abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 05:50:43 #151
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_201855888
Evergrande pays missed dollar bond coupon: Chinese state media
Developer’s repayment of offshore debt due last month comes days ahead of default deadline

Evergrande, the heavily indebted Chinese property developer, has repaid a missed interest payment on a dollar bond, state media reported, just days ahead of a deadline that would have forced a formal default.

The Securities Times reported on Friday that the real estate group had a day earlier transferred an $83.5m interest payment to Citibank, the trustee, and that the funds would be paid to investors before the grace period expires this weekend.

Evergrande’s failure to pay the coupon by the September 23 deadline sparked volatility across international markets and a reckoning over the health of China’s slowing real estate sector, which is under government pressure to reduce leverage.

The missed payment triggered a 30-day grace period, which was due to expire at midnight in New York on Saturday, resulting in a default and paving the way for a group of investors with sufficient holdings of the bonds to take legal action.

The group, which faces more than $300bn in total liabilities and has missed four other offshore interest payments over recent weeks, broke its silence on the payments in a filing on Wednesday in which it noted that the grace period had not expired.

Advisors to international bondholders had this month complained that they had no “meaningful engagement” from the company and expressed concern over its pursuit of asset sales.

Last Friday, Beijing also weighed in on the issue for the first time, with a People’s Bank of China official blaming the company for its liquidity crisis but saying the spillover to the financial system was “controllable”.

The China Banking and Insurance Regulatory Commission said that Evergrande was an “individual” case at a briefing in Beijing on Thursday.

Some of Evergrande’s peers, including luxury developer Fantasia Group and Sinic Holdings, have defaulted on smaller bonds, while yields on riskier Chinese borrowers on international markets have soared to their highest levels since 2009.

Kaisa, another developer, has a bond interest payment due on Friday that is being closely watched. The bond is trading at 35 cents on the dollar.

Evergrande’s liquidity crisis, which has gathered pace since July and resulted in the company warning over the risk of default at the end of August, has fuelled expectations of one of the largest restructuring processes in Chinese history.

One longtime investor in Chinese real estate bonds suggested that the payment announced on Friday was a “temporary” measure meant to “buy time [and] avoid lawsuits for now”.

Evergrande’s Hong Kong-listed shares rose as much as 7.8 per cent in morning trading, putting the stock on course for its first rise since late September, when the developer revealed it had raised Rmb10bn ($1.5bn) by selling part of its stake in a regional Chinese lender.

A more than two-week trading suspension on the stock was lifted on Thursday after Evergrande disclosed that it had terminated a potential sale of its property services unit a week earlier.

The potential buyer, Hopson Development Holdings, said in a statement late on Thursday that after having sought legal advice, it considered the deal to be “legally binding”.

Evergrande also said this week that it would “fully co-operate” with an inquiry into its accounts from Hong Kong’s accountancy watchdog, which is also investigating PwC’s audit of the company.

Evergrande did not immediately respond to a request for comment.

https://www.ft.com/content/fb495500-b760-4e61-8327-110ef55c29b8
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_201858268
Evergrande heeft ook nog een kantoorgebouw staan in Hong Kong, wat te koop voor 1700 miljoen (US ?) dollar, maar waar niet op toegehapt wordt.
pi_201872412
Eerlijk is eerlijk ik vind Xi niet perse slecht hoor. Hij kwam in november 2012 aan de macht op 59-jarige leeftijd als Secretary General of the Communist Party of China. Het is bijna 9 jaar. Er zitten ook veel puppets tussen in deze lijst. Gedurende de periode dat de incompetente Xiang Zhongfa in de late jaren 20 op papier de macht had draaide volgens mij Li Lisan aan de knoppen. Toen Hua Guofeng, Hu Yaobang en Zhao Ziyang voor de buitenwereld het gezicht vormden in de jaren 80 lag de macht bij de backoffice van Deng Xiaoping en Chen Yun.

https://en.m.wikipedia.or(...)nese_Communist_Party

Veel goede initiatieven van zijn regering. Hij heeft duidelijk ook idealistische trekken over een egalere maatschappij. Het is niet puur pragmatisme & realpolitik zoals Putin of Trump. Nu ook weer een wet doorheen gejast om de druk op kinderen te verminderen. Lokale overheden moeten op gaan toezien dat ouders hun kinderen niet blootstellen aan moordende druk. De scholen moeten het huiswerk verminderen, ouders verplicht om kinderen ook kind te laten zijn en de miljarden bijlesindustrie moet een non-profit industrie worden. De kinderen mogen ook niet worden blootgesteld aan bijles en andere prestatiedrang tijdens vakanties en in het weekend. Bedrijven die daaraan meewerken gaan worden beboet. Ik zal meer informatie delen want vindt dat de media een heel slechte zaak doet met over dat land reporteren. Ik volg diverse mensen op Twitter en fora die het wel beter overbrengen of stukken beleid vertalen.

