abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 september 2021 @ 09:22:36 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201365184
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:21 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dan gaat meneer vosss een negatieve test halen om mee te doen met de samenleving.

Of beter, hij haalt een prik dan is Nederland weer een stukje meer beschermd.
Elke dag een test om dingen te kunnen doen terwijl hij gewoon afweer heeft via natuurlijke immunisatie?

En dat vind jij normaal om te vragen van iemand? Dat hij ook een extra prik kan halen wil niet zeggen dat het een zinnige maatregel is om met zoveel drang op te leggen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 15 september 2021 @ 09:23:09 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201365196
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:21 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik kan dat getal fout hebben hoor, ik meen dat ze het daar over hadden maar ook met 10K hebben we al een groot probleem
Dat is echt echt vrij veel op de IC, hoe kom je aan dat cijfer?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 15 september 2021 @ 09:23:16 #53
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201365197
quote:
13s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:16 schreef vosss het volgende:

[..]
Wie ben jij om dat voor mij te bepalen?

Ik heb minstens net zo veel immuniteit (en volgens diverse wetenschappelijke onderzoeken zelfs in een stuk hogere mate) dan gevaccineerden wegens een doorgemaakte besmetting.

Waarom gelden er voor mij andere regels dan voor mensen die minder goed beschermd zijn?
Volgens mij ben jij dan in elk geval minder goed beschermd tegen andere varianten dan die je doorgemaakt hebt in vergelijking met gevaccineerde mensen. Had je de delta-variant?
pi_201365202
quote:
3s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:21 schreef vosss het volgende:

[..]
Mijn besmetting is iets langer dan 180 dagen geleden.

Ik ben nog prima beschermd, maar de overheid vindt van niet. En dat is niet wetenschappelijk onderbouwd voor zover mij bekend; die grens van 180 dagen.
Mee eens. Belachelijk dat jij zo buiten de maatschappij wordt geplaats in deze gezondheidsdictatuur. Want dat is het.
  woensdag 15 september 2021 @ 09:24:17 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201365213
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Volgens mij ben jij dan in elk geval minder goed beschermd tegen andere varianten dan die je doorgemaakt hebt in vergelijking met gevaccineerde mensen. Had je de delta-variant?
Maar wel behoorlijk beschermd tegen ziekenhuisopname en sterfte

En waar ging het toch om dacht ik?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 15 september 2021 @ 09:24:34 #56
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201365223
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:22 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Idd. Ook zo een debiel iets. Laatste onderzoeken tonen aan dat mensen die besmet zijn geweest jarenlang immuun zijn tegen corona.
dat kan niet, hooguit toont het een verwachting aan
pi_201365232
quote:
3s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:21 schreef vosss het volgende:

[..]
Mijn besmetting is iets langer dan 180 dagen geleden.

Ik ben nog prima beschermd, maar de overheid vindt van niet. En dat is niet wetenschappelijk onderbouwd voor zover mij bekend; die grens van 180 dagen.
Je moet toch even voelen dat je niet bewust die keuze hebt gemaakt. Alsof je je er niet zo gemakkelijk vanaf mag maken.
Je reinste onzin is het.
I'll give you something to do
pi_201365246
In Engeland vinden ze een coronapas:

Zinloos, schadelijk en disciriminerend.

Daar hebben ze wel verstand.

Bron: https://twitter.com/gerha(...)036162908721152?s=21
pi_201365253
quote:
13s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:08 schreef vosss het volgende:
Gisteravond laat na m'n werk de persconferentie gekeken.

Na de vijfde keer dat Hugo letterlijk de ongevaccineerden de schuld gaf van alle maatregelen die er nu nog zijn ben ik gestopt met tellen.

Hij zei zelfs dat het de schuld is van alle ongevaccineerden dat we al anderhalf jaar met maatregelen zitten te kijken. Dat het vaccin er pas sinds begin dit jaar is maakt natuurlijk niks uit 8)7

Wat een lul.

En ik wist het maanden terug al. De ongevaccineerden gaan de schuld krijgen.

:r
Ik mag Hugo ook niet en zijn retoriek was weer erg vreemd. Je kunt het ook niet zo zeggen, maar er zijn wel cijfers die erop duiden dat de aanwezigheid van ongevaccineerden ervoor zorgt dat de zorg nog steeds flink vol kan lopen bij het volledig loslaten van maatregelen.

