet dat dat niet zo is, maar ik doelde meer op het feit dat Gemeentes en Horeca dit niet zelf gaan handhaven.
pi_201382082
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:27 schreef TigerXtrm het volgende:
Halsema lijkt weer eens te denken dat de landelijke regels niet op haar en haar stad van toepassing zijn :')
De coronapas is daar gewoon geldig.
Er gaat alleen geen extra politie- / boa-capaciteit ingezet worden om het te handhaven.
pi_201382097
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De meerderheid van de Nederlanders staat achter het coronatoegangsbewijs:
[..]

Voor dit onderzoek van I&O Research werden 2207 Nederlanders ondervraagd tussen afgelopen vrijdagmiddag en vanochtend. De resultaten zijn gewogen op geslacht, leeftijd, regio, opleidingsniveau en stemgedrag bij de Kamerverkiezingen van dit jaar. De steekproef is representatief voor de Nederlanders vanaf 18 jaar.

Typisch NOS, als ik kijk bij andere polls, dan komt er een heel ander resultaat uit.
pi_201382130
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat dat niet zo is, maar ik doelde meer op het feit dat Gemeentes en Horeca dit niet zelf gaan handhaven.
De horeca zelf hebben de verplichting om dit te controleren. Er staan flinke boetes op en sluiting als ze dit niet doen.
Verder is bekend gemaakt dat er extra geld vanuit het rijk komt voor de handhaving hiervan. Geen idee of ze Amsterdam ook dit extra geld gaan geven nu Amsterdam al heeft aangegeven dat ze niet gaan handhaven, maar het is gewoon hun taak om te handhaven als horecaondernemers weigeren te controleren of gewoon ongevaccineerden toegang verlenen tot hun tent.

Ik gok dat dit alles nog wel een staartje gaat krijgen en Halsema hier niet zomaar mee weg komt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201382151
quote:
6s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Het zit diep he?
Ja Niels, groeten van Niels.
pi_201382162
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:29 schreef afterburner het volgende:

[..]
Voor dit onderzoek van I&O Research werden 2207 Nederlanders ondervraagd tussen afgelopen vrijdagmiddag en vanochtend. De resultaten zijn gewogen op geslacht, leeftijd, regio, opleidingsniveau en stemgedrag bij de Kamerverkiezingen van dit jaar. De steekproef is representatief voor de Nederlanders vanaf 18 jaar.

Typisch NOS, als ik kijk bij andere polls, dan komt er een heel ander resultaat uit.
I&O Research is een van de meest gerenommeerde onderzoekbureaus en dat genoemde aantal is gewoon representatief voor een gedegen onderzoek. Maar ik begrijp dat de uitkomst jou niet bevalt?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201382182
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De horeca zelf hebben de verplichting om dit te controleren. Er staan flinke boetes op en sluiting als ze dit niet doen.
Verder is bekend gemaakt dat er extra geld vanuit het rijk komt voor de handhaving hiervan. Geen idee of ze Amsterdam ook dit extra geld gaan geven nu Amsterdam al heeft aangegeven dat ze niet gaan handhaven, maar het is gewoon hun taak om te handhaven als horecaondernemers weigeren te controleren of gewoon ongevaccineerden toegang verlenen tot hun tent.

Ik gok dat dit alles nog wel een staartje gaat krijgen en Halsema hier niet zomaar mee weg komt.
Om die boete te geven moet je wel handhaven. D.w.z. controleren of een horecabedrijf iedereen om een cojonabewijs heeft gevraagd. Daar zit natuurlijk wel wat werk in.
pi_201382202
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:36 schreef Halcon het volgende:

[..]
Om die boete te geven moet je wel handhaven. D.w.z. controleren of een horecabedrijf iedereen om een cojonabewijs heeft gevraagd. Daar zit natuurlijk wel wat werk in.
Klopt, handhaving en veiligheid is een van de belangrijkste taken van een gemeente.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201382209
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Klopt, handhaving en veiligheid is een van de belangrijkste taken van een gemeente.
Ja en die taak bestaat niet alleen uit kroegen afstruinen om te zien of iedereen een cojonabewijs bij zich heeft.
pi_201382230
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De horeca zelf hebben de verplichting om dit te controleren. Er staan flinke boetes op en sluiting als ze dit niet doen.
Verder is bekend gemaakt dat er extra geld vanuit het rijk komt voor de handhaving hiervan. Geen idee of ze Amsterdam ook dit extra geld gaan geven nu Amsterdam al heeft aangegeven dat ze niet gaan handhaven, maar het is gewoon hun taak om te handhaven als horecaondernemers weigeren te controleren of gewoon ongevaccineerden toegang verlenen tot hun tent.