1. Hoger onderwijs: ideeën van de onderwijsminister Huai Jinpeng. Geen officiële beleid: Wat zijn ze met hoger onderwijs van plan (tweets van Kaiser Kuo maar dan in een link). Het is geen officiële policy maar bepaalde beleidsmakers delen wel hun ideeën zoals in de partij magazine Qiushi.

https://unrollthread.com/t/1449797195964854275/

2. Huizenmarkt: ze gaan starten met experimenteren met een eigendomsbelasting voor vastgoed in een aantal nog te bepalen plaatsen. De plaatsen moeten nog geselecteerd worden. Het doel is speculatie met vastgoed indammen en huizenprijzen naar beneden brengen.

https://www.reuters.com/a(...)xinhua-idUSL4N2RJ054

3. Kinderen: Wetten en beleid in een poging om de moordende druk op de allerjongsten te gaan verminderen. Nu nog de moordende werkcultuur voor volwassenen. Ze doen op dat gebied vrij weinig. Het is al jaren door aan het etteren voor volwassenen.

https://www.scmp.com/news(...)ts-do-more-lift-twin

https://archive.fo/kvhXz

4. De 14de vijfjarenplan voor de periode januari 2021- december 2025: Het is door een Amerikaanse denktank vertaald. Ze gooien die plannen online in het Chinees. Het eerste vijfjarenplan was voor de periode januari 1953 - december 1957. Het is de enige land die ze in 2021 serieus nemen. De rest veel minder of totaal niet. Velen zitten al in hun zak of zijn geen grote gevaar voor hun hegemoniale positie op het wereldtoneel.

https://cset.georgetown.e(...)ive_Year_Plan_EN.pdf

5. Ecologie: Er komen veel meer beschermde natuurgebieden. Allemaal in oktober aangekondigd. Het is maar hoe goed je het in de gaten houdt. Het is te vinden op het internet maar heel veel is niet te vinden op grote dominante nieuwsmedia. Zeker geen saai nieuws.

https://archive.fo/zt9vA#selection-2283.13-2283.39

[ Bericht 3% gewijzigd door Peppert op 23-10-2021 19:09:20 ]
pi_201876410
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 14:05 schreef Peppert het volgende:
Eerlijk is eerlijk ik vind Xi niet perse slecht hoor. Hij kwam in november 2012 aan de macht op 59-jarige leeftijd als Secretary General of the Communist Party of China. Het is bijna 9 jaar. Er zitten ook veel puppets tussen in deze lijst. Gedurende de periode dat de incompetente Xiang Zhongfa in de late jaren 20 op papier de macht had draaide volgens mij Li Lisan aan de knoppen. Toen Hua Guofeng, Hu Yaobang en Zhao Ziyang voor de buitenwereld het gezicht vormden in de jaren 80 lag de macht bij de backoffice van Deng Xiaoping en Chen Yun.

https://en.m.wikipedia.or(...)nese_Communist_Party

Veel goede initiatieven van zijn regering. Hij heeft duidelijk ook idealistische trekken over een egalere maatschappij. Het is niet puur pragmatisme & realpolitik zoals Putin of Trump. Nu ook weer een wet doorheen gejast om de druk op kinderen te verminderen. Lokale overheden moeten op gaan toezien dat ouders hun kinderen niet blootstellen aan moordende druk. De scholen moeten het huiswerk verminderen, ouders verplicht om kinderen ook kind te laten zijn en de miljarden bijlesindustrie moet een non-profit industrie worden. De kinderen mogen ook niet worden blootgesteld aan bijles en andere prestatiedrang tijdens vakanties en in het weekend. Bedrijven die daaraan meewerken gaan worden beboet. Ik zal meer informatie delen want vindt dat de media een heel slechte zaak doet met over dat land reporteren. Ik volg diverse mensen op Twitter en fora die het wel beter overbrengen of stukken beleid vertalen.

1. Hoger onderwijs: ideeën van de onderwijsminister Huai Jinpeng. Geen officiële beleid: Wat zijn ze met hoger onderwijs van plan (tweets van Kaiser Kuo maar dan in een link). Het is geen officiële policy maar bepaalde beleidsmakers delen wel hun ideeën zoals in de partij magazine Qiushi.

https://unrollthread.com/t/1449797195964854275/

2. Huizenmarkt: ze gaan starten met experimenteren met een eigendomsbelasting voor vastgoed in een aantal nog te bepalen plaatsen. De plaatsen moeten nog geselecteerd worden. Het doel is speculatie met vastgoed indammen en huizenprijzen naar beneden brengen.

https://www.reuters.com/a(...)xinhua-idUSL4N2RJ054

3. Kinderen: Wetten en beleid in een poging om de moordende druk op de allerjongsten te gaan verminderen. Nu nog de moordende werkcultuur voor volwassenen. Ze doen op dat gebied vrij weinig. Het is al jaren door aan het etteren voor volwassenen.

https://www.scmp.com/news(...)ts-do-more-lift-twin

https://archive.fo/kvhXz

4. De 14de vijfjarenplan voor de periode januari 2021- december 2025: Het is door een Amerikaanse denktank vertaald. Ze gooien die plannen online in het Chinees. Het eerste vijfjarenplan was voor de periode januari 1953 - december 1957. Het is de enige land die ze in 2021 serieus nemen. De rest veel minder of totaal niet. Velen zitten al in hun zak of zijn geen grote gevaar voor hun hegemoniale positie op het wereldtoneel.