Of je dat dan op die manier zoals hij deed zo stellig moet zeggen.. ik vind van niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 15 september 2021 @ 09:27:00 #60
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201365265
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]
Wat lees jij hier anders in?
Plat gezegd kun je dat inderdaad zeggen. De beschermingsgraad is echter voor de kans om ernstig ziek te geraken (na vaccinatie).

Het feit dat er nu een bepaald % aan postieve testen gevaccineerde mensen betreft betekent niet dat dit de kans is om het virus te krijgen.

Het virus zal nooit weggaan. Dus als je blijft testen wanneer er nog meer mensen een prik nemen dan gaan die percentages ook verschuiven.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201365272
quote:
14s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:19 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Ik heb echt wel wat opmerkingen bij mijn werkgever maar dit hebben ze goed geregeld: kantoor is open voor 25% voor mensen die echt niet thuis kunnen werken maar verder wordt alles gefaciliteerd, je kunt een compleet opvouwbaar bureau (want ja, we hebben veel starters die op verhuisdoosniveau in Amsterdam willen wonen en dus geen plek hebben) komen halen zodat je thuis met een bureaustoel, scherm, docking station, snel internet en alles wat je verder aan accessoires nodig hebt van de baas een goede werkplek kan inrichten.

Ze hebben het thuiswerken echt omarmd hier en wordt ook zeer goed gefaciliteerd.
Zeker, veel werkgevers hebben het goed geregeld en zien in het qua gedane arbeid en qua kosten allemaal veel kan schelen. Desondanks vraag ik me af hoe rekbaar dat thuiswerken is. Je collega's max 1 uur per week zien lijkt me niet houdbaar meer op den duur.. ik weet het niet. Ben zelf iig blij gewoon fulltime op kantoor te kunnen werken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 15 september 2021 @ 09:27:37 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201365275
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:26 schreef Johannes788 het volgende:
In Engeland vinden ze een coronapas:

Zinloos, schadelijk en disciriminerend.

Daar hebben ze wel verstand.

Bron: https://twitter.com/gerha(...)036162908721152?s=21
In Denemarken hadden ze er toch weinig last van
pi_201365288
Als je al een besmetting hebt gehad ligt het uiteraard weer anders.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201365290
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:24 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat kan niet, hooguit toont het een verwachting aan
Je bent beter beschermt zelfs met een infectie dan met een vaccin.


Bron: https://www.volkskrant.nl(...)dan-vaccin~b638bfbd/
  woensdag 15 september 2021 @ 09:28:21 #65
8369 speknek
Another day another slay
pi_201365291
quote:
13s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:13 schreef vosss het volgende:
Ow en binnenkort mag je werkgever je gewoon om je vaccinatiestatus vragen.

Zoveel werd gisteren ook wel duidelijk.

Nu nog niet, want wetgeving, maar die gaat aangepast worden. Voor het einde van het jaar voorspel ik.

Complete waanzin 8)7
Ging dat niet toch al gebeuren ivm kinderopvangen (opvangs?) die ongevaccineerde kinderen mochten weigeren?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201365304
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:27 schreef Tarado het volgende:

[..]
In Denemarken hadden ze er toch weinig last van
Die zijn er na een paar maanden mee gestopt. Dat zie ik hier niet gebeuren.
  woensdag 15 september 2021 @ 09:29:16 #67
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201365305
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:28 schreef speknek het volgende:

[..]
Ging dat niet toch al gebeuren ivm kinderopvangen (opvangs?) die ongevaccineerde kinderen mochten weigeren?
kinderopvang, komen daar zoveel 13 plussers dan?
  woensdag 15 september 2021 @ 09:29:50 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201365313
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:26 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik mag Hugo ook niet en zijn retoriek was weer erg vreemd. Je kunt het ook niet zo zeggen, maar er zijn wel cijfers die erop duiden dat de aanwezigheid van ongevaccineerden ervoor zorgt dat de zorg nog steeds flink vol kan lopen bij het volledig loslaten van maatregelen.

