abonnement Unibet Coolblue
pi_201366260
Hi fokkers,

Ik ben licht autistisch en heb de komende week een bruiloft van vriendin zijn vriendin. Heb nog niet vaak een bruiloft meegemaakt en zijn een hele hoop mensen die ik niet ken wat ik ontzettend moeilijk vindt.

Ben er al weken zenuwachtig over om te gaan, maar durf dit niet tegen mijn vriendin te zeggen. Ik slaap er zelfs niet van.

Hoe nu verder? Eerlijk zijn of?
pi_201366282
Wat maakt dat je het zo eng vindt TS?
pi_201366329
Het staat dusdanig ver van je af dat je prima kunt cancelen. Echter, je kunt het ook zien als een mooie uitdaging voor jezelf. Je kan altijd nog halverwege besluiten om weg te gaan (mits je niet afhankelijk bent van vervoer etc).

Het is niet erg om introvert te zijn en je een beetje afzijdig te houden. Al zou je de hele dag in een hoekje staan en observeren, dan nog zal (bijna) niemand dat opvallen. Je maakt jezelf onnodig gek.

[ Bericht 0% gewijzigd door PatrickSwayze op 16-09-2021 23:09:01 ]
pi_201366408
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:25 schreef PatrickSwayze het volgende:
Het staat dusdanig ver van je af dat je prima kunt cancelen. Echter, je kunt het ook zien als een mooie uitdaging voor jezelf. Je kan altijd nog halverwege besluiten om weg te gaan (mits ne niet afhankelijk bent van vervoer etc).

Het is niet erg om introvert te zijn en je een beetje afzijdig te houden. Al zou je de hele dag in een hoekje staan en observeren, dan nog zal (bijna) niemand dat opvallen. Je maakt jezelf onnodig gek.
Bedankt voor je antwoord.
pi_201366442
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:25 schreef PatrickSwayze het volgende:
Het staat dusdanig ver van je af dat je prima kunt cancelen. Echter, je kunt het ook zien als een mooie uitdaging voor jezelf. Je kan altijd nog halverwege besluiten om weg te gaan (mits ne niet afhankelijk bent van vervoer etc).

Het is niet erg om introvert te zijn en je een beetje afzijdig te houden. Al zou je de hele dag in een hoekje staan en observeren, dan nog zal (bijna) niemand dat opvallen. Je maakt jezelf onnodig gek.
Dit idd.

Dit had een topic van mij kunnen zijn. Volg je therapieen? Denk aan mindfullness. Bedenk ook wat er fout kan gaan, hoe groot is die kans nou werkelijk? En eerdere evenementen waar je bij was, hoe goed gingen die achteraf en waren jouw gevoelens vooraf dus onterecht?

Praten is vaak de oplossing, ik moet echt plannen om een gesprek met mijn vrouw te starten maar er is altijd begrip. Ze is niet voor niets bij je denk ik ;)
pi_201366492
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:21 schreef Newby6781 het volgende:
Hoe nu verder? Eerlijk zijn of?
eerlijk zijn is altijd belangrijk...
dus ja, vertel het die vriendin wat jij voelt aan angst.
ik neem aan dat ze ook weet dat jij zo bent en angsten voor zulke situaties hebt?

Voor haar zal het vermoedelijk wel prettig zijn als je op een bepaale manier je 'deelneming' kunt tonen, maar ook daarin moet jij aangeven wat je wel en wat je niet kunt of wilt doen.

je zou kunnen voorstellen bv een klein deel van die bruiloft mee te maken of misschien is er een bekende en door jou vertrouwde persoon die je kan helpen/begeleiden?
oplossingen zijn altijd te wel te vinden, mits je eerlijk bent over je gevoelens en zelf ook je grenzen aangeeft
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201366608
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:33 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Dit idd.

Dit had een topic van mij kunnen zijn. Volg je therapieen? Denk aan mindfullness. Bedenk ook wat er fout kan gaan, hoe groot is die kans nou werkelijk? En eerdere evenementen waar je bij was, hoe goed gingen die achteraf en waren jouw gevoelens vooraf dus onterecht?

