abonnement Unibet Coolblue
pi_201567428
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:31 schreef tetsuo-shima het volgende:
Hey allemaal, even een korte vraag.
Mijn moeder is nu op dit moment bezig met offertes van zonnepanelen. En nu kwam het onderwerp op een hoofdschakelaar in de meterkast.
De ene verkoper zei ja je moet een hoofdschakelaar laten plaatsen, en de andere verkoper zei nee dat is niet nodig.

Dus wat is het nu?

Misschien nuttige info, in de meterkast zitten 2 aardlekschakelaars maar geen hoofdschakelaar.
Hoofdschakelaar is nu verplicht. In principe moet je die plaatsen bij wijzigingen aan de meterkast.

Het kan ook dat de zonnepaneel boer geen zegelrecht heeft en dat ze daarom willen dat er een hoofdschakelaar zit.
pi_201570032
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:05 schreef DaRealDeal het volgende:
Vandaag iemand langs gehad voor zonnepanelen, heb bij hem ook voor mijn vorige huis gekocht.

Offerte op papier komt vandaag/morgen in de mail.

Maar even in een notendop 33x 355wp Jinko panelen voor 12000 euro inclusief btw.
Omvormer: solar x3 12.0t

11715 wp liggen op het zuiden. Zou uitkomen op 1,02 per wattpiek. 0,85 ex btw per wattpiek.

Geen slechte deal lijkt mij?
Geen slechte deal. Maar het kan wel beter moet ik zeggen.

Ik kom met 33x385wp (Trina Solar) op 11.500 incl.btw.
Met Growatt 12K omvormer.
9500 ex.
12705wp
0.90 per wattpiek incl. btw
0.74 per wattpiek ex. btw

Ik zou dus met hetzelfde vermogen op 30 panelen uitkomen.
Dan zit ik op:
9000 ex
10850 inc
11550 wp
0.93 inc
0.77 ex

Scheelt toch 900 euro ex.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat deze berekening op afstand 0km is.
Dus andere kant van het land betekent 200 ex erbij. (Wij zitten in Twente). Maar dan nog scheelt het nogal wat.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_201574682
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 19:32 schreef JDx het volgende:
174 (vorig jaar 209, jaar ervoor 204), valt mee, nog 4 te gaan.

Denk dat vooral April en Mei nog doordreunen met 280 tegenover 380 vorig jaar.
187 en nu op exact 1Wh, nog 17kWh te gaan :')
pi_201574722
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:21 schreef bambino het volgende:

[..]
Geen slechte deal. Maar het kan wel beter moet ik zeggen.

Heb jij ook ervaring met VvE's en verzekeringspremies icm zonnepanelen? Ik wil zonnepanelen hier op kantoorpand maar er is een VvE van zo'n 21 gebouwen vanwege het dak en terrein. De opstalverzekering van het hele complex loopt via de VvE. Nu zeggen ze dat de verzekeringspremie omhoog moet omdat ik zonnepanelen wil en dat wordt dan doorberekend aan mij. Kan best allemaal, maar moet dat echt zo duur zijn? Hij gaf een voorbeeld van een VvE waar iemand 96 zonnepanelen plaatste en de premie 2700,- per jaar omhoog ging. Is toch een behoorlijke hap uit je rendement....

Vliegen die dingen zo vaak in de fik dat verzekeringsmaatschappijen dit moeten doen?
Facts don't care about your feelings
pi_201574901
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:35 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Lijkt mij erg aan de prijs. Ik heb geheel verzorgd negen panelen verdeeld over twee dakvlakken voor 3500 inc BTW. Alleen de stroomkabel heb ik zelf door huis heen gewerkt.

Wat is je bezwaar tegen twee systemen?
Ik dacht dat de levensduur van een omvormer 10 tot 15 jaar was. Dan zit je dus al gauw aan dubbele kosten voor je omvormer (en arbeid en eventueel onderhoud).
Daarnaast lijkt mij 1 systeem gewoon makkelijker. Ook met het bijhouden van je opbrengst bijvoorbeeld. Ik ging er vanuit dat een omvormer een P1 poort of via SNMP oid uit te lezen zou zijn.