Of je dat dan op die manier zoals hij deed zo stellig moet zeggen.. ik vind van niet.
Niet alle ongevaccineerden

Ongevaccineerden die in een risicogroep vallen én nog geen natuurlijke immunisatie hebben doorlopen zorgen voor een risico op teveel zorggebruik

Die nuance achterwege laten vanuit VWS is echt volstrekt schofterig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201365321
quote:
7s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:22 schreef vosss het volgende:

[..]
Als ik mij laat prikken veranderd dat precies nul komma nul aan de mate van bescherming in Nederland.
Als we allemaal zo hadden gedacht hadden we er nu een stuk slechter voor gestaan. Sorry, maar we doen het samen.. hoe cliché dat ook mag klinken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 15 september 2021 @ 09:30:10 #70
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201365324
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:29 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Die zijn er na een paar maanden mee gestopt. Dat zie ik hier niet gebeuren.
ik wel hoor al is 1 november wel heel ambitieus
  woensdag 15 september 2021 @ 09:30:20 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201365326
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:28 schreef speknek het volgende:

[..]
Ging dat niet toch al gebeuren ivm kinderopvangen (opvangs?) die ongevaccineerde kinderen mochten weigeren?
Dat is nog niet door de eerste kamer
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 15 september 2021 @ 09:30:44 #72
14505 OProg
A Life in Music
pi_201365331
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:28 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Je bent beter beschermt zelfs met een infectie dan met een vaccin.

Bron: https://www.volkskrant.nl(...)dan-vaccin~b638bfbd/
Een maatje van me heeft corona gehad na dubbele vaccinatie een paar weken terug.

Dat is ongeveer hetzelfde als IDDQD intoetsen. 8-)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_201365338
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:29 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Die zijn er na een paar maanden mee gestopt. Dat zie ik hier niet gebeuren.
Want de avondklok hebben we ook nog steeds? De mondkapjesplicht in de supermarkten?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201365362
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Want de avondklok hebben we ook nog steeds? De mondkapjesplicht in de supermarkten?
De avondklok die twee weken moest duren maar meer dan drie maanden geduurd heeft(!)?
Leuk dat die er uiteindelijk af is gehaald maar dat was echt walgelijk.
pi_201365370
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Als we allemaal zo hadden gedacht hadden we er nu een stuk slechter voor gestaan. Sorry, maar we doen het samen.. hoe cliché dat ook mag klinken.
Dat is niet waar. Als ik mij laat prikken veranderd dat helemaal niets. Dat is geen geval van alle kleine beetjes helpen. Het veranderd dan precies nul. Niet 0,0000001 of 0,001 of 0,00000000000001. Exact 0.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201365384
Wat op het spel staat met #coronapas reikt veel verder dan louter de vaccinatiekwestie. We zien de geboorte van een digitale Europese QR-ID voor elke burger. Dat opent oneindige beleidsmogelijkheden. Dat @JanJambon en N-VA daarvan het historische belang niet inzien is schrijnend.


https://twitter.com/dvanl(...)038357527957504?s=21
  woensdag 15 september 2021 @ 09:33:54 #77
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201365387
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zeker, veel werkgevers hebben het goed geregeld en zien in het qua gedane arbeid en qua kosten allemaal veel kan schelen. Desondanks vraag ik me af hoe rekbaar dat thuiswerken is. Je collega's max 1 uur per week zien lijkt me niet houdbaar meer op den duur.. ik weet het niet. Ben zelf iig blij gewoon fulltime op kantoor te kunnen werken.
Ik denk dat dat ook volledig afhangt van wat voor werk je doet. Voor mij is Teams/Skype/Slack/Discord prima. Ik zou best een dag of wat in de week collega's willen zien voor het sociale gebeuren maar voor m'n werk heb ik het niet nodig.
pi_201365405
quote:
7s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:33 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat is niet waar. Als ik mij laat prikken veranderd dat helemaal niets. Dat is geen geval van alle kleine beetjes helpen. Het veranderd dan precies nul. Niet 0,0000001 of 0,001 of 0,00000000000001. Exact 0.
Bij jou wellicht niet zoveel maar precies wat Jordii zegt; als iedereen zo denkt komen we nooit verder. Hele retoriek van 'mij overkomt toch niks' is vervelend want daarmee komt Nederland niet verder. Groot deel van 1,8 miljoen mensen kan zich prima laten vaccineren waarmee ze verspreiding van het virus ook indammen.
pi_201365409
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:32 schreef Oriente het volgende:

[..]
De avondklok die twee weken moest duren maar meer dan drie maanden geduurd heeft(!)?
Leuk dat die er uiteindelijk af is gehaald maar dat was echt walgelijk.
Hij ging er gewoon af. Net als de mondkapjesplicht. En de anderhalve meter. Dat het volgens de FOK! experts eerder had gekund of niet eens had moeten ingevoerd is niet relevant. Dat doen alsof alle maatregelen (en dan ook alleen in Nederland) oneindig zijn is een beetje dommig.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 15 september 2021 @ 09:35:27 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_201365410
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:28 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Je bent beter beschermt zelfs met een infectie dan met een vaccin.