Praten is vaak de oplossing, ik moet echt plannen om een gesprek met mijn vrouw te starten maar er is altijd begrip. Ze is niet voor niets bij je denk ik ;)
Dit is pas mijn tweede trouwerij zou het zijn, de eerste was ik ukkie van 8 :p.

Volg geen therapie nee… :(
pi_201366659
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:22 schreef Johannes788 het volgende:
Wat maakt dat je het zo eng vindt TS?
Voor de draad ermee!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_201366701
Je kan ook 1 biertje drinken van te voren als je niet hoeft te rijden.

Maar een bruiloft is uiteindelijk geen hol aan hoor.
90% is wat zitten aan een tafel, eventueel wat eten pakken als er een buffet is.

Afhankelijk van hoe hip ze zijn, even op de foto.
Op het einde feliciteer je de getrouwde mensjes en dan ga je weer.
pi_201366707
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:21 schreef Newby6781 het volgende:
Hi fokkers,

Ik ben licht autistisch en heb de komende week een bruiloft van vriendin zijn vriendin. Heb nog niet vaak een bruiloft meegemaakt en zijn een hele hoop mensen die ik niet ken wat ik ontzettend moeilijk vindt.

Ben er al weken zenuwachtig over om te gaan, maar durf dit niet tegen mijn vriendin te zeggen. Ik slaap er zelfs niet van.

Hoe nu verder? Eerlijk zijn of?
Ik zou het met je vriendin bespreken. Weet ze dat je autisme hebt?
Ik zou zeggen dat je het lastig vindt, misschien uitleggen wat het zo lastig voor je maakt.
Jullie gaan samen, neem ik aan? Misschien kan je afspreken dat je naar huis gaat als je het niet volhoudt?
Ik denk dat het uitspreken mogelijk al wat lucht geeft.
En weet je hoe de bruiloft er ongeveer uit gaat zien? Gaan jullie de hele dag mee of alleen naar de receptie, dat soort dingen? Zou het jou helpen om dat te weten?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_201366733
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je kan ook 1 biertje drinken van te voren als je niet hoeft te rijden.

Maar een bruiloft is uiteindelijk geen hol aan hoor.
90% is wat zitten aan een tafel, eventueel wat eten pakken als er een buffet is.

Afhankelijk van hoe hip ze zijn, even op de foto.
Op het einde feliciteer je de getrouwde mensjes en dan ga je weer.
In mijn geval niet. Heel lang feest tot 12 uur in de nacht en begint al om 12 uur in de middag met trouwerij.
pi_201366742
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:50 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik zou het met je vriendin bespreken. Weet ze dat je autisme hebt?
Ik zou zeggen dat je het lastig vindt, misschien uitleggen wat het zo lastig voor je maakt.
Jullie gaan samen, neem ik aan? Misschien kan je afspreken dat je naar huis gaat als je het niet volhoudt?
Ik denk dat het uitspreken mogelijk al wat lucht geeft.
En weet je hoe de bruiloft er ongeveer uit gaat zien? Gaan jullie de hele dag mee of alleen naar de receptie, dat soort dingen? Zou het jou helpen om dat te weten?

Hele dag mee.
pi_201366758
Als het echt de hele dag is snap ik je volkomen, dat verplichte gezellige overdreven gedoe altijd bij trouwerijen.En als het een goede vriendin is van je vriendin zal ze vast ook moeten speechen waardoor de aandacht ook op jouw komt te liggen?
  woensdag 15 september 2021 @ 10:53:38 #14
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_201366762
Het belangrijkste is om vooral eerlijk te zijn richting jouw vriendin en praat met haar erover dat je moeite ermee hebt om naar die bruiloft te gaan.
Misschien heeft ze wel tips om het makkelijker te maken voor jou of begrip ervoor als je uiteindelijk niet mee gaat.
Door niks te zeggen en het voor jezelf te houden maak je het heel moeilijk voor jezelf.
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
pi_201366770
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:51 schreef Newby6781 het volgende:

[..]
In mijn geval niet. Heel lang feest tot 12 uur in de nacht en begint al om 12 uur in de middag met trouwerij.
Ja is wel overdreven lang.