Ik gok dat dit alles nog wel een staartje gaat krijgen en Halsema hier niet zomaar mee weg komt.
Amsterdam zet ook niet bij elk verkeerslicht een agent om voetgangers en fietsers die door rood gaan te bekeuren, terwijl dat ook verboden is bij wet. Wat is dat nou zeg! Waarom handhaven ze dat niet? Ik hoop dat dit nog een staartje gaat krijgen. Halsema komt hier niet zomaar mee weg!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201382242
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja en die taak bestaat niet alleen uit kroegen afstruinen om te zien of iedereen een cojonabewijs bij zich heeft.
Het is een belangrijk onderdeel daarvan.
Op social media wordt er onder wappies al opgeroepen om vanaf volgende week massaal naar Amsterdam te gaan om daar uit te gaan omdat ze toch niet controleren. Dat gaat voor grote problemen zorgen als je niet handhaaft.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201382254
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het is een belangrijk onderdeel daarvan.
Op social media wordt er onder wappies al opgeroepen om vanaf volgende week massaal naar Amsterdam te gaan om daar uit te gaan omdat ze toch niet controleren. Dat gaat voor grote problemen zorgen als je niet handhaaft.
Gemeente en politie in Amsterdam hebben vast wel andere dingen te doen dan cojonabewijzen te gaan controleren.
pi_201382258
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik gok dat dit alles nog wel een staartje gaat krijgen en Halsema hier niet zomaar mee weg komt.
Halsema komt overal mee weg dat moet je inmiddels weten ;)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 september 2021 @ 11:42:37 #49
426493 crew  PippenScottie
pi_201382263
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:09 schreef opreis het volgende:
Toch wel slecht voor de democratie dat een burgemeester die niet door de bevolking wordt gekozen zo vaak zelfstandig beslist welke regels/wetten er wel en niet moeten worden nageleefd/gehandhaafd.
Ik snap je punt, maar in dit geval denk ik dat de politie ook heeft aangegeven dat ze niet staan te springen om te handhaven. En er zal ook nogal wat druk vanuit de horeca zijn, vrij invloedrijk in Amsterdam.

Pick your battles.
pi_201382267
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het is een belangrijk onderdeel daarvan.
Op social media wordt er onder wappies al opgeroepen om vanaf volgende week massaal naar Amsterdam te gaan om daar uit te gaan omdat ze toch niet controleren. Dat gaat voor grote problemen zorgen als je niet handhaaft.
er staat nergens dat ze niet controleren...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201382270
quote:
6s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:42 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Halsema komt overal mee weg dat moet je inmiddels weten ;)
Vrij opmerkelijk inderdaad.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201382281
quote:
6s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]
er staat nergens dat ze niet controleren...
Er zijn hele lijsten van horecatenten in Amsterdam die nu al aangeven dat ze niet gaan controleren.
En als je de ene tent niet binnenkomt dan ga je gewoon een deurtje verder als bezoeker.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201382357
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
I&O Research is een van de meest gerenommeerde onderzoekbureaus en dat genoemde aantal is gewoon representatief voor een gedegen onderzoek. Maar ik begrijp dat de uitkomst jou niet bevalt?
Wat de uitkomst is zal me een worst wezen! Enige plek waar ik kom waar deze onzin straks nodig is, is de sport kantine, naja dan neem ik zelf wel wat drinken mee.

Maar dezelfde poll bij Voetbalrotterdam, kwam iets totaal anders uit 80% tegen en 20% voor. Als ik nu al zie wat de regels doen bij verenigingen en de tekorten aan vrijwilligers, zullen deze maatregelen er alleen voor zorgen dat kantines op sloot gaan. Bij onze vereniging is deze melding al gekomen, omdat niemand de passen wil controleren, voornamelijk omdat dit veel agressie oproept en we de vrijwilligers hieraan niet willen bloot stellen.
pi_201382417
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:50 schreef afterburner het volgende:

[..]
Wat de uitkomst is zal me een worst wezen! Enige plek waar ik kom waar deze onzin straks nodig is, is de sport kantine, naja dan neem ik zelf wel wat drinken mee.

