abonnement Unibet Coolblue
pi_201368691
quote:
6s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]
hoezo? in mijn scenario hebben die mensen tenminste een keuze tussen wel of niet vaccineren.
In mijn scenario gaan er in ieder geval niet veel mensen onnodig dood. En worden er geen mensen de facto vogelvrij verklaard.
I'll give you something to do
pi_201368695
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:22 schreef Za het volgende:

[..]
Is het niet aan de overheid hen te informeren over de schrikbarende cijfers zoals die er liggen?
dat doet de overheid ook in alle openheid, maar die cijfers geloven ze niet want ze komen niet van Robert Jensen of Van Haga.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201368699
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:22 schreef Za het volgende:

[..]
Is het niet aan de overheid hen te informeren over de schrikbarende cijfers zoals die er liggen?
Als jij het dan ook aan ze overlaat....
pi_201368702
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201368704
quote:
14s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:20 schreef aTypisch het volgende:

[..]
:')
Is allemaal vrij logisch, vorig jaar amper griepseizoen gehad door social distancing dus amper weerstand. Zijn hele studies aan gewijd die die die zwaarte berekenen met wiskundige modellen.
https://www.medrxiv.org/search/%2522Mark%252BS.%252BRoberts%2522
blablablabla
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 13:24:25 #56
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201368706
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:21 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Eens. Medische hulp wil je imo niet weigeren. Dan maar maatregelen, hij streng die wel of niet zijn daar valt over te discussieren gezien dit topic nr 2078 is :p
Ik zou zelfs liever een avondklok opgelegd krijgen dan dat er een groep mensen is waartegen gezegd wordt: We gaan je niet helpen want je hebt de foute keus gemaakt.

De motivatie is heel simpel. Als ze zo hard werken om ook die groep mensen te helpen weet ik dat er ook alles aan gedaan wordt om mij of iemand in mijn omgeving die hulp nodig heeft na een verkeerde keus te helpen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201368723
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:24 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik zou zelfs liever een avondklok opgelegd krijgen dan dat er een groep mensen is waartegen gezegd wordt: We gaan je niet helpen want je hebt de foute keus gemaakt.

De motivatie is heel simpel. Als ze zo hard werken om ook die groep mensen te helpen weet ik dat er ook alles aan gedaan wordt om mij of iemand in mijn omgeving die hulp nodig heeft na een verkeerde keus te helpen.
het is nog maar de vraag of je die hulp ook op tijd krijgt als allerlei ongevaccineerde coronapatiënten prioriteit krijgen in het ziekenhuis...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 13:26:07 #58
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201368725
quote:
6s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]
nogal kortzichtig. door ongevaccineerden niet meer te helpen komt er medische capaciteit vrij om mensen met bijvoorbeeld kanker en andere levensbedreigende ziekten sneller te opereren. daar hou je echter geen rekening mee.
Hoe kom je erbij dat ik daar geen rekening mee hou? De reden dat er (nu nog) maatregelen zijn is zodat mensen die met/door corona in het ziekenhuis terecht komen geholpen kunnen worden maar tegelijkertijd acute zorg ook door kan gaan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201368730
quote:
Deze artsen verdienden goudgeld aan coronatesten (en geven nu een vermogen weg)
Twee artsen die veel geld hebben verdiend aan coronatesten zijn van plan om de GGD in Brabant een schenking te doen van 300.000 tot 500.000 euro. Een van hen is de bekende Bredase arts-microbioloog én OMT-lid Jan Kluytmans.

Pieter van den Akker 15-09-21, 11:47
Kluytmans en zijn collega maken deel uit van de elfkoppige maatschap MAMBZ, die zich verhuurt aan de vier ziekenhuizen in Breda, Roosendaal, Tilburg en Terneuzen. De ziekenhuizen zijn gezamenlijk eigenaar van Microvida, een commercieel laboratorium dat coronatesten onderzoekt voor de GGD.

Omdat er in 2020 alleen al in de regio West-Brabant dagelijks duizenden monsters van de GGD zijn onderzocht, heeft Microvida een uiterst lucratief jaar achter de rug. Volgens website Follow The Money heeft het laboratorium dankzij de tests zo’n 16 miljoen euro omgezet, waarvan 19 procent naar de elf MAMBZ-artsen is gegaan. Dat komt neer op een kleine drie ton per arts, bóvenop hun reguliere inkomen.