https://cset.georgetown.e(...)ive_Year_Plan_EN.pdf

5. Ecologie: Er komen veel meer beschermde natuurgebieden. Allemaal in oktober aangekondigd. Het is maar hoe goed je het in de gaten houdt. Het is te vinden op het internet maar heel veel is niet te vinden op grote dominante nieuwsmedia. Zeker geen saai nieuws.

https://archive.fo/zt9vA#selection-2283.13-2283.39

Dat klinkt als De Grote Sprong Voorwaarts.
pi_201879146
Is het bewust dat peppert de stellingname van China omtrent Hongkong, Taiwan en de zuid Chinese zee waar men 1000 kliometer van hun eigen kustlijn eiland opspuit niet meeneemt?

Dat er weer vergeten wordt hoe China met minderheden als oeigoeren en Tibetanen omgaat. Volgens mij zat ik ook nog te wachten op daadwerkelijke kloosters die Chinezen weer aan het herbouwen zijn.

Kijk dat op sommige punten China best rationeel redelijk lijkt te worden pleit hen niet vrij van de totale onredelijke punten die ik hier aanstipt.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:24:40 #156
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_201880462
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:20 schreef Basp1 het volgende:
Is het bewust dat peppert de stellingname van China omtrent Hongkong, Taiwan en de zuid Chinese zee waar men 1000 kliometer van hun eigen kustlijn eiland opspuit niet meeneemt?

Dat er weer vergeten wordt hoe China met minderheden als oeigoeren en Tibetanen omgaat. Volgens mij zat ik ook nog te wachten op daadwerkelijke kloosters die Chinezen weer aan het herbouwen zijn.

Kijk dat op sommige punten China best rationeel redelijk lijkt te worden pleit hen niet vrij van de totale onredelijke punten die ik hier aanstipt.
Ja, ik steun de politiek richting Oegoeiren ook niet. Geen idee wat daar allemaal gebeurd maar repressie van minderheden is bij mij ook een dikke nee. Hier delen we dezelfde opvatting. Ik ben het ook met je eens wat betreft Tibetanen. Hongkong is een lang verhaal dus laat mij toe om dat links te laten liggen, beste kerel. Als daar een keer een topic over wordt geopend dan zal ik daar mijn opinie over delen.

Wat betreft de Zuid Chinese Zee deel ik een heel andere visie. Het heeft zoveel regionale en niet regionale spelers die niet redelijk zijn. Daarnaast is 1000 km niks. De Britten weigerden vorig jaar om Chagos in de Indische oceaan terug te geven aan de inheemse inwoners die ze in de jaren 60 met dwang uit het eiland hebben gebonjourd om vervolgens een Amerikaanse militaire basis van te maken volgestouwd met B1 bommenwerpers maar wel de mond vol over een internationale orde gebaseerd op internationale wetgeving en het beschimpen van Rusland en China als 'nefarious'. Tal van landen hebben eilanden vele duizenden kilometers van hun natuurlijke grenzen vandaan. Dat is geen argument.

China wil strijden voor haar plaats onder de zon. De internationale spanningen zijn in mijn ogen dan onvermijdelijk maar moeten wel gemaneged worden zodat men de controle niet verliest en het totaal misgaat. Heel problematisch. Je kunt niet alleen concentreren op interne zaken in deze geglobaliseerde wereld alsof het de Ming dynastie is. Wat in hun regio gebeurd heeft zware invloed op hun veiligheid, economie, export, import en interne stabiliteit. In de 19de eeuw werden ze pas wakker van de lange interne slumber toen oorlogsschepen en soldaten al pal voor hun kust stonden geparkeerd met dramatische gevolgen voor hun economische en territoriale soevereiniteit voor de daaropvolgende 110 jaar. Ik reageer later op je andere punten. Dit is vanuit mijn phone. Typt niet lekker.

[ Bericht 3% gewijzigd door Peppert op 24-10-2021 06:44:41 ]
pi_201928051
De CEO van Evergrande is door de overheid verzocht om zijn eigen welvaart van 7 miljard dollar te gebruiken om de schulden van het bedrijf af te betalen.
pi_201928367
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 08:59 schreef Peppert het volgende:
De CEO van Evergrande is door de overheid verzocht om zijn eigen welvaart van 7 miljard dollar te gebruiken om de schulden van het bedrijf af te betalen.
De schuld was toch 35 miljard?
pi_201928381
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
De schuld was toch 35 miljard?
Ruim 250 miljard euro.
pi_201928389
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 08:59 schreef Peppert het volgende:
De CEO van Evergrande is door de overheid verzocht om zijn eigen welvaart van 7 miljard dollar te gebruiken om de schulden van het bedrijf af te betalen.
Hij mag blij zijn als hij niet geëxecuteerd wordt.
pi_201928541
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 08:59 schreef Peppert het volgende:
De CEO van Evergrande is door de overheid verzocht om zijn eigen welvaart van 7 miljard dollar te gebruiken om de schulden van het bedrijf af te betalen.
Terechte maatregel. Dat hadden ze hier in 2008 bij die woekerpolisverkopers bij de banken en al die andere bankiersbonussen ook moeten doen.
pi_201928915
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:32 schreef Peppert het volgende:

[..]
Ruim 250 miljard euro.