Maar goed, stel ik ga voor een 2e systeem er naast. Wat voor voorbereiding is daarvoor nodig? Dan laat ik dat alvast aan de aannemer doen. Een aparte groep? Of kan ik een 2e omvormer gewoon op dezelfde stopcontact als de 1e huidige omvormer aansluiten?
pi_201575007
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:42 schreef xaban06 het volgende:

[..]
Ik dacht dat de levensduur van een omvormer 10 tot 15 jaar was. Dan zit je dus al gauw aan dubbele kosten voor je omvormer (en arbeid en eventueel onderhoud).
Daarnaast lijkt mij 1 systeem gewoon makkelijker. Ook met het bijhouden van je opbrengst bijvoorbeeld. Ik ging er vanuit dat een omvormer een P1 poort of via SNMP oid uit te lezen zou zijn.

Maar goed, stel ik ga voor een 2e systeem er naast. Wat voor voorbereiding is daarvoor nodig? Dan laat ik dat alvast aan de aannemer doen. Een aparte groep? Of kan ik een 2e omvormer gewoon op dezelfde stopcontact als de 1e huidige omvormer aansluiten?
Uitlezen e.d. hoeft niet. Bij mij kan ik de data lezen op de website van de leverancier. Dat geeft enige vertraging en omdat ik opbrengst an sich toch niet kan beïnvloeden is het uitlezen van je P1 poort wel leuk maar dat is meer gericht op inzicht van je netto verbruik dan je opbrengst. Wil je dat live volgen kan ik een youless wel aanbevelen. Ik verwacht dat je daar echter steeds minder naar gaat kijken.

De installatie zal een eigen groep moeten hebben in de groepenkast, maar dat kan je solar leverancier ook wel doen. Het enige waar je beter wel rekening mee kan houden is alvast de draadjes van de locatie naar de meterkast. Of je eventueel ook twee systemen op een groep mag hebben kan @bambino of @Vonkenboer misschien beter vertellen.
pi_201575053
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:21 schreef bambino het volgende:

[..]
Geen slechte deal. Maar het kan wel beter moet ik zeggen.

Ik kom met 33x385wp (Trina Solar) op 11.500 incl.btw.
Met Growatt 12K omvormer.
9500 ex.
12705wp
0.90 per wattpiek incl. btw
0.74 per wattpiek ex. btw

Ik zou dus met hetzelfde vermogen op 30 panelen uitkomen.
Dan zit ik op:
9000 ex
10850 inc
11550 wp
0.93 inc
0.77 ex

Scheelt toch 900 euro ex.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat deze berekening op afstand 0km is.
Dus andere kant van het land betekent 200 ex erbij. (Wij zitten in Twente). Maar dan nog scheelt het nogal wat.
Dat scheelt idd nog een beetje, maar zijn de Trina solar panelen niet iets groter? 3 rijen lukt bij mij net aan op het dak.

Jullie deden toch ook in warmtepompen? Die zoek ik ook nog 💪
pi_201576534
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:42 schreef xaban06 het volgende:

[..]
Ik dacht dat de levensduur van een omvormer 10 tot 15 jaar was. Dan zit je dus al gauw aan dubbele kosten voor je omvormer (en arbeid en eventueel onderhoud).
Daarnaast lijkt mij 1 systeem gewoon makkelijker. Ook met het bijhouden van je opbrengst bijvoorbeeld. Ik ging er vanuit dat een omvormer een P1 poort of via SNMP oid uit te lezen zou zijn.

Maar goed, stel ik ga voor een 2e systeem er naast. Wat voor voorbereiding is daarvoor nodig? Dan laat ik dat alvast aan de aannemer doen. Een aparte groep? Of kan ik een 2e omvormer gewoon op dezelfde stopcontact als de 1e huidige omvormer aansluiten?
Ben ook benieuwd of het straks bij uitbreiden handiger is om een 2e omvormer te nemen of deze te vervangen voor een nieuwe grotere. Kan je de oude eventueel nog verpatsen.