Pikant, want als lid van het Outbreak Management Team adviseert Kluytmans over het testbeleid en de inzet van sneltesten, een inkomstenbron voor Microvida en de maatschap. Onder meer vanwege de negatieve publiciteit bij Follow the Money besloot Kluytmans onlangs op te stappen bij de MAMBZ.

Infectiebestrijding
Dat de kassa bij de maatschap vorig jaar wel heel erg hard rinkelde, heeft Kluytmans en zijn collega er een paar maanden later toe gebracht om een schenking te doen. Ze hebben het standpunt ingenomen ‘dat ze de extra verdiensten op een maatschappelijk verantwoorde manier willen inzetten’, staat in een notitie van de vergadering van het algemeen bestuur van de GGD.

,,Daarmee willen ze innovatieve projecten die de infectiebestrijding in de regio West-Brabant ten goede komen, mogelijk maken. Zij hebben de GGD West-Brabant benaderd om hier invulling en uitvoering aan te geven.”

De voorberei­din­gen worden getroffen

Linda Vlamings, Woordvoerder GGD West-Brabant
GGD-woordvoerster Linda Vlamings bevestigt slechts dat er ‘gesprekken met private partijen’ worden gevoerd. Ze laat weten dat de intentie voor een schenking er is. ,,De voorbereidingen worden getroffen.”

Schenkbelasting
Uit de GGD-notitie is op te maken wat daarmee wordt bedoeld. Zo is de aanvraag voor een ANBI-status in gang gezet. Reden? ,,Een schenking aan een ANBI is vrijgesteld van schenkbelasting en de fiscaal adviseur heeft geadviseerd een ANBI-status aan te vragen.”

Directeur Gerard van Loon van Microvida bevestigt dat er sprake is van een voorgenomen schenking: ,,Er worden gesprekken gevoerd met de GGD. Die zijn nog niet afgerond. Belangrijk punt is dat er een ‘GGD-voertuig’ is waarlangs alles keurig netjes ontvangen wordt.”

De maatschap is in het economisch verkeer een zelfstan­dig functione­rend insti­tuutje. Dus daar gaan wij niet over

Gerard van Loon, Directeur Microvida
Daarom wordt er een stichting opgericht met een ANBI-status, vervolgt hij. Van Loon kan niet zeggen wat de exacte hoogte van de schenking is. ,,Dat is aan de maatschap. Dat is in het economisch verkeer een zelfstandig functionerend instituutje. En daar gaan wij niet over. Als directeur van Microvida vind ik daar dus niks van.”

Kluytmans wil niet ingaan op de vraag of de gulle gift moet worden beschouwd als een soort van wiedergutmachung na de negatieve publicaties over de enorme verdiensten voor hem en zijn collega’s. companen. ,,Op dit moment valt er niet veel over te melden. Het is werk in uitvoering en ik ga daar nu niet niet nader op in.’’
https://www.gelderlander.(...)rmogen-weg~afc0ca5f/

Verrassend. De meeste artsen die op televisie en de media komen deugen niet.

Een goede arts doet gewoon zijn werk ergens in een achterkamertje.

Ratten.
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 13:26:40 #60
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201368733
quote:
6s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]
het is nog maar de vraag of je die hulp ook op tijd krijgt als allerlei ongevaccineerde coronawappies prioriteit krijgen in het ziekenhuis...
Goed, onze discussie is wel weer klaar. Misschien moet je op 't malieveld gaan staan, met je vaccinatiewappies.

@Nielsch heeft post aangepast, niet langer van toepassing :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201368743
quote:
6s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]
het is nog maar de vraag of je die hulp ook op tijd krijgt als allerlei ongevaccineerde coronawappies prioriteit krijgen in het ziekenhuis...
:')
blablablabla
pi_201368748
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:26 schreef chratnox het volgende:

[..]
Goed, onze discussie is wel weer klaar. Misschien moet je op 't malieveld gaan staan, met je vaccinatiewappies.
okee ik heb wappies vervangen door patiënten
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201368750
quote:
6s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:23 schreef Nielsch het volgende:

dat doet de overheid ook in alle openheid
Ik heb ze een dergelijke presentatie niet zien doen.
  woensdag 15 september 2021 @ 13:31:01 #64
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201368786
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:24 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik zou zelfs liever een avondklok opgelegd krijgen dan dat er een groep mensen is waartegen gezegd wordt: We gaan je niet helpen want je hebt de foute keus gemaakt.