Gvd maarja dan kan die man met zijn 7 miljard ook niks doen. Druppel op een gloeiende plaat.
pi_201929208
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Gvd maarja dan kan die man met zijn 7 miljard ook niks doen. Druppel op een gloeiende plaat.
Verschillende lokale autoriteiten houden de bankrekeningen van Evergrande in de gaten om ervoor te zorgen dat de reserves van het bedrijf worden gebruikt om residentiële projecten in aanbouw te voltooien, in plaats van te worden omgeleid om schuldeisers terug te betalen, aldus Bloomberg, daarbij verwijzend naar mensen die bekend zijn met de zaak.
pi_201929229
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:59 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Terechte maatregel. Dat hadden ze hier in 2008 bij die woekerpolisverkopers bij de banken en al die andere bankiersbonussen ook moeten doen.
Absoluut. Wie is nou precies achter de tralies gegaan voor de fin. cisis van 2008.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 11:13:26 #166
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201929320
https://www.bbc.com/news/world-asia-china-59046480

Geen gebouwen meer over de 250 meter. Pittige beslissing. 300+ is vrij normaal in China, met uitschieters naar 500-600 meter.

Zullen vast wel wat uitzonderingen zijn gok ik. 250 meter is best laag voor miljoenensteden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201929521
quote:
2s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.bbc.com/news/world-asia-china-59046480

Geen gebouwen meer over de 250 meter. Pittige beslissing. 300+ is vrij normaal in China, met uitschieters naar 500-600 meter.

Zullen vast wel wat uitzonderingen zijn gok ik. 250 meter is best laag voor miljoenensteden.
Goeie beslissing. Ik denk zelf dat er relatief weinig hoogbouw is in China boven de 250 meter. In Shenzhen denk ik hooguit 10.

Edit : Ooh, 28 lees ik nu op Wikipedia. Maar nummer 3 is wel onder de 400 meter, nl. 392 meter hoog

[ Bericht 4% gewijzigd door Idisrom op 28-10-2021 11:37:38 ]
pi_201929584
Ruimte genoeg in China dus waarom al die dure super hoge torens?
pi_201929606
Grappig, ik lees op die Wikipediapagina dat in 2024 het Evergrande Center van 394 meter hoog in Shenzhen gereed zal (zou) moeten komen.
pi_201929656
Peking staat maar op nummer 13 van Chinese steden met het aantal gebouwen hoger dan 150 meter.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tallest_buildings_in_China
  donderdag 28 oktober 2021 @ 11:48:43 #171
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201929674
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:39 schreef TargaFlorio het volgende:
Ruimte genoeg in China dus waarom al die dure super hoge torens?
Zoveel ruimte is er niet, daarom poldert Shenzhen bijvoorbeeld grote stukken zee in.

De Pearl River Delta is al een behoorlijk vol stedelijk gebied met 100 miljoen mensen. De open plekken zijn veelal bergen waar je niet goed kan bouwen.

En stadskernen blijven belangrijk. Niemand wil 2 uur in de auto of de bus zitten om naar het centrum te komen, dus krijg je net zoals overal een veel hogere dichtheid in het centrum.

Uitzonderingen zijn dit soort gebouwen die helemaal in de suburbs staan. Die willen ze nu tegengaan denk ik




Hier te zien helemaal aan de horizon:

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201929801
quote:
2s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Zoveel ruimte is er niet, daarom poldert Shenzhen bijvoorbeeld grote stukken zee in.

De Pearl River Delta is al een behoorlijk vol stedelijk gebied met 100 miljoen mensen. De open plekken zijn veelal bergen waar je niet goed kan bouwen.

En stadskernen blijven belangrijk. Niemand wil 2 uur in de auto of de bus zitten om naar het centrum te komen, dus krijg je net zoals overal een veel hogere dichtheid in het centrum.

Uitzonderingen zijn dit soort gebouwen die helemaal in de suburbs staan. Die willen ze nu tegengaan denk ik

[ afbeelding ]

Hier te zien helemaal aan de horizon:

[ afbeelding ]
Shenzhen is al zo groot geworden, dat de wijken zelf al hele grote (stads)centra hebben.
In de wijk Bao'An heb je al meer voorzieningen dan in heel Amsterdam. En de bergen zijn inderdaad de longen van de stad. Het per voet omhoog gaan in die heuvels is een van de beste en gezondste conditie- en bewegingsactiviteiten.
En uiteindelijke met fantastische uitzichten over de stad, weet ik uit ervaring :s) .
pi_201937637
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:58 schreef Idisrom het volgende:

En uiteindelijke met fantastische uitzichten over de stad, weet ik uit ervaring :s) .
Op een van de hoogste gebouwen in een stad staan geeft vaak ook fantastische uitzichten.

Zou het verbod op hoge torens ook niet komen vanwege die bewegende toren een paar maanden geleden?
  donderdag 28 oktober 2021 @ 23:53:20 #174
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201937663
Lijkt me echt akelig, zo hoog slapen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_201939271
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 23:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Op een van de hoogste gebouwen in een stad staan geeft vaak ook fantastische uitzichten.