Je zit dan wel met verschillende panelen.
pi_201578906
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:57 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]
Dat scheelt idd nog een beetje, maar zijn de Trina solar panelen niet iets groter? 3 rijen lukt bij mij net aan op het dak.

Jullie deden toch ook in warmtepompen? Die zoek ik ook nog 💪
Deze panelen zijn 1,76 bij 1,10. Ik weet niet de afmeting van het andere paneel.

We hebben nog Trina 330, die zijn 1,70 bij 1,00. Zijn iets goedkoper maar dan weet ik niet hoe dat uit komt t.o.v. de al aangeboden prijs. Ik denk dat we alsnog goedkoper zijn per wp.

Warmtepompen doen we idd ook :)
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_201578916
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:52 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Uitlezen e.d. hoeft niet. Bij mij kan ik de data lezen op de website van de leverancier. Dat geeft enige vertraging en omdat ik opbrengst an sich toch niet kan beïnvloeden is het uitlezen van je P1 poort wel leuk maar dat is meer gericht op inzicht van je netto verbruik dan je opbrengst. Wil je dat live volgen kan ik een youless wel aanbevelen. Ik verwacht dat je daar echter steeds minder naar gaat kijken.

De installatie zal een eigen groep moeten hebben in de groepenkast, maar dat kan je solar leverancier ook wel doen. Het enige waar je beter wel rekening mee kan houden is alvast de draadjes van de locatie naar de meterkast. Of je eventueel ook twee systemen op een groep mag hebben kan @:bambino of @:Vonkenboer misschien beter vertellen.
Elke omvormer heeft zijn eigen groep nodig.
Als je maar 1 kabel wil trekken moet je het met een onderverdeler doen.
Dus zwaardere groep in hoofdmeterkast, dan bij de omvormers een verdeelkastje maken met beide een eigen aardlekautomaat.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_201579040
Jammer van deze maand, begon nog wel goed maar laatste 2 weken waren (Gemiddeld) ruk.
Gisteren de slechtste dag sinds maart met 6kWh. Vorige maand ook 2 dagen laag, met 8kWh, en in juli nog een paar dagen onder de 10. In maart was het zelfs 2 keer onder de 5.

Deze maand totaal nu 709, maart was 717.
Op dit moment is het hier nog half zonnig. Dus wellicht dat die 8 er nog bij komen maar de verwachting is vanmiddag buien dus ik denk het niet.

Daarna is het eigenlijk wachten tot eind februari, dan draait alles een jaar en kan ik eindelijk uitzoeken wat we nu verbruiken en opwekken. Nu is het nog gokwerk helaas.

Voorlopig zit ik op 6700kWh (vanaf 24 februari) maar de slechte maanden komen er aan. Ik gok gemiddeld 300-400kWh per maand (okt,nov,dec,jan,feb) dus dat zal 1500-2000 zijn. Het idee was dat ik 8000 zou moeten opwekken, dat lijkt dit jaar te lukken. In een goed jaar zal het over de 9 gaan schat ik.

Verbruik afgelopen maanden beginnend bij augustus:
342
328 (273 + 55 vorige provider)
264
394
691
983
1229
1407
(2020)
1384*
1007*

*toen woonden we er nog niet, dus voornamelijk verbouwing stroom + warmtepomp die al aan het voorverwarmen was.
Dat samen is al 8000kWh vanaf november. Dus oktober moet daar nog bij (en november en half december was nog niet bewonen).

Dus ik schat dat ik iets te kort kom. Dus dan moeten er in de lente nog een paar paneeltjes bij op de schuur :P
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_201579081
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:39 schreef bambino het volgende:
Dus ik schat dat ik iets te kort kom. Dus dan moeten er in de lente nog een paar paneeltjes bij op de schuur :P
Idd, alvast sparen voor volgende zomer, want ben nu gewend aan 2019 :9
pi_201579795
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:39 schreef bambino het volgende:
Jammer van deze maand, begon nog wel goed maar laatste 2 weken waren (Gemiddeld) ruk.
Dat is ongeveer de periode dat onze zonnepanelen liggen _O-
pi_201580061
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:26 schreef bambino het volgende:

[..]
Deze panelen zijn 1,76 bij 1,10. Ik weet niet de afmeting van het andere paneel.

We hebben nog Trina 330, die zijn 1,70 bij 1,00. Zijn iets goedkoper maar dan weet ik niet hoe dat uit komt t.o.v. de al aangeboden prijs. Ik denk dat we alsnog goedkoper zijn per wp.

Warmtepompen doen we idd ook :)
Ah ja die bij de huidige offerte zijn ook 1.70 bij 1.00.

Hoelang zijn de levertijden bij jullie voor zonnepanelen en warmtepompen?
pi_201589857
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 16:16 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]
Ah ja die bij de huidige offerte zijn ook 1.70 bij 1.00.

Hoelang zijn de levertijden bij jullie voor zonnepanelen en warmtepompen?
Op dit moment rond de 10 weken
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_201590595
We hebben misschien een gekke situatie omdat het dat voor een groot deel plat dak is door later geplaatste dakkapellen. Voorste dakkapel is ongeveer het halve dak en de achterste kapel is over de hele breedte dus op het schuine dak voor kunnen ook wel wat panelen.

https://flic.kr/p/2mwgnFV

Alles is 4 jaar geleden via een architect en constucteur gedaan en er ligt een dikkke staalbalk in die volgens de norm etc. berekend is.
Uiteraard heb ik toen niet gevraagd om eventuele extra belasting mee te nemen in de berekening.... |:(
Ik heb de berekening/technische tekening van de contrsucteur en ben niet heel dom maar uit die berekening kan ik geen extra permanente dakbelasting vinden (wel als je er een korte periode op loopt of sneeuw op ligt etc.) Dat is allemaal volgens de norm.
Nu vraag ik me af in hoeverre 5-10 panelen op het platte dak een negagtief effect op de constructie kunnen hebben? Denk aan scheuren/inzakken etc.... door de extra ballast ivm horizontaal plaasten.

Heb een tijdje terug een offerte aangevraagd bij een plaaster die 2 deuren verderop goed en netjes werk geleverd hebben. Die zeggen dat het mogelijk moeten zijn en dat het dak sterk genoeg is als het volgens de norm is gebouwd. Ze hebben niet naar de tekening gekeken maar gaan uit van hun ervaring.

De offerte ziet er wel goed uit alhoewel hij wat aan de prijzige kant is door de omvormers en parallelle plaatsing ivm schaduw en ligging. kom op 1.14 euro per pW uit of 1.23 euro per werkelijk Watt.

https://flic.kr/p/2mwf8pt
https://flic.kr/p/2mwf8pd

Durft en kan iemand hier iets over te zeggen?
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_201598645
@bambino en de overige lezers. Sinds 1 maart heb ik 23 panelen à 335 wp (12 op Zuid en 11 op oost) op onze gasloze nieuwbouwwoning (oplevering februari 21)

Tot nu toe heb ik 5750 kWh opgewekt, 4480 totaal aan het net teruggeleverd en 1270kwh direct verbruikt.

1730 kWh heb ik verbruikt van het net en ik heb 2750 kWh nog over.

Ik denk dat wat ik in een jaar opwek genoeg is om op 0 uit te komen (nu ik nog kan salderen).

Is het handig en verstandig om nog 12 panelen op noord bij te plaatsen voor de toekomst als salderen er niet meer is?

Ik wil eventueel bijleggen op noord zodat mijn directe verbruik omhoog gaat (salderen wordt afgebouwd) en de vergoeding qua teruglevering is nu 16 cent.

Wat is wijsheid, wie heeft er advies?
pi_201599082
Heb de koelers in de kelder waar de server staat omgedraaid en blazen nu warme lucht naar de gang in plaats van naar buiten, scheelt toch weer een beetje gas :9
pi_201600224
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:32 schreef ShoNuf het volgende:
@:bambino en de overige lezers. Sinds 1 maart heb ik 23 panelen à 335 wp (12 op Zuid en 11 op oost) op onze gasloze nieuwbouwwoning (oplevering februari 21)

Tot nu toe heb ik 5750 kWh opgewekt, 4480 totaal aan het net teruggeleverd en 1270kwh direct verbruikt.

1730 kWh heb ik verbruikt van het net en ik heb 2750 kWh nog over.

Ik denk dat wat ik in een jaar opwek genoeg is om op 0 uit te komen (nu ik nog kan salderen).

Is het handig en verstandig om nog 12 panelen op noord bij te plaatsen voor de toekomst als salderen er niet meer is?

Ik wil eventueel bijleggen op noord zodat mijn directe verbruik omhoog gaat (salderen wordt afgebouwd) en de vergoeding qua teruglevering is nu 16 cent.

Wat is wijsheid, wie heeft er advies?
Dit is eigenlijk niet een vraag die iemand met kennis kan beantwoorden. Het hangt compleet van jou eigen wensen en portemonnee af.
Als je het geld hebt liggen, leveren die paar panelen meer op dan de 0,00001% rente bij de bank.
Maar is het het echt waard? Tja, waarschijnlijk verdien je het nog net terug voor salderen te ver is afgebouwd.

Maar je hebt nu 2750 over en de winter komt nog. Je heb dit jaar nét de winter gemist. Dus nov-dec-jan-feb moet je nog doorkomen. Ik denk dat je dat wel gaat halen (want nieuwbouw) maar je zult niet heel veel over houden schat ik.

Nog meer opwekken heeft waarschijnlijk niet genoeg zin. Denk ik.
Maar 16 cent voor terugleveren (dus teveel, niet salderen), is ongehoord eigenlijk. Ik ben dan ook wel benieuwd waar je dat krijgt. Want hoogste wat ik wist is 10-11 cent.
Sommige partijen bieden meer voor de 1e 1000kWh ofzo. Maar meer wist ik niet.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_201601363
Winter is killing ik ga dan van -20 naar +200 lol.

Euro dan he, over het hele jaar zit (zat) ik op 75 euro, weet niet met de nieuwe prijzen.

Gewoon zo veel mogelijk panelen is mijn advies, je kan stroom altijd gebruiken, zelf of doorverkopen, er komt straks een soort 2e hands markt voor stroom.

Of je pleurt bitcoinminers neer, nu is het ethereum en over 10 jaar pipocoin. Of helemaal geen coin, maar de auto van de buren.

Energie is energie en dat is wat waard.
pi_201601415
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 23:27 schreef bambino het volgende:

[..]
Dit is eigenlijk niet een vraag die iemand met kennis kan beantwoorden. Het hangt compleet van jou eigen wensen en portemonnee af.
Als je het geld hebt liggen, leveren die paar panelen meer op dan de 0,00001% rente bij de bank.
Maar is het het echt waard? Tja, waarschijnlijk verdien je het nog net terug voor salderen te ver is afgebouwd.

Maar je hebt nu 2750 over en de winter komt nog. Je heb dit jaar nét de winter gemist. Dus nov-dec-jan-feb moet je nog doorkomen. Ik denk dat je dat wel gaat halen (want nieuwbouw) maar je zult niet heel veel over houden schat ik.

Nog meer opwekken heeft waarschijnlijk niet genoeg zin. Denk ik.
Maar 16 cent voor terugleveren (dus teveel, niet salderen), is ongehoord eigenlijk. Ik ben dan ook wel benieuwd waar je dat krijgt. Want hoogste wat ik wist is 10-11 cent.
Sommige partijen bieden meer voor de 1e 1000kWh ofzo. Maar meer wist ik niet.
Greenchoice biedt nu 16 cent voor teruglevering, of dit in de toekomst ook zo blijft weet ik natuurlijk niet.

Als salderen voorbij is dan houd ik op goeie dagen ongeveer 40kwh over (¤6,40). Als ik maar genoeg teruglever dan koop ik in de winter dure kWh's terug zodat ik hopelijk op 0 euro's bijbetalen kom.

Dat is eigenlijk mijn gedachtegang.
pi_201601457
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 07:51 schreef ShoNuf het volgende:

[..]
Greenchoice biedt nu 16 cent voor teruglevering, of dit in de toekomst ook zo blijft weet ik natuurlijk niet.

Als salderen voorbij is dan houd ik op goeie dagen ongeveer 40kwh over (¤6,40). Als ik maar genoeg teruglever dan koop ik in de winter dure kWh's terug zodat ik hopelijk op 0 euro's bijbetalen kom.

Dat is eigenlijk mijn gedachtegang.
Maar waar mensen op doelen is dat je na salderen veel te weinig krijgt voor je stroom. Je gaat nu toch ook geen 10.000 euro op de bank zetten met 0,001% rente?

Ik denk dat je je stroom altijd wel beter kwijt kan dan simpelweg terugleveren. Sla het op in je auto voor de nacht bijvoorbeeld als je nog een auto hebt waarmee je niet overdag wil rijden. Vraag me af hoe dat met lease auto's gaat in de toekomst als je die accu's dubbel gaat gebruiken, je rijdt geen kilometer, maar toch gaat je accu achteruit.

Je zou in de toekomst bijna een accuteller verwachten naast je kilometerteller, die ook een rol gaat spelen bij verkoop, zoals dat je bij telefoons verkopen je battery health laat zien.

Prachtige ID4 met slechts en 60.000km op de teller en 80.000kWh NAP!
pi_201601481
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 08:01 schreef JDx het volgende:

[..]
Maar waar mensen op doelen is dat je na salderen veel te weinig krijgt voor je stroom. Je gaat nu toch ook geen 10.000 euro op de bank zetten met 0,001% rente?

Ik denk dat je je stroom altijd wel beter kwijt kan dan simpelweg terugleveren. Sla het op in je auto voor de nacht bijvoorbeeld als je nog een auto hebt waarmee je niet overdag wil rijden. Vraag me af hoe dat met lease auto's gaat in de toekomst als je die accu's dubbel gaat gebruiken, je rijdt geen kilometer, maar toch gaat je accu achteruit.

Je zou in de toekomst bijna een accuteller verwachten naast je kilometerteller, die ook een rol gaat spelen bij verkoop, zoals dat je bij telefoons verkopen je battery health laat zien.

Prachtige ID4 met slechts en 60.000km op de teller en 80.000kWh NAP!
Als de energieprijzen zo hoog blijven als nu, valt het wel mee hoe weinig je voor je niet gesaldeerde, teruggeleverde kWh's krijgt. Ja, natuurlijk vervalt ook met hoge energieprijzen het stuk belastingvoordeel, maar dat is bij een hogere kale prijs minder erg. Zeker wanneer je bedenkt dat een grote PV-installatie in aanschaf relatief gezien goedkoper is (wanneer je 8 panelen laat leggen betaal je significant meer per WattPiek dan wanneer je 16 panelen laat leggen).
pi_201601486
Gewoon kopen kopen kopen, straks gooien ze prijsverhogingen weer op grondstoffen tekorten enzo :9

Zoveel mogelijk, op je schuur, op je auto, op het tuinhuis bij de moestuin, ook gewoon binnen :')
pi_201605761
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:19 schreef bambino het volgende:

[..]
Op dit moment rond de 10 weken
Dat valt wel mee, ik zou graag eens bij jullie een offerte willen aanvragen voor een warmtepomp. Ik zit zelf te denken aan een loria 6010 10kwh met extra buffervat. Heb jij een linkje naar een website of iets?

Wil van de stadsverwarming af.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')