De motivatie is heel simpel. Als ze zo hard werken om ook die groep mensen te helpen weet ik dat er ook alles aan gedaan wordt om mij of iemand in mijn omgeving die hulp nodig heeft na een verkeerde keus te helpen.
mwa, mensen gaan dood, niet dat ik vind dat je vaccinweigeraars zorg moet ontnemen maar een code zwart op alle manieren voorkomen vind ik ook veel gevraagd, als het zover komt dan op basis van herstel en levensverwachting, wel of geen vaccinatie moet geen reden zijn
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 13:32:02 #65
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201368804
quote:
6s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]
okee ik heb wappies vervangen door patiënten
Eerlijk is eerlijk, dat siert je.

Ik ben het met je eens dat de grenzen opgezocht worden en dat het knelt. Dat knellen is niet nieuw, maar is nu op een stuk grotere schaal.

Tuurlijk zal het altijd blijven knellen en lastig blijven, maar acute zorg zou naar mijn mening altijd door moeten gaan. Op het moment dat het verantwoord is om een patiënt met de juiste controles naar huis te sturen en (bijvoorbeeld) de huisarts een rol te laten spelen kan dat wellicht verlichting bieden, maar een patiënt niet helpen, wat diegene ook heeft hoort niet thuis in een land als Nederland.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 15 september 2021 @ 13:34:05 #66
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201368826
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:17 schreef Discombobulate het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)er-een-ramp-geworden

Israël denkt al na over een vierde prik. Straks wordt het elk half jaar een extra coronaprik erbij, omdat je na elke zes maanden niet meer als volledig gevaccineerd wordt beschouwd. Voor het collectief, want relatief jonge mensen lopen toch weinig risico.

Het is een soort van hopeloos groepsimmuniteit proberen te bereiken omdat het anders niet wil. Het is echt totale waanzin.

Ben benieuwd of de voorspellingen weer gaan kloppen.
De hoop dat het na een derde prik dan wél allemaal voorbij is is sowieso erg naief imo. Als het zover komt dat een derde nodig is (omdat de werking verminderd is) dan kan je er garant op staan dat het niet de laatste prik gaat zijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 15 september 2021 @ 13:36:37 #67
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201368862
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:18 schreef Elan het volgende:
Had liever gehad dat ze die anderhalve meter nog even hadden aangehouden tot na het griepseizoen, dat gaat natuurlijk ook weer de nodige ziekenhuisopnamen met zich meebrengen.
Die anderhalve meter maatregel is leuk voor de buhne. Zie niemand zich daaraan houden.
  woensdag 15 september 2021 @ 13:36:48 #68
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201368866
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:43 schreef Janneke141 het volgende:
Als die qr-boa's een paar keer met pek en veren zo'n restaurant, voetbalkantine of bruine kroeg uit gejagen worden dan hebben ze er snel genoeg van, vermoed ik.
Ik kan mij altijd weer verbazen dat ze mensen weten te vinden die dat repressieve Stasi werk (willen) doen.
Natuurlijk snap ik dat het makkelijk(er) opereren is door zelf niet na te hoeven denken.

De regels die per 25/9 ingaan zijn vooral een compromis zodat ze als doel handhaafbaar zijn waarbij alles wat te maken heeft met evenement/eten/drinken over de kam van horeca wordt geschoren. In mijn bieb, wordt het koffiepleintje - waar je dan de tijdschriften/krant kunt lezen - omhekt en worden daarbuiten zitbankjes geplaatst.
De uitbater wordt gevraagd de tijdschriften ter lezing door te geven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201368875
men hebben het steeds over Post Corona tijdperk maar die zal nooit komen.
we moeten ermee leren leven.
  woensdag 15 september 2021 @ 13:37:50 #70
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201368882
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:51 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik heb echt geen idee maar het lijkt me toch vrij eenvoudig als je als boa een rondje maakt en je ziet dat een café niets doet dat je ze de daar op aanspreekt.

