abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  woensdag 15 september 2021 @ 14:42:16 #1
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_201369747
Onlangs heb ik mijn abonnement op Canaal Digitaal (dat ik maar heel kort heb gehad) opgezegd. Vreemd genoeg kan dat alleen telefonisch. Als reden daarvoor geven ze dat het app-abonnement, zoals ze het noemen, vrij nieuw is en ze goed willen doorvragen over de reden van de opzegging. Het probleem is nu dat ik - terwijl dat al diverse keren is beloofd - nog steeds geen schriftelijke bevestiging (mail of brief) heb ontvangen. Ik heb er al een paar keer over gebeld maar steeds wordt me gevraagd nog even geduld te hebben. Ik heb er geen goed gevoel bij en wil gewoon zwart op wit hebben dat het abonnement is beëindigd. Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
pi_201369794
Gesprek opnemen en betalen wat moet en daarna storneren.
pi_201369827
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
Gesprek opnemen en betalen wat moet en daarna storneren.
Dit.

Natuurlijk wel even vermelden dat je het gesprek opneemt voor Kwaliteit en trainingsdoeleinden.
pi_201369859
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:47 schreef PS. het volgende:

[..]
Dit.

Natuurlijk wel even vermelden dat je het gesprek opneemt voor Kwaliteit en trainingsdoeleinden.
Als particulier hoeft dit niet.
pi_201369895
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Als particulier hoeft dit niet.
*Als deelnemer aan het gesprek
pi_201369904
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Als particulier hoeft dit niet.
goh
pi_201370013
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:51 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
*Als deelnemer aan het gesprek
Ook niet
pi_201370033
Even toch mailen dat je op datum X contact hebt gehad om op te zeggen per Datum X en dat je er op vertrouwt dat ze dit correct verwerken en dit nog per ommegaande aan je bevestigen.
pi_201370387
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:02 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]
Ook niet
Goh echt? Dat meen je. Nee toch. Meid.

Bedankt voor het bevestigen van de aanvulling die ik deed.
  woensdag 15 september 2021 @ 15:27:37 #10
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_201370410
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
Gesprek opnemen en betalen wat moet en daarna storneren.
Maar als je het storneert, loop je dan niet het risico dat er alsnog een deurwaarder langskomt?
  woensdag 15 september 2021 @ 15:28:56 #11
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_201370423
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:03 schreef Peter het volgende:
Even toch mailen dat je op datum X contact hebt gehad om op te zeggen per Datum X en dat je er op vertrouwt dat ze dit correct verwerken en dit nog per ommegaande aan je bevestigen.
Dank je wel. Ik doe dit toch wel liever dan weer bellen. Maar ik vind het vreemd dat je bij hen niet via de mail of per gewone post kan opzeggen maar alleen telefonisch. Volgens mij mag dat niet eens.
pi_201370429
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:27 schreef Extraneus het volgende:

[..]
Maar als je het storneert, loop je dan niet het risico dat er alsnog een deurwaarder langskomt?
Dat kan, maar is dat erg? Dit is gewoon een particulier die vraagt om geld.
pi_201370432
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:27 schreef Extraneus het volgende:

[..]
Maar als je het storneert, loop je dan niet het risico dat er alsnog een deurwaarder langskomt?
Dat is niet erg. Je hebt opgezegd.
  woensdag 15 september 2021 @ 15:36:48 #14
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_201370527
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat kan, maar is dat erg? Dit is gewoon een particulier die vraagt om geld.
Het lijkt me in elk geval niet prettig.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:29 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dat is niet erg. Je hebt opgezegd.
Ja, alleen zolang ik geen brief of mail van ze heb, heb ik het idee dat ik geen bewijs heb. Van zo'n telefoongesprek zouden ze nog kunnen zeggen dat het in scène is gezet, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
pi_201370551
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:36 schreef Extraneus het volgende:

[..]
Het lijkt me in elk geval niet prettig.
[..]
Ja, alleen zolang ik geen brief of mail van ze heb, heb ik het idee dat ik geen bewijs heb. Van zo'n telefoongesprek zouden ze nog kunnen zeggen dat het in scène is gezet, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Wat is er niet prettig aan?
  woensdag 15 september 2021 @ 15:38:06 #16
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_201370552
Overigens staat op de site bij mijn account bij 'Abonnement' de vermelding 'Inactief'. Dat vind ik wel positief, maar bij 'Eindddatum' staat 'Onbepaalde tijd' en dat vind ik dan weer niet positief. Hoe zouden jullie dit interpreteren, dat het abonnement beëindigd is?
pi_201370555
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:36 schreef Extraneus het volgende:

[..]
Het lijkt me in elk geval niet prettig.
[..]
Ja, alleen zolang ik geen brief of mail van ze heb, heb ik het idee dat ik geen bewijs heb. Van zo'n telefoongesprek zouden ze nog kunnen zeggen dat het in scène is gezet, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Stuur het mailtje, begin te storneren. Niet te druk maken.
  woensdag 15 september 2021 @ 15:38:26 #18
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_201370560
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Wat is er niet prettig aan?
Een deurwaarder aan de deur krijgen, lijkt me een beetje indringende ervaring.
pi_201370563
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:38 schreef Extraneus het volgende:
Overigens staat op de site bij mijn account bij 'Abonnement' de vermelding 'Inactief'. Dat vind ik wel positief, maar bij 'Eindddatum' staat 'Onbepaalde tijd' en dat vind ik dan weer niet positief. Hoe zouden jullie dit interpreteren, dat het abonnement beëindigd is?
Voor onbepaalde tijd inactief
pi_201370579
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:38 schreef Extraneus het volgende:

[..]
Een deurwaarder aan de deur krijgen, lijkt me een beetje indringende ervaring.
Uit ervaring kan ik zeggen dat het wel meevalt. Ik heb toen de situatie uitgelegd en toen ging hij er weer vandoor.
  woensdag 15 september 2021 @ 15:54:27 #21
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_201370827
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Uit ervaring kan ik zeggen dat het wel meevalt. Ik heb toen de situatie uitgelegd en toen ging hij er weer vandoor.
Oh, dan zijn dat misschien ook een beetje indianenverhalen die ik er weleens over hoor.
pi_201370937
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:54 schreef Extraneus het volgende:

[..]
Oh, dan zijn dat misschien ook een beetje indianenverhalen die ik er weleens over hoor.
Voor er een deurwaarder aan je deur staat ben je wel weer een serie aanmaningen en brieven verder, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
pi_201371116
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:54 schreef Extraneus het volgende:

[..]
Oh, dan zijn dat misschien ook een beetje indianenverhalen die ik er weleens over hoor.
Ja als het over deurwaarders gaat wel. Maar vaak gaat dit over gerechtsdeurwaarders en dat is wat anders.
pi_201371570
Topic over storneren, daar moet ik in gepost hebben. :7
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 15 september 2021 @ 18:38:37 #25
144336 Leonos
Chaos in het universum
pi_201372666
AJAXXXXX
Some things should be simple; even an end has a start
  woensdag 15 september 2021 @ 18:54:04 #26
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_201372828
Ik heb in het verleden ook als eens een abbo van canaldigitaal op moeten zeggen. Keurig een bevestiging gekregen. Alleen bleven ze geld van mijn rekening afschrijven. Canaldigitaal gaf niet thuis maar gelukkig kon mijn bank de machtiging wel stopzetten. Nooit wat van ze weer gehoord.
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  woensdag 15 september 2021 @ 19:36:54 #27
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_201373393
quote:
6s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Topic over storneren, daar moet ik in gepost hebben. :7
Klasse, kapitein. _O_
  woensdag 15 september 2021 @ 19:37:36 #28
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_201373403
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:54 schreef boertie het volgende:
Ik heb in het verleden ook als eens een abbo van canaldigitaal op moeten zeggen. Keurig een bevestiging gekregen. Alleen bleven ze geld van mijn rekening afschrijven. Canaldigitaal gaf niet thuis maar gelukkig kon mijn bank de machtiging wel stopzetten. Nooit wat van ze weer gehoord.
Lekker dan. Hoe lang is dat ongeveer geleden? Die incasso kan ik ook stopzetten, hoor ik van mijn bank.
  woensdag 15 september 2021 @ 19:46:29 #29
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_201373529
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:37 schreef Extraneus het volgende:

[..]
Lekker dan. Hoe lang is dat ongeveer geleden? Die incasso kan ik ook stopzetten, hoor ik van mijn bank.
Zal denk ik een jaartje of 8a9 geleden zijn. Het ging om een satelliet tv abbo. (tv via een schotelantenne)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_201373706
Stuur een mail naar boos :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 15 september 2021 @ 21:33:21 #31
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_201375424
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:58 schreef over_hedge het volgende:
Stuur een mail naar boos :P
Wie/wat is boos?
pi_201376826
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ja als het over deurwaarders gaat wel. Maar vaak gaat dit over gerechtsdeurwaarders en dat is wat anders.
Bedoel je niet incassobureau VS deurwaarder?

quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:33 schreef Extraneus het volgende:

[..]
Wie/wat is boos?
Tim Hofman zijn YouTube programma. Wel grappig.

Maar ik heb goede ervaringen met Canal digital opzeggen.
pi_201380157
Stuur ze een Messenger-berichtje via Facebook, waarin je aangeeft te hebben opgezegd maar nog geen bevestiging hebt ontvangen. De kans is aannemelijk dat webcare je (na uitwisselen van controlevragen en antwoorden daarop) zal bevestigen dat ze je opzegging hebben verwerkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door baskick op 17-09-2021 15:37:51 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 16 september 2021 @ 09:48:20 #34
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_201380592
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ja als het over deurwaarders gaat wel. Maar vaak gaat dit over gerechtsdeurwaarders en dat is wat anders.
En dan nog als je een mail hebt en bewijzen van herinneringen van de opzegging gaat ook die deurwaarder eerst verhaal halen waarom die opzegging niet verwerkt is.
pi_201381394
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:48 schreef Pensioengenieter het volgende:

[..]
En dan nog als je een mail hebt en bewijzen van herinneringen van de opzegging gaat ook die deurwaarder eerst verhaal halen waarom die opzegging niet verwerkt is.
Iets zegt me dat TS die niet heeft:

quote:
5s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:42 schreef Extraneus het volgende:
Vreemd genoeg kan dat alleen telefonisch.
TS had dit topic nodig voor de suggestie van het opnemen van het gesprek - die zal er dus ook niet zijn.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201382315
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Als particulier hoeft dit niet.
Nee maar is wel grappig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 16 september 2021 @ 12:37:23 #37
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_201383039
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:44 schreef baskick het volgende:

[..]
Iets zegt me dat TS die niet heeft:
[..]
TS had dit topic nodig voor de suggestie van het opnemen van het gesprek - die zal er dus ook niet zijn.
Nee, maar ik wilde gewoon een schriftelijke bevestiging, veel liever dan een opname van een gesprek.

Inmiddels heb ik een reactie van ze ontvangen. Dank dus voor de suggesties.
pi_201390055
Overigens wel compleet absurd dat ze afdwingen dat je via de telefoon opzegt.
Ik neem aan dat je het abbo niet telefonisch afgesloten hebt, en ik meen mij te herinneren dat via de wet van Dam het verplicht is dat je kan opzeggen via hetzelfde medium als waar je het abnonnement hebt afgesloten.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_201390144
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:07 schreef shazaam het volgende:
Overigens wel compleet absurd dat ze afdwingen dat je via de telefoon opzegt.
Ik neem aan dat je het abbo niet telefonisch afgesloten hebt, en ik meen mij te herinneren dat via de wet van Dam het verplicht is dat je kan opzeggen via hetzelfde medium als waar je het abnonnement hebt afgesloten.
Klopt.
pi_201390154
quote:
5s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:42 schreef Extraneus het volgende:
Onlangs heb ik mijn abonnement op Canaal Digitaal (dat ik maar heel kort heb gehad) opgezegd. Vreemd genoeg kan dat alleen telefonisch. Als reden daarvoor geven ze dat het app-abonnement, zoals ze het noemen, vrij nieuw is en ze goed willen doorvragen over de reden van de opzegging.
Je moet gewoon kunnen opzeggen OP DEZELFDE MANIER als je het abo aangegaan bent. Obfuscated voorwaarden mogen niet meer.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201390307
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Je moet gewoon kunnen opzeggen OP DEZELFDE MANIER als je het abo aangegaan bent. Obfuscated voorwaarden mogen niet meer.
Is daar eigenlijk al iets van jurisprudentie over
pi_201390377
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:23 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Is daar eigenlijk al iets van jurisprudentie over
Dat zal best. Het is gewoon wettelijk.

https://www.consuwijzer.n(...)van%20een%20e%2Dmail.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201390385
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:23 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Is daar eigenlijk al iets van jurisprudentie over
ACM Consuwijzer eerste kopje

Staat ergens onder de Wet van Dam.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_201390418
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:26 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat zal best. Het is gewoon wettelijk.

https://www.consuwijzer.n(...)van%20een%20e%2Dmail.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
ACM Consuwijzer eerste kopje

Staat ergens onder de Wet van Dam.
Super fijn, twee keer geen antwoord.
pi_201390436
Is wel mooi natuurlijk. Want het werkt als je ze hun gang laat gaan dat je op elke straathoek desnoods mondeling het abo kunt aangaan maar dat er diverse barrières en hoepels waar je doorheen moet springen worden opgeworpen om er weer vanaf te raken. Dat mag dus niet meer.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201390440
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:29 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
[..]
Super fijn, twee keer geen antwoord.
Ga lekker zelf die wet doorlezen dan.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_201390475
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Ga lekker zelf die wet doorlezen dan.
Ik vroeg niet om de wet. Ik bevestigde verder naar boven al dat het klopte dat het uit deze wet komt.

Ik vroeg juist niet om de wet. Maar laat maar
pi_201390506
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:29 schreef investeerdertje het volgende:
Super fijn, twee keer geen antwoord.
Dan wachten we de antwoorden van de echte kenners nog even af. Die duiken altijd vanzelf wel op als je geduld hebt. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201390509
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:31 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik vroeg niet om de wet. Ik bevestigde verder naar boven al dat het klopte dat het uit deze wet komt.

Ik vroeg juist niet om de wet. Maar laat maar
Oh je doet gewoon weer eens moeilijk om het moeilijk doen.
Zeg dat dan.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_201390587
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:32 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Oh je doet gewoon weer eens moeilijk om het moeilijk doen.
Zeg dat dan.
Nee, ik stelde een vraag of er al jurisprudentie over was. Niet meer, niet minder. Dat heeft niets met moeilijk doen te maken.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dan wachten we de antwoorden van de echte kenners nog even af. Die duiken altijd vanzelf wel op als je geduld hebt. :)
Ik hoop het :) vind zelf die acm dingen nooit heel goed terug te vinden. Op rechtspraak.nl zag ik al wel eea nu. Eens lezen
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')