Zou het verbod op hoge torens ook niet komen vanwege die bewegende toren een paar maanden geleden?
Jazeker, de paniek was destijds hoog bij de plaatselijke bevolking van Shenzhen.
pi_201939455
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 23:53 schreef Tyr80 het volgende:
Lijkt me echt akelig, zo hoog slapen.
beetje off topic maar wel intressant:
In de NYT stond begin dit jaar een mooi verhaal over problemen bij een van die Supertall buildings in New York.

Hebben ze in China ook zulke slanke en hoge gebouwen.

In ieder geval zakt het vertouwen van veel beleggers nog steeds in andere in Hongkong genoteerd vastgoed ondernemingen.

China developers hit by downgrades as Evergrande deadline looms
pi_201979472
De door PBOC (Chinese centrale bank) gerunde Financial Time zegt dat meer kapitaal op de midden- en lange termijn zal verschuiven van vastgoed naar sectoren die verband houden met de maakindustrie, technologische innovatie en plattelandsrevitalisatie, aldus het rapport. Heel veel privaat Chinees geld wordt in vastgoed gepompt terwijl Beijing liever meer van dat geld richting de maakindustrie, technologische innovatie en plattelandsrevalitisatie ziet stromen. In tegenstelling tot Amerikanen die diversifiëren in aandelen, obligaties, onroerend goed enz. investeert China grotendeels in onroerend goed.



quote:
Vertaling door Google Chrome: niet al te best en technisch geratel maar zitten interessante stukjes tussen

The 2021 third quarterly regular meeting of the Monetary Policy Committee of the People's Bank of China in September clearly proposed "two safeguards"; at the 2021 Financial Street Forum annual meeting held in October, Liu He, member of the Political Bureau of the CPC Central Committee and Vice Premier of the State Council, stated; the real estate's reasonable funding needs are being met; Pan Gongsheng, the deputy governor of the People's Bank of China, said that with regard to the real estate market, financial institutions and financial market risk appetite for excessively shrinking behavior has gradually been corrected. The central and financial management departments' recent centralized statements are seen as further clarification of the real estate financing policy, and the real estate credit policy environment will be improved to a certain extent.

Since the "three red lines" for financing management of key real estate companies and the ceiling system for the concentration of real estate loans of financial institutions have been clarified last year, the effect of reducing leverage in the real estate industry has become apparent. According to the statistics report on loan investment of financial institutions in the third quarter of 2021 released by the central bank, at the end of the third quarter, the balance of RMB real estate loans increased by 7.6% year-on-year, which was 4.3 percentage points lower than the growth rate of various loans and continued to fall from the end of the previous quarter; before this year The increase in real estate loans in the third quarter accounted for 7.3 percentage points lower than the annual level of the previous year. In further detail, in the first three quarters of this year, the balance of real estate development loans increased by only 0.02% year-on-year, and the growth rate of the balance of personal housing loans decreased by 1.7 percentage points from the end of the previous quarter. Over the past period of time, due to excessive funds chasing the real estate industry, and real estate companies continue to increase leverage to maintain capital turnover and scale rankings, the real economy has been overly dependent on the real estate market and local land finances. The "three red lines" that links the financial structure of real estate enterprises with the upper limit of the growth rate of interest-bearing liabilities is conducive to guiding the real estate industry and the financial sector to work together to digest existing assets, and to form a real estate development speed that matches the trend of local economic development and population mobility. The operation logic of China's real estate industry has been improving for a long time.

However, local deviations did appear in the specific implementation. Zou Lan, Director of the Financial Markets Department of the People's Bank of China, said at a press conference on financial statistics in the third quarter that it is a normal market phenomenon for financial institutions to shrink their risk appetites for the real estate industry. There are some misunderstandings in the financing management rules of real estate enterprises. The misunderstanding that the balance of interest-bearing debts of "red file" enterprises must not be increased is that banks are not allowed to issue new development loans, which has caused some real estate enterprises to tighten their capital chains. In addition, the reporter learned that a small number of cities have extended the mortgage loan delivery cycle "one size fits all", resulting in residents' reasonable needs such as first homes or improved housing that cannot be met.

China has always adhered to the positioning of "housing to live without speculation" and the "three stability", that is, the general tone of real estate regulation of stabilizing land prices, stabilizing housing prices, and stabilizing expectations. In fact, whether from the perspective of optimizing the financing structure of real estate enterprises or rationalizing the operation logic of the real estate industry, the overall stable development of the real estate industry, the steady improvement of the corporate financing structure, and the satisfaction of residents' reasonable housing needs are all indispensable conditions.