Een terras wat ik regelmatig bezoek zit naast een politie bureau, na die 1e lockdown vroegen ze daar ook voor je ging zitten of je gezond bent, of wat was het ook alweer voor een vraag.
Zoals met alle regeltjes van de voorbije 1,5 jaar: op sommige plekken zal het strikt worden nageleefd, op andere plekken amper tot niet.
pi_201368890
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:37 schreef KingRadler het volgende:
men hebben het steeds over Post Corona tijdperk maar die zal nooit komen.
we moeten ermee leren leven.
Ach, dat zeiden ze misschien ook wel na anderhalf jaar Spaanse griep en dat ging ook best snel weg.
Met corona valt best goed te leven hoor, zeker na vaccinatie. Alleen met de maatregelen hebben de meeste mensen meer moeite :)
  woensdag 15 september 2021 @ 13:39:04 #72
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201368908
quote:
6s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]
okee ik heb wappies vervangen door patiënten
Wat is hun aandoening, omdat je mensen die een andere keuze maken, categoriseert als patiënten ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201368930
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:37 schreef KingRadler het volgende:
men hebben het steeds over Post Corona tijdperk maar die zal nooit komen.
we moeten ermee leren leven.
Dat gaat dan meer over de maatregelen die kleven / kleefden aan Corona.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201368958
Pfizer exec calls Israel ‘a sort of laboratory’ for COVID vaccines

A top Pfizer executive has called Israel a “sort of laboratory” for the COVID vaccine in comments that were seized on by local anti-vaxxers, rejected by Israeli health officials, and later clarified by the pharmaceutical company.

Philip Dormitzer, the chief scientific officer at Pfizer, made the comments to a Zoom gathering of academics last week. They were first reported by Channel 12 news on Friday night.

“Early in the pandemic we established a relationship with the Israeli Ministry of Health where they used exclusively the Pfizer vaccine and then monitored it very closely,” Dormitzer told the gathering, “so we had a sort of laboratory where we could see the effect.”

He added that Israel “immunized a very high proportion of the population very early — so it’s been a way that we can almost look ahead: What we see happening in Israel happens again in the US a couple months later.”

Health Ministry Director General Nachman Ash said that Israel is “studying the statistics, and the world certainly learns from them, but I am not prepared to use the word ‘laboratory.’ Yes, the company is learning from us about the [effectiveness] of the third dose, but there is no connection to harming the interests of Israeli citizens.”

https://www.timesofisrael(...)-for-covid-vaccines/
pi_201368967
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:22 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Niks mis met wat afstand, jammer dat dat vanuit de overheid moet komen. Maargoed, ik bewaar sowieso afstand en zorg er ook voor dat ik anderen op afstand hou als ik dat wil
gefeliciteerd
pi_201368973
quote:
5s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:39 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wat is hun aandoening, omdat je mensen die een andere keuze maken, categoriseert als patiënten ?
kortademigheid, longontsteking, (hoge) koorts, hoestbuien, algehele malaise, geen energie, verlies van geur- en smaak, benauwdheid... dat soort dingen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201369007
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:41 schreef Za het volgende:
Pfizer exec calls Israel ‘a sort of laboratory’ for COVID vaccines

A top Pfizer executive has called Israel a “sort of laboratory” for the COVID vaccine in comments that were seized on by local anti-vaxxers, rejected by Israeli health officials, and later clarified by the pharmaceutical company.

Philip Dormitzer, the chief scientific officer at Pfizer, made the comments to a Zoom gathering of academics last week. They were first reported by Channel 12 news on Friday night.

“Early in the pandemic we established a relationship with the Israeli Ministry of Health where they used exclusively the Pfizer vaccine and then monitored it very closely,” Dormitzer told the gathering, “so we had a sort of laboratory where we could see the effect.”

He added that Israel “immunized a very high proportion of the population very early — so it’s been a way that we can almost look ahead: What we see happening in Israel happens again in the US a couple months later.”

Health Ministry Director General Nachman Ash said that Israel is “studying the statistics, and the world certainly learns from them, but I am not prepared to use the word ‘laboratory.’ Yes, the company is learning from us about the [effectiveness] of the third dose, but there is no connection to harming the interests of Israeli citizens.”

https://www.timesofisrael(...)-for-covid-vaccines/
niet mee eens, in de VS hebben veel meer mensen een betere bescherming tegen corona dan in Israel. In de VS heb je namelijk veel meer mensen die zijn hersteld van corona en daarna nog één prik hebben gekregen. Onderzoek wijst uit dat je antistoffen dan veel langer meegaan dan bij 2 prikken. Israel mist door haar vroege en snelle vaccinatieprogramma een hele bevolkingslaag die covid heeft gehad en daardoor hoeft er in andere landen niet per se hetzelfde te gebeuren als nu in Israel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201369043
quote:
14s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:42 schreef aTypisch het volgende:

[..]
gefeliciteerd
superbedankt
  woensdag 15 september 2021 @ 13:46:14 #79
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201369047
Is 'was uw handen STUK' nou nog steeds een basisregel?

