abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201376047
In verband met gezinsuitbreiding ben ik op zoek naar een andere auto.

Ik heb nu een Ford Fiesta JA8 en als ik 2 maxi cosis plaats op de achterbank dan moeten de voorstoelen op de 1e stand. Gevolg dat ik er bijna niet meer in kan zitten

Budget is max 10.000 euro.

Verdere eisen:
- Trekhaak
- 3 zitplaatsen op de achterbank
- Voldoende beenruimte voor de bestuurder en bijrijder als er een maxi cosi op de achterbank bevestigd is
- Voldoende ruimte voor een kinderwagen in de kofferbak

Tja voor de rest moet auto betrouwbaar zijn.

Waar ben ik zelf al uitgekomen?

De Renault Megane zie ik met enige regelmaat voorbij komen en daar zie ik me zelf ook wel in rijden.

Wellicht hebben jullie andere ideeën ? :)

https://www.marktplaats.n(...)html?previousPage=lr

Deze spreekt me ook wel aan
pi_201377575
dacht ff dat je een oud barrel zocht om bij het station te laten staan :x
pi_201377735
Voorselectie:

Hyundai i30
Toyota Auris
Skoda Octavia
Kia Cee'd

Mazda 6
Toyota Avensis

Of als je wat aparts zoekt:
Honda Accord Tourer
Honda Civic Tourer

Puur voor de ruimte en veiligheid:
Volvo V70
pi_201378106
Outlander
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_201382744
Opel Astra of insignia
pi_201383358
Ga ook even testen met de Maxi-Cosi. Weet niet hoelang jullie zijn, maar denk dat in zo een Clio de stoel ook al aardig naar voren moet (vergelijkbare auto als de Fiesta, maar dan met grotere achterbak). Zelfs in m’n BMW 5-serie zat ik niet lekker met de Maxi-Cosi achter mij (ben zelf 1.93m). Het zijn gewoon ondingen wat ruimte betreft.
  donderdag 16 september 2021 @ 13:09:03 #7
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201383416
Focus?
BMW 3? Of zijn die te klein?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201383845
Ik heb 180.000 Km gereden in een Megane TCE 180 station. Lekker ruim met een tweeling.
Op het te verwachten onderhoud na, heb ik geen enkel probleem gehad en was hij zeer betrouwbaar.

Daarna ben ik in een BMW 330E gaan rijden, maar die zal ik je zeker niet aanraden. Onderhoud is 2 x zo duur en al heel wat kostbare problemen gehad. Wat ruimte betreft is deze ook veel kleiner. Rijd wel iets lekkerder en is wat luxer.
  Vis een optie? donderdag 16 september 2021 @ 16:09:22 #9
70532 loveli
N
pi_201385773
Geen idee hoe universeel isofix vandaag de dag is, maar neem er 1 waar dat mogelijk is.
crap in = crap out
  donderdag 16 september 2021 @ 16:37:49 #10
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201386050
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:09 schreef loveli het volgende:
Geen idee hoe universeel isofix vandaag de dag is, maar neem er 1 waar dat mogelijk is.
Dat zit toch al in auto's van 20 jaar oud dus je moet onderhand je best doen om er 1 te vinden zonder (< 10 jr).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201389908
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ga ook even testen met de Maxi-Cosi. Weet niet hoelang jullie zijn, maar denk dat in zo een Clio de stoel ook al aardig naar voren moet (vergelijkbare auto als de Fiesta, maar dan met grotere achterbak). Zelfs in m’n BMW 5-serie zat ik niet lekker met de Maxi-Cosi achter mij (ben zelf 1.93m). Het zijn gewoon ondingen wat ruimte betreft.
Dank voor je reactie.
Ja ik ben 1.95 en mn vrouw 1.80.
Het probleem zit erin dat de maxi cosy achterwaarts vervoerd moet worden. Daar gaat de meeste ruimte in zitten.
Bij het proefrijden gaan we zeker de base (2wayfix) en maxi cosi meenemen
  vrijdag 17 september 2021 @ 23:45:15 #12
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_201407245
Wij hebben jaren een touran gereden. Super praktische auto. Achteraf spijt dat we niet meteen een 7 persoons versie gekocht hadden.

Voordelen van de touran:
-achterbank is echt 3 zits dus je kunt als volwassene zelfs nog tussen 2 kinder zitjes in op de achterbank
-achterbank bestaat uit 3 losse stoelen die onafhankelijk naar voren en naar achteren geschoven kunnen
-Lange mensen kunnen prima voor en achterin
-heel veel opberg vakjes
-is op chassis van een golf dus lekker kort en wendbaar
-niet heel dorstig aan de pomp
-groot laadvermogen en redelijk trekvermogen (op papier 1500kg was voor onze 140pk tdi). Zou niet met de volle mep gewicht+aanhanger op de max de bergen in gaan maar in NL kwamen we zelfs met onze zware caravan prima overal. Bergen over in Duitsland en Frankrijk met caravan en alles vol bepakt....is wel een ding. Je komt wel boven maar de motor wordt er niet beter van. Wij hebben het gedaan en ik denk dat we een paar beste reparaties daaraan te danken hebben.
pi_201442114
Skoda Octavia/SuperB station is wel een ruime auto. Ben bang dat je met jullie lengtes niet fatsoenlijk een Astra/308/Megane kunt rijden. Helemaal niet als je vaak langere ritten moet rijden naar familie/vrienden/vakantie. Voor woon-werk nog niet zo spannend want dan zitten er geen kinderen in.
Fingerspitzgefühl
pi_201442541
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Voorselectie:

Hyundai i30
Toyota Auris
Skoda Octavia
Kia Cee'd

Mazda 6
Toyota Avensis

Of als je wat aparts zoekt:
Honda Accord Tourer
Honda Civic Tourer

Puur voor de ruimte en veiligheid:
Volvo V70
Denk dat het tegenvalt. Bijvoorbeeld de Auris, die heeft echt nauwelijks meer beenruimte dan de Fiesta, dus het probleem met de stoeltjes lost dat niet eenvoudig op.

Die stoeltjes worden elk jaar groter.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_201452585
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 23:45 schreef TR08 het volgende:
Wij hebben jaren een touran gereden. Super praktische auto. Achteraf spijt dat we niet meteen een 7 persoons versie gekocht hadden.

Voordelen van de touran:
-achterbank is echt 3 zits dus je kunt als volwassene zelfs nog tussen 2 kinder zitjes in op de achterbank
-achterbank bestaat uit 3 losse stoelen die onafhankelijk naar voren en naar achteren geschoven kunnen
-Lange mensen kunnen prima voor en achterin
-heel veel opberg vakjes
-is op chassis van een golf dus lekker kort en wendbaar
-niet heel dorstig aan de pomp
-groot laadvermogen en redelijk trekvermogen (op papier 1500kg was voor onze 140pk tdi). Zou niet met de volle mep gewicht+aanhanger op de max de bergen in gaan maar in NL kwamen we zelfs met onze zware caravan prima overal. Bergen over in Duitsland en Frankrijk met caravan en alles vol bepakt....is wel een ding. Je komt wel boven maar de motor wordt er niet beter van. Wij hebben het gedaan en ik denk dat we een paar beste reparaties daaraan te danken hebben.
afgelopen vakantie mijn golf variant geruild voor mijn vaders touran (2011) en ik moet zeggen dat ik hem niet super ruim vind met mijn 195cm - dat is wat betreft de ruimte tussen maxi-cosi en voorstoelen. Je zit stukken rechter/hoger dan in de golf, maar alsnog kan de stoel niet helemaal naar achter staan als er een kind achter zit.. Deze achterstoelen kunnen niet naar voor/achter, wellicht kan dit bij een nieuwer/duurder model wel en heb je dan net die extra ruimte.

mijn vrouw rijdt een Auris, en de ruimte tussen de stoelen is vergelijkbaar met mijn golf - houdt zeker niet over. We

Stomme base :'(
  dinsdag 21 september 2021 @ 11:47:50 #16
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_201452956
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:32 schreef Maegrim het volgende:
dacht ff dat je een oud barrel zocht om bij het station te laten staan :x
Zo'n gekke lange gele auto die kunt gebruiken om van station naar station te gaan noemen de meeste mensen een "trein". Maar puur omdat de meeste mensen het "trein" noemen betekend niet dat "station auto" verkeerd is.
pi_201481452
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:09 schreef daNpy het volgende:
BMW 3
Kan ik ook aanraden. Genoeg ruimte voor zowel een maxicosi + base als twee kinderstoelen naast elkaar. Er kan dan alleen geen derde persoon tussen zitten.
Protège moi de mes désirs.
  Vis een optie? donderdag 23 september 2021 @ 12:15:06 #18
70532 loveli
N
pi_201481547
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 september 2021 11:47 schreef borbit het volgende:

[..]
Zo'n gekke lange gele auto die kunt gebruiken om van station naar station te gaan noemen de meeste mensen een "trein". Maar puur omdat de meeste mensen het "trein" noemen betekend niet dat "station auto" verkeerd is.
crap in = crap out
pi_201482017
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:09 schreef arvensis het volgende:

[..]
Kan ik ook aanraden. Genoeg ruimte voor zowel een maxicosi + base als twee kinderstoelen naast elkaar. Er kan dan alleen geen derde persoon tussen zitten.
Mijn broer rijdt een 3 serie uit 2019, ik vind het echt een hele kleine auto :'(

met 195 kan ik niet eens lekker achter het stuur zitten, dus heb nooit geprobeerd om er een maxicosi achter te zetten (dus miss kan dat wel ruim O+)
pi_201482201
quote:
3s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:53 schreef boerjanssen1 het volgende:

[..]
Mijn broer rijdt een 3 serie uit 2019, ik vind het echt een hele kleine auto :'(

met 195 kan ik niet eens lekker achter het stuur zitten, dus heb nooit geprobeerd om er een maxicosi achter te zetten (dus miss kan dat wel ruim O+)

Geen last van met 1,66. :P M’n man is wel langer, maar dat past ook gewoon.
Protège moi de mes désirs.
pi_201584505
Bedankt voor alle reacties

Ik zit na te denken over het volgende:

https://www.marktplaats.n(...)html?previousPage=lr

Alleen is dit dus een import auto zonder onderhoudshistorie, dus de km stand kan niet op logisch gezet worden door de RDW

Wat is wijsheid?
pi_201584878
Mee oppassen. Is een erg lage kilometerstand. Was laatst weer een aflevering over kmteller fraude. Zegt niet dat dat hier aan de hand is uiteraard. Maar zou liever zelf gaan importeren dan.
pi_201595279
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:54 schreef Isane het volgende:
Bedankt voor alle reacties

Ik zit na te denken over het volgende:

https://www.marktplaats.n(...)html?previousPage=lr

Alleen is dit dus een import auto zonder onderhoudshistorie, dus de km stand kan niet op logisch gezet worden door de RDW

Wat is wijsheid?
Niet doen! Prijs past niet bij KM stand, dat geeft altijd al vraagtekens en in combi met import en geen historie, skippen!

Ik zou je de 1.6 overigens niet aanraden, erg dorstig in vergelijking met de 1.4 TCE. De TCE motoren rijden veel soepeler door het koppel onderin en verbruik is ook beter in werkelijkheid.

Maar goed dat vind ik, ga er een paar proefrijden en ervaar wat jij het prettigst vind.

https://www.marktplaats.n(...)html?previousPage=lr

Dat Bose geluidsysteem is echt wel heel erg fijn! Dat dak vind ik dan weer niets, maar goed als voorbeeld.
pi_201598580
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:15 schreef afterburner het volgende:

[..]
Niet doen! Prijs past niet bij KM stand, dat geeft altijd al vraagtekens en in combi met import en geen historie, skippen!

Ik zou je de 1.6 overigens niet aanraden, erg dorstig in vergelijking met de 1.4 TCE. De TCE motoren rijden veel soepeler door het koppel onderin en verbruik is ook beter in werkelijkheid.

Maar goed dat vind ik, ga er een paar proefrijden en ervaar wat jij het prettigst vind.

https://www.marktplaats.n(...)html?previousPage=lr

Dat Bose geluidsysteem is echt wel heel erg fijn! Dat dak vind ik dan weer niets, maar goed als voorbeeld.
Dank voor je reactie.

Ik zit meer met met "probleem" dat de auto al 110.00km gereden heeft en dat de auto 10 jaar oud is.

De Estate variant is de optie met de grootste kofferbak zo te zien

Wat vindt jij van deze https://www.autoscout24.n(...)&searchId=1815697953
?

[ Bericht 4% gewijzigd door Isane op 01-10-2021 22:45:51 ]
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:31:23 #25
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_201602067
quote:
Dat is ook wel nodig met een verbruik van 1 op 8 tot 1 op 10.
  zondag 3 oktober 2021 @ 00:38:15 #27
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_201612768
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:44 schreef oldford het volgende:

[..]
Dat is ook wel nodig met een verbruik van 1 op 8 tot 1 op 10.
Ach ja.

Nu kan het nog
pi_201870204
quote:
Mijn mening is dat je naar een auto van ¤2.499,- boven je eigen gestelde budget aan het kijken bent o|O
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201870240
quote:
Lijkwagen.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zondag 7 november 2021 @ 18:36:30 #31
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202074452
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:15 schreef loveli het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
En je bent ook weer snel terug van de Ikea. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_202090495
Koop gewoon iets leuks en stijlvols voor je gezin



Maar zoiets is natuurlijk ook wel weer heel gaaf.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')