From the perspective of the financing structure of real estate enterprises, according to the analysis results of the Zhongfang Think Tank last year, the self-raised funds, deposits and prepayments of the funds available for real estate development enterprises in China accounted for one-third of the total. Domestic borrowing and personal mortgage loans equally divided the remaining one third. Under the current management system, an excessively high leverage ratio will affect the financing efficiency of real estate companies; however, the industry's rapid de-leveraging causes the decline of some companies' ratings and the breaking of the capital inertia of the real estate industry chain, which will also affect the company's self-raised funds. ability. Therefore, to maintain relatively sufficient liquidity in the real estate industry, on the basis of destocking, the financial sector and the real estate industry need to adjust the proportion of domestic borrowing and self-raised funds in an orderly manner to prevent excessive shrinkage of financial risk appetite from affecting the development of the industry. From the perspective of households, the satisfaction of reasonable housing needs is related to people's livelihood. As real estate accounts for a relatively high proportion of the wealth of Chinese residents, real estate price expectations also influence residents' consumption expectations, which in turn affects the overall economic development. Therefore, the credit policy transmission mechanism needs to be further improved, and the recent guidance of the financial management department can also be seen as a further implementation of the positioning of "housing, housing, no speculation" and the "three stability" control tone.

According to the reporter's understanding, the People's Bank of China has recently communicated in various localities on accurately grasping the requirements of the prudential management of real estate finance, steadily carrying out real estate loan business, and maintaining the stable and orderly distribution of real estate credit. In some regions, the branches of the People's Bank of China have begun to carry out actions based on local conditions. Window guidance. Judging from the current situation, the real estate credit adjustments of more institutions are being adjusted across regions under total control. Li Mingdong, general manager of the risk management department of China Merchants Bank, said at the bank's third-quarter performance exchange meeting that the bank emphasized the self-repayment of projects and strictly closed management of real estate development loans in terms of investment in real estate development loans; In terms of project selection, the bank concentrated on rigid-needed and improved housing in first- and second-tier cities. While actively meeting the financing needs of rigid-need housing, the bank maintained a stable self-compensated cash flow for the entire project. The relevant person in charge of Ping An Bank stated that the bank will focus on selecting cities with net population inflows and strong industrial support, and projects with geographical advantages, especially projects with good sales prospects and short planning periods. Whether the improvement of the real estate credit policy environment can promote the steady development of the real estate industry, the formulation of follow-up policies and rules and their implementation in various regions are also key factors.

In the medium and long term, the general direction of real estate regulation will not change. As the real estate market shifts from incremental development to stock operation, under the current regulatory system, funds in the real estate industry will also flow more to areas with industry support and advantages in attracting population mobility. In the future, the proportion of financial resources invested in the real estate industry is expected to be further reduced, giving way to more support for manufacturing, technological innovation, and rural revitalization.

https://h5.newaircloud.co(...)4_jrsb.html?source=1


[ Bericht 12% gewijzigd door Peppert op 01-11-2021 05:04:16 ]
pi_202016861
Laat maar zitten. Tfoe. Een vieze smaak in mijn mond voor de rest van deze avond.

[ Bericht 4% gewijzigd door Peppert op 03-11-2021 18:34:14 ]
pi_202017323
De ccp heeft tevens tentakels op fok zo te zien :D
pi_202017341
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 18:26 schreef SOG het volgende:
De ccp heeft tevens tentakels op fok zo te zien :D
Ik had deze post al zien aankomen. Ik dacht alleen wanneer. Het is een zeer bekende reflex in Europa en VS als je niet alleen maar zeer negatieve verhalen verspreidt met betrekking tot dit onderwerp. Het is ook waarschijnlijk een reden dat Chinezen onzichtbaar zijn in deze contreien want alleen maar wijdverspreide negativiteit en framing over hun roots. China = CCP. China = Mao. Verder gaat het niet. Oh wacht ik vergeet Tibet en Hongkong en Oeigoeren. Kansloos.

[ Bericht 5% gewijzigd door Peppert op 03-11-2021 18:35:45 ]
pi_202017444
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 18:28 schreef Peppert het volgende:

[..]
Ik had deze post al zien aankomen. Ik dacht alleen wanneer. Het is een zeer bekende reflex in Europa en VS als je geen negatieve verhalen deelt met betrekking tot dit onderwerp. Het is ook waarschijnlijk een reden dat Chinezen onzichtbaar zijn in deze contreien want alleen maar wijdverspreide negativiteit en framing over hun roots. China = CCP. China = Mao. Verder gaat het niet. Oh wacht ik vergeet Tibet en Hongkong en Oeigoeren. Soundbites.
Misschien dat ik andere media volg maar ik zie toch ook regelmatig positieve berichten over het succes van Alibaba en de high tech sector in het algemeen.
pi_202017997
Viesmad
pi_202019748
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 18:28 schreef Peppert het volgende:

[..]
Ik had deze post al zien aankomen. Ik dacht alleen wanneer. Het is een zeer bekende reflex in Europa en VS als je niet alleen maar zeer negatieve verhalen verspreidt met betrekking tot dit onderwerp. Het is ook waarschijnlijk een reden dat Chinezen onzichtbaar zijn in deze contreien want alleen maar wijdverspreide negativiteit en framing over hun roots. China = CCP. China = Mao. Verder gaat het niet. Oh wacht ik vergeet Tibet en Hongkong en Oeigoeren. Kansloos.
Leuk geprobeerd, maar je komt niet heel geloofwaardig over. Het ligt er iets te dik bovenop. Misschien iets om mee te nemen en het met een nieuwe naam opnieuw te proberen. Voor een idee over hoe dat gaat kun je misschien even kijken naar hoe het Turkijepromotieteam dat doet.
pi_202019900
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 21:19 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Leuk geprobeerd, maar je komt niet heel geloofwaardig over. Het ligt er iets te dik bovenop. Misschien iets om mee te nemen en het met een nieuwe naam opnieuw te proberen. Voor een idee over hoe dat gaat kun je misschien even kijken naar hoe het Turkijepromotieteam dat doet.
hahahahah
pi_202020263
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 21:19 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Leuk geprobeerd, maar je komt niet heel geloofwaardig over. Het ligt er iets te dik bovenop. Misschien iets om mee te nemen en het met een nieuwe naam opnieuw te proberen. Voor een idee over hoe dat gaat kun je misschien even kijken naar hoe het Turkijepromotieteam dat doet.
Kansloos. Totaal kansloos. Ik merk toch een zekere walging. Er mag alleen positiviteit gekoppeld worden aan West-Europa en VS. De rest is propaganda. En het is niet spaarzaam die mentaliteit maar wijdverspreid. Overal ziet men spoken en propaganda als het verder gaat dan Duitsland. Verdwijn als je interesse niet verder gaat dan dat kleine deel van de wereldpopulatie. Kansloos. Het zou zich goed lenen voor een nationale sociologische onderzoeksproject. Ik houd voortaan onderwerpen die verder gaan dan Amsterdam, Brussel, Berlijn en Joe Biden op Engelstalige platforms waar wel ruimte is voor dat soort onderwerpen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Peppert op 03-11-2021 21:53:53 ]
pi_202020560
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 21:37 schreef Peppert het volgende:

[..]
Kansloos. Totaal kansloos. Ik merk toch een zekere walging. Er mag alleen positiviteit gekoppeld worden aan West-Europa en VS. De rest is propaganda. En het is niet spaarzaam die mentaliteit maar wijdverspreid. Overal ziet men spoken en propaganda als het verder gaat dan Duitsland. Verdwijn als je interesse niet verder gaat dan dat kleine deel van de wereldpopulatie. Kansloos.
Wat je aan het doen bent is inderdaad wat kansloos. Evenals de onzinnige aannames die je doet. Ik heb niets tegen China. In de meer dan 20 jaar die ik hier al rondhang heeft niemand mij ooit kunnen betrappen op anti-China posts. In die vele verloren jaren op Fok! heb ik echter wel een goed oog gekregen voor bullshit-users die hier met dubieuze motieven posten, zoals het eerder genoemde Turkijepromotieteam, diverse politieke partijen die lopen te stoken, en nu jij, een nieuwe ster aan het propagandafirmament.
pi_202020643
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 21:50 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Wat je aan het doen bent is inderdaad wat kansloos. Evenals de onzinnige aannames die je doet. Ik heb niets tegen China. In de meer dan 20 jaar die ik hier al rondhang heeft niemand mij ooit kunnen betrappen op anti-China posts. In die vele verloren jaren op Fok! heb ik echter wel een goed oog gekregen voor bullshit-users die hier met dubieuze motieven posten, zoals het eerder genoemde Turkijepromotieteam, diverse politieke partijen die lopen te stoken, en nu jij, een nieuwe ster aan het propagandafirmament.
Alles wijst erop dat deze user een kloon is van Jellereppe.
Dat was ook zo'n enorme China verheerlijker.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_202020662
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 21:50 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Wat je aan het doen bent is inderdaad wat kansloos. Evenals de onzinnige aannames die je doet. Ik heb niets tegen China. In de meer dan 20 jaar die ik hier al rondhang heeft niemand mij ooit kunnen betrappen op anti-China posts. In die vele verloren jaren op Fok! heb ik echter wel een goed oog gekregen voor bullshit-users die hier met dubieuze motieven posten, zoals het eerder genoemde Turkijepromotieteam, diverse politieke partijen die lopen te stoken, en nu jij, een nieuwe ster aan het propagandafirmament.
Het enige waar jij oog voor hebt op FOK is het verspreiden van argwaan. Ga toch iemand anders spammen in plaats van mijn tijd te verdoen met je verdachtmakingen en beschuldigingen. Ksst, opzouten.
pi_202020827
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 21:56 schreef Peppert het volgende:

[..]
Het enige waar jij oog voor hebt op FOK is het verspreiden van argwaan. Ga toch iemand anders spammen in plaats van mijn tijd te verdoen met je verdachtmakingen en beschuldigingen. Ksst, opzouten.
Ach, wat een boosheid. Het is ook allemaal erg vervelend. Net een hoop tijd besteed aan je posts en dan prikt iedereen en z'n moeder zo door je onzin heen. Kun je weer opnieuw beginnen. Zoals ik reeds zei; volgende keer een tikje subtieler, dan val je minder snel door de mand.