Bron: https://www.volkskrant.nl(...)dan-vaccin~b638bfbd/
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:28 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Je bent beter beschermt zelfs met een infectie dan met een vaccin.

Bron: https://www.volkskrant.nl(...)dan-vaccin~b638bfbd/
Preprint, met methodologische problemen.
Hier maken mensen van het UMCU er redelijk gehakt van:

quote:
Dear colleagues,

With interest did we read this manuscript which fueled a lively discussion during our journal club of the department of infectious diseases epidemiology at the University Medical Center Utrecht. The authors address a relevant research question. If there is a substantial difference in the risk of SARS-CoV-2 infections between previously infected and vaccinated individuals – as suggested - this may have consequences for social distancing, testing recommendations, and for projections of the impact of vaccination on future COVID-19 trends. However, we have several concerns regarding generalizability, selection bias, information bias, and confounding that we would like to address. We focus our discussion on model 1: the comparison of the fully vaccinated non-infected group (group 1) to the infected non-vaccinated group (group 2).

In regard to generalizability:
- Due to the matching process, only 4% of the available data is used (i.e. for model 1 only 32430/736559) and as a consequence the study population is fairly younger (with expectedly less comorbidity) than the source population (i.e. vaccinated individuals, infected individuals). Therefore, the study population may not be representative of this source population which severely limits the external validity of results for all vaccinated/infected people.
- Naturally, subjects who died due to previous SARS-CoV-2 infection were not included in the study. Yet, without information on morbidity and mortality and contribution to the spread of SARS-CoV-2 from the primary infection, the results of the study are not informative for the question whether people without previous SARS-CoV-2 infection should be vaccinated or await natural infection.
- All three study groups – vaccinated or infected at baseline (28th of February) – were established upon future information (no infection, no additional vaccination after June 1, 2021), which severely limits the use of the results for today’s decision making.

In regard to selection bias:
- People with a SARS-CoV-2 infection between February 28, 2021 and June 1, 2021, or those who received a first (infected group) or third vaccine (vaccinated group) between February 28, 2021 and August 14, 2021 were excluded from this study. Thus the study population of group 2 consists of previously infected people that do not take the opportunity to receive a booster vaccine, which may well be the less vulnerable people with a lower baseline risk of getting infected/hospitalized. This would bias the estimate in favor of the infected group.
- Similarly, though at a smaller scale, people who died from COVID were not included in the analysis. This decreases the vulnerability of the infected group for secondary infections and/or hospitalization. This too would bias the estimate in favor of the infected group.

In regard to information bias:
- A difference in willingness to test between the vaccinated and previously infected group can result in biased estimates. Vaccinated people may be more on guard in regard to COVID-19 symptoms (especially if they adhere less to regulations because they are vaccinated) and will be tested more frequently. This can bias the estimate, again in favor of the infected group. However, this form of bias should not have affected the outcome hospitalization due to COVID-19, for which differences had the same direction. Yet, the number of those endpoints was low, limiting statistical power.

In regard to confounding:
- The authors acknowledge absence of information about health behavior, such as social distancing and masking. If the vaccinated group would adhere less to these preventive measures due to a sense of safety, this would also bias the estimates in favor of the infected group.
- A potential important aspect is the young average age (36 years) of the study population. As they were all fully vaccinated before February 28th, we thought that a large proportion may have been health care workers, who have a higher chance of exposure to SARS-CoV-2, and thus infection after vaccination. This would also bias the estimate in favor of the infected group.

We have scrutinized the paper in search of the fatal flaw; the one major methodological limitation that could explain the extreme effect in favor of the infected group, as reported. We conclude that it is not there, as we don’t think that any of the above biases can explain all of the effect. However, we did found several weaknesses that each have the potential to yield a modest bias, all in the same direction. Five modest biases may yield a large effect estimate. We, therefore, consider the question whether natural immunity provides better protection than full vaccination with Pfizer/BioNTech’s COVID vaccine remains unanswered.