@Zipportal
  woensdag 15 september 2021 @ 13:46:24 #80
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201369055
quote:
6s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]
niet mee eens, in de VS hebben veel meer mensen een betere bescherming tegen corona dan in Israel. In de VS heb je namelijk veel meer mensen die zijn hersteld van corona en daarna nog één prik hebben gekregen. Onderzoek wijst uit dat je antistoffen dan veel langer meegaan dan bij 2 prikken. Israel mist door haar vroege en snelle vaccinatieprogramma een hele bevolkingslaag die covid heeft gehad en daardoor hoeft er in andere landen niet per se hetzelfde te gebeuren als nu in Israel.
Eens. En dat zullen ze bij Pfizer ook wel in zien denk ik. Maar ze verdienen natuurlijk flink aan eventuele boosters, dus die gaan hard hun best doen om het zo te laten lijken dat die noodzaak voor boosters er is voor de gehele wereld.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 15 september 2021 @ 13:47:35 #81
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201369082
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:17 schreef galantis het volgende:
mening: ongevaccineerden niet meer behandelen in het ziekenhuis maar lekker thuis laten uitzieken.

Dan vind ik verplichte vaccinatie een stuk humaner klinken.
Beide zijn natuurlijk verwerpelijk waarbij ik snap dat dit kortsluiting in het denken veroorzaakt.
a) hulp (bieden) mag niet bepaald worden door iemands oorzakelijke omstandigheden
b) iemand onnodig, laat staan en verplicht, medisch behandelen druist in tegen alle ethiek.
In beide gevallen telt alleen of het individu zich dat wenst.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 13:48:34 #82
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201369098
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:41 schreef Za het volgende:
Pfizer exec calls Israel ‘a sort of laboratory’ for COVID vaccines

A top Pfizer executive has called Israel a “sort of laboratory” for the COVID vaccine in comments that were seized on by local anti-vaxxers, rejected by Israeli health officials, and later clarified by the pharmaceutical company.

Philip Dormitzer, the chief scientific officer at Pfizer, made the comments to a Zoom gathering of academics last week. They were first reported by Channel 12 news on Friday night.

“Early in the pandemic we established a relationship with the Israeli Ministry of Health where they used exclusively the Pfizer vaccine and then monitored it very closely,” Dormitzer told the gathering, “so we had a sort of laboratory where we could see the effect.”

He added that Israel “immunized a very high proportion of the population very early — so it’s been a way that we can almost look ahead: What we see happening in Israel happens again in the US a couple months later.”

Health Ministry Director General Nachman Ash said that Israel is “studying the statistics, and the world certainly learns from them, but I am not prepared to use the word ‘laboratory.’ Yes, the company is learning from us about the [effectiveness] of the third dose, but there is no connection to harming the interests of Israeli citizens.”

https://www.timesofisrael(...)-for-covid-vaccines/
Tja, dit soort opmerkingen zijn natuurlijk funest voor het vertrouwen. Ook al zijn de opmerkingen later ingetrokken/veranderd, de schade is al aangericht.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 15 september 2021 @ 13:48:40 #83
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201369101
quote:
14s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:47 schreef Vallon het volgende:

[..]
Beide zijn natuurlijk verwerpelijk waarbij ik snap dat dit kortsluiting in het denken veroorzaakt.
a) hulp (bieden) mag niet bepaald worden door iemands oorzakelijke omstandigheden
b) iemand onnodig, laat staan en verplicht, medisch behandelen druist in tegen alle ethiek.
In beide gevallen telt alleen of het individu zich dat wenst.
Onnodig? Het is maar hoe je dat ziet
  woensdag 15 september 2021 @ 13:49:04 #84
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201369106
Er zijn nieuwe signaalwaardes:



Zie ook: https://twitter.com/AlmaTostmann/status/1438102391832842241

Volgens deze nieuwe normen zitten we nu in de situatie "zorgelijk", terwijl dat voorheen "zeer ernstig" was.
pi_201369127
quote:
6s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:53 schreef Nielsch het volgende:
Maar ik heb gisteravond dus even gemist dat ongevaccineerden naar Texel worden gedeporteerd of komt dat nog?
inmiddels zijn ze tijdelijk in Urk maar dat is een doorstroomlocatie.
Go hard or go home
  woensdag 15 september 2021 @ 13:51:15 #86
8369 speknek
Another day another slay
pi_201369139
quote:
3s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:49 schreef Tijn het volgende:
Er zijn nieuwe signaalwaardes:

[ afbeelding ]

Zie ook: https://twitter.com/AlmaTostmann/status/1438102391832842241

Volgens deze nieuwe normen zitten we nu in de situatie "zorgelijk".
Kijk, zo komen we uit de crisis. We noemen het gewoon minder erg.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 13:51:24 #87
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201369143
quote:
3s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:49 schreef Tijn het volgende:
Er zijn nieuwe signaalwaardes:

[ afbeelding ]

Zie ook: https://twitter.com/AlmaTostmann/status/1438102391832842241

Volgens deze nieuwe normen zitten we nu in de situatie "zorgelijk".
Minder dan 10 IC-opnames in een week, dat is gemiddeld 1 patiënt op de IC per dag. Dat lijkt me zelfs met een volledige vaccinatiegraad nog een uitdaging.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201369164
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is 'was uw handen STUK' nou nog steeds een basisregel?

@:Zipportal
:Y
  woensdag 15 september 2021 @ 13:53:29 #89
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201369171
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Kijk, zo komen we uit de crisis. We noemen het gewoon minder erg.
Ja, al kun je je afvragen of de oude signaalwaardes realistisch waren. Uiteindelijk gaat het erom welk niveau de zorg aan kan en welke niet.
pi_201369179
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:52 schreef Zipportal het volgende:

[..]
:Y
Ik vind onze variant hierop beter, maar die mag niet gepost worden.
  woensdag 15 september 2021 @ 13:56:14 #91
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201369212
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:22 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Niks mis met wat afstand, jammer dat dat vanuit de overheid moet komen. Maargoed, ik bewaar sowieso afstand en zorg er ook voor dat ik anderen op afstand hou als ik dat wil
Gewoon een stok van 1.5m overal mee naartoe nemen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201369213
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:37 schreef KingRadler het volgende:
men hebben het steeds over Post Corona tijdperk maar die zal nooit komen.
we moeten ermee leren leven.
Conclusie na 19 maanden corona. Dat lukt ons heel slecht.
pi_201369240
Het is ook wel een beetje gek dat je enkel bij de horeca of entertainment je QR moet laten zien. Waarom niet bij alles. In t OV, in de supermarkt, in de gym, op straat..?
We/ze willen toch overal veilig zijn?
Go hard or go home
  woensdag 15 september 2021 @ 14:00:18 #94
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201369258
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:58 schreef Noek het volgende:
Het is ook wel een beetje gek dat je enkel bij de horeca of entertainment je QR moet laten zien. Waarom niet bij alles. In t OV, in de supermarkt, in de gym, op straat..?
We/ze willen toch overal veilig zijn?
gewoon zo'n paal bij je eigen voordeur
  woensdag 15 september 2021 @ 14:01:41 #96
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201369273
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:50 schreef Noek het volgende:

[..]
inmiddels zijn ze tijdelijk in Urk maar dat is een doorstroomlocatie.
Daar hebben ze wel een leuk en toepasselijk welkomscomite :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201369278
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is 'was uw handen STUK' nou nog steeds een basisregel?

@:Zipportal
nee, voortaan hoef je alleen nog maar je handen te wassen je je vriendin anaal gevingerd hebt (niet verplicht).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 15 september 2021 @ 14:02:14 #98
14505 OProg
A Life in Music
pi_201369279
Trouwens. RIP carriere van de Anderhalve meter-maatjes. ;(
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_201369281
Ik vind het wel wat vreemd dat gasten van de horeca hun QR-code moeten laten zien. Maar voor het personeel maakt het kennelijk niet uit wat hun status is.
Definitely not CIA
  woensdag 15 september 2021 @ 14:02:29 #100
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201369284
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:48 schreef Tarado het volgende:

[..]
Onnodig? Het is maar hoe je dat ziet
Precies, alleen jij voor jouzelf en ik voor mijzelf maak uit of je je gaat injecteren of (laat) testen.

Dat een overheid op grond van selectieve 'wetenschap' dat zg. redelijk doet schijnen, zegt niets over de eigen wens/wil/keuze om dat dan na te moeten volgen.
In essentie draaien we continue het trolley-probleem af waarbij de meerderheid steeds lijkt te koersen dat zij 'best' een aangeduide minderheid mag opofferen.

Dat iemand dan moet ...vul-in... worden, is niet op grond van toetsbare feiten maar is dan om tegemoet te komen aan (onderbuik) vermoedens die worden uitgebui(k)t.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')