Maar dezelfde poll bij Voetbalrotterdam, kwam iets totaal anders uit 80% tegen en 20% voor. Als ik nu al zie wat de regels doen bij verenigingen en de tekorten aan vrijwilligers, zullen deze maatregelen er alleen voor zorgen dat kantines op sloot gaan. Bij onze vereniging is deze melding al gekomen, omdat niemand de passen wil controleren, voornamelijk omdat dit veel agressie oproept en we de vrijwilligers hieraan niet willen bloot stellen.
Daar heb je gelijk je antwoord waarom de uitkomst onder mensen die regelmatig een voetbalkantine bezoeken anders is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201382476
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Niets mis met nudging als dat gaat op basis van redelijke beleidskeuzes en niet op basis van behoorlijke uitsluiting. Zolang dat erom gaat dat mensen rationeel bepaald betere beslissingen kunnen nemen.
twitter
pi_201382509
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:59 schreef Nober het volgende:

[..]
[ twitter ]
En dit verandert wat ik in mijn post zeg omdat? :?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201382546
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het is een belangrijk onderdeel daarvan.
Op social media wordt er onder wappies al opgeroepen om vanaf volgende week massaal naar Amsterdam te gaan om daar uit te gaan omdat ze toch niet controleren. Dat gaat voor grote problemen zorgen als je niet handhaaft.
Nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar wappie 4 life dan maar.

Jullie geven wappie een nieuwe betekenis. Het is cool om een wappie te zijn ;)
West-Melanesia
pi_201382603
Als er straks weer een grote uitbraak komt in Amsterdam, zoeken ze het ook maar uit met hun bedden.
Die lui niet overplaatsten naar andere steden.

Hek eromheen en veel plezier.
pi_201382623
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Als er straks weer een grote uitbraak komt in Amsterdam, zoeken ze het ook maar uit met hun bedden.
Die lui niet overplaatsten naar andere steden.

Hek eromheen en veel plezier.
Gaat niet gebeuren, want:

quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:59 schreef Nober het volgende:

[..]
[ twitter ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201382751
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Als er straks weer een grote uitbraak komt in Amsterdam, zoeken ze het ook maar uit met hun bedden.
Die lui niet overplaatsten naar andere steden.

Hek eromheen en veel plezier.
Hoe kan er nou een uitbraak komen, iedereen is gevaccineerd, of werkt het vaccin niet?
West-Melanesia
pi_201382848
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:17 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Hoe kan er nou een uitbraak komen, iedereen is gevaccineerd, of werkt het vaccin niet?
Natuurlijk werkt het niet. Of je moet je bOoStEr prikken hebben gehaald. Dan ben je weer voor een weekje gedepaneerd.
pi_201382977
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:17 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Hoe kan er nou een uitbraak komen, iedereen is gevaccineerd, of werkt het vaccin niet?
Er zijn nog altijd 1,8 miljoen mensen niet gevaccineerd. Dat zijn best een hoop mensen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_201382991
twitter

^O^ ^O^ :Y)
pi_201383037
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:57 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Amsterdam snapt het.
Voor deze keer ben ik het met haar eens! :Y (Wel zeldzaam. :D )
pi_201383055
Ben overigens vóór vaccineren maar tegen de coronapas.

Compleet zinloos.
pi_201383144
quote:
6s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:15 schreef Nielsch het volgende:
En dan snap ik heel goed dat je je schaarse middelen niet gaat inzetten als een of andere gestapo voor Hugo de Jonge.
Het is feitelijk ondermijning van de Jonges beleid! :D
Maar prima hoor! (Wat denkt die man wel.... Hij zal wel weer met een wetswijziging komen!) :lijstje: ^p^
pi_201383586
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Er zijn nog altijd 1,8 miljoen mensen niet gevaccineerd. Dat zijn best een hoop mensen.
En die wonen in bepaalde gebieden.
pi_201384023
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja en die taak bestaat niet alleen uit kroegen afstruinen om te zien of iedereen een cojonabewijs bij zich heeft.
Dat afstruinen van kroegen om personen te vinden die geen coronabewijs bij zich hebben is wel een taak die van landsbelang is.
pi_201384406
Resolutie 2361 is verwarrend(EU). Je zou dus kunnen zeggen dat het niet verplicht is om te handhaven.
pi_201384713
Het is een slapstick. Als je bedenkt dat je wel de IKEA in mag om te winkelen maar de Zweedse balletjes kun je vergeten. :)
pi_201385946
Als we ons dan toch niet aan de regels hoeven te houden dan wil ik wel gratis winkelen. Met 140km/u over de snelweg zonder boete. Geweldig toch.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 16:28:23 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201385968
probeer maar _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201386019
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:24 schreef Bloemkool het volgende:
Als we ons dan toch niet aan de regels hoeven te houden dan wil ik wel gratis winkelen. Met 140km/u over de snelweg zonder boete. Geweldig toch.
waar heeft Halsema gezegd dat mensen zich niet aan de regels moeten houden of dat wetten overtreden mogen worden?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201386025
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:53 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat afstruinen van kroegen om personen te vinden die geen coronabewijs bij zich hebben is wel een taak die van landsbelang is.
klinkklare nonsens
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201386038
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:04 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar wappie 4 life dan maar.