Maar dan nog klopt het hoor.
Valt niet zoveel te doen, niet alsof je moet dansen of iets dergelijks.

Maar waar ben je bang voor? Het contact met mensen? Dat gevoel dat je misschien opvalt in negatieve manier of iets in die geest?

Dat je dingen moet doen wat je helemaal niet wil doen met een hoop mensen die je niet kent?

Ik bedoel het is klassiek sociale angststoornis.
Heeft op zich niet zoveel te maken met autisme perse.
pi_201366771
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:53 schreef Johannes788 het volgende:
Als het echt de hele dag is snap ik je volkomen, dat verplichte gezellige overdreven gedoe altijd bij trouwerijen.En als het een goede vriendin is van je vriendin zal ze vast ook moeten speechen waardoor de aandacht ook op jouw komt te liggen?
Ja, ze moet speechen mijn vriendin waardoor er ook 75 man naar mij kijken :(
pi_201366773
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:52 schreef Newby6781 het volgende:

[..]
Hele dag mee.
Misschien kan je voor jezelf bepalen wat voor jou ok is. Misschien samen naar het officiele gedeelte/het trouwen zelf en dat je daarna weg gaat of dat je weggaat voordat de receptie begint ofzo.
Ik weet niet wat voor jou haalbaar is.
Bespreek het met je vriendin en kijk of er ergens een mouw aan te passen is.
Alternatief is helemaal niet gaan, dat kan natuurlijk ook. Maar misschien is er wel een middenweg.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_201366784
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja is wel overdreven lang.

Maar dan nog klopt het hoor.
Valt niet zoveel te doen, niet alsof je moet dansen of iets dergelijks.

Maar waar ben je bang voor? Het contact met mensen? Dat gevoel dat je misschien opvalt in negatieve manier of iets in die geest?

Dat je dingen moet doen wat je helemaal niet wil doen met een hoop mensen die je niet kent?

Ik bedoel het is klassiek sociale angststoornis.
Heeft op zich niet zoveel te maken met autisme perse.
Het contact met mensen en de aandacht die op me gevestigd wordt als vriend van beste vriendin.
pi_201366795
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:46 schreef Newby6781 het volgende:

[..]
Dit is pas mijn tweede trouwerij zou het zijn, de eerste was ik ukkie van 8 :p.

Volg geen therapie nee… :(
Haha zovaak komt het idd niet voor. Maar denk aan andere dingen zoals verjaardagen of afspraken, dat heb je ook allemaal gedaan en je leeft nog.
Dat helpt mij wel.

En qua therapie, ga in gesprek met je huisarts en de rest van het (lange) proces volgt vanzelf
pi_201366809
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja is wel overdreven lang.

Maar dan nog klopt het hoor.
Valt niet zoveel te doen, niet alsof je moet dansen of iets dergelijks.

Maar waar ben je bang voor? Het contact met mensen? Dat gevoel dat je misschien opvalt in negatieve manier of iets in die geest?

Dat je dingen moet doen wat je helemaal niet wil doen met een hoop mensen die je niet kent?

Ik bedoel het is klassiek sociale angststoornis.
Heeft op zich niet zoveel te maken met autisme perse.
Het kan zeker wel te maken hebben met autisme.
Contact maken kan lastiger zijn, onbekende mensen, misschien niet helemaal weten hoe de dag eruit gaat zien.
Allemaal dingen die door autisme lastiger kunnen zijn.
Wat verwachten mensen van mij, lukt het om gewoon een praatje te maken (kan ook best lastig zijn als je ass hebt).
Vanuit autisme vind ik het tegen deze bruiloft opzien heel prima te verklaren. En zeker omdat TS zelf aangeeft dat er sprake is van autisme, kunnen we aannemen dat dat is wat het lastig maakt.
Hoeven we er niet een sociale angststoornis van te maken, toch?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_201366811
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:55 schreef Newby6781 het volgende:

[..]
Het contact met mensen en de aandacht die op me gevestigd wordt als vriend van beste vriendin.
En die aandacht, hoe stel je je dat voor je? Mensen zullen vriendelijk lachen naar je hoogstens of misschien iets zeggen tegen je als hoi wie ben jij? Of “neuken?” Beste plek hoor is op een trouwerij vergis je niet, worden (vrijgezelle) meiden helemaal creamy van.