Oh, en laat je niet zo opnaaien, joh. Een vers kloontje heb je zo in elkaar geflanst. En als mijn posts je zo boos maken kun je er misschien beter overheen lezen. Is de stress niet waard. Voorheen liet ik me ook boos maken. Tot ik laatst op straat lag met een hartinfarct. Sindsdien krijgt niemand me meer op de kast. Zo, dat zijn al twee goede tips in slechts drie posts. Doe er je voordeel mee.
  woensdag 3 november 2021 @ 22:25:47 #190
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_202021194
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 00:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoe moet dat invloed hebben op ons?
nou als zo een flat iomvalt en je staat eronder he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 3 november 2021 @ 23:12:33 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202022338
Ah de Chinese overheid gaat ook al mensen hun uitkering aanvullen door ze propaganda te laten posten
pi_202022521
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 23:12 schreef Hexagon het volgende:
Ah de Chinese overheid gaat ook al mensen hun uitkering aanvullen door ze propaganda te laten posten
Is die arme jongen net bijgekomen van z'n woedeaanval, ga jij 'm nog een keer laten schuimbekken. Lullig hoor :D
pi_202022749
Is die al gevallen?
pi_202022873
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 00:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoe moet dat invloed hebben op ons?
??
pi_202022924
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 21:37 schreef Peppert het volgende:

[..]
Kansloos. Totaal kansloos. Ik merk toch een zekere walging. Er mag alleen positiviteit gekoppeld worden aan West-Europa en VS. De rest is propaganda. En het is niet spaarzaam die mentaliteit maar wijdverspreid. Overal ziet men spoken en propaganda als het verder gaat dan Duitsland. Verdwijn als je interesse niet verder gaat dan dat kleine deel van de wereldpopulatie. Kansloos. Het zou zich goed lenen voor een nationale sociologische onderzoeksproject. Ik houd voortaan onderwerpen die verder gaan dan Amsterdam, Brussel, Berlijn en Joe Biden op Engelstalige platforms waar wel ruimte is voor dat soort onderwerpen.
Wat een onzin. Biden pleurt een bom met een drone op een auto vol kinderen. Is ook bizar ziek. Net of dat niet erkend wordt hier op fok. Maar er is nog altijd een verschil tussen per ongeluk een bom op een auto gooien en 1.5 miljoen oeigoeren in kampen douwen en een krankzinnig kwaad regime als noord korea steunen.

En wat dacht je van 55 miljoen doden door honger door je grote vriend mao? Prima dat die ook goede dingen deed, maar als je 55 miljoen mensen de hongerdood injaagt ga je toch echt wel de geschiedenis in als een kwade gek.
pi_202022984
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 00:16 schreef SOG het volgende:

[..]
Wat een onzin. Biden pleurt een bom met een drone op een auto vol kinderen. Is ook bizar ziek. Net of dat niet erkend wordt hier op fok. Maar er is nog altijd een verschil tussen per ongeluk een bom op een auto gooien en 1.5 miljoen oeigoeren in kampen douwen en een krankzinnig kwaad regime als noord korea steunen.

En wat dacht je van 55 miljoen doden door honger door je grote vriend mao? Prima dat die ook goede dingen deed, maar als je 55 miljoen mensen de hongerdood injaagt ga je toch echt wel de geschiedenis in als een kwade gek.
Je hanteert onbewust dubbele standaarden. Sinds WW2 zijn miljoenen doden gevallen door Amerikaans toedoen en men is nog steeds bezig in onder andere Yemen samen met de Saudiers en Britten waardoor nu een enorme hongersnood aan de gang is. Ik zie zwaar dubbele standaarden van politiek, media, denktanks en grassroots. Laat Mao maar links liggen. Daar kunnen boeken over worden gevuld. Niet ideaal om daar hier op FOK over in te gaan waar elke Henk een propagandist ziet.
pi_202023024
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 00:08 schreef jameshond7 het volgende:

[..]
??
Haha, 1,5 maand geleden gepost. Geen invloed dus.

Maar wat snap je niet?
pi_202026802
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 23:12 schreef Hexagon het volgende:
Ah de Chinese overheid gaat ook al mensen hun uitkering aanvullen door ze propaganda te laten posten
Hij is een kloon. Zijn schrijfstijl komt mij erg bekend voor.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 4 november 2021 @ 13:42:32 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202027138
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hij is een kloon. Zijn schrijfstijl komt mij erg bekend voor.
Ja die propaganda-accounts reincarneren eens in de zoveel tijd. Als ze zich al zo belachelijk hebben gemaakt dat het vooral een averechts effect heeft.
pi_202027278
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 21:37 schreef Peppert het volgende:

[..]
Kansloos. Totaal kansloos. Ik merk toch een zekere walging. Er mag alleen positiviteit gekoppeld worden aan West-Europa en VS. De rest is propaganda. En het is niet spaarzaam die mentaliteit maar wijdverspreid. Overal ziet men spoken en propaganda als het verder gaat dan Duitsland. Verdwijn als je interesse niet verder gaat dan dat kleine deel van de wereldpopulatie. Kansloos. Het zou zich goed lenen voor een nationale sociologische onderzoeksproject. Ik houd voortaan onderwerpen die verder gaan dan Amsterdam, Brussel, Berlijn en Joe Biden op Engelstalige platforms waar wel ruimte is voor dat soort onderwerpen.
van wie ben jij ook alweer de kloon?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')