The authors (Annemarijn de Boer, Valentijn Schweitzer, Marc Bonten and Henri van Werkhoven, all at University Medical Center Utrecht) acknowledge all other journal club participants for their time dedicated to discussing the paper.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201365413
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:26 schreef Johannes788 het volgende:
In Engeland vinden ze een coronapas:

Zinloos, schadelijk en disciriminerend.

Daar hebben ze wel verstand.

Bron: https://twitter.com/gerha(...)036162908721152?s=21
Daar rijden ze ook links...
pi_201365434
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Hij ging er gewoon af. Net als de mondkapjesplicht. En de anderhalve meter. Dat het volgens de FOK! experts eerder had gekund of niet eens had moeten ingevoerd is niet relevant. Dat doen alsof alle maatregelen (en dan ook alleen in Nederland) oneindig zijn is een beetje dommig.
Daar staat wel tegenover dat maatregelen vaak (onnodig) lang aanhouden zoals inderdaad de avondklok, mondkapjesplicht en nu wellicht de coronapas..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201365444
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Bij jou wellicht niet zoveel
Niet zo veel? Wat snap je niet aan nul.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 15 september 2021 @ 09:38:57 #84
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201365468
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:26 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik mag Hugo ook niet en zijn retoriek was weer erg vreemd. Je kunt het ook niet zo zeggen, maar er zijn wel cijfers die erop duiden dat de aanwezigheid van ongevaccineerden ervoor zorgt dat de zorg nog steeds flink vol kan lopen bij het volledig loslaten van maatregelen.

Of je dat dan op die manier zoals hij deed zo stellig moet zeggen.. ik vind van niet.
Misschien moet hij zijn volgende toespraak maar eens in het Arabisch of Turks gaan houden, denk dat dat een stuk meer zoden aan de dijk zet.
pi_201365476
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Daar staat wel tegenover dat maatregelen vaak (onnodig) lang aanhouden zoals inderdaad de avondklok, mondkapjesplicht en nu wellicht de coronapas..
Dat bedoel ik met niet relevant, want dat vinden wij (of jij, in dit geval), terwijl de overheid daar anders over denkt/dacht. Maar het gaat er gewoon een keer af. Die Johan doet alsof we voor eeuwig aan zo'n pas vast zitten en dat heeft 'ie vast ook gedacht van de avondklok en de mondkapjes in de supermarkten.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 15 september 2021 @ 09:39:21 #86
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201365477
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]
Wat lees jij hier anders in?
Die 70% kwam uit een onderzoek naar het besmettingsrisico met de alfavariant, in huiselijke kring, met en zonder vaccinatie en ging alleen over de reductie in risico. Ook voor ongevaccineerden was het absolute risico op besmetting lager dan 50%. De delta-variant is veel besmettelijker. Een vergelijkend onderzoek over de besmettingskans tussen gevaccineerden en ongevaccineerden heb ik hierbij nog niet gezien (maar ik heb er ook niet naar gezocht).

Verder heeft Bert Niesters geen verstand van statistiek. Het gaat al fout door alleen te kijken naar de mensen die zich hebben laten testen. Dat is geen aselecte groep, en het is aannemelijk dat gevaccineerden zich minder vaak laten testen bij symptomen.

De manier waarop de coronapas is opgezet (vrij baan voor gevaccineerden, hindernisbaan voor de rest) komt neer op pesten, dwingen en uitsluiten. Iets anders had ik van een CDA-er overigens ook niet verwacht.
Never explain, never apologize.
pi_201365482
quote:
5s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:37 schreef vosss het volgende:

[..]
Niet zo veel? Wat snap je niet aan nul.
Wat snap je niet aan de rest van zijn bericht?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201365499
quote:
6s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:30 schreef OProg het volgende:

[..]
Een maatje van me heeft corona gehad na dubbele vaccinatie een paar weken terug.

Dat is ongeveer hetzelfde als IDDQD intoetsen. 8-)
IDKFA O+

Asking for a friend : had hij klachten?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 09:41:28 #89
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201365512
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:38 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Misschien moet hij zijn volgende toespraak maar eens in het Arabisch of Turks gaan houden, denk dat dat een stuk meer zoden aan de dijk zet.
Zie Hugo al in een gewaad het podium op komen:

"Woooollaahh sahbi jullie moeten je vaccineren, op mijn muuuuuder wollahhhh!"
  woensdag 15 september 2021 @ 09:41:57 #90
8369 speknek
Another day another slay
pi_201365523
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:29 schreef Tarado het volgende:

[..]
kinderopvang, komen daar zoveel 13 plussers dan?
Wat maakt dat uit?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201365537
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:29 schreef Molo het volgende:

[..]
Niet alle ongevaccineerden

Ongevaccineerden die in een risicogroep vallen én nog geen natuurlijke immunisatie hebben doorlopen zorgen voor een risico op teveel zorggebruik

Die nuance achterwege laten vanuit VWS is echt volstrekt schofterig
Dit hangt sterk af van welke situatie transmissieverhogend is en welke situatie niet, maar goed, de onderzoeken daarover verschillen nogal in resultaat.