Enfin uit ervaring is de angst van te voren eigenlijk altijd veel erger dan als je eenmaal er zit of bent.
Daarom zei ik, misschien van te voren 1 biertje drinken om even de edge er van af te halen als je niet hoeft te rijden.
pi_201366820
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:58 schreef Nijna het volgende:

[..]
Het kan zeker wel te maken hebben met autisme.
Contact maken kan lastiger zijn, onbekende mensen, misschien niet helemaal weten hoe de dag eruit gaat zien.
Allemaal dingen die door autisme lastiger kunnen zijn.
Wat verwachten mensen van mij, lukt het om gewoon een praatje te maken (kan ook best lastig zijn als je ass hebt).
Vanuit autisme vind ik het tegen deze bruiloft opzien heel prima te verklaren. En zeker omdat TS zelf aangeeft dat er sprake is van autisme, kunnen we aannemen dat dat is wat het lastig maakt.
Hoeven we er niet een sociale angststoornis van te maken, toch?
Autisme en sociale angststoornissen gaan meestal hand in hand.
pi_201366849
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Autisme en sociale angststoornissen gaan meestal hand in hand.
Dat kan, maar TS had het over autisme en niet over een sociale angststoornis.
Dan kan het best regelmatig samen voorkomen, maar je plakt nu maar een stempel omdat dat voor jou makkelijker te begrijpen is?
Niet iedereen met autisme heeft een sociale angststoornis en niet iedereen met een sociale angststoornis heeft autisme.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_201366861
En adviseren om bier te drinken om spanning te verminderen is m.i. geen goed idee.
Als je zo goed weet wat hand in hand gaat met ass, zou je ook moeten weten dat mensen met ass gevoeliger kunnen zijn voor verslavingen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_201366889
Tip aan TS zodat je er niet op wordt aangekeken, zeg dat je Corona hebt. Wordt iedereen opeens heel bang en vind het fijn dat je thuis bent ;)
pi_201366892
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:02 schreef Nijna het volgende:
En adviseren om bier te drinken om spanning te verminderen is m.i. geen goed idee.
Als je zo goed weet wat hand in hand gaat met ass, zou je ook moeten weten dat mensen met ass gevoeliger kunnen zijn voor verslavingen.
En dit.Bier zakt ook na tijdje weg. Slecht advies.
pi_201366919
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:53 schreef Newby6781 het volgende:

[..]
Ja, ze moet speechen mijn vriendin waardoor er ook 75 man naar mij kijken :(
Je kan natuurlijk ook net voor het speechen even naar de wc verdwijnen!
Maar het beste zou zijn om gewoon te blijven zitten en dan ga je zien dat het meevalt. Ze gaan naar je vriendin kijken, niet naar jou.
12u is wel heel lang natuurlijk.. zou er zelf al geen zin meer in hebben...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_201367001
Ik heb me in het verleden naar een aantal bruiloften laten meeslepen en vond het altijd weer een enorme lijdensweg. De luide muziek, het gezuip van mensen om me heen, het gevoel dat je verplicht de dansvloer op moet, gesprekken voeren met mensen die je niet kent ... vreselijk! En daarbij komt dat ik veel in bepaalde Oost-Europese landen ben geweest waar ik de taal niet goed machtig was en waar spelletjes werden gespeeld met de ongehuwden (bijv. moeten vangen van de stropdas van de bruidegom en andere meer erotische spelletjes).