Jullie geven wappie een nieuwe betekenis. Het is cool om een wappie te zijn ;)
niet echt hoor... als je die lui ziet (de echte wappies he, niet de mensen die kritisch zijn op coronabeleid) dan zijn het toch vaak best wel hele grote kanslozen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201387657
quote:
6s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]
waar heeft Halsema gezegd dat mensen zich niet aan de regels moeten houden of dat wetten overtreden mogen worden?
Hier:
Burgemeester Halsema gaat niet actief handhaven op de naleving van de coronaregels en de coronapas.

Staat letterlijk in de tekst.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_201387718
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:48 schreef Bloemkool het volgende:

[..]
Hier:
Burgemeester Halsema gaat niet actief handhaven op de naleving van de coronaregels en de coronapas.

Staat letterlijk in de tekst.
Uh nee. Volgens mij haal je twee dingen door elkaar.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 16 september 2021 @ 19:12:28 #79
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_201387969
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:09 schreef opreis het volgende:
Toch wel slecht voor de democratie dat een burgemeester die niet door de bevolking wordt gekozen zo vaak zelfstandig beslist welke regels/wetten er wel en niet moeten worden nageleefd/gehandhaafd.
Precies daarom dus een gekozen burgemeester.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 16 september 2021 @ 20:20:03 #80
186611 Haags
pi_201389189
twitter


Richard de Mos God _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_201391014
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:53 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat afstruinen van kroegen om personen te vinden die geen coronabewijs bij zich hebben is wel een taak die van landsbelang is.
Ja, echt he.
  donderdag 16 september 2021 @ 21:58:19 #82
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_201391050
Eindelijk een verstandige beslissing van Halsema.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_201392674
quote:
6s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]
niet echt hoor... als je die lui ziet (de echte wappies he, niet de mensen die kritisch zijn op coronabeleid) dan zijn het toch vaak best wel hele grote kanslozen...
Alle 1,8 miljoen ongevaccineerden worden als wappie beschouwd.
West-Melanesia
pi_201392685
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Er zijn nog altijd 1,8 miljoen mensen niet gevaccineerd. Dat zijn best een hoop mensen.
Dat zijn 1,8 miljoen mensen die niet in het ziekenhuis komen, corona hebben gehad en overwonnen en nu beter beschermd zijn tegen corona dan alle 15 miljoen gevaccineerden.
West-Melanesia
pi_201394613
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:56 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, echt he.
Uiteraard, want in de kroegen komen toch slechts personen bij elkaar met meer geld dan mooie mensen.
pi_201395433
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:50 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Alle 1,8 miljoen ongevaccineerden worden als wappie beschouwd.
Dat is gewoon je onderdrukkingsdrang die spreekt.
Conscience do cost.
pi_201396128
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:09 schreef opreis het volgende:
Toch wel slecht voor de democratie dat een burgemeester die niet door de bevolking wordt gekozen zo vaak zelfstandig beslist welke regels/wetten er wel en niet moeten worden nageleefd/gehandhaafd.
Dit.

Bizar dat dat onverkozen mens schijt denkt te mogen hebben aan de gekozen Nederlandse overheid en diens regels.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 17 september 2021 @ 10:12:38 #88
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_201396153
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:48 schreef Bloemkool het volgende:

[..]
Hier:
Burgemeester Halsema gaat niet actief handhaven op de naleving van de coronaregels en de coronapas.

Staat letterlijk in de tekst.
Ze gaat niet handhaven. Dat betekend niet dat niemand zich er aan hoeft te houden. Er hoeft toch ook niet bij ieder stoplicht een agent te staan om te handhaven dat mensen niet door rood rijden. Dat moet je altijd doen, ook wanneer er geen agent staat om te handhaven.

Maar praktisch gezien of je je er inderdaad niet aan te houden want je zult er hoogstwaarschijnlijk nooit een probleem mee krijgen.
pi_201396178
quote:
6s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Uiteraard moeten de regels nog steeds worden nageleefd. Halsema stelt prioriteiten voor de politie en handhavers, dat is nu eenmaal wat ze moet doen. Het is onderdeel van haar rol. Er is simpelweg niet voldoende capaciteit om elke wet actief te gaan handhaven, dus keuzes moeten gemaakt worden. En dan snap ik heel goed dat je je schaarse middelen niet gaat inzetten als een of andere gestapo voor Hugo de Jonge.
Er is een verschil tussen stilletjes tijdens je werk lopen fok-en, en bij binnenkomst luidkeels verkondigen dat je die dag he-le-maal niets gaat doen.

Geen of minder prioriteit geven aan specifieke handhavingsregels kan dan ook prima achter de schermen afgesproken worden binnen de driehoek. Gebeurt inderdaad wel vaker.

Maar dat is iets heel anders dan in de media te verkondigen als een of andere politieke statement.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201396298
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:10 schreef probeer het volgende:

[..]
Dit.

Bizar dat dat onverkozen mens schijt denkt te mogen hebben aan de gekozen Nederlandse overheid en diens regels.
Ironisch genoeg is een burgemeester dan ook een soort vertegenwoordiger van de regering voor de gemeente. Maar goed, ook burgemeesters hebben de grondwet te respecteren en te beschermen dus mogen niet handhaven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201396418
Aan de ene kant ben ik er blij mee want dit is een goed iets dat ze hier doet. Zelfs een kapotte klok staat twee keer per dag gelijk.

Aan de andere kant ben ik er minder blij mee dat een ongekoze burgemeester landelijke wetgeving niet opvolgt. Nu is het voor een goede zaak, maar Halsema staat niet bekent om het juiste te doen. Als ze kan polariseren dan doet ze dat.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_201396505
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:17 schreef ems. het volgende:

[..]
Dat is gewoon je onderdrukkingsdrang die spreekt.
Wat bedoel je precies
West-Melanesia
pi_201396849
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:36 schreef Posergoth6667 het volgende:
Aan de ene kant ben ik er blij mee want dit is een goed iets dat ze hier doet. Zelfs een kapotte klok staat twee keer per dag gelijk.

Aan de andere kant ben ik er minder blij mee dat een ongekoze burgemeester landelijke wetgeving niet opvolgt. Nu is het voor een goede zaak, maar Halsema staat niet bekent om het juiste te doen. Als ze kan polariseren dan doet ze dat.
Waar staat in de wet dat de politie deze specifieke maatregel moet handhaven?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201396942
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Waar staat in de wet dat de politie deze specifieke maatregel moet handhaven?
Geen idee, maar als dit een landelijke regel is, ga ik er vanuit dat dit in de wet is geregeld.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_201396980
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:14 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]
Geen idee, maar als dit een landelijke regel is, ga ik er vanuit dat dit in de wet is geregeld.
volgens mij haal je twee dingen door elkaar. kroeghouders in amsterdam zijn nog steeds verplicht te vragen naar de coronapas, bezoekers moeten die nog steeds laten zien. halsema heeft nu gezegd dat ze niet van plan is om BOA's langs te sturen om te kijken of deze mensen zich ook echt aan de wettelijke regels houden. dat betekent niet, zoals jij zegt, dat halsema daarmee de wet niet opvolgt.

als een fietser in amsterdam door rood fietst wordt de wet ook overtreden. als halsema daar op dat moment geen agent bij dat verkeerslicht heeft gezet, is zij natuurlijk niet degene die de wet overtreedt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 17 september 2021 @ 11:18:02 #96
414785 sirdanilot
pi_201396990
Mooi zo. Weg met die nazipas.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201397087
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:14 schreef probeer het volgende:

[..]
Er is een verschil tussen stilletjes tijdens je werk lopen fok-en, en bij binnenkomst luidkeels verkondigen dat je die dag he-le-maal niets gaat doen.

Geen of minder prioriteit geven aan specifieke handhavingsregels kan dan ook prima achter de schermen afgesproken worden binnen de driehoek. Gebeurt inderdaad wel vaker.

Maar dat is iets heel anders dan in de media te verkondigen als een of andere politieke statement.
dat is zeker waar, maar kwam dit niet vanuit een vraag vanuit de gemeenteraad? in den haag gebeurde dat wel (motie De Mos).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201398124
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]
volgens mij haal je twee dingen door elkaar. kroeghouders in amsterdam zijn nog steeds verplicht te vragen naar de coronapas, bezoekers moeten die nog steeds laten zien. halsema heeft nu gezegd dat ze niet van plan is om BOA's langs te sturen om te kijken of deze mensen zich ook echt aan de wettelijke regels houden. dat betekent niet, zoals jij zegt, dat halsema daarmee de wet niet opvolgt.

als een fietser in amsterdam door rood fietst wordt de wet ook overtreden. als halsema daar op dat moment geen agent bij dat verkeerslicht heeft gezet, is zij natuurlijk niet degene die de wet overtreedt.
Jij haalt dingen door elkaar.

BOA's gaan niet handhaven hierop, dat is landelijk geregeld. De landelijk organisatie heeft dat gezegt.

De politie hoort te handhaven op de wet. Dat ze een keer iets niet zien, is niet van belang. Het gaat er om dat ze handhaven als ze het zien of als er een melding is. Als Halsema de politie opdracht geeft om niet te handhaven als er strafbare feiten worden gepleegd, gaat ze tegen de wet in.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_201398257
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:36 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]
Jij haalt dingen door elkaar.

BOA's gaan niet handhaven hierop, dat is landelijk geregeld. De landelijk organisatie heeft dat gezegt.

De politie hoort te handhaven op de wet. Dat ze een keer iets niet zien, is niet van belang. Het gaat er om dat ze handhaven als ze het zien of als er een melding is. Als Halsema de politie opdracht geeft om niet te handhaven als er strafbare feiten worden gepleegd, gaat ze tegen de wet in.
Ze zegt toch niet dat de politie niet mag handhaven?
pi_201398719
'Niet handhaven' is een bepaalde interpretatie van de feiten natuurlijk. Wat ze zegt is 'handhaven op excessen'. Als je een kroeg hebt die elke avond onder het mom van 'Heuj, vrijheid!' de boel stampvol gooit, niks controleert en tot ver na middernacht doorgaat, dan denk ik dat die op termijn wel een bezoekje kunnen verwachten. Kan me voorstellen dat ze alleen niet de mogelijkheid heeft om bij elke ingang te gaan posten om de mensen te controleren die naar de wc gaan (nu de uitzondering van het terras er bij komt).

Ik kan me ook voorstellen dat in heel veel gemeenten dezelfde afweging wordt gemaakt zonder dat in de media te bespreken.
pi_201399082
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:36 schreef Posergoth6667 het volgende:
Aan de ene kant ben ik er blij mee want dit is een goed iets dat ze hier doet. Zelfs een kapotte klok staat twee keer per dag gelijk.

Aan de andere kant ben ik er minder blij mee dat een ongekoze burgemeester landelijke wetgeving niet opvolgt. Nu is het voor een goede zaak, maar Halsema staat niet bekent om het juiste te doen. Als ze kan polariseren dan doet ze dat.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:36 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]
Jij haalt dingen door elkaar.

BOA's gaan niet handhaven hierop, dat is landelijk geregeld. De landelijk organisatie heeft dat gezegt.

De politie hoort te handhaven op de wet. Dat ze een keer iets niet zien, is niet van belang. Het gaat er om dat ze handhaven als ze het zien of als er een melding is. Als Halsema de politie opdracht geeft om niet te handhaven als er strafbare feiten worden gepleegd, gaat ze tegen de wet in.
Lees nou eens rustig wat je schrijft en denk er eens over na. Dat Halsema besluit iets niet te handhaven is gewoon een keuze die ze kan maken en een logisch gevolg van een beperkte capaciteit. Daarmee gaat ze niet tegen de wet in. Dat is klinkklare nonsens. Als Halsema zelf een kroeg opent en vervolgens besluit niet op QR-codes te controleren, dan gaat ze tegen de wet in.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')