Stel dat een ongevaccineerde die niet natuurlijk immuun is voor hogere transmissie zorgt dan een gevaccineerde met onbekende ziektehistorie ceteris paribus, dan zou dat een indirect effect kunnen opleveren. Maar als dat niet zo is, dan gaat het in eerste instantie om de risicogroepen en hoe hoog de bulk ongevaccineerden is die tegelijkertijd ernstig ziek kan worden. Een heel klein percentage kan op grote aantallen nog steeds veel uitmaken.

Maar goed, de achterliggende cijfers weet ik niet meer helemaal van dit soort onderzoeken, omdat ze inmiddels vrij wijdverspreid zijn.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 15 september 2021 @ 09:43:09 #92
8369 speknek
Another day another slay
pi_201365549
quote:
6s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:30 schreef OProg het volgende:

[..]
Een maatje van me heeft corona gehad na dubbele vaccinatie een paar weken terug.

Dat is ongeveer hetzelfde als IDDQD intoetsen. 8-)
Uiteindelijk gaat dit verreweg de meeste mensen overkomen. Beter nog nu, nu de vaccinatie het beste werkt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201365576
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wat snap je niet aan de rest van zijn bericht?
De rest is op mij niet van toepassing.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 15 september 2021 @ 09:45:23 #94
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201365597
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:41 schreef speknek het volgende:

[..]
Wat maakt dat uit?
onder de 13 hoef je toch niet gevaccineerd te zijn
pi_201365600
quote:
10s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:41 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Zie Hugo al in een gewaad het podium op komen:

"Woooollaahh sahbi jullie moeten je vaccineren, op mijn muuuuuder wollahhhh!"
Hugo (Gucci-petje en heuptasje op en om) komt aanrijden in een van een vage oom gehuurde AMG, en haalt illegaal verkregen vaccins uit een geheim compartiment in de kofferruimte om zo de jongere grootstedelijke doelgroep aan te spreken.
pi_201365602
quote:
7s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:44 schreef vosss het volgende:

[..]
De rest is op mij niet van toepassing.
Jammer voor je in een samenleving.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 15 september 2021 @ 09:46:44 #97
14505 OProg
A Life in Music
pi_201365626
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]
IDKFA O+

Asking for a friend : had hij klachten?
Beetje snotterig en toen toch maar een test gedaan en dus corona. Zijn vrouw heeft niks gehad trouwens. En hij was aan het klagen dat zijn fles rode wijn weinig smaak had. Daar kwam het ook door.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_201365642
Een tweeluik

twitter

twitter


twitter


Dus waar het ene niet doorgaat springt een andere in het daggat.

Wat proberen ze hier ook alweer precies op te lossen?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201365662
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:39 schreef Lurf het volgende:

[..]
De manier waarop de coronapas is opgezet (vrij baan voor gevaccineerden, hindernisbaan voor de rest) komt neer op pesten, dwingen en uitsluiten. Iets anders had ik van een CDA-er overigens ook niet verwacht.
Vaccineren verkleint de kans op infectie door de deltavariant. En wie toch besmet raakt, draagt het virus na vaccinatie niet zo gemakkelijk over op anderen. Dus zo raar is die vrij baan voor gevaccineerden niet, nog los van de discussie om je plicht gewoon te doen om uit de pandemie te komen.

Dat dwingen is ook gewoon toegegeven, vraag me zelf af of het in NL werkt maar in Frankrijk schoot het percentage gevaccineerden wel omhoog. Wel vanuit een lager percentage dan hier dat geef ik toe.

Ben geen CDA fan maar doe nou niet alsof die partij er alleen is om te pesten, kinderachtige uitspraak.
pi_201365668
Coronapas is toch een digitale versie van het gele boekje.
Hebben de Wappies dan ook geen gele boekjes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')