Tuurlijk, je kunt het zien als een mogelijkheid om eens wat nieuws te doen en je grenzen te verleggen, maar ik heb voor mezelf vastgesteld dat ik hier enorme stress van krijg en dat ik er absoluut niet gelukkig van word. Daarom heb ik besloten om niet meer te gaan als het enigszins kan. Kijk als het nou een goede vriend of vriendin is, dan is het een ander verhaal, maar ik ga niet meer naar bruiloften van vrienden van vrienden ofzo.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201367010
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:12 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb me in het verleden naar een aantal bruiloften laten meeslepen en vond het altijd weer een enorme lijdensweg. De luide muziek, het gezuip van mensen om me heen, het gevoel dat je verplicht de dansvloer op moet, gesprekken voeren met mensen die je niet kent ... vreselijk! En daarbij komt dat ik veel in bepaalde Oost-Europese landen ben geweest waar ik de taal niet goed machtig was en waar spelletjes werden gespeeld met de ongehuwden (bijv. moeten vangen van de stropdas van de bruidegom en andere meer erotische spelletjes).

Tuurlijk, je kunt het zien als een mogelijkheid om eens wat nieuws te doen en je grenzen te verleggen, maar ik heb voor mezelf vastgesteld dat ik hier enorme stress van krijg en dat ik er absoluut niet gelukkig van word. Daarom heb ik besloten om niet meer te gaan als het enigszins kan. Kijk als het nou een goede vriend of vriendin is, dan is het een ander verhaal, maar ik ga niet meer naar bruiloften van vrienden van vrienden ofzo.
Maar het is TS zijn vriendin. Is toch net wat anders ;)
pi_201367030
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:12 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Maar het is TS zijn vriendin. Is toch net wat anders ;)
Nou, het is inderdaad wel eerst zaak om dit met zijn vriendin te bespreken, want daar zit het grootste probleem denk ik! En het kan evt. helpen voor de vriendin om te zeggen dat TS zich niet zo lekker voelde, waardoor hij niet kon meekomen.

Edit: bij mij ging het destijds trouwens ook om mijn vriendin, maar het ging meestal om vriendinnen of kennissen van haar. Kijk, als het om haar zus of broer gaat, is dat iets anders vind ik! Maar als het een vriendin van je vriendin is, dan mag je best niet komen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201367048
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:15 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Nou, het is inderdaad wel eerst zaak om dit met zijn vriendin te bespreken, want daar zit het grootste probleem denk ik! En het kan evt. helpen voor de vriendin om te zeggen dat TS zich niet zo lekker voelde, waardoor hij niet kon meekomen.

Edit: bij mij ging het destijds trouwens ook om mijn vriendin, maar het ging meestal om vriendinnen of kennissen van haar. Kijk, als het om haar zus of broer gaat, is dat iets anders vind ik! Maar als het een vriendin van je vriendin is, dan mag je best niet komen.
Ik ken zat vrouwen die hier een heel groot probleem van zouden maken ;)…..
pi_201367501
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:17 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Ik ken zat vrouwen die hier een heel groot probleem van zouden maken ;)…..
Nou, mijn ex wilde ook wel heel graag dat ik meekwam ja. Maar de vriendin van TS weet neem ik aan dat TS autisme heeft en kan zich hopelijk inleven.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201380410
En ga je TS?
pi_201380552
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:17 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Ik ken zat vrouwen die hier een heel groot probleem van zouden maken ;)…..
Wat jammer is.. Het kost geen moeite om wat rekening te houden plus het is niet dat het feestje zoveel leuker is als je iemand bij hebt die daar in stress zit en er duidelijk niet van geniet.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_201380921
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:21 schreef Newby6781 het volgende:
Hi fokkers,

Ik ben licht autistisch en heb de komende week een bruiloft van vriendin zijn vriendin. Heb nog niet vaak een bruiloft meegemaakt en zijn een hele hoop mensen die ik niet ken wat ik ontzettend moeilijk vindt.

