abonnement Unibet Coolblue
pi_201372678
Hallo, ik ben zojuist aangereden door een autobestuurder. Hij reed achteruit omdat hij zelf moest wijken voor een andere bestuurder. Nu heb ik dus een formulier, ingevuld en wel, maar wat is nu de bedoeling? Ik ben nog nooit onderdeel geweest van een verkeersongeluk en volgens mij heb ik daar zelf geen verzekering voor? Als iemand me hiermee zou kunnen helpen stel ik dat zeer op prijs.

MVG
pi_201372728
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:39 schreef zmozony het volgende:
Hallo, ik ben zojuist aangereden door een autobestuurder. Hij reed achteruit omdat hij zelf moest wijken voor een andere bestuurder. Nu heb ik dus een formulier, ingevuld en wel, maar wat is nu de bedoeling? Ik ben nog nooit onderdeel geweest van een verkeersongeluk en volgens mij heb ik daar zelf geen verzekering voor? Als iemand me hiermee zou kunnen helpen stel ik dat zeer op prijs.

MVG
Heb je schade, materieel of lichamelijk?
pi_201372755
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:43 schreef r_one het volgende:

[..]
Heb je schade, materieel of lichamelijk?
Hallo, wat onhandig van mij dat ik dat vergeten ben te melden, het zou de adrenaline wel zijn.

De fiets is indd onbruikbaar nu, het complete voorwiel ligt dubbel. Ik ben gelukkig ongedeerd.
pi_201372779
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:46 schreef zmozony het volgende:

[..]
Hallo, wat onhandig van mij dat ik dat vergeten ben te melden, het zou de adrenaline wel zijn.

De fiets is indd onbruikbaar nu, het complete voorwiel ligt dubbel. Ik ben gelukkig ongedeerd.
Wellicht goed om te vermelden maar kijk het echt even een paar dagen aan. Door de adrenaline zul je de meeste pijn niet linea recta voelen maar het kan wel aanwezig zijn of zich de komende dagen manifesteren. Sterkte ermee iig!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201372784
Als het goed is staan de gegevens van de tegenpartij op dat formulier.

Dan stuur je die nu een brief, met dit is mijn schade en die wil ik graag vergoed.

Of je belt ze even en vraag hoe ze het willen afhandelen ... ze bijten vast niet ;)
Dum de dum
pi_201372786
Stuur een mail of brief dat je die persoon aansprakelijk stelt voor alle schade aan je fiets. Naar de bestuurder zelf en naar zijn/haar verzekeringsmaatschappij. Het is handig als je ook al weet hoeveel de schade bedraagt in euro's.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_201372798
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:49 schreef papernote het volgende:
Stuur een mail of brief dat je die persoon aansprakelijk stelt voor alle schade aan je fiets. Naar de bestuurder zelf en naar zijn/haar verzekeringsmaatschappij. Het is handig als je ook al weet hoeveel de schade bedraagt in euro's.
Dat. En de letselschade die de komende tijd nog kan gaan opspelen.
pi_201372812
Maar wat voor soort verzekering regelt dat voor TS?

Het rare is dat ik dit 10 jaar geleden ook heb gehad en werd gewoon vergoed maar ik weet eigenlijk niet meer precies hoe en wat. Werd gebeld over de waarde van de fiets, vroegen ze om bewijs, gaf ik aan dat het wrak nog in de kelder lag en ik het voor x bedrag gekocht had. Kreeg dat later op mijn rekening. Maar ik zou verder ook niet echt meer kunnen bedenken om wat voor verzekering dat gaat. Domme vraag waarschijnlijk want het is waarschijnlijk iets waarvoor je standaard al betaalt

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2021 18:52:59 ]
pi_201372859
Ga nooit gelijk akkoord met bod van verzekeraar van de tegenpartij.

Je kan een schade bij fietswinkel laten bepalen. een offerte.. Die stuur je naar de verzekeraar van de tegenpartij.
Als je ook letsel heeft. wacht met akkoord tot je beter bent. Anders moet je overige zorgkosten zelf betalen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_201373068
Een halve ton Smartengeld eisen
pi_201373089
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:52 schreef Phoenyx-God het volgende:
Maar wat voor soort verzekering regelt dat voor TS?

Het rare is dat ik dit 10 jaar geleden ook heb gehad en werd gewoon vergoed maar ik weet eigenlijk niet meer precies hoe en wat. Werd gebeld over de waarde van de fiets, vroegen ze om bewijs, gaf ik aan dat het wrak nog in de kelder lag en ik het voor x bedrag gekocht had. Kreeg dat later op mijn rekening. Maar ik zou verder ook niet echt meer kunnen bedenken om wat voor verzekering dat gaat. Domme vraag waarschijnlijk want het is waarschijnlijk iets waarvoor je standaard al betaalt
Geen. Tenzij TS een rbv heeft, dan de rbv.
pi_201373143
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:13 schreef r_one het volgende:

[..]
Geen. Tenzij TS een rbv heeft, dan de rbv.
Maar TS had geen schuld dus de verzekering van de andere partij regelt het toch?
pi_201373144
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:12 schreef hoechst het volgende:
Een halve ton Smartengeld eisen
Kun je er in elk geval een wijnrek van maken
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_201373181
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:17 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
Maar TS had geen schuld dus de verzekering van de andere partij regelt het toch?
Die doen niks uit zichzelf.
Je zult daar als benadeelde toch echt zelf moeten (laten) aankloppen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_201373200
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Die doen niks uit zichzelf.
Je zult daar als benadeelde toch echt zelf moeten (laten) aankloppen.
Jammer dat ik er nog zo weinig vanaf weet, was mijn studententijd en ik dacht nogal luchtig over zaken. Maar ik heb niet heel veel hoeven te doen maar kreeg het wel vergoed
pi_201373269
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Kun je er in elk geval een wijnrek van maken
[ afbeelding ]
oeps
pi_201373294
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:17 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
Maar TS had geen schuld dus de verzekering van de andere partij regelt het toch?
Die gaan geen briefje aan zichzelf schrijven.
pi_201373306
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:28 schreef r_one het volgende:

[..]
Die gaan geen briefje aan zichzelf schrijven.
Oke maar hoe heb ik dan mijn schadevergoeding gekregen? Dat is vooral ook wat TS wil weten

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2021 19:30:17 ]
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 19:59:12 #19
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_201373723
Deze neem ik even mee naar WGR :s)
pi_201376255
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:29 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
Oke maar hoe heb ik dan mijn schadevergoeding gekregen? Dat is vooral ook wat TS wil weten
Als die inschatten dat jij een ton aan smartengeld/schadevergoeding zou kunnen krijgen en ze bieden je uit zichzelf 500 euro aan voor de moeite en jij accepteert dat.. dan is dat wel een actie die zij ondernemen ja. Maar dat is haast nooit echt in jouw belang..
dag
pi_201377126
Als de fiets nog te repareren is, kun je een offerte van de fietsenmaker vragen. Als niet meer te herstellen is, moet je inschatten wat eenzelfde fiets is vergelijkbare staat zou kosten.
.
pi_201377211
Als je een rbv hebt, bel ze ff.
Anders: tegenpartij aansprakelijk stellen. Let op dat je nooit finale kwijting accepteert, tenzij je zeker weet dat het goed is.

Een halve ton smartengeld. Wat een grap.
pi_201380502
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:52 schreef Phoenyx-God het volgende:
Maar wat voor soort verzekering regelt dat voor TS?

Het rare is dat ik dit 10 jaar geleden ook heb gehad en werd gewoon vergoed maar ik weet eigenlijk niet meer precies hoe en wat. Werd gebeld over de waarde van de fiets, vroegen ze om bewijs, gaf ik aan dat het wrak nog in de kelder lag en ik het voor x bedrag gekocht had. Kreeg dat later op mijn rekening. Maar ik zou verder ook niet echt meer kunnen bedenken om wat voor verzekering dat gaat. Domme vraag waarschijnlijk want het is waarschijnlijk iets waarvoor je standaard al betaalt
De verzekeraar van de tegenpartij. Automobilist, dus neem aan dat hij een WA-verzekering heeft. Dat hij in fout is, staat buiten kijf. Hij rijdt 'n fietser omver en nog terwijl hij achteruit reed ook.
pi_201381433
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:41 schreef Halcon het volgende:

[..]
De verzekeraar van de tegenpartij. Automobilist, dus neem aan dat hij een WA-verzekering heeft. Dat hij in fout is, staat buiten kijf. Hij rijdt 'n fietser omver en nog terwijl hij achteruit reed ook.
Die moet dan wel weet hebben van het ongeluk en de schade. Hoe dan, als TS niets doet? TS weet mogelijk niet eens waar de bestuurder verzekerd is. TS heeft ook niets te schaften met de verzekeraar, maar met de bestuurder. Dat die mogelijk waarschijnlijk verzekerd is, is fijn voor hem.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201381514
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:47 schreef baskick het volgende:

[..]
Die moet dan wel weet hebben van het ongeluk en de schade. Hoe dan, als TS niets doet? TS weet mogelijk niet eens waar de bestuurder verzekerd is. TS heeft ook niets te schaften met de verzekeraar, maar met de bestuurder. Dat die mogelijk waarschijnlijk verzekerd is, is fijn voor hem.
Ze hebben toch dat formulier ingevuld. Volgende stap is dat het bij de verzekeringsmaatschappij van de autobestuurder terecht komt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')