Ben er al weken zenuwachtig over om te gaan, maar durf dit niet tegen mijn vriendin te zeggen. Ik slaap er zelfs niet van.

Hoe nu verder? Eerlijk zijn of?
Eerlijk zijn, want dat lucht op.
pi_201380936
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:44 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Wat jammer is.. Het kost geen moeite om wat rekening te houden plus het is niet dat het feestje zoveel leuker is als je iemand bij hebt die daar in stress zit en er duidelijk niet van geniet.
Helemaal eens. Die bruiloften waar ik toen naar toe mee ben geweest ... een en al drama was het met mijn vriendin. We hadden altijd ruzie naar afloop. Drama omdat ik niet wilde dansen, drama omdat ik teveel wandelingen in de tuin ging maken, drama dat ik zeikte over 130 dB muziek op 10 meter afstand, drama dat ik niet drink maar ook geen rijbewijs heb, drama dat ik te vroeg naar huis wilde, etc.

Ik zou de TS bijna dit advies meegeven: verziek het feestje niet voor je vriendin en blijf lekker thuis. Doe het niet alleen voor jezelf maar ook voor haar!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201380959
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:14 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Helemaal eens. Die bruiloften waar ik toen naar toe mee ben geweest ... een en al drama was het met mijn vriendin. We hadden altijd ruzie naar afloop. Drama omdat ik niet wilde dansen, drama omdat ik teveel wandelingen in de tuin ging maken, drama dat ik zeikte over 130 dB muziek op 10 meter afstand, drama dat ik niet drink maar ook geen rijbewijs heb, drama dat ik te vroeg naar huis wilde, etc.

Ik zou de TS bijna dit advies meegeven: verziek het feestje niet voor je vriendin en blijf lekker thuis. Doe het niet alleen voor jezelf maar ook voor haar!
ja dit dus! Je bent helemaal niets met een partner die er zo bij zit. Dan ben je zelf zo geremd als de pest.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_201385021
Ik herken dit zo hè, heb hier enorme last van gehad. Had dan graag van mijn vriendin gehoord 'joh je hoeft niet mee blijf maar thuis'... maar dat zei ze niet. Dus ik bleef gewoon thuis en had de hele dag een vervelend gevoel. Uiteindelijk toch eens mee gegaan en ondanks de spanning vooraf viel het enorm mee. :Y

Naderhand zelfs blij dat ik was gegaan, het gaf me een trots gevoel dat ik mijn angst had overwonnen, maar ik had ook leuke mensen leren kennen, genoten van de gezelligheid, de muziek en het dansen en mijn vriendin was er erg blij mee dat ik toch was meegekomen.

Tja, ik zou gaan als ik jou was en jezelf concentreren op de positieve aspecten, gaat het echt niet, kan je altijd nog beslissen te gaan. Degene die dat niet respecteren zijn jouw aandacht en vriendschap niet waard! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201392639
Genoeg drank erin kieperen en een paar goede moves showen op de dansvloer. En zorgen dat je je minder misdraagt dan de traditioneel dronken oom.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 17 september 2021 @ 13:42:53 #40
414785 sirdanilot
pi_201399031
Ik zou gewoon op de dag zelf zeggen dat je je niet meer zo goed voelt en dat je voor het feest naar huis gaat.

Of zeg vantevoren dat je helaas moet afzeggen voor het feest maar dat je wel naar de ceremonie wil komen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201400413
Ja man, liegen kweek je veel respect mee. :')
pi_201450191
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:21 schreef Newby6781 het volgende:
Hi fokkers,

Ik ben licht autistisch en heb de komende week een bruiloft van vriendin zijn vriendin. Heb nog niet vaak een bruiloft meegemaakt en zijn een hele hoop mensen die ik niet ken wat ik ontzettend moeilijk vindt.

Ben er al weken zenuwachtig over om te gaan, maar durf dit niet tegen mijn vriendin te zeggen. Ik slaap er zelfs niet van.

Hoe nu verder? Eerlijk zijn of?
En hoe is